Generalnie w VW nie ma wczesnego ostrzegania "sprężynką" o przeładowaniu, komputer zablokuje i koniec Oczywiście 1.9TDI to za mało jak na opis samochodu
Turbina na stół. I czyszczenie kierownic. http://forum.vw-passat.pl/threads/4086-T...
Taka różnica to nie różnica wg mnie sztangę ruszyłeś albo się przycina. Wystarczy że inaczej gruszka siadła na śrubach i masz te 1-2 obroty na sztandze.
Najprawdopodobniej przyczyna tkwi właśnie w kierownicy,rozebrać wyczyścić i po kłopocie.
yaaro wszystko wskazuje na defekt turbosprężarki a dokładnie zapieczone lub całkiem zatarte kierownice. Zerknij na moje posty z poniższego linka, opisany jest tam podobny przypadek. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic67... Powodzonka.
Wgraj ori i dopiero naprawiaj, bo podejrzewam źle obrobiony soft.
Ciekawe czy masz błąd przeładowania turbiny przy nieotwierajacej sie klapie?
Witam, Podbiję temat. Również walczę z tematem przeładowania (od około 2 lat) ale w Focusie 1.6 tdci 109km . Tak znalazłem. Tak jak podejrzewałem zimny lut na rezystorze w ECU. Zakładam, że nie masz IDS'a więc musisz na początek podjechać do kogoś z kompem i niech sprawdzi jaką temperaturę widzi ECU z czujnika w przepływomierzu ( nie pomiar IAT z czujnika...
Prawdopodobne przeładowanie turbiny, podejdź na diagnostykę i sprawdź błędy. Turbina do czyszczenia.
P0234 to błąd przeładowania turbiny (większa niż dopuszczalna różnica między oczekiwanym, a zmierzonym ciśnieniem doładowania). Zapewne problem w sterowaniu geometrią turbiny.
Co do mocy to masz klasyczne przeładowanie turbiny, poczytaj o "17965" "notlauf" w googlach.
Witam, Przyczyną od początku wątku był zespół zaworów elektromagnetycznych, po wymianie puszki wszystko działa ok. Temat zamkniety
Ja bym jeszcze wydłużył o obrót najwyżej wrócisz do poprzedniego ustawienia bo teraz przeładowuje trochę a potem masz niedoładowanie. Do tego N75 przy nominalnym doładowaniu ma jeszcze dość wysoką wartość.
Cześć. Jest problem w Peug e ot 206. Silnik 1.6 HDI. Raz na czas wyskoczy błąd przeładowania turbiny i odcina oczywiście turbo. Podciśnienia sprawdzone, gruszka chodzi. Przy sprawdzaniu podciśnienia, vacum na biegu jałowym jest dobre, maleje wraz ze wzrostem obrotów. Przy 3 tys. obr. jest go mało. Czy podmienić wpierw zawór N75? Jakieś inne pomysły?...
Poza przeładowaniem turbiny z pewnością jeszcze jakaś przypadłość trapi Twój samochód gdyż jak opisujesz po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika tryb awaryjny nie zanika, przede wszystkim odczyt błędów a potem logi dynamiczne i podziel się tutaj spostrzeżeniami.
Z logu ewidentne widać że jest przeładowanie - sterownik silnika każe odciąć podciśnienie podawane przez N75 a ciśnienie podawane przez turbinę nie spada. Najlepiej to podpiąć wakuometr przed gruszką i obserwować w czasie jazdy co pokazuje, jakie jest podciśnienie gdy VAG pokazuje wysterowanie N75 na 94%. Możesz mieć źle podłączony lub uszkodzony N75,...
Przydały by się jakieś logi.A przy dźwigni od kierownic nic nie było regulowane?Ile pokazuje MAP i BPS przy włączonym zapłonie?
