Mam problem z przezwojeniem generatora asynchronicznego klatkowego do turbiny wiatrowej. Jest to dwuuzojeniowy model Siemens 355L - jedno uzwojenie ma 225 kW i pracuje przy prędkości 1008 obr/min, a drugie 50 kW i 760 obr/min. Uzwojenie 50 kW spaliło się w taki sposób, że nie da się dokładnie zrysować ukł. poł czołowych. Jest tam jakaś taka dziwaczna...
Silnik rumuński z otwartymi żłobkami, trudniejszy w przezwajaniu. Uzwojenie miedziane, ale jak na tamte czasy mocno wyżyłowane. Dekle silnika aluminiowe i bardzo delikatne, jak wirnik zaczął gdzieś ocierać o stojan, to nie było ratunku. Nie mam o nich zbyt dobrego zdania.
Ale bardzo dobrej jakości silnik. Współczesne serie są dużo gorsze. Mam poradnik przezwajania silników indukcyjnych + atlas uzwojeń.
Zależy od ceny. Można go jeszcze przewinąć i wymienić magnesy trwałe. Jest to jednak robota czasochłonna, materiały też kosztują. Jak się nie ma wprawy, można też pomylić się w przezwajaniu uzwojeń i trzeba zaczynać od nowa. Jeżeli zatem silnik nie kosztował kilkuset złotych, tylko np. kilkanaście - to nie ma to sensu. Chyba, że jako sztuka dla sztuki...
Wyprowadzenia uzwojeń nie są orginalne. Silnik był przezwajany.
Witam. Na początek kup sobie "Poradnik przezwajania silników indukcyjnych" oraz "Atlas uzwojeń". Autor to Jan Zembrzuski.
A na których zaciskach są pozostałe końcówki uzwojeń? Bo widzę tylko trzy (przezwajany)?
Co tak mało, jak możesz to puść transformator na 400V tylko włączaj napięcie jak masz zamknięty obwód wtórny. Powinieneś 1000A zrobić, bez przezwajania uzwojeń. 20ms 400 V nic mu nie zrobi nawet nie zagrzeje się.
Dorobienie uzwojenia byłoby możliwe, tylko że z praktyki wiadomo że przezwajanie uzwojeń statorów motocyklowych bardzo rzadko się udaje — ze względu na olej i panujące temperatury naprawa działa przez jeden do dwóch dni, potem się przepala. Na tym statorze masz zasilanie CDI, więc gdyby uległo uszkodzeniu przy manipulacji musiałbyś wymienić go...
Napisz później, czy uratował czy musiał przezwajać. Przy tym kolorze uzwojenia?
Nie masz w okolicy jakiegoś warsztatu w którym przezwajają silniki elektryczne?
Przy przezwajaniu gwiazda już została połączona wewnątrz silnika, do tabliczki jest tylko trzy wyjścia z uzwojeń i tam podepnij zasilanie. Wiem co mówię.
Witam wszystkich. Szukam "Atlasu uzwojeń silników indukcyjnych" oraz "Poradnika przezwajania silników indukcyjnych" autorstwa Jana Zembrzuskiego. Interesują mnie wydania z 2009 roku. Czy jest ktoś, kto chciałby odsprzedać książki lub ewentualnie podesłać skany tych książek? Z góry dziękuję 😁
Nie, to kolega myli pojęcia, bo przekładnia 1:1 nie oznacza separacji. Transformator taki opatrzony jest odpowiednim symbolem. Bo właśnie o tę galwaniczną separację pomiędzy uzwojeniami chodzi. I nawet jeśli oryginał taki symbol posiada (tylko po co?) to nikt nie wie czy nie zostanie on zmarnotrawiony przy przezwajaniu uzwojeń/uzwojenia. Więc jeśli...
Oddaj to do zakładu przezwajania silników, jeżeli silnik nie jest uszkodzony, to dorobią wyjścia uzwojeń, tak żebyś to mógł bezpiecznie podączyć.
(at)spec220, zapewniam Cię, że połączenie jest pewne i nie używa się do spawania żadnych elektrod tylko topi łukiem istniejący drut miedziany. Takiej metody używa się przy łączeniu uzwojeń w przezwajanych silnikach. Skręcenie drutów jest niezbędne.
