Tutaj ciekawy filmik. Nie wiem czy to nie podpucha ale warto zobaczyć Zastanawia mnie jak bez przezwojenia alternatora jest on w stanie nagle wytworzyć napięcie około 220-230V?
A nie prościej i pewniej kupić sobie alternator 24 z jakiejś ciężarówki? Koszty ewentualnego przezwojenia będą większe.
Ok, widzę przebiegi. Rozumiem, że mierzę na wyjściu alternatora i zacisku wzbudzenia, tak ? Prawy poprawny, lewy błędny Z jakimi (średnio) kosztami powinienem się liczyć zakładając, że alternator wymaga przezwojenia ?
Wygląda jakby kondensator CDI się nie ładował, albo już został naładowany ale nie została wyzwolona iskra. Pozostaje sprawdzić cewkę WN, może są w instalacji fałszywe połączenia które miernikiem są dobre, a w rzeczywistości nie przewodzą. Podejrzenie pada na moduł CDI. Można by dla sprawdzenia statora podłączyć zwykły moduł CDI, byle nie posiadał on...
To nie masz nawet co zakładać tego uzwojenia. Jedynie co to założyć nowe lub dać do przezwojenia. Lub tak jak koledzy radzili jeśli Ci się spieszy zakup inny alternator, a ten sobie na wolny czas zrób.
Potrzebujesz dwa uszkodzone (na eksponaty dla uczniów) czy dwa sprawne bo się sypnęły łożyska a blaszki nie dają nadziei na prawidłowe przezwojenie? Czytałem trzy razy i nie kumam o co chodzi koledze:|
Czy ktoś przewijał silnik od pralki(36żł.,3cm) o najmniejszym poskoku, czyli metodą "małych cewek"nawiniętych wokół jednego "zębu" .Ile drutu 0,75mm zmieściło się w jednym żłobku max(przewodów,drucików),lub jakim drutem najlepiej przewijać.Jak długą ramkę min. udało sie ustawić do tego typu przezwojenia? Z moich obliczeń wynika iż mam mieć cewkę o 47zwojach...
lamer1 czy mógłbyś powiedzieć z czego są zrobione łopaty wirnika,z kąd wziąć taki maszt jak dobrze pamiętam to przekładnia jest od fiata czy łopaty obsadziłeś bezpośrednio na piaście mostu i czy alternator zasilasz bezpośrednio z mostu też interesuję mnie budowa elektrowni co do linii zasilającej to najlepiej będzie przezwoić alternator na nap 220v...
Jeśli przezwoi alternator na 120zw na cewkę drutem 0.8( org jest 60 drutem 1.3 ) alternator 45A Bosch , to będzie miał ładowanie już od około 400 obrotów. Ale wirnik musi mieć magnesy neodymowe i trzeba zrobić zewnętrzny regulator.
Cześć. Poszukuję sposobu na znalezienie jakiegoś wydajniejszego źródła prądu w astrze. Obecny alternator Bosch 140A nie jest w stanie pokryć zapotrzebowania. Zamontowałem sobie nagrzewnicę quickheat i zaczął się problem przysiadania napięcia. Pierwotnie, wg. VIN alternator ma te 100A, więc wymieniłem, bo dla quickheat to stanowczo za mało. Dwa lata...
Prądnica z malucha (zdjęcie z wersji z silnikiem 650cm3) ma gabaryty dość dobre... https://obrazki.elektroda.pl/7935678700_... Na zdjęciu pokazałeś alternator, nie prądnicę prądu stałego. Były stosowane w nowszych maluchach, nie pamiętam od którego roku. Nie przezwoisz alternatora na silnik, chyba że na BLDC. Prądnice miały mniejszą...
To tylko w teorii. W praktyce trzeba zwrócić uwagę na indukcyjność uzwojenia, które sprawia że na wyższych obrotach napięcie i prąd zaczyna spadać pod obciążeniem. Dla przykładu alternator 12V może działać przy tym samym stojanie przy napięciu 24V (prąd jest dwa razy mniejszy) z podobną mocą, ale przy nieco wyższych obrotach startu ładowania. Ilość zwojów...
witam . propozycja zrób to sam nie jest taka tania ze względu na cene magnesow neodymowych 50x50x20mm w tym przypadku 6szt w alternatorze mogę wykorzystać dużo tańsze i mniejsze jedynie przezwoję alternator na 230v,tanszym kosztem a dotego nie potrzebuję już przetwarzać napięcia Pozdrawiam Pol032
A przezwojony neodymami alternator to podobno około 8000w rozwija może to lepsze by było rozwiązanie
Raczej silnika prądu zmiennego nie wykorzystasz w tym celu. Już łatwiej chyba byłoby przezwoić alternator samochodowy w celu użycia go jako prądnicy synchronicznej.