Witam Jestem właścicielem skody octavii 1,9 TDI AGR. W nawiązaniu do tematu – sztanga turbiny – interesuje mnie czy luz na połączeniu sztangi z ramieniem gruszki ok. 2 mm to normalna sprawa? I czy może wpływać to na dynamikę jazdy? Pozdrawiam
Witam, tak jak kolega wyżej zasugerował wyczyściłem turbinę i są efekty: 16381142.41244.443.8 17221173.01254.645.8 17641101.61203.647.4 17851091.41162.841.0 18271224.01173.042.2 19111275.01295.449.4 20581948.21346.424.7 23101948.21989.059.4 25831948.21917.658.6 28561948.21948.259.0 31081948.21978.861.8 33601948.21948.263.8 pomimo iż turbo nie było zbyt...
Zawór przeładowania turbiny upuszcza ciśnienie. Chyba, że o inny dźwięk chodzi.
Zmęczenie materiału lub przeładowanie turbiny - efekty wskazują jednoznacznie na n75 bądź coś ze sztangą.
Jak wyłapałem check engine od przeładowania turbiny, to zgłębiłem lekko temat. Turbo ponoć zawsze daje trochę więcej niż wymagana wartość, u mnie tez jest w okolicy 0,5 bara więcej niż oczekiwane. Oczywiście wartości zmieniają się, max to 0,5 bara więcej. U mnie na błąd przeładowania miał wpływ brudny czujnik, wystarczyło go oczyścić i przeszło. U Ciebie...
Cześć posiadam A4 B6 z silnikiem 1.9 AWX, problem wygląda tak, że z dołu jest niedoładowanie turbiny, a przy wysokich obrotach przeładowanie turbiny. Ktoś może wie co jest nie tak? Ewentualnie co zmienić w sterowniku silnika bo brakuje mi już pomysłu. Jest zrobiona mapa na 160km. i w każdej chwili mogę ją edytować. Turbo od nowości te same, w ostatnim...
Generalnie nie wiemy jakie masz pojęcie o mechanice i czy znasz zasady montowania turbiny żeby jej nie zatrzeć przy pierwszym uruchomieniu. Jeśli masz na tyle pojęcia żeby wyciągnąć turbinę to możesz próbować ewentualnie jak sam nie poradzisz z jej rozebraniem na części możesz oddać komuś do czyszczenia zawsze zaoszczędzisz dwie stówki.
Tak,jest tak samo,jak przed regeneracją turbiny ale prosiłem o podpowiedź,co jeszcze można sprawdzić,bo jak nie dam rady,to wiadomo,że będę musiał uderzyć gdzieś dalej...
Witam. Mam problem z autem, jak w temacie. Występuje w nim błąd przeładowania turbiny 17965. Wymienione zostały wszystkie wężyki, zaworek N75, EGR. Sztanga turbiny pracuje poprawnie z tego co udało się zaobserwować. Na koniec zrobiłem logi, zamieszczam niżej: Grupy 003, 011: [url=http://vaglog.pl/log-011_003_zx8j9.... 003, 011: [url=http://vaglog.pl/log-011_003_A3OOor...
Na filmie widać, że na biegu jałowym lekko się cofa cięgno, kilka milimetrów przy przygazowaniu pokazuje właśnie to film https://youtu.be/0-lRKVRMA-4. Przy podłączonym podciśnieniu pojawia się takie "szuranie" w przewodzie intercoolera, jakby metaliczny dźwięk. Podczas jazdy, idzie jak "kuna" niestety również pojawia się ten hałas a później zapala się...
Witam wszystkich, proszę o informację jakie logi należy wykonać, aby jednoznacznie zdiagnozować problem. Pozdrawiam i dziekuje
witam To mój pierwszy wpis na forum więc witam wszystkich serdecznie. Co do problemu kolegi z audi to proponowałbym podmienić czujnik ciśnienia doładowania. może po prostu okłamuje sterownik że przeładowuje... pozdrawiam
To zapnij wężyk na krótko bezpośrednio z vacumpompy bo być może masz uszkodzoną gruszkę to częsty przypadek a koszt niewielki i to trzeba sprawdzić .
https://youtu.be/LngDyZXsEhM ruch sztangi po odpięciu i przypięciu wężyka z gruszki https://youtu.be/fAkdXnPSr2o puszczenie strzykawki po wcześniejszym zassaniu i ruch sztangi w dół. https://youtu.be/kGL7S11HSCc test bs 011 - ruch sztangi Zamieszczam kilka filmików z ruchu sztangi w moim passacie. Jak na zimnym silniku zasysałem powietrze z gruszki...
