Witam. Natomiast nie moge dojsc do problemu w drzwiach tylnich na szynie elektrycznej (zlaczce) laczacej drzwi zeby przechodzil sygnal na wszystkich pinach mam okolo 8v, troche zglupialem bo powinno byc chyba gdzies brak i gdzies okolo 12v. Silniki centralnego są sterowane z centralki i są sterowane przez zmianę polaryzacji, jednak napięcie pojawia...
Witam kolego! Ten czujnik temperatury jest w większości wkręcony w głowicę przy termostacie ( koniec silnka ) lub w głowicę też okolice termostatu Podaj jeszcze czy ten czujnik ma jedo wyście na kostkę czy dwa piny? Bo możesz to sam sprawdzić na tzw. krótko poprzes próbówkę samochodową na 12 V podpinasz jeden kabelek do masy drugi z probówki do wejścia...
Przekaźnik mniejszy od bc139
Zamiast miernikiem, można próbówką "samochodową" sprawdzić.. Nawet żarówką ok. 5W/12V na przewodzie.. ;)
Próbowałem z próbówką samochodową na żarówce i nie migała.
A próbówkę samochodowa masz? Poszukaj styku 15 przy stacyjce.
Najpierw zmierz tudzież sprawdź próbówką samochodową (12V) dopiero się doktoryzuj co gdzie przekładać. Masz jasno opisane.
To nie jest bezpiecznik, tylko żarówka :) Jak widzisz - pewnie taniej kupisz nowy próbnik w markecie niż zamówisz żarówkę z przesyłką.
W kostce zasilania ISO oznaczonej jako "A", na pinach nr.4 i 7 występują zasilania. Jedno powinno być stałe dla podtrzymania pamięci, które idzie prosto z akumulatora, a drugie pojawia się po przekręceniu stacyjki i uruchamia automatycznie radio. Być może wystarczy u Ciebie po porostu zamienić te piny w kostce miejscami. Jak wspomniał kolega już wyżej,...
Pewnie tak, ale trzeba wyczaić gdzie po wciśnięciu pilota pojawi sie na chwile napięcie, lub zestyk NO bedzie NC. Przy pomocy tego schematu i próbówki samochodowej bedzie cokolwiek trudne.
Powinien być poprawny, chyba że ktoś to już skonfigurował pod zasilanie 12V. Masz żarówkę 12V? Próbówkę samochodową? Miernik? Czy na tych COM, NO, NC masz jakieś napięcie? Plus, lub minus? Płytka pod spodem jest taka? https://obrazki.elektroda.pl/4098269800_... Nie ma nic przylutowanego, a zaznaczone punkty nie są zwarte z DC+, DC-?
Wtórne możesz sprawdzić żarówką z samochodu, pierwotne w sumie też. Akumulator masz, podłącz żarówkę 5-10W do aku przez uzwojenie wtórne, później przez pierwotne. Przy pierwotnym, albo zwierasz czerwony i niebieski z włącznika on-off i sprawdzasz na wtyczce, lub odwrotnie, zwierasz wtyczkę, czerwony do słupka aku, a niebieski przez żarówkę do drugiego...
Sprawdż jakie pojawiają sie impulsy na tych kabelkach przy zazbrajaniu i rozbrajaniu alarmu. Nie wolno używać do tego próbówki samochodowej. Potrzebny wskażnik diodowy ze względu na pojawienie się niskoprądowych impulsów, użycie próbówki może uszkodzić centralę alarmu.
Grzebałem coś przy kablach w drzwiach. Szukałem plusa próbówką samochodową. Dotknąłem jenego z pinów zrobiło sie zwarcie a radio ,,cykneło" i przestało grać. Sprawdziłem bezpieczniki. Brak prądu..... W złączu radia też na darmo szukać plusa. W czym lęży problem?
zgadza się sprawdzałem próbówką samochodową grzeją, ale ile mają się rozgrzewać na mrozie, a jak jest ciepło? -jutro sprawdzę odwrotnie, kabel podepnę do plusa aku i podgrzeje świece z 5s i szybko spróbuje uruchamiać silnik, zobaczymy co on na to powie.
Kolego rafal131313. Tak samo można ustawić zapłon za pomocą żarówki 12v i jakiegoś akumulatora. Plus podpinamy do żarówki, a minus do masy motocykla. Drugi koniec żarówki do platynek, żarówka po rozwarciu platynek gaśnie i wiemy kiedy następuje zapłon. Można też użyć próbówki samochodowej.
