To są przewody od szczotek. Ktoś już wymieniał szczotki i założył nieoryginalne (z przewodami wychodzącymi centralnie) i sprężyna dociskowa z czasem przetarła przewód, który teraz sobie sterczy. Należy zamontować szczotki z przewodami wychodzącymi bliżej wąskiej ścianki szczotek, aby sprężyny dociskowe ich nie dotykały.
Grzałka była sprawdzana - w jaki sposób? Na próbę odepnij od niej przewody. Szczotki w silniku też do sprawdzenia.
Witam wszystkich Posiadam szlifierkę DeWalt DWE4257 2019 rok. Długi czas działała bez problemów, ostatnio przy próbie ponownego użycia po naciśnięciu włącznika nie wydała żadnej reakcji. Po zmierzeniu brak prądu na szczotkach, przewód do włącznika cały, kondensator po zmostkowaniu brak zmian, szczotki prawie nowe, przewody do stojana całe. Jak zmierzyć/sprawdzić...
dlugosc przewodu szczotek taka sama jak w starych
Jeżeli to silnik szczotkowy to wystarczy zamiana przewodów do szczotek.
Żeby nie robić drugiego tematu. Jak zmienić kierunek obrotów tego silnika? Tak jak każdego innego szeregowego - zameniając ze sobą przewody szczotek albo przewody stojana.
Na rysunku jest schemat podłączenia wył. zmiany obrotów.Wyłącznik wiertarki jest bez regulowanych obrotów.Powinieneś dać radę .
Jak to jaki element? Włóż coś za szczotką np nakrętkę M6 jak się zmieści, i dopiero zapnij sprężynkę, tak aby poprzez nakrętkę sprężyna dociskająca szczotkę, dociskała mocniej szczotkę. Przedłuż szczotki za przewodami ze szczotek, bo przed, to trzeba by kawałek szczotki. Widzisz przewód ze szczotki? W miejscu, gdzie wchodzi szczotka, jest wystarczająco...
Masz urwany przewód zasilający silnik szczotki. Gdy szczotka się zatrzymuje, to gaśnie także oświetlenie. Rozkręć przegub głowicy, tam masz problem. Polecam zrobić wstawkę z nowego giętkiego przewodu w miejscu złamania. O ile dobrze pamiętam dwa przewody zasilające szczotkę: czarny i czerwony są w czarnej koszulce termokurczliwej, ona zasłania uszkodzenie....
Witam.! 1. Przewody od czujnika zostaw wolne. 2. Przewód od szczotki połącz z zasilaniem. 3. Drugi przewód od szczotki połącz z przewodem uzwojenia. 4. Drugi przewód uzwojenia połącz z drugim przewodem zasilania. 5. Jeżeli przewody uzwojenia zamienisz miejscami z mienią się obroty silnika. Dodano po 1
czarne to termik to je zostaw. brązowy- zasilanie szary- połącz z jednym ze szczotek (obojętnie z którym) drugi przewód do szczotki zasilanie pod tacho podłącz woltomierz to powinien pokazać napięcie stałe zmiana obrotów -zmień przewody do szczotek Pozdrawiam Grzegorz.
O rany ręce opadają! Przecież szczotki bez połączenia byłyby niepotrzebne, no chyba do zamiatania. Każda z dwu szczotek ma doprowadzony przewód przez mosiężną obudowę samej szczotki czyli grafitu, czy na razie wszystko jasne? Odlutuj, odczep zależnie jak to tam jest rozwiązane te przewody i zamień je. Tylko zamień miejscami przewody idące do szczotek,...
Witam . Prawdopodobnie jak PRAWIE każdy silnik tego typu . Czyli przykładowo; -faza na jedną szczotkę -druga szczotka połączona z jednym końcem stojana -drugi koniec stojana do (N) Ważne byś podał kolory przewodów do szczotek ,przewodów stojana. Łatwiej będzie to precyzyjniej określić.
Zamienić miejscami przewody do szczotek.
zostały w szczotkach tylko otwory na przewodzik, czym go przykleić, musi to być klej przewodzący a może zalać cyną ?
