Oddaj to do zakładu przezwajania silników, jeżeli silnik nie jest uszkodzony, to dorobią wyjścia uzwojeń, tak żebyś to mógł bezpiecznie podączyć.
Wyprowadzenia uzwojeń nie są orginalne. Silnik był przezwajany.
Może po prostu się nie da To jest silnik komutatorowy. Ma prąd znamionowy 32A przy 24V więc przy 12V będzie to 64A - ciekawe co na to szczotki i szczotkotrzymacze. Wydaje mi się że taniej będzie dostosować zasilanie i sterowanie do silnika niż silnik do zasilania.
Kwestia gdzie ten silnik pracował, ale 1 myśl to napęd do przezwajania silników.
Ale bardzo dobrej jakości silnik. Współczesne serie są dużo gorsze. Mam poradnik przezwajania silników indukcyjnych + atlas uzwojeń.
jeśli tak to przewinięcie Przewinąć to można dziecku pieluchę, silniki się przezwaja.🙂
To nie jest wina elektroniki, stawiam na uszkodzony (zwarte zwoje ) wirnik silnika, łatwiej i taniej wrzucić coś (silnik) używanego niż przezwajać, sprawdź silnik podłączając bezpośrednio do 230 moze być przez żarówke - albo oddaj do warsztatu na sprawdzenie
Zanieś do sprawdzenia wirnik na zwarcie międzyzwojowe do zakładu, gdzie przezwajają silniki.
Spokojnie, na razie to mi wystarczy. Silnik był już przezwajany.
Witam . Jeżeli silniki w kilku palnikach są jednakowe ,to musi być inny problem . Należy zrobić pomiar prądu pobieranego przez silnik w felernym palniku z innymi palnikami.Sprawdź napięcie zasilania ,wszelkie połączenia.Czy uszkodzony silnik był przezwajany ,czy wymieniony na nowy?.Jeżeli przezwajany ,to sprawdź kondensator rozruchowy silnika.
Najprościej będzie oddać do człowieka, który przezwaja silniki. Oceni w kilka minut czy da się "przełączyć" uzwojenia, a jeśli się nie da to przezwoi całość. Koszty przezwajania silników nie są duże.
Nie masz w okolicy jakiegoś warsztatu w którym przezwajają silniki elektryczne?
Witam,kolego mógłbyś wysłać zdjęcie tego silnika .Przezwajam silniki myślę ,że po wyglądzie rozpoznam i postaram się pomóc pozdawiam
Wymontuj silnik i idź do dobrego warsztatu przezwajania silników.
:arrow: gregorS Zdemontuj silnik i sprawdż go na krótko(z pominięciem instalacji pralki,było o tym na forum),jeśli będziesz z tym miał problemy,zanieś do zakładu,gdzie przezwajają silniki,tam sprawdzą,niech też sprawdzą czy prądniczka podaje napiecie.Jak silnik będzie uszkodzony,to wtedy podejmij decyzje czy go przezwajać,czy też kupić nowy.
Znam dużo kol. którzy przewijają silniki i nikt nie zastanawia się nad gęstość prądu. Pod warunkiem, że wcześniej ktoś przed nim nie pomylił się przy zdejmowaniu danych z uzwojenia. Przy przezwajaniu silników ważne są obliczenia kontrolne, szczególnie takich silników z którymi wcześniej nie mieliśmy styczności, a które były już wcześniej przezwajane....
Witam ! Te silniki zawsze będą się grzały . Taka jest ich konstrukcja. Nawijane są drutem o podwójnej izolacji i 250 st. C. Obecnie nie są impregnowane lakierem lecz powlekany lakier powierzchniowo wygrzewany w piecu, w celu krystalizacji. Chłodzony jest dużym przewietrznikiem dlatego tak ważne jest czyszczenie kosiarki z resztek trawy. Podobna konstrukcja...
Nawijałem tak, że sie krzyżowały ale to mój debiut jeśli chodzi o przezwajanie silników.
Trudno to jednoznacznie stwierdzić. Znam przypadki przezwajania silników jednofazowych z lat 70-80 do pomp hydroforowych na silniki trójfazowe.