Rozrząd dobrze ustawiony? Wałek nie wytarty? Jak wygląda wartość synchronizacji.
W pierwszych logach przeładowanie turbiny.1.3 bar rzeczywiste do 1.0 bar wymaganego .Przepływka przekłamuje wynik bądź nieszczelny egr,420-440 powinno być 470mg/suw. Z pomiaru przepływomierza wychodzi ze masz pojemnosc silnika 1700cm3. Góra przepływomierza wskazuje faktycznie ze doładowanie wynosi 1.3 bar -985mg/suv Niestety dawka paliwa nie idzie w...
witam ! mam problem dzisiaj gdy zjechałem z obwodnicy auto nagle zaczęło wchodzić na wysokie obroty i strasznie kopcić tak że nie widziałem nic w lusterku wstecznym ,więc wyłączyłem silnik i po pewnym czasie chciałem go odpalić ale nawet nie chciał zakręcić.co może być przyczyną ?.dodam że od pewnego czasu auto robiło się mułowate i jakby turbo zaczynało...
Podmień map sensor,ew, spr. szczelność podciśnień sterujących zaworkami
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Przeładowanie turbiny wyczyszciłem zmienną geometrię i wszystko gra
Witam w tym silniku jeśli elektrozawór sterujący turbiną jest uszkodzony i nie steruje to turbina jest cały czas wysterowana na maksimum (przeładowuje) jeśli dochodzi do elektrozaworu podciśnienie i przewód idący do turbiny jest szczelny to nie zostaje nic innego niż wymiana elektrozaworu. Pozdrawiam
Witam, Piszę na prośbę znajomego, posiada on A4 1.9TDI AFN. Kupione rok temu, ściągnięte z niemcowni(użytkowane przez starszego pana, niestety...). Od jakiegoś czasu występują klasyczne notlaufy- auto vmax 130km/h, brak mocy. W Błędach oczywiście widnieje kod 00575 . Wystawiam logi dynamiczne grupy 3,10 i 11. Wnioskuję z nich że turbina przeładowuje...
W końcu rozwiązałem problem - zawór zapobiegający przeładowaniu turbiny miał winę.
Przy prędkościach autostradowych wchodzi w tryb awaryjny i mam błąd P0234 przeładowanie turbiny. Turbina pompuje do 3.5 bara przy prędkościach autostradowych. To juz druga pompa Vacum, na poprzedniej wgl turbo nie wstawało. Czy możliwe że przeładowanie jest przez to że podciśnienie jest za niskie i nie jest w stanie zaciągnąć sztangi turbo do konca...
Witam Samochód Passat Combi 2002 Rocznik, Silnik AVB Pacjentem jest mój samochód który ostatnio zaczyna w dziwny sposób się zachowywać. Tzn czasami się zachowuje i nie jest to powtarzalne. Podczas przyspieszania na 5 biegu przy 120km/h silnik potrafi wejsc w tryb awaryjny. Błąd się potarza sporadycznie. Na początku wywnioskowałem , iż mogą to być zapiekające...
Przeładowanie jest od turbiny kolego.
stary podaj kod błędu to Ci pomożemy. prawdopodobnie masz przeładowanie turbiny a nie walnięty czujnik.
Okazał sie zawór przeładowania turbiny ale nadal nie bylo idealnie :( .
Błąd to jest przeładowanie turbiny ale to wiem i zrobiłem wymieniłem gruszkę i nie ma nic na zimnym jak odpalam falują mu lekko obroty
Mechanik powiedział , że wypada zapłon i trzeba wymienić , tak błąd wyskakuje dalej po podpięciu pod komputer jest błąd przeładowanej turbiny.
