Dzień dobry wszystkim. Jako ,że jestem nowym użytkownikiem forum , to proszę o wyrozumiałość , gdybym pytał nie tu gdzie trzeba lub cokolwiek pomieszał . a więc do sedna ... Mam problem Z MB CLK 2004r 270 CDI 170-konny. Sytuacja wygląda następująco : Na biegu jałowym nie falują obroty. Silnik chodzi równo. Odpala od strzała. Auto od samego dołu ma odpowiednią...
Samochód ogólnie mówiąc jeździ w miarę ok. Spalanie na trasie przy 120km/h około 5.23L (autostrada). Na zimnym jak i na ciepłym pracuje prawidłowo, obroty zawsze równe, nic nie faluje. Silnik ma jeszcze moc, fakt, tym pudełkiem nie da się jeździć więcej jak 120km/h (bo jest strasznie głośny) lecz maksymalna to około 170 (sprawdzane) więc jeszcze jakoś...
Pacjent W245 B180 2,0 CDI 109KM manual. 209tys przebiegu. Pojawiło się szarpanie podczas delikatnego przyspieszania, kiedy powoli dodaję gazu w zakresie do około 2500rpm. powyżej tych obrotów nie szarpie. Żeby było ciekawiej, nie dzieje się to cały czas... kiedy odpalę zimny silnik i jadę to wszystko jest ok, dopiero jak temperatura przekroczy ~50℃...
Witam przeglądam już od dłuższego czasu różne fora dotyczące dp0 i al4 i nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi. Problemy mam zarówno na ciepłej i zimnej skrzyni, postaram się wymienić przypadłości w podpunktach Skrzynia zimna: - przeciąga biegi - wrażenie ślizgania się sprzęgła przy delikatnej oraz dynamicznej jeździe - szarpnięcia najczęściej...
Podczas ruszania i w czasie jazdy na zimnym silniku nie można dodawać gwałtownie gazu gdyż zamiast przyspieszać samochód zaczyna dławić się szarpać i spadają mu obroty. Minimalne dodanie gazu nie powoduje tego efektu ale rozpędzenie samochodu trwa dość długo. Zauważyłem ze jeżeli przekroczę 2,5tys obrotów to samochód normalnie reaguje na gaz. Zauważone...
Witam mam problem w moją skodzie. Jest coś takiego że gdy samochód stoi na wolnych obrotach to pracuje bez zarzutów tylko co jakiś czas schodzi na chwilke z obrotów a następnie powraca do stanu poprzedniego podczas jazdy objawy są następujące: gdy chce ruszyć z pierwszego biegu gwałtownie to zaczyna szarpać silnikiem i potafi zgasnąć a później na wyszych...
Witam sprawa dotyczy seicenta 900 z 1999 roku. Samochód mojej dziewczyny, problem o tyle skomplikowany że auta nie mam przy sobie bo ona studiuje gdzie indziej i dostęp do samochodu mam tylko w sobotę więc chciałbym popytać żeby mniej więcej wiedzieć na następną sobotę jakieś propozycje co może być nie tak.. Sprawa jest następująca, skarżyła się że...
Tylko dobry specjalista z kompem, widocznie obecny mechanik nie do końca ogarnia ten silnik, może to być wszystko od czujników po nieszczelności w kolektorze itp. Takie rzeczy nie zawsze wywalają błędy, trzeba dobrze odczytywać wartości rzeczywiste.
witam wszystkich Dwa tygodnie temu zakupiłem dość nietypowy samochód VOLVO V70 2.0 10V benzyna automat 1998r. Dzisiaj zdecydowałem się na wymianę oleju bo na miarce tzn. bagnecie był koloru czarnego co świadczyło wg. mnie o zaniedbaniach w wymianie. Od mechanika odjechałem i wszystko było dobrze. Do domu zrobiłem 3km i zaparkowałem. Po kilku godzinach...
Wrzuciłem również logi dynamiczne. Co o tym sądzicie? Dla przypomnienia wspomnę, że problem polega na tym, że silnik szarpie w trakcie jazdy i w momencie szarpania jeśli trzeba zwolnić bądź zredukować bieg to może zgasnąć. Przyspieszać też nie chce co jest niebezpieczne zwłaszcza przy wyprzedzaniu. Błąd z VAGa to 00550. Poniższe logi zrobione zostały...
osiadam seicento MPI z 2002 roku i mam następujący problem. Kiedy samochód się rozgrzeje zaczyna szarpać przy 2000 obrotów. Objawia się to tak że silnik rozpędza się do ok 2000 obrotów i pyk tak jak bym całkiem puścił gaz albo zalał silnik pyrka zwolni i znowu przyspiesza. Jeżeli nacisnę mocniej gaz to przestaje tak falować ale też obroty są większe....
