Nie szukaj zbyt głęboko-zajrzyj a zobaczysz krótki płomyk zapalajacy, czekajacy na większą ilość mieszanki do spowodowania wybuchowgo zapalenia- po prostu oczyść z nagromadzonego kurzu "kominek" albo świeczkę bo jej płomień jest zbyt krótki- a moze przytkana dysza świeczki?? Weź i oczyść te elementy.
U mnie na 2 pompie to samo jest ale silnik w każdym zakresie działa jak zegarek nie kłóci ani nic. To jak założę tą zębatek od c385 czy 902 to przyspieszy zapłon?
Oryginalnego magneta nie chcę z prostego względu dało się we znaki razem z przerywaczem i oryginalną cewką. W poprzednim sezonie jeździłem na oryginalnym zapłonie wszystko pracowało pięknie aż tu nagle motor zgasł i koniec (środek pola 20km od domu). Po z holowaniu motoru zmarnowałem pół dnia na wymianę cewki, kondensatora, przerywacza (miałem po kilka...
Witam! Mam pytanie odnośnie zapłonu.Mam Renault Lagune 1.8 RT i chciałem troche przyspieszyć jej zapłon(tak z czystej ciekawości) by zobaczyć jaki da to efekt no i może ktoś mi powie gdzie szukać tej regulacji bo nie wiem czy przestawia się to w sposób mechaniczny (typu 3 śrubki) czy z elektronoką trzeba się pobawić.No niby proste jest cewka kopułka...
(at)popromienny A powiększałeś otwory? Bo u mnie maksymalnie da się przyspieszyć zapłon do 4 mm przed gmp.
Próbowałeś przyspieszyć zapłon aparatem?
Jak byś mógł oryginalny czujnik cofnąć o te 10°, to wtedy wymagane było by tylko przyspieszanie. i Można by wtedy myśleć o rozwiązaniu elektronicznym. Czyli rozumiem że należało by mechanicznie przyspieszyć zapłon a potem go elektronicznie opóźniać? Bo naszym celem jest przyspieszyć zapłon względem ori na lpg o te 10stopni Czy mam zamontować czujnik...
Witam wszystkich. Problem mam taki. Skończyła się regulacja aparatu zapłonowego tzn. nie można więcej przyspieszyć zapłonu. Aparat przekręcony do oporu w lewo a mimo to zapłon wpada gdzieś poza 20*. Dodam że rozrząd wymieniony i ustawiony idealnie. Wymienione kable, kopułka, palec, świece. Cz jest możliwe że przestawiona jest nakładka napędzająca aparat?...
Witam . Spróbuj wyregulować dawkę powietrza w gaźniku, tylko nie reguluj przepustnicy bo na gazie zwiększą ci się także obroty. Możesz także minimalnie przyspieszyć zapłon to obroty powinny wzrosnąć. powodzenia.
No wreszcie się udało odpalił tak jak mówiłem użytkownik irekw odkręciłem te cztery śruby od korpusu pompy nie te to mocują pompę tylko te drugie było ciężko przekręcić pompę ale przekręciłem parę milimetrów w prawo tak aby przyspieszyć zapłon bo jednak okazało się że biały dymek szedł kręcił rozrusznik a nie chciał zapalić na początku jeszcze wymieniłem...
Witam, jedyny "problem" z paliwem wysokooktanowym jest taki - że jest przeznaczone do mocno sprężonych silników, np. ta benzyna 98 oktanów - jest do silników mających co najmniej stopień sprężania 10 : 1, a jeszcze lepiej 11 : 1. I tylko w takich silnikach taka benzyna spala się dostatecznie szybko i daje odpowiednią moc. Natomiast silniki "dolnozaworowe...
EEtam kolego, z ta lampą stroboskopową to gruba przesada. Łady, fiaciory, poldoloty i innne tego typu sprzęty lepiej się ustawia "na ucho" niż na lampę" Przyspieszyć zapłon -> jazda próbna. Jak nie ma stuków to jeszcze przyspieszyć, aż wystąpia stuki. Jak wystąpią to cofnąć z powrotem i git.