Poczytaj o przeładowaniu turbiny kolego a czyjnik jest na rurze mieczy zasysaczem :) turbina
Napisz, co ustaliłeś z tym dozownikiem. I w ogóle na czym polega problem u Ciebie. Mam Volvo S40 z 1.6d (francuskie HDI) i też mam problem z niewłaściwym składem mieszanki. Zauważyłem, że po rozgrzaniu silnik chodzi zauważalnie gorzej, metaliczne stuki, twarda praca, duszący zapach spalin. Niestety w Volvo diagnostyka jest wykastrowana z większości...
Coś mi to pachnie przeładowaniem turbiny i komp wchodzi w tryb awaryjny. Jak zgasisz i odpalisz na nowo to jest dobrze aż znowu przy 3000 obr. słabnie- zgadza się? W 90% przyczną są zapieczone kierownice w turbinie, w pozostałych przypadkach zawór N75 albo węże podciśnieniowe.
Przeładowanie turbiny, nieszczelność w układzie doładowania, uszkodzony przepływomierz... Najłatwiej będzie wpiąć się VCDS i zobaczyć jakie błędy wygenerował komputer.
Była robiona wcześniej zanim wymieniłem węża od ic, to tylko błędy przeładowania turbiny, i egr, ale to chyba normalne przy peknietym wężu od turbiny do ic.
Witam, mam problem z moim Seatem Leonem 1.9 TDI 110KM ASV. Auto posiada modyfikowany soft (zrobiony za poprzedniego właściciela). Auto często ma przeładowanie turbiny (błąd P0234) i zanim oddam turbinę do czyszczenia chciałbym się was zapytać o program, czy może onn jest winowajcą tego błędu.
Witam, podmieniony EGR, przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania, zawór ciśn.doładowania. Przetkany katalizator, założony inny sterownik i problem nadal występuje. Przeładowanie turbiny wejście w tryb awaryjny i brak doładowania.
Turbina do czyszczenia lub do wymiany. Podłącz pod kompa zobaczysz jakie ma błędy, na pewno przeładowanie turbiny. Norma w VW.
Sprawdz wezyki podcisnienia , moze gdzies jest przetarty,i masz przeładowanie turbiny wówczas auto przechodzi w tryb awaryjny i rozłancza turbine zabezpieczajac ja równoczesnie załanczajac kontrolke CHECK(awaria) miałem tak w OPEL OMEGA 2.0DTL
Do paneli masz już sterownik więc podłączasz tak jak jest w opisie. Akumulatory zepnij razem + do + i -do- będziesz miał 200 Ah. Turbina powinna mieć podobny regulator i podpinasz ja tak samo. Oba regulatory mają zabezpieczenie przed przeładowaniem.
Witam . Jaki masz problem podłączyć auto pod komputer?.Prawdopodobnie jest przeładowanie turbiny,lecz to łatwo sprawdzić .Turbina ze stałą geometrią posiada zawór upustowy (może się mylę),to sprawdź,dodatkowo wężyki podciśnienia.
Chyba bez testera diagnostycznego będzie ciężko stwierdzić usterkę . Nie wiemy czy to ciśnienie paliwa ,ciśnieni doładowania powietrza, czy brak powietrza (EGR).Zdarzają się przypadki uszkodzenia zaworów SCV (bardzo często), wtryskiwaczy(często),zaworu EGR (czasami),listwy CR (rzadko) ,przeładowanie turbiny (rzadko).Na podstawie parametrów pracy silnika...
Witam, mam wielki problem z swoim Passatem B6 2.0 TDI 140 KM CBAB. Chodzi o to, że na zimnym silniku wszystko jest ok, a jak się rozgrzeje do 70 stopni, to przerywa, szarpie, a nawet potrafi zgasnąć, wywalić tryb awaryjny i tyle. Odpalasz auto, dasz mocniej gazu, szarpie i znowu potrafi zgasnąć, a im bardziej gorący, tym bardziej szarpie. Sprawdziłem...
bo pakuje się w te silniki sprężarkę żeby wycisnąć z nich jak najwięcej mocy i momentu obrotowego po czym dławi się je, ograniczając im maksymalną dawkę Po coś jednak jest w sofcie limiter dawki/momentu, z własnych obserwacji widzę, że jak się przesadzi z dawką w pewnych zakresach obrotów, to bardzo łatwo doprowadzić do przeładowania turbiny (za dużo...