Jest to silnik SZJd 42a; 1,7 kW; 2880 obr/min; 3,6 A dla napięcia 380 V przy skojarzeniu w gwiazdę. Silnik był pewnie przezwajany lub ktoś tylko sam przewód zasilający dołączył bezpośrednio do uzwojeń.
Na stojanie zmierz oporność tych 3 cewek i induktorem izolacje do PE stojana, powinno wyjść czy to wina tego że "idzie na 1 sekcji" i trzeba przezwajać. Zresztą uzwojenia najcześciej dostają zwarcia od przegrzania ( międzyzwojowe lub do PE ) i wtedy to widać po stanie czoła uzwojenia, Przebarwienie mocne i popękanie "pasków" wiążących druty napewno...
Mam radziecki silnik jednofazowy o takich samych parametrach (napięcie, moc i obroty) i ma dwa uzwojenia: główne oraz pomocnicze. Uzwojenie pomocnicze ma dwukrotnie większą oporność niż uzwojenie główne i jest podłączone równolegle do uzwojenia głównego na stałe za pośrednictwem kondensatora pracy (pojemności nie pamiętam). Do rozruchu, do kondensatora...
Najprościej będzie oddać do człowieka, który przezwaja silniki. Oceni w kilka minut czy da się "przełączyć" uzwojenia, a jeśli się nie da to przezwoi całość. Koszty przezwajania silników nie są duże.
spalone dwa uzwojenia na tym transformatorku Przezwajałeś? Te uzwojenia pierwsze i ostatnie to pracują jako jedno pierwotne uzwojenie.
Znam dużo kol. którzy przewijają silniki i nikt nie zastanawia się nad gęstość prądu. Pod warunkiem, że wcześniej ktoś przed nim nie pomylił się przy zdejmowaniu danych z uzwojenia. Przy przezwajaniu silników ważne są obliczenia kontrolne, szczególnie takich silników z którymi wcześniej nie mieliśmy styczności, a które były już wcześniej przezwajane....
Atlas uzwojeń silników indukcyjnych Jan Zembrzuski Wydawnictwa Naukowo-Techniczne. Ewentualnie ten sam autor i wydawnictwo Poradnik przezwajania silników indukcyjnych. Na portalach po 30-40 złotych.
A mnie się wydaje że nie przegapiłeś bo widać to po ułożeniu uzwojeń w żłobkach. Uzwojenie widać że przezwajane było bez tabliczki znamionowej. Mógłbym się posunąć troszkę dalej bo schemat uzwojeń nijak mi tu nie pasuje i stwierdzić że to uzwojenie asymetryczne dwubiegunowe.
Śrutownik ma ciężko na starcie ja bym dał przełącznik gwiazda trójkąt tylko nie pomyl uzwojeń przy przełączniku bo na gwiazdę pójdzie w prawo a jak pomylisz to np. w trójkąt pójdzie w lewo i wywali bezpieczniki. A masz dostęp do 6 końcówek uzwojeń, bo może masz na stałe połączone w środku jak przezwajany silnik był.
Sam stojan bez pokryw ma 220mm. Odejmując miejsce na czoła uzwojeń po około 50 mm, daje nam długość rdzenia około 120 mm i pewnie tak będzie. Oczywiście dla pewności możesz zmierzyć. Wszystko to wskazuje, że jest to silnik SZJe 44a; 5,5 kW; 1440 obr/min; 11,3 A dla napięcia 380 V przy skojarzeniu w trójkąt. Silnik był przezwajany, to nie jest uzwojenie...
Zauważ jak mało miedzi jest w prównaniu do rdzenia. A jak mogłoby być inaczej w chińskiej pompie? :D Jedno uzwojenie na pewno spalone. Kwalifikuje się do przewinięcia. Na pewno uzwojenie robocze. Mało opłacalne przezwajanie...
Aby jedna cewkę, dwa razy połączyć odwrotnie to musiałby być totalnym laikiem i ignorantem. Chyba, że wcale go powtórnie nie przezwajał? Masz jakieś zdjęcia tych uzwojeń?
