zapłon jest rozdzielany przez aparat zapłonowy, który posiada czujnik stuku. Możesz coś więcej na ten temat.:D
Auto nie ma mocy na benzynie jak i na gazie ,sprawdziłem przepływkę,TPS, .,sondę,podmieniałem sterownik , ,błędów brak,sprawdzałem parametry euroscanem ,trochę mnie zastanawia przyśpieszenie zapłonu ,na jałowym jest 17 stopni ,podczas podwyrzszania obrotów przyśpiesza zapłon tylko do 2500-2600 obr.min ,do 45-46stopni póżniej razem z wyrzszymi obrotami...
Nie szukaj zbyt głęboko-zajrzyj a zobaczysz krótki płomyk zapalajacy, czekajacy na większą ilość mieszanki do spowodowania wybuchowgo zapalenia- po prostu oczyść z nagromadzonego kurzu "kominek" albo świeczkę bo jej płomień jest zbyt krótki- a moze przytkana dysza świeczki?? Weź i oczyść te elementy.
Co to jest opóźnienie oraz przyśpieszenie zapłonu oraz w jakim celu się je stosuje jakie są konsekwencje każdego z tych zabiegów i co to jest spalanie stukowe wiem że na necie jest tego pełno ale nie dokonca to rozumiem mógłby mi ktos to wyjaśnic? ;)
Mój upór wynika m. in. z tego, że cały sens posiadania przez mnie tego motorka polega na tym, że lubię sam go naprawiać i przerabiać. Nie wynika to z chęci zaoszczędzenia forsy na mechanika, tylko jest częścią "zabawy". Dziękuję Ci jack63 za tak szeroką gamę propozycji i wierz mi, że wszystkie bym je sprawdził. Dzisiaj jednak mnie olśniło i znalazłem...
A zapłon sprawdzałeś? Może klękło przyśpieszenie zapłonu i jest mułowaty. Grzebał ktoś ostatnio w silniku? Jeśli tak - to co robił? Filtry wymieniłeś? Ma za bogatą mieszankę. A to objaw filtrów starych i brudnych. ps. nie zakładaj instalki gazu przed Koninem - lubią nie zakładać kompa i sonda lambda pada i cały silniczek. Pozdrowienia
To nie o to chodzi że komuś nie chciało chodzić na iskrowniku, tylko że jak się do wsk-i 125 robi zapłon bateryjny to ma lepsze przyśpieszenie i prędkość, a to dlatego że wtedy nie wstawia się całego koła zamachowego tylko samą krzywkę. Minusy tego są takie że nie ma ładowania i skraca się żywot silnika.
Przyczepiłbym się tylko do Pulse generator ( na schemacie w prawym dolnym rogu ) i nie wiem jak jest zbudowany czy optyczny ; indukcyjny lub halla , ale rozbierz go ; wyczyść , sprawdź przewody 4 szt. od niego do CDI , pomierz ewentualnie obejrzyj wszystko łącznie z wtyczkami ( gdybyś rozcinał przewodu to nie zamień miejscami początku i końca np. cewki...
Wracając do tematu. Spróbowałbym przyspieszyć lekko zapłon ( można tego dokonać luzując pompę i przesuwając ją w stronę silnika). Poza tym uważam , że trzeba sprawdzić wtryski i zmierzyć kompresję . Powodzenia Jak kąt wtrysku jest opóźniony to jego przyśpieszenie da pozytywny rezultat. Jeśłi kąty są prawidłowe, to większe wyprzedzenie kąta wtrysku...
Witaj! Żeby opóźnić zapłon musisz kręcić w kierunku obrotów koła zamachowego. Przyśpieszenie kręcisz w przeciwną stronę. Ustawienie zapłonu: wykręć świece, ustaw w miejsce świecy pręcik,ołówek, sufmiarkę, co będziesz miał pod reką, pokręć kołem zamachowem tak by tłok znalazł się w górnym punkcie.Zaznacz to miejsce na pręciku i obudowie i kole zamachowym....
Naprężacz łańcucha 70Nm Bieg jałowy 750+/_100 obr/min Świece 0,8mm Ciśnienie oleju 3/3000 bar/obr. na min Ciśnienie sprężania Nom10-12 bar Min 8,5 bar Silnik102.922 Zapłon 1-3-4-2 Rozrząd stroboskopowy przed zwrotem 32/4500 (stopnie/Obr. Min) Przyśpieszenie odśrodkowe Początek10-16/800 (stopnie/Obr. Min) Koniec 24-28/3000 (stopnie/Obr. Min)
I teraz dla pewności zerknołem do autodaty zapłon możesz jedynie przestawić na module zapłonowym nie na aparacie. Nie na module zapłonowy, a na korektorze oktanowym. Znajduje się on po stronie kierowcy pod maską, obok mocowania górnego amortyzatora. Pokrętło z napisami(zielonymi bodajże) i podziałką. Na wyłączonym silniku pociągamy je do siebie i dopiero...
