Nie masz w okolicy jakiegoś warsztatu w którym przezwajają silniki elektryczne?
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze,...
Sam stojan bez pokryw ma 220mm. Odejmując miejsce na czoła uzwojeń po około 50 mm, daje nam długość rdzenia około 120 mm i pewnie tak będzie. Oczywiście dla pewności możesz zmierzyć. Wszystko to wskazuje, że jest to silnik SZJe 44a; 5,5 kW; 1440 obr/min; 11,3 A dla napięcia 380 V przy skojarzeniu w trójkąt. Silnik był przezwajany, to nie jest uzwojenie...
Silnik rumuński z otwartymi żłobkami, trudniejszy w przezwajaniu. Uzwojenie miedziane, ale jak na tamte czasy mocno wyżyłowane. Dekle silnika aluminiowe i bardzo delikatne, jak wirnik zaczął gdzieś ocierać o stojan, to nie było ratunku. Nie mam o nich zbyt dobrego zdania.
Witam. Na początek kup sobie "Poradnik przezwajania silników indukcyjnych" oraz "Atlas uzwojeń". Autor to Jan Zembrzuski.
Znam dużo kol. którzy przewijają silniki i nikt nie zastanawia się nad gęstość prądu. Pod warunkiem, że wcześniej ktoś przed nim nie pomylił się przy zdejmowaniu danych z uzwojenia. Przy przezwajaniu silników ważne są obliczenia kontrolne, szczególnie takich silników z którymi wcześniej nie mieliśmy styczności, a które były już wcześniej przezwajane....
Eeo Twój silnik ma fabryczne uzwojenie.Ktoś wyciągnął dodatkowe przewody które normalnie były zwarte na uzwojeniu wewnątrz silnika. winyl2 Twój silnik był pewnie przezwajany i stąd masz trzy przewody.Po dokładnym obejrzeniu uzwojenia można stwierdzić jak jest połączony.Jeżeli są wyprowadzone trzy przewody uważam że śmiało możesz podłączyć do sieci.
Jak by ktoś mnie pokierował potrzebuje materiałów do nauki przewijanie silników DC kalkulatory albo programy do kompensowania uzwojenia Pozdrawiam
Najprościej będzie oddać do człowieka, który przezwaja silniki. Oceni w kilka minut czy da się "przełączyć" uzwojenia, a jeśli się nie da to przezwoi całość. Koszty przezwajania silników nie są duże.
Sprawdzić czy dochodzi wszystkie 3 fazy najlepiej próbnik z żarówki bo miernik może fałszować, co do podłączenia to być może silnik był przezwajany i uzwojony został na 220/380 ew 2 opcja bo już z tym się spotkałem - słabe zabezpieczenie i silnik uruchamiany z trójkąta powodował zadziałanie zabezpieczeń.
Sprawdź jeszcze czy nie ma przebicia między uzwojeniem pracy a rozruchu, mniejsza rezystancję ma uzwojenie pracy. W nieprzezwajanym silniku uzwojenie pracy ma ok. 11Ω, a rozruch 16Ω.
To zależy czy ktoś będzie chciał przezwajać aluminium. Przezwojenie na miedź wymaga dobrania innej średnicy drutu. Koszt przezwojenia silnika może sięgnąć ceny nowego chińskiego silnika z uzwojeniem aluminiowym. Często przezwajanie silników małej mocy okazuje się nieopłacalne.
Zobacz w Katalogu przezwajania silników - Autor Zembrzuski
Jeśli uda Ci sie ustalić dokładnie które przerwane zwoje należy ze sobą podłączyć, to po solidnym podgrzaniu uzwojenia, podniesiesz uszkodzone końcówki, usuniesz z nich izolację i solidnie zlutujesz. Musisz pamiętać o dokładnym zaizolowaniu wykonanych połączeń. W warunkach domowych możesz naprawione miejsce zaimpregnować lakierem bezbarwnym. Jeśli jednak...
