Nie masz w okolicy jakiegoś warsztatu w którym przezwajają silniki elektryczne?
Silnik rumuński z otwartymi żłobkami, trudniejszy w przezwajaniu. Uzwojenie miedziane, ale jak na tamte czasy mocno wyżyłowane. Dekle silnika aluminiowe i bardzo delikatne, jak wirnik zaczął gdzieś ocierać o stojan, to nie było ratunku. Nie mam o nich zbyt dobrego zdania.
Ja bym przezwajał, albo nowa wiertarka. Za 500 nie kupisz sensownego silnika na miedzianym uzwojeniu.
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze,...
Witam. Na początek kup sobie "Poradnik przezwajania silników indukcyjnych" oraz "Atlas uzwojeń". Autor to Jan Zembrzuski.
Najprościej będzie oddać do człowieka, który przezwaja silniki. Oceni w kilka minut czy da się "przełączyć" uzwojenia, a jeśli się nie da to przezwoi całość. Koszty przezwajania silników nie są duże.
Sam stojan bez pokryw ma 220mm. Odejmując miejsce na czoła uzwojeń po około 50 mm, daje nam długość rdzenia około 120 mm i pewnie tak będzie. Oczywiście dla pewności możesz zmierzyć. Wszystko to wskazuje, że jest to silnik SZJe 44a; 5,5 kW; 1440 obr/min; 11,3 A dla napięcia 380 V przy skojarzeniu w trójkąt. Silnik był przezwajany, to nie jest uzwojenie...
Zdejmij dane nawojowe ze starego uzwojenia. Ja nie spotkałem takiego.
Znam dużo kol. którzy przewijają silniki i nikt nie zastanawia się nad gęstość prądu. Pod warunkiem, że wcześniej ktoś przed nim nie pomylił się przy zdejmowaniu danych z uzwojenia. Przy przezwajaniu silników ważne są obliczenia kontrolne, szczególnie takich silników z którymi wcześniej nie mieliśmy styczności, a które były już wcześniej przezwajane....
Sprawdzić czy dochodzi wszystkie 3 fazy najlepiej próbnik z żarówki bo miernik może fałszować, co do podłączenia to być może silnik był przezwajany i uzwojony został na 220/380 ew 2 opcja bo już z tym się spotkałem - słabe zabezpieczenie i silnik uruchamiany z trójkąta powodował zadziałanie zabezpieczeń.
Eeo Twój silnik ma fabryczne uzwojenie.Ktoś wyciągnął dodatkowe przewody które normalnie były zwarte na uzwojeniu wewnątrz silnika. winyl2 Twój silnik był pewnie przezwajany i stąd masz trzy przewody.Po dokładnym obejrzeniu uzwojenia można stwierdzić jak jest połączony.Jeżeli są wyprowadzone trzy przewody uważam że śmiało możesz podłączyć do sieci.
Coś mi się zdaje, że nie tylko uzwojenie jest tu uszkodzone, bo podejrzewam, że tym ciałem obcym były części z rozpadającego się wyłącznika odśrodkowego. Tak jak napisał karol3 , oddaj to do naprawy komuś kto przezwaja silniki. Sam możesz zrobić więcej szkody niż pożytku.
uzwojenia są robione z drutu miedzianego emaliowanego Tylko w kwestii wyjaśnienia. Przezwajałem trochę starych silników i trochę nowych silników. Wiem że uzwojenia są z cieńszego drutu, czasami z aluminium, a gabaryty obudów, wentylatorów itp. są mniejsze. Stąd twierdzę, że trzeba nastawiać In.
Uzwojenie silnika orginalne, jeszcze nie było przezwajane. Ma 700 obr/min. A moc zależna od długości pakietu blach stojana. Przy długości 80mm to moc 1,1kW, a przy długości 115mm to 1,5kW.
Jak by ktoś mnie pokierował potrzebuje materiałów do nauki przewijanie silników DC kalkulatory albo programy do kompensowania uzwojenia Pozdrawiam
Przy przezwajaniu gwiazda już została połączona wewnątrz silnika, do tabliczki jest tylko trzy wyjścia z uzwojeń i tam podepnij zasilanie. Wiem co mówię.
Silnik był oddawany do przewinięcia. Prawdopodobnie był spalony. Skoro nie działa prawidłowo przy połączeniu jak przed uszkodzeniem, to sugeruję kontakt z zakładem, który przezwajał silnik, aby podał informacje, jak połączył uzwojenia. Być może nastąpiła jakaś zmiana w stosunku do schematu z tabliczki, szczególnie, że "Nie mam też 100% pewności czy...