Szarpie silnikiem jak jest zimny (chwilę) a potem mu przechodzi i pracuje równo?
Twój wybór gdzie zrobisz aktualizacje , skoro znasz nową wersje więc po co te pytania co i jak. W okolicy pewnie masz kilka aso więc można spytać o koszty albo kogoś kto zajmuje się grupą vw z vas, odis .
Niedawno robiłem taką mazdę znajomemu tylko tam problemem były za wysokie obroty na biegu jałowym. To co u ciebie jest to może być źle ustawiony zapłon. Obroty biegu jałowego w trybie serwisowym powinny trzymać na ok. 800obr,/min. Trzeba ustawić obroty biegu jałowego. Jeśli nie ma innych usterek, należy ustawić potencjometr położenie przepustnicy (TPS)....
Odepnij wtyczke nastawnika a się przekonasz. Nie holowałes ostatnio autka? Po drugie lepiej piecowo wymalować felgi. Po trzecie skoro tak ci szarpie a ty sobie nic z tego nie robisz to wykończysz skrzynie. A tu 600zł nie pomoże.
Potencjometr przepustnicy
Spróbuj zaślepić zawór EGR żeby spaliny z powrotem nie cofały się do kolektora ssącego.
Przewody WN zmieniałeś A czy ten model posiada przewody , czy listwę?
jezeli wywala ci bledy to zewzyj sobie a i b w zlaczu diagnostycznym i sam zobaczysz jakie to sa , program diagnostyczny niewiele wiecej moze, czsem zeby zresetowac komp trzeba odlaczyc minus akum na kilka minut wez to pod uwage,pozdrawiam
Wydech drożny?
i wartosci mierzone
Czy to jest pełny wtrysk?
Podobne objawy dają uszkodzone przewody zapłonowe.
Sam mam takiego tds-a , moze łańcuch rozrządu powycierany?? to sie w nich zdarza i wtedy szarpie bo jest czoły na zapłon.Poczytaj na forum TDS-A tam duzo pisza o tych silnikach.Drugą przyczyną moze byc wtryskiwacz sterujacy ale to powinien pokazac komputer.Sprawdz też czy paliwo z pompy idzie na przelew, moze to cos z zasilaniem paliwa??
Tam wiązki do wtrysków benzynowych są fatalne kable i pewnie tam wlutowane wtryski gazowe trzeba sprawdzić przewody.
sterownik turbiny. Niestety występuje tylko z turbiną. Można regenerować ale nie zawsze działa.
Prawdopodobnie masz uszkodzenie w cewkach WN. Podstaw na próbę inne cewki. Pozdrawiam.
Z centralnym to jak chyba sam wiesz powinno byc na odwrot . Z szarpaniem to jezeli szarpie na wyzszych biegach od czworki w gore , rzadko na trojce a na dwojce i jedynce wogole to bedzie najprawdopodobniej przeplywomierz . Moze tez byc zatarty ktorys z wewnetrznych przegubow , moze miec poprostu stary juz zuzyty lekko zapieczony smar.
Czy jest konieczna regeneracja wszystkich wtryskiwaczy? Ja zawsze regeneruje wszystkie, po regeneracji jednego, często występuje szarpanie przy przyspieszaniu.
można go "kręcić" do 87Hz ale trzeba przepiąć go na trójkąt i poustawiać parametry. poczytaj o technice 87Hz. Przy pewnej częstotliwości silnik przestanie przyśpieszać a zacznie szarpać (wyrównanie momentu hamującego z napędowym). zgadzam się z poprzednikami: spadnie moment znamionowy silnika. Pozdrawiam.
