Sprawdz napiecie ładowania, możliwe że przeładowuje alternator i elektronika ''siada''.
Jakiś czas temu miałem identyczny przypadek! Mazda 626 2,0D alternator Mitsubishi. Ładowanie było do 18V, kontrolka ładowania nie świeciła wcale. Przyczyną był ugnity przewód od kontrolki (jakieś 20cm od alternatora) Po zlutowaniu kabla wszystko wróciło do normy. Jeśli masz taki sam alternator to dochodzą do niego 2 cienkie kable. Do wyjścia R(S) dochodzi...
Zawsze gdy alternator przeładowuje winny jest tylko regulator. Gdy nie doładowuje lub nie ładuje w ogóle wina może leżeć po stronie mostka, stojana, wirnika, regulatora, napędu (ślizgający się pasek). Wymień regulator i wszystko wróci do normy.
W w/w modelu alternator gotuje wodę w akumlatorze .Przyczyna oczywiście za duże napięcie ładowania tylko teraz pytanie co jest uszkodzone poszukuję schematu tego motocykla albo przynajmniej samego układu ładowania .Jeżeli ktoś może podzielic sie jakimiś doświadczeniami będę wdzięczny.
Witam. Alternator uległ uszkodzeniu? i nie ładuje, tzn. ładuje tylko na wolnych obrotach -kontrolka "braku ładowania" NIE świeci, ale jak tylko troszkę depnę na pedał gazu, to zaczyna świecić -akumulator mi padł podczas jazdy na światłach... Odpiąłem akumulator przy uruchomionym silniku na wolnych obrotach i chodził normalnie, po czym troszkę przygazowałem...
Witam mam problem? Mam w samochodzie skrzynie magnata i oczywiście wzmacniacz.Gdy słucham głośno muzyki przygasaja mi światła mijania w rytm basu.Czy to jest normalne? Czy wzmacniacz pobiera tak dużo prądu że alternator nie nadąża go naładować? A tak na marginesie,jak słucham ostro muzyki to mam potem problem z odpaleniem,bo rozrusznik ledwie kręci.Co...
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
witam serdecznie! mam mały problem ze swoim poldkiem.chodzi mi o ładowanie alternatora.sprawdzałem miernikiem i na wolnych obrotach ma 15 v na wyższych ma nawet 18v.wymieniłem dzisiaj szczotki i dalej to samo.do tego tak delikatnie mi świeci kontrolka od ładowania.odłaczam akumulator i silnik pracuje bez zarzutów.proszę pomóżcie mi!!!!!!! :(
Jak wytłumaczyć zwiększony prąd obciążenia tuż po wzbudzeniu alternatora przy niskich obrotach? Dlaczego tak sie dzieje ? zamieszczam wykres gdzie dokladnie to widac https://obrazki.elektroda.pl/9115038000_...
ładuje a kontrolka świeci coraz jaśniej. o co chodzi? proszę o jaknajszybszą pomoc :(
Witam, załóżmy że mam w samochodzie alternator 90A, moje nagłośnienie wraz z pracującym silnikiem, włączoną klimatyzacją, światłami potrzebuje 120A (przyjmijmy, że pobór jest stały). Czyli akumulator powinien dostarczyć różnicę, ale czy będzie miało to jakieś widoczne efekty - np. przygasanie świateł, problemy z elektroniką? I co jeśli teoretycznie...
TEMAT dyskusji Ładowanie - Alternator Po ok 5 godz pracy ciągnika na wolnych obrotach nie pali sie ani nie ża rz y kontrolka ładowania tylko pulsuje z częstotliwością co 1-2 sekundy jak obroty wzrastaja to przestaje swiecić, lub po zapaleniu np świateł postojowych (na wolnych obrotach) Czekam na opinie Pozdrawiam Marka sprzętu? Marka alternatora? Może...