Skoro podłączył napięcie bezpośrednio na silnik, mało tego pojawiło się ono na szczotkach, raczej przewód nie ponosi tutaj winy.
Kolego sprawdź jeszcze raz wszystkie przewody, wyłącznik i napięcie na szczotkach.
Pierwsze co sprawdzasz to przewód i szczotki( ich długość)
Jeden przewód zasilania (np. brązowy) do jednej szczotki, drugi przewód zasilania (np. niebieski) do jednego przewodu stojana (np. tu niebieski). Drugą szczotkę połączyć z drugim przewodem stojana (np. tu czarny). Chcąc zmienić kierunek obrotów zamieniamy przewody idące do szczotek. https://obrazki.elektroda.pl/6116823500_...
(at)3301 Kolego drogi :D - więcej nauki o silnikach. Silnik jest na pewno równolegly ze względu na liczbę obrotów (3000) oraz rezystancję uzwojenia stojana. Gdyby był to silnik szeregowy, to miał by kilka razy większą prędkość obrotową i rezystancję stojana na poziomie kilkudziesięciu omów. Jak np. wiertarka.
Witam! Temat wielokrotnie omawiany np. tutaj : http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Wpisz sobie w szukajce amica błąd E 21 i masz kopalnie wiedzy. Zacznij od silnika ( tacho, wiązka przewodów, szczotki ), potem w/g wskazówek w powyższym temacie. Powodzenia.
Odłącz przewody od szczotek ,zrób pomiar między przewodami (niebieski -biały,powinno być przejście,czarny i przewód do szczotki ,którego nie widać na zdjęciu,też powinno być przejście).Sprawdź stan szczotek,ich długość ,czy się przypadkiem nie zawiesiły w prowadnicach.
Jak po odłaczeniu przewodu od szczotek zgasnie kontrolka masz instalacje ciagnika na 9d.
Dzień dobry mam problem z szlifierek Graphite 59G187 nie działa. Sprawdziłem przewód zasilający nie jest przerwany szczotki są dobre nie wiem gdzie mogę jeszcze szukać . https://obrazki.elektroda.pl/4108497500_... https://obrazki.elektroda.pl/1458017600_... https://obrazki.elektroda.pl/8008375900_...
Zamienić miejscami przewody albo do szczotek, albo do uzwojenia stojana.
To są bardzo dobre wiertarki. Pamiętaj żeby dłuto w futerku smarować. Tak łatwo jej nie spalisz. Typową wadą był odłączanie się jednego z przewodów na szczotce węglowej.
Musisz rozwiercić szczotki wiertłem 2mm, uważnie je prowadząc środkiem, żeby nie uszkodzić sprężynek. Wiercisz, aż na wylot przez szczotkotrzymacz. W powstałe otwory wpuszczasz przewody nowych szczotek i lutujesz, na koniec nadmiar przewodu obcinasz. Jeżeli szczotki były już kiedyś wymieniane, to po prostu je rozlutowujesz. Jeśli alternator bosch, to...
obie szczotki są na miejscu (choć nie wiem jak je wyciągnąć), - jest ciągłość obwodu z jednej do drugiej szczotki, - gdy kręciłem alternator ręką to pojawiło się małe napięcie rzędu kilkudziesięciu mV (sprawdziłem na oscyloskopie, sonda do przewodów szczotek), - dzisiaj wymieniłem regulator napięcia Sprawdż czy na 3 pinie wtyczki masz MIERZONE ŻARÓWKĄ...
Trzeba rozebrać silnik, sprawdzić ciągłość przewodów, przesuwanie się szczotek w prowadnicach, wysuszyć wszystko. Jeśli było więcej wody, to pewnie łożyska będą do wymiany.
Do dolnej śruby ma być podłączony tylko przewód od szczotek, czyli ten który wchodzi do rozrusznika. Do górnej śruby przewód do akumulatora do plusa i zwieraj śrubokrętem górną śrubę z tym małym konektorem z boku. Minus akumulatora do obudowy rozrusznika albo do masy traktora.