A w jakim stanie jest sonda lambda λ? Moze nadszedl juz jej czas, a moze wystarczy tylko sprawdzic przewody i zlaczki... Pozdrawiam
Siemka. Pierwszą rzeczą, którą trzeba sprawdzić to instalacja wysokiego napięcia (kopułka, palec - czy nie mają przebić, przewody wys. napięcia - czy mają odpowiedni opór, oraz czy świece zapłonowe nie mają za dużych przerw). Mieszaka przy nagłym naciśnięciu pedału gazu mocno ubożeje i potrzebne jest wysokie napięcie do zapłonu. Iskra "ucieka" na uszkodzonych...
szarpanie moze byc przyczyna uszkodzona swieca bądz przebicue w ukladzie zapłonowym
Chrysler pacifica 4.0 szarpie przy delikatnym przyspieszaniu AI: W jakich warunkach drogowych i przy jakiej prędkości występuje szarpanie? Szarpanie najczęściej występuje od prędkosci około 50 km równomierne przyspieszanie zdarzyło się że wyskoczył bład sondy , gdzieś wyczytałem że może to powodować wypadanie zapłonu ale czy na pewno AI: Czy były ostatnio...
Nikt nic ? :)
Witam i jak był ten regulator ciśnienia paliwa do wymiany? bo mam te same objawy.
Info z jednej ze strona na temat diagnozy PD. [ ]..."Jak sprawdzić stan pompowtryskiwaczy Oprócz wyczuwalnych objawów uszkodzonych pompowtryskiwaczy, takich jak nierówna praca silnika, szarpanie, brak pracy na wszystkich cylindrach, można z grubsza ocenić stan tych elementów za pomocą komputera, kabla diagnostycznego i oprogramowania VAG-COM. Korekcje...
4 wtryskiwacz do śmieci. Pytanie jest jeszcze takie w jakim stanie są gniazda w głowicy, czy zakładałeś nowe, oryginalne oringi, czy podoginałeś piny w złączach elektrycznych, czy pompki masz dobrze ustawione względem głowicy i na jaki kąt wyregulowałeś dźwignie.
Źle wgrany nowy soft, wypalić dpf
Czujnik położenia wału napędowego musi być oryginał, nie zamiennik.
I co nie zaslepiles jeszcze go?🫣
Witam serdecznie.Może masz zapchany katalizator.Wjedź na kanał i odkręć te 3 śruby.Uruchom go i jak będzie chodził cicho to go masz.Narazie możesz jakimś łomem usunąć go.Nowy jest okropnie drogi.Pozdrawiam. też bym na to stawiał ,chociaż z tym łomem to nie czaje,mialem kilka takich przypadków tylko katalizator był rozwalony (a nie zapchany)i wszystkie...
Pisałeś o przepływce, a odpinałeś ją dla testu? Miałem coś podobnego w Octavii z tym silnikiem, tyle, że u mnie był błąd przepływki. Szarpało na wolnych, przy przyspieszaniu też różne cuda, wymiana pomogła.
lub ich zasilaniem :D miałem podobny przypadek w peugeot 405 silnik podczas przyspieszania szarpał tak ze chciałlo go z ram wyrwać(przerwy w zapłonie) pozdrawiam
Witam. Zdjęcia i to co kolega (at)arturo2773 napisał to pierwsze na tapetę.
Na początku sprawdziłbym ciśnienie paliwa, podobno dzieje się tak gdy jest za niskie. Kiedyś w 318is miałem takie szarpanie podczas przyspieszania, co prawda szarpanie przy przyspieszaniu zdarzało się tylko dwa razy ale bardzo mnie zaniepokoiło. Badanie komputera wykazało uszkodzenie czujnika wałka rozrządu oraz czujnik temperatury zasysanego powietrza....
Sprawdź miernikiem przewody czy maja przejście ( czy maja równa rezystancję) u mnie jeden tracił przejście i przy przyśpieszaniu auto szarpało.
Zauważ jakie masz średnice gardzieli: w Ori druga masz taka jak pierwszą teraz w tym Weberze. Jest za ubogo i dlatego szarpie. Poszukaj po necie bo są chyba strony z doborem dysz. Albo wspawaj sondę lambda w wydech 1V + miernik i sam dobierzesz po wskazaniach napięcia.
Wychodzi na to , że za szarpanie przy przyśpieszaniu odpowiada fiksujący czujnik ciśnienia spalin ( u góry z tyłu silnika) oraz nastawnik turbiny ( znajdujący sie z tyłu silnika obok turbo). Najlepiej wymienić oba bo zawsze jedno psuje drugie.
przy przyspieszaniu odczuwam szarpanie jakby całym samochodem na 4 biegu przy przyspieszaniu tez szarpie
Być może cewka być może braki paliwa,albo np EGR jak jest.
filtr miałem niedawno czyszczony,ustawienia sa dobre,gazownik sam wymiękł bo jak mieszanka za bogata to zle jak uboga też żle.dzisiaj natomiast zauważyłem ze na benzynie zaczął mułowato przyspieszać.