Im wyższa liczba oktanowa, tym zapłon może (albo wręcz musi) być wcześniejszy. Dlatego nie ma sensu lanie do starego auta (rozdzielacz zapłonu), benzyny 98 jeśli nie przyspieszy się zapłonu! Auto będzie chodziło ciszej, ale będzie więcej paliło i będzie mułowate. Na gazie polecam przyspieszyć zapłon. Odsyłam do obojętnie jakiej książki o silnikach z...
Spróbuj przyspieszyć zapłon
oczywiście też teoretycznie wiem, że tak jest z lpg że trzeba przyspieszyć zapłon. Ale interesują mnie dwie rzeczy - czy komputer ECU w aucie sam sprawdza jak bardzo może przyspieszyć zapłon przy danym paliwie - np. benzyna 95 i 98oct. Jeśli tak jest, to oczywiście wariator nie jest potrzebny, bo ECU sam przyspieszy zapłon. Nigdzie nie mogłem sie tego...
Wydaje mi się, że stym opóźnieniem zapłonu poprzez jakiś układ między przerywaczem a cewką to niezła idea. A przyspieszyć również można przecież wystarczy tylko przestawić (przyspieszyć) zapłon aparatem zapłonowym i regulować opóźnienie.
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
Widocznie stary kondensator był zwarty. Trzeba nieco przyspieszyć zapłon bo objawy które opisujesz wskazują na zbyt opóźniony
Poprawcie mnie jak się mylę: Przyspieszyć zapłon o 10 stopni to to samo, co opóźnić o 350 stopni.
filtry zmienione w tym roku po zimie .zapłon ustawiany był na oko z tego co wiem , wiec może tu leży problem tylko jak już to czy go przyspieszyć czy opóżnić żeby był żywszy i o jak dużo to przestawić?
Witam,mam od pewnego czasu wielki problem z moim samochodem,jest to Suzuki Vitara 1,6 8V 1992r na monowtrysku z MAP-sensorem. Problem jest tego typu,że przy gwałtownym dodaniu gazu zamiast przyspieszyć zapłon on go opóźnia,jak dodaję gazu delikatnie zapłon wraz ze wzrostem obrotów jest przyspieszany(aparat zapłonowy bez podciśnienia i bez przyspieszacza...
możesz troszkę przyspieszyć zapłon i zobaczyć co będzie a jeśli nic to nie da to chyba pompa do wymiany/naprawy
Witam. Owszem ma on powiązanie ale czujnik został zmieniony i nadal wygląda na to że jakby za mały prąd dopływa i nie otwiera elektrozaworu na zimnym silniku podciśnienia aby przyspieszyć zapłon
Jeśli można to bardzo proszę o interfejs + soft do SKoda Felicja 1,3 MPI (wielopunkt siemens) . Potrzebuje pokasować błędy i ew. troszkę przyspieszyć zapłon do gazu. Pozdrawiam i dziękuję grzest(at)interia.pl
żerdzie kupujesz gotowe czy robisz sam ? Dodano po 1 Ze względu na dużą ilość zamówień na wykonanie studni w ogródkach działkowych oraz brak ludzi do pracy muszę przyspieszyć z budową wiertnicy nawet w wersji mini. Średnia głębokość na której pokazuje się nam woda to 8 m ale bywa czasami że na 13 m dochodzimy do wody jednak ręcznymi wiertnicami dalej...
zwieranie lini nic nie daje.... a interfejs dobry bo z Polo , Borą i nowszym Golfem łaczę sie bez problemu... zapłon był ruszany przez poprzedniego wlasciciela bo zamontował LPG i chciał jeszcze przyspieszyć zapłon lecz dla mnie wolne obroty ok ~1000 a ~1100 to chyba za dużo...
Nie znam się na nowych chińskich skuterach ale coś mi się wydaje, że to problem złego zapłonu. Nowe magneto może mieć krzywkę w innym miejscu niż stare czego skutkiem będzie przesunięty zapłon. Gdy silnik nie wchodzi na obroty to zapłon jest za późny. Spróbuj delikatnie przyspieszyć zapłon i zobacz co się stanie ( nie powiem Ci jak bo nie znam konstrukcji...
