Poprawiłem zdjęcia i przepraszam Wszystkich za zamieszanie - dziękuję Moderatorom za zwrócenie uwagi.
Witam Peugeot 307 2.0 hdi odcina moc, komputer pokazuje przeładowanie turbosprężarki. Czy turbina pada, czy to wina gruszki? jaka przyczyna?
Taka różnica to nie różnica wg mnie sztangę ruszyłeś albo się przycina. Wystarczy że inaczej gruszka siadła na śrubach i masz te 1-2 obroty na sztandze.
Tobie ta turbina praktycznie nie działa. Coś tam chce ale to kropla w morzu. Tutaj nie ma przeładowania (przynajmniej nie widzę tego w tych grafikach) tylko jest spore niedopasowanie i to cały czas. Przydałby się wakuometr wpięty pod gruszkę. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Jeżeli tak to raczej N75, podciśnienia i gruszką...
Jak po odłączeniu gruszki wywaliło błąd przeładowania to geometria tubo do czyszczenia .
Edit. Sprawdziłem dokładnie, bład jest średnio co 1.5tys km, raz są oba, a dwa razy jest pojedynczo ( raz z kopiowana, raz z przeładowania). Myślisz że to czujnik kopiowania podaje zły odczyt np 10% zamiast 30%, ecu wtedy ładuje ciśnienie w turbinę aby położenie gruszki było zgodne z zadanym i wtedy jest przeładowanie? Czy te czujniki kopiowania z alledrogo...
No właśnie wszystko mam napisane i chyba wszystko przejrzane , zostało tylko cięgno gruszki i regulacja bo cała reszta sprawdzona kilkukrotnie
Błąd to jest przeładowanie turbiny ale to wiem i zrobiłem wymieniłem gruszkę i nie ma nic na zimnym jak odpalam falują mu lekko obroty
jak sobie poradzić z tym problemem czyszczenie geometrii w turbinie lub gruszka uszkodzona. Standard ....
W 1,8 T jest wastegate, a nie vgt, brak sterowania (nadciśnienie, a nie podciśnienie ) gruszką na turbinie skutkuje przeładowaniem
Zdejmij i zaślep ten wężyk i zobaczysz, czy ucichnie. A to na pewno, przecież to gruszka od zmiennej geometrii turbiny. Gdyby była uszkodzona dawno już by narzekał na brak mocy albo przeładowanie silnika. Skoro turbo podczas pracy "gwizda" to jest to może uszkodzone wirniki
Jak ściągniesz wężyk z gruszki powinno Ci turbo teoretycznie bić największe ciśnienie bo klapka na stronie gorącej jest wtedy zamknięta. Dodano po 3 Dzięki wielkie za wskazówki, a jeszcze jedno takie pytanko... jeżeli podłączyłbym na chwilę wężyk od turbo do gruchy, podpiąłbym vag-a, sprawdzał doładowanie i jeżeli nagle pojawi się ciśnienie (tak wiem,...
Raczej nie gruszka tylko geometria zapieczona o ile jest w tym silniku.
Zawory N75 często padają. Sprawdzić trzeba też wężyki czy są szczelne. Dobrze sprawdzić też gruszkę turbiny, bo membrana może nie trzymać i też będzie problem.
Podłącz manometr pomiędzy elektrozawór a gruszkę turbo i w drogę sprawdź czy będzie podciśnienie spadać jeśli tak to gruszka za mocno w robotę idzie czasem przy vw po regeneracji musieliśmy we własnym zakresie regulować turbinę bo było przeładowanie i wydłużenie sztangi pomagało. Dla czego się tak działo nie mam pojęcie. Jeśli ustami będziesz w stanie...
Witam, na początek proponuje sprawdzić czy gruszkę da się poruszyć ręcznie. Jeżeli będzie chodziła, to po kolei sprawdzaj przewody podciśnieniowe. Tak jak kolega wyżej napisał możesz podmienić zaworki. Miałem kiedyś przypadek, że śrubka, która ogranicza ruch sztangi poluzowała się i było spore przeładowanie. Co do czyszczenia turbiny, to wyczyściłem...
Turbo szaleje. Niebieska linia to zadane doładowanie. Czerwona takie ciśnienie widzi czujnik. A wiec późno wstało (regenerowane?) jak się już obudziło to walnęło ciśnieniem ponad miarę ,sterownik silnika próbował to ratować ale potem przedobrzył i zdjął za dużo co skutkowało niedoładowaniem. Na koniec znowu ponad zadanym. Typowy objaw regenerowanego...