Jeśli mówisz że iskra nie jest w odpowiednim czasie to wygląda mi to na przestawiony aparat zapłonowy.To jest to do czego są podłączone kable od świec. I masz opóźniony lub przyśpieszony zapłon musisz go trochę przyśpieszyć lub opóźnić.
nie wiem czy to zapłon bo jat to był by zapłon to by chyba tak nie chodził a on jak już odpali to idzie ze strzała ma siłę i przyśpieszenie i wszystko tylko cięzko pali
Witam! Mam problem z Astrą 1.6i z 94r., posiadam ją od niedawna i od początku była jakaś mułowata ma przejechane 170 tys. W sumie jak sie rozbuja to jedzie ale ma bardzo słabe przyśpieszenie nie wiem co jest przyczyną. Ja szukałabym w zapłonie tyle że tu sie nie da ustawić, sprawdzałem lampą to na wolnych obrotach ustawia sie na znaku a jak przyspieszam...
Witam. Mam problem taki że od kilku dni jest problem z odpaleniem czy jest zimny czy jest ciepły. Zaczęło się od tego że jak za krótko (normalnie) przytrzymałem zapłon w stacyjce to odpalił jakby nie na wszystkich tłokach albo jakby był zapowietrzony. Szarpało, trzepało i nie reagował na gaz. Trzeba było zgasić i ponownie odpalić dłużej przytrzymując...
Witam. Mam problem z moim Seatem Toledo II 1.9 TDI. Mianowicie chodzi o turbo doładowanie i zawór N95 podciśnienia. Szukałem przyczyny i cały czas jest to samo, jak nie zawór, to przepływomierz. Przepływomierz wymieniłem 2 razy, zawór chyba już 4 sztukę (N75 ten pierwszy z biały od strony filtra, po prawej stronie, wydaje mi się ciągle się zapycha albo...
Witam. W moim UNO 1.0 FIRE z silnikiem 156.A2.246 mam opóźniony zapłon. Przy skrajnym położeniu aparatu mam niecałe 5 stopni (bez podcisnienia). Czyli nie mogę ustawić większego przyśpieszenia niż te 5 stopni. Przekręcanie aparatu w drugą strone powoduje jego opóźnienie - wychodzi poza skale (poza zero). Jeszcze niedawno na środkowym ustawieniu aparatu...
Chyba wymyśliłem, co mogłoby powodować poprawienie działania silnika przez dodawanie gazu Browna do mieszanki - pytanie, na ile poprawi i jakim kosztem (i wytwarzania gazu Browna, i skutków używania)... (swoją drogą, nie wiem skąd ta nazwa "gaz Browna" w temacie, nigdzie więcej takiej nie mogę znaleźć; chyba coś znalazłem: [url=http://tinwiki.org/wiki/Brown%27s_G...
Witam. Zapłon można regulować na pompie wtryskowej, Jeżeli po zluzowaniu trzech śrub delikatnie przechylisz pompę w kierunku do silnika to przyspieszysz zapłon zaś w drugą stronę od silnika to go opóźnisz. Z mojego doświadczenia podejrzewam że masz za wczesny zapłon, albo motor bierze olej czyli ma słabą kompresję . Może też być popękana głowica. Powodzenia.
Rozumiem z opisu że przyspieszony został zapłon a kąt statyczny jest ustawiony na 2 stopnie ?
Na mój gust to wygląda na zbyt przyspieszony zapłon. Sprubój opóźnić zapłon o jakieś 3 mmm a następnie metodą prób i błędów przyspieszając go osiągnąć właściwe wyprzedzenie. Ja w takich wypadkach regulując zapłon na oko opaźniałem zapłon na tyle żeby silnik zapalił a następnie na rogrzanym silniku delikatnie przyspieszając go, następuje znaczące zwiększanie...
Według czego sprawdzacie zapłon?
A możesz bardziej precyzyjnie opisać problem? Co to znaczy że "staje" podczas rozruchu? Kiedy go kręcisz przestaje sie obracać?
Witam Sprawdź jeszcze raz zapłon, jest przyspieszony dlatego wali w gazinik.
Można,ale po co?Sterownik i tak zaraz zarejestruje to jako błąd.
A na czym tam jest zrealizowane to elektroniczne przyspieszenie zapłonu? coś programowalnego, czy jakiś układ liniowy?
Fiat 126 Elegant ELX 1998 przebieg 52000,przy zwiększaniu obrotów zapłon przyspiesza o około 30-40 stopni również przy zapalaniu na ssaniu zapłon jest przyspieszony .Samochód ma kłopoty czasami z zapalaniem na zimnym i gorącym silniku i lubi od czasu do czasu zgasnąc .Łańcuszek rozrządu ma luz kwalifikuje sie do wymiany
Jeżeli z zapłonem odbija to prawdopodobną przyczyną zbyt przyspieszony zapłon. Dotyczy to wszystkich silników spalinowych benzynowych.
