przeładowanie = zwiększona dawka powietrza a co z tym idzie trzeba to też podlać paliwem ...... idąc tym tropem masz odpowiedź. Wyższe spalanie = wyższa temp itd.
A dlaczego jest większy przepływ powietrza niż zakładany? Czy to ma coś wspólnego z przeładowaniem?
Wyczyść z oleju czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym ten na dozowniku powietrza . Zachodzi olejem i pokazuje przeładowanie co jakiś czas.
To mało ważne że była stara ale nie powinieneś tak nigdy łączyć żadnych baterii bez odpowiednich zabezpieczeń. Widziałem raz jak strzelają baterie przeładowane po połączeniu dwóch identycznych baterii od hulajnogi 36V , dokładana była tylko bateria o 4x większej pojemności , mniejsza po chwili została dosłownie rozerwana a kilka cel fruwało jak fajerwerki...
IAT wskazuje temp ale MAF jedynie przepływ powietrza. Chyba że szukać tego pod inną nazwą?
Czyli wszystkie czujniki praktycznie masz uszkodzone +alternator. Chyba że po części masz zakwizytowane przebiegi zdarzeń, które wystąpiły i nie zostały skasowane. Jeśli o takie rzeczy pytasz, to raczej sam nie poradzisz. Wszystko jest do naprawienia, ale warunek-trzeba określić kondycję mechaniczną motoru, choćby ciśnienie w cylindrach,rozrząd cisnienie...
Najbardziej prawdopodobnym jest, że źle zostały założone wężyki podciśnienia i turbo ciągle wysterowane jest na maksymalne doładowanie. Już wielokrotnie zamieszczałem schemat podciśnień więc znajdziesz go na necie bez problemu i sobie porównasz. Zwróć też uwagę czy nie jest zaślepiony/zatkany wężyk idący od obudowy filtra powietrza do trójnika i dalej...
Trzeba kolego podmienić czujnik doładowania, lub oglądnąć jego parametry statyczne i dynamicze. Silnik prawdopodobnie jest przeładowany.
Na moje oko to silnik jest przeładowywany i ECU odcina ładowanie żeby czegoś nie rozwalić. Dymi bo nie ma powietrza. Układ zmiennej geometrii działa,ale może mieć zwłokę bo się zacina. EDIT: pomyliłem kolumny-silnik jest niedoładowany,odcięcie nie następuje z powodu przeładowania. :-)
Coś mi tutaj nie pasuje. Gdyby tak było to by grucha cały czas na maksa była wciągnięta a miał byś błąd przeładowania a nie tak jak teraz. Nie kojarzę by jakiś przewód podciśnienia szedł do pokrywy zaworów - cienki jak do N75. Przepnij niebieski na gruchę i powinno to chodzić o ile rysunek jest poprawny. Pokaż jakie masz oznaczenia na N75 i co do czego...
Normalny zakres pracy to -18...-24, w wtedy przegrzanie zmienia się od pomiędzy 4, a 10K. Nie wiem o jakim przegrzaniu piszesz??? Przegrzanie pary to pojęcie z termodynamiki i to pojęcie jest używane w chłodnictwie do określenia stanu pracy układu. Opisana różnica temperatury między parujący czynnikiem a otoczeniem wymiennika, w tym wypadku parownika,...
Ale u mnie cisza jest podczas jazdy cisza podczas pracy ciągłej tylko dźwięk syczenia z filtra powietrza jak schodzi z obrotów znaczy syczenia taki dziwny szum. To samo było przed regeneracją więc jest to cos ze sterowaniem powietrszem czy coś. Nie ma przeładowania patrzyliśmy. po dłuższej jeździe jak stane wyjde z auta szum słychać powietrza przez...
Witam. Mam pytanie posiadam również ibizę 1.2 TDI z 2012r. i mam podobny problem błąd p0234 przeładowanie... ale gdy ściągnę węża który idzie z filtra powietrza do elektrozaworu problem nie występuje. Czy problem został rozwiązany ? Dziękuje i pozdrawiam.
Przy takich parametrach siłowników (średnica-skok) wychodzi komora robocza w cylindrze 8,00/7,80 cm³; przy jednoczesnym zadziałaniu 4 siłownikach mówimy o 32,0 cm³; do tego dochodzą "przedmuchy" przewodów doprowadzających i objętości komór w zaworze; Jednym słowem - bardzo mały wydatek powietrza ;) Nie zaznaczyłeś jak często będzie odbywać...
