Może INDEKS i PODAJ.POZYCJĘ? http://obrazki.elektroda.pl/5227304000_1...
U mnie działa...
ponieważ swoje się wstydzę... Rety, to coś Ty tam wypisał :D Wklej do arkusza źródłowego taki [syntax=vb]Private Sub Zapisz() With Sheets("Zestawienie ofert") wDst = .Range("D1").End(xlDown).Row + 1 'klient 'data 'kwota łącznie For i = 2 To 4 wSrc = 3 Do While Cells(wSrc, 2) <> "" .Cells(wDst, i + 2) = .Cells(wDst, i + 2) & Trim(Cells(wSrc,...
A nie prościej będzie wciągnąć obie tabele do Accessa i skorzystać z kwerend wyszukujących niepasujące dane?
Dzień dobry, Czy chodzi Panu o to, by w Arkuszu1 był roboczy formularz do wprowadzania danych i dane te były później kopiowane do Arkusza2, czy odwrotnie - dane są już umieszczone w Arkuszu2, a w Arkuszu1 chce Pan tylko wyświetlić dane przypisane do wybranej osoby?
Cześć, mam "bazę danych" tworzoną za pomocą formularza googla. Teraz to wszystko zbiera się w jednym excelu online, chciałbym aby w zależności od kategorii dane przypisywały się do różnych arkuszy w tym excelu i tworzyły tabele, z której będę mógł wyciągać dane. https://obrazki.elektroda.pl/7022070200_... https://obrazki.elektroda.pl/6322953200_...
nie wiem dlaczego wybierając zaokrąglenie z opcji formatowania komórki nie działa.. Dlatego, ponieważ opcje formatowania komórki wpływają tylko na sposób wyświetlania danych na ekranie. Formatowanie nie ma natomiast wpływu na wartości komórek - do których odnoszą się formuły.
Osobiście wolę korzystać z funkcji Dir . FileSerch potrzebuje referencji i lubi stwarzać problemy. Poniżej przykład z pętlą. Jeśli daty w nazwach są w stałym formacie można sobie ułatwić podstawiając dzisiejszą datę. Dla wczoraj będzie to Date-1, itd Oczywiście dla wielu plików przypisanie nazwy odbywać się będzie wewnątrz pętli bez wychodzenia, ale...
Wbudowana funkcja Wyszukaj.Pionowo() załatwia sprawę.
Mam w excelu 2003 arkusz w którym są nazwiska a kolejnej kolumnie dane liczbowe. W jaki sposób przenieść do kolejnego arkusza te nazwiska przy których liczba jest większa od zera? Tak aby jeden wiersz pod drugim pokazały się nazwiska z niezerową wartością? Proszę o jakieś pomysły?
Pewnie jakaś SUMA.JEŻELI lub coś podobnego. Przydałby się załącznik z przykładowymi danymi...
Witam Jestem na etapie tworzenia pliku do utrzymania finansów firmy w porządku. wyglada to następójąco: -6 Arkuszy: Operacje,wydatki,Inwestycja,Sprzedaż,Wyp... na arkuszu operacje są stworzone guziki (makra) przenoszące do konkretnego arkusza który jest przypisany do danego guzika. Arkusze jak np:wydatki zawierają pola do wypełnienia takie...
Dzięki za wskazówki :) Korzystając z Twoich rad wklepałem kod ale niestety jak wgrywam plik nic się nie dzieje, tj nie są przepisywane żadne wartości i nie mam pojęcia gdzie leży błąd. Przypuszczam, że diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach... Po pierwsze: zrób przypisanie do arkusza tak, jak Ci proponowałem, nie MsgBox (Dane.Name) ) Po drugie, przy...
Witam Chodzi mi o tabelę w Excelu. Zaimportowałam dane do Excela ale ustawiają się pionowo, a mi chodzi o to jak je przestawić poziomo w kolumny A,B,C,D,E ale żeby nie robić tego ręcznie tylko wszystko na raz bo tych danych jest dużo tzn 6 tyś pozycji - nazwisko, imię, adres i telefon. proszę o informację krok po kroku. Za wszelką pomoc z góry dziękuje....
Jak zmodyfikować kod, by mógł pobierać dane ze skoroszytu, który mam aktualnie otwarty i nie chcę go zamykać Zakładając, że rozpoczynasz od makra (makro w module), spróbuj tak: 1. Usuń zamykanie pliku i czyszczenie zmiennej 'wb' 2. Deklarację zmiennej 'wb' przenieś do nagłówka modułu 3. Zamknij przypisanie oraz 'FileDialog' w instrukcji warunkowej...