Sprawdziłem jeszcze raz szczotki, tym razem od jednej odpiąłem przewód, bo przecież komutator też przewodzi :) Sprawdzałem szczotki względem kabli doprowadzających zasilanie do włącznika, powiedzmy, że kabel numer 1 to faza a 2 to neutral. Na kablu z wtyczki 1; Jedna szczotka ma napięcie 230V i kiedy zmienię obroty nie ma, druga szczotka na odwrót....
Jeżeli jesteś doświadczonym użytkownikiem auta ( mam na myśli sprawdzanie instalacji elektrycznych z pominięciem niektórych elementów) to zobacz , czy rozrusznik kręci na "krótko" , jeżeli tak to doszukiwał bym się przerwania obwodu elektrycznego , jeżeli nie - jak wspomniałeś uszkodzona bądź zawieszona szczotka , przerwany (upalony) przewód od szczotki...
Witam wszystkich :).Mam problem z odkurzaczem. Problem jest taki że odkurzacz nie działa. Nie reaguje w żaden sposób na włącznik mimo tego że wczoraj działał bez zarzutu. Po rozebraniu bębna na który nawijany jest przewód okazało się że na obu szczotkach jest prąd...czy tak powinno być czy kabel robi zwarcie gdzieś?
Odepnij przewody regulatora od szczotek i może się kręcić bez aku.
Żółte przewody pomiń całkowicie to jest tzw. potocznie tacho czyli czujnik obrotów silnika dla sterownika. A reszta przewodów do szczotki i uzwojenia, jak to połączysz w silnik szeregowy to sukces murowany :)
Witam Zasilanie powinno iść na początki dwóch cewek (stojan), a końce na szczotki. Zamieniając przewody od szczotek, zmienia się kierunek. Tak to się zmienia obroty w tym typie silnika.
Kolego sprawdź jak widzisz, czy przy rozruszniku nie urwał się, czy też upalił przewód do szczotek, ten łączący elektromagnes z rozrusznikiem. Miałem tak u siebie w Golfie. Objaw taki sam, rozrusznik nie kręci, a nawet nie załączał elektromagnes. pzdr
Sprawdzić przewód zasilający, szczotki, włącznik.
Najczęściej przewody szczotek silników pralek są podłączone pod piny wtyku. W tym jak widzę wchodzą w obudowę. Może spróbuj wyciągnąć przewody ze szczotek i zrobić pomiary. W ten sposób rozszyfrujesz zasilanie wirnika. Pozostałe oporności będą zapewne uzwojeń stojana.
Kolego weź 2 przewody z zasilacza przyłóż do jednej szczotki i bezpośrednio do komutatora drugi przewód, zara zobaczysz która szczotka nie kontaktuje albo jest zacięta w obsadzie. Lub po prostu się skończyła i drucik przyłączający blokuj ją przed dalszym wysunięciem.
Kupiłem same szczotki węglowe, najprawdopodobniej takie jakie są stosowane w Zelmer Meteor 2 itp. - Na szczotkach jest symbol A0H - szczotki są minimalnie inne tzn nie wchodzą w szczotkotrzymacz - zeszlifowałem je. Szczotki zamocowałem troszkę inaczej jak było w oryginale - przewierciłem blaszkę w szczotkotrzymaczu i zalutowałem przewód od szczotki.
Witam Czy sprawdziłeś rezystancje uzwojeń stojana?Zamień ze sobą przewody idące na szczotki-sprawdż obroty.Pozdrawiam
Panowie ja wiem jak zamontowane są szczotki w prowadnicach. Zadając pytanie miałem na myśli montaż przewodów szczotek do szczotkotrzymacza. Na zdjęciu w powiększeniu, linki wyglądają jakby były zaciśnięte, dlatego zadałem pytanie. To nie jest szczotkotrzymacz rozrusznika jak sugerował kolega wyżej, ale silnika pompy wspomagania układu kierowniczego...
zy taki silnik ma obniżone napięcie czy czysty zmienny prąd 220V? Czysty 230V~ Czy mogę faze dołączyć do przewodu od szczotek a 0 do tego drugiego przewodu? 8-O :not: Chyba wtyczka zółta to silnik :) i pod nią podłacz napiecie. Tylko nie pod moduł, tam jest gniazdo zółte :!:
Niestety bez ściągacza będzie ciężko. Kilka lat temu opisywałem na elektrodzie jak zrobić prowizoryczny ściągacz do tej wiertarki. Poszukaj w moich postach, ja niestety jestem poza domem więc nie bardzo mam możliwość szukać. Tak czy inaczej musisz najpierw wyjąć stojan, a dopiero później wirnik.
