Około 26 to dobry wynik na ten silnik . Na 1 i 4 zrób próbę olejową i zobacz czy ciśnienie wzrośnie, wtedy będzie wiadomo gdzie szukać przyczyny spadku kompresji.
Panowie wytłumaczy ktoś jak taką próbę olejową zrobić?? wlej olej do cylindra tak zeby osadzil sie na scianie tulei a nie w komorze zawirowania rusz silnikiem 1 obrut zeby rozprowadzic poczym zmierz sprezanie
Zobacz czy nie zatkana odma , a jak dymi na niebiesko to pierścienie lub uszczelniacze zaworów do wymiany. Zrób próbę olejową będziesz wiedział więcej.
Przy takim przebiegu by nie brał by oleju na pewno , Sprawdź czy masz wycieki,podjedź do jakiegoś mechanika na sprawdzenie kompresji i próbę olejową i wszystko się wyjaśni Pozdrawiam
No to niech zrobi próbę olejową :) Nie wiem jak jest w tym silniku, ale w wielu modelach można łatwo i szybko sprawdzić uszczelniacze na zaworach. Może się okazać, że właśnie jeden nie trzyma i podaje olej. Jeśli okaże się, ze to uszczelniacz - to zrobi na miejscu niewielkim kosztem.
Człowieku, są silniki bezkolizyjne, a ja nie mam w głowie katalogu, aby stwierdzić czy akurat ten silnik jest czy nie jest kolizyjny :/ . "Zapłonu tu raczej nie przestawisz - jedynie może dojść do uszkodzenia klina na wale korbowym." - no oczywiście że da się przestawić zapłon, wystarczy delikatnie przesunąć cewkę wyzwalającą i już masz zapłon przestawiony....
Witam, VW Polo IV 1.4 16v BKY 2005 Zmierzyłem wczoraj kompresje na ciepłym silniku i zrobiłem próbę olejową (8ml), wyniki jak interpretować ten wynik i różnice po 3 latach: - 1,2,4 cylinder przyjąć, że mają teraz zbliżone parametry, po próbie olejowej też, czy jednak 4 vs 1&2 to już duża różnica :?: - Najmniej to 12 Mój plan: - Xado Antykoks Anticarbon...
(at)mrv4 Nie, nie robił próby olejowej ani nie zakładał kamerki. Zaproponował wpuszczenie pianki do cylindrów, która rozpuszcza nagar, i nowe świece, bo stare były różne. Zaproponował, żeby pojeździć z 500/1000 km i zobaczyć jeszcze raz ciśnienie, ewentualnie ubytki płynu lub oleju. Zastanawiam, może warto zrobić próbę olejową w celu wykluczenia nieszczelnych...
sprawdził kompresję na cylindrze 1 i 4, podczas kręcenia na sucho kompresja jest (okolice 12 barów) natomiast na odpalonym silniku nie chodzi ten 1 cylinder i kompresja raz jest, a raz jej nie ma (okolice 3–4 bary) A jak do tego doszedłeś ?Bo albo czarami i wróżbami albo tym WPS500X ?? Jakaś ta diagnoza niewiarygodna. ale może warto coś jeszcze sprawdzić?...
W zasadzie tak bo 1.6 miały slaba konstrukcja 3 pierścienie olejowego który się często zapychał nagarem i nie pracowałem. Sam cylinder może być ok ale pierścienie nie.
dobierane od innego silnika.Według katalogu Mahle to pochodzą od F.Ducato. Może tu jest problem. Jeżeli średnica nie zgadza się 0.2 mm, to trochę potrwa zanim się to dotrze. Nie znam tego silnika. Ale stopień sprężania nie przekracza pewnie 15. Kompresja pewnie będzie oscylowała między 15 a 20 atm.
Nowe tuleje mahle z tlokami Tuleje i tłoki mierzone przed montażem? Zawory po docieraniu sprawdzane na szczelność? Próbę olejową robiłeś przed demontażem i po naprawie?
Zmierz może ciśnienie sprężania na zimnym silniku. Wiadomo szczelność zawory, tłok, pierścienie - zapewniają pasowność, siła otwierania pierścieni, owalność cylindra, owalność tłoka, smarowanie powierzchni cylindra/pierścieni, ciśnienie nad tłokiem (rozpiera pierścienie i dociska je do rowków i dociska zawory do przylgni), temperatura itd... Wygląda...