Dziękuję za odpowiedź. Faktycznie bo zgłębieniu tematu okazuje się że silników się nie nawija bo to się normalnie nie opłaca poza wyjątkiem - silniki specjalistyczne. No ew chyba że ktoś ma aluminiowe uzwojenie ;) ale pewnie taniej wyjdzie kupienie nowego silnika z uzwojeniem miedzianym niż przewijanie. Zamykam temat.
uzwojenia są robione z drutu miedzianego emaliowanego Tylko w kwestii wyjaśnienia. Przezwajałem trochę starych silników i trochę nowych silników. Wiem że uzwojenia są z cieńszego drutu, czasami z aluminium, a gabaryty obudów, wentylatorów itp. są mniejsze. Stąd twierdzę, że trzeba nastawiać In.
Uzwojenie silnika orginalne, jeszcze nie było przezwajane. Ma 700 obr/min. A moc zależna od długości pakietu blach stojana. Przy długości 80mm to moc 1,1kW, a przy długości 115mm to 1,5kW.
wszystko wiadomo ,są dwa niezależne uzwojenia i przy pracy obojętnie jakich obrotów zwieranie i rozwieranie wolnego uzwojenia w żaden sposób nie wpływa na prace silnika , więc nie ma też wpływu przesunięcie jednego uzwojenia względem drugiego przy przezwajaniu temat zamykam
To że zacisków jest 6 o niczym nie świadczy, silnik mógł być przezwajany uzwojenia zostały połączone(skojarzone)wewnątrz silnika,silnik należy podłączyć do tych przewodów co wychodzą z silnika przed podłączeniem powinno się sprawdzić izolacje silnika induktorem.
Pisałeś - "silnik przy uzwojeniu na 380v miał drut 1,25mm 28zw i na fazę było 6 cewek" do tego pasuje 12 biegunów i takiego nie trzeba przezwajać. Ten -"silnik normalnie uzwojony jest na 1450 obr/min i na fazę ma 2 cewki co 180* 3 palcowe piętrowe" musi mieć 4 bieguny na wirniku - trzeba takim wirnikiem szybciej kręcić.Taki proponuję przezwoić.
Jeśli jest dobrze przezwojony bez partactwa, to popracuje podobnie jak nowy. U mnie pracuje przezwojony silnik 37 kW 6 lat non stop (z przerwą na wymianę łożysk). Nie ma żadnej różnicy pomiędzy nim, a takim samym nie przezwajanym.
A więc jeśli ma obrotów: - 3000obr/min to ma moc 4kW - 1500obr/min to ma moc 4kW - 1000obr/min to ma moc 2.2kW - 750obr/min to ma moc 1,5kW Co do określenia liczby par biegunów(obrotów) to albo tachometr lub niech na uzwojenia spojrzy ktoś kto przezwaja silniki. Ale na moje oko po użebrowaniu obudowy uważam, że to albo 2 lub 4 biegunowy, silniki o niższych...
.....Przezwajamy z 400V na 135V ......... Zastanawiałem się jeszcze z panami z zakładu przezwajania silników nad uzwojeniem specjalnym (przełączalna ilość par biegunów z 2p=2 na 2p=4 , poskok y=10) , co wy na to , czy ta uniwersalność nie pogorszy parametrów silnika ? .....] Po co te komplikacje? Miałeś dobry silnik do którego wystarczyło zaadoptować...
że jak mam tak podłączony, to bez paska chodzi idealnie. Ten "pasek" zamyka uzwojenia. Bez niego silnik sprawny nie ma prawa chodzić. bo układ elektryczny jest otwarty. W tym układzie, powinien być zamknięty w tzw. "Gwiazdę". Jeżeli chodzi bez "paska" to albo szukaj nowego silnika, albo daj go do przezwojenia, bo to oznacza zwarcie w uzwojeniu. Albo...
Silnik był oddawany do przewinięcia. Prawdopodobnie był spalony. Skoro nie działa prawidłowo przy połączeniu jak przed uszkodzeniem, to sugeruję kontakt z zakładem, który przezwajał silnik, aby podał informacje, jak połączył uzwojenia. Być może nastąpiła jakaś zmiana w stosunku do schematu z tabliczki, szczególnie, że "Nie mam też 100% pewności czy...
No tak, to się nazywa przezwajanie silnika. Wymienia się uszkodzone uzwojenie i w to miejsce umieszcza się nowe wykonane w warsztacie. Cała usługa robiona jest w warsztacie elektrycznym. Tylko, że drut użyty do takich czynności czasami odbiega od właściwości, jakie powinien posiadać (niejednorodna średnica). Może się okazać i czasami tak bywa, że po...