Rozładowane akumulatory litowo-jonowe są bezpieczne do czasu, aż spróbujesz je ładować. Najgroźniejsze są naładowane i wtedy zwarcie, rozerwanie obudowy, przegrzanie, przeładowanie spowodować mogą pożar lub eksplozję. Jeden Rosjanin zbadał reakcję akumulatorów na rozerwanie obudowy. Rozładowane tylko dymią. Naładowane płoną po kontakcie wnętrza z powietrzem.
Filtry paliwa jaki i powietrza wymienione na nówke
Witam z systemem zasilania powietrzem tego silnika to trochę skomplikowana sprawa , myślę że szwankuje tu mechaniczny zawór chroniący turbinę przed uszkodzeniem przez przeładowanie ,jeszcze tego dokładnie nie rozgryzłem ,ale o dziwo pomaga wyjęcie filtra powietrza .
Czujnik ciśnienia już czyściłem ale z powodu wyskakującego błędu (przeładowanie). Co do przepływki to przepraszam ale nie jestem zbyt obeznany w tej dziedzinie i nie wiem nawet gdzie szukać. Z przodu, przy wylocie z obudowy filtra powietrza. Jeśli miałeś problem z przeładowaniem, to pewnie nie działa zmienna geometria albo zupełnie zatkane sadzą kanały...
Prawdopodobnie wilgoć w układzie, co może być przyczyną nieszczelności. Jeśli rurka na ssaniu zaszroniona, to sporo przeładowałeś układ. Jeśli nie masz azotu, to z biedy sprawdź szczelność sprężonym powietrzem (10bar przez 24h). Ważne, żeby odczyt ciśnienia odczytać przy tej samej temperaturze w pomieszczeniu. Zamontowany termostat zastępczy musi mieć...
Wypiąłem i za dużej różnicy nie zauważyłem i stąd właśnie moje wątpliwości ECU przyjęło wtedy wartość powietrza zasycanego 550mg.
Problem doładowania rozwiązałem przez wymianę zaworku sterującego turbiną. Może ktoś spojrzeć czy te wartości przepływu powietrza są poprawne? Dodam, że jak odepnę wężyk od gruchy, to przepływ powietrza wychodzi ok, oczywiście wtedy mam przeładowanie i notlauf. Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-011_003_47MXyB.htm...
Napisz, co ustaliłeś z tym dozownikiem. I w ogóle na czym polega problem u Ciebie. Mam Volvo S40 z 1.6d (francuskie HDI) i też mam problem z niewłaściwym składem mieszanki. Zauważyłem, że po rozgrzaniu silnik chodzi zauważalnie gorzej, metaliczne stuki, twarda praca, duszący zapach spalin. Niestety w Volvo diagnostyka jest wykastrowana z większości...
Witam, Filmy które zobaczyłem wskazują na przeładowanie instalacji czynnikiem. To jest praktyczny objaw zbyt dużej ilości freonu. Sposób wzrostu ciśnienia na filmach wyklucza azot i zanieczyszczenia instalacji. Przeczytałem kilkukrotnie wypowiedzi i trzeba zacząć od danych technicznych tego modelu. Fabryczna ilość czynnika powinna być 0,78kg R410a która...
Wygląda na chwilowe przeładowanie, swoją drogą nie jednego TDI-ka spotkałem już co tak robił, a nic złego się nie działo.
Czyli ja teraz nie mam żadnego zabezpieczenia, i może mi wybuchnąć ? Może się z niego wylać jakaś substancja chemiczna która jest szkodliwa jeśli się wydobędzie w pomieszczeniu nie wentylowanym ? Scenariusz wydarzeń może być taki: Akumulator się silnie nagrzewa i puchnie. Robi się w nim otwór przez który tryska gorąca i żrąca ciecz. Po chwili pod wpływem...
Chyba bez testera diagnostycznego będzie ciężko stwierdzić usterkę . Nie wiemy czy to ciśnienie paliwa ,ciśnieni doładowania powietrza, czy brak powietrza (EGR).Zdarzają się przypadki uszkodzenia zaworów SCV (bardzo często), wtryskiwaczy(często),zaworu EGR (czasami),listwy CR (rzadko) ,przeładowanie turbiny (rzadko).Na podstawie parametrów pracy silnika...
Szukaj dziury na drodze filtr powietrza-turbo, w logach widać masę powietrza jak dla zdrowej 90 a nie 130. Ew Przepływka jest upośledzona.
Czyli ten wężyk po prostu jest niedrożny, on idzie do filtra powietrza, tylko po to żeby zaworek się nie brudził.