W końcu wiem co mu było:-D wystarczyło przyspieszyć zapłon i pali od pierwszego na zimnym bez ssania a ustawiłem go na 3mm a nie tak jak powinno być 1,5 mm-1,8mm teraz juz będę wiedział co zrobić jak znów tak się będzie działo... problem rozwiązany wiec zamykam temat dzięki za pomoc pozdrawiam :-)
Kolego na początek podaj jaki masz zapłon w motocyklu. Jeśli masz na tzw. tradycyjny, to ustal w silniku GMP (najwyższe położenie tłoka) i wstępnie sprawdź szczelinomierzem luz na przerywaczu (ok. 0,35 mm). Dysponując suwmiarką możesz doświadczalnie przyspieszyć zapłon, obniżając tłok w cylindrze o ok. 2 mm, kręcąc kołem magnesowym "pod obroty". Czy...
a jak ustawić zapłon przyspieszyć czy opóżnić
okazało się że poluzowała mi się śruba od aparatu zapłonowego i mi się opóźnił zapłon..przez co dopóki samochód się nie rozgrzał to było dobrze a później tracił moc i temp. nawet po 5km podskakiwała mocno aż do załączenia wentylatora. teraz już poprawiłem zaplon i jest ok. tylko mam jeszcze pytanie, ile można przyspieszyć zapłon na LPG, ażeby nie powypalać...
Witam. Auto nie faluje obrotami. Na zimnym silniku pracuje całkiem normalnie lecz gdy zejdzie z ssania zaczyna trząść. Cały czas pokazuje błąd 4 cewki, którą już wymieniłem! Dziś przy jeździe próbnej jechał normalnie gdy dawałem gazu, ale jak puściłem nogę z pedału i chciałem ponownie przyspieszyć zaczął pracować jakby na jeden rząd cylindrów. Po chwili...
Najprawdopodobniej źle ustawiony zapłon. To jak mam zapłon przyspieszyć czy opóżnić ?
Witam mogę ci doradzić żebyś sprawdził czy masz sprawne urządzenie które przyspiesza zapłon zimnego silnika. Znajduje się z boku pompy wtryskowej, są dwa typy w pompach bosch są montowane ciśnieniowe sterowane zaworkiem elektromagnetycznym [ wygląda jak zaworek start/stop ] w pompach lucas urządzenie wygląda jak mały silniczek elektryczny .To urządzenie...
Panowie drodzy jeżeli w całej okolicy takie są ceny napraw to nie rozumiem czemu się nie da za 300 .Rozumiem że w niektórych rejonach kraju mogą być ceny takie czy takie , ale klient nie zapłaci 500 skoro chcą 300 . Natomiast w tym przypadku może by tak spróbować opóźnić lub przyspieszyć zapłon . Skoro odkręcana była pompa to może jest przestawiony...
1......+ pierdy z wydechu .... - to by sugerowało że problem leży raczej w ukl. zapłonowym. Na początek jeżeli jest możliwość spróbuj odrobinę przyspieszyć zapłon 2. Sprawdź czy w momencie nieprawidłowej pracy pracują nieprawidłowo 4 cylindry czy np jeden z nich przestaje pracować. 3.Zmierz ciśnienie sprężania na zimnym silniku oraz nagrzanym do temp....
Jeśli mówisz że iskra nie jest w odpowiednim czasie to wygląda mi to na przestawiony aparat zapłonowy.To jest to do czego są podłączone kable od świec. I masz opóźniony lub przyśpieszony zapłon musisz go trochę przyśpieszyć lub opóźnić.
Witam . Poszukuje softu i schematu do Skody Felicji 1,3MPI (potrzebuje błędy skasować i jak się da zapłon przyspieszyć o parę stopni do gazu) Pozdrawiam GT grzest(at)interia.pl
Zgadza się, jeśli zapłon się przyspiesza ze wzrostem obrotów to lepiej dla silnika. Kiedyś sam kombinowałem z zapłonem do MZ ETZ 150 żeby go przyspieszyć i silnik był mocniejszy i lepiej pracował na wolnych obrotach.
Witam Przeczytałem cały wątek, który miejscami staje się dziwna polemiką ale temat jest wielce ciekawy. Oczywiście, zmiany w scalaku bez dobierania indywidualnego weryfikowanego pod obciążeniem dadzą lepsze rezultaty i bezpieczniejsze. Są oczywiście takze chipy uniwersalne tj. trochę lepsze od fabrycznych ale na tyle uniwersalne by silnik nie popłynął....
