Przewód oporowy był poprowadzony pod podłogą. Nie dam sobie głowy uciąć, ale wydaje mi się, że był on zawieszony na ścianie grodziowej, za silnikiem.
Zasilanie cewki przez przewód oporowy miało też tą zaletę ze mozna było tak zmienić instalację że w momencie włączenia rozrusznika zasilanie na cewkę było podawane z pominięciem przewodu oporowego. W Suzuki Maruti było to zrobione fabrycznie.
Stara cewka dwubiegunowa od malucha lub zestaw cewka/przewód oporowy od tegoż auta. Jakiej mocy zastosowaliście te oporniki?
Po co ma zmieniać elektromagnes. Podpinasz się pod cienki przewód rozrusznika przez diodę, jak napisał Kolega. Ne szalałbym z diodą schottkiego, zastosował zwykłą prostowniczą 5A to aż za dużo. W maluchu to było nieco inaczej, tam szla dioda (chyba nawet dwie w szeregu) zamiast przewodu oporowego (były dwie wersje, albo dioda alb niebieski przewód oporowy),...
Zwykła cewka podwójna plus rezystor lub oryginalny przewód oporowy. Bez problemu znajdziesz na szrocie. Natomiast Twój problem leży zapewne w kondensatorze w aparacie zapłonowym lub samych platynkach.
Pominąć przewód oporowy który obniża napięcie na cewce ... Ja robiłem to tak: kawałek przewodu z dwoma krokodylkami, zasilanie brałem z przewodu na alternatorze i na krótko do cewki. Mróz nie mróz, "Mały" zawsze odpalał... Oczywiście, po odpaleniu należy przewód zdjąć.
Witam. Widziałem już kilka filmów, więc na pewno się da, ale niestety nikt nie zdradził jak gruby i dlugi był przewód ( w dodatku było nie po naszemu ) Więc mam pytanie. Jakiej grubości i jak długi przewód oporowy muszę użyć, żeby po podłączeniu do instalacji samochodu nagrzewał się do ok 50-70 stopni ? I tak skóre na kierownicy mam do wymiany to stwierdziłem...
AVE... Owiń obiektyw tasiemką cienkiego papieru, papier owiń dwoma-trzema zwojami drutu oporowego, przyłóż termistor NTC i owiń całość taśmą mylarową. Potem owiń całość paskiem wyciętym ze styropianowej płachty do izolowania kaloryferów od ściany, aluminium do środka. Na koniec musisz zbudować prosty termostat używający termistora. To jest najprostszy...
Mogę zastąpić przewód oporowy rezystorem 1,5 ohm 50W w moim Fiat 126p zapłon z przerywaczem?
Odpisuję tutaj na PW. Jeśli samochód jest odpalany na pomocą dźwigni to na 100% nie ma przewodu oporowego. Jeśli stacyjką to moźliwe, że ma. Ale gdy chcemy sprawdzić to krótka instrukcja: Należy użyć żarówki najlepiej 10W ale może tez być 21W i podłączyć jeden styk żarówki do zasilania cewki, a drugi do masy. Nie należy używać przewodu idącego do przrywacza....
Gorąca żyła w przewodzie sondy to przewód oporowy i będzie kilkadziesiąt Ω wykazywać.
Stopi się przerywacz na tej cewce, ona sie nie nadaje do zapłonu stykowego, choćbyś zastosował przewód oporowy
Schemat jest od elektronicznego zapłonu - fiat 126 zbudowałem go i działa super. Praca silnika na wolnych obrotach jest stabilna i maluszek odpalał bez problemów w zimie przy -30 °C. Układ sterowany jest z przerywacza który zwiera wyprowadzenie "P" do masy. Zasilanie tego układu to 12V a tranzystor T2 ogranicza prąd płynący przez cewke patrz dzielnik...
Układ zapłonowy jest tak zbudowany, że cewka zapłonowa pracuje pod napięciem ok. 7V a na przewodzie oporowym odkłada się pozostałe 5V. Tak działa w czasie normalnej pracy. W czasie rozruchu kabel diodowy ma za zadanie podać na moment pełne napięcie w sieci, omijając przewód oporowy - by napięcie na cewce i siła iskry wzrosły. Dlaczego cewka na 7V nie...