Witam Wymieniłem piecyk D5Z-F w VW Sharan, bo w starym sterownik robił różne numery. Po wmontowaniu nowego i wykasowaniu VAGiem błędów pięknie odpala. Problem w tym, że chodzi nawet jak woda ma już 90 st. Przestaje dopiero jakąś minutę po wyłączeniu silnika. Czy tak powinno być? Jak pamiętam, to poprzedni piecyk wyłączał się po ogrzaniu do ok. 70 st....
Tobie ta turbina praktycznie nie działa. Coś tam chce ale to kropla w morzu. Tutaj nie ma przeładowania (przynajmniej nie widzę tego w tych grafikach) tylko jest spore niedopasowanie i to cały czas. Przydałby się wakuometr wpięty pod gruszkę. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Jeżeli tak to raczej N75, podciśnienia i gruszką...
W sumie nie napisałem tego w poprzednim poście ale może być jeszcze jedna rzecz. Mianowicie mogą być nadpalone tłoki (uszkodzony kształt komory spalania) spowodowane jazdą na zubożonej mieszance (jeżeli samochód długo jeździł na tych wtryskach od 1,9). Nadpalenie tłoków a wręcz wypalenie dziury zdarza się dość często przy permanentnym przeładowaniu...
Ten błąd od ilości powietrza to pewno przez zaślepiony EGR. Gorzej jak sterownik bierze wartość zastępczą i nie czyta przepływomierza, stąd to szarpnięcie. Ten drugi wskazuje na przeładowanie turo. Albo zawór podciśnienia się wiesza albo geometria szwankuje.
Trzeba pare razy ponownie odpalić, akumulator sprawdzany miernikiem w voltach i przy odpalaniu spada do 9V więc chyba jest już do wymiany akumulator, a co do sterowania turbiny ze sztangi nie mam pojęcia, jak tam to idzie od dołu do góry ciągnie? zawór pokazało by od razu w kompie tak mi się przynajmniej wydaje. zauważyłem, że filtr powietrza troche...
czyli po zdieciu wezyka z wastgate (tego z cięgnem) klapka bedzie zamknieta stale i bedzie ładowac tym wiecej powietrza im wieksza prędkość obrotowa silnika a silnik bedzie przyspieszac od samego dołu ??
Panowie nie powinno się wyrzucać katalizatora i filtra . Zbyt mały opór powietrza często sprawia wysypanie w krótkim czasie turbiny a wcześniej jej przeładowanie. Zdecydowanie najmniej kolizyjną metodą i pewną jest zamontowanie emulatora. W razie diagnostyki i zmiany oprogramowania zero problemów.
Nie jestem fachowcem od logów. Odnośnie elementu to może to być od elementów stalowych (np. niedokręcona śruba od jakiegoś wspornika) jak równiez od elementów plastikowych (np. brak tulei gumowej przy obudowie filtra powietrza). Na skasowanie trybu awaryjnego pomoże odpięcie minusowej klemy akumulatora (nawet do 10 minut) i podłączenie z powrotem. Przeładowanie...
Jeśli po odpięciu wężyka turbo niedoładowuje to sztangę na razie zostaw w spokoju, wymieniłeś już wszystkie możliwe elementy powodujące przeładowanie turbo ale pozostaje jeszcze jeden - załamany, zagnieciony, niedrożny wężyk łączący N18 i N75 z obudową filtra powietrza - jest to jednak bardzo rzadki przypadek więc zrób i wklej log dynamiczny grupy 011.
Kolego MICHAŁ węże szczelne,mam za dużą wartość powietrza doładowania. Ale masz racje został jeszcze wielozawór od podćiśnienia.DZIĘKI
dalej nie jaze o co chodzi? pisz po polsku i opisz punkt po punkcie. skoro twierdzisz ze wchodzi w tryb awaryjny spowodowany przeładowaniem, to masz błąd w pamięci? Jezeli tak, to czy kierownica powietrza chodzi? co z zaworkiem? co z podcisnieniem?
Byłem u znajomego mechanika podłączył komputer i podczas jazdy pokazało mu "przeładowanie turbiny" przy tych 140 km/h. Twierdzi, że turbina jest zanieczyszczona nie ma poprawnej geometrii, do turbiny dostaje się za dużo powietrza i dlatego komputer ją odcina. Twierdzi że wyczyszczeni turbiny rozwiąże problem (koszt 200 zł)
Moc to nie wszystko, liczy się też sposób przekazywania ciepła do pomieszczenia. Jeżeli postawię na środku pokoju np. żelazko o mocy 2 kW, to czy ogrzeje mi pokój tak samo jak grzejnik? Ja wymieniłem u siebie piec akumulacyjny dynamiczny o mocy 4 kW na grzejnik akumulacyjny 1800 W i zmniejszyło mi się zużycie energii oraz wzrósł komfort cieplny. Stopień...