Jeżeli to dla siebie i jako prowizorkę czasem robiłem takie sztuki: Gruby drut, ilość zwojów jest niewielka, napięcia niskie i czasem konstrukcja trafa pozwala na modyfikację uzwojenia bez klasycznego przezwajania. Rozcięcie uzwojenia na kilka jednakowych części i połączenie takich sekcji równolegle. Jest przy tym trochę zabawy i trzeba zadbać o jednakowe...
Uważaj na krętaczy w tym zawodzie, potrafią przezwajać część uzwojeń, mimo że prosisz o całość. Mnie tak próbowali wykiwać z kosiarką, jak poprosiłem o odkręcenie górnej osłony, to nagle zabrakło im śrubokrętów, więc przyniosłem własne i odkręciłem. Tłumaczenie było takie: młody praktykant to wykonywał i nie wiedział/nie pamiętał że ma wymienić całość.
Odepnij wszystkie przewody (kondensator też), zmierz omomierzem czy są połączenia na wszystkich stykach (oprócz ochronnego). Prawdopodobnie nie będzie na jednym styku kondensatora, jeśli tak to jest kilka opcji: może być połączenia przy samych stykach(rozgięte lub zaśniedziałe blaszki, bądź zerwany drucik pod kopułką, można zdjąć, ale trzeba uważać...
Kiedyś był taki miesięcznik: "Zrób to sam" :). Właśnie z niego wziąłem projekt. Ten też działa rewelacyjnie. Już kilka razy uchronił mnie przed przezwajaniem transformatora.
Nie podłączysz 9 cewek w żadną gwiazdę! Czy widziałeś kiedyś w życiu 9-ramienną gwiazdę? ,może jak sobie narysujesz dowolnie ramienną „gwiazdkę”. Możesz natomiast łączyć je grupowo w jedną z dwóch konfiguracji : ‘Y‘ –( gwiazda) i ‘Delta (’∆’)- (trójkąt). Chodziło mi o to mówiąc cewka miałem na myśli jeden zezwój https://obrazki.elektroda.pl/1753925900_...
Ewidentny błąd przy łączeniu uzwojeń podczas przezwajania silnika. Ta cewka musiała się spalić. Co do reszty uzwojenia trudno się wypowiedzieć, chociaż te silniki potrafiły dużo przetrwać. Jeśli pozostałe uzwojenia nie są naruszone to po pomiarach rezystancji izolacji można by się pokusić o nazwojenie tej jednej cewki i jej właściwe połączenie.
Czy rozważałeś przewinięcie transformatora? Odkleja się tą taśmę wkłada do zimnej wody stopniowo podgrzewa aż do wrzenia 5 minut klej puszcza rozbierasz rdzeń masz karkas ustawiasz kamerkę i na wizji odwijasz po kolei uzwojenia. Dobierasz drut o takiej samej średnicy i nawijasz taką samą ilość zwoi. Masz prosty transformator dwie połówki pierwotnego...
Uzwojenie było aluminiowe.
Rezystancje rozpisywałem jeszcze raz, nie widzę błędu. Są zamienione pomiędzy sobą wyprowadzenia Ub i Wb ale to akurat nie jest w tych silnikach błędem, a działaniem zamierzonym. Być może pomyłka w połączeniach uzwojeń na czołach, czego akurat w rezystancji może nie wykazać? Przy przezwajaniu mogło się zdarzyć różnie. Ale to tylko gdybanie, trudno mi...
uzwojenia są robione z drutu miedzianego emaliowanego Tylko w kwestii wyjaśnienia. Przezwajałem trochę starych silników i trochę nowych silników. Wiem że uzwojenia są z cieńszego drutu, czasami z aluminium, a gabaryty obudów, wentylatorów itp. są mniejsze. Stąd twierdzę, że trzeba nastawiać In.
Przezwajanie uzwojenia pierwotnego jest zbyt pracochłonne, i dość ryzykowne - niedokładnie zrobisz, i się spali - przy obecnych cenach transformatorów jest absolutnie nieopłacalne, rozważ może sprzedanie tego głośnikowego - jest trochę ludzi, którzy takich potrzebują - i za uzyskane pieniądze kupienie takiego, jaki jest ci potrzebny.