Witam. Mam problem z vectra B 1.7td a sprawa wyglada tak że ładowanie raz jest a raz nie. Cały alternator był robiony (izolator śrub mostka diodowego B+,uszczelniacz,łożysko 63032RS,łożysko specjalne 140989,przezwojenie stojana,regulator) naprawa wyniosła mnie 280zł a zadowolenia nie mam, Na alternatorze mam 14.4V dla pewności dałem jeszcze 1 kabel...
Trzy miesiące temu oddałem do regeneracji w moim poldolocie (1,6 GSI '97r) alternator (wymagał przezwojenia) i przy okazji wymieniłem też akumulator na nowy. Od tamtego momentu zaczęły się problemy. Pasek który napędza alternator zerwał się już trzy razy. Mechanik w zakładzie stwierdził że to wina koła pasowego, ale wymiana na nowe przedłużyła żywotność...
Sama napraw to było rozłożenie czyli jakaś godzina z demontażem z auta, trudny demontaż z uwagi na pompę. Za uzwojeniem dzwoniłem sporo czasu ze dwa dni i nic w normalnej cenie, wkońcu z uwagi na brak takich alternatorów na szrotach (bo to chodliwy towar) zleciłem przezwojenie uzwojenia w cenie 50 zł. Razem mojej pracy jakieś 2.5 godziny.
SIlnik 1500 (synchronicznie) obr/min ma cztery pary biegónów a ty dałeś 11.. Alternatory mają podobną ilość. Także, żeś się napracował. Jężeli przerobisz wirnik na 4 bieguny, to zagra, jeżeli wpadniesz na pomysł przezwojenia stojana to trochę moc ci spadnie - chyba, że nadrobisz obrotami...
Z pomiaru wynikło że jedna z diód ma zwarcie[po odlutowaniu stojana] i w stojanie usmażyło jedną fazę Przezwojenia nikt nie chciał sie podjąć na okolicę i kupił nowy
Trzeba było kupić silnik BLDC lub chociaż taki na 200V. Są na allegro. Jak chcesz 12 V to czemu nie zrobisz ze zwykłego alternatora. Wg mnie taniej a przekładnie można zrobić lunchową (zębatki ładnie wycina się na leserze) niż przezwajać to co masz. Na złomie alternator z golfa 4 czy astry G (2) jest do kupienia za 50 pln. Jak jednak chcesz wykorzystać...
Koło rowerowe to tylko Podstawa - Fundament. Przekładnia na pasek klinowy jest na górze 1 do 5. Alternator Przezwojony na Neodymach przy 200 obr / min daje 12 V.
ALternator bez całkowitej przeróbki jest ciężką maszyna do produkcji energii elektrycznej... Jesli miałbyś juz to przerobić to : Zbudowanie nowego wirnika na magnesach stałych i przezwojenie stojana. I pamietaj im bardziej wysoko obrotową maszyne przerabiasz na wolnoobrotowa tym wiecej mocy tracisz. Ja przerobiłem Alternator i nagle z 45A zrobiło mi...
Oczywiście obroty mają wpływ ale nie do końca. Jest kilka czynników którymi można podnieść do 40A /sprawdzone/ ,zresztą uzwojenie stojana 34A jest Φ 1 mm a 45A Φ 1.12mm ponadto przezwojenie wirnika oraz zmiana regulatora ale myślę że to nie o to chodzi w tym temacie.P
Czy wicie że z kapsztana (???) ze starego video po przeróbce obwodu magnetycznego można wyciągnąć ok.10-15 W. Jeden zrobiłem na bezp. napęd, ten tylko zasila Ledy, drugi natomiast zasilany jest przekładnią 1/10 i turbina r 0,5 m. Magnes oryginalny i uzw (???) . Mam jeszcze trzeci ,ten z założenia powinien mieć 500-700 W (tyle było podczas badania laboratoryjnego...