Gdyby to były cewki to by był błąd po sprawdzeniu komputerem, ja bym wymienił filtr faliwa jeśli to na benzynie występuje, spróbuj podłączyć pod komputer i pojeździć , może coś pokaże podczas szarpania, może przepływomierz brudny.
Błędy jakieś w ECU są? Zobacz jak wygląda odczyt z lambdy podczas szarpania - przyśpieszania.
witam musisz jeszcze troszke pojeździć i napewno będzie lepiej skoro juz sie poprawiło :) a jeszcze jedno.... daj mu przez chwile dobrze po garach niech się wszystko dobrze poprzeczyszca......... tak minimum z 15 minut takiej ostrej jazdy na wysokich obrotach... pozdrawiam
Witam wszystkich. Jestem tu nowy i jeśli coś źle zamieszczam proszę o uwagę. Koledzy mam problem z BMW F10 2012 rok 3.0 d xdrive. Problem polega na tym że podczas przyspieszania szarpie całym samochodem jak by napędy miały się urwać. Przy prędkości od 30 do 120 jest tragedia powyżej 120 delikatnie ustaje. Sprawdzona skrzynia reduktor wymieniony olej...
Witam. Jestem tu na forum nowy i licze na pomoc.... Posiadam Forda Smaxa 2.0 tdci 2008rok. i mam następujący problem - Przy stałej jednostajnej jeździe w okolicach 2700 obrotów czuć szrapanie auta aczkolwiek w czasie szybszego przyspieszania szarpanie nie występuje - W czasie ostrego przyśpieszania wyskakuje komunikat awaria silnika i zaświeca się kotrola...
Witam...Mam problem z Opel zafira 1.8 16V 99r.. Podczas jazdy na rozgrzanym silniku gdy chcę otrzymać np.100km/h auto zaczyna szarpać..gdy przyspieszam szarpanie ustaje ale auto jest osłabione. Jeden z mechaników powiedział mi ze to Zawór EGR ale jestem ciemny w tym wszystkim i nie wiem co zrobić...Zaczął więcej palić i na zimnym silniku jest tak słaby...
Nie ten dział.
To jeszcze wtyczkę i przewody sprawdź albo wtrysk nawala mimo diagnozy nie napisałeś na którym wypada? Wtedy zamienia się miejscami cewkę wtrysk i kompresja do zmierzenia
Prawdopodobnie masz nastawnik do czyszenia ,odepnij wtyczkę od szybkosciomierza w skrzyni i się przejedż jak przestanie szarpać to nastawnik do czyszczenia lub wymiany
Pierwsza pompka zmienona i auto jak nowe :)
egr był wymieniany jakis czas temu ale z przyczyny zatarcia... jak sie to ma do szarpania??
Witam wszystkich i proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterku W moim Pegoucie Partnerze przy przyspieszaniu szarpie , objaw występuje tylko przy rozgrzanym silniku . Wszystkich znających sie na temacie proszę o pomoc.
Witam, mam problem ze swoim silnikiem 2.0 BMP 140KM a mianowicie podczas przyspieszania samochód szarpie, na postoju podczas dodawania gazu nic nie czuć. EGR został wyłączony i zaślepiony, wymieniłem filtr paliwa bo myślałem że to jest to, ale jednak nic nie pomogło. Drugą rzeczą była regeneracja wtrysków i dalej nic. Po podłączeniu VCDS pokazuje błąd...
Mam następujący problem: przy gwaltownym przyspieszaniu czuc szarpanie silnikiem. Zaczyna to byc wyczuwalne od 3 biegu w góre w zakresie obrotow od ok 1800 do 2400obr/min. Jak dla mnie to szarpanie przypomina jakbym przyspieszal na sliskiej powierzchni i kola co chwile "lapaly" przyczepnosc i przy okazji czuc tez szarpanie silnikiem. Gdzie mozna szukac...
Zacznij od sprawdzenia układu doładowania przyczyna może być nieszczelność.