"UZWOJENIA MASZYN ELEKTRYCZNYCH PRĄDU PRZEMIENNEGO" Mgr inż. J. Zembrzuski. "Uszkodzenia i naprawa silników elektrycznych" J. Zembrzuski.
Witam U siebie mam uzwojenie rozruchowe-dane jak u Ciebie ,a robocze 2×30zwoi drut φ0,95.Pozdrawiam
A więc jeśli ma obrotów: - 3000obr/min to ma moc 4kW - 1500obr/min to ma moc 4kW - 1000obr/min to ma moc 2.2kW - 750obr/min to ma moc 1,5kW Co do określenia liczby par biegunów(obrotów) to albo tachometr lub niech na uzwojenia spojrzy ktoś kto przezwaja silniki. Ale na moje oko po użebrowaniu obudowy uważam, że to albo 2 lub 4 biegunowy, silniki o niższych...
Sprawdź jeszcze czy nie ma przebicia między uzwojeniem pracy a rozruchu, mniejsza rezystancję ma uzwojenie pracy. W nieprzezwajanym silniku uzwojenie pracy ma ok. 11Ω, a rozruch 16Ω.
że jak mam tak podłączony, to bez paska chodzi idealnie. Ten "pasek" zamyka uzwojenia. Bez niego silnik sprawny nie ma prawa chodzić. bo układ elektryczny jest otwarty. W tym układzie, powinien być zamknięty w tzw. "Gwiazdę". Jeżeli chodzi bez "paska" to albo szukaj nowego silnika, albo daj go do przezwojenia, bo to oznacza zwarcie w uzwojeniu. Albo...
Podpięcie tak jak na zdjęciach nie daje efektu pracy silnika więc liczę że z waszą pomocą to się uda. Pierwsza wątpliwość to różnica między informacją na tabliczce i stanem w puszce Wg tabliczki silnik powinien być kojarzony w Y a w puszce jest Δ Czy silnik pracował , czy był przezwajany ? Istnieje ryzyko że został spalony. Wypadało by przemierzyć...
No tak, to się nazywa przezwajanie silnika. Wymienia się uszkodzone uzwojenie i w to miejsce umieszcza się nowe wykonane w warsztacie. Cała usługa robiona jest w warsztacie elektrycznym. Tylko, że drut użyty do takich czynności czasami odbiega od właściwości, jakie powinien posiadać (niejednorodna średnica). Może się okazać i czasami tak bywa, że po...
Zobacz w Katalogu przezwajania silników - Autor Zembrzuski
To zależy czy ktoś będzie chciał przezwajać aluminium. Przezwojenie na miedź wymaga dobrania innej średnicy drutu. Koszt przezwojenia silnika może sięgnąć ceny nowego chińskiego silnika z uzwojeniem aluminiowym. Często przezwajanie silników małej mocy okazuje się nieopłacalne.
Witam ! Te silniki zawsze będą się grzały . Taka jest ich konstrukcja. Nawijane są drutem o podwójnej izolacji i 250 st. C. Obecnie nie są impregnowane lakierem lecz powlekany lakier powierzchniowo wygrzewany w piecu, w celu krystalizacji. Chłodzony jest dużym przewietrznikiem dlatego tak ważne jest czyszczenie kosiarki z resztek trawy. Podobna konstrukcja...
Proszę o pomoc w podłączeniu silnika Silnik napędza małą tokarkę Zuch, którą niedawno kupiłem. Rozruch silnika wygląda następująco: 1. włączyć wyłącznikiem 0 na 1, silnik buczy, 2. nacisnąć guzik, który spina dwa dodatkowe przewody jak guzik od dzwonka drzwi 3. silnik startuje. Czy jest możliwość przerobienia tak, żeby silnik startował tylko z wyłącznika...
Rozumiem że brałeś ją na krótko i nie działa ? Rozumiem że pokręciłeś osią silnika i kręci się swobodnie ? -|- -|- -|- zmierzyłeś omomierzem cewkę silnika i jest przerwane uzwojenie ? Czy wiesz że to jeden z najprostszych silników do przewinięcia ? Przewiń go sam, lub pojedź z nim do panów od przezwajania. Podobne pompki masz w pralkach, zmywarkach...
Z tej kartki odczytuję, że pomiędzy dwoma fazami silnika wyszła ci rezystancja zero. To oznacza że silnik na przewodach tej fazy jest zwarty. Jednak nie do końca rozumiem tych pomiarów na kartce bo są bardzo nieintuicyjne. Na zdjęciu które wysłałeś wcześniej też widzę że jedno uzwojenie ma o wiele ciemniejszy kolor drutu nawojowego co może świadczyć...
posiadam silnik 1 fazowy ale mam mały kłopot z jego podlączenim . Posiada on 6 wyjść przewodów o oznaczeniach v u w x x z + kondensator . Wiem opodłączeniu trójkąt gwiazda ,ale dlaczego te 2 x ? Po zmierzeniu miernikiem pomiędzy V-U=2ohm,W-X=4ohm;x-z=o.8 ohm.Na dekielku jest schemat ,ale nie ma mowy o 2 x -ach ,może ktos pomoże -szkoda silnika . Regulamin...