Przez przełączenie uzwojeń wewnątrz stojana. Proponuję wycieczkę do najbliższego zakładu przezwajania silników el. chyba że posiadasz schemat uzwojenia. Ale każdy typ silnika ma inny .
Dam radę to sam zrobić czy muszę iść do fachowca? Szlifierka kosztuje ok. 300 zł- jest sens przezwajać ?
Jeśli silnik (stojan czy wirnik?) jest gorący to w uzwojeniu jest zwarcie. Tylko wymiana, przezwajanie nieopłacalne. Daj zdjęcie całej wkrętarki, kolega ma 2 garaże takiego szrotu, może akurat będzie taka.
To raczej z opisu świadczyć może o jego uszkodzeniu. Ciężko w metodzie "na oko" to określić, ale jeżeli tak iskrzy i szybko nagrzewa to może być uszkodzony. Trzeba zdemontować, oglądnąć dokładnie, pomierzyć uzwojenia, a jak nie masz bardzo czym to podjechać do kogoś co ma sprzęt (przezwaja silniki) i sprawdzi Ci na maszynie czy nie ma przebicia na uzwojeniu.
Nie przezwajaj tego silnika. Optymalnie dla tego uzwojenia jest zastosowanie 12 par biegunów
W zasadzie to tylko przezwojenie tego silnika na trójfazowy i odpowiedni falownik. Dziwny jest ten silnik...a raczej jego tabliczka znamionowa - 5,5 kW jak sądze i 5,5 A ???? Przy użyciu falownika, oczywiście kondensator i wyłącznik odśrodkowy stają się zbędne oraz otrzymasz pełna regulację obrotów. Warto by dokładnie zmierzyć rezystancję uzwojeń, bo...
Bardzo popularne, bo bardzo żywotne i z dostępem do części, są gorącowodne HDS-895 oraz HDS-895S. Jeśli jesteś zdolniacha manualny i sam sobie poradzisz, to podpowiadam: łożyska od 30 zł, tłoki od 38-50 zł/szt, komplety uszczelnień od 180 zł, zaworki od 240 zł/6 szt. Te ceny nie rujnują. Sceptykom odpowiadam na zapas: do domowego użytku nie musi być...
Witam wszystkich. Zwracam sie z prośbą o przeliczenie uzwojenia. Miło by było gdy odpowiadający wyjaśni jak przeliczyć uzwojenie w tym silniku. Chcę aby nowe uzwojenie miało przełączalną ilość par biegunów 2/4, 1440/730 obr/min. Jestem na etapie przygotowań do przezwajania silnika SZJKe24a . Aktualnie nawinięte było uzwojenie jednowarstwowe 72 zwoje...
Wiadomo takiego drutu nikt od ręki nie ma w domu, daj to zrobić tam gdzie przezwajają silniki.
Witam. Jeśli przezwajałeś inne silniki, to nic prostszego jak wyciąć stare uzwojenie,zmierzyć grubość drutu , długość "małej "cewki, ilość zwoi i do roboty. A jeśli nie robiłeś takich rzeczy ,to myślę ,że dane katalogowe uzwojenia nic Ci nie pomogą.
Przecież mówię o uzwojeniu przełączalnym, zawsze wyprowadzałem 6 przy przezwajaniu i wystarczało. :D
Nie podłączysz 9 cewek w żadną gwiazdę! Czy widziałeś kiedyś w życiu 9-ramienną gwiazdę? ,może jak sobie narysujesz dowolnie ramienną „gwiazdkę”. Możesz natomiast łączyć je grupowo w jedną z dwóch konfiguracji : ‘Y‘ –( gwiazda) i ‘Delta (’∆’)- (trójkąt). Chodziło mi o to mówiąc cewka miałem na myśli jeden zezwój https://obrazki.elektroda.pl/1753925900_...
Jest chyba rozwiązanie! Po obejrzeniu rozebranego silnika okazało się, że jest uszkodzone jedno łożysko. Czyli stąd prawdopodobnie były obciążenia i pewnie też spalenie silnika. Serdecznie dziękuję za porady. Jeśli się okaże, że po zamontowaniu nowego silnika jednak coś jest nie tak to na pewno się jeszcze odezwę :-) Na drugi raz nie czekaj aż się...