Po pierwsze wpinanie się instalacją w okolicy stacyjki to porażka. Wszystkie obwody masz w skrzynce bezpiecznikowej. Sterowanie zamkiem znajdziesz w wiązce wychodzącej z drzwi kierowcy.Jeśli się nie mylę sterowanie minusem. Nakłuwaj przewody przy pomocy próbówki samochodowej podłączonej do masy.Jak nie dasz rady pisz na priva.Pozdrawiam
Nie bardzo rozumiem o co chodzi z kontrolką? Jest to coś, co się zwie próbówką?
Kupujesz próbówkę do sprawdzania instalacji samochodowej i sprawdzasz, albo druga wersja - do żarówki świateł pozycyjnych 5 W dolutowujesz dwa przewody i taką próbówką sprawdzasz czy masz napięcie (+) w gnieździe żarówki.
Sprawdź może najpierw, czy masz tam zasilanie po przekręceniu zapłonu. Próbówką 12V lub żarówką samochodową nawet, na którymś z przewodów czarnym z niebieskim paskiem i brązowym z czerwonym. Bo z tego co kojarzę, to te roczniki miały radia ze stałym zasilaniem a włączanie było realizowane szyną Can.
Panowie wszystko już podłączone i działa należycie - te dwa przewody od centralki (niebieskie) podpiąłem z osobna do złącza przełącznika awaryjnych - jeden daje impuls lewą stroną kierunków a drugi prawą stroną - kwestia była znalezienia odpowiednich przewodów w kostce złącza - za pomocą próbówki samochodowej udało się ustalić położenie napięć na przewodach...
zacznij od świec. Najpierw je sprawdz bo na darmo wpędzać się w koszta. Odkreć wszystkie przewody ze świec żarowych. Weź zwykłą probówkę samochodową (taką z żarówką). Podłącz jeden zacisk probówki do plusa akumulatora a drugim koncem pokolei do każdej świecy.Jeżeli prubówka zaświeci to świeca jest dobra. Tylko pamietaj że przy tej probie aku musi byc...
Więc, żaróweczek nie podpinałem. Odlutowałem uzwojenia i sprawdzałem próbówką samochodową a później miernikiem. Przy uzwojeniach pierwotnych zwarć zero. Wszędzie +12V. Na wtórnych wszędzie masa. I to mi nie pasuje. Scieżka środkowa, Czyli tak jak by z tego schematu jest podwójna. Tak jak by na tym schemacie była podwójna 2 i 5. Do rzeczy. na 1,2 oraz...
Podpinasz się po plusy idące do tylnych lamp i podłączasz do gniazda haka w sposób pokazany w linku: http://www.karawaning.pl/content/view/9/... Wszystkie połączenia należy wykonać dokładnie: polutować i solidnie zaizolować. Tak więc potrzebujesz plusy od: -kierunku lewego, -kierunku prawego, -pozycji, -stopu, opcjonalnie: -wsteczny, -przeciwmgielne...
Nie, dźwięk włączenia przekaźnika powinien być słyszalny, ale kliknięcia, nie smażenia. Podłącz go wprost do akumulatora, tak jak opis na nim, 86(+), 85(-). Tylko te styki z przekaźnika. ( https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... czy ten obrazek jest zrozumiały? Włącznik to alarm, czyli zielony przewód, zasila w tamtym przypadku...
Prosty temat, miernik ci nie potrzebny, wystarczy zwykła kontrolka (probówka samochodowa 12v) zacznij od czujnika wału bo w tych autach bardzo często padały najlepiej z kanału się dostać znajdziesz go nad misą z przodu silnika lub z tyłu obok półośki będzie wtyczka do niego z 3 kablami, na dwóch kablach ma być po załączeniu zapłonu plus i masa a na...
Chodzi o próbówkę wiem wiem. Próbówkę na niskie napięcia taką samochodową najczęściej 12V.
Musisz znaleźć kabelek na którym pojawia się plus po włączeniu radia Bierzesz miernik/próbówkę i sprawdzasz ...nie masz miernika > kupujesz. Nie chcesz kupować? Jedziesz do zakładu Car Audio/ elektryka samochodowego i płacisz za usługę .
Spróbuj na przewód pozycji podać dodatkowe obciążenie (np. próbówkę 12v) i sprawdź czy pomogło.