Zasilanie możesz podać na przewody podłączone do szczotek silnika. Ło Matko Bosko Elektryczno! Jak Autor weźmie to za prawdę i dosłownie poda napięcie z zewnątrz na przewody szczotek, to upali wirnik z komutatorem. Przewodów od szczotek: czarnego i białego nie należy ruszać, ani nic do nich nie podłączać! Chyba Sz. Koledze (at)mipix chodziło o 2 wyprowadzenia...
Najczęściej uszkadza się przewód przy wtyczkach. Na szczotkach iskrzy czyli pewnie szczotki do wymiany bo jak ruszę trzpieniem to działa ale po minucie tak jakby się zakleszczyla
A więc tak : Pierwszy od prawej - uziemienie Drugi i trzeci - prądnica tachometryczna Pozostałe cztery przewody są od uzwojeń stojana i od szczotek (dwa przewody uzwojenie stojana i dwa pozostałe szczotki) Nie powiem Ci które są od czego, bo na zdięciu tego nie widać ale łatwo je prześledzić. Dodano po 13 Zobacz jeszcze tu:[url=https://www.elektroda.pl/rtvforu...
Trzeba zamienić miejscami przewody, które są połączone ze szczotkami.
Witam do sprawdzenia włącznik , stan przewodu , szczotki , to tak na początek.
Zacząłem od próby z żarówką , przy obracaniu pokrętłem żarówka przygasała, więc poszedłem na całość i podłączyłem zielony i czerwony do A i D, a biały do zmostkowanych (B i C), działało ale strasznie iskrzyło na szczotkach, przypadkowo odłączyłem przewód biały od zmostkowanych i BINGO, wszystko zaczęło działać bez zarzutu. Efekt przerósł moje oczekiwania...
Natomist na drugim przewodzie zasilania stojanu a szczotkami jest przerwa. I tam właśnie szukaj usterki.
Rozrusznik malucha ma 600W, przy 12V w przybliżeniu dla obciążenia rezystancyjnego wychodzi 50A. To daje 0,24 oma. Tak, rezystancja jest prawidłowa, tzn, zwykłym miernikiem nie sprawdzisz, chyba, ze metoda techniczna. podjedź do kogoś kto ma sprzęt do sprawdzania zwarcia międzyzwojowego. Druga rzecz, po włożeniu wirnika porządnie oglądnij szczotkotrzymacz,...
Zamień przewody szczotek.
Cześć, zepsuła mi się szlifierka kątowa Bosch GWS 9-125 S. Stanęła podczas pracy bez wyraźnej przyczyny. Nie była przegrzana ani przeciążana. Sprawdziłem przewód zasilający, szczotki, rozebrałem wirnik. Całość przeczyściłem również styki przy szczotkach. Nie pomogło. Szlifierka się włącza chwilę kręci następnie gaśnie. Nie pomaga również potrząśniecie...
Przepraszam że dopiero teraz odpisuje ale tak to jest jak się czasu nie ma, a pamięć już zawodzi :D Daje ci zdjęcie to ci pomoże zrozumieć. Otóż wymieniłem ino szczotki, do tego komutator pilnikiem wyrównałem i jest cacy śmiga aż miło. https://obrazki.elektroda.pl/5890459700_... . Dziękuję i pozdrawiam. A co do sprawdzenia miernikiem...
Nie, te otworki są do pomiarów po naprawie jak potrzebny jest protokół i pomiary. Stojan jest tylko wsuwany w korpus i przyciśnięty dyfuzorem. Tak mówimy stykach stojana gdzie przychodzi zasilanie z wyłącznika i wychodzą przewody od szczotek. Ale ja tylko tak strzelam że to może być uszkodzone bo to dosyć częsta usterka w tych szlifierkach.