Witam wszystkich! Mam taki problem z Excelem: mam kolumny a pod spodem wartości: A B C D E 1 2 4 5 3 3 2 1 4 5 4 2 3 1 5 itd a muszę mieć: 1 2 3 4 5 A B E C D C B A D E D B C A E Na razie nie wpadłem w jakich krokach powinienem to zrobić. A nie wiem nawet jak to nazwać, stąd problem w szukaniu w googlu. Więc temat pewnie źle napisany, proszę Adminów...
Witam, mam pewien problem z Excelem 2003 a wygląda on tak: Mam wypisane jakieś dane w komórkach w przedziale od a1-a10, i chce zdefiniować je tak by w dowolnym miejscu wpisuje adres komórki a1 to z automatu obok wypisują się wartości od a2-a10. Można to zrobić jakaś funkcją czy też muszę skorzystać z VGA Pozdrawiam /W załączniku dałem przykład.
Mam prośbę Chodzi o to, żeby gdy w w wierszu kasa pojawi się "1","2" lub "3" w arkuszu w kolumnie kasa pojawiła mi się wartość aaa itd. Bardzo proszę o pomoc W załączniku podgląd tego o co chodzi
Witajcie. Od niedawna zmieniłem pracę, czasami potrzebuję edytować pliki CSV. Nie jestem zaawansowanym użytkownikiem Excela, dopiero zgłębiam jego bardziej zaawansowane funkcje, jednak nie mogę sobie poradzić z jedną rzeczą. Mianowicie eksportuje sobie plik CSV z bazy danych, mam listę produktów oraz ich parametry. Jest kolumna, która określa produkty...
Mam w exelu następujące komórki 1. 30 { oznacza sekundy - 30 sek. } 2. 1430 { oznacza godzina i minuta - 14:30 } Chcę poskładać to w jednej komórce uzyskując gg:mm:ss 3. 2306 { oznacza dzień i miesiąc - 23-06 } 4. 2015 { oznacza rok - 2015 } Chcę poskładać to w jednej komórce uzyskując rrrr-mm-dd Proszę o pomoc w wykombinowaniu dwóch funkcji Zgodnie...
Witam, Czy istnieje możliwość nadpisywania istniejącego pliku nowym plikiem bez utraty danych? Co przez to rozumiem... Mam co godzinę generowane z system zestawienie, które jest eksportowane do Excel'a. A następnie zapisuje to do arkusza o nazwie "Arkusz1" Chciałbym żeby, każde nowo wygenerowane zestawienie w pliku Excel po zapisaniu w docelowym arkuszu...
Posiadam taką przykładową tabelkę w excelu kolumna A | kolumna B 1 99 99 99 99 2 98 98 98 Teraz chciał bym przypisać każdej komórce w kolumnie b z wartością 99 przypisać 1, a z wartością 98 przypisać 2 mniej więcej żeby to wyglądało tak: kolumna A | kolumna B 1 99 1 99 1 99 1 99 2 98 2 98 2 98 Problem polega na tym że jest to arkusz w którym jest baaardzo...
Witam, mam problem z przypisaniem wartości wielu komórek z jednego arkusza, do drugiego arkusza na podstawie wyboru z listy rozwijanej. Wygląda to tak - mam listę rozwijaną z nazwami firm. W osobnych arkuszach mam dane dotyczące tych firm, tzn. listę produktów które ta firma zamówiła(nazwy produktów,l.p.,ich ilość, ceny netto, brutto itp). Chcę aby...
Witam Wszystkich po dłuższej przerwie! Walczę z excellem i słabo mi to idzie szczerze powiedziawszy.. :( próbuję sobie ułatwić pracę, ale problematycznie mi to idzie... ale wracając do pytania... Mam arkusz1 w którym są nagłówki takie jak: imię i nazwisko, prawo-jazdy, adres, ilość miejsc siedzących, adres Oraz arkusz2 w którym mam "bazę danych" z takimi...
Dzień dobry 1 .Wpisanie wartości (godzin 24 lub 12 lub 6 lub innych jeśli 24 dzieli się na dwóch pracowników to tak by było wiadomo który przychodzi w dzień a który w nocy ) w arkuszu "ROBOCZY GRAFIK POST MC" w kolumnie oznaczonej datą - spowoduje automatyczne wstawienie w arkuszu "GRAFIK DZIENNY" odpowiednio do wystąpienia wartości w kolumnie IMIENIA...