Nie sprawdzałem probówką samochodową z żarówką no i jeszcze sprawdzę masę też, oby zadziałało. No i jeszcze przyniose mały aku 20ah z warsztatu i też podepnę ale pogoda nie zachęca a żeby wjechać do garażu musiałbym zdemontować naświetlacz, antenę i bagażnik :-( Pozdrawiam.
Miernik lub próbówka w łapki i wszystko się wyjaśni.....
Źle napisałem w poprzednim poście, w probówce samochodowej. I jeszcze mam pytanie. Ściągnąłem głowicę, zapałem tłoki ropą ,i na pierwszym tłoku gdzie było 18 barów ropy było tyle samo ,a na 3 cylindrze który też miał 18 ropy ubyło.
Więcej wiary w siebie. Poradzisz sobie. Czy jest 12V to można sprawdzić np. podłączając do zasilacza żarówkę samochodową 12V o mocy 5W. Czy jest 230V to można sprawdzić tzw. próbówką albo miernikiem napięcia przemiennego (multimetr nastawiony na zakres 750V~). Połączenia można sprawdzić omomierzem lub testerem (niektóre próbówki mają takie testery)....
No cóż można więcej doradzić? A sprawdziłeś próbówkę na biegunach akumulatora, zanim robiłeś próby w gnieździe? Pozostaje jechać do elektryka, może być samochodowy, ale niekoniecznie.
Witam, oto w czym problem, w czasie jazdy samochodem nagle zgasł i wszędzie zniknął prąd a jedyne co działało to światła awaryjne, rozrusznik i radio. Zaholowałem samochód do domu i zacząłem szukać problemu w oparciu o to forum... po dłuższym szperaniu przy kablach (zarówno pod maską jak i przy skrzynce bezpieczników) powróciło zasilanie ale nie działa...
Boże daj nam siłę by dotrwać do rozwiązania zagadki. Coś autor pisał, że na silniku brak 12V to czymś to chyba mierzy? Hmn... może probówką samochodową?
Objaw następujący: przy włączeniu zasilacz na chwilę startuje,poczym dwa błyski led (ocp) odłączam odchylanie h i wyjście ocp z zasilacza ,działa ovp. podłączam żarówkę na 135V bez odchylania h i odlutowuje wyjście ocp we wtyku cn6006 ,wyciągam wtyk zasilania cn8600 za płytce odchylaniazasilacz startuje na kilka sekund ,nawet głos się pojawia i wyłacza.Napięcie...
http://obrazki.elektroda.pl/6654272000_1... Witam serdecznie. Chciałbym opisać wczorajszy montaż pilota centralnego zamka. Mam nadzieję że komuś pomoże i montaż zajmie mu mniej niż połowa dnia jak to było w moim przypadku. :D 1. Należy zdemontować boczek drzwi od kierowcy. 2. Czarnym kolorem oznaczyłem śruby których nie trzeba odkręcać...
Mam auto, więc temat mnie bardzo zainteresował. Przeczytałem i "zawiesiłem" sie nad słowem " lekko". Uważnie ogłądałem 2 pierwsze fotki i nie widze w tym urządzeniu żadnych przeróbek. Może autor tematu oświeci nas swoja " lekką" przeróbką znanej wszem i wobec probówki samochodowej. No, chyba, że patent jest utajniony.
Cewka do wymiany, a impulsy sprawdzaj żaróweczką probówki samochodowej.
Jak sprawdzic ciagłośc połączen. Omomierzem. I podpowiedz mi jak obsługiwac sie woltomierzem. W szkole nie uczyli? Zacznij od przeczytania instrukcji. Jednym kablem szukam plusa a drugi przykładam ...? Najpierw ustaw właściwy zakres pomiarowy (20V DC). Jeden przewód do masy a drugim szukasz 12V. Nie zrób zwarcia bo będziesz szukał bezpieczników......
Naprawione. Problemem okazał się bezpiecznik. Wczoraj sprawdzałem wizualnie i wyglądał ok, drucik nie jest przerwany. Dzisiaj znalazłem probówkę samochodową więc sprawdziłem bezpiecznik jeszcze raz i okazało się, że nie przewodzi prądu, bo jest lekko zaśniedziały. Dziękuję za odpowiedzi, zamykam.
Witam Według mnie twój opis wskazuje na uszkodzenie świec żarowych (lub ich połączeń) Najprostszy sposób na sprawdzenie działania świec żarowych to : -odłączyć listwę zasilającą od świec -podłączyć próbówkę (12-24 v) samochodową jednym końcem do klemy plusowej akumulatora a drugim k o l e j n o do każdego złącza świecy . Jeżeli próbnik po podłączeniu...