Witam mam problem z alternatorem (Delko 100w) w oplu vektra nawalił więc dałem do naprawy. Zmienili diody na nowe i założyli nowy regulator okazało się że daje za duży prąd okolo 18v (wskażniki zaczeły wariować) załozyłem stary regulator i na wolnych obrotach ma ponad 14v a jak przekroczy 3000 obrotów to też dochodzi do 18v i co ważne kontrolka od ładowania...
Mam problem z ładowaniem akumulatora ciągle świeci się kontrolka, gaśnie jak przekrocze 3 tyśące obrotów. Co to może być ? słyszalem że może to być regulator napięcia, proszę o pomoc
Witam, mam taki problem. Ucieka mi 3,2A w instalacji elektrycznej. Po krótkiej diagnozie stwierdziłem, że problemu nie ma gdy odłącze przewód D+ od alternatora. Drogą dedukcji oraz przy pomocy forumowiczów elektrody stwierdziliśmy że to alternator. Zakupilem nowy - dokladnie regenerowany w sprawdzonym serwisie zajmujacym sie profesjonalnie alternatorami...
Witam Chciałem naprawić alternator, i napotkałem problem. Podczas sprawdzania alternatora na stole zauważyłem że alternator wytwarza ogromne pole elektromagnetyczne. (Alternator był sprawdzany za pomocą wiertarki z kluczem do osi alternatora, miernikiem uniwersalnym i akumulatorem). Pole jest tak silne że przyciąga klucz co jest w wiertarce. Oczywiście...
Alternator zregenerowany (nowe łożyska, komutator, regulator). Po kilkudziesięciu kilometrach przepala się drut wirnika przy komutatorze. Jak rozebrałem go za pierwszym razem, to upalone były obydwa druty. Diody sprawdzone. Alternator ma ładowanie 14,2 - 14,5 do momentu kiedy nie padnie. Czy winny może być sam wirnik czy może sam akumulator lub instalacja...
Panowie mam taki dziwny problem z instalacją w CC900 całe oświetlenie zaczeło pływac na wolnych obrotach powoli przygasa i raptownie świeci normalnie a jak dam gazu to nasila się to nie wiem co to może być aha kiedyś kolega wymienił mi szczotki z regulatorem w alternatorze ale trochę tylko pomogło a i dodam że często przepalają sie żarówki od podświetlenia...
Sprawdz napiecie akumulatora podczas pracy silnika. Może przeładowuje alternator
Witam, chciałbym zaznaczyć na wstępie, że czytałem i szukałem bardzo wiele na ten temat, również tu na forum ale nie znalazłem rozwiązania które by mnie satysfakcjonowało. Dziadek poprosił mnie bym "zajrzał do alternatora bo coś przestal ładować jakiś czas temu, do tego ostatnio zgasła kontrolka ładowania która się paliła w czasie jazdy ale nadal nie...
Mam problem z alternatorem w oplu astrze (alternator 100A).Do usterki doszło w czasie jazdy (chwilowo wyłączyłem silnik a następnie po włączeniu zapaliła się kontrolka ładowania).Po ok. 2km kontrolka zgasła by następnie po 10km. zapalić się na dobre.Wymieniłem reg.napięcia i teraz przy niskich obrotach (800) ładuje 14,7 przy wyższych dochodzi do 19.Diody...
Mam problem z prądem w samochodzie. Przez ostatnie kilka dni bardzo szybko rozładowywał mi się akumulator mierzyłem napięcie ładowania z alternatora i było 12,5-13,5V (czyli powiedzmy że za mało). Poczytałem trochę i postanowiłem sprawdzić prąd. Na postoju mam zbyt duży pobór prądu ok 2,5A!!! Jak zdołałem poczytać inne posty zprawdziłem już wszystko...
Pewnego pięknego dnia alternator zaliczył zgona, miało to miejsce ok 35km od domu. Odcinek udało się pokonać na akumulatorze. Alternator został zawieziony do fachowca - padł układ prostowniczy i regulator napięcia, akumulator na prostownik. Wszystko cacy. Po włożeniu do samochodu i odpaleniu - ładowania dalej brak - wzbudza się dopiero po przekroczeniu...