Śrutownik ma ciężko na starcie ja bym dał przełącznik gwiazda trójkąt tylko nie pomyl uzwojeń przy przełączniku bo na gwiazdę pójdzie w prawo a jak pomylisz to np. w trójkąt pójdzie w lewo i wywali bezpieczniki. A masz dostęp do 6 końcówek uzwojeń, bo może masz na stałe połączone w środku jak przezwajany silnik był.
Ile z silnika wychodzi przewodów bo widać tylko 3 i on mógł być już przezwajany.
Zrób najpierw próbę rezystancji izolacji odpowiednim miernikiem obserwując jednocześnie stojan. Może to ujawnić miejsce ewentualnego uszkodzenia uzwojenia, co będzie można naprawić bez przezwajania silnika.
Obecnie silnik jest u osoby, która przezwaja silniki, więc czekam na informacje.
Witam wszystkich. Szukam "Atlasu uzwojeń silników indukcyjnych" oraz "Poradnika przezwajania silników indukcyjnych" autorstwa Jana Zembrzuskiego. Interesują mnie wydania z 2009 roku. Czy jest ktoś, kto chciałby odsprzedać książki lub ewentualnie podesłać skany tych książek? Z góry dziękuję 😁
Zmiana kolejności faz będzie tylko skutkować zmianą kierunku obrotów silnika.
Silnik był oddawany do przewinięcia. Prawdopodobnie był spalony. Skoro nie działa prawidłowo przy połączeniu jak przed uszkodzeniem, to sugeruję kontakt z zakładem, który przezwajał silnik, aby podał informacje, jak połączył uzwojenia. Być może nastąpiła jakaś zmiana w stosunku do schematu z tabliczki, szczególnie, że "Nie mam też 100% pewności czy...
Silnik niebieski nie jest silnikiem oryginalnym tylko przezwajanym zapewne na dwubiegowy. Więc trudno dociec jak jest połączony bez pomiaru oporności. Drugi szary zapewne jest silnikiem o połączeniach Y/YY wygląda na oryginalny więc może są oznaczenia lub schemat pod pokrywą .
Możesz się skontaktować z firmą co przezwajają silniki agd. Bo nie każda firma co przezwaja silniki chce się bawić w takie pierdoły. Jak to mi jeden mówił. I znalazłem cos takiego tylko musisz się z kontaktować z gościem. Ma nowe pompy. https://sprzedajemy.pl/spatech-gmbh-blow...
Kupiono cały nowy kompresor z silnikiem.
no właśnie puszkę tą z zaciskami co jest na silniku zamontowana i tam naprawdę są tylko wyprowadzone tylko trzy przewody... nikt z tym silnikiem nic nie robił... Prawdopodobnie silnik był przezwajany i gwiazda spięta w środku lub wyprowadzone połączenie w trójkąt do tabliczki zaciskowej.Niekiedy z tym sie spotykałem,gdy ktoś kupił silnik z wyprzedaży...
Nic chyba usunięcie silikonu nie da, bo jak mówił mi poprzedni właściciel, silnik chyba był przezwajany.
Odczytaj parametry z tabliczki znamionowej, będziesz miał podany prąd podczas maksymalnego obciążenia silnika i taki ma być jeżeli wszystko jest ok. Większy prąd świadczy o złym przezwojeniu. Co do zamiany wirnika to można wymienić tylko na wirnik od tego samego typu silnika, zamiana na inny skutkuje zwiększonym poślizgiem co skutkuje większym poborem...
No więc po co autor ma mierzyć rezystancje uzwojenia, co mu to da? I kto o to pyta 8-O Cyż Macku nie wiesz że rezystancja tego samego silnika przy λ i Δ jest inna? O to Cię nie podejrzewałem a podałem wyraźnie typ silnika SZJe 44b jest to silnik 7,5kW 1445 obr/min i podałem na jakie napięcie jest i w jakim układzie. Są katalogi silników ale...