Problem rozwiązany, dziękuję wszystkim za odpowiedzi. A teraz opiszę, co było przyczyną. Mierząc sygnały przychodzące na przekaźnik wyglądało, że wszystko jest ok. i było ok.. Pomierzyłem tranzystory w samym przekaźniku też sprawne, pomierzyłem ciągłość przewodów zasilających też OK. I tu właśnie tkwił problem w diagnostyce. Ciągłość przewodów mierzyłem...
No niestety, wlutowałem układ ULN2003A i nie odpala.. Ma ktoś jakieś propozycje.?:( Dodam jeszcze, że gdy probówką samochodową (minus podłączony do masy) dotykam dwóch różnych styków na tym układzie to drzwi się otwierają i zamykają..
Jakim cudem próbówka ma świecić skoro to radio samochodowe na 12V, a próbówka jest do sprawdzania obecności prądu zmiennego 230V? Kolega nie ma zielonego pojęcia o elektronice, a czym bardziej o radiach! Takie prowizoiczne pytanie: Czy czasem kolega nie pomylił przewodów i nie podłączył radia odwrotnie do zasilania? Nadmienię że biegunowość NIE JEST...
dzięki za podpowiedzi, spróbuje to sprawdzić z ta dioda Ja próbowałem to sprawdzić probówka samochodowa na +12V i podczas kręcenia rozrusznikiem to mi migała lampka na kablu 3. wtyczki wtryskiwacza- ten co idzie do pinu 21.
Było u mnie dzisiaj dwóch znajomych jeden elektryk samochodowy drugi mechanik. Najpierw wcześniej był mechanik i sprawdzaliśmy iskrę z cewki iskry nie było... Podłączyliśmy próbówkę masę do silnika a plus chyba z próbówki do kabla oznaczonego + na cewce próbówka świeciła i na - cewki też świeciła... Gdy kręciłem rozrusznikiem żarówka nie migała świeciła...
wysokooporową? znaczy sie ile ? moge sprobować podłączyć tam zwykły głośniczek samochodowy. a czy moę być jakaś słuchawka od walkmana? teraz tak, sterowania też bym sie spodziewał zapewne bedzie to jakies +12 czyli teoretycznie probowka samochodowa powinna mi pokazać. Ale pytanie czy minus wyjść liniowych bedzie na jednym z bolców czy na osłonce? A...
Weź próbówkę na 12V, lub multimetr samochodowy, i posprawdzaj w których miejscach jest: -napięcie 12V przez cały czas -napięcie 12V po przekręceniu stacyjki -napięcie 12V po włączeniu świateł -masa To wystarczy Ci do podłączenia zasilania radia. W samym blaupunkcie, znajduje się kostka ISO C10. Polecam stronę kolegi djlj24: http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj...
Napięcie zostało sprawdzone multimetrem ;) I ładowanie jest na pewno, bo nie ma problemu z ładowaniem ;) Mamy zonk. Przed chwilą wziąłem probówkę samochodową i szczypce na kablu od probówki założyłem na wtyk [30] przekaźnika, a czubkiem dotknąłem wtyku [86] (dodam, że przekaźnik był podłączony w obwód) - usłyszałem przełączenie przekaźnika i kontrolka...
Co to są za światła? W mieszkaniu 230V czy samochodowe jakieś? Szczegóły - kolory przewodów, zrób zdjęcia.
Poczytaj tutaj <http://www.nsu-riders.pl/index.php/t... Jak łykniesz trochę teorii: akumulator 6v, probówka samochodowa, woltomierz. Jeden koniec uzwojenia wzbudzenia jest na stałe przyłączony do masy, jedna szczotka również. Na korpusie prądnicy masz styki przerywacza zapłonu,...
Sprawdź zwykłą probówką we wtyku w pompie [podłączasz do masy probówkę samochodową i drugim końcem dodykasz po wszystkich wtykach w złączu] jeśli na jednym przewodzie się zamknie a na innym otworzy to "jesteś w domu" tam podłączasz wyjścia z alarmu, jeśli nie to musisz zastosować taki zestaw przekaźników [większość sklepów z alarmami tym handluje] i...