Witam. Wczoraj po rozruchu silnika zapaliła mi się kontrolka ładowania akumulatora. Postanowiłem sprawdzić regulator napięcia, ale po odkręceniu przewodów zmierzyłem rezystancję "+" oraz "-" od alternatora do akumulaora. Na "+" 0,8 ohm, natomiast przewód "-" wskazuje 60 ohm. Podpowiedzcie proszę jaką jeszcze "drogę" pokonuje przewód "-" abym dalej mógł...
Włączniki z regulacją mają więcej wyprowadzeń gdyż osobno podłącza się przewody stojana i szczotek. Mimo skromnej mocy 420 W momentu tej wiertarce nie brakuje; pewnie kolega myśl wkręcać nią wkręty?
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
Witam. Wymontuj silnik i sprawdź szczotki i przewody do nich.Pozdrawiam.
Witaj. Jeżeli byłaby przerwa w uzwojeniach, to silnik y nie pracował, w przypadku zwarcia w uzwojeniu iskrzyłby bardzo na szczotkach. Czym i jak sprawdzałeś przewód? W uszkodzonej żyle będzie połączenie i za chwilę zaniknie w zależności od jej ułożenia. Sprawdzając przejście trzeba jednocześnie ruszać (przeginać) przewód. Pozdrawiam
Rozkręcić obudowę i sprawdzić przewód, szczotki --temat z forum: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Tacho pomijasz łączysz pierwszy przewód szczotek i uzwojenia razem, drugi przewód szczotek i uzwojenia podłączasz pod 230 V i nie zapomnij o uziemieniu silnika.
I szereg innych czynników ma na to wpływ. Najprościej sprawdzić wpinajc swoja żarówke bezpośrednio przy alternatorze uprzednio odłącz przewód fabryczny. Żarówka do sruby plus i do złącza kontrolki na szczotkach. To wiele wyjasni.
Witam. Ja jak kombinuje jakieś szczotki, to w miejscu gdzie ma być przewód (linka) wiercę mały płytki otwór, i tak manewruje wiertłem żeby ten otwór miał większą średnice wewnątrz niż u wylotu. Następnie koniec przewodu ubijam w tym otworze. Jak do tej pory zawsze to działało. Tak też są zaprawiane przewody do szczotek przez producentów. Pozdrawiam.
Kondensator równolegle do 230Volt.Jeden przewód z zasilania na włącznik .Po włączniku na uzwojenie stojana a koniec uzwojenia na szczotkę.Drugi przewód zasilający na drugie uzwojenie stojana a koniec tego uzwojenia na druga szczotkę.Kondensator daj po włączniku.
Witam to nie jest kondensator rozruchowy,jest to kondensator przeciwzakóceniowy. Odłącz kondensator, bo może on robić zwarcie i spróbuj uruchomić, jeżeli się nie da sprawdź szczotki, przewód, no i wyłącznik.
Jeśli jest to stary jelcz to sprawdź czy na pewno przewód idący z regulatora zacisk 67 jest podłączony do zacisku na szczotko trzymaczu a nie na kontrolkę.
Coś nie tak z alternatorem, połączenia przewodów, szczotki moga się zawieszać. Pozdrawiam.
(at)freebsd Zdarzały się przypadki, że pył z węglowych szczotek osadzał się na metalowym korpusie i elementem pod napięciem. W taki sposób prąd mógł porazić. Dlatego warto przy rozebraniu przeczyścić okolice przy komutatorze i szczotkach. Poza tym warto zastosować przewód 3 przewodowy z wtyczką przystosowaną do instalacji z bolcem ochronnym. Oczywiście...
podłączyłem bez przewodu uziemienia Tak nie wolno robić. pomiar miernikiem ma 26 26? Czego? Mogę się domyśleć, ale zawsze warto napisać. Stan przewodów? Szczotki w silniku? Czyściłeś z pyłu po szczotkach?