Klasyczny efekt przeładowania turbiny. Zacierają się kierownice. czarny0531 możesz od razu zabierać się za jej czyszczenie. Powodzenia.
Nie jestem fachowcem od logów. Odnośnie elementu to może to być od elementów stalowych (np. niedokręcona śruba od jakiegoś wspornika) jak równiez od elementów plastikowych (np. brak tulei gumowej przy obudowie filtra powietrza). Na skasowanie trybu awaryjnego pomoże odpięcie minusowej klemy akumulatora (nawet do 10 minut) i podłączenie z powrotem. Przeładowanie...
Witam posiadam taki problem w swoim passacie strasznego muła ma na każdym biegu tak do ok 2 tys pozniej dostaje kopa jak załaczy sie turbo i mam przeładowania turbiny tylko ze raz jest normalnie jedzie raz odcina juz przy 100 innym razem od 120 z góry dziekuje za odpowiedzi
Byłem u znajomego mechanika podłączył komputer i podczas jazdy pokazało mu "przeładowanie turbiny" przy tych 140 km/h. Twierdzi, że turbina jest zanieczyszczona nie ma poprawnej geometrii, do turbiny dostaje się za dużo powietrza i dlatego komputer ją odcina. Twierdzi że wyczyszczeni turbiny rozwiąże problem (koszt 200 zł)
Tak naprawić ten układ i kontrolka zgaśnie :) Sęk w tym że ona nie świeci a jest tylko błąd jak go odczytam w Diagboxie. Kontrolka się zapala jak mam przeładowanie turbiny, i gaśnie po pięciu odpaleniach.
Nie można zaślepiać EGR bez jego wyłączenia komputerowego, zrobienia nowej mapy. Takie zachowanie skutkuje przeładowaniem turbiny i wskazaniami błędnymi. Od ślep egr i wtedy sprawdź jak wyglądają parametry. Może być przepływka uszkodzona - lokalny szrot i będzie ok.
Witam serdecznie, czytałem wiele tematów, ale nie mogłem odnaleźć odpowiedzi. Jest problem z turbiną, a mianowicie, nie ma mocy od niskich obrotów. Vag pokazuje na biegu jałowym, że jest przeładowany ( wartość proporcjonalnie rośnie różnice specified-1100mbar i actual-1300mbar. Zawór n75 zamieniłem miejscami z n18, gdyż po wyłączeniu silnika wypuszczał...
Produkcja z turbiny będzie na tyle nieznacząca że aku 275Ah nie grozi przeładowanie.
Ładowanie nie przez przetwornicę tylko bezpośrednio z kontrolera turbiny. Ważne aby był to uniwersalny kontroler dostosowujący się do napięcia aku.tzw: 24/12. Po takim podłączeniu uzysk energii będzie zauważalnie większy, a co do przeładowania aku. to po pierwsze w kontrolerze turbiny jest zabezpieczenie a po drugie 200Ah to prawie 3kWh, tyle z małej...
Witam, jak w temacie wyskakuje błąd 17952 od przeładowania turbiny. Co do objawów to nie ma tej mocy co powinna i max rozpędza się do 140km/h, więcej nie chce iść . Mechanik kazał wymienić gruszkę turbiny i powinno pomóc ale chcę uzyskać pewności gdyż nie chcę wymieniać różnych rzeczy po kolei. Jak sprawdzić co mogło się uszkodzić? Zrobiłem logi turbiny...