Czasami na allegro dostępny jest atlas uzwojeń silników asynchronicznych . W poradniku przezwajania silników indukcyjnych też są dane nawojowe uzwojeń . Autorem obydwóch jest Jan Zembrzuski . Ten atlas uzwojeń ukazał się w wielu wydaniach . Czy sprawdzałeś?Jeśli chcesz sie zająć przezwajaniem silników,to najlepiej zdejmuj dane z silników wraz z rozrysowaniem...
Jak wiecie tz.MOT nie jest do pracy ciągłej nawet w kuchence mikrofalowej , uzwojenia są nawinięte tak aby zapewnić jak największą moc na gabaryty samego rdzenia transformatora. a wynika to z ilości uzwojeń przewodu jakim jest nawinięty oraz kalkulatora przelicznika cm. kwadratowych rdzenia , przeliczał to mój kolega elektryk który ma zakład przezwajania...
Coś mi się zdaje, że nie tylko uzwojenie jest tu uszkodzone, bo podejrzewam, że tym ciałem obcym były części z rozpadającego się wyłącznika odśrodkowego. Tak jak napisał karol3 , oddaj to do naprawy komuś kto przezwaja silniki. Sam możesz zrobić więcej szkody niż pożytku.
To że zacisków jest 6 o niczym nie świadczy, silnik mógł być przezwajany uzwojenia zostały połączone(skojarzone)wewnątrz silnika,silnik należy podłączyć do tych przewodów co wychodzą z silnika przed podłączeniem powinno się sprawdzić izolacje silnika induktorem.
Jak by ktoś mnie pokierował potrzebuje materiałów do nauki przewijanie silników DC kalkulatory albo programy do kompensowania uzwojenia Pozdrawiam
Uzwojenie silnika orginalne, jeszcze nie było przezwajane. Ma 700 obr/min. A moc zależna od długości pakietu blach stojana. Przy długości 80mm to moc 1,1kW, a przy długości 115mm to 1,5kW.
To trafo można uzyć również jako sieciówkę, tyle że najlepiej w tym celu poskładać rdzeń tak, aby nie było szczeliny. Można też spróbować przerobić je na głośnikowe, nawijając na wierzch uzwojenie wtórne (jest tam jeszcze trochę miejsca na karkasie). Jeśli przezwajać to niestety od "zera", ponieważ tak jak w trafach głośnikowych uzwojenie wtórne jest...
czy to oznacza, że jak długość rdzenia stojana będzie zbliżona do 123 mm, to na pewno silnik ma 5,5 kW i nie mam co marzyć o 7,5? Odpowiedź kategoryczna, bo dane wzięte z silników które kiedyś przezwajałem. Jeśli obudowa z rdzeniem ma 230 mm długości, a czoła uzwojeń są poniżej krawędzi obudowy, to przy rdzeniu 160 mm raczej byłoby ciężko schować te...
Średnica przewodu powinna być taka sama. Przy wzroście napięcia na uzwojeniu wtórnym spadnie proporcjonalnie wydajność prądowa tego uzwojenia i należy to zawsze uwzględnić przy przezwajaniu lub przy ewentualnej modernizacji transformatora.
Załóż 2 takie same alternatory połaczone szeregowo uzwojenia w gwiazdę bez przezwajania.
Jeśli to jest trafko sieciowe to raczej uzwojenie pierwotne jest nawijane jako pierwsze i jest na samym spodzie .Wydaje mi sie że lepiej będzie takie trafko kupić nowe niż przezwajać ,uzwojenie pierwotne drucik okło0,1 -0.12 przysporzy wiele kłopotu przy nawijaniu jeśli się niema wprawy a koszt nowego trafka napewno nie jest duży.
Eeo Twój silnik ma fabryczne uzwojenie.Ktoś wyciągnął dodatkowe przewody które normalnie były zwarte na uzwojeniu wewnątrz silnika. winyl2 Twój silnik był pewnie przezwajany i stąd masz trzy przewody.Po dokładnym obejrzeniu uzwojenia można stwierdzić jak jest połączony.Jeżeli są wyprowadzone trzy przewody uważam że śmiało możesz podłączyć do sieci.