Codziennie rano mam problem z odpaleniem. Przekręcam a tu tylko alarm wyje... Zacznijmy od początku: Na pewno mam słaby alternator, wymieniłem w nim diody ale nadal ładuje 13,1V - nie wiem czy jeszcze można coś z nim zrobić? Druga sprawa niezwiązana już z alternatorem. Podładuje akumulator prostownikiem (ustawiam na 3,2A, ostatnio ładowałem 15h) zostawie...
Ta kontrolka miga jak jest problem z akumulatorem lub ładowaniem możliwe że masz uszkodzony alternator i/lub akumulator co za tym idzie masz nieprawidłowe napięcie zasilania ( za niskie lub za wysokie ). Zmierz napięcie na akumulatorze na wyłączonym zapłonie i po kilku minutach pracy powinno pierwsze powinno być w zakresie ca 12,6-13,4 a podczas pracy...
Regulator w koszu usunięty jest mechaniczny regulacja sprężynującej blaszki (od góry)która odpowiada za docisk styku bocznego powoduje -większy docisk (dogięcie elementu od boku) wyższe napięcie ładowania analogicznie w drugą stronę oczywiście jeśli cewka i ten rezystor zielony od spodu są sprawne . A ta druga część to może rozłączać alternator od...
Póki co szukam na podmiankę drugi alternator ale... na vagu mam taki błąd (przypuszczam że związany właśnie z altkiem): 01117 - Generator Terminal DF Load Signal 27-00 - Implausible Signal Po skasowaniu po jakimś tam czasie powraca (różnie bo dłuższym lub krótszym). Po włączeniu silnika i skasowaniu błędu nie ma go przez ok minutę - jak już się pojawi...
Ładowanie za duże, bez obciążenia akumulatorów na bank będzie przeładowywać, będzie wypluwać elektrolit(musi być jakieś obciążenie(np. można jeździć z włączonymi światłami, albo wstawić jakiś układ by po włączeniu zapłonu, odpaleniu i jak alternator zacznie ładować poprzez przekaźnik, zaczęło pobierać prąd(myślałem przez wytracanie prądu poprzez radiator...
A nie przeładowuje ci czasem ten alternator na wyższych obrotach ? I o jaki czujnik obrotów ci chodzi ?
Witam Alternator jest razem ze stabilizatorem napieciai jak pamietam miał on na wyjsciu około 14V ale w ten wekend sie upewnie, ale moze być tez uszkodzony i na wiekszych obrotach mi go przeładowuje - sprawdze to. Czyli prądu nie ograniczać tylko napiecie sprawdzić?
Dzięki prostocie sam w sobie genialny układ, ale nie potrzebnie w tym zakresie jest sygnalizacja migania, trzy podstawowe umieszczone w pewnych widełkach pomiarowych wystarczą aby spokojnie oszacować co jest z akumulatorem i ewentualnie czy alternator nie przeładowuje akumulatora a brak ładowania i tak wcześniej czy później jest widoczny.
Spróbuj wymienić ten element. Alternator przeładowywał czy nie ładował?
Witam. W wielkiej rozpaczy zwracam się do Was o pomoc. Cała historia wyglądała tak: Gdy kupiłem tę Hondę co jakiś czas gubiła mi prąd (świeciła się kontrolka akumulatora ale zaraz znikała i tak migała raz na jakiś czas). Problem migającej kontrolki jednak sam zniknął. Wczoraj podjechałem wieczorem pod sklep. Zgasiłem auto no i już go nie odpaliłem....
Witam Mam Golfa III 1.6 93r i mam duży problem mianowicie na krótkich trasach śmiga ładnie ale jak pojadę w dłuższa to gdy postój zrobię to mi nie odpala i trzeba go na zapych brać ;/ Byłem u mechanika i zmierzył miernikiem ze mój alternator ładuje prądu 15.7v i mi przeładowuje go i dlatego jest problem kazał mi wymienić regulator napięcia no i tak...