Witam, mam tabelę Excel, w której znajdują się dane bardzo dużej ilości osób. Nazwy kolumn to np: A1 imię i nazwisko B1 miasto C1 płeć D1 wiek Chcę za pomocą VBA posortować je po jednej z kolumn - np miasto, a następnie "pociąć" całą tabelę w taki sposób, aby dane dla każdego miasta zapisały się w osobnym pliku idealnie pod nazwą miasta, którego dotyczą....
Witam, problem polega na tym, że posiadam dwa spore pliki w programie excell 64 Mb i 66 Mb. W każdym z plików, w każdym z wierszy znajdują się w osobnych komórkach NAZWA i szereg odpowiadających im wartości liczbowych. W jednym pliku mam 27 tys. wierszy na 102 kolumny, w drugim podobnie, przy czym niektóre nazwy w obrębie danego pliku się powtarzają,...
Witam! Chcialbym prosic o pomoc w napisaniu makra do przykladu z załącznika. Chodzi o to aby stworzyc przycisk w zakładce "dane" ktory bedzie zapisywal plik na pulpicie w formacie xls o nazwie z komórki "nazwisko" Chcialbym aby po zapisaniu pliku informacje wpisane do arkusza "dane" zostaly wyczyszczone i przeniesione do akrusza "dane2" ulozone w kolejnosci...
błędny wpis to wartość poza zakresem cyfr 1-151
Dzięki za pomoc. Będą osobne arkusze. Pozdrawiam.
Zmień formatowanie danych - Opcje serii -> Wypełnienie punktu danych z automatycznego na konkretny kolor.
Hej, Mam problem ze zrobieniem cennika za magazynowanie i wysyłkę towaru. Może ktoś z was jest w stanie mi pomóc, choćby wskazówką jak się za to zabrać. Muszę w arkuszu zrobić cennik który pozwoli mi na automatyczne wypełnianie komórek odpowiednią ceną. Problem kategorii rozmiaru rozwiązałem za pomocą formuł ORAZ i JEŻELI kilkakrotnie zapętlonych. Każdy...
Na wstępnie, bardzo przepraszam za nie doprecyzowanie ważnych cech mechanizmu. Temat jest szerszy... Potrzebuję okna napisanego w Visual Basic (załącznikPrtSc), które bedzie podbięte do źródła danych (ODBC).
Przypisanie komórkom wartości liczbowych z sąsiedniej komórki. Nie przepisuje w kolejności oraz wyrzuca błąd Przy wyborze z listy SYSTEM nie wyświetla poprawnie danych które sa przyporzadkowane do komórki SYSTEM przyporządkowany jest do WYMIARÓW Plik w załączniku XLSX http://obrazki.elektroda.pl/2071350900_1... =INDEKS(D9:D14;PODAJ.POZYCJĘ(...
Nie rozumiem w czym widzisz problem ? Spokojnie możesz przypisać dla każdej wartości tekstowej jakiś identyfikator liczbowy (w postaci jawnej lub ukrytej - w innej tabelce :D ), a następnie sumować te wartości liczbowe (identyfikatorów). Wszystkie takie działania możliwe są również w arkuszach kalkulacyjnych Google - przykładowo na przypadkowych danych...
Najprościej utworzyć listę z danych w kolumnie C. Wtedy formuła w kolumnie F będzie automatycznie rozszerzać zakres liczb do pobrania z kolumny C. www.office-solutions.pl
Dlaczego SQL? W arkuszu "dane" nie ma tabeli w rozumieniu Bazy Danych (Dane>wstaw tabelę). Odwołuj się do prawidłowych nazw. Z drugiej strony, zdaje się, że można to zrobić prościej. Czy chodzi Ci tylko o przypisanie list do combobox'ów? Łatwiej byłoby posługiwać się tablicami. Co z powtórzeniami?
Witam Czy istnieje sposób na przypisanie odnoników jedynie do przefiltrowanych danych tak by można było np. w kolejnej zakładce poddawać je dowolnej obrobce. Założenie jest takie że dane wciąż są uaktualniane, zastosowanie więc filtra zaawansowanego i wskazanie lokalizacji do umieszczenia danych nie spełnia swojej roli. Z góry dziękuję za pomoc
Witam, generalnie to mam wrażenie, że Twój opis jest bardziej zagmatwany niż to czego faktycznie potrzebujesz. Niestety w załączniku nie ma makr, którymi planujesz generować swoje zestawienie i to trochę utrudnia znalezienie właściwego rozwiązania. To co mi się na początek rzuca w oczy to układ pliku. Dodanie kolejnych produktów spowoduje przesunięcie...
treść ... również zmieniała się tak jak adresaci ... ... by jedna część tabeli (nagłówki) zawsze była stała a jedynie druga (dane) się zmieniały I. Brak przykładu obrazującego układ danych w arkuszu II. ' Mail_TG ' do poprawki: 1. Nazewnictwo pewnych zmiennych - tutaj ' rng '. ' Rng ' to właściwość obiektu ' Sort ' - nie stosuj jako nazwy zmiennej...