Przy tym jednym uzwojeniu zamieniony były początek z końcem. Biały i żółty przewód. Teraz jak sprawdzam to działa w obie strony. Jak sprawdzić w domowych warunkach gdzie jest początek a gdzie koniec? Tak samo jak w silniku indukcyjnym - jest kilka metod.
Generalnie silniki komutatorowe są budowane jako szeregowe lub równoległe. Szeregowy: Zasilanie podłącz pod jedną ze szczotek i jedno uzwojenie. Drugą szczotkę połącz z wyprowadzeniem drugiego uzwojenia. Drugie końce uzwojeń powinny być połączone razem i prawdopodobnie to połączenie jest wewnątrz silnika wykonane fabrycznie. Równoległy: Jedną szczotkę...
Jeżeli słychać przekażniki to znaczy żę próbuje przełanczać ruch rewersyjne sprawdź szczotki, i koniecznie przewód który idzie od kostki silnika do zasilania lewej szczotki patrząc z tyłu silnika.Bardzo często ulega uszkodzeniu tam na tym przewodzie jest założone chyba zabezpieczenie!?
odszukaj 2 przewody szczotek i 2 końce uzwojeń stojana w gniazdku silnika, zmostkuj jeden przewód ad szczotki z jednym przewodem stojana a na dwa pozostałe podaj napięcie, silnik powinien szybko wchodzić na obroty
Witam, Rozebrałem szlifierkę mimośrodową ponieważ bardzo mocno iskrzyła. Okazało się, że na przewodach od szczotek są nadpalone przewody oraz popękane (jak sądzę cewki od tych szczotek). Szlifierka to PROSTAR ESM 4201. Niestety nie mogę znaleźć schematu. Czy może ktoś podpowiedzieć, jakie cewki mogę tam wstawić?
Witam. Podłącz sam silnik i będziesz wiedział co jest uszkodzone. Żeby sprawdzić silnik musisz zrobić mostek na silniku. Zrób mostek między przewodem stojana i szczotki a 2 pozostałe podłączasz bezpośrednio pod 230v~. Masz jeszcze dwa styki do tacho ( uważaj żeby ich nie podłączyć )
F02 to problem z : -silnikiem,szczotki -tacho -przewody z elektroniki do silnika -uszkodzona elektronika
I wpiąć go miedzy przewód zasilania a przewód szczotki i będzie śmigać?
Witam. Mam problem Sanderem w firmie Makita. Nie mogę włączyć. Prąd dochodzi do przewodów, szczotki są dobre i dochodzi do nich prąd. Włączam guzik lecz nie ma żadnych oznak życia.
Sprawdź czy silnik (przewód szczotki?) nie ma zwarcia do masy.
Zelmer Odyssey był produkowany z różnymi silnikami. Do starszych odkurzaczy silniki produkował Zelmotor, a do nowszych BSH. Do Zelmotora szczotki są dostępne, a do BSH nigdy nie były sprzedawane (wymienia się cały silnik). W moim silniku skończyła się jedna szczotka razem ze sprężyną. Na początku myślałem, że spalił się również silnik. Jednak postanowiłem...
Pralka Amica PA5580A510 przerywa pranie i wywala błąd(miga dioda 7 razy - wada zespołu napędowego). Szczotki sprawdziłem dobre, cewka tachometryczna cała i dociśnięta, komutator koloru miedzianego. Przy silniku jest kostka z 6 przewodami(2 przewody na szczotki, 2 na cewkę i jeszcze 2 idą do środka obudowy silnika, te przewody mogą być od zabezpieczenia...
Dwa końce to prądniczka tacho(zostawiasz wolne)dwa kolejne to uzwojenie stojana a następne dwa to szczotki.Napięcie podajesz na początek uzwojenia stojana,koniec łączysz z przewodem szczotki(mostek)a na drugi przewód szczotki podajesz napięcie- uwaga silnik wejdzie na maksymalne obroty Obniżając napięcie zmniejszysz obroty.