Jak masz przejście pomiędzy fazami a masą to alternator a konkretnie stojan niestety kaputt. Ze względu na cenę nowego stojana najlepiej dać komuś w miarę kumatemu do przezwojenia.
Twierdzisz, że masz "spalone" 3 cewki, a więc usunięcie usterki wg Twego pomysłu będzie nieporozumieniem, gdyż alternator będzie indukował niższe napięcie. Tym samym będziesz miał "słabsze" oświetlenie pojazdu, a być może, że nie będzie też możliwości naładowania akumulatora. Rozbierz alternator i zamontuj nowe uzwojenie, bądź "stary" zespół cewek oddaj...
Można przerobić wirnik alternatora, usuwając uzwojenie i dając magnesy neodymowe. Co do obrotów potrzebnych do uzyskania odpowiedniego napiecia to już kwestia przezwojenia wirnika. Dodano po 1 Oczywiscie przezwojenia stojana.
Pomysł tematu mi się podoba, chyba takowy musimy założyć :D Napisz Nemo co chcesz na tej działce zasilać, czy tylko oświetlenie i ewentualnie jakiś radioodbiornik czy może coś więcej, to może podpowiem Ci jakieś rozwiązanie. Generatory spalinowe też mi się nie podobają (głośne, drogie i trzeba paliwo lać :? ) Mam u siebie zainstalowaną instalację fotowoltaiczną...
Tak, to jest alternator pięciofazowy. To uszkodzenie to standard w tych sprzętach. Twoje naprawy nic nie pomogły. Stojan nadaje się tylko do wymiany/przezwojenia. Możesz też spróbować pomierzyć stojan, czy nie ma przebić izolacji. Diody też do pomierzenia. Tylko nie multimetrem. Możliwe, że źle podłączyłeś cewki wzbudzające, jednak najprawdopodobniej...
Koledzy ponownie mam pytanie co do przezwajania stojana. Chciałbym się upewnić czy stojan który przezwoiłem , jest przezwojony dobrze czy źle . Chciałem uzyskać wolnoobrotowy alternator, przezwoiłem stojan a reszta podzespołów została oryginalna. Po złożeniu i uruchomieniu alternatora nie uzyskuje prądu.Sposób w jaki przezwoiłem stojan ilustruje poniżej....
Ale mnie ciągle nurtuje fakt, ze z altka bez przezwajania ludzie spawają i w niektórych altkach piszą, że spokojnie bez przezwajania można uzyskać ponad 100V bez jakiś szalonych obrotów oczywiście. Więc gdyby się rzeczywiście dało, to mam oczekiwany efekt po dorobieniu raptem flansz, szajb itp. Ps. A ile kosztuje przezwojenie takiej chińskiej prądnicy,...
Jest mało,wirnik powinien pobierać prąd około 3-3,5A (sprawdź amperomierzem).To by wiele wyjaśniło, dużyczę prąd wirnika powoduje uszkodzenie regulatora (pisałem już o tym w innym temacie),a ja już osobiście miałem taki przypadek. Dodano po 27 Wirnik ma uzwojenie nawinięte na kaska się który jest przykręcany do obudowy,więc łatwo go przezwoić.
Przecież silnik samochodowy nie oddaje swojej całej mocy na alternator. Wystarczy , że ma nadmiar mocy by nie poczuć wzbudzenia alternatora - wiatr to czuje i nawet hamuje turbinę. W połowie lat 60 u.w., bardzo często widywałem na dachach chałup na wsiach, szczególnie w górach, gdzie jeszcze nie było prądu, prymitywne wiatraki napędzające prądnice...
Z typowego alternatora nie będziesz miał 50Hz. Można wywalić diody i przezwoić ale częstotliwość będzie nie ta.
To jest alternator 3 fazowy z uzwjeniem połączonym w trójkąt. Jesteś pewien że trójkąt a nie gwiazda? Poza tym jaki to ma wpływ na przewijanie? Na zamieszczonym zdjęciu twornika ile widzisz końców uzwojeń? Ja widzę 6 połączonych parami i wyprowadzonych przewodami jako układ 3~Δ. wystarczy pomyśleć. Na przezwojenie tego twornika ma wpływ brak wiedzy...