Silników się nie przewija tylko przezwaja. Musisz przezwoić silnik. Skracanie uzwojeń doprowadzi do spalenia całego uzwojenia.
Osobiście przezwajałem wielokrotnie transformatory z uzwojeniami aluminiowymi ale były one produkcji CCCP i Chinoli ale tez wiele silników z byłego Sojuza które napędzały tzw. klucz na wiertni . Silniki te były tak wykonane że były praktycznie nie do "zajechania" ale i tak nasi wiertacze im dawali rady . Uzwojenia się po prostu przeliczało na miedz...
Zmiana obrotów zmienia moc? Tak. Porównaj sobie moc silników dwubiegowych na wolnych obrotach i na wysokich. Np.18 kW przy 2800 obr/min i 3 kW przy 450 obr/min. To jest wciąż ten sam silnik. Mylimy pojęcia? Jak to się ma do jednofazowego? Czy w tym dwubiegowym nie ma czasem więcej uzwojeń :-)
Witam czy naprawde nie opłacalne jest zajmowanie się przewijaniem silnikuw dostałem w spadku linię do przezwajania czyli automat do uzwojeń ,impregnarke i suszarke oraz stół probierczy czy naprawde nie warto?
Witam, wyłącznik będzie działał z tym zabezpieczeniem termicznym tzn. wyłączy silnik, ale musisz wiedzieć , że to zabezpieczenie działa jak zwykły bezpiecznik,po przekroczeniu temperatury niebezpiecznej dla silnika ulega "uszkodzeniu".Łatwiej wymienić samo zabezpieczenie niż przezwajać uzwojenia. Kolega bajki opowiada.
Witam Nie wiem czy to odpowiedni dział, ale poszukuję książek o tematyce przezwajania silników jednofazowych komutatorowych oraz o rodzajach uzwojeń stosowanych w tych silnikach. I jeszcze jedno, gdzie mogę zakupić tanio drut nawojowy w podwójnej izolacji i komutatory małej średnicy ? Znacie jakieś tanie sklepy internetowe bądź sklepy w woj. Łódzkim...
Nic chyba usunięcie silikonu nie da, bo jak mówił mi poprzedni właściciel, silnik chyba był przezwajany.
Witam U siebie mam uzwojenie rozruchowe-dane jak u Ciebie ,a robocze 2×30zwoi drut φ0,95.Pozdrawiam
Silnik był oddawany do przewinięcia. Prawdopodobnie był spalony. Skoro nie działa prawidłowo przy połączeniu jak przed uszkodzeniem, to sugeruję kontakt z zakładem, który przezwajał silnik, aby podał informacje, jak połączył uzwojenia. Być może nastąpiła jakaś zmiana w stosunku do schematu z tabliczki, szczególnie, że "Nie mam też 100% pewności czy...
Sugerowanie się kolorami do niczego dobrego nie prowadzi . Zwłaszcza że silnik był przezwajany . Potrzebny jest omomierz , a nie amperomierz ten ostatni przyda się na samym końcu . Link do schematu połączeń został podany . Teraz wystarczy ustalić tylko odpowiednie wyprowadzenia uzwojeń .
Odniosłem się do stanu prądnicy z wykorzystaniem istniejących uzwojeń (pralkowych). Bez przezwajania. Pewnie nie zauważyleś, że nie wymieniłem kosztów drutu miedzianego i morderczej roboty towarzyszącej przezwajaniu.
Mozna uzywać drutów izolowanych emaliami nieutrudniającymi lutowania , ale nie polecam do przezwajania wirników . Natomiast do uzwojeń transformatorów i cewek mozna stosować i problem lutowania mamy z głowy .
Dlaczego nie chcesz przełączyć uzwojeń? Będziesz miał 25V 10A. Bo Koledzy mówią że trzeba przewijać ( w zasadzie to dziecko się przewija, silniki i transformatory się przezwaja). Nic nie trzeba przezwajać. Uzwojenia są jednowarstwowe, wystarczy na środku odczep dolutować i odpowiednio zaizolować Mamy wtedy 4x12,5V 5A. Cztery diody ( nie w mostku) i...