Witam, co może być przyczyną takich falujących obrotów oraz szarpania podczas przyspieszania, dodam że kable wymienione oraz cewka i świece, Octavia 2 1.6 MPI BSE z LPG. Na LPG i benzynie te same objawy, dziękuję pzdr. https://filmy.elektroda.pl/27_1705589845...
Witam mam ten sam problem czy udało się coś zdiagnozować z tym szarpaniem
Witam mam napęd faac centralka E045. Mam taki problem, że gdy zmienię wartości spowolnienia skrzydeł z 99 na choćby 93 czy poniżej to brama w początkowej fazie strasznie szarpie - obojętnie czy przy zamykaniu czy otwieraniu. Wygląda to tak jakby wystrzeliła z procy później nagle coś ją zatrzymało i idzie wtedy już swoim trybem według procentów spowolnienia....
Padające pompa paliwa była przyczyną szarpania, problem rozwiązany.
Witam pietras8877, mam ten sam problem co ty dokładnie ten sam, wiem, że twój temat jest stary ale jak mógłbyś powiedzieć co wtedy dolegało twojej astrze bo ja juz od pół roku szukam rozwiązania i nie mogę trafić. Nie ma żadnych błędów na kompie. Dodano po 6 U mnie problem zaczyna się przy 3,5 tysiąca obrotów, szarpie i traci moc, dopiero jak przekroczę...
ERG zaślepić i OK
Tak kolego. Zrób diagnostykę i może szybciej znajdziesz usterkę a nie wydasz tyle kasy!!
Nie mam czym tego zrobić. Przepustnica zmienia się płynnie bo sprawdzałem.
witam:) Szarpie od czasu do czasu na nie dogrzanym silniku a nieraz i na rozgrzanym... filtr powietrza wymieniłem i nic nie dało wiec założyłem stożkowy i tez nic filtr paliwa wymieniony a instalacja gazowa była czyszczona nie cały rok temu. Wymieniłem cały gaźnik tez nic... Świece nowe i przewody WN tez, a szarpie zwłaszcza na gazie a na benzynie rzadko...
O szarpaniu w tym silniku w psa/Volvo/ford można książkę napisać. Najpierw zobacz czy masz na gruszce od turbosprężarki czujnik kopiowania.
Zbudowałem taki układ: http://obrazki.elektroda.net/23_12752986... W moim EGR uszkodził się potencjometr i podczas przyspieszania szarpał silnik. Kod błędu 1405. Po zamontowaniu tego układu nie świeci się kontrolka silnika i silnik przestał szarpać. Zaworu EGR nie zaślepiałem i założyłem że jast w pozycji "zamknięty". Zawór EGR nie podłączyłem...
Przytarta geometria.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Gość miał szarpanie i ujemne Bipy, miał zużyty wałek rozrządu, po wymianie przeszło.
Opel Astra Classic F kombi. Silnik 1,4. Auto odpala normalnie. Na biegu jałowym praca silnika bez zarzutu. W momencie przyspieszania zaczyna szarpać na wszystkich biegach (5 nie sprawdzałem). Co mogę samodzielnie sprawdzić zanim udam się do mechanika?
niestety adaptacja nie pomogła,na biegu jałowym falują obroty kolega twierdzi ze jest problem z mieszanką paliwa która raz jest za uboga wtedy komputer zadaje większą żeby auto nie zgasło, po podaniu większej zaczyna falować.Dodam że sonda była zmieniana i jest w normie.Co jeszcze mógłbym sprawdzić bo juz nie powoli tracę cierpliwość.
Witam. Podpiołem ale zero błędów :(
Moim skromnym zdaniem Komputer auta dostaje nie prawdziwe dane , któryś z czujników jest uszkodzony a komputer tego nie widzi Na początek spróbuj odłączyć przepływomierz powietrza , jeżeli będzie poprawa to będziesz miał winowajce;)
Wykluczyłeś nieszczelność w układzie dolotowym powietrza ? Będą podobne objawy.
Witam mam problem z Yarisem. Podczas jazdy na niskich obrotach około 2000-3000 naprzykład na 4 biegu mocno szarpie. Jak delikatnie zaczynam przyspieszać szarpanie znika. Auto jest z gazem ale na benzynie i na gazie jest tak samo. Yaris ma przejechane 140 000 . Swiece wymieniałem przy 100 000 przebiegu. Za wszelką pomoc z góry dziękuję.