Jak jesteś zatrudniony gdzieś, gdzie masz wszystko opłacone. To tylko opłacasz ubezpieczenie zdrowotne. Najlepiej w dużym zakładzie państwowym, gdzie możesz ustawić sobie wszystko i chodzić na zmiany . A w dzień prowadzić biznesik . ... Sam tak robiłem . Tylko pytanie ile zostaje ci z życia. Kasa to nie wszystko. Opropo pracy należy robić tylko to co...
Witam, przezwojenie tej prądniczki możliwe ale upierdliwe bo coraz mniej tego typu fachmanow i jeszcze policzyć trzeba uzwojenia, Ural ma taką konstrukcje że pewnie da sie załozyć alternator od yamachy np. FZR 1000, też napedza go kolo zębate i kształt bardzo podobny, pewnie jakies przeróbki mech będą potrzebne , koło napedowe bym zostawił od orginalnej...
Kolego moim zdaniem Twój problem wynika z dużego obciążenia (prądnicy) alternatora. Myślę, że w reflektorze masz zbyt "silną" żarówkę tradycyjną lub halogenową, plus pozostałe i dodatkowe oświetlenie oraz ładowanie akumulatora - w sumie przekraczają możliwości alternatora. Stąd też zauważone przez Ciebie niesprawności elektryki w skuterze jak np. dot....
Uszkodzone uzwojenie, rozsypana, przegrzana izolacja na przewodzie miedzianym. Dzwoniłem do kilku punktów we Wrocławiu, w sprawie przezwojenia wirnika, zero chętnych. Rozebrałem wirnik, zdemontowałem pazury i widzę ze to żaden problem, biorę się za licz https://obrazki.elektroda.pl/9896219300_... enie odcinka miedzianego przewodu. https://obrazki.elektroda.pl/6460528900_...
Witam Stojan za pierwszym razem przeżył tydzień czasu dla tego myślę ze temat przezwojenia będzie ok- maszyna pracowała w tym czasie 6 dni po 20h dziennie. Natomiast od tygodnia zaczęły sie dziać takie cuda jak opisałem wyżej ładowanie non stop ponad 100% mocy alternatora . Najgorsze ze regulator jest nie osiągalny myślę podstawić jakiegoś boscha- wlutować...
Karkołomna metoda - przezwoić stojan grubszym drutem
wszytsko by było dobrze gdybym zamist docinek doczekał sie wreszczie ucziwego wyjasnienia tematu.. rdzeń z drewna, perpetum mobile itd... zwyczajnie spotykam sie z cynizmem zamiast z logicznym wyjasnieniem i jakimkolwiek obiektywizmem. zastanawiajace jest to ze nikt nie probuje podpowiedziec w jaki sposob zbudowac taki transformator, z wyliczen (według...
Najlepiej alternator przezwoić, bo trudno dostać model do Twojego silnika, tylko po prostu "mocniejszy". Są zakłady zajmujące się taki spawami, nie jest to tanie, ale jeśli poszukasz sprawdzonego w Twojej okolicy, to będziesz zadowolony. Masa wystarczy jak pójdzie karoserią. Co to to na pewno nie.... Przy takich mocach i prądach, potrzebne są dodatkowo...
Połączenie uzwojeń szeregowo, redukuje prąd jałowy do 4A, jednak nadal jest to zależność liniowa. Prad rośnie równo z obrotami. Coraz bardziej zastanawiam się nad wykorzystaniem silnika z pralki tzw "direct drive" Po odpowiednim przezwojeniu powinien dysponowac dość konkretną mocą
Witam Nie ma takiej możliwości, gdyż alternator na napięcie 14V ma inne uzwojenie stojana i wirnika (grubość drutu i ilość zwojów). Musiałby być odpowiednio przezwojony, lecz to nieopłacalne. Kup alternator na 24V. Pisownię postu poprawiłem. http://www.elektroda.pl/rtvforum/faq.php - p.3.1.13.
Witam całe grono pasjonatów elektrowni wiatrowych. To mój pierwszy wpis na tym forum. Bardzo żałuję że od niedawna rozpocząłem czytać to forum na elektrodzie, to na pewno nie popełniłbym tylu błędów. Zbyt pochopnie nabyłem wiatrak o wątpliwej wydajności (24 Wolty 1000 Wat – chyba przy huraganie) oraz Inventer 24 Wolty 1500 Watów z funkcją Bypass....
Obroty nominalne tego alternatora to ok 1500/min , żeby nie robić przekładni (straty ) można go przezwoić na obroty ok 500/min ale moc spadnie ok trzykrotnie.