Witam, wyłącznik będzie działał z tym zabezpieczeniem termicznym tzn. wyłączy silnik, ale musisz wiedzieć , że to zabezpieczenie działa jak zwykły bezpiecznik,po przekroczeniu temperatury niebezpiecznej dla silnika ulega "uszkodzeniu".Łatwiej wymienić samo zabezpieczenie niż przezwajać uzwojenia. Kolega bajki opowiada.
jak będziesz miał możliwość sprawdzenia to podaj mi, gdyż jak będę go przezwajał to chciałbym to już zrobić dobrze. Z góry wielkie dzięki
podaj wymiary rdzenia stojana to znaczy jego średnicę wew. i długość to podam ci parametry uzwojenia moc silnika
Witam ! Te silniki zawsze będą się grzały . Taka jest ich konstrukcja. Nawijane są drutem o podwójnej izolacji i 250 st. C. Obecnie nie są impregnowane lakierem lecz powlekany lakier powierzchniowo wygrzewany w piecu, w celu krystalizacji. Chłodzony jest dużym przewietrznikiem dlatego tak ważne jest czyszczenie kosiarki z resztek trawy. Podobna konstrukcja...
"UZWOJENIA MASZYN ELEKTRYCZNYCH PRĄDU PRZEMIENNEGO" Mgr inż. J. Zembrzuski. "Uszkodzenia i naprawa silników elektrycznych" J. Zembrzuski.
Podpięcie tak jak na zdjęciach nie daje efektu pracy silnika więc liczę że z waszą pomocą to się uda. Pierwsza wątpliwość to różnica między informacją na tabliczce i stanem w puszce Wg tabliczki silnik powinien być kojarzony w Y a w puszce jest Δ Czy silnik pracował , czy był przezwajany ? Istnieje ryzyko że został spalony. Wypadało by przemierzyć...
1-jest to silnik trójfazowy--takiej mocy silników jednofazowych sie nie produkuje--w śrutowniku jest trudny rozruch--musi być zastosowany specjalny przełącznik rozruchowy--trójkąt\gwiazda--lub inny---może on jest uszkodzony... 2-jak się z niego zakopciło lub buczy--musisz zdemontować silnik--rozkręcić i zobaczysz spalone uzwojenia--silnik musisz oddać...
Kol 2703 jezeli Cię interesuje cokolwiek na temat uzwojeń wirników proponuję poczytać niedurzą ksiązeczkę Jana Zembrzuskiego"Uszkodzenia i Naprawa silników elektrycznych"ja mam wydanie z 1999 roku.Jest tam w niej dział Uzwojenia Tworników od str 54 .
Ewidentny błąd przy łączeniu uzwojeń podczas przezwajania silnika. Ta cewka musiała się spalić. Co do reszty uzwojenia trudno się wypowiedzieć, chociaż te silniki potrafiły dużo przetrwać. Jeśli pozostałe uzwojenia nie są naruszone to po pomiarach rezystancji izolacji można by się pokusić o nazwojenie tej jednej cewki i jej właściwe połączenie.
Silnik był w przezwajaniu, okazało się że uzwojenie made in Czajna :). Dziękuję wszystkim za pomoc.
Silnik nie wygląda na spalony, a wygląda na przezwajany. Tak z fabryki na pewno nie wyjechał.
W pierwszej kolejności warto upewnić się , który z elementów jest uszkodzony . Jeżeli stojan to jego przezwojenie niejest zbyt kłopotliwe . Gorsza sprawa z wirnikiem . Do nauki przezwajania polecam silniki od wycieraczek samochodowych . Przy nich jest najłatwiej rozszyfrować uzwojenie . Odradzam rozpoczęcie przygody z przezwajaniem od szeregowych silników...
Zwarcie zwojowe, wg mnie silnik do przewinięcia, to jedno. A drugie to to mnie się wydaje, że jedno uzwojenie jest jako robocze i ono jest nawinięte grubszym drutem lub podwójnym drutem, a drugie jest pomocnicze nawijane cieńszym drutem, tak jest w moim silniku - też felernym. Uzwojenie robocze podłączone jest cały czas pod przewody N-L, a zmianę obrotów...
Zbyt duży prąd też może być spowodowany niesprawnym wyłącznikiem odśrodkowym, o ile tam takowy jest. A gdzie ten wyłącznik jest i czy da się go naprawić... Zapewne mechaniczny twór zależny od obrotów silnika. Raz miałem taki silnik, w którym według pana od przezwajania silników wirnik podcierał i przez to po jakimś czasie upaliło uzwojenie stojana...