W poradniku przezwajania silników elektrycznych jest silnik o podobnych parametrach, ale czego potrzebujesz? Przezwajasz silniki czy chcesz podjąć próbę?
A jaka przyczyna? Osłona była przed wodą Jeśli leci woda to po co przezwajać silnik Pozdrawiam
a może mi ktoś powiedzieć jak połączyć silnik w gwiazde ale na 2800 obr? Ze schematu podanego przez kol.shulc : U1;V1;W1 tu podajesz zasilenie natomiast U2;V2;W2 spinasz razem za pomoca mostka na taliczce-to jest podstawa przy przezwajaniu silników
Dane tych silników posiadam ale widzę w nich błędy, prawdopodobnie popełnione podczas druku. Nie miałem okazji takich silników przezwajać to i nie miałem możliwości weryfikacji tych danych. Musiałbym zrobić przeliczenie kontrolne, jednak do tego muszę mieć pewne wymiary rdzenia tego silnika, których nie posiadam. Co do kosztu przezwojenia tego silnika,...
Witam. Na początek kup sobie "Poradnik przezwajania silników indukcyjnych" oraz "Atlas uzwojeń". Autor to Jan Zembrzuski.
Eeo Twój silnik ma fabryczne uzwojenie.Ktoś wyciągnął dodatkowe przewody które normalnie były zwarte na uzwojeniu wewnątrz silnika. winyl2 Twój silnik był pewnie przezwajany i stąd masz trzy przewody.Po dokładnym obejrzeniu uzwojenia można stwierdzić jak jest połączony.Jeżeli są wyprowadzone trzy przewody uważam że śmiało możesz podłączyć do sieci.
dość prosty jest scalony sterownik TDA5140A ale zasadnicza wada to max prąd 0,8A , a więc nie nadaje się do przewijanych silników niestety chcąc zbudować sterownik do przezwajanych silników , musisz zbudować stopień mocy na mosfetach , ponieważ prądy takich silników są rzędu 10 - 20A , dobudowa do scalonych sterowników dodatkowych stopni mocy raczej...
Powtórzę pytanie Silnik Δ/Y 230v/400v . Można podpiąć w Δ bez obaw że go spale . Czy musi działać' Y ' Bezposrednio do sieci 3x400V NIE ! Tylko przy polaczeniu w Y. Sprawdz jaki prad pobiera silnik. Moze przy przezwajaniu cos pomieszali ?
Witam. Na prośbę adamjur1 zabieram głos w sprawie w/w silnika. Silnik Schragiego, mimo swojego skomplikowania, jest silnikiem symetrycznym i prądy w fazach muszą być jednakowe, również w stojanie, którego uzwojenie jest uzwojeniem wtórnym silnika. Prądy w tym uzwojeniu są znacznie wyższe niż zasilające. 50-60 A jest ok, ale muszą płynąć we wszystkich...
No to jak mi pomogłeś to ci podpowiem żeby tam gdzie lutowałeś zalać lakierem takim to silników, kupisz go w każdym zakłądzie przezwajania silników. 60zł /l kup 50ml. Inaczej po roku ci zakwitnie. Naprawiam sterowniki i tak ci podpowiem.
Jest to silnik SZJd 42a; 1,7 kW; 2880 obr/min; 3,6 A dla napięcia 380 V przy skojarzeniu w gwiazdę. Silnik był pewnie przezwajany lub ktoś tylko sam przewód zasilający dołączył bezpośrednio do uzwojeń.
Sam stojan bez pokryw ma 220mm. Odejmując miejsce na czoła uzwojeń po około 50 mm, daje nam długość rdzenia około 120 mm i pewnie tak będzie. Oczywiście dla pewności możesz zmierzyć. Wszystko to wskazuje, że jest to silnik SZJe 44a; 5,5 kW; 1440 obr/min; 11,3 A dla napięcia 380 V przy skojarzeniu w trójkąt. Silnik był przezwajany, to nie jest uzwojenie...
