Oś ma być w takim miejscu żeby zaczep naciskał na hak - 5-10kg nacisku wystarczy, oczywiście pusta przyczepa.
Pusta lub załadowana przyczepa zawsze musi wywierać nacisk na hak. Nie może dochodzić do sytuacji gdzie odczepiamy przyczepkę a zaczep samoczynnie ucieka do góry. Nacisk na hak oczywiście nie może być za duży ale to już określa producent.
i masz rację w kwestii ustawienia osi to najpierw mocujesz do osi z kołami resory i stawiasz na nich przyczepkę tak aby był nacisk na hak około 5-10kg jak będę miał jutro trochę czasu to narysuję ci jak zrobić ramę i dyszel żebyś mógł załadować nawet do 1,5t tyle że jazda oczywiście z głową przy takim obciążeniu
Pod naciskiem resor się prostuje i tym samym przesuwa oś do tyłu co powiększa nieznacznie nacisk na hak. Może od początku. Resory z osią ustawiasz tak żeby pusta przyczepka generowała nacisk kilka kilo i musi być dobrze. Jeśli obciążysz równym ciężarem całą skrzynię to zaczep zrobi się nieznacznie cięższy i o to chodzi bo nie można ładunkiem na przyczepie...
przeróbka powoduje istotną zmianę konstrukcji przyczepy. Ten fakt powoduje utratę homologacji i wejście w konflikt z prawem. Dopóki nić się niestanie, problemów nie będzie. A w przypadku jakiejkolwiek kolizji samowolna przeróbka będzie przyczyną naprawdę dużych kłopotów i niewspółmiernych kosztów. Jaką ty chciałbyś mieć homologację na"przyczepkę typu...
Wg przepisów, wysokość zaczepu / głowicy zaczepowej powinna wynosić (od podłoża) 430 +/- 35 mm. Z doświadczenia wiem, że przyczepki z wysokim zawieszeniem strasznie podskakują kiedy nie są załadowane. Resory są dobre jeśli realnie chcemy przewozić duże ciężary. Do mniejszych ładunków polecam rozwiązanie z osiami na elementach skrętnych w układzie np....
A czy wiecie że przyczepkę o masie 750 kg załadowanej na zwykłej osobówce nie możesz ciągnąć bo hak ma wbite przeważnie jakieś 500 kg. A ja tam nigdzie takich rewelacji nie widziałem. Zazwyczaj jest tylko podany maksymalny nacisk na hak. Najważniejsze jest umiejętne rozłożenie ładunku na przyczepie.
Przyczepka będzie DMC 750kg więc lekka uniwersalna z demontowalnymi burtami, taka szeroka by się zmieścił motocykl z wózkiem bocznym K-750, rama, dyszel z profilu 80x50x2, dyszel V z zaczepem kulowym V o długości 1,70m (od kuli do przedniej burty więc swoją wagą nacisk stworzy) Osie rozmieszczę tak jak radzi kolega Toku74. Samochód na haku ma 2000kg...
Mam 2 pytania: 1.) Jaką maksymalną przyczepę kempingową można ciągnąć takim hakiem (jak widoczna tabliczka z haka na załączonym zdjęciu) ? Holownik to Opel Zafira B 1.8 Benzyna 141KM W dowodzie DMC na haku to 1200kg, oraz w dowodzie największy dopuszczalny nacisk osi to 10,93kN 2.) Dodam też, że obecny hak ma złącze 7pin, i wyczytałem, że złącze 13pin...
gdzie ma być umieszczona oś. Oś zawsze musi być umieszczona w połowie skrzyni ładunkowej, tak aby jej równomierne załadowanie nie powodowało ujemnego nacisku na hak. Co do wymiarów dadam jeszcze, że przyczepy do 1600 mm szerokości nie muszą mieć świateł pozycyjnych przednich, natomiast powyżej już tak. Tu masz mały rysunek poglądowy znaleziony w sieci:...
Ale co on ma w tym haku testować?? Nacisk? Uciąg? Czy może tylko gniazdo przyczepy?
Nie reaguje na pilot główny oraz zapasowy Oba piloty emitują sygnał ? Sprawdzone testerem ? słyszę ciche pikanie ze środka Gdy naciskasz na pilota czy "cały czas" ? Masz hak holowniczy i gniazdko przyczepy ? gdzie jest miejsce na kluczyk w klapie bagażnika x164 Strona 76 instrukcji obsługi https://obrazki.elektroda.pl/8145816100_...
Tylko jak wyznaczyć środek ciężkości samochodu ? Wydaje mi się, ze trzeba to zrobić w sposób amatorski, a ponieważ dysponujesz tą samą przyczepą i tym samym samochodem, to ja zrobiłbym to tak. Wjechać na przyczepę zapiętą na hak. Postawić samochód na środku. Podłożyć pod tył przyczepy i przód klocki , które ograniczą przewrócenie przyczepy, ale pozwolą...