Mam problem z samochodowym centralnym zamkiem marki MAGICAR FAI-820, a konkretnie z (chyba przekaźnik elektromagnetyczny) LR2A-12W. Kiedy oba wyjścia są podłączone do kierunkowskazów sygnał daje tylko 1, a gdy odczepie je od kabli kierunkowskazów i sprawdzę probówką samochodową to sygnał jest na każdym z nich. Czy skończy się to wymianą tego przekaźnika,...
Ładowanie 15-16 godzin prądem dziesięciogodzinnym to podstawowy sposób ładowania akumulatorów niklowo kadmowych i niklowo wodorkowych. Dziwię się, że kolega jeszcze o tym nie czytał. Czytałem, ale w instrukcji napisane jest, że ładowanie trwa zwykle 4 godziny, a akumulatory nie były w pełni rozładowane, gdy je zamontowałem, dlatego nawet przy ładowaniu...
Wszystko może być, mamy kolejno wymieniać elementy tej jakże finezyjnej instalacji elektrycznej która swoim skomplikowaniem przypomina instalację z roweru wigry 3 ? Zacznij od tego czy masz prąd na styku (30) stacyjki, potrzebna probówka samochodowa, a może "masa" zgniła przy akumulatorach, nie świecenie ani ładowania ani oleju wyklucza większość przyczyn....
Witam wszystkich uprzejmie. Jak w temacie, posiadam samochód marki BMW E36 z silnikiem M50b20 na vanosie. Samochód kupiłem niedawno, z zamiarem amatorskiego ścigania, więc mam w planie kilka modyfikacji na które pozwala mi mój portfel. Jednak napotkałem problem, którego nie potrafię obejść. Samochód posiadał 2 niestandardowe zabezpieczenia antykradzieżowe,...
Zrób sobie probówkę ze zwykłej żarówki samochodowej 12V z dwoma kablami, minus żarówki do minusa akumulatora a plusem lecisz po kolei od akumulatora, przez bezpiecznik do włącznika i sterownika autka i sprawdzasz czy po kolei zaświeci żarówka.
Zasilanie sprawdzam probowka. Tylko taka samochodowa w metalowej obudowie brązowej. W motoryzacyjnych sprzedają. Nie wiem tylko czy ona jest na 21W.
Narzędzia to jedno, ale ich dobra organizacja, rozmieszczenie to drugie. Nie mam tu na myśli typowego wózka warsztatowego z kluczami, ale na przykład mam pudełko, w którym jest lutownica, cyna, koszulki termokurczliwe, taśma izolacyjna, konektorki etc. Robiąc coś z elektryką biorę taki zestaw do samochodu i mam praktycznie wszystko pod ręką. Warto zorganizować...
To co zaznaczyłeś to prawdopodobnie komputer od gazu, czyli ECU instalacji LPG. Przekaźnik podwójny to nie jest zwykły przekaźnik. http://obrazki.elektroda.pl/2798746300_1... A ten przekaźnik znajduje się za komputerem ECU samochodowym. On znajduje się za akumulatorem, z wierchu masz osłonę złacza i na tym trzyma sie 2-pinowa wtyczka...
Dzieki markomp za rozwianie wątpliwosci. Masz rację, że wpinanie się w każdy przewód nie ma sensu jesli jest ich dużo, ale w podobny sposob doszłem do tego ktore przewody w drzwiach służa do sterowania centralnym :-) Mysle ze wpiecie sie w okreslony przewod i miernikiem lub probowka samochodowa sprawdzenie sygnalu to raczej bylo bezpiecznie? carrier...
Należy sobie skonstruować probówkę - żarówka samochodowa 5W będzie odpowiednia. Wystarczy zwykła oprawka z dwoma przewodami. Jeden przewód. podłączamy do baterii (może być akumulatora samochodowego, ale sprawdzi się tez duża bateria od wkrętarki o odpowiednim napięciu), z baterii wychodzi następny przewód i już mamy probówkę. Wtedy sprawdzamy jak świeci...
Witam, Mam następujący problem z laptopem Asus A2000, dostałem go od znajomego do naprawy. Laptop po prostu nie uruchamia się z baterii jak i z zasilacza. Bateria była cały czas w środku podczas pracy i wygląda na rozładowaną -> sprawdzałem za pomocą miernika, probówki samochodowej czy jest naładowana, zwierałem zgodnie z tym co w laptopie jednakże...
Jerzy, W jaki sposób mam sprawdzić te gniazda? Czy fizyczne połączenia są ok? Czy zmierzyć jakąś wartość? PPK, Zrobiłem to o czym pisałeś. Pierwsze moje doświadczenie było zaskakujące, bo podłączyłem multimetr, następnie halogen (napięcie spadło do zera, a następnie wzrosło) i... halogen zaczął świecić. Pośpiesznie spróbowałem podłączyć kolejny halogen...