Schylić się trzeba i zobaczyć co się dzieje za wtyczką sondy
silnik to 1.1 wydaje mi sie ze na monowtrysku, niestety niemam obrotomierza wiec ciezko stwierdzic mi na jakim przedziale, ale generalnie nastepuje to przy przyspieszaniu czyli chyba bardziej w nizszym-srednim zakresie. na biegu jalowym silnik raczej pracuje rowno (ma tam male wachniecia ale mysle ze w przedziale +/-50obr i chyba bylo tak zawsze) zarowno...
Więc jeśli można wykluczyć problem po stronie gaźnika, to jak sprawuje się zapłon? Nie masz wrażenia że podczas tego szarpania wypadają zapłony? Jeśli masz taką możliwość to podmień moduł zapłonowy.
Miałem to samo podmieniłem przepływomierz auto ożyło, sonde rozłączałem nie miała na to wpływu, oczywiście diagnoza skanerem nie wykazywała błędów. Takie przepływki chodzą już od 220 (podróbki), nie ma co się rozczulać szkoda czasu i pieniędzy.
Witam problem jak w opisie silnik Z14XE benzynowy, w trakcie przyspieszania gwałotownego lub normalnego szarpie w zakresie 2000 do 3500 obr/min, w trakcie jazdy ok 40-60km/h czuć delikatne szarpnięcia podobnie na każdym biegu gdy silnik na minimalnych obrotach (jałowym biegu) i ma kolejno włączone 1,2,3,4. Ponadto jak na postoju zrobie przegazówkę do...
Czyli dzieje się to tak przy obciążeniu napędu? Delikatne przyspieszanie i zmiana biegów przy wyższych obrotach silnika pewnie nic się nie dzieje. Ale, że to 1.8t więc rwie przy dodawaniu gazu. Ja bym sprawdził sprzęgło.
Siemanko, sprawa męczy mnie już od dłuższego czasu. Opiszę jak to wygląda. A więc, mam astre g coupe, Z18XE. Problemy zaczęły się kilka dobrych miesięcy temu, mianowicie : strasznie szarpie podczas przyspieszania, zwalniania czasem też. Objawy zaczęły się kilka miesięcy temu i raz były denerwujące a raz ich w ogóle nie było. Ciężko jest utrzymać samochód...
Witam. Mam problem z VW Vento 1.8 benzyna gaz. 90 km. Samochód szarpie przy przyspieszaniu, zazwyczaj od 1800 do 2700 przy obciążeniu wciskaniu pedału gazu. Czasami na zimnym zaraz po odpaleniu. Innym razem zaraz po ruszeniu rozgrzanym silnikiem. Szarpanie czasami jest tak intensywne, że wygląda jakby palił na 2-3 świece. Dodam, że świece, cewka, przewody...
Witam Otuż znowu mam problem z turbo 4 miesiące temu czysciłem turbo i wszystko było ok teraz pojawiło się przy przyspieszaniu szarpanie dymienie na szaro i odcinanie turbo Dzisiaj wymieniłem intercooler bo był nieszczelny. Myslałem ze wszustko bedzie ok ale jest gorzej zaczeło czesciej odłączac turbo niezależnie od obrotów. Jakieś sugestie
Przyczyną dziwnych rzeczy z elektryką w samochodzie jest najczęściej urwany kabel masy. Sprawdź kabel masowe do akumulatora, bloku silnika, komputera silnika i deski rozdzielczej.
A co to jest wg ciebie?
Rzeczywiście jakby głośniej, myślałem nawet że coś z tłumikiem. Jutro obadam. Dzięki ;)
Jak nie szarpie bardzo(ale czuć że coś nie tak) a to silnik 1.9 TDI to całkiem możliwe, że jest to wina nieszczelnego układu spalin. Dokładniej element do recyrkulacji spalin. Kawałek rurki przed silnikiem, która prowadzi spaliny do dopalania.
Raczej sprawdż sprawność sondy.Ona jest odpowiedzialna za dawke przy przyspieszaniu
szarpać przyspieszać szarpać przyspieszać laguna szarpać przyspieszać octavia
połączenie równoległe żarówek kanał zanika pompa wyżej
pralka samsung reset pralka samsung reset
Kontrola przepalenia żarówki mijania w Honda Civic 9 sedan Samoczynne przewijanie pasków w Windows 11 - jak to naprawić?