Wymieniłem świece ustawiłem zapłon na GMP Nie wiadomo czy to 600,czy 650. Dla 600 jest -7st a dla 650 -10st. Sa dwa rodzaje cewek,jedna pod przewód oporowy a druga bez
Przewód od alternatora, ten gruby pociągnij do tego najgrubszego przy rozruszniku. Nie ma sensu ciągnąć dwóch przewodów do akumulatora. Do Twojej cewki konieczny jest rezystor lub przewód oporowy. Jeśli nie masz, ratuje Cię włączenie w szereg żarówki 21W/12V. Takiej jak od tylnego kierunkowskazu. Ten elektrozawór na gaźniku ma być podłączony, bo nie...
Układ podobny do tego z malucha, gdzie też był przewód oporowy zasilający cewkę zapłonową. Cewka podczas pracy rozrusznika dostaje zasilanie wraz z rozrusznikiem, po odpaleniu przez drut oporowy ze stacyjki ograniczający prąd cewce, celem oszczędzania cewki. Cewka dostaje pełne zasilanie tylko podczas odpalenia, później do dalszej pracy starcza już...
Witam. Problem następujący: mam cewkę bosch która była stosowana z opornikami (ballast resistor), 1.5 oraz 1.0 ohm. Natomiast w manualu informacja że w moich rocznikach auta (1984) nie były stosowane te rezystory, a zamiast nich - przewody oporowe. Chyba coś podobnego było w maluchu. Obecnie wszystko co znalazłem to oporniki na allegro za kwoty rzędu...
Cewki dwubiegunowe do 126p z mechanicznym zapłonem były podłączane przez dodatkowy-specjalny przewód oporowy. Miał coś okołó 1,5 czy 1,7 Ω, tak by cały zestaw cewka + przewód miał około 3,5 - 4 Ω. Poszukaj lub zrób sobie zapłon elektroniczny sterowany przerywaczem, będziesz bardzo zadowolony. Dawno temu produkowane były do FSO 1500, 126p,...
Nie mam pojęcia czy przewód WN jest przewodem oporowym dlatego zamówiłem już fajkę z rezystorem NGK LB05EMH - będę testował i spróbuję zrobić na przewód WN ekran z oplotu miedzianego Bardzo rozsądnie. Który oplot będzie najskuteczniejszym ekranem z tej listy? Każdy. Sugeruję brać miedziany (stalowe sztywne są) i na właściwą średnicę. radio bez słuchawek...
Witam. Orientuje się ktoś jaka jest wartość tablicową rezystancji właściwej przewodu oporowego ? Przewód jest z wolframu. Pozdrawiam.
Zrób foto cewki zapłonowej, była wersja cewki która wymagała opornika od strony +12 V. W samochodzie był to odcinek około 60 cm (tak z pamięci) przewodu oporowego zasilanego cewkę. Wiele osób nie miało nawet pojęcia ze to jest przewód oporowy.
Pomysł z doniczką z gliny mi sie spodobał, żeby ograniczyć straty cipła mozesz ją obłozyć jakimś materiałem termoizolacyjnym. Przy porównywaniu termoizolacyjności plastikowej i glinianej doniczki różnice nie będą aż tak duze, po choć polipropylen (z którego wykonane są doniczki które stoją u mnie na parapecie) ma przewodność cieplną mniejszą 3-9 krotnie...
Sam sobie odpowiedziałeś zainwestuj w przewód oporowy ,zamiast co chwile zmieniać cewki.
W 126p z "elektroniczną" cewką zapłonową używałem krótkiego kabla zasilającego cewkę wprost z akumulatora. To był dziwny wynalazek z tą cewką o niskiej oporności zasilaną przez przewód oporowy. Miało by to sens jakby od razu montowali skrót na czas pracy rozrusznika tak jak np w VW gdzie było wyjście z elektromagnesu. A w 126p był opornik, była cewka...
Witam , nabyłem ostatnio malca Fl ''89r ale pali jak szalony.Miał zapłon z cewką jednobiegunową i kopułką (ale podłączony był przez przewód oporowy)i miał spalanie jednego litra benzyny na 13km dokładnie przy spokojnej jeździe.Z racji tego że był tam ten przewód oporowy i podobno awaryjna okazywała się ta kopułka czasami to założyłem cewkę dwubiegunową...
Można całkowicie wyeliminować przewód oporowy w obwodzie cewki gdy stopień wyjściowy z mosfetem zostanie przeprojektowany na źródło prądowe o wydajności około 5A - wystarczy dodać rezystor 0,12ohm w szereg ze źródłem mosfeta i dowolny tranzystor NPN. Niepotrzebny będzie wtedy przekaźnik zwierający ten nieszczęsny przewód oporowy.