Witam po dłuższej nieobecności:) dzięki wskazówka podanym w temacie udało sie uruchomić ten alternator. A mianowicie po przezwojeniu wirnika (troszkę sie natrudziłem żeby dostać sie do uzwojenia ale sie udało, bez młota to nie robota :) )alternator powrócił do życia i ląduje jak oszalały. Teraz zostało mi jedynie wymienić regulator ponieważ przepuszcza...
Możesz zejść do 60 obr./min - alternator musisz przezwoić drutem 0,5 mm , nakleić 24 bieguny. Turbina Φ 1 m tego nie spali - ładuje duży akumulator 12 V już przy 3 m/sek. Maszt bez "pozwolenia na budowę", a śmigła prymitywne byle skuteczne. http://obrazki.elektroda.pl/5634456700_1... http://obrazki.elektroda.pl/9970185800_1...
AVE... Autor podał głośnik o mocy RMS 750W, przy wzmacniaczu 1kW szlag go trafi, zwłaszcza że autor będzie go "katował" BASSem. Autor nie zdaje też sobie sprawy z tego, iż budowa przetwornicy na moce większe od, dajmy na to 10W, wymaga już specjalistycznego sprzętu w formie przyzwoitego oscyloskopu, zasilacza z ograniczeniem prądowym czy innego zabezpieczenia...
Wiem że nie jest to rozwiązanie rewelacyjne,lecz koszt przerobienia dość duży .Docelowo bym zmienił silniczki dmuchawy ,wycieraczek ,lub łatwiej przezwoić,a jedynie wskaźniki bym zostawił 12V.Jeszcze wiadomo wchodzi wymiana alternatora czy prądnicy w zależności co jest zastosowane.Przerabiałem w ten sposób w dawnych czasach Stary 28, 200-ki i spisywało...
Nie zgodze sie, jesli wlasnie stator jest uszkodzony, co bardzo czesto zdarza sie w japonskich motocyklach to wlasnie bardzo latwo bedzie to zdiagnozowac. Nalezy odlaczyc kostke alternatora (3 przewody) od regulatora, uruchomic motocykl, wkrecic go na 5000 obr i mierzyc napiecie zmienne miedzy tymi trzema przewodami. Powinno ono byc w kazdym z trzech...
Dajesz mu na początek 75 stopni i jak mało to podnosisz po 25 czy 50 stopni. Tak zrobiłem. Zmieniałem tem. od 75 do 200 z krokiem co 25st. Od 100st. lakier zaczął kruszeć, ale nie popłynął do 200st. To skruszenie, to i tak duże ułatwienie w jego usuwaniu, przynajmniej wokół komutatora. Niestety, kilka żył uszkodziłem. Drut obecnie jest już w takim...
Kolega superextranadmoderator elektrit wywraca teorie budowy maszyn elektrycznych do góry nogami - śmiały zamysł. Według 3 mądrych książek, do których dotarłem, nie ma sensu robienie wirnika silnika synchronicznego z blachy, ponieważ przy prądzie stałym płynącym wewnątrz obwodu wzbudzenia praktycznie nie ma problemu prądów wirowych, dlatego wirniki...
Kurcze to jest jakieś rozwiązanie ? Jest ale nie takie jak się większości wydaje i na pewno ci się nie spodoba. Z tą mocą prądnicy (alternatora ze wzbudzeniem od magnesów trwałych) nic sensownego nie można zrobić. Wg. mnie jak obecnie ta prądnica ma 15W przy 2000RPM i dopasowanym energetycznie odbiorniku(!) to wszystko. Autor, jak zwykle ostatnio się...
A czym to ma być napędzane? Bo jeżeli wiatrem to alternator się średnio nadaje. Dlaczego - bo w pakiecie blach alternatora jest mniej miejsca na miedź (odpowiedniej średnicy) po przezwojeniu niż w najsłabszym silniku od pralki.
A czy nie warto przezwoić na jedną fazę? Duża moc, napięcie też a pulsacje akumulator załatwi.
Skoro to będzie tak gruby drut na wtórnym, to będzie trzeba przewinąć i pierwotne, żeby zrobić miejsce na wtórne. Nie, skoro zmieściło się tam stare pierwotne to zmieści się i wtórne. Idę o zakład, że obydwie sekcje karkasu są tej samej wielkości (o ile były tam tylko te dwa uzwojenia). Skąd znowu ta herezja? w pełni naładowany akumulator samochodowy...