Więc po kolei. Jeżeli chodzi o wpis o braniu oleju, to on nigdzie nie wyciekał. Silnik nie turbo, tylko zwykła wolnossąca jednostka Opla, silnik suchutki, głowicę ściągałem bo zupełnie zniknęła kompresja na jednym cylindrze, winowajcą okazał się wypalony zawór. Gumki na zaworach, ciasne i elastyczne, a przy szybszej jeździe szło do 1,5L oleju na 1000km,...
Często jest tak ze po remoncie głowicy bierze olej.Zrób próbę olejową i zobacz czy ciśnienie wzrosło i o ile.
(at)78db78 nie wlałem normalne paliwo Dodano po 1 (at)78db78 próbę olejową czyli? Kompresja dobra.
Zrób próbę olejową i będzie wiadomo czy góra czy dół.
Zrobił(eś) próbę olejową przy pomiarze kompresji?
Próbę olejową robiłem i sprawdzałem szczelność zaworów wydechowych. Do sących niechciało mi się demontować kolektora. Po zalaniu olejem było ok 20/skala się skończyła i dlatego skłaniałem się na wytartą krzywkę zaworową (zbyt małe otwarcie zaworu)
Próbę olejową zrób.
Zrób próbę olejową by sprawdzić czy to pierścienie czy zawory, ale bardziej obstawiam pierścienie.
Próbę olejową z tego co pamiętam to chyba robił. Czyli samo wymienienie pierścieni niekoniecznie rozwiąże problem? :/
Dla czego próbę olejową nie ma sensu robić?. nie wykryje padniętych zaworów, olej posmaruje przylgi i dociśnie grzybki zaworów. Po zawodach, zawory które będą podbijane w czasie pracy silnika na oleju są szczelne, w tłokach trzeba wypalić dziury żeby próba olejowa coś dała. Do silnika 2 suwowego tak, 4 suwowy nie. Wiem że ujawnią się zwolennicy tej...
Dołączę się w takim razie do tematu. Może dla potomnych będzie. Pierwsze pytanie to czy wypadanie zapłonów może być spowodowane uszkodzonymi hydropopychaczami? Sprawdziłem wszystko co można było sprawdzić. W komputerze zero błędów, przez dwa tysiące km zero błędów... Zdejmowałem głowicę i były wymieniane tuleje zaworowe bo jedna była lekko uszkodzona....
Zrobić próbę olejową i wszystko będzie wiadome.
Gazu nie ma a kompresja na ciepłym silniku nie sprawdzana jeszcze brak czasu dzisiaj sprawdzę po południu wykonam też próbę olejową Dodano po 1 Zastanawia mnie dlaczego na ciepłym pracuje idealnie i można nim cały dzień jeździć i brak błędów
1 Jedz na próbę olejową do mechanika wyjdzie co dokładnie mu dolega. 2 To zależy co jest do zrobienia ale jak to mówią "Panie to nie są tanie rzeczy" 3 Zależy ile będziesz chciał nim pojeździć Dużo taka próba olejowa kosztuje? Tak orientacyjnie taka wymiana pierścieni ile z 1,5k ? To i tak będzie jego 1/3 wartości.. No będę chciał co najmniej trzy,...
Masz czym zmierzyć ciśnienie sprężania? Po opisie można podejrzewać upalony zawór, ale to tylko gdybanie, zmierz ciśnienie sprężania, zrób próbę olejową i zdaj relację.
Cisnienie sprężania mierzy się na zimnym silniku.Zaniżone ciśnienie na jednym cylindrze może być spowodowane nieprawidłowo wyregulowanymi luzami zaworów ,podpalonymi zaworami,zapieczonymi pierscieniami.Najlepiej to sprawdzić przez próbę olejową.Przedostający się olej do układu chłodzenia może być spowodowany uszkodzoną uszczelką głowicy. Proponuję...
Witam robiłem właśnie próbę olejową w Accordzie jak w temacie. Problem samochodu polega na tym, że bierze ok. 1 L oleju na 1000 km. Niby te Hondowskie silniki lubią spalać olej, ale tutaj jest chyba trochę przesadzona ta wartość. Samochód jest własnością bardzo dobrego znajomego, więc nie chciałbym naciągać go na jakieś nie potrzebