Witam! Sprawdż czy paliwo wychodzi z filtra, jeśli tak to szukaj po kolei dalej. Może przewód niedrożny.
Masz racje, chciałem jeszcze zobaczyć czy paliwo wogole jest podawane, tylko nie wiem gdzie mam odłączyć przewód paliwowy aby zobaczyć czy leci paliwo
ściągnij przewód paliwowy z magistrali wtryskowej, wsadź go do butelki i spróbuj odpalić. I zobacz czy do butelki paliwo naleciało. UWAGA! Potrzebna jest pomoc drugiej osoby, bo rozlana benzyna może spiwodować pożar.
Witam kolege Szczepana. Miałem cos takiego w Meganie a okazało sie smiesznie proste -przewód podcisnienia był pekniety a wykryłem to na ucho.
Wywaliłeś kolego kupę kasy na wtryskiwacze i nic ci to nie dało bo problem tkwi gdzie indziej ,po pierwsze to czy wymieniony filtr został rozbity i skontrolowany na obecność opiłków metalu ,to samo dotyczy zbiornika trzeba otworzyć dekiel pod tylnym siedzeniem i wyjąć koszyk ssania paliwa też kontrola na obecność opiłków .Natomiast pienienie paliwa...
Nie ma dobrej masy przewód centralki i to powód samoczynnego przełączania na benzynę.
Kontrolka immoblisera miga. Wydaje mi się, że będzie do wymiany przekaźnik pompy paliwa (o ile dobrze go zlokalizowałem). Gdyż pod kierownicą tam gdzie znajdują się bezpieczniki są tez dwa przekaźniki 12V 40A, i spróbowałem je wyciągnąć i podmienić i wówczas auto odpala, lecz niestety pojeździ z pół dnia i sytuacja się powtarza. Wczoraj nawet, gdy dojeżdżałem...
U mnie na pokrywie nie ma żadnego odpowietrznika. Pokrywa wygląda tak : http://megane.com.pl/index.php?app=core&... Wyjąłem ten przewód idący z filtra do pompy przepompowałem gruszką paliwo wylatywało tym otworem, założyłem z powrotem przewód, odpaliłem za pierwszym razem przed dosłownie...
Odchyl kanapę, odkręć dekiel i dojdziesz do kostki pompy. Sprawdź, czy masz tam prąd (żarówką) - te grubsze przewody.
Odkręc przewód paliwowy doprowadzający paliwo do pompy ,napełnij paliwem pompe przez zasilanie i przekręć rozrusznikiem jesli paliwo nie zostanie wciągniąte do środka to; zawór stop zamknięty ,ukręcona głowica. Najczęściej spotykane usterki -nie licząc paska rozrządu -zerwany .A co do pompki to mogą paść zaworki i dlatego nie twardnieje -aślep wyjście...
Paliwo wraca przewodem powrotnym z pompy?
Trochę późno z powodu różnych perturbacji życiowych ale napiszę co było przyczyną dla innych z podobnymi problemami. Mianowicie sprawdziłem żarówką dopływ prądu do pompy i okazało sie, że pomimo tego, że napięcie na przewodzie było 12,5 V to żarówka nie świeciła - czyli brak tzw. odpowiedniej mocy. Podobnie było na jednym przekaźniku pod maską, po stronie...
Jeśli paliwo jest podawane na niedziałający cylinder to świeca powinna być mokra. Kilka możliwości: Świeca sucha oznaczała by uszkodzony wtrysk lub jego zasilanie. Zamień przewód WN z innego cylindra. Sprawdź ciśnienie na cylindrach. Być może tylko zawory są za ciasne.
Megane III które widziałem jak posiadają "gruszkę" do paliwa to nie posiadają pompy elektrycznej , ani co za tym idzie bezpiecznika i przekaźnika dla niej. Szczelność przewodów sprawdzona :?: Filtr paliwa kiedy wymieniany :?:
Robiłem ostatnio swap z 1,5dci Jak masz dawce to jak dla mnie szybki temat Silnik + skrzynia+zestaw startowy+zbiornik paliwa wraz z przewodami paliwa Bez żadnego programowania
Tak dziękuje tobie Przemo. Jak pokręcę rozrusznikiem,to ciśnienie na rampie i przewodach jest, jak popuścisz przewód wysokiego ciśniena to wywala tak, że trzeba uważać żeby kogoś tym nie zabić:). Chodziło mi o to, że jak odepnę przewód niskiego ciśnienia powrotny od wtrysków,to nic nie leci,co mówi mi że wtryski nie 'chodzą'. Pompa paliwo zaciąga,podpiołem...