Dokładnie, przyczyną jest najprawdopodobniej zwarcie uzwojenia z masą na stojanie. Stojan można przezwoić, jest to koszt min. 100zł (zależy gdzie), tyle samo kosztuje używany alternator na szrocie (który też nie wiadomo, ile pochodzi).
Najrozsądniej jest isc do firmy i zamówić trafo według projektu. Trafo 1 fazowe odpada bo moc 15kW z 1 fazy to tylko fabryki mają. Tylko 3 fazowe--- , również można przezwoić trafo spawarki które są względnie tanie na allegor.\
Można by spróbować jednym silnikiem napędzać 2 albo 3 alternatory a ich wyjścia połączyc do akmulatora, wtedy ich moce sie zsumuja. Zastanawiałem się kiedyś nad podobnym sprzętem do rozruchu cięższych pojazdów i wyszło mi że najtańszym kosztem to jest opcja: trafo 0,3 - 2kva ładuje buforowo akumulator(100- 200ah) lub baterie akumulatorów o duzej pojemności,...
Nie wiem czy ktos w ogole czytal ten temat, dodam jednak tyle ze zdemontowalem wentylator, i jak podejrzewalem jest to alternator z magnesem trwalym, z tym ze jednofazowy a nie dwufazowy. Jest uszkodzony ale bedzie przezwojony, jednak problem z podlaczeniem regulatora pozostaje, moze ktos ma jakies przemyslenia co do tych przewodow czarnego i bialego?
skoro (jak mi się wydaje) ta dość długa dyskusja spoczęła na temacie sposobu uzwojenia altka to może go przezwoić w inny sposób na fotce WAI nie za bardzo widać ale stojan jest nawinięty chyba cewkami więc może by tak nawinąć go "szlaczkiem"?
Do parafki i LIRO.... znowu proponuję zacząć próby od użycia rozrusznika np. od malucha. za 30zł na autozłomie się kupi i jeszcze facet coś dorzuci gratis. Rozrusznik taki ma zasilanie +12V ale bezproblemowo chodzi na 24V. Odpada falownik i cała reszta do sterowania. Bo sterowanie prądem stałym jest znacznie prostsze. Co do rozrusznika to jest to silnik...
Witam po przeczytaniu i analizie krok po kroku ów postu w mojej KLR 600 naprawiłem instalacje i pojawiła się iskra. Lecz mam pytanie w sprawie tych 3diód na schemacie układu zapłonowego CDI nr.6 , są one odpowiedzialne za gaszenie silnika i tak jak kolega Kacper30 napisał aby iskrzyło ma być przejście do masy prze diodę , są tam 3 diody wiec oznacza...
Witam>problem będzie się cały czas pojawiał < sprawdź antenę przede wszystkim Anteny Magnum są dobre ale pod warunkiem że po zakupie takiej anteny zabezpieczysz ją przed dostaniem się wody najprostrzy sposób naprzykład zawinąć bat anteny taśmą izolacyjną i założyć koszulkę termokurczliwą,poza tym dostroić antenę.Jeżeli antena dostała wody to nie...
Witam Jak w temacie potrzebuję przezwoić uszkodzony (uzwojenia z mechanicznie uszkodzoną izolacją) zmasowany iskrownik na pełen alternator, czyli kompletne 6 cewek do ładowania aku 12v. Dobierając się do cewek policzyłem zwoje jest po 80 i narysowałem schemat w jaki sposób były one pierwotnie nawinięte (5 z nich pomijając cewkę zapłonową) Gruby marker...
Opis <br/>-problem z alternatorem w Audi 80(Bosch) kontrolka ładowania żaży sie na wiekszych o...<br/><br/> Opis <br/>-problem z alternatorem w Audi 80(Bosch) kontrolka ładowania żaży sie na wiekszych obrotach przygasa ale nie gasnie do końca <br/> Uszkodzone <br/>uszkodzone było uzwojenie stojana (przegrzane i przepalone...
przezwojenie wirnika przezwojenie silnika przezwojenie stojana
25pt4423 dławik opalarka grzeje ogrzewać scania
vestel 17mb170 firmware vestel 17mb170 firmware
Odwrócony obraz w kamerze 360° - jak naprawić? Kolor spalin i problemy z biegami w VW LT 2.5