Ja stosuję swoje metody: jeśli jestem pewien że instalacja w moim aucie jest ok. (posiadam zamontowany na stałe wskaźnik diodowy ile v w instalacji) i używam auta do jazdy nie raz na tydzień to: 1.) Tylko zimą doładowuje aku jeśli napięcie spada mi poniżej 11v po włączeniy zapłonu i niema znaczenia co jaki czas spada pod prostownik na 1-2 albo 3 godzinki...
. Dążę jednak do uzyskania informacji jak wygląda "kabelkologia właściwa" Pzdr. Gerri Tak jak podłączyłeś S- stałe zasilanie /musi być podłączone bo to pomiar bez tego alternator będzie przeładowywał/ L-kontrolka IGN- zasilanie po zapłonie Alternator nie posiada diod wzbudzenia .P
Daj fotki bo orginalny Valeo tak się nie uszkadza że przeładowuje
Prawidłowo napięcie nie powinno przekraczać 13.8V-14.4V . To stanowi twój punkt odniesienia! Jeśli dalej na swoim samochodzie masz ten sam odczyt to twój alternator jest uszkodzony. Przeładowuje. Nie ładnie wprowadzać w błąd nie mająć pojęcia... Tam jest inteligentny alternator sterowany z PCM, dlatego tak się dzieje. A jak aż tak bardzo przeszkadza,...
Witam! Nie opisujesz rodzaju "niedomagania" tego alternatora? Czy nie ładuje, czy zwiera, a może przeładowuje akumulator? Czy może dostałeś go jako zepsuty??? Na zdjęciu widzę diody (do sprawdzenia ich potrzebny jest multimetr z taką opcją, a jak sprawdzić znajdziesz w necie), chyba jest tam jeszcze regulator napięcia, którego "na sucho" raczej nie...
Sprawdź lepiej alternator. Przeładowuje.
Może być słaba masa/zasilanie w lampie sprawdź napięcie.Może też przeładowywać alternator. Możliwa też wypalona kostka żarówki. Radio nie ma z tym nic wspólnego.
Zacisk S, to "sense", informacja dla regulatora o napięciu panującym na akumulatorze. Jak go podpiąłeś przez kontrolkę, to ze względu na spadki napięcia w instalacji alternator będzie przeładowywał
Witam mam takie pytanie, niedawno w aucie padł mi sterownik pompy wtryskowej, wcześniej, regenerowany był alternator, przy dodawaniu gazu, w dolnym zakresie obrotów , widać jak wszystkie lampki na desce i światła rozjaśniają się przy pomiarze wychodzi napięcie 15,3V, moje pytanie to czy przeładowujący alternator, mógł spalić sterownik pompy, bynajmniej...
Przeładowuje alternator. Voltomierz w zapalniczkę do testu https://www.google.pl/search?biw=1280&bi... lub miernik z długimi...
1-Kontrola aku pod kontem trzymania, mocy rozruchowej, zwarć w celach. 2- Kontrola różnicy ładowania aku- alternator ( dołożenie nowego kabla). 3- Ople mają kłopoty z masami dlatego się je dokłada ( silnik- karoseria). 4- Jak wyżej pisze (marcin55246) -alternator może przeładowywać -sam nie dawno miałem i dochodziło do 16V gubiły się światła powyżej...
Dlaczego bezpiecznik się przepala? Masz po prostu zwarcie do masy, bądź za duże obciążenie na danym obwodzie. Czy może być powiązany z ładowaczem czołowym - bardzo prawdopodobne - najpewniej z tego obwodu jest wzięte zasilanie do 3 sekcji. Brak kontrolki ładowania to brak początkowego wzbudzenia i teoretycznie braku ładowania, natomiast alternator potrafi...
Zmień przekażnik. Zanim zacząłeś grzebać w alternatorze, trzeba było sprawdzić napięcie, czy czasem nie przeładowuje, lub daje za mało.