Witam ostatnio miałem problem z turbo podczas jazdy gdy dodajesz gazu wyłącza się turbo należy wtedy wyłączyć silnik i włączyć jeszcze raz tyle że to się powtarza wielokrotnie po podpięciu pod kompa wyskoczył błąd 612 (przeładowanie turbiny) o co chodzi czy ktoś może mi pomóc jest to audi A4 2000 r 1.9 tdi 110 KM w automacie
Serdecznie dziękuję za odpowiedź. Nie pisałem jednak że silnik kopci. Wyskakuje mi ostatnio depollution system faulty i to przeważnie po przekroczeniu około 2400 obrotów na trzecim biegu. Wyskakujący komunikat nie ogranicza w sposób widoczny parametrów pracy silnika , jednak jest irytujący. Po kilku restartach znika. Po wizycie u mechanika i podpięciu...
http://www.vw-passat.pl/index.php?option... Dodano po 5 tam ten pierscien sterowania to jest to łożysko bo tak sie fachowo nazywa i to nie pracujac płynnie powoduje przeładowanie turbiny ,tam masz wszystko pokazane komus sie chcialo robic fotki i chwala mu ,Pamietaj nie dotykaj tych regulacji na boost regulatorze...
Poproś mechanika który ma pojęcie żeby podjechał do ciebie i za pomocą plaka odpowietrzył układ paliwowy.I nie czytaj za dużo bo ten model auta jest ciężki do napraw(a także drogi)Proponuję także poczytać o przeładowaniu turbiny i oddać auto do naprawy-może być pierdółka a może być coś poważnego.Prawidłowa diagnoza uchroni cię od zbędnych problemów...
Kolego już, mi jeden fachman wmawiał, że w 1,8T (passat b5) brak iskry spowodowany był przeładowaniem turbiny, która to wyziębiała świecę i nie pozwalała przeskoczyć iskrze. Dane autora są niespójne i praktycznie nie sprawdził nic konkretnego (nie pali, za chwilę pali jakby na 3gary ale nie ma iskry) Nie wiadomo jak ze sterowaniem cewką,wtryskami więc...
Michal S dziękuję za odzew, zdaje sobie sprawę że 400W to jest moc maksymalna. Napisałem na forum bo nie chciałbym się naciąć na jakiś bubel który nawet przy dużych wiatrach nie wytwarza prądu. Testowałes tą konkretną turbine? https://sanko.com.pl/pl/p/Turbina-wiatro... Podobną: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Przy zaciągniętym cięgnie,wastegate powinien być cały czas zamknięty. I nie powinien się ruszać podczas dodawania gazu bo po co? Sterownik powinien go zluzować przy np przeładowaniu. Na takiej zasadzie działa turbina w łoplach DTI o ile dobrze kojarzę.
witam, jaki kod silnika, możliwe że masz przeładowanie turbiny, i w okolicach 3000rpm przechodzi w tryb awaryjny, sprawdż sterowanie podciśnieniem ustawienia łopatek turbiny, muszą się doś swobodnie przesuwać bez zacinania, jeżeli do tych 3000rpm przyspiesza normalnie to pewnie będzie to, na diagnostyce powinno wyjść że przełądowany, i wszystkie połączenia...
wymieniłem wszystkie wężyki przelewowe bo były kiepskie i nic nie pomogło A kto tu mówi o przelewowych :). Po za tym dziwne że nie ma błędów, a tym twoim bazgrołom nie bardzo można ufać :? . Brak mocy po wyżej 2000-3000obr/min świadczy przeważnie o przeładowaniu turbiny N75, lub przepływomierz. PS. wężyki podciśnienia też należy sprawdzić :).
Wymieniłem turbiny bo ta dolna się rozpadła tam gdzie jest skrecan 3srubami więc wymieniłem jedna i druga. Puzniej zatkany przewód adblu w serwisie przeplukali pompę i do dzisiaj jest spokój. Po wymianie błąd przeładowanie turbiny po wymianie zaworków sterujących turbinę i tych w przykręcanych do aluminiowych rur auto słabe i tak jeździłem. Paliło między...
Witam, Pacjent jak w temacie 2.0 TDI BKD 140koni, 120 tys przebiegu. Przy przyspieszaniu, zwłaszcza mocniejszym i zwłaszcza na rozgrzanym silniku przerywa tym bardziej im wyższy bieg. Problem pojawil sie jakies 15 tys km temu, wowczas poszedl na komputer i byl błąd przeładowania turbiny i brak zapłonów na 2 cylindrze- sporadycznie - od razu wymienione...