Jeśli na tabliczce znamionowej widnieje napis 230/400 lub (220/380) oznacza to, że może pracować skojarzony w gwiazdę- przy napięciu zasilającym 3x400V. 380/660 (400/690 - około) podłączony do sieci może pracować skojarzony zarówno w gwiazdę jak i w trójkąt. Wtedy można zastosować przełącznik λ/Δ w celu zmniejszenia prądu rozruchowego silnika...
uzwojenia są robione z drutu miedzianego emaliowanego Tylko w kwestii wyjaśnienia. Przezwajałem trochę starych silników i trochę nowych silników. Wiem że uzwojenia są z cieńszego drutu, czasami z aluminium, a gabaryty obudów, wentylatorów itp. są mniejsze. Stąd twierdzę, że trzeba nastawiać In.
Silnik jest sprawny, ale ma popękaną izolację przewodów cewek w skrzynce silnikowej. Chciałbym to naprawić. Czy wystarczy koszulka termokurczliwa założona na przewody? Jeżeli izolacja popękała w skrzynce to popękała i dalej do uzwojenia, a wtedy wymienia się całe przewody. Oddaj to do kogoś kto przezwaja silniki i zrobi to jak należy.
Induktorem za przysłowiowe piwo można sprawdzić silnik w każdym zakładzie przezwajania silników elektrycznych
Coś mi się zdaje, że nie tylko uzwojenie jest tu uszkodzone, bo podejrzewam, że tym ciałem obcym były części z rozpadającego się wyłącznika odśrodkowego. Tak jak napisał karol3 , oddaj to do naprawy komuś kto przezwaja silniki. Sam możesz zrobić więcej szkody niż pożytku.
wola napisał: Nie znam daty produkcji tego silnika ,ale być może kondensator liczony był na napięcie 220V. Tak, to jest silnik z czasów gdzie królowało jeszcze 220V i nikt nawet nie myślał, że kiedykolwiek będzie 230V. g73 napisał: Kolego przezwajam silniki to wiem,ten silnik oryginalnie posiada wyłącznik odśrodkowy który służy do odłączenia kondensatora...
napędzana prawdopodobnie silnikiem trójfazowym 5,5kW (3x230V). Czy rodzice mieszkają w Belgi czy innym kraju. Jeśli się nie mylę to ten silnik był przezwajany i ma teraz 3x400V . Daj zdjęcia tabliczki połączeń silnika.
nie, jak moja WZ250 padnie to ją zwyczajnie wyrzucę bo dostała swoje , a przy tej cenie kupowanie części i dłubanina zwyczajnie się nie opłaca bo zużywa się nie tylko uszczelnienie. Podobnie przezwajanie silnika. Niemiec czy Duńczyk zrobi oczy jak talerze jak usłyszy o przezwajaniu spalonego silnika. Współczesne silniki są uzwajane w trakcie produkcji...
Zbyt duży prąd też może być spowodowany niesprawnym wyłącznikiem odśrodkowym, o ile tam takowy jest. A gdzie ten wyłącznik jest i czy da się go naprawić... Zapewne mechaniczny twór zależny od obrotów silnika. Raz miałem taki silnik, w którym według pana od przezwajania silników wirnik podcierał i przez to po jakimś czasie upaliło uzwojenie stojana...
ok miałem nadzjeje ze jest jakas ogolna zasada zminy uzwojenia, z tego co wiem jakoś przezwaja sie na inna pare biegunów ale nie wszystkie silniki
Stojan ma 9 cewek więc muszą one być jakoś odpowiednio podłączone w gwiazdę? Jesteście w stanie określić jak to może być podłączone? Czy takie silniki łączy się w trójkąt? Nie podłączysz 9 cewek w żadną gwiazdę! Czy widziałeś kiedyś w życiu 9-ramienną gwiazdę? ,może jak sobie narysujesz dowolnie ramienną „gwiazdkę”. Możesz natomiast łączyć je grupowo...
Dziękuję wszystkim Kolegom za pomoc, największy kłopot sprawiło mi rozpoznanie nietypowej budowy silnika
Nie tylko moment wzrośnie, ale również i moc tego silnika, a koszt nie wiadomo czy będzie większy niż zakup nowego- zapytaj w zakładzie gdzie silniki przezwajają.