Witam Panowie nurtuje mnie jedna kwestia. Dostałem silnik po przewinięciu o mocy kilkudziesięciu kilo watów w którym brak jest teraz oznaczeń na przewodach U1,V1,W1 i U2,V2,W2. Proszę mnie poprawić jeżeli się mylę. U1 to początek uzwojenia, a U2 to jego koniec. Podobnie jest z V1-V2 i W1-W2. Czy jeżeli przy zasilaniu w gwiazdę przewody z stycznika KM1...
Silnik jest sprawny, ale ma popękaną izolację przewodów cewek w skrzynce silnikowej. Chciałbym to naprawić. Czy wystarczy koszulka termokurczliwa założona na przewody? Jeżeli izolacja popękała w skrzynce to popękała i dalej do uzwojenia, a wtedy wymienia się całe przewody. Oddaj to do kogoś kto przezwaja silniki i zrobi to jak należy.
A w jaki sposób mogę sprawdzić miernikiem ten silnik nie wyciągając go z pralki aby upewnić się ,że na pewno jest walnięty? Czy przełączyć na omomierz i sprawdzić rezystancję? Zanieś silnik do warsztatu przezwajania śliników, mechanik sprawdzi go induktorem czy ma przebicie do masy, druga sprawa uzwojenie stojanu i wirnika może posiadać zwarcie między...
Nie chcę Ci psuć humoru w ostatnim dniu roku, ale czy to jest na pewno silnik BZFWr120-78, czy tylko zgadujesz. Ten silnik był wyposażony fabrycznie w wyłącznik odśrodkowy i uzwojenie rozruchowe nawinięte bifilarnie. W tym przypadku zastąpienie wyłącznika odśrodkowego kondensatorem, bez przeróbki samego uzwojenia jest nie realne. Podejrzewam, że to...
Dziękuję za odpowiedź. Faktycznie bo zgłębieniu tematu okazuje się że silników się nie nawija bo to się normalnie nie opłaca poza wyjątkiem - silniki specjalistyczne. No ew chyba że ktoś ma aluminiowe uzwojenie ;) ale pewnie taniej wyjdzie kupienie nowego silnika z uzwojeniem miedzianym niż przewijanie. Zamykam temat.
Jesli znalazlbym silnik 11kw gwiazda-trojkat to ruszyl by na zabezpieczeniu 25a? Sam silnik bez obciążenia pewnie tak ale z obciążeniem wątpię. Na tym C32 może by i pracował ale co z innymi odbiornikami pracującymi w tym samym czasie? Czy z tego silnika jest możliwość wyciągnięcia odejść do podłaczenia gwiazda trojkat czy od nowa trzeba go przezwajać?...
Cześć kolego ! Robiłem / tzn. przezwajałem / taki silnik . Dane nawojowe : Besel Skg 80-4b 0,75 kW 1400 obr/min Ż=24 108 zw Φ0,55 mm y=5 Dodaję schemat uzwojenia tego silnika. Orginalnie nazwojony jest koszykowym / wg katalogu nr 62 /o poskoku y=5 , zas ja stosuję uzwojenie wzornikowe grupowe o poskoku y=5,7. Atlas uzwojeń silników indukcyjnych...
Witam. Na prośbę adamjur1 zabieram głos w sprawie w/w silnika. Silnik Schragiego, mimo swojego skomplikowania, jest silnikiem symetrycznym i prądy w fazach muszą być jednakowe, również w stojanie, którego uzwojenie jest uzwojeniem wtórnym silnika. Prądy w tym uzwojeniu są znacznie wyższe niż zasilające. 50-60 A jest ok, ale muszą płynąć we wszystkich...
wszystko wiadomo ,są dwa niezależne uzwojenia i przy pracy obojętnie jakich obrotów zwieranie i rozwieranie wolnego uzwojenia w żaden sposób nie wpływa na prace silnika , więc nie ma też wpływu przesunięcie jednego uzwojenia względem drugiego przy przezwajaniu temat zamykam
Mam radziecki silnik jednofazowy o takich samych parametrach (napięcie, moc i obroty) i ma dwa uzwojenia: główne oraz pomocnicze. Uzwojenie pomocnicze ma dwukrotnie większą oporność niż uzwojenie główne i jest podłączone równolegle do uzwojenia głównego na stałe za pośrednictwem kondensatora pracy (pojemności nie pamiętam). Do rozruchu, do kondensatora...