Hamulce z tyłu sprawne. Ręczny nie trzyma. Koła lekko się toczą. Ciśnienie w kołach sprawdzę, choć nie wydaje mi się żeby było nieprawidłowe. Proszę zwrócić uwagę na przepływomierz ponieważ od jakiegoś czasu rośnie średnie spalanie. Zastanawia mnie również przeładowanie turbiny przy niższych obrotach i niedoładowanie przy wyższych, może 2 razy zaliczyłem...
napisalem dokladnie zdiagnozowac, a nie pomacac gumowe rury :D Napisałem tak, żeby nie było wątpliwości co do usterki mechanicznej. Robiłem kompletne logi i wychodzi własnie przeładowanie ponad 2600mbar, a mimo to nie łapie notlaufa oddaj auto w rece osoby ktora sie na tym zna i temat powinien zostac rozwiazany Właśnie o to chodzi, żebym zrobił to...
Witam mam takie pytanie...mianowicie mam problem z Turbiną która wyłącza się na zimnym silniku po osiągnięciu 2500 obr/min i zapala się komputer na desce, błąd to przeładowanie turbiny...na ciepłym silniku turbina pracuje jak nowa...i się nie wyłącza...podkreślam tu że turbina była czyszczona wymieniany zawór n75, samochód podpięty pod komputer wszystkie...
auto jeździ normalnie potem traci moc zgasisz auto odpalisz na nowo i znowu parę min dobrze chodzi. Nie parę minut, tylko do kolejnego przeładowania turbiny. pisior1987 , masz na 100% zapieczone kierownice spalin! Turbo do przeczyszczenia, lub jak ma już spore przedmuchy oleju to do regeneracji. Pozdro.
No i zgodnie z tym co napisał Sztomel szukałem dalej , a dokładnie rzecz biorąc sprawdzałem działanie sterowania kierownicami (BS 11 - tak samo z zaworem EGR) i sztanga chodziła góra dół bez problemów. Więc może jakieś podpowiedzi ? bo autko łapie notlaufta (przeładowanie turbiny) prawie że za każdym razem przy około 3000obr/min na trzecim bądź czwartym...
Możliwe żeby kabel chiński który kupiłem z allegro powodował przeładowanie turbiny? Sam fakt, że turbo mi przeładowało jest. Potem wiadomo sprawdzałem wszystko i zawsze było przeładowanie. Jak podmieniłem zawór n75 z zaworem EGR to jeszcze przeładowanie było. Teraz dałem auto do naprawy do znajomego i wyregulował wszystko jak trzeba, jade do domu super...
Pisząc softa pod dany silnik jeździmy spokojnie, bez przeładowania turbiny i łapania trybu awaryjnego, bez obawy o sprzęgło czy dawke a co za tym idzie tłoki (lecz to proces raczej długotrwały), a co lepsze mamy dozywotnią korekte.. Swięte słowa, teza tuningu. Każdy tuner nim cokolwiek zacznie robić powinien sprawdzić brykę na hamowni. Gotowce sa dobre...
Dokładnie kolego, moje auto to Seat Leon z silnikiem ASV. Jutro profilaktycznie sprawdzę i w razie potrzeby wymienię przewody N75- TURBO, ogólnie wszystkie od podciśnienia, i spróbuję rozruszać sztangę. Po kupnie Leona miałem te klasyczne "notlaufy" (błąd przeładowania turbiny),ale zauważyłem przerwany przewód idący od n-75 do turbo.Po naprawie tegoż...
Postaram się go wrzucić, jednak najbardziej mnie oryginał interesuje. Szczególnie, że ten sterownik, który powoduje błąd Risk of... ma starszą wersję softu. co prawda tylko o parę miesięcy, ale być może aż o parę miesięcy, jest rozebrany i mam go na wierzchu, gdyż ściągałem immo (więc ponowne podpięcie do BDM100 to tylko chwila). Pasowało by mi do niego...