Silnik rumuński z otwartymi żłobkami, trudniejszy w przezwajaniu. Uzwojenie miedziane, ale jak na tamte czasy mocno wyżyłowane. Dekle silnika aluminiowe i bardzo delikatne, jak wirnik zaczął gdzieś ocierać o stojan, to nie było ratunku. Nie mam o nich zbyt dobrego zdania.
Można przezwoić setki silników i nie trafić na silnik z uzwojeniem ADNE ale można przezwoić kilkadziesiąt silników i mieć często do czynienia z takim uzwojeniem. By ocenić jakie uzwojenie jest fabrycznie w danym silniku to potrzebne są dane silnika i o ile w przypadku polskich silników nie ma z tym problemów ( poradnik przezwajania silników) to z silnikami...
Przy przezwajaniu gwiazda już została połączona wewnątrz silnika, do tabliczki jest tylko trzy wyjścia z uzwojeń i tam podepnij zasilanie. Wiem co mówię.
Atlas uzwojeń silników indukcyjnych Jan Zembrzuski Wydawnictwa Naukowo-Techniczne. Ewentualnie ten sam autor i wydawnictwo Poradnik przezwajania silników indukcyjnych. Na portalach po 30-40 złotych.
Sprawdzał go elektryk który zajmuje się przezwajaniem silników i to według niego silnik wymaga falownika, oporów mechanicznych nie ma łożyska igła wałek palcem się kręci
Amatorsko będzie ciężko naprawić silnik. Jedynym wyjściem będzie jak oddasz silnik do firmy, która zajmuje się przezwajaniem silników. Bo w domowych warunkach tego nie zrobisz. No chyba ,że masz odpowiednie narzędzia, drut nawojowy oraz wiedzę i doświadczenie.
Kolego popatrz w Poradniku Przezwajania Silników Indukcyjnych. Tam znajdziesz wszystko a nawet ile miedzi do niego idzie. Dodano po 6 Najprościej: https://chomikuj.pl/jasiu2604/PRZEZWAJAN... Działa tylko trzeba być zarejestrowanym.
Sprawdzić czy dochodzi wszystkie 3 fazy najlepiej próbnik z żarówki bo miernik może fałszować, co do podłączenia to być może silnik był przezwajany i uzwojony został na 220/380 ew 2 opcja bo już z tym się spotkałem - słabe zabezpieczenie i silnik uruchamiany z trójkąta powodował zadziałanie zabezpieczeń.
Właśnie mi chodzi o to aby nie przezwajać tego silnika na prądnice
Pytanie o jego stan (łożyska raczej do wymiany) i o to, czy nie był przezwajany. Ja nie kupiłbym bym przezwajanego silnika. Bo zbyt dużo wiem o błędach jakie popełniają nawet dobrzy specjaliści od takich napraw.
Oj silnik kosztował 100zl to akurat mało ważny aspekt. Według Ciebie ,, mało ważny aspekt ". Rozumując po Twojemu: masz więcej silników do katowania? Oddaj spalone silniki do fachowca od przezwajania silników to otrzymasz odpowiedź dlaczego uległy uszkodzeniu.
Z tej kartki odczytuję, że pomiędzy dwoma fazami silnika wyszła ci rezystancja zero. To oznacza że silnik na przewodach tej fazy jest zwarty. Jednak nie do końca rozumiem tych pomiarów na kartce bo są bardzo nieintuicyjne. Na zdjęciu które wysłałeś wcześniej też widzę że jedno uzwojenie ma o wiele ciemniejszy kolor drutu nawojowego co może świadczyć...
Rozmawiałem z dwoma majstrami którzy przezwajają silniki od kilkunastu lat i obaj mówią coś innego, chciałbym się upewnić czy zastosowanie innego przekroju druta nie zmieni parametrów silnika .
Silnik 0,75 kW na allegro to grosze. Taniej niż przezwajanie oryginału.