Tak, silnik był oddany razem z kondensatorem. Nie wiem które uzwojenie było spalone. Po prostu mam zapłacić za przezwajanie jeszcze raz.
Witam Kolego Mieczysławie,silniki przezwaja sie według pewnych zasad tzn. najpierw trzeba zdjąć dane z silnika,który chcemy przezwoić,następnie możemy je porównać z danymi producenta(jeśli był już przezwajany,zrobić obliczenia kontrolne).Dane te sa podane(do polskich silników) w Poradniku Przezwajania Silników Indukcyjnych.Po przezwojeniu powinno wykonać...
Jeśli komutator nie jest rozwalony tylko masz przerwę w uzwojeniu to podjedż z tym do zakładu gdzie przezwajają silniki elektryczne.Powinni Ci pomóc.
A w jaki sposób mogę sprawdzić miernikiem ten silnik nie wyciągając go z pralki aby upewnić się ,że na pewno jest walnięty? Czy przełączyć na omomierz i sprawdzić rezystancję? Zanieś silnik do warsztatu przezwajania śliników, mechanik sprawdzi go induktorem czy ma przebicie do masy, druga sprawa uzwojenie stojanu i wirnika może posiadać zwarcie między...
Rozumiem że brałeś ją na krótko i nie działa ? Rozumiem że pokręciłeś osią silnika i kręci się swobodnie ? -|- -|- -|- zmierzyłeś omomierzem cewkę silnika i jest przerwane uzwojenie ? Czy wiesz że to jeden z najprostszych silników do przewinięcia ? Przewiń go sam, lub pojedź z nim do panów od przezwajania. Podobne pompki masz w pralkach, zmywarkach...
Oj dawno nie robiłem, ale myślę, że w granicach 40 zł. Tak a-propo, przewija się dziecko, silnik się przezwaja.
Kto mi w koncu wyjaśni jak zmienic uzwojenie? ilość zwoi i przekrój drutu?
Na stojanie zmierz oporność tych 3 cewek i induktorem izolacje do PE stojana, powinno wyjść czy to wina tego że "idzie na 1 sekcji" i trzeba przezwajać. Zresztą uzwojenia najcześciej dostają zwarcia od przegrzania ( międzyzwojowe lub do PE ) i wtedy to widać po stanie czoła uzwojenia, Przebarwienie mocne i popękanie "pasków" wiążących druty napewno...
- obniżenie napięcia zasilania silnika; Wystarczy uzwojenie co jest w trójkąt zmienić w gwiazdę.To będzie to samo co obniżenia napięcia.
Silnik jest sprawny, ale ma popękaną izolację przewodów cewek w skrzynce silnikowej. Chciałbym to naprawić. Czy wystarczy koszulka termokurczliwa założona na przewody? Jeżeli izolacja popękała w skrzynce to popękała i dalej do uzwojenia, a wtedy wymienia się całe przewody. Oddaj to do kogoś kto przezwaja silniki i zrobi to jak należy.
Łączenie masz koniec cewki z początkiem następnej(uzwojenie pracy)drut,o ile dobrze pamiętam 2×0,95 30 zwoi.Coś kręcisz z tym silnikiem,albo żle opisujesz.Jeżeli silnik buczy to nie wchodzi na obroty-a tu odpowiedzialny też jest rozruch(więc nie możesz powiedzieć,że jest w porządku).Podejrzewam,że sam przezwajałeś i prawdopodobnie żle połączyłeś uzwojenia...
Jednak daj do sprawdzenia silnik do facetów od przezwajania bo coś mi się widzi ,że tu może siedzieć uzwojenie wirnika.
Zrób najpierw próbę rezystancji izolacji odpowiednim miernikiem obserwując jednocześnie stojan. Może to ujawnić miejsce ewentualnego uszkodzenia uzwojenia, co będzie można naprawić bez przezwajania silnika.
(at)trojan12 Oddać to do przezwojenia, bo ten silnik to trup. Wolał bym przezwoić, bo wiem co będę miał. Koszty chyba zbliżone. uzwojenia i nie wiem, co robić. Warsztat przezwajający będzie wiedział. Trochę trudny do zdobycia i droższy, bo to silnik kołnierzowy.