Jak chcesz zmienić cewkę, musisz też zmienić resztę układu zapłonowego, przede wszystkim aparat zapłonowy (bez rozdzielacza) i chyba może się przydać przewód oporowy w zależności od wersji cewki, bo jest ich chyba kilka... ;) O ile się nie mylę to cewki dwubiegunowe były tylko przy aparacie bez rozdzielacza. W każdym bądź razie owy aparat posiadam,...
Kolego już mówię, samochód kupiłem w marcu .... zbiornik wymieniany w 04.2020 r we Francji. Po zasięgnięciu języka i zasugerowaniu przez parę osób - padło że w zimie się skrystalizował mocznik i podpowiedzieli żeby spuścić i wypłukać zbiornik. Poszedłem dalej ... spuściłem adblue i zalałem wodą demineralizowaną żeby "odmoczyć" filtr. Przy testach wychodził...
Sam naprawiałem fotel z Audi A4 z wypaloną dziurą tam gdzie przewód oporowy się przepalił, tak więc wiem o czym piszesz sigwa18. Co do mocy - zapewne do UTRZYMANIA temperatury wystarczy niewielka moc, jednak zależy mi żeby fotele w jak najkrótszym czasie się rozgrzały. A tu im więcej mocy, tym szybciej. Po rozgrzaniu przełączałbym na tryb podtrzymania....
W oryginalnej instalacji elektozawór nie jest podłączany pod cewkę ,bo jeżeli jest zastosowana cewka 9V dwubiegunowa przez przewód oporowy ,to może elektrozawór będzie głupiał.
Wywal ten przewód oporowy.
Nie napisałeś jaki rocznik i model auta. Najprawdopodobniej za silnikiem, ugniło połączenie przewodu oporowego z wiązką. Lub było kiedyś odcięcie zapłonu i teraz ugniło, dając taki spadek. Jeśli masz przewód oporowy, to napięcie na cewce, względem masy będzie około 9V.
Przewód oporowy 1.7Ω jest stosowany tylko do podwójnych cewek w obudowie metalowej.P
Sprawdzić jaka jest przerwa na przerywaczu,oraz czy jest zamontowany przewód oporowy-taki niebieski kabel.
Sondy Testec mają w zestawie nakładkę BNC. Zakłada się na kocówkę i można wpinać w gniazda BNC. To tak że nie trzeba samemu budować nic. Wspomnę tylko że przewód sondy to drut oporowy chyba o rezystancji coś poniżej 200Ω nie pamiętam ale wykazuje rezystancję sporą. Sam przewód BNC-BNC to tylko w połączeniu 1:1 to do składania stanowisk pomiarowych &...
Bezpiecznik przy akumulatorze?. Wygłąda on jak kawałek przewodu, jest to przewód oporowy.
Ja to przerabiałem za pomocą diod krzemowych łączonych w szereg. 4 sztuki powinny załatwić sprawę, jeśli cewka by się grzała zbyt mocno, dodaj piątą. Warto pomyśleć o odczepie w połowie linii diod, żeby wykonać połączenie z przewodem od automatu/przekaźnika rozrusznika, by w chwili kręcenia rozrusznikiem, nie dochodziło do nadmiernego spadku napięcia...
coś ala stalowy to przewód oporowy.
Witam, Mam dwa maluchy, jednego Eleganta a drugiego FL. Mam problem, ponieważ chcę przełożyć silnik z elektr. zapłonem do FL. Co muszę tam dokładnie zrobić. Wiem że większość tych przewodów z wtyczki zostaje na silniku. Muszę obciąć tylko przewód zasilający, I teraz rodzi się mogę pytanie, gdy już go obciąłem to teraz muszę podłączyć tam gdzie wycięłem...
czy rozrusznik zwiera do masy raczej nie sprawdzisz jeśli tulejki są wywalone to je poprostu wymień i tak grzebiesz nie zaszkodzi a na zimę jak znalazł. Ale o co chodzi z tym przewodem oporowym pierwsze słyszę żeby tam był jakiś przewód oporowy gdzie on dokładnie jest ?????
Sondy x1/x10 też mają przewód z drutu oporowego.
A ten przewód koncentryczny to tak jakby przewód oporowy ;) A czy nie można go zastąpić np. zwykłym przewodem z opornikiem 50ohm??
Witam elektrodowiczów mam problem z moim fiacikiem 126p nagle zatrzymał się i brak iskry na świecach(wymieniony na nowy aparat zaplonowy :roll: i ustawiony w warsztacie, nowy kondensator) cewka zapłonowa podwójna, niestety nie wiem skąd jest zasilana (poprzez przewód oporowy oznaczony na schemacie elektrycznym n-48) jeśli ktoś wie to proszę o pomoc...