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
Sterowanie turbiną ,dźwignia którą steruje gruszka.
Błąd przeładowania to mi pod turbinę podchodzi a nie termostat. Sprawdź działanie tzw. "gruszki" Prawdopodobnie skończyła żywot. Ps. nie zwlekaj bo Ci rozerwie turbinę
Typowe przeładowanie , wskazuje na zacinającą się geometrie turbiny lub problemy z jej sterowaniem. Tak czy inaczej auto do mechanika. P.s jak masz jakieś pojęcie to sprawdź czy sztanga turbo się porusza w całym zakresie , potem zostaje gruszka i zawór N75.
Przepłwyka nie mierzy bo turbo nie pompuje. Podłącz podciśnienie omijając zawór n75, najlepiej z krućca pompy vacum bezpośrednio do turbiny i zrób log 011 wrzuć na forum. Jak przeładuje to znaczy ze masz gdzieś brak podciśnienia, jeśli nie, gruszka od turbiny dziurawa, ewentualnie przy składaniu geometrii coś popaprali, więcej opcji nie ma. Jakaś minimalna...
Co z gruszką? Czy to było też przed wymianą turbiny?
Podciśnieniem na razie się nie przejmuj tylko turbiną, brak podciśnienia nie powoduje przeładowania. Przy zamkniętym n75 twoja turbina nadal pompuje a nie powinna, więc albo n75 przepuszcza albo geometria, odepnij gruszkę i zrób logi.
Witam Jestem właścicielem skody octavii 1,9 TDI AGR. W nawiązaniu do tematu – sztanga turbiny – interesuje mnie czy luz na połączeniu sztangi z ramieniem gruszki ok. 2 mm to normalna sprawa? I czy może wpływać to na dynamikę jazdy? Pozdrawiam
Nie ma sensu wymiana czujnika MAP. Nie wierze w jego uszkodzenie tutaj. Po pierwsze widać że pomiar ciśnienia zaczyna się od ok 1000 więc tak jak powinno być. Po drugie uszkodzeniu czujnika zaprzecza to co widać na pokazanych pomiarach. Jak działa sterowanie turbiną? Sterownik wymaga wartości doładowania np 2500 i będzie tak sterował N75 aż pojawi się...
Dźwigienka zapieka się w gruszce, kierownice zapiekają się w turbinie. Rzadko kiedy zdarza się żeby zapieczone kierownice powodowały niedoładowanie, zazwyczaj jest wtedy przeładowanie. Sprawdź przewody i gruszkę. Podczas pracy na biegu jałowym wystarczy ściągnąć i założyć z powrotem wężyk na gruszkę żeby zaobserwować czy dźwignia kierownic pracuje w...
A czym sprawdzałeś czy sztanga turbo chodzi bez zacięć i czy gruszka jest szczelna? Ja sprawdzałem strzykawką 100 ml z apteki i wężykiem. I co najważniejsze czy regulacja na siłowniku od gruszki była przestawiana?
Osobiście sprawdziłbym gruszkę na turbo i wężyki(szczelność), dźwigenkę od turbo oraz czy nie jest rozkręcony ogranicznik dźwigenki. Sprawdź też a najlepiej podmień zawór sterujący od gruszki. Rozumiem że nikt nie bawił się długością ciegna gruszki? Nie raz ktos chce w ten sposób zrobić sobie tuning. Turbo po rozkręceniu do maksymalnych wartości ciśnienia,...
Ale przecież turbina z zmienna geometria pełne doładowanie ma w momencie gdy cięgno jest oparte o zderzak, który też podlega regulacji i to ona odpowiada za pełną moc. Oczywiste gruszka też może być źle wyregulowana. Ale gdy się zapnie podciśnienie bezpośrednio pomijając zaworek powinna pompować aż przeładuje. Mona tak sprawdzić. Jak nie mam moce w...
Nie szukałbym problemu w turbinie bo przy tym logu powinien isc ale widać że jest przeładowanie i sterownik nie daje rady tego ogarnąć, tak jakby elektrozawór sterujący turbina dawał zbyt duże podciśnienie na gruszkę lub geometria się przycina i nie pozwala ograniczyć doładowania. Sprawdź przepływomierz.