Ma wracać do sprężarki chłodny czynnik czyli na granicy kondensacji na powierzchni rurki a tu masz zamarzanie i jest za zimno , Strasznie namotane. Typową granicą kondensacji, czyli początku skraplania sie pary wodnej, na elementach metalowych jest 15 oC. Jak jest szron, czyli bardzo drobne kryształki lodu, to temp powierzchni rurki jest poniżej 0...
To zabezpieczenie na płytce PCB przy biegunie - ogniwa 18650 to jedynie BMS, który zapobiega przeładowaniu ogniwa oraz rozładowaniu poniżej napięcia bezpiecznego. Obecnie większość ogniw 18650 ma bezpiecznik membranowy pod biegunem + który w przypadku długiego zwarcia i nagrzania ogniwa odetnie zasilanie. Co do zabezpieczenia na PCB to w razie zwarcia...
Tutaj pożar ebike, który ma dużo mniejsze baterie. Oczywiście zapewne nie ma odpowiedniego zarządzania pakietami i może to jakaś samoróbka - chociaż mówi, że kosztował 6000USD? (tylko przecież wiadomo, że u nas też będą wymiany ogniw w garażu przeprowadzane ;) ) Na szczęście jest chwila na reakcje. Niezbyt przyjemny dźwięk puchniętych ogniw. Przeładowały...
Witam. Zastanawia mnie obwód wejściowy z laptopa, gdzie mosfet sterowany jest względem źródła, które teoretycznie wisi w powietrzu. Impedancja jakaś zawsze jest dodatkowo jest kondensator 1nF, który powinien pomóc w przeładowaniu bramki i otwarciu mosfeta, ale w symulacji nie za bardzo chce mi to działać. Prosiłbym o wytłumaczenie oraz jaki jest problem...
Po osiągnięciu napięcia 2,5V trzeba przerwać ładowanie, ponieważ dojdzie do przeładowania akumulatora, wówczas wydzielają się duże ilości wodoru. oraz tlenu jako efekt elektrolizy wody. I już w celi tworzy z wodorem idealną mieszankę wybuchową, do wybuchu nie potrzeba już powietrza tylko iskry. Więc akumulator może eksplodować nawet na wolnym powietrzu...
Z logu ewidentne widać że jest przeładowanie - sterownik silnika każe odciąć podciśnienie podawane przez N75 a ciśnienie podawane przez turbinę nie spada. Najlepiej to podpiąć wakuometr przed gruszką i obserwować w czasie jazdy co pokazuje, jakie jest podciśnienie gdy VAG pokazuje wysterowanie N75 na 94%. Możesz mieć źle podłączony lub uszkodzony N75,...
Nie wiem, skąd palący się lit miałby brać tlen, jak nie z otoczenia, Tak, z otoczenia, ale nie jest to powietrze tylko elektrolit, rozkłada wodę i 'wyrywa' tlen wodorowi. Nie znam się na elektronice ale takich farmazonów to już dawno nie czytałem. Naprawdę polecam zajrzeć do książki z chemii, już taka do 8 klasy wystarczy aby zobaczyć co się dzieje...
Sprawdź sobie też węża od odmy i rurę powietrza. A co do turbiny to wydaję lub wydawała wcześniej jakieś niepokojące odgłosy? Jeśli było by tak jak mówi kolega ps3store to wydaje mi się, że wystąpił by błąd przeładowania na vagu.
Witam wszystkich!!! Od kilku dni mam problem z moim BMW e46 320d 136km. A mianowicie auto zaczęło wchodzić w stan awaryjny i na wolnych obrotach pracuje nie równo i kopci bardzo mocno na biało podczas przyspieszania nie równo przyspiesza. Po zgaszeniu i odpaleniu (Zresetowaniu) jest na chwile dobrze do momentu jak się nie zatrzymam na moment i jak chcę...
akumulator przeładować przeładować bateria przeładować lodówka
górne gniazdo kontrolka filtr cząstka sygnal zegarowy
vectra zamykanie otwieranie vectra zamykanie otwieranie
Opel Mokka 2014 - Usterka wycieraczek i czujnika deszczu Hilti C4/36-350 (110V) Charger Schematic Sources, Service Manual, Reverse Engineering