To jakiej grubości ma być przewód zależy przecież od materiału z jakiego jest wykonany, ponieważ każdy materiał ma specyficzny dla siebie współczynnik oporności. Musisz więc podać gatunek materiału z jakiego wykonany jest przewód oporowy jakim dysponujesz.
Przewód zasilający ma być razem z kondensatorem a przewód oporowy do aparatu. Więc z tego co wizę jest źle podpięte. A kondensator przy aparacie nie jest w ogóle zakręcony do aparatu nie ma masy z tego co widzę?
Czy ta lutownica posiada odpowiednią moc aby poprawnie podgrzać ten nie szczęsny przewód?
Można. Kiedyś miałem awarię cewki dwubiegunowej, ominąłem przewód oporowy i przejechałem na takich cewkach parę tysięcy kilometrów...
Masz cewkę dwubiegunową?Podpinałeś zapłon bez przewodu oporowego?może podepnij zapłon wprost pod alternator ominiesz w ten sposób długą drogę: akku,kostka stacyjki,kostki wiązki tylnej,przewód oporowy itd.Z tymi kondensatorami to nie przesadzaj wystarczy jeden przy aparacie zapłonowym.Przerwy na świeczkach nie za duże?
Ten przewód jest niepotrzebny. A przewód oporowy był chyba w niebieskiej izolacji. Wyglądał jak kawałek przewodu ze złączami na końcach i tyle. I nie leń się, tylko pomyśl trochę sam! Proszę bardzo, jedne z pierwszych linków po wygooglowaniu hasła "fiat 126 przewod oporowy": http://www.elektronika-motocyklowa.pl/sa... http://www.126fan.pl/www/moduly.htm
Nie stosują większych średnic z oszczędności, w przypadku zastosowania małego akumulatorka 4,8V długość przewodu przy takim przekroju ma znaczenie skoro zasila przepustnice 5V. Chyba że jest to przewód oporowy, jak to jest czasami stosowane w ruskich prostownikach to wtedy należy się zastanowić?
W szereg zasilania wtryskiwacza, stosowano zamiennie, rezystor lub przewód oporowy. Sprawdziłeś, czy iskra jest na 100%? Na samostarcie pali? Wtrysk sterowanie masą ma? Pompa pracuje?
Witam.Będzie potrzebny przewód zasilający nowy układ zapłonowy,od bezpieczników do silnika.W starych maluchach był to przewód oporowy i trzeba go zastąpić miedzianym.Ten oporowy to jest chyba niebieski i ma białe druciki.Zacznij robotę mechaniczną "elektroda"zapewni ci pomoc.Napięcie na tym przewodzie pojawia się po włączeniu zapłonu.
Przy tych ścieżkach bez znaczenia. Chyba, że użyjesz drutu oporowego. Jest taki wygodny w użyciu przewód - KYNAR.
:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry: No właśnie, takie to forum. Jeżeli cewka ma 3 omy może śmigać bez opornika, opornik się stosowało w przypadku cewek o rezystancji 1,7 oma. Jeżeli chcesz spac spokojnie, zastosuj przewód oporowy z malucha, lub ten opornik-cegłę ze skody 120.
Jeżeli chcesz lutować, to lutuj do ścieżek miedzianych, które łączą się z polami, które zaznaczyłeś. Użyj cienkiego drucika i lutownicy ze szpiczastym grotem, zeskrob delikatnie lakier ze ścieżki na długości ok. 2 mm, pocynuj używając fluxa jako topnika, który lepiej się sprawdza, niż kalafonia. Zaznaczonych pól nie ruszaj, bo zepsujesz - sprawdzałem.
Tak, to to złącze b), zapewne to zasilanie przewodu oporowego, który siedzi wewnątrz tej aluminiowej rurki. Zakładam, że gdzieś przewód oporowy dotyka rurki, jest odpływ prądu i stąd różnicówka się załącza. Złącze c) idzie do bezpiecznika, tutaj jeszcze pytanie - po co ten bezpiecznik jest otulony taką pianką. Pytam, bo zniszczyłem tą piankę i czym...
Ano chodzi o uzyskanie poprawnej iskry podczas rozruchu. Dokładniej dotyczy modeli właśnie z taką cewką a w oryginale montowano nie tyle opornik co przewód o zwiększonej oporności. Cewka wówczas jest zasilona dwutorowo tj od wyłącznika zapłonu przez przewód oporowy oraz od rozrusznika przewodem standardowym. Chodzi o spadek napięcia na instalacji podczas...