Witam, w opisywanym przypadku powyżej uszkodzony okazał się zawór SVC w pompie. Teraz mam inny problem. Ten sam samochód a błąd P0238- czujnik ciśnienia doładowania (sygnał za wysoki). Gruszka w turbinie chodzi płynnie, zawór do sterownia turbiny w nissanie ok 800zł... Od czasu do czasu szarpie np. przy 120km/h. Czy ten błąd oznacza przeładowanie w...
N75 tez jest zaworem upustowym podobnie jak DV , w silnikach 1.8 jego zadaniem jest utrzymywanie klapki turbiny w pozycji dłużej zamkniętej , w odpowiednich momentach pracy silnika, mostkowanie turbiny z gruszką za wcześnie otwiera klapkę turbiny powodując chwilowe deficyty doładowania i stąd auto słabiej przyspiesza.N75 więcej czasu spędza pod napięciem...
Panowie, zróbmy burzę mózgów, wyjąłem turbo, sprawdziłem gruszkę i klapkę, n75 - wszystko sprawne. Pytanie - skąd n75 wie, że ma otworzyć wg? W AEB nie ma czujnika ciśnienia, z tego co kojarzę, to bierze odczyt z przepływki, przelicza jakie to doładowanie - czy na tej podstawie n75 ma się otworzyć? Jeśli tak, to z momencie wywalenia przeładowania (szarpnięcie...
Dalsza część obserwacji. Pojeździłem trochę z odpiętym N75 i oprócz braku mocy nic złego się nie dzieje. Podłączyłem dziś wtyczkę od N75 i momentalnie za autem podczas przyśpieszania pojawia się mega czarna chmura dymu, nie chce przyśpieszać i od czasu do czasu terkocze. Natomiast później odłączyłem przewód idący do gruszki turbiny i jak ręką odjął....
Witam Problem z silnikiem 1.6CRDI a dokładniej z doładowaniem. geometria turbo chodzi luźno tylko mam pytanie o gruszkę sterującą tą turbiną. Zauważyłem że w przeciwieństwie do grupy WAG gruszka turbiny jest w pozycji otwartej na max przy wyłączonym zapłonie i po odpaleniu również. To potwierdza zawór sterujący bo gdy wypnę wtyczkę z zaworu i sprawdzę...
W swojej astrze h 1,9 cdti mialem przeładowanie turbiny przy wysokich obrotach, sprawdzałem wężyki. Robilem to strzykawką, najpierw spraawdzilem pompujac powietrzne od strony pompy podciśnienia, później od strony gruszki. Grzuszka dawała jakiś odgłos pracy. Zacząłem energicznie ruszać tlokiem strzykawki i uczuciem bezradności złożyłem wszystko do kupy....
Witam. Może ktoś z kolegów wie jak prawidłowo wyregulować gruszkę regulującą ciśnienie doładowania? Znajomy niby mechanik rozkręcił sztangę, ustawił po swojemu i teraz mam problem z przeładowaniem. Zaworek wymieniony-ok, turbina wyczyszczona-ok, gruszka nowa, wężyki nowe a po rozpędzeniu auta na 5 biegu do 100-110km/h nagle traci moc (przekroczona górna...
Byłem u znajomego mechanika, popatrzał i stwierdził że filtr DPF jest OK, natomiast gruszka od turbiny tej dużej dolnej nie reaguje, jak się pcha cięgno od turbiny działa, lecz jak robi się pod ciśnienie do gruszki nie porusza dźwignią i niby jest przeładowanie. Czy gruszka może się tak zepsuć że trzyma podciśnienie a nie rusza cięgnem?
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation oznacza za niskie ciśnienie doładowania ze strony turbiny. Przyczyn może być niestety wiele. Jak masz silnik 110KM to kilka znich to: - zapieczone kierowniczki w turbinie (prawdopodobne przy tym przebiegu) - niesprawny zawór sterujący doładowaniem (N75) - niesprawny czujnik ciśnienia doładowania, -...
Witam! Otóż w moim BMW e39 520d 136 HP, po wymianie turbosprężarki gruśzka działa na odwrót. Gdy podłączam starą turbinę to tak samo działa na odwrót. A na starej turbinie działało wszytko ok. Chodzi oto że sztanga bo przetasowania się wypycha a nie zostaje wciągana przez pod ciśnienie.