Witam . Lakier nitro w nie nadaje się do tego celu . Jeżeli nie mamy pod ręką lakierów elektrotechnicznych lub żywic to namiastką może być lakier bezbarwny olejny , coraz trudniej osiągalny . Możemy zastosować żywice poliestrową F-my NOVOL dostępną w każdym sklepie z artykułami motoryzacyjnymi , czyli w sumie najbardziej dostępną . Jest sprzedawana...
Witam,ja powiem ze swojej strony że nie jest to prosta rzecz jak się komuś wydaje .Kiedyś dałem koledze wsypać cewkę do stojana ponieważ chciał spróbować oczywiście pokazałem jak się wsypuje.Kolega nie żle się spocił jeden zezwój wsypywał ponad godzinę i powiedział że to nie dla niego ta robota .Jedno powiem żeby przezwajać silniki trzeba posiadać zdolność...
Nowe części tylko serwis, ewentualnie jakoś fachowiec który przezwaja silniki.
Kto przezwajał silnik?
Wg mojej oceny bez przerobienia tego silnika jego regulacja obrotów w takim stanie jak jest obecnie ,a prawdopodobnie jest tam stosowany wył odśrodkowy nie będzie możliwa w oczekiwanym zakresie. Trzeba by go najprościej przezwoić na rozruch kondensatorowy ze stałą faza pomocniczą i wtedy takim jak w linku falownikiem jego obrotami sterować. Jest to...
Zanieś silnik tam gdzie przezwaja mają przyrząd do sprawdzania wirników , obstawiam zwarcie między zwojowe, nic dobrego po zadymieniu.
witam Koszt przezwojenia silnika około 70PLN. Napewno w Twojej miejscowości jest zakład przezwajania silników. Trzeba tylko wymontować silnik lub cały okap? Powodzenia Andrzej
To zależy czy ktoś będzie chciał przezwajać aluminium. Przezwojenie na miedź wymaga dobrania innej średnicy drutu. Koszt przezwojenia silnika może sięgnąć ceny nowego chińskiego silnika z uzwojeniem aluminiowym. Często przezwajanie silników małej mocy okazuje się nieopłacalne.
Witam ! Da się spiąć uzwojenie w trójkąt . Trzeba tylko rozciąć sznurowanie i ,, wydłubać ,, z czoła uzwojenia pozostałe trzy końce, i wyprowadzić je na tabliczkę zaciskową. Można dokonać takiej próby o ile izolacja uzwojenia nie jest przegrzana. Zabawa raczej dla fachowca, który przezwaja silniki. Powodzenia.
W moim HDS 790c spalił się silnik... Znacie zakład który zajmuje się przezwajaniem lub ma ktoś taki silnik na stanie?
Kondensator dokonał żywota - trzeba wymienić na nowy, o identycznych parametrach i ma działać. Świe ż o przewinięty silnik nic do tego niema, no... chyba że był przezwajany w stodole przez jakiegoś cieślę ;-)
Dzwoniłem do jednego zakładu i gościu powiedział że się nie da nic zrobić. Ciężko znaleźć reduktor do takiego silnika.
Komutator pewnie trzeba przetoczyć, po drugie sprawdzi ci ten wirnik prawie każdy elektryk który przezwaja silniki.
Posiadam miernik uniwersalny. Liczę się już z przezwajaniem silnika, miałbym wówczas silnik porządnie zrobiony na lata. Pytanie, jaki to jest koszt. Pompa pracowała 3 sezony.
Uzwojenia do silników są w książce Pana Zębrzuskiego. Jak przezwajać - "Uszkodzenia i naprawa silników elektrycznych" autorstwa Jana Zembrzuskiego.
Moze nie problem tylko znalazłem tak podłączony silnik w pracy. Kolory przewodów fazowych nie mają znaczenia, to już napisano wyżej. Istotny jest ochronny. Żeby prawidłowo określić kierunek wirowania, najprostszą metodą jest podłączyć silnik nie zważając na kolejność faz, uruchomić urządzenie, a jeśli pracuje w niewłaściwą stronę - zamienić miejscami...