Trzeba sprawdzić wszsytkie wtyczki i łączenia na przewodzie doprowadzającym prąd do świec żarowych. Jeżeli długość przewodu jest dużo większa niż odległość pomiędzy przekaźnikiem a świecami to może być to przewód oporowy. Dla grzania świec ważniejsze jest natęzenie prądu jak napięcie. Można dwa razy załączyć grzanie świec i sprawdzić jaka będzie różnica.
Nie mam pojęcia do czego służy żółty kabel, na schematach nie ma takowego, więc go na razie odłącz. Kabel niebieski to przewód oporowy, bez obciążenia powinno być na nim 12V i powinien byc podłączony do zacisku 15 cewki, zacisk 1 do aparatu zapłonowego, do przerywacza i kondensatora. Weź na początek żarówkę 21W i podłącz do niebieskiego kabla i masy,...
Nie wydaje sie mi żeby był przewód oporowy (trzeba by sprawdzić miernikiem), tym bardziej że zasilanie z "Constant Current LED Driver" Przewód ozdobny, stosowane w żyrandolach, nie mogę znaleźć jego oznaczenia, może ktoś będzie wiedział to proszę o napisanie. Mogłeś wywołać przepięcie elektrostatyczne. Linki skróciłeś przy zasilaczu? Czy podczas skracania...
Drut oporowy i tak musisz znaleźć, więc znajdź. Potem do jednego końca przypnij przewód szeregowo podłączony do dmuchawy a drugim końcem jeździj po drucie aż do uzyskania pożądanych obrotów. Wynik doświadczenia zapisz w cm bierzących.
http://obrazki.elektroda.pl/5206935000_1... Taka, mamy na myśli jedną sekcję wyjętą z plastiku i w tą "tulejkę" musisz wkręcić z jednej strony przewód oporowy (który masz wydłubać) a z drugiej .... kawałek normalnego przewodu żeby pociągnąć go tam gdzie ma być.
Maluch dlatego odpalił lepiej bo podałeś mu na cewkę +12V pomijając drut oporowy. Możesz to zrobić w ten sposób włącz przekażnik przed i za drutem oporowym przy cewce i możesz go podczas odpalania sterować z kabiny pojazdu. W momencie odpalania przytrzymasz przycisk przekaźnik pominie przewód oporowy i lepiej mu będzie odpalić. Widziałem kiedyś w którymś...
Nie ma cewek zapłonowych o rezystancji uzw.pierwotnego 0,2 om.Najnizsza wartość tej rezystancji to 0,6 om,moduł ma układ stabilizacji prądu cewki,najczęściej ustawiony na 6 amper.W klasycznym układzie ta cewka nie bedzie pracować,za duży prąd popłynie przez przerywacz niszcząc go.Spróbuj w szereg z cewką właczyć przewód oporowy z 126P
Pytałem w Administracji budynku, i podobno to jest podgrzewanie rynien aby w zimie śnieg nie zalegał. No Ok., ale czy na końcach nie powinny być założone jakieś hermetyczne grzałki? bo mnie się wydaje że taki "goły" przewód będzie powodował spięcie w instalacji elektrycznej, ale może się mylę? Proszę o wypowiedzi. Miło będzie móc przeczytać wypowiedzi...
a Whirpool to nie- tylko inaczej-grzałka parownika (przewód oporowy)dostała przebicie na obudowe i w miejscu styku z rurką parownika wypalił dziurę że zapałkę można było włożyć. wina po części użytkownika tak długo zmieniał bezpieczniki i dawał "silniejsze" aż wywaliło zabezpieczenie zewnętrzne a w lodówce pssssssssssyk. krótko im starszy sprzęt tym...
Czyli do tego modułu nie da rady. To jak ta emza jest niskoomowa <elektroniczna> to może powinienem podłączyć przez jakiś rezystor, dokładniej przez przewód oporowy z malucha i dopiero podpiąć pod moduł, albo pod moduł GL200 (schemat)? Jaką powinien mieć pojemność C2 na schemacie bo nie ma? i jakiego typu? Schemat: 1 post : http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
CR_x to jakieś napięcie na rezystorze kalibrującym wtryskiwacza (cokolwiek to jest), natomiast korekta wtrysku to INJx_CMP wyrażona w mm^3 na suw, tylko z jakiegoś powodu wyświetlana jest zaokrąglona wartość całkowita (int). Mam takie auto w eksploatacji więc podziele się swoją wiedzą: wszystkie M6 miały wtryskiwacze Denso, ale już w produkcji dzielono...