Czy chodzi ci o powietrze w paliwie na powrocie pompy wysokiego ciśnienia. Zdejmij wspólny przewód powrotny z wtryskiwaczy zaraz przy pompie i zobacz czy powietrze ustało. Jeśli tak wtryskiwacze uszkodzone/źle zrobione. Nie daj sobie wmówić że są sprawne.
W tym silniku często obrywa sie przewód (wężyk) idący od kolektora ssącego do czujnika podciśnienia (jest poprostu za krótki (sprawdź czy nie popękał, jest on często powodem nierównych obrotów i wariacji silnika oraz świecącej kontrolki. Jeżeli jest iskra na każdym cylindrze to dobrze, powinno paliwo spalać się a nie wydobywać z wydechu. Koniecznie...
Sprawdz przewody podcisnieniowe (MAP sensor, odprowadzanie par paliwa). Pozdr.
Ja paliwo w pompie jest to popuść przewody przy wtryskach i zobacz czy podaje.
Na "pierwszy ogień" - układ zapłonowy - Zrób oględziny w ciemnościach - może będzie widać że gdzieś przebija, któryś przewód świeci. Potem układ odcinania paliwa przez instalację LPG. W moim Clio) miałem parę lata temu) nawalał też ciągle układ paliwowy, benzyna sikała z różnych miejsc. Przyczyną były niewłaściwe przewody paliwowe, to że na nich było...
problem rozwiązany moja cierpliwość się skończyła i dałem do salonu Renault i zrobiony okazało sie że przewód paliwowy był zanieczyszczony wleli jakiś środek czyszczący do paliwa i odpala od kopa....spróbujcie ze swoją Megi pozdrawiam....
Nie mierzy się opornosci czujnika cisnienia paliwa... czujnik jest elektroniczny, 3pinowy: 5V, masa, sygnał. A ten "czujnik" na pompie, to zawór, 2pinowy. Dwa piny, dwa przewody miernika, chyba łatwo.
Podaj mu masę na drugi kabel podczas kręcenia i sprawdź czy psika w gardziel paliwem, jak nie to wtrysk padł. to nie jest do końca tak...wtryskiwacz nawet jedno punktowy jest sterowany impulsem opartym o czujnik położenia wału. podanie masy na stałe może doprowadzić do uszkodzenia wtryskiwacza bądź centrali sterującej jeżeli dokładasz przewód masowy...
czy to 10,5v jest na podłączonej pompie ,jeśli nie to gdzieś jest spadek napiecia sprawdż prowadzenie przewodów .
napisales ze nie podaje paliwa na wtrysk wiec moze cos jest w tych przewodach albo cos. sprawdz to dokladnie jutro
dzisiaj sprawdzałem wypiąłem wtyczkę i wpiąłem, nic to nie dało, co dalej, a jak się dostać do środka do pompy paliwa, jest wiązka przewodów i przewody paliwowe, może pływak jest przetarty.
Kolego nie wal ściemy. Nie tankujesz paliwa, masz stary akumulator i cienkie przewody rozruchowe. Zatankuj do pełna wymień akumulator o przewodach rozruchowych zapomnij.
Po odłączeniu wtyczki poziom paliwa spada na 0, styki wyczyściłem, a przewody są całe, nie wiem jak sprawdzić co jest zepsute.
Ej, no mówię co mi mechanik pow. Żadnych praw nie odkrywam. Podobną sytuację miał znajomy, wymienił mu ten sam koleś przewód paliwowy (w renault clio) i jak ręką odjął. Ale spoko, jak już dyskusja ma iść tym torem to można zamknąć lepiej.