No tak, to się nazywa przezwajanie silnika. Wymienia się uszkodzone uzwojenie i w to miejsce umieszcza się nowe wykonane w warsztacie. Cała usługa robiona jest w warsztacie elektrycznym. Tylko, że drut użyty do takich czynności czasami odbiega od właściwości, jakie powinien posiadać (niejednorodna średnica). Może się okazać i czasami tak bywa, że po...
Mi wyszło 2,88 raza mniej zwoi. Na fazę. Jakiej mocy silnik? Dodano po 52 Nie zmieniaj ukłądu uzwojeń.
Jesli znalazlbym silnik 11kw gwiazda-trojkat to ruszyl by na zabezpieczeniu 25a? Sam silnik bez obciążenia pewnie tak ale z obciążeniem wątpię. Na tym C32 może by i pracował ale co z innymi odbiornikami pracującymi w tym samym czasie? Czy z tego silnika jest możliwość wyciągnięcia odejść do podłaczenia gwiazda trojkat czy od nowa trzeba go przezwajać?...
Chodzi mi o to abyście podali mi chociaż podstawowe informacje o przezwajaniu silbikow, na czym to polega, jak zrobić schemat uzwojenia Książki Jana Zembrzuskiego, zajrzyj też do wątku http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic70... (samemu jak widzę szukajki się nie raczyło użyć)
Witam Konkretnie chodzi o to że transformator główny został odłączony bez żadnej rozpiski połączeń, był przezwajany( niby wg. fabrycznych uzwojeń) a na dodatek przełącznik stopni mocy był popalony i stąd nie wiadomo ( bez schematu) jak to połączyć ( uzwojeń po stronie pierwotnej jest kilka i dodatkowa trudność to zasilanie 230/400V)... Żadna opisówka...
A więc jeśli ma obrotów: - 3000obr/min to ma moc 4kW - 1500obr/min to ma moc 4kW - 1000obr/min to ma moc 2.2kW - 750obr/min to ma moc 1,5kW Co do określenia liczby par biegunów(obrotów) to albo tachometr lub niech na uzwojenia spojrzy ktoś kto przezwaja silniki. Ale na moje oko po użebrowaniu obudowy uważam, że to albo 2 lub 4 biegunowy, silniki o niższych...
Witam. Poszukuję schemat uzwojeń silnika indukcyjnego połączonego w Y/YY. W posiadanych przeze mnie atlasach J. Zembrzuskiego, oraz innych poradnikach przezwajania takowych informacji brak.
Najlepiej zanieś go tam gdzie przezwajają sprawdzą go pod względem przydatności uzwojeń i ich przebiciem ,samemu miernikiem nic nie zdziałasz.Poszukam gdzieś schematu to podeślę dziś.
witam nie wiem czy to coś pomoże , ale " jakiś pojęcie " o mocy transformatora daje pole przekroju środkowej kolumny rdzenia podniesione do kwadratu, a żeby uzyskać 2*48V musiałbyś mieć 4*24, w przeciwnym wypadku czeka cię przezwajanie uzwojenia wtórnego. Napisz do czego chcesz zastosować w/w trafo, może jest jakaś inna opcja (2*48 symetryczne, czy...
Za przewinięcie jednej kolumny w prostowniku 3-faz 48V/150A płaciłem 450 netto. (w ub roku) A przezwajano oba uzwojenia pierwotne i wtórne na jednej kolumnie.
Wypalanie w ognisku to faktycznie straszna partanina. A jakie jest Wasze zdanie na temat przezwajania ale w poprawny sposób? Usuwanie uzwojeń na zimno itp.
Zobacz w Panoramie Firm -przezwajanie silników. :wink:
mapek_sz - Twój schemat uzwojenia prądnicy jest teraz najlepszy - planujesz przezwajać wg. gorszego schematu, proponuję znaleźć przyczyny i usunąć usterki.