Mam 2000 szt skoroszytów stworzonych z szablonu w EXCELU 2002 który miał dodatek (tpwiz) zapisywania w bazie danych i to chodziło OK do czasu zmiany na EXCEL 2010. Przerobiłem to tak aby każdy z nich w przypadku naniesienia jakiejś poprawki dopisywał się do tej bazy (z zdarza się to często). Jak kodem VBA przypisać do bieżącego-otwartego skoroszytu...
W takim przypadku wystarczy przypisanie skopiować "z góry na dół"... [syntax=vb] If Cells(wrs, 2) = Empty Then Cells(wrs, 2) = ile ElseIf ile > 0 Then Cells(wrs, 3) = -1 + ile / Cells(wrs, 2) Cells(wrs, 2) = ile 'tutaj End If[/syntax] Edit: Widzę, że zmieniłeś post. Chyba się już połapiesz, że nowa ilość to wartość zmiennej 'ile', stara to Cells(wrs,...
Wszystko jest do zrobienia. Jeśli chcesz umieszczać obszary w zmiennej rang , wystarczy zmienić przypisanie elementu /rn = rang(i)/ na pętlę for, przypisującą adresy komórek z tych obszarów. Np If lub Select Case w pętli For Each . Wyłączenie obsługi błędów (On Error Resume Next) spowoduje, w przypadku braku arkusza w pliku, jedynie przypisanie pustego...
Dobrze myślałeś. Przycisk i kod, który wypełni formularz na podstawie Np aktywnej komórki i "druknie" x2 szt. Zwykłe przypisanie cells()=cells() i instrukcja PrinTout Coś na wzór (kod w module):[syntax=vb]Sub PrnForm() Dim arkPrn As Worksheet Set arkPrn = Sheets("Wydruk") With ActiveSheet wrs = ActiveCell.Row arkPrn.Range("d7") = .Cells(wrs, 1) 'Nr...
Witam. Mam ok 60 plików CSV (pliki tekstowe oddzielone przecinkami) znajdują się w jednym folderze. Pliki mają różne nazwy (przykładowo: 21172001 6.28.18 13.07.05) każdy plik ma tyle samo kolum (po przecinku) wiersz pierwszy: a,b,c,d,e,f,g,h,i, wiersz drugi: 1,1,1,0,0.00,0.00,N-m,0,0 wiersz trzeci: 1,1,1,0,0.00,0.00,N-m,0,0 Potrzebuję makro które: 1....
Witam, Mam 2 arkusze. W jednym z nich mam numery zadań, a w drugim numery faktur i odpowiadające im numery zadań: [Arkusz 1] A B BU_001 BU_002 ... BU_100 ---------------- [Arkusz 2] A B BU_001 FV_234 BU_001 FV_342 BU_002 FV_124 ... BU_100 FV_500 Chodzi mi o przypisanie numerów faktur do danych zadań. Normalnie skorzystałbym z funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO(A:A;...
Kurcze, jeżeli chodzi o VBA to jestem zaczynającym samoukiem. Nie znam reguł stosowania wszystkich funkcji. Mogę prosić Cię o rzucenie okiem na mój kod i poradzenie w jaki sposób użyć Twojej funkcji? [syntax=vbscript] Private a As Integer 'zmienna globalna Private haslo As String Sub MsgBox_error1() 'wyświetla omunikat o błedzie MsgBox "Wypełnij wszystkie...
A może zastosować inne rozwiązanie? Zastanawiam się i kilku rzeczy nie mogę rozgryźć. Zapytam: 1. Czy plik to jeden miesiąc, czy więcej? 2. Jeżeli nie, to co będzie za pół/półtora roku? 3. Czemu ma/miał służyć pierwszy arkusz? Zakładając, że plik to miesiąc można ten arkusz wykorzystać do przedstawiania wyników wyszukiwania (stosując listę, combobox,...
po poprawkach wygląda to tak: Sub Macro1() 'deklaracje tablic grup POTS,DSL,inne dopisać Dim POTS(1 To 2) As Variant POTS(1) = "0.2" POTS(2) = "0.3" Dim DSL(1 To 2) As Variant DSL(1) = "0.4" DSL(2) = "0.5" Dim inne(1 To 2) As Variant inne(1)...