Kupiłem na allegro odpowiedni przełącznik, ale ciekawi mnie metoda działania takiego przełącznika, gdzie wykorzystuje się 4 przewody. Może ktoś doradzić jak to podpiąć ? Edycja. Trochę poczytałem. Teraz wydaje się to proste, są 2 przewody od szczotek i 2 ze stojana. Wystarczy podpiąć 1 szczotkę z 1 przewodem stojana oraz 2 szczotkę z 2 przewodem stojana....
Kończące się szczotki lub zzieleniał przewód od wzbudzenia.
Jak przewody od szczotek dotkną do komutatora to go spalą
Dzięki za pomoc. Dodano po 38 Do Bossmanjan: Jak nie chcesz żeby ci się zwijał przewód w MEW to weż zrób sobie na szczotkach przejście prądu. Ja mam tak zrobione i jest oki
Informacja dla innych... W wyżej wymienionej pralce błąd E53 wyświetla się przy odłączonym przewodzie szczotki silnika. Po podłączaniu przewodu błąd znika.
Witam. Strasznie namieszałeś w opisie :D Na początek obawiam się że spaliłeś wirnik szczałem z 230V ale to się okaże przy uruchomieniu. Jak masz miernik to będzie łatwiej, więc weź go do ręki i do dzieła. Tacho- 2 przewody które idą na cewkę która jest na końcu oski, tego nie ruszasz i to jest nie potrzebne. Szczotki- 2 przewody które idą na szczotki,...
Wtyczkę, przewód zasilający, wyłącznik, stan, ciągłość oraz połączenia przewodów, wspomniane szczotki. Jeśli to wszystko jest sprawne to prawdopodobnie będzie taniej kupić nowy młynek.
Czyli ten przewód co idzie na prawą szczotkę na pierwszym zdjęciu z lewej mam podłączyć do lewej szczotki, a przewód od lewej szczotki do prawej. Na zasadzie "kali jeść" od kondensatorów pozostają bez zmian?
Pod jedną ze szczotek mniejsze wejście przewód z regulatora. Pod druga szczotkę (trzy wejścia) podłączasz kontrolkę ładowania, drugi przewód od regulatora, pod trzecie przewód wychodzący z alternatora.
Zamień przewody na szczotko-trzymaczach.
Próbowałem zdjąć silnik, odkręciłem 4 śruby, wypiąłem zapinki na szczotkach i wielożyłowy przewód sterujący, ale silnika nie dałem rady wyjąć. Nie wiem, może powstały zapieki na styku obudowy silnika i bębna, bo wydaje się, że już nic poza siłami tarcia nie powinno silnika trzymać, w każdym razie jak podłączyłem szczotki na nowo, to pralka znów ruszyła...
Najgorzej ze nie moge znalesc szczotkotrzymacza z szczotkami bo tez musze przewod z szczotki przymocować do obudowy. Chyba szybciej bedzie wymienić caly rozrusznik
Witam, chciałbym podłączyć silnik z pralki Beko. Trochę poczytałem na forach, ale chciałbym się upewnić, czy dobrze rozumiem. Mostkuję jeden przewód stojana z jednym przewodem od szczotek, a zasilanie podłączam pod drugi przewód stojana i drugi przewód szczotek? Czy coś pomieszałem? Pomocy 😊 https://obrazki.elektroda.pl/3919292300_...
Regulator napięcia lub uzwojenie wzbudzenia. Najczęściej problemem są zużyte szczotki. Podłącz przewód od kontrolki pod zacisk szczotki (wyjście regulatora). Jeżeli kontrolka będzie świecić, to wzbudzenie ok, a regulator uszkodzony. Jeśli nie będzie świecić, to sprawdź szczotki i wirnik.
Witam, Zmiana obrotów w wiertarce następuje poprzez zamianę miejscami przewodów idących do szczotek.
iskrzenie szczotkach silnik iskrzy szczotkach iskrzenie szczotkach przyczyna
gazowy termopara sprawdzić napęd optyczny parametry zmywarka bosch schemat
rejestr magazynowy rejestr magazynowy
Schemat elektryczny Smart ForTwo - gdzie znaleźć? Czy warto podłączyć soft start do odkurzacza Philips 1400 W?