Witam, mam dość złożony problem z samochodem Renault Megane 3 kombi 1.2 TCE 115KM 2013r Zaczęło się od delikatnego szarpania silnikiem przy jeździe na tempomacie przy prędkości 50-60 km/h. Denerwowało na tyle, że sprawdziłem własnymi możliwościami wszystko w układzie powietrza i paliwa. Wymieniłem świece, sprawdziłem cewki, kable oraz czujniki powietrza....
Witam. Miałem podobny problem z Renault Megane II. Przyczną był lekko przetarty przewód paliwowy, a lokalizację usterki utrudniał brak widocznego wycieku paliwa. Co prawda nie koniecznie jakaś nieszczelność jest przyczyną tej usterki, jednak warto sprwawdzić czy układ się nie zapowietrza.
Może ssie lewe powietrze pod kolektorem ssącym.Sprawdz też zaworek przy pochłaniaczu par paliwa .tzn.zacisnij przewód idący od zaworka do kolektora ssącego.
Myślałem o tym przekaźniku lecz czytałem że jest on gdzieś wlutowany na stałe w płytę, więc nie mam chyba szans go zlokalizować. Diagnozował mi komputerem gość z miejskiego warsztatu, nie pamiętam jak dokładnie brzmiał błąd ale coś w stylu "błąd obwodu pompy paliwa, zwarcie do masy" czy jakoś tak i po tym stwierdził że pompa jest trzaśnięta. Jeśli chodzi...
Witam wszystkich Renault Megane ma tak ciekawy układ paliwowy układ zamknięty - pomyślane to było z uwagi na środowisko. "odpowietrzenie" zbiornika paliwa biegnie przewodem do okolic prawego nadkola gdzie jest zbiornik oparów paliwa (wypełniony węglem aktyw) ,ze zbiornika biegnie przewód do elektrozaworu (sterowanie komputerem) i do kolektora dolotowego...
a to ze jest w tym aucie przynajmniej 5 typów silnika a nie wiem z opisu który jest w twoim aucie?? a jak mozesz to sprawdz czy za zlonczem diagnostycznym sa dwa przeplecione przewody??
Przed wymianą wtryskiwaczy zawsze trzeba rozebrać i sprawdzić pompę wysokiego ciśnienia bo lubi sypać opiłkami. Jeśli tego nie zrobisz rozwalisz nowe wtryski momentalnie. Jeśli sypie, układ do naprawy w całości. Można zrobić z używek ale zawsze pompa do kontroli. Czyszczenie listwy przewodów , nowy filtr paliwa i magnes do zbiornika ;)
Uzupełniam post bo wczesniejsza naprawa okazała sie nieskuteczna. To znaczy wyczyściłem złącza zegarów, ale to nie było przyczyną naprawienia usterki - jak mi sie wydawało - choć problemy z prędkościomierzem ustały. Ale po kolei całą historię... Wczoraj wieczorem zaczeło się na nowo - wskazówka prędkościomierza wariuje, obrotomierz lata, mało tego nie...
Udało się naprawić. okazało się, że przepalone jest jedno z połączeń we wtyczce pph2 - brązowa wtyczka obok bezpieczników pod maską. Za zasilanie pompy odpowiada pomarańczowy przewód, - piaty w kolejności w brązowej wtyczce.
Trzyma immo jak nic, ktoś Cię "wpuścił w maliny". Moduł Ci do niczego nie potrzebny, przewód od niego powinien być odłączony.
1 Sprawdz wylacznik uderzeniowy w komorze silnika czy nie jest wybity bo to on odcina pompe paliwa. 2 Sprawdz czy dochodzi prad do pompy paliwa przy podlaczonej pompie powinno byc 12 V przez ok 2s od wlaczenia zaplonu. 3 Sprawdz jeszcze dokrecenie i czystosc przewodu masowego pod prawa tylna lampa. Pozdrawiam.
Gdzieś się zapowietrza, szukaj. Do sprawdzenia przewody paliwowe, nadmiary, być może pompka do wymiany.