Domyślam się, że chodzi o silnik benzynowy... Więc tak: 1) Informacje ogólne: Moc: 55 kW / 75 KM (przy 5200 obr/min) Max. moment obrotowy: 135 Nm (przy 2800 - 3600 obr/min) Pojemność skokowa: 1598 cm3 Skok tłoka: 86,9 mm Średnica cylindra: 76,5 mm Stopień sprężania: 9,8 2) Parametry jazdy: Prędkość maksymalna: 172 km/h Przyspieszenie 0 - 80 km/h: 7,9...
Statyczny nacisk na hak nie powinien przekraczać 70-120 kg. Nie wiem czemu, w tego typu lawetach nie stosuje się zaczepów ze stabilizatorem, które są powszechne w przyczepach campingowych. Nie wyobrażam sobie ciągnięcia osobówką jednoosiowej przyczepy o masie 1,5 T, bez stabilizatora.
Citroen C15, dostawczy, od 1985r. masa hol. przyczepy 900 kg, nacisk na główkę haka nie może przekraczać 50kg
A po co ma się niby mieścić w 3,5T. Na B + E teoretycznie można jechać zestawem do 7T. Teoretycznie tak. Ale ciężko będzie taki zestaw utworzyć. Za dużo wymagań. Zawsze jeszcze dochodzą same ograniczenia haka (max masa ciągniona, nacisk na kulę).
Witam, odnośnie mojego problemu założyłem hak do bmw e46 coupe z 99r z modułem i wszystko rewelacyjnie grało, po kilku miesiącach zmieniłem lampy tylne na ledowe i wszystko zaczęło wariować. Wiadomo moduł świateł wykrywał, że ma żarówki spalone i ogólnie czasem mrugały same od siebie ale wymieniłem moduł świateł z poliftowego i w samochodzie światła...
Przecież na rozrysowanej wiązce widać L2 i dwa pojedyncze konektory. Więc co z tym? Ta linia służy do wpięcia się w przecięty przewód od lampy przeciwmgielnej. Bardzo możliwe, że masz gniazdo przyczepy z wyłącznikiem na obwodzie. Widziałem takie wynalazki - w momencie wkładania wtyku przyczepy naciskany był bolec przełącznika, który przełączał przeciwmgielne...
Użycie czujników nacisku jest zupełnie zrozumiałe i intuicyjne, ale będzie chyba wymagało zmian konstrukcji podpory lub/i wykonania nakładek z czujnikami na stopy podpór. Nie wiem dlaczego najpierw należałoby opuścić wszystkie podpory? Wręcz algorytm powinien poradzić sobie z przyczepą odczepioną z haka i pozostawioną na gruncie. Faktycznie można by...
Odgrzewam kotleta... Nie rozumiem jaki wy macie problem z gotową wtyczką??? Na zgaszonym aucie sprawdzasz multimetrem chyba co drugi polak go ma za 10 zł, gdzie jest przejście z pinu na karoserie, już wiesz gdzie masz minusa. kupujesz byle jaką żarówkę do auta, podpinasz jeden pin do tego z masą z drugi pod kolejny pin i po kolei druga osoba ci zapala...
Witam ja mam ciągnik robiony typu sam na maluchu i już około10 lat pomaga w gospodarstwie tylko ja się męczę bo tereny górzyste i albo pociągnie albo nie pociągnie pojedzie albo nie pojedzie wyjedzie pod górkę nie wyjedzie bo brak w nim blokady różnicy brak WOM brak hydrauliki brak 4x4 ale jak dotąd to spisuje się dobrze i teraz co do silnika to ani...
Jezeli jest ciągłośc rejestracji tj. posiada aktualny dowód rejestracyjny i tablice ,to nic bym nie zmieniał. Sam mam jeden samochód z 1973 roku i nie zamierzam go rejestrować na "żółte". Nie warto. Więcej z tego krzywdy niż pożytku. No chyba ,że nie masz żadnych dokumentów na niego-wtedy niema innego wyjscia i musisz zarejestrować na zabytkowe tablice....
Witam Koła od rozsiewacza KOS są takie same jak w kosiarkach listwowych, traktorek dzik czy w innych sprzętach rolniczych o oznaczeniach 16-6.00 Nie widziałem jako wzmocniona wersja do zadań ciężkich na przykład jako koła w pojazdach ciężarowych stosuje się z literką C. Chyba że są a ja nie wiem o tym:) Takie ja mam właśnie (stare ze złomu bo nie stać...
Armor ATV jest przeznaczony dla osób, którym zwykły quady ATV nie wystarczy, a nie chcą inwestować w ciężki sprzęt do off-road’u. Zalety wielozadaniowych pojazdów Tinger ? 1) Pojazd potrafi się poruszać w trudnym górzystym terenie, po śniegu, błocie, górzystym terenie, potrafi pływać; 2) Dzięki napędowy 6x6 oraz 8×8 i wytrzymałej, ale lekkiej...
bateria nacisk rezystor nacisk rower nacisk
głębokość uziemić bednarek konwersja kodów dioda bat85
Renault Midlum 180 dCi - trudny rozruch po regeneracji pompy i wtrysków Canon TS3450 - Miganie diod pomarańczowej i zielonej