Jest jakaś możliwość sprawdzenia samemu całej elektryki bo może gdzieś mysz przecięła kabel itd Czy bez elektryka samochodowego się nie obędzie ? - kolego, wszystko zależy jaką masz wiedzę i jakiekolwiek narzędzia pomiarowe. Bez miernika- nawet najprostszego, czy nawet próbówki na +12V nic nie zdziałasz.
Sprawdzam probówką z żarówką samochodową . Muszę jeszcze raz sprawdzić cała wiązkę . Bo jeśli tak mówisz to faktycznie sterujący sygnał musi być minus. Popiołem do tych kabli co opisywałem wcześniej sterowanie "+" i taka była reakcja że palił bezpieczniki "czyli ewidentnie robiłem zwarcie .
Wiem, że podobne tematy przewijają się na elektrodzie ale mój problem jest trochę inny ponieważ do tej pory wszystko działało jak trzeba. No właśnie działało...ale do rzeczy: - miałem w aucie stację pogodową zainstalowaną przez poprzedniego właściciela zasilaną prawdopodobnie ze świateł mijania/pozycyjnych - ładowarkę usb samochodową Wymyśliłem, że...
Nie wiem dziwi mnie to trochę ze z tej strony trafa świeci próbówka ale możliwe ze jest bardzo wyczulona bo tam jest max 24v. A podłączałeś żarówkę samochodową na 12v do tych kabli co podłączasz do ładowania czy świeci nie próbówke?? Dodano po 18 A tam z lewej nie masz czasem przełącznika na 110V lub 230V bo jak spadł mógł się ten przełącznik przełączyć...
Zrób prosty test - jak weźmiesz żarówkę 2W (najlepiej taką samochodową probówkę) i z jednej strony podłączysz do 12V z akumulatora, a z drugiej do przewodu idącego z krańcówek do alarmu (już za tymi diodami, bezpośrednio przed centralką alarmu) to jak otworzysz drzwi, maskę lub bagażnik żarówka powinna się zaświecić.
Najprościej podłączyć zwykłą żarówke jeśli nie masz próbówki 12V jeden kabelek do masy auta na 98% będzie to minus a drugi kabelek do jednego z kabelków tam gdzie sie zaświeci będzie plus i już ;) Pozdro
W tym, że pierwszą rzeczą jaką się robi to podmianka przekaźnika, bo to w 80% takich przypadków w nim tkwi przyczyna. Ale skąd Tobie wiedzieć jak takie auto oglądałeś na ulicy. Pisze Tobie to praktyk ze znacznym stażem w elektronice samochodowej. Zatem swoje durne szczekanie ratlerka uprawiaj gdzie indziej a nie na tym forum. Dodano po 4 Do sprawdzenia...
Do jakiego samochodu? Ten przyrząd służy do diagnostyki pojazdów z zapłonem przerywaczowym, które zmodyfikowano do zapłonu elektronicznego we wczesnych latach 90, a taki ta probówka nie zdiagnozuje. Ponadto cały czas jest dostępny. Np na Allegro prosze wpisać: Próbnik Samochodowy 12 V Mam audi a4 b5 z 95r silnik adp z rozdzielaczem a załącznik powyżej...
Tak ten transformator ma 2 odczepy na 6V i na 12V. Odpiąłem żółty i czerwony, które są na 12v i na nich coś jest nie tak. Nie ma 12V tylko skacze nawet do 2V. Transformator ma metalową podstawę i na niej jest przebicie, jak dotknę miernikiem żółtego kabla, to próbówka zaczyna wariować np. ściemniać się lub mocniej świeci. Na 6V jest stałe 1,5V. Jak...
Wcześniej niech ktoś naciśnie na klakson a ty posłuchaj czy przekaźnik pyknie. Przekaźnik należy wyciągnąć ręką wyjdzie bez problemu. Po wyjęciu przekaźnika próbówką sprawdź zasilania na pinach. Na jednym będzie +12 po naciśnięciu klaksonu, na następnym stałe +12V, oraz masa, a czwarty będzie szedł do sygnalizatora dźwiękowego. Po podaniu +12 przez...