Witam! Tematy turbo, gruszki i zaworu N75 na forum przejrzałem dość dokładnie. Problem polega na prawdopodobnym przeładowaniu turbiny, ale zastanawia mnie, jak powinna prawidłowo działać gruszka. Odpaliłem Fabię ze zdjętym podciśnieniem z gruszki i po podpięciu jej na pracującym silniku podstawiło ją na maksa do ogranicznika. Czy tak powinno być i czy...
witam. octavia 2001r. - 1.9tdi ahf otoz taki problem: turbina po czyszczeniu - mieszek, gruszka, zawor regulujacy turbo (rozne nazwy podaje :P) wymieniony na nowy. co prawda jeszcze turbinka nie jest dobrze wyregulowana ale niepokoi mnie taki dzwiek: obojetnie jakie obroty, sprzeglo i slysze taki dzwiek jakby powietrze uchodzilo, cos jakby nie skończyło...
problem wyjasniony- pomogło czyszczenie turbiny + wymiana gruszki w której znajdowała sie woda ze rdzą. Koszt łączny 500 zł. Temat można zamknąc
To wygląda na przeładowanie ciśnienia przez turbine ale błąd wtedy byłby inny, sprawdź czy cięgno przy turbinie sie rusza czy nie jest zatarte lub gruszka strzelona. Kat chyba odpada ale ja bym sprawdził.
Mylisz pojęcia. Akurat DV jest podciśnieniowy. N75 ma cykać. To jest zaworek elektromagnetyczny. Z niego idzie wężyk do tej gruszki przy turbinie, czyli Waste Gate (WG). Natomiast Dump Valve (DV) to jest taki zawór, którego zadaniem jest utrzymywanie turbiny na wysokich obrotach. Z kolektora dolotowego idzie wężyk z przodu silnika do DV. Kiedy przepustnica...
Wiesz co sprawdź jeszcze ? Sprawdź sterowanie gruszki na turbo i samą gruszkę. Bo być może się zacina. To tak by było np. przy przeładowaniu bo już to przerabiałem. Jak sprawdzić tą gruszkę? Myślałem też o kupnie nowej gruszki z możliwością zwrotu, tak jak to robiłem z nowym MAP i przepustnicą ale nie wiem jaki jest jej numer serwisowy, a w katalogu...
Sprawdź zawór N75, wtedy połączenie od tego zaworu do gruszki turbiny czy jest szczelne, no i gruszkę turbiny, najlepiej pompką vacum, a jak to wszystko będzie ok, to nie zostaje Ci nic innego jak wyjąć turbinę i czyścić, zresztą tak jak kolega wyżej Ci napisał.
Witam, Przy okazji innego wątku dotyczącego wtrysków i dymienia po zrobieniu logów wyszło, że turbo przeładowuje. Jest tutaj turbina ze zmienną geometrią sterowaną zaworkiem n75, który swego czasu rozebrałem i wyczyściłem w środku (kupę rdzy przez co się zacinał). Wciąż jednak te przeładowania są, już nie takie by wywalało tryb awaryjny, ale na wykresie...
Witam, jak w temacie wyskakuje błąd 17952 od przeładowania turbiny. Co do objawów to nie ma tej mocy co powinna i max rozpędza się do 140km/h, więcej nie chce iść . Mechanik kazał wymienić gruszkę turbiny i powinno pomóc ale chcę uzyskać pewności gdyż nie chcę wymieniać różnych rzeczy po kolei. Jak sprawdzić co mogło się uszkodzić? Zrobiłem logi turbiny...
Upierał bym się na kierownice w turbinie. To co wywala ECU to przeładowanie a nie brak doładowania. A tak naprawdę to blok 11 i jazda powinna dać trafną odpowiedź... Grzebałeś przy długości sztangi od turbo przy wymianie "gruszki"?
Zrób loga 11-bs, zobacz czy sztanga turbiny chodzi w pełnym zakresie, posprawdzaj podciśnienia czy nie pozamieniane, i jeszcze zrób log jeszcze raz jak wyżej tylko z wypiętym podciśnieniem z gruszki turbo , a i jeszcze było tak przed czyszczeniem turbo bo można jeszcze przy czyszczeniu turbo popełnić błąd przy składaniu turbiny i założyć ten pierścień...
przeładować turbina turbina przeładować gruszka turbina
biały pulpit radioelektronik kolumna manual power
Błąd RD w chłodziarko-zamrażarkach Samsung - przyczyny i rozwiązania Lokalizacja kostek kurtyn powietrznych Peugeot 807 2.0 HDi 2006