Na zdjęciu wygląda to na całkiem spalone uzwojenie,wiec nic tu nie zrobisz.
Z silnika wg Twojego rysunku wychodzą 3 przewody ( 1-rozruch praca,2 praca 3 rozruch) natomiast aby zmieniać kierunek obrotów muszą wychodzić 4 przewody czyli potrzebna jest ingerencja w łączenie uzwojeń aby rozdzielić 1 czyli tu gdzie masz uzwojenie pracy wspólnie podłączone pod jeden przewód z uzwojeniem rozruchowym.W każdym zakładzie przezwajającym...
Trzeba by rozebrać silnik, znaleźć punkt środkowy gwiazdy i go rozłączyć. Potem wyprowadzic przewody i złączyć go w trójkąt. W silniku nowym , nie przezwajanym, dobranie się do połączenia gwiazdy, praktycznie niemożliwe, bez uszkodzenia przy okazji reszty uzwojenia.
(at)marcinpodkarpacie Piszesz o długim doświadczeniu w przezwajaniu silników, a w # 18 jak to nic nie pomorze uzwojenia pracy i rozruchu ma zwarcie , a wcześniej jest kilkakrotnie wspomniane, ze silnik po kilku próbach normalnie chodzi, wiec jak się to ma do twojego doświadczenia?
Z tego co widzę na zdjęciu jest to silnik komutatorowy,więc pytanie ? czy był przezwajany wirnik tego silnika. Jezeli tak i w czasie przezwajania był odwrócony kierunek uzwajania wirnika w tym układzie nic wam nieda zmiana połączenia uzwojenia stojana ze szczotkami ponieważ kierunek strumienia w wirniku został zmieniony. :D
Hello Mam malutki problem z znalezieniem odpowiedzi na kilka zagadnień, już mam maxa egzam w czwartek a ja w połowie jestem, może ktoś zna odpowiedź na nurtujące mnie pytania 1. Skutki włączenia transformatora i silnika indukcyjnego do sieci o znamionowym napięciu i wyższej częstotliwości (i dla niższej częstotliwości, pewnie będzie analogicznie) ??...
Witam, Prosiłbym szanownych serwisantów o schemat/rozrys układu wyprowadzeń cewek z silnika pralki ARDO 600. Według posiadanego schematu pralki nie mogę dojść jak powinny być połączane cewki i jak powinny być ustawione w kostce. Problem polega na tym, że w swojej karierze przezwajania silników po raz pierwszy odważyłem się przezwoić całe uzwojenie silnika...
Z tej kartki odczytuję, że pomiędzy dwoma fazami silnika wyszła ci rezystancja zero. To oznacza że silnik na przewodach tej fazy jest zwarty. Jednak nie do końca rozumiem tych pomiarów na kartce bo są bardzo nieintuicyjne. Na zdjęciu które wysłałeś wcześniej też widzę że jedno uzwojenie ma o wiele ciemniejszy kolor drutu nawojowego co może świadczyć...
mam mały warsztat w ktorym przezwajam silniki elekt. ostatnio miałem doczynienia z silnikami ktore nie posiadały tabliczek znamionowych i nie miały uzwojenia w srodku.... mam pytanie jak obliczyc dane do takiego silnika ??
Masz silnik jednofazowy. Faza rozruchowa przechodzi przes tarc,e odśrodkową i odłącza ją po osiągnięciu obtotów. Sprawdż czy tarcza odłączająca bez oporów posuwa cie poosiowo, bo spalisz uzwojenie rozruchowe i silnik trzeba będzie przezwajać. Narcyz 2
Wie Pan może jak zapobiec przepalaniu się uzwojeń bo już mnie szlak trafia co pół roku wymiana A wymieniasz silniki czy przezwajasz?
Uzwojenia do silników są w książce Pana Zębrzuskiego. Jak przezwajać - "Uszkodzenia i naprawa silników elektrycznych" autorstwa Jana Zembrzuskiego.
Przy przezwajaniu gwiazda już została połączona wewnątrz silnika, do tabliczki jest tylko trzy wyjścia z uzwojeń i tam podepnij zasilanie. Wiem co mówię.