Witam na wstępie pisze że nie wiedziałem w którym dziale umieścić posta ale jak coś to proszę o przeniesienie. Od dłuższego czasu zastanawiam się w jaki sposób można było by zbudować układ którym mógłbym sprawdzać ciągłość przewodu otóż pracuję jako Elektromechanik Samochodowy i przeważnie gdy sprawdzam kable to jeśli jest to mała odległość używam miernika...
Cześć, Wziąłem sprawne radio LG LAC6710R od kuzyna, w samochodzie nie miałem od dłuższego czasu żadnego radia, choć miałem tam w kablach chaos, że brak słów. Ciężko było mi się odnaleźć, po 6ciu godzinach grzebania i kombinowania udało mi się w tym odnaleźć i podłączyć sprawnie zasilanie do radia. Mój problem jest taki, że po podłączeniu wszystkie przyciski...
wepnij zwykłą żarówkę 12v pod złączkę od sterowania elektro magnesem i sprawdź czy dochodzi plus i minus, tam niema żadnej filozofii jak nie masz żarówki z kabelkami to idź do marketu i kup se taką probówkę do z żaróweczką, w większości samochodowych stoisk są i na stacjach.
Witam posiadam wzmacniacz samochodowy sony xm601 4 kanały, podłączony pod zasilacz stabilizowany 12v 4.16A. Problem jest taki, że bez sygnału wzmacniacz Brumi, brzeczy itp. Po podaniu sygnału z telefonu (sgs4) wszystko jest ok, gdy wyłączę muzykę, przez chwilę jest cisza w głośnikach i znów to samo. Brzeczy też gdy telefon jest podłączony pod ładowarkę....
Witam, jestem w trakcie modyfikacji radia garażowego stworzonego z głośników i radia samochodowego napędzanymi zasilaczem od pc. Wszystko ładnie pięknie chodziło dopóki nie uwidziało mi się posiadanie BT w tym zestawie. Na początku miałem radio RCD 300 od vw, natomiast teraz poleciałem na grubo i wsadziłem RNS 315 od vw. Radio dalej działa lecz pojawił...
P. Kolego powinieneś sprawdzić, czy masz sprawne świece i czy dochodzi do nich zasilanie. Nawet prostym próbnikiem jak np. kablem z żarówką (12 V/21 W) można sprawdzić, czy świece żarowe są sprawne i w jakim czasie grzeją. Należy zdjąć "fajki" (listwę zasilającą ze wszystkich świec) i każdą oddzielnie badać tym próbnikiem. Jeden koniec próbówki podłączyć...
Grzałka nie powinna być metalowa jeżeli zanurzona jest w roztworze trawiącym, bo może się rozpuścić. Także czujnik temperatury. Należy spiralę grzejną zanurzyć w szklanym naczyniu (np probówce) i zalać cieczą wysokowrzącą (np. olej samochodowy).Podobnie zrobić z czujnikiem.
A zwykła próbowka da radę sprawdzić takie coś? Sprawdzałem miernikiem. Zero
Sprawdziłem bezpiecznik i sa ok niestety nie miałem probówki zeby sprawdzic czy alternator daje napiecie,bo to on moim zdaniem jest winny.Watpliwa sprawa zeby dwa wentylatory wyzioneły ducha naraz.
Zacznę od starego dowcipu: "kobieta informatyk jest jak świnka morska, ani świnka ani morska". Podkreślam, że to tylko dowcip, bo znam kilka naprawdę ładnych kobiet, które kompa ogarniają lepiej niż nie jeden specjalista z naszego forum. Jeśli chodzi o stereotypy związane z konkretnymi zawodami, to przedstawiam kilka moich typów. Ale nie koniecznie...
Podałem poprzez ten próbnik napięcie do wentylatora który przeciążył jakieś wewnętrzne zabezpieczenie i teraz po podłączeniu tej próbówki do 12V wyskakuje komunikat o przepaleniu wewnętrznego zabezpieczenia i funkcja mierzenia, podawania napięcia na grot nie działa, inna funkcja jak omomierz działa. Rozebrałem to ustrojstwo i nie widzę niczego co by...
Witam to moj 1-szy post:) Chce kupic miernik samochodowy ktorym sprawdze ze w kablach jest napiecie itp. Z tego co wiem w autach jest napiecie 12 V. Chce najprostszy miernik taki jak ten http://allegro.pl/item126761473_miernik_... czy bedzie dzial??
Probówka na 230V nie zaświeci przy 12V. Lepsza była by jakaś mała żarówka na 12V, ewentualnie próbnik samochodowy. Jak w poście #5. W ostateczności rozebrać ten wtyk i zobaczyć który przewód idzie na środkowy pin.