Ten wskaźnik wstaje po włączeniu zapłonu a potem się nie rusza, i ledwo jest 9 V a czemu to ja nie wiem. Ale znalazłem podobny temat https://marlow.pev.pl/wj_00_4_7_problem_... też ten wskaźnik się nie ruszał i uszkodzony był sterownik silnika. Dodano po 4 Mam też informacje check gages na zegarach. Dodano po 2 A masz jakiś manual...
Po to jest w alternatorze regulator napięcia, żeby nie przeładowywał akumulatora
24V Średnio wskazane, bo przy osobówce masz 12V i ładowanie jest na około 14V, to tutaj masz 24, to przy ładowaniu około 27-28V nie może go przeładowywać, czyli ponad 32V.
Dzięki wielkie za podpowiedź. Zgadza się alternator przeładowuje. Daje napięcie 15V. Przy odpalonym silniku i włączeniu klimy, radia i np. grzanych foteli światła nie migają, stąd była sytuacja, że czasami światła działały odpowiednio. Drogowych nadal brak ale tutaj podejrzewam, że za duże napięcie uszkodziło moduł od ich sterowania, dlatego nie otwierają...
Tam nie ma czarów na grubym kablu masz stały plus 12V a na cienkim 0V lub 12-14V po odpaleniu, musiałby być uszkodzony alternator (przeładowywać) żeby coś uszkodzić.
No ale czy jesteście pewni że pod ciążeniem napięcie nie powinno się zwiększyć ? 16 volt sięga przy odpaleniu praktycznie wszystkich odbiorników. Nie jest to normalne. Rolą regulatora napięcia jest utrzymywanie napięcia alternatora (prądnicy) na stałym ustalonym poziomie. 16 V to stanowczo za dużo i moim zdaniem to jest przyczyna grzania się akumulatora....
Witam, w junaku mam zamontowany alternator od jakiegoś japońskiego samochodu z wbudowanym regulatorem. Czy gdy podłączę pod ten alternator akumulator 5Ah to nie będzie on przeładowywany? Czy ten wbudowany regulator będzie temu zapobiegał?
Napięcie we wtyczce na pinie S zgada się tym z akumulatora i wynosi 12,80V na odpalonym silniku. Raczej się nie zgadza i dlatego przeładowuje.
zgoda filtrów nie ma sensu stosować lecz zasilanie jakiegokolwiek sprzętu audio w samochodzie jest bardzo istotne pamiętam że kiedyś miałem taki problem u klijenta po przejechaniu kilkuset metrów dawało się słyszeć silne zakłucenia okazało się że alternator przeładowywał baterję ładowanie dochodziło do ponad 16 wolt nie pomagały filtry trzeba było naprawić...
To że przeładowywał na gorąco to mogli stwierdzić. Pytanie tylko czy właściwie określili miejsce usterki. Podaj typ alternatora.
Przy zwartym ogniwie w baterii to i tak nie będzie jazdy. Uszkodzoną baterię należy odłączyć, bo jej SEM będzie 2V niższe niż SEM baterii sprawnej, a alternator będzie wymuszał 14,4V i będzie tę baterię 5S przeładowywał. Sprawna bateria 6S będzie w tym czasie niedoładowana.
Prądnicę masz sprawną, dziś sprawdzałem ładowanie w kubocie i zaczyna ładować dopiero od 1600obr, troszkę późno ale tak już jest i to nie jest wina regulatora. Co do regulatora od quada to te badziewia za 30zł dociążają prądnicę by nie przeładowywała aku, więc może się uszkodzić prądnica z takim wynalazkiem. Ale są regulatory od japońskich motocykli...
Ok podłączyłem zgodnie ze schematem. Ładowanie na niskich obrotach 14,2V a później nawet 14,8 łapie. To jeszcze bym przyjął ale coś mi kontrolka ładowania głupieje. Po odpaleniu trochę przygaśnie ale świeci cały czas. Od około 1800obr zaczyna migać. Czyżby wykrywał że przeładowuje? Miał ktoś podobny przypadek?