Można przezwoić setki silników i nie trafić na silnik z uzwojeniem ADNE ale można przezwoić kilkadziesiąt silników i mieć często do czynienia z takim uzwojeniem. By ocenić jakie uzwojenie jest fabrycznie w danym silniku to potrzebne są dane silnika i o ile w przypadku polskich silników nie ma z tym problemów ( poradnik przezwajania silników) to z silnikami...
dmuchawa bardzo długo wchodzi na obroty.A jak już się rozkręci to nie pracuje na pełnej mocy.Słychać też buczenie.: Cześć uzwojeń uzwojenia roboczego zwarta. Takich małych silników nie opłaca się przezwajać. Samego silniczka też chyba nie kupisz.
Jestem nowy na forum. Mam pytanie odnośnie silnika jak w temacie. Chciałbym go przezwoić na 380 gwiazda. Jak ma wyglądać uzwojenie nie przezwajałem na takie napięcie. Taki duży silnik zawsze gwiazda trójkąt. Cewki mają być nawinięte podwójnym drutem 1.25? Dodaję rysunek. http://obrazki.elektroda.pl/1101088500_1...
No, taki średni maluch. Choć prawdę mówiąc, nie wygląda na te 315kW. Straszne maleństwo na taką moc. W poprzedniej robocie mieliśmy pod opieką synchrony 500kW/6kV Spokojnie mogłeś przez stojan się przejść. :D A jako, że były to napędy pomp wodnych (marne 400 atm), to parę razy zdarzyło nam się je suszyć w ramach ratowania przed uszkodzeniem izolacji...
Też tak mi się wydaje, że coś nie tego, możesz sprawdzić jeszcze kolor uzwojeń po rozkręceniu go, ale jak się grzał od przewinięcia to trzeba było od razu zgłosić tę przypadłość, a teraz to nawet sprawdzanie tego nie ma chyba sensu bo skoro się grzał i grzeje to kolor uzwojeń i tak może być zmieniony, no chyba, że ewidentnie kolor będzie zmieniony wybitnie...
Sprawdź czy przewody zasilające uzwojenie wzbudzenia nie są gdzieś przetarte i nie robią zwarcia. Jeśli nie to masz na 95% pewne przezwajanie tego uzwojenia. <Jest gdzieś zwarcie między zwojowe>. Jeśli jest to silnik z tabliczką znamionową to powinien być podany prąd i napięcie wzbudzenia. Pomierz te parametry i będziesz miał pełny obraz problemu....
Wg mojej oceny bez przerobienia tego silnika jego regulacja obrotów w takim stanie jak jest obecnie ,a prawdopodobnie jest tam stosowany wył odśrodkowy nie będzie możliwa w oczekiwanym zakresie. Trzeba by go najprościej przezwoić na rozruch kondensatorowy ze stałą faza pomocniczą i wtedy takim jak w linku falownikiem jego obrotami sterować. Jest to...
Twój problem tkwi w zbyt małej mocy rozrusznika, a nie w pojemności akumulatora, więc na tej kwestii się skup. Robiąc tuning tego typu, należy wszystkie powiązane z tym sprawy wziąć pod uwagę, dlatego zajmować się typ powinni fachowcy, a przynajmniej wymaga to wcześniejszej konsultacji. W zależności od budowy rozrusznika, powinno udać się w pewnym stopniu...
A ile taka wymina uzwojeń kosztuje tak orientacyjnie? To jakaś "zaawansowana" czynność czy "bułka z masłem"? Nie pisałem o wymianie uzwojeń, tylko o wymianie wyprowadzeń. Ogólnie czynność nie jest jakaś skomplikowana dla kogoś kto przezwaja silniki ale o cenę pytaj tego, który to będzie wykonywał, nie przywykłem wyceniać pracy innych.
Nie chcę Ci psuć humoru w ostatnim dniu roku, ale czy to jest na pewno silnik BZFWr120-78, czy tylko zgadujesz. Ten silnik był wyposażony fabrycznie w wyłącznik odśrodkowy i uzwojenie rozruchowe nawinięte bifilarnie. W tym przypadku zastąpienie wyłącznika odśrodkowego kondensatorem, bez przeróbki samego uzwojenia jest nie realne. Podejrzewam, że to...
Litości. Starzy fachowcy biorą transformator o nieznanych parametrach zw/v i liczą. Może trafią w założenia producenta, może nie trafią. Jak wezmę taki sam kawał drutu taki sam jak był pierwotne i nawinę na ten sam rdzeń tak samo, to będę bliżej założeń producenta niż obliczenia wzięte z sufitu. Jeszcze ktoś tego nie rozumie? Niech założy oddzielny...