Witam .Jeżeli pasjonujesz się takim tematem jak przezwajanie silników , to proponuję Ci zaopatrzyć się w taką literaturę jak / Poradnik przezwajania silników indukcyjnych / oraz / Atlas uzwojeń silników asynchronicznych / , są to książki autora Jana Zembrzuskiego . Koszt około 50 zł. Pozdrawiam .
Przez przełączenie uzwojeń wewnątrz stojana. Proponuję wycieczkę do najbliższego zakładu przezwajania silników el. chyba że posiadasz schemat uzwojenia. Ale każdy typ silnika ma inny .
Uzwojenie pierwotne tego transformatora nie nadaje się do pracy ciągłej, w związku z czym trzeba przezwajać obydwa uzwojenia - czyli cały transformator, a ponieważ jest to bardzo utrudnione (nie piszę, że niemożliwe - trzeba zespawany rdzeń rozcinać, szlifować, przerabiać karkas i dopiero nawijać po uprzednich obliczeniach) - to jest to praktycznie...
Z Poradnika Przezwajania Silników Indukcyjnych, dla serii "e" i wielkości mechanicznej 7 wznios osi wału wynosi 200 mm, średnica czopa 48 mm. Pozostałe dane dotyczą już tylko wymiarów rdzenia i uzwojeń.
Z transformatora od Rubina można zrobić... Rubina :D To transformator o dość dużej mocy (ok. 300W), jednak przeznaczony do zasilania układów lampowych - stąd aż tak wysokie napięcia uzwojeń wtórnych, do tego nawinięty drutem aluminiowym. W zasadzie bez przezwajania nie bardzo jest co z nim zrobić. Z kolei jeśli już przezwajać, to wszystkie uzwojenia...
Wie Pan może jak zapobiec przepalaniu się uzwojeń bo już mnie szlak trafia co pół roku wymiana A wymieniasz silniki czy przezwajasz?
Łożyska nowe, przewody nowe, instalacja nowe kable, styki poczyszczone, zresztą próbowałem na krótko spiąć i tak samo działa. Nie wiem, czy tam jakiś kondensator rozruchowy nie powinien być. Uzwojenie rozruchowe było przezwajane dawno temu nie wiem czy to zrobione jest odpowiednim drutem.
Może też być uzwojenie zjarane, a wtedy to już trzeba nową kupić. Przezwajanie jest nieopłacalne. Zazwyczaj da się to "gołym okiem" zauważyć.
że jak mam tak podłączony, to bez paska chodzi idealnie. Ten "pasek" zamyka uzwojenia. Bez niego silnik sprawny nie ma prawa chodzić. bo układ elektryczny jest otwarty. W tym układzie, powinien być zamknięty w tzw. "Gwiazdę". Jeżeli chodzi bez "paska" to albo szukaj nowego silnika, albo daj go do przezwojenia, bo to oznacza zwarcie w uzwojeniu. Albo...
Powiem Ci szczerze, że prawidłowy schemat to nie problem, problemem są prawidłowe dane silnika i uzwojenia. Inaczej to szkoda pracy. Chcesz się tego nauczyć to zacznij od literatury i prostych uzwojeń. Ty musisz wiedzieć co robisz i być tego pewnym. Na początek "Poradnik przezwajania silników elektrycznych" Zembrzuskiego i atlas uzwojeń tegoż autora.
>>>Widzę silnik 3 f na jena faz z kondensorem na zdjęciu.<<< Bez urazy kol. ale załóż mocniejsze okulary. A tak w świetle reszty Twojego wywodu _ masz cokolwiek pojęcia o przezwajaniu silników konstrukcji uzwojeń ( czy tylko gdzieś poczytałeś )? Mam duże wątpliwości. Ps. Do autora tematu Jesli nie znajdziesz danych nawojowych to podaj...
Silnik był w przezwajaniu, okazało się że uzwojenie made in Czajna :). Dziękuję wszystkim za pomoc.
Witam! Zamieszczam schemat uzwojenia stojana podróbki agregatu Honda EM 5500CXS. Aluminiowe uzwojenie zastąpione miedzianym. Kontrola napięcia na jednej fazie. Prądnicę tego agregatu obecnie przezwajałem. Napięcia poszczególne kształtują się następująco: - uzwojenie główne - 3x400V , 3 po 230 V; - napięcie pomiarowe - odniesienia / odczep z uzwojenia...