Witam. Jeśli chodzi o zegary to faktycznie ścieżka się przepaliła na odcinku 0,5 cm, zlutowałem to cienkim drucikiem na tym małym odcinku, wymieniłem trzy żaróweczki które oświetlają zegary z góry (były spalone) i wszystko działa przynajmniej na razie. A ten świecący stop i kontrolka od wody były spowodowane najprawdopodobniej przepaloną ścieżką, po...
Rowki na pierścieniach nie powodowałyby przeładowywania. Po fotce starego regulatora można się tylko domyślać, że pierścienie w kiepskim stanie i że do szczotek dostał się jakiś olej(szczotki rozpuszczone). Pierścienie w tych magneti marelli wymienia się i to bez większego problemu. Sprawdź jeszcze bezpiecznik nr 10 pod maską, jak przepalony to alternator...
lecz czy jest to skuteczne a zwłaszcza bezpieczne dla przetwornicy tego nie wiem. Będzie działać i przetwornicy raczej nic nie grozi ale akumulatory padną - jeden, drugi albo oba. Zakładając, że podłączamy do masy i +12V - nazwijmy to do akumulatora dolnego - to będzie on bardziej rozładowany niż górny (włączony miedzy +12V a +24V). Przy ładowaniu...
Hmm..no właśnie jest taki myk, że alternator był wymieniany bo chyba mi przeładowywał.. kontrolka bardzo mocno się świeciłą aż się zjarała... a nie mam żaróweczki na wymianę :| więc nie mogę sprawdzić nic w ten sposób
Ok wielkie dzięki. Gdyby to mi się przytrafiło pod domem to bym odłączył akumulator i podładował go jakimś zwykłym prostownikiem. Tu niestety miałem alternatywę holowanie albo uruchamianie. Ciekawostka - po nocnym postoju miałem teraz 12,9-13V ! Takiego napięcia spoczynkowego nigdy nie było na tym akumulatorze (elektroniczny woltomierz mam wpięty na...
Szmulki zamiast ja psuć to się zamieńcie:D Mój Tata ładował innym prostownikiem 2 tyg temu i po 2 tyg od ładowania kupił ten z Lidla i prosiłem go tylko o to by sprawdził ile wat pobiera z gniazdka 220V jak ładuje, a ile jak na ładuje. I tez mi mówił ze chwilkę brał koło 30W, ale to chwilkę (aku już był naładowany 2 tyg wcześniej) a później pstrykną...
18Ah... u mnie AGM 10Ah kręci litrowym V, więc myślę, że jakikolwiek akumulator motocyklowy da radę. Prawidłowa regulacja napięcia ładowania to już inna sprawa. Ciekawe jaką charakterystykę prąd-napięcie ma ten alternator. Może bez regulatora nie będzie przeładowywać na samym prostowniku jednopołówkowym?
Tak kupiłem. Nie ja ten akumulator tam włożyłem. Jaki powinien być? Alternator ma 60A, akumulator ma 60 Ah i 540A może jest za mocny alternator co do akumulatora? Miniładowarka z odbiorników ma tylko 3 światła LED(które nie zawsze używam) , świece żarowe do rozruchu i to wszystko na chwilę obecną. Może kiedyś zamontuję koguta . Także można powiedzieć...
Dobry alternator wyciąga do 70 A ale przy jakiś 3 tys obr/min. No ale po mieści to może być lekki problem przy ciągłym obciążeniu 30A - dojdzie do tego że Ci któregoś dnia bryka nie odpali. A swoją drogą akumulator to lepiej jak jest ładowany bo jest jakieś tam znaczącev zużycie prądu (bez przesady oczywiście) z niego niż jak jest przeładowywany kiedy...
alternator przeładowuje przeładowuje turbina turbo przeładowuje
podświetlenie podgrzewania szyby rozdzielczości 1440x900 uszkodzona grzałka kuchenki
podłączenie kondensatorów miele dotyk
Jak założyć pokrętło do kuchenki Amica? Demontaż kolektora ssącego w Passacie B5 2.0 AZM