Przewód zapłonowy to przewód zapłonowy... Nie ma większego znaczenia czy pochodzi z Rometa czy Yamahy. Ważne aby miał żyłę miedzianą. Przewody samochodowe z żyłą węglową (oporową) nie stosuje się w motocyklach.
Skoro silne iskrzenie na przerywaczu to po co kombinować z paliwem (przynajmiej na tym etapie)? Po pierwsze czy przewód oporowy jest, czy zwykły? Jaka cewka zapłonowa? Po drugie czy wałek rozdzielacza nie ma nadmiernych luzów? Dawno, dawno temu sam przechodziłem szkolenie na samochodzie z czterema cylindrami, który w warsztacie był w mirę w porządku...
Może to zapłon. Proponuję (niważne, że to być może nie jest przyczyną) zmieniać styki przerywacza co max. 15 tyś. (czyszczenie nic nie daje! - trzeba zmieniać!) i na czas rozruchu podawać na cewkę 12V np. np kabelkiem z alternatora/prądnicy. Można to "zautomatyzować" - czyli połączyć na stałe z plusem, który pojawia się podczas kręcenia rozrusznikiem....
Układ ktory wrzuciłem tutaj dzis zrobiłem .Zmontowałem na szybko w powietrzu ,Tranzystor przykręciłem do radiatora (z pastą i podkładką).Reszte układu zalałem klejem pozostawiajac tylko 4 przewody .Załozyłem i układ pięknie chodzi ,faktycznie silnik pracuje równiej zapala lepiej i jest bardziej elastyczny .Sprawdziłem to na około 30 km .Jutro rano wyjeżdzam...
Dodatkowy rezystor to przewód oporowy biegnący od lewej strony silnika (plastikowe złącze w wiązce biegnącej pionowo) do cewki do konektora +16. Przewód z diodami zasila cewkę z pominięciem przewodu oporowego podczas pracy rozrusznika (wyższe napiecie zasilające cewke podczas rozruchu). Sprawdź przewody WN omomierzem (jeśli jest brak przejścia to przewody...
Przeciwzakłóceniowy był o ile pamiętam na cewce, ten na aparacie ma za zadanie gasić łuk co daje ostrzejsze zbocze zaniku napięcia i przez to lepszą iskrę na świecy. Pozdr.J. PS bez tego na cewce można jechać a bez tego na aparacie trudno albo wcale.a jeszcze jest taki soecjalny kabelek koloru chyba zielonego od od cewki do wyłacznika zapłonu( no może...
pomyliłeś bieguny Nie pomylił. Pierwszy jest z prawej strony USB http://obrazki.elektroda.pl/7078981800_1... (+) czerwony przewód Vout z ładowarki. Czarny lub żółty pod pin czwarty. "byc może żółty przewód jest z drutu oporowego (ciekawe po co?)" - chyba nie - równolegle? edit Zmierzyłem właśnie kable USB. Być może chodzi o to, że między...
Schematów modułów zapłonowych jest całe multum. Na forum, w sieci, w czasopismach. Na różnych elementach. A do malucha wystarczy najprostszy moduł do układu stykowo - tranzystorowego. I w zależności od rozwiązania, przewód oporowy usuwa się lub zostawia (częściej usuwa). Usuwa się także kondensator i można zmniejszyć przerwę na przerywaczu (mały prąd...
Wiecie co? Na kichanie te wasze porady. Tak to jest jak za udzielanie ich się biora ci, co praktyki żadnej nie mają. Generanie problem z zarówkami w starych focusach był. Na serwisach zakładali przewód oporowy i problem mijał. Ja wstawiałem diody i wychodziło na to samo. Zresztą pisałem już o tym na tym forum jeszcze ze starego konta, w tym temacie:...
kolego, bandi ma racje miałeś tam załozoną podwójna cewke i niebyło tam zadnego modułu tylko taki przewód oporowy biegł od wtyczki na scianie grodziowej do cewek a poto by płynał mniejszy prąd przez przerywacz chyba miał 2,3oma opornosci jak dobrze pamietam, chyba ze ktoś zastosował jakieś inne rozwiazanie z podwójna cewką i generatorem impulsów zamiast...