Po pierwsze nie odpowiedziałeś na pytania już wcześniej zadane, czyli jaki jest przekrój i długość przewodu zasilającego? Jakie są napięcia na silniku przy obciążeniu? Jaki jest pobór prądu na biegu jałowym i pod obciążeniem? Pozostaje jeszcze jedno, czy silnik nie był przezwajany i ktoś nie zmienił uzwojeń na inne napięcie. Pomiar napięcia i prądu...
Moze nie problem tylko znalazłem tak podłączony silnik w pracy. Kolory przewodów fazowych nie mają znaczenia, to już napisano wyżej. Istotny jest ochronny. Żeby prawidłowo określić kierunek wirowania, najprostszą metodą jest podłączyć silnik nie zważając na kolejność faz, uruchomić urządzenie, a jeśli pracuje w niewłaściwą stronę - zamienić miejscami...
cyt:..."Prostoliniowe części zezwoju,leżące w żłobkach nazywają się bokami zezwoju,a części leżące na zewnątrz żłobków- czołami...." Jan Zembrzuski - Poradnik przezwajania silników indukcyjnych.
Ten silnik najlepiej rozebrać, wyczyścić, oczyścić styki i dobrze poskręcać. Potem pomiary i jeżeli nic się nie zmieni to niestety przezwajanie.
Nie jestem mocny w wyobraźni przestrzennej, ale dla mnie prędzej przemawiałoby takie ułożenie oporności: bo w każdym punkcie zachowana byłaby zasada symetryczności oporności matrixa po 12,12,19,19,21 a w Twoim rysunku to jest jakieś pogmatwanie - dobre zadanie dla mocnych w punktach węzłowych i liczeniu ? Ostateczne dla mnie nadal jest to zagadka i...
Podpięcie tak jak na zdjęciach nie daje efektu pracy silnika więc liczę że z waszą pomocą to się uda. Pierwsza wątpliwość to różnica między informacją na tabliczce i stanem w puszce Wg tabliczki silnik powinien być kojarzony w Y a w puszce jest Δ Czy silnik pracował , czy był przezwajany ? Istnieje ryzyko że został spalony. Wypadało by przemierzyć...
Sprawdź czy przewody zasilające uzwojenie wzbudzenia nie są gdzieś przetarte i nie robią zwarcia. Jeśli nie to masz na 95% pewne przezwajanie tego uzwojenia. <Jest gdzieś zwarcie między zwojowe>. Jeśli jest to silnik z tabliczką znamionową to powinien być podany prąd i napięcie wzbudzenia. Pomierz te parametry i będziesz miał pełny obraz problemu....
Ja kiedyś radziłem podłączyć silnik według tabliczki i trzeba było przezwajać, bo przegrzał się. Najlepiej miernikiem ustalić końce uzwojeń. Ten falownik na start jest słaby i dlatego silnik powinien być podłączony w gwiazdę, czyli zasilanie 3x230V, a nie w trójkąt 400V. 3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających...
Proponuję nawijać pojedyńczym drutem , będzie przy połączaniu do komutatora mniej problemów z identyfikacją wyprowadzeń . Jeśli chodzi o stojan to nie miałem potrzeby przezwajania i nieznam danych nawojowych . Jeśli z punktu połączenia cewek jest wyprowadzony odczep to powinno być ok . Na odczepie max. ładowanie , a na końcu 0,45 małe . Pozdrawiam .
Potrzebuję parametry transformatora głośnikowego do wzmacniacza lampowego MV3 tj ilość zwojów+gr. drutu. Dałem do przezwojenia wcześniej przezwajany transformator i są różnice między uzwojeniami. Byłbym wdzięczny za pomoc.
przezwajanie silników przezwajanie generatora przezwajanie wirników
adblock opera tablet wgrywać android kodowanie sterownik
briggs głowica moment briggs głowica moment
Trzaski i zaniki dźwięku w połączeniach międzynarodowych z telefonu stacjonarnego Kod błędu P0253 w Toyocie Auris 1.6 - przyczyny i diagnostyka