Zrób test samego uzwojenia pracy. Odepnij przewód zasilający uzwojenie rozruchowe, obojętnie z której strony. Nawiń na oś silnika kilka zwojów sznurka, tak, by można pociągnąć za sznurek i rozpędzić wirnik. Po nawinięciu sznurka pociągnij mocno za sznurek, a dobrze by było gdyby silnik był zamontowany w imadle, lub inaczej przymocowany do podłoża. Gdy...
Łożyska nowe, przewody nowe, instalacja nowe kable, styki poczyszczone, zresztą próbowałem na krótko spiąć i tak samo działa. Nie wiem, czy tam jakiś kondensator rozruchowy nie powinien być. Uzwojenie rozruchowe było przezwajane dawno temu nie wiem czy to zrobione jest odpowiednim drutem.
Nie upieram się.Podłączam dość dużo silników i jeżeli mam wyprowadzonych 6 przewodów to mam możliwośc decydować o sposobie rozruchu silnika.A co do pomyłek i błędów w podłączaniu silników to faktycznie znam elektyków którzy mają problem z podłączeniem wyłącznika gwiazda-trójkąt lub znalezieniem początków i końców uzwojeń.W tym konkretnym przykładzie...
Witam ! Da się spiąć uzwojenie w trójkąt . Trzeba tylko rozciąć sznurowanie i ,, wydłubać ,, z czoła uzwojenia pozostałe trzy końce, i wyprowadzić je na tabliczkę zaciskową. Można dokonać takiej próby o ile izolacja uzwojenia nie jest przegrzana. Zabawa raczej dla fachowca, który przezwaja silniki. Powodzenia.
przezwojenie takiego silnika na mniejsze obroty to nie problem ale napewno nie tak jak ty to zrobiłeś. zmiana prędkości obrotowej wiąże się sciśle ze zmianą mocy a mianowicie im mniejsze obroty tym mniejsza moc i odwrotnie. jeśli podasz dane z tabliczki znamionowej tzn. typ silnika lub wymiary rdzenia stojana tj. długość i średnicę to podam ci parametry...
Czytałeś poradnik? Tam wszystko jest. Jakie jest to odpowiednie przeliczenie? Podaj liczbę drutów i gałęzi równoległych, zarówno starego uzwojenia jak i nowego. Domyślam sie że to SZJe 44a?
Witam ! Obecnie na stole mam do przezwojenia silnik 2-biegowy z uzwojeniem przełączalnym BESEL Sh 80-8/4B o następujących danych: - Δ / γ/γ; - 0,28 / 0,55 kW; - 670 / 1350 obr/min; - y=5 , Ż=36 , q=3 - 132 zw / w palcu / , φ= 0,32 mm ; Proszę o zapewnienie mnie o prawidłowości tych danych . Mam wątpliwości do ilości zwoi i średnicy...
Możesz też zapytać się w jakimś dużym zakładzie przemysłowym w okolicy. Czasami takie zakłady trzymają w magazynach zapasowe silniki "na wszelki wypadek" mimo, że nie ma już takich urządzeń i są niepotrzebne. Parę razy sam widziałem w jednym warszawskim zakładzie ;) 30-letnie "nówki" z kartami gwarancyjnymi w puszkach :D. Niepotrzebne na Wydziale szły...
Nooooooooooo to musiało się chyba stopić w monolit ;{D. Jeżeli nie przezwajałeś silników do tej pory,to raczej oddaj ten silnik do profesjonalnego zakładu.Samo nawinięcie uzwojenia (wrzucenie do żłobków) nie jest trudne,problemem dla niedoświadczonego nawijacza jest połączenie cewek.Trzeba dobrze się pilnować,aby nie zrobić błędu.Skoro jednak chcesz...
przezwaja silnik poradnik katalog przezwaja silnik schemat przezwaja silnik
otwieranie klapy tylnej almera kluczyk zmywarka bosch stabilizator
junkers usterki junkers usterki
Wyświetlacz LCD Renault Modus nieczytelny po nagrzaniu Lokalizacja czujnika uderzeniowego w Citroën Xsara Picasso 1.6 16V