Sprawa jest prosta, nowy przewód, lutownica oporowa, cienka cyna i kalafonia albo pasta lutownicza. Wszystko dokładnie lutujesz i powinno działać, jeżeli nie chcesz się bawić to wyrzuć tą myszkę.
Pierwsze pytanie: 1.czy masz przewód oporowy od ceki do wyłącznika zapłonu ( nie na całe trasie tylko od cewki do miejsca łączenia powinien być taki w kolorze zielonym, potem jest łączony za wentylatorem ze zwykłym. 2 czy styki w aparacie zapłonowym nie mają sttartego popychacza i przez to cewka jest za długo pod prądem ? Jest jeszcze ewentualność że...
Witam panowie, nie mam przwodu oporowego na cewke, posiadam biazet 101. Silnik jest w ciągniku i ktoś założył na cewke zwykły przewod. Kupiłem dziś 2 zwykłe rezystory 3.3 ohm, ale od razu sie spaliły. Iskrzą mi platynki, kondensator nowy. Czy rezystory muszą być do tego jakieś specjalne ?
A ten bez otuliny pozostaje nie podłączony. Ma inną funkcję, nie jest przewodem oporowym. Zresztą przewód grzewczy, jak ochronny mają być pomiędzy sobą skutecznie odizolowane, całość również odpowiednio zabezpieczona przed warunkami zewnętrznymi. Trzeba było naprawiać nawet takie uszkodzenia : https://obrazki.elektroda.pl/3057167500_...
Witam Zakupiłem jakiś czas moduł zapłonowy GL 200. Przeleżał trochę w domu, ponieważ nie miałem czasu go założyc. Dzisiaj próbowałem to zrobic, ale niestety nic z tego nie wyszło. Chcę prosic was o pomoc. Otóż na początku odłączam kondensator od aparatu zapłonowego. Odkręcam kluczem 8 mm kabelek od kondensatora i owijam go taśmą izolacyjną. Następnie...
Witam Panowie mam problem, potrzebuje informacji na taki temat jak: "Zasada budowy przewodów oporowych górniczych, kabli elektrycznych i teletechnicznych" prosze o podanie linków do stron które zawierają infromacje na ten temat. Szukałem ale nie znalazłem tych informacji. Pozdrawiam
Konkretnie tak jak na schemacie. Podłączasz +12V z akku po stacyjce do tego układu, masę gdzieś z karoserii. Z wyjścia CZ (Cewka Zapłonowa) podłączasz masę właśnie dla cewki (wypinasz przerywacz i tam podłączasz to wyjście) Zostaje wolna śruba po kablu od przerywacza i tam podłaczasz kabelek tego układu oznaczony P (Przerywacz) Ot cała filozofia. Efekt...
Tak jak pisze w książkach pod hasłem: Prawo Ohma. R=U/I P=U*J=R*J*J. Wyliczona rezystancja podzielona przez oporność rezystancji 1 metra przewodu oporowego - wartość katalogowa. warto też przyswoić sobie prawo Joula - Lenza, odnośnie wydzielania się ciepła w przewodniku. Q=P*t. Przy danych jakie podałeś, na tyle możesz liczyć.
Jest problem jaki to rocznik Fiata 126. Starsze roczniki miały rozdzielacz i bezpośrednie zasilanie cewki zapłonowej 12V. Kiedy wprowadzono układ bezrozdzielaczowy, to wprowadzono także cewkę o nominalnym napięciu zasilania ok. 8V i zasilono ją przez odcinek przewodu oporowego - na załączonym schemacie oznaczony jako opornik R (w rzeczywistości wygląda...
...jak odpale na popych bo tak pali za każdym razem ... Uszkodzona kostka stacyjki lub opornik(a dokładnie przewód oporowy)łączący cewkę zapłonową z instalacją samochodu. Jeśli chodzi o kostkę stacyjki bardzo często wycierały się tam plastikowe bolce odpowiedzialne za zapłon i za rozruch,powodując taką sytuacje że przy kręceniu rozrusznikiem brakowało...
Zrobiono błąd. Przestrzeń pomiędzy popielnikiem a częścią nad rusztem należy wypełnić szamotem. Ogranicza to w pewnym stopniu nadmierną temperaturą na łączeniach grzałek z żyłami przewodów zasilających. Grzałki po to mają tak długie przewody (oporowe), by wyprowadzić je do popielnika, i tam dokonać połączeń. Koraliki są oczywiście niezbędne. Dobrze...