Panowie wtrącę coś o olejach : olej 15W nie musi być mineralny np. Castrol magnatec jest już dawno na bazie syntetycznej . Pompa motorpala to rzędówka . Rotacyjne boscha wstawiane były w 3-kach euro2 . Silniki te ciekną (mało powiedziane) i na mineralnych olejach więc lanie półsyntetyka to pomyłka ,a pełnego to nazwę wręcz głupotą. Jak projektowali...
Ten (też 2T) ma stabilizację (a właściwie ograniczenie) napięcia do jakiego ładuje sie kondensator (C1) magazynujący energię do wywołania iskry. Przecież moduł nie jest bogiem i nie wie kiedy będzie impuls z impulsatora, więc skąd wie jak przyspieszyć impuls na triak? Regulator wyprzedzenia w zasadzie nie wyprzedza zapłonu tylko go opóźnia w zależności...
Witam. Zapłon można regulować na pompie wtryskowej, Jeżeli po zluzowaniu trzech śrub delikatnie przechylisz pompę w kierunku do silnika to przyspieszysz zapłon zaś w drugą stronę od silnika to go opóźnisz. Z mojego doświadczenia podejrzewam że masz za wczesny zapłon, albo motor bierze olej czyli ma słabą kompresję . Może też być popękana głowica. Powodzenia.
lpg czyli mieszanina propanu i butanu ma niższą niż benzyna kaloryczność czyli inaczej wartość opałową o ok. 20% , dlatego zużycie gazu jest większe . Ma natomiast faktycznie wyższą liczbę oktanową i inne liczby paliwowe. Najnowsze instalacje pracuja na zasadzie wtrysku bezpośredniego ciekłego gazu , więc nawet wstrzyknięcie ciekłego gazu do kolektora...
Spróbuj przestawić zapłon - jak się da! Najpierw troszeczkę opóźnić i próba. Potem przyspieszyć i próba.
Cała historia wynika z tego ;w procesie spalania mamy kilka czynników tj.prędkość obrotową silnika- która jest zmienna,kąt wyprzedzenia zapłonu który też jest zmienny,pozostaje czas spalania mieszanki paliwowo powietrznej i ten jest stały.Nie możemy przyspieszyć czasu spalania.Dlatego przy małych obrotach i dużym obciążeniu zapłon paliwa w cylindrze...
A jakim cudem w 8V Opla tłoki mają walić w głowicę?? Planujesz przecież głowicę, a nie blok...(nie zmieniasz wystawania tłoków w GMP). Wzrost stopnia sprężania zwiększa termodynamiczną sprawność silnika, ale pod warunkiem zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu. Z tego co pamiętam w C16NZ jest przełącznik LO91/LO95. Multec jest dość "głupim" układem sterowania...
Ja mówię o najprostszym silniku - np. 126p tam niezależnie ile oktanów zatankujesz - masz takie same "osiągi" Dobrze napisałeś - maluch ma "osiągi". jasne że są to różne paliwa i mają różny potencjał mój komputer "uczy się" zalanego paliwa.. czujnik stuku plus soft który stara się dawać zapłon jak najwcześniej (z rozsądkiem) Zapłon jak najwcześniej...
Rozumiem z opisu że przyspieszony został zapłon a kąt statyczny jest ustawiony na 2 stopnie ?
Przesyłka takiego aku do mnie wynosi ok 50 zł :D dla tego też mija się to z celem. Może po krótko wyjaśnię założenia do mojego projektu. chcę wykorzystać układ zasilania silniczka gazem drzewnym z mini generatora gazowego więc zapłon żarowy odpada jak wiadomo gaz nie zapali się samo czynie w wyniku sprężenia więc muszę wykorzystać zapłon iskrowy testowałem...
przyspieszyć lenovo przyspieszyć łączyć przyspieszyć makro
uszkodzić wyrzynarka zapomniane hasło telefonu samsung reset bateria laptop
Jak sprawdzić stacyjkę w skuterze Rex 500RS 4T? Samsung kino domowe USB – odtwarzanie MP4, MP3, FLAC, obsługa FAT32, NTFS, exFAT