Jesli znalazlbym silnik 11kw gwiazda-trojkat to ruszyl by na zabezpieczeniu 25a? Sam silnik bez obciążenia pewnie tak ale z obciążeniem wątpię. Na tym C32 może by i pracował ale co z innymi odbiornikami pracującymi w tym samym czasie? Czy z tego silnika jest możliwość wyciągnięcia odejść do podłaczenia gwiazda trojkat czy od nowa trzeba go przezwajać?...
Obawiam się ,że nie można przewiną takiego silnika ze względu na prąd jaki musiałby płynąć w uzwojeniu tj. ok. 50 - 60A, a z powodu grubości drutu nawojowego wątpię czy wejdzie on w żłobki stojana. Proponuję zapytać w dowolnym warsztacie , który wykonuje przezwajania silników. Pozdrawiam
Chciałem oddać do zakładu zajmującego się przezwajaniem silników, ale wyszłoby trochę drożej, niż kupno używanego.
Może to być spowodowane brakiem symetrii w jednej z cewek. Słaby styk, nadpalone pozostałe cewki, przegrzany silnik. Czy silnik był przezwajany?
- jeśli uzwojenia były połączone w gwiazdę to nawinąć identycznie tylko połączyć w trójkąt, Inny jest φ drutu oraz liczba zwoi przy połączenie w gwiazdę a inny przy połączeniu w trójkąt - jeśli uzwojenia były połączone w trójkąt to zmniejszyć liczbę zwoi (tylko o ile, o połowę?). Prosty sposób na spalenie silnika. Przezwajanie silników to nie...
ja nie napisałem że przezwajałem ten silnik sam... silniki rzędu 50kW przezwaja sie już w brygadach minimum 2 osobowych. tą 315 przezwajałem z bratem. było nas tylko dwóch. co prawda inni pracownicy firmy wcześniej przygotowali silnik do tego, (wypruli u wyczyścili). a z tym jednym zezwojem i czasem nie pomyliłeś się? ;/ 16h jeden zezwój? silnik miał...
Możesz rozciąć połączenie między cewkami, to dowiesz się która cewka padła. A później spróbować wyciąć uszkodzoną cewkę i przeliczyć zwoje, zmierzyć grubość drutu i nawinąć nową. Druga możliwość, to jednak szukać nowego silniczka. Dla kogoś niewprawionego, nie mającego do tej pory do czynienia z przezwajaniem (przewijaniem) silników, ta druga opcja...
Polecam ci firmę ZELTECH-ME z Łodzi oni robią zarówno komutatory jak i specjalizują się w remontach silników komutatorowych. To link do ich strony o [url=http://www.zeltechme.pl/przewijanie... silników elektrycznych
Jeśli jest dobrze przezwojony bez partactwa, to popracuje podobnie jak nowy. U mnie pracuje przezwojony silnik 37 kW 6 lat non stop (z przerwą na wymianę łożysk). Nie ma żadnej różnicy pomiędzy nim, a takim samym nie przezwajanym.
podaj wymiary rdzenia stojana to znaczy jego średnicę wew. i długość to podam ci parametry uzwojenia moc silnika
Aż 200zł za przezwojenie takiego silniczka - nie powiem, drogawo. https://www.google.com/search?q=cennik+p...
Zależy jakie silniki zamierzasz przezwajać (moc, napięcie). Więc np. tokarkę, spawarkę (czasem trzeba napawać), prasy (mała ręczna, większa), szlifierka stołowa, wiertarka stołowa, stanowisko do badań elektrycznych. Dodatkowo hamownia silników, wyważarki, itp.
przezwajać silnik silnik przezwajać przezwajać silnik jednofazowy
demontaż zderzaka przód regulacja sprężyny schemat pompka spryskiwacza napięcie
mazda konserwacja konserwacja podwozia
Toshiba Hitachi 50HL7590 Vestel 17MB170 Firmware Procedure, Panel Matching, eMMC Faults Sony TA-E2000ESD vs TA-E1000ESD – który przedwzmacniacz wybrać? Porównanie modeli ES