Wygląda na nieszczelny układ paliwowy i zapowietrza się po dłuższym podstoju . Więc jedź do serwisu niech wymieniają filtr paliwa i dokładnie przyjrzą się przewodom paliwowym. Zrób mały test wejdź do auta i odpal tylko zapłon niech pompa dopompuję paliwa a za drugim lub nawet trzecim razem dopiero kręć rozrusznikiem .
I dlaczego rozrywa przewody skoro pisze na nich do 8bar? Może ze starości.
przewody sprawdzałem tysiąc razem, są oki, a dokładnie w moim aucie idą dwa... Kolektor ssący <-> serwo hamulca oraz od przepustnicy do zaworu regulujacego pary paliwa... i to wszystkie przewody w tym motorze... jest to jednostka 1.4 16 V 72kw....
Witam mam dziwną sytuację w moim scenicu . jadąc z prędkością 180 silnik zaczął strzelać tak jakby przestawił się zapłon lub rozrząd. od tej pory nie odpala , po podłączeniu komputera okazało się że czujnik położenia koła zamachowego jest uszkodzony ( nie podaje żadnego sygnału), po wymianie czujnika nadal nie ma sygnału .przewody są dobre ,podając...
Koledzy nigdy nie będzie czuć oparów paliwa z nieszczelnego map sensor. Jedyne wytłumaczenie jest nieszczelność przewodów paliwowych na prawym kielichu( od pasażera) , albo nieszczelność przy zbiorniku
Witam. Czekam jeszcze na dostawę. Z tego, co zrozumiałem, wypinamy przewody zasilający i powrotny i wpinamy się do złączek w bloku silnika za pomocą zakupionego zestawu. A z przewodów, które wypiąłem, nie będzie leciało paliwo z filtra. Jestem zielony w mechanice. Dlatego pytam na forum. Dziękuję.
Witam, szybkie pytanie: Jak oszukać czujnik wody w filtrze? Do kostki dostała się woda i zgniły dwa piny - zasilanie i sygnałowy. Cały czas wali błędem wykrycia wody. Nowy czujnik to koszt około 400zł. Gdzieś znalazłem info o podłączeniu 1k5 pod dwa białe przewody (pin 1 i 2)ale to nie działa.
Zdjęcia nie dam, bo test robiłem dużo wcześniej, ale wyszło tak na 4,5 minuty. 1. wtrysk 50 ml 2. wtrysk 68 ml 3. wtrysk 52 ml 4. wtrysk 16 ml Zastanawia mnie jedna rzecz: w przewodzie powrotnym z pompy jest dużo drobnego powietrza, pewnie jakieś nieszczelności z powrotu paliwa z wtrysków, bo skąd by się tam powietrze wzięło
wyslalem ci maila. Powinienes dostac informacje na swoja skrzynke. Dodano po 34 podlaczylem zasilanie do pompki i jednak nie dziala wskazuje na to ze jest walnieta ale zastanawia mnie jedna czemu w przewodach ktore dochodza do pompki nie ma zasilania?
Witam dziękuję za podpowiedzi . Jestem sam w warsztacie , do sprawdzenia z żarówką musiałem się przygotować . Drugie zasilanie 12V krokodylki mocujące kable itd . Zrobię to dziś . Przekaźniki typ francuski 5 pinowe + na 86 . Znalazłem luźne nakrętki mocujące komputer do samochodu , masa pewnie przez obudowę ( spróbuję poprawić kontakt na elementach...
Po nocy jak samochód przemarzł na dworze, świece zaczęły grzać, wszystkie przewody idące do modułu podgrzewania OK. Problemem okazała się zapowietrzająca pompa paliwa. Przy pierwszym pomiarze grzania świec samochód stał w warsztacie i chyba było mu za gorąco.
Zobacz czemu stały plus ucieka, czyżby bezpieczniki pognite? Zwłaszcza te duże koło akumulatora... Plus nie ucieka, tylko nie ma masy z pinu 48 sterownika, przewód jest cały. Tam powinna być masa przez chwilę po włączeniu zapłonu i podczas kręcenia rozrusznikiem, a jej nie ma.
Dzięki Piotr za pomoc. Udało mi się rozwiązać ten problem bardzo podobnie. Zatankowałem pół zbiornika żeby rezerwa zgasła odłączyłem przewód od wskaźnika paliwa i jechałem tak długo aż wskaźnik odpadł do zera. Potem zgasiłem silnik podłączyłem wskaźnik i jest wszystko tak jak było przed odłączeniem akumulatora.