Sprawdz czy masz dobrze wyregulowane zawory , brak luzu kiedy silnik się nagrzeje powoduje że zawory nie są do końca zamkniete a to powoduje brak prawidłowego sprężenia mieszanki , może powodować także wypalanie się zaworów , no i oczywiście wymienić świece zapłonowe. Jeśli przypadkiem zmieniałes cewkę ze starego typu na nowy (cewka podwójna) to pamiętaj...
W świetlówkach warsztatowych (tych w obudowie z haczykiem i przewodem ze wtyczką), to albo są układy niskonapięciowe, albo jeżeli są na 230V to jest zapłon elektroniczny lub tradycyjny a jedna żyła zasilająca jest przewodu oporowego (zamiast dławika). Budowa jest identyczna jak w świetlówkach np. do opraw sufitowych. Skład to argon + pary rtęci. Szczegółowe...
Niby typ cewki nie ma wpływu na prace modułu ale jednak coś sie dzieje , kiedyśwłożyłem inną cewke o takiej samej rezystancji i nic cieżko zapalał prychał kichał , chodzi może o to że ogólnie impedancja jest ważna dla danych czestotliwości może wtedy zachodzi jakiś rezonans , alesednem sprawy jest to żę nr cewki musi być identyko sam to przerabiałem...
W zależności od typu cewki podwójnej, stosowało się bez lub z przewodem oporowym. Najczęściej jednak występowała cewka, która do pracy tego przewodu wymagała. Podłączenie jej bez niego, doprowadzi do jej uszkodzenia. Jednak chwilowe pominięcie tego przewodu podczas uruchamiania silnika, ułatwia rozruch. Były nawet specjalne przewody z diodą do tego...
Najprościej ciepłotę drutu, możesz kontrolować długością drutu, im dłuższy drut, tym mniejszy prąd i drut chłodniejszy, skracając podnosisz temperaturę, ale zwiększasz prąd - jesteś ograniczony wydajnością zasilacza. Jeden przewód podłącz do jednego końca drutu oporowego, a drugi przewód przesuwaj po drucie oporowym aż uzyskasz zadowalający efekt,...
Witam! jak ktos juz wspomniał najlepszym sposobem na przewody wysokiego to jest zapalenie silnika i w nocy przygladanie sie gdzie nastepuje przebicie - ostrzegam tylko przed kupowanie w swoim czasie trendu mody -przewodów silikonowych , swojego czasu zakupiłem nowe i dopiero od tego mometu zaczeły sie powazne problemy -bedac przekonany że nowe wiec...
Dzięki za schemat może to głupie pytanie to co to jest PE PE to przewód ochronny - służy od ochrony przeciwporażeniowej. Podłącza się go do metalowych (przewodzących) dostępnych części urządzenia w celu zabezpieczenia przed pojawieniem się niebezpiecznego napięcia na obudowie urządzenia w przypadku uszkodzenia urządzenia (np. zniszczenie izolacji przewodów)....
W zbiorniku masz grzałkę z termostatem, ale jest ona wpięta w obieg płynu chłodzącego. Spryskiwacze oraz cały przewód doprowadzający płyn działają za zasadzie drutu oporowego, który jest sterowany termostatem znajdującym się z lewej strony maski (od kierowcy) - taka płytka, są w nią wpięte kostki grzania spryskiwaczy. Skoro dysza się stopiła, to stawiam,...
No to usłyszałeś, nawet rada z wymianą autka Dodano po 9 po pierwsze gaźnik, zdejmij, dokładnie rozkreć, sprawdź ewentualnie zregeneruj za pomocą zestawu naprawczego luz na przepustnicy, sprawdź zaworek iglicowy , ustawienie pływaka, czy oska pływaka nie wycięta, nie ma luzu, czy pływak nie ociera o komorę (widoczne ślady), ustaw poziom paliwa/było...
i jeszcze sprawdz szczelnosc połaczen wezyka paliwowego na drodze do gaźnika,czasami po rozgrzaniu łapie wezyk gdzies lewe powietrze i nie moze zassac paliwa,wszystkie opaski sprawdz i dokrec,oprocz tego stan połączen gaźnika z głowicą,przekładke i uszczelki.I dodatkowo-spotkałem sie tez kiedys z podobnymi objawami,tzn.rozgrzaniem i potem autko nie...
moment oporowy kabel oporowy podgrzewacz oporowy
elterm grzałki wymiana śmigła diody migomacie
prostownik ideal polerowanie stali
Samsung LE26S81B: Komunikat "Tryb niedostępny" po podłączeniu dekodera Błąd 33 w kompresorach Atmos - czujnik temperatury