Ustaw dobrze zapłon.Strzela w gażnik czy w tłumik?To ci powiem czy trzeba opóźnić czy przyspieszyć zapłon.
Witam! Mam pytanie odnośnie zapłonu.Mam Renault Lagune 1.8 RT i chciałem troche przyspieszyć jej zapłon(tak z czystej ciekawości) by zobaczyć jaki da to efekt no i może ktoś mi powie gdzie szukać tej regulacji bo nie wiem czy przestawia się to w sposób mechaniczny (typu 3 śrubki) czy z elektronoką trzeba się pobawić.No niby proste jest cewka kopułka...
zapłon mozna przyspieszyc za pomoca zmiany programu komputera
(at)popromienny A powiększałeś otwory? Bo u mnie maksymalnie da się przyspieszyć zapłon do 4 mm przed gmp.
Za bardzo przyśpieszony zapłon.
To jutro przyśpieszę zapłon, czyli przesunę w lewo, to pewnie będzie niewiele.
Czy poziom oleju powinien być poniżej dyszy, czy może być ponad nią i czy w ogóle ma to znaczenie? Poziom oleju musi być poniżej dyszy, bo po zatrzymaniu palnika olej będzie Ci grawitacyjnie wypływał i zalewał piec. Wysokość ma zasadnicze znaczenie bo tym regulujesz skład mieszanki. Im olej niżej mieszanka uboższa i odwrotnie. Jaka jest optymalna różnica...
Tak tylko stosując moduł z Kolegi schematu trzeba minimalnie o stopień albo i poł stopnia przyspieszyć zapłon. Ma to znaczenie szczególnie w górnym zakresie obrotów.
Próbowałeś przyspieszyć zapłon aparatem?
tak jak kolega heniek07 wspomniał, dawka roruchowa do korekcji ewentualnie przyśpieszenie zapłonu
Jak byś mógł oryginalny czujnik cofnąć o te 10°, to wtedy wymagane było by tylko przyspieszanie. i Można by wtedy myśleć o rozwiązaniu elektronicznym. Czyli rozumiem że należało by mechanicznie przyspieszyć zapłon a potem go elektronicznie opóźniać? Bo naszym celem jest przyspieszyć zapłon względem ori na lpg o te 10stopni Czy mam zamontować czujnik...
Góra pompy [przewody ] do bloku dosunąć to przyśpieszysz zapłon .
Mam problem w Simsonie: jak go odpalę, to pracuje równo, czasem przerywa, a jak dodam gazu na maksa, to przerywa na wysokich obrotach. Przerwa na świecy to 0,4 mm, zapłon mam maksymalnie przyspieszony i zapłon wychodzi 1,7 mm przed GMP. Przerwa na platynkach to 0,4 mm, próbowałem 0,35 mm - jest trochę lepiej, ale dalej przerywa na wysokich. Wymieniłem...
wystarczy żę tylko założysz sprawny przyśpieszacz i dobrze ustawisz zapłon to bryka odrazu zacznie się słuchać . pozdrawiam .
Informacja dla śledzących temat. Przyśpieszenie zapłonu na tzw. fasolkach pompy nic nie dało.
No jesli próbowałes wlewajac paliwo bezpośrednio do cylindra i nie odpala to musi być coś z zapłonem nie tak. Spróbuj jutro tego co pisałem czyli albo przyśpieszyć albo opóźnić zapłon .Zakładam że nie zgubiłeś klina od tego koła magnesowego..???
Po przestawieniu auta na pompie (przyśpieszyłem zapłon) objawy ustały. Co prawda zakopci jeszcze trochę przy rozruchu ale ogólnie jest ok. Mógł się zapłon sam przestawić?
Ogi 12 jesteś w błędzie.przy uszkodzonym czujniku wału silnik odpala z trudem z efektem cofania do tyłu (bardzo przyspieszony zapłon).Padanie czujnika wału i wałka bardzo częste!
Poprzez zwiększenie dawki paliwa lub przyspieszenie zapłonu.
jak mozesz to napisz mi jak odpowiednio wyregulowac ( przyspieszyc) zapłon
do paliw 72 - 74 Okt. - ktore byly o wiele bardziej 'wybuchowe' i przez to bardziej kaloryczne wlasnie, nawet o ok. 30% wiecej - niz dzisiejsze benzyny '95'.. Kolego, mylisz 2 sprawy. "Wybuchowość" nie ma nic wspólnego z "kalorycznością" mieszanki, a z czasem spalania w danym ciśnieniu. Przyspieszenie zapłonu da czas na spalenie mieszanki, ale nie...
przyśpieszenie laptop słaby przyśpieszenie przyśpieszenie teksturowania
wkrętarka akumulatorowa zwarcie serwisówki diora firmware linksys
odblokowanie spirit odblokowanie spirit
Scania Irizar – czerwony symbol silnika, komunikat o oleju podczas jazdy, krytyczny błąd smarowania Wtyczki ISO 1724/11446 do przyczepy kempingowej – brak działania mimo połączenia wg schematu