Jeśli silnik (stojan czy wirnik?) jest gorący to w uzwojeniu jest zwarcie. Tylko wymiana, przezwajanie nieopłacalne. Daj zdjęcie całej wkrętarki, kolega ma 2 garaże takiego szrotu, może akurat będzie taka.
Zbyt duży prąd też może być spowodowany niesprawnym wyłącznikiem odśrodkowym, o ile tam takowy jest. A gdzie ten wyłącznik jest i czy da się go naprawić... Zapewne mechaniczny twór zależny od obrotów silnika. Raz miałem taki silnik, w którym według pana od przezwajania silników wirnik podcierał i przez to po jakimś czasie upaliło uzwojenie stojana...
To że zacisków jest 6 o niczym nie świadczy, silnik mógł być przezwajany uzwojenia zostały połączone(skojarzone)wewnątrz silnika,silnik należy podłączyć do tych przewodów co wychodzą z silnika przed podłączeniem powinno się sprawdzić izolacje silnika induktorem.
wola napisał: Nie znam daty produkcji tego silnika ,ale być może kondensator liczony był na napięcie 220V. Tak, to jest silnik z czasów gdzie królowało jeszcze 220V i nikt nawet nie myślał, że kiedykolwiek będzie 230V. g73 napisał: Kolego przezwajam silniki to wiem,ten silnik oryginalnie posiada wyłącznik odśrodkowy który służy do odłączenia kondensatora...
czy to oznacza, że jak długość rdzenia stojana będzie zbliżona do 123 mm, to na pewno silnik ma 5,5 kW i nie mam co marzyć o 7,5? Odpowiedź kategoryczna, bo dane wzięte z silników które kiedyś przezwajałem. Jeśli obudowa z rdzeniem ma 230 mm długości, a czoła uzwojeń są poniżej krawędzi obudowy, to przy rdzeniu 160 mm raczej byłoby ciężko schować te...
Pisałeś - "silnik przy uzwojeniu na 380v miał drut 1,25mm 28zw i na fazę było 6 cewek" do tego pasuje 12 biegunów i takiego nie trzeba przezwajać. Ten -"silnik normalnie uzwojony jest na 1450 obr/min i na fazę ma 2 cewki co 180* 3 palcowe piętrowe" musi mieć 4 bieguny na wirniku - trzeba takim wirnikiem szybciej kręcić.Taki proponuję przezwoić.
Na zdjęciu wygląda to na całkiem spalone uzwojenie,wiec nic tu nie zrobisz.
Przez przełączenie uzwojeń wewnątrz stojana. Proponuję wycieczkę do najbliższego zakładu przezwajania silników el. chyba że posiadasz schemat uzwojenia. Ale każdy typ silnika ma inny .
Tu jest sporo błędów: SZJd34a, D/L 89/64, obroty 1410 0,6 kW trójkąt 2,8 A gwiazda 1,6 A. Według Zembrzuskiego: 118 drutów w żłobku, DNE 0,55, jeden obwód. Skojarzenie w gwiazdę 380V. Na przyszłość radzę zdejmować dane ze starego uzwojenia bo jak ktoś Ci poda błędne dane to stracisz drut i darmo się napracujesz.
To raczej z opisu świadczyć może o jego uszkodzeniu. Ciężko w metodzie "na oko" to określić, ale jeżeli tak iskrzy i szybko nagrzewa to może być uszkodzony. Trzeba zdemontować, oglądnąć dokładnie, pomierzyć uzwojenia, a jak nie masz bardzo czym to podjechać do kogoś co ma sprzęt (przezwaja silniki) i sprawdzi Ci na maszynie czy nie ma przebicia na uzwojeniu.
(at)trojan12 Oddać to do przezwojenia, bo ten silnik to trup. Wolał bym przezwoić, bo wiem co będę miał. Koszty chyba zbliżone. uzwojenia i nie wiem, co robić. Warsztat przezwajający będzie wiedział. Trochę trudny do zdobycia i droższy, bo to silnik kołnierzowy.
Dam radę to sam zrobić czy muszę iść do fachowca? Szlifierka kosztuje ok. 300 zł- jest sens przezwajać ?
silnik przezwaja przezwaja silnik poradnik katalog przezwaja silnik
zegar kuchenka mastercook różne przekroje przewodów uszkodzić ściemniacz uszkodzić
wyłącznik zmierzchowy schemat wyłącznik zmierzchowy schemat
Opel błąd 1220 - czujnik pedału hamulca, przepustnica, wtrysk paliwa Stukanie na wolnych obrotach, ustaje po dodaniu gazu