Witam pewnie dużo osób już zbudowało Tiny PWM i pewnie jeszcze wiele osób budowy się podejmie bo układ idealnie pasuje do naszych wiatraczków. Polutowanie elementów nie sprawiło mi problemu bo jest ładnie opisane przez autora, ale z programowaniem nie miałem do czynienia i potrzebuję pomocy od osób które już temat przerabiały krok po kroku.Pozdrawiam...
Jeśli paliwa masz malo około 1/4 lub mniej to zacznij od wymiany pompki paliwowej w zbiorniku lub jej diagnostyki. Co do kontrolki świec żarowych, to wróżenie z fusów. Ta kontrolka jest praktycznie od wszystkiego ;) bez VAGa ciężko będzie przeskoczyć temat. Od nieszczelnego dolotu po przeładowanie turbiny i wiele wiele innych. Silnik wskakuje w tryb...
Witam. 90 konny AGR ze stałą geometrią turbiny. VAG-COM pokazuje bład: 17958 - Ciśnienie doładowania - różnica doładowania Proszę o analizę załączonych logów: http://vaglog.rtnet.pl/lehszeks_50796.ht... Czy możliwe że silnik wchodzi w tym wypadku w tryb awaryjny przez przeładowanie turbiny?. Logi chyba tak sugerują. Jakaś reanimacja zaworu wastegate...
Przeładowanie turbo czym może być spowodowane w tym wypadku? Zawór N75? Któryś z wężyków podciśnienia? Z tego co wyczytałem - bardzo wiele czynników może być. W każdym bądź razie to nie wina turbo - tak jak pisałem 7 miesięcy temu było regenerowane? Przepływomierz - popytam może ktoś mi udostępni, ale może być z tym problem. Zauważyłem jeszcze jedną...
Witam, na początek proponuje sprawdzić czy gruszkę da się poruszyć ręcznie. Jeżeli będzie chodziła, to po kolei sprawdzaj przewody podciśnieniowe. Tak jak kolega wyżej napisał możesz podmienić zaworki. Miałem kiedyś przypadek, że śrubka, która ogranicza ruch sztangi poluzowała się i było spore przeładowanie. Co do czyszczenia turbiny, to wyczyściłem...
Poprawiłem zdjęcia i przepraszam Wszystkich za zamieszanie - dziękuję Moderatorom za zwrócenie uwagi.
Witam, Do sprawdzenia, ewentualnie wyczyszczenia zawór EGR, następnie sprawdzić czy turbina nie przeładuje czego konsekwencją jest tryb awaryjny (sterownik wyłącza turbinę). Przeładowanie - do sprawdzenia zaworki podciśnienia, ewentualnie czyszczenie turbiny.
Witam.Miałem podobny problem tylko w audi 1,9 tdi 110 AFN .Przyczyn może być kilka.W silnikach 110 KM turbina jest ze zmienną geometrią łopatek i one lubią czasami się zapiec , w wyniku czego nie otwierają się ,turbina przeładowuje ,a samochód wchodzi w tryb awaryjny .Wynikiem tego jest spadek mocy.Może też być uszkodzony zawór N75,który steruje turbiną...
Dokończę trochę wypowiedź - będzie dla potomnych. Powyższy kod P2A00 dotyczy sondy lambda , w Koleosie ( czy nissanie obojętnie - chodzi o 2,0 dci ) objawia się pojawieniem na desce komunikatu - sprawdź wtrysk , sprawdź emisje spalin - może zapalać się z czekiem bądź bez. Potrafi gasnąć na chwile z własnej woli jak sonda np: dopali chwilowo odrobinę...
nieszczelność turbiny przeładowania przyczyną przeładowania zabezpieczenie przeładowania
napełnianie kartridży canon philips ustawić godzina przygasa płomień
kemppi mastertig 3500w kemppi mastertig 3500w
De’Longhi Magnifica S – blok zaparzania zablokowany, nie można wyjąć, procedura resetu Grundfos SCALA2 – czerwony piorun, alarm, kody błędów, reset, suchobieg, przegrzanie