Witam Samochód to Opel Meriva 1.6 benzyna 2008r. Jestem w trakcie montażu haka holowniczego. Na takiej stronie znalazłem opis jak to zrobić i rzeczywiście wszystko jest tak samo i wszystko się zgadza. O to link do instrukcji: http://hakiholownicze.info/montaz-haka-h... Natomiast dręczy mnie jedno pytanie na które nie mogę na żadnej...
Auto Ford Galaxy. Sprawdzałem probówka prąd jest po odpaleniu auta, a radio się załącza i gaśnie. Dodano po 1 Radio obsługuje cam.
Witam . Mam problem z odbiorem radia. Często szumi , nawet przy RMF FM. Kupiłem dobry wzmacniacz antenowy i poprawa bardzo mała, wymieniłem bat `antenowy , dalej bez zmian. wymieniłem wtyczkę , która wchodzi do radia i dalej nic , ale gdy dotkę probówką czy jakimś kablem tej środkowej głównej żyły radio lepiej odbiera . Czemu tak się dzieje
po prostu weź probówkę i krok po kroku sprawdzaj napięcie - klema>wejcie bezpiecznika> wyjście bezpiecznika itd co tam masz po drodze aż do samego wzmacniacza
Mam taką samą winde która nie daje oznak życia, jeszcze rok temu działała jak należy ale auto zostało wypożyczone za granice i zwrócone z martwą windą, w środku w kabinie jest włącznik od zasilania który kiedyś działał i po włączeniu świeciła się kontrolka windy pod włącznikiem a teraz nic.. po sprawdzeniu na płytce probówką wiem że prąd dochodzi do...
Znajdź odbiornik zdalnego sterowania oznaczony jako 205 i na pinach / złączach/ 1,2 i 3,jak wyżej probówką , podając na te przewody /przez probówkę/ raz plus a raz minus znajdziesz O/Z i pewnie klapę bagażnika. Jak dalej nic Ci nie wyjdzie , to jedź do elektryka samochodowego i to szybko!!
Aż wstyd pytać o kolory w takim samochodzie. Przecież to wóz drabiniasty, wszystko na wierzchu, byle probówka i dosłownie w 5 min. masz co trzeba. Wszystko rozumiem, ale bez przesady, odrobina własnej inwencji jeszcze nikomu nie zaszkodziła.
Witam ponownie, w ten weekend zdecydowałem się poszukać problemu na własną rękę i myślę że udało mi się usunąć problem. Elektryk samochodowy u którego byłem kilka dni temu sprawdził probówką napięcia na kostce i stwierdził , że ta popalona żyła jest od radia więc nie mam się martwić, a problem według niego był z przepustnicą. Wiedziałem , że to niemożliwe...
musisz ciac impuls wtryskiwacza tzn jak wyciag kostke z wtryku i zobacz probówka gdzie znajduje sie zasilanie ten drugi to jest impuls wtryskiwacza na przewodach jedt popisana kolejnosc wtryskiwaczy pomaranczowy kolor podlaczasz go w kierunku wtryskiwacza a fioletowy w kierunku komputera samochodowego i jeszcze jedna wazna sprawa zawsze kolejnosc wtryskiwaczy...
No .. jak w tym roku płynałem Rospudą, to mogłem co najwyzej próbowa ładowa tel z pastucha elektrycznego :) Ja często zaszywam się z dala od cywilizacji, i stąd potrzeba źródła prądu. Myślałem o solarnych ładowarkach, ale to draństwo ładuje aku nawet i 20h .... jakas masakra. Nie mniej jednak własńie zorientowałem sie jak absolutna głupotę popełniłem...
Żółty z samochodu ma być połączony z czerwonym z radia i na odwrót. A najlepiej weź instrukcję od radia i przeczytaj, gdzie ma być "stały" plus, a gdzie plus "po stacyjce", a następnie ustal na których przewodach oryginalnej instalacji jest co (najlepiej przy pomocy "probówki" z żarówką). http://download.sony-europe.com/pub/manu...
próbówka dioda dlaczego próbówka próbówka miernik
drugi pilot samochodu renault podtrzymanie zasilania ekspres delonghi alarmy
budowa sprężarki śrubowej sprężarki śrubowej
Jak zatwierdzić kod w radiu Mercedesa 1993? Wymiana czujnika zamrażarki AEG SCT71800S1