W kodzie 'TenSkoroszyt' , Case w set_kol(patrz zalacznik)
Taka formuła to: wyszukaj.pionowo(szukana;przeszukiwana tablica, numer kolumny z której ma być zwracana dana; 0 ) Szukane dane mają być w pierwszej kolumnie tablicy (nie muszą być posortowane gdy jest 0 jako ostatni parametr formuły
:) A dlaczego "niby"?
Da się. Przypisałem do zmiennych, dla łatwiejszej analizy.
bardzo często dodajesz jakieś produkty do bazy -> kolumna M. Zastanawiam się nad przypisaniem tych 3 twoich dodatkowych kolumn do jakiejś stałej > tylko problem taki, że w momencie dodania do bazy nowego produktu trzeba zrobić ręczny update w excelu
Spróbuj poprawność danych>lista (pobierana z zakresu lub wpisana ręcznie).
Użyj funkcji jeżeli i blokowania wierszy / kolumn ze znakiem "$".
Witaj Spróbuj wymienić If Sheet1.Cells(irow, 11).Value = "Dex" Then na If Sheets("Sheet1").Cells... 11).Value = "Dex" Then Excel wersja angielska? edit: aj... irow - nie zostały jeszcze przypisane wartości
Taka kombinacja z arkuszem pomocniczym, listami przez poprawność danych, nazwami zakresów... Może działaj w tym kierunku?
INDEKS(B1:B10;PODAJ.POZYCJĘ(C1;A1:A10)) Może to być tak, ale z małe korekty INDEKS(B1:B10;PODAJ.POZYCJĘ(C1;A1:A10 ;0 )) T.z. Szukaj na dokładne dopasowanie
Mam np. Kraje i przypisane do nich wartości. Nie bardzo, ale rozumiem że to tylko luźny przykład ;) Najprościej (przy tym układzie danych)
Przypisz nazwę dla zakresu np. A2:A20 w arkuszu '2' Dla A4 użyj 'Poprawność danych' - lista, żródło - nazwa zakresu Dla B4, E4 - funkcja WYSZUKAJ.PIONOWO
Zamiast: Range().Select ActiveCell.FormulaR1C1 = możesz także skorzystać z Cells(i, j).Value = wartość, gdzie i - wiersz, j - kolumna. Tu możesz się łatwo odwołać do współrzędnych, jeżeli tak byłoby Ci wygodniej. Potem pętla po i. Będzie łatwiej, jak podrzucisz przykładowy plik, bo nie jest dla mnie jasne poniższe: i jeszcze jak zrobić żeby wpisywał...
Tak, chodzi o to, aby nie bylo makra. Mozna dac przykladowe dane, bez skanowania plikow.
Witaj Zmienic: tekst = tekst & ListBox1.list(w, 1) na tekst = tekst & ListBox1.list(w, 0) nazwa = ListBox1.list(w, 1) na nazwa = ListBox1.list(w, 0) Dla przycisku - nowe makro w Modulu da się przypisać Sub pokaz() Magazyn.Show End Sub
Popieram kolegę adamasa. Można tez po podziale ale przed przypisaniem do konkretnych komórek arkusza do drugiego członu (tego z zerami) na początku dodawać apostrof - ale nie wiem jak jest zrobione makro dzielące główną daną więc ciężko doradzać.
Mam pytanie odnośnie Excela, bo nie potrafię tego zrobić i mam nadzieję, że Wy mi pomożecie. Potrzebuje zrobić coś takiego, że w jednej miejscu mam pole wyboru i jeżeli wybiorę np firma to wyświetlaja mi się dane firmy http://obrazki.elektroda.pl/2023843100_1... zaś jezeli wybiorę z listy Klienta to pokażą mi się dane co do Klienta http://obrazki.elektroda.pl/7220966800_1...
excel przypisanie przypisanie excel excel przypisanie makro
peugeot zapala kontrolka picture publisher pralka amica blokada drzwi
Kamera samochodowa: ustawienie 50/60 Hz – do czego służy, jak działa anti-flicker? Volvo XC60 diesel – bezpieczny demontaż przewodów przelewowych z wtryskiwaczy D3 D4 D5