Pierwsze popraw post (rozpocznij z dużej litery) bo moderator wrzuci do kosza. Wracając do pytania, o ile pamiętam to silnik odpalisz, jeśli skrzynia jest w pozycji "Parking" w innych nie . Może przewody od skrzyni są źle podłączone, lub przy montażu urwały się.
dzięki za odpowiedz.Ja odciołem go na zaworze paliwa ale wiem że można go przeciąść tez na zapłonie tylko który to przewód?jeżeli nikt nie wie to temat uważam za zamknięty.Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie.
Problem z ładowaniem to prawdopodobnie uszkodzony przewód podczas wymiany turbiny lub poluzowana nakrętka. Tu akurat potrzeba kilka minut na diagnozę. Sprawdzenie przejścia w przewodach od akumulatora do alternatora oraz samo ładowanie bezpośrednio przy alternatorze. Dwa pozostałe przypadki to temat wymagający trochę więcej zaangażowania przy diagnostyce....
Dzieki za odpowiedz ale najdziwniejsze jest to ze po przekreceniu stacyjki 3-4 razy samochod odpala jak zloto, to tak jakby cos nie trzymalo cisnienia w przewodach i paliwo z calego uklado wracalo do baku. Moze jakis zaworek zwrotny tam jest albo pompka paliwowa ??????? Nie mam zielonego pojecia, moze jakies inne sugestie...... pozdrawiam
Problem rozwiązany. Dziekuje bardzo za pomoc, bez Waszej pomocy pewnie szukałbym jeszcze długo źródła problemu. Podczas sprawdzania wszystkich styków napięcie dochodzące do przekaźnika zanikało przy przyłożeniu obciążenia. Okazuje się że złączka na przewodzie (+) wiodącego od bezpieczników przy akumulatorze do przekaźnika w przeszłości została przez...
W Megance u siebie problem rozwiązaniem tak http://obrazki.elektroda.pl/4611953400_1... Trzeba rozłączyć na chwilę ten pomarańczowy przewód znajdujący sie pod tylną kanapą przejechać kawałek i podłączyć go. Wtedy komputer dostaje błędu i aktualizuje wskaźnik i rezerwę na bieżąco.
Po zapaleniu silnika ,obroty czasem spadaj do 500 i mniej,na granicy zgaśniecia, po czym wyrównują do gdzieś 800 -900 i chodzi równouto jak zegarek. Sama pompa zapewne nie - odczułbyś dławienie się silnika gdy zużycie paliwa jest duże (dodanie gazu). Może być ucieczka paliwa z przewodów miedzy pompą a wtryskiwaczami (zapowietrzenie z powodu nieszczelności)....
Witam. Mam problem z renault megane II,2003 dCi. kilka dni temu auto nie odpaliło, pojawił się komunikat ,,injection fault (wada wtrysków),, do tego zaświeciła się kontrolka stop i zakumulatora. mechanik powiedział, że jest problem z czytnikiem karty, usunął usterkę, lecz komunikat pojawia się nadal przy przyspieszaniu (3 bieg i wzyyż, pow. 3000 obrotów)....
Witam otóż od 2 lat jestem,a raczej byłem szczęśliwym posiadaczem renault megane coupe w wersji silnikowej 2.0 16v IDE o mocy 140koni(ponoć jeden z gorszych) Co prawda auto mnie nigdy nie zawiodło,lecz robi dosyć sporo kilometrów rocznie.A mój problem nastąpił podczas jazdy,w trasie,króciutko opisze przebieg zdarzeń: -auto momentalnie spadło z obrotów...
megane przewód paliwo przewód paliwo renault renault megane paliwo
sonel pomiar uziemienia czujnik halla regulator silikon usunąć
Przykłady układów scalonych PWM do przetwornic DC-DC z wbudowanym startupem: TI, ADI, ST, Power Integrations Renault Master 2020 – wspomaganie działa, rozrusznik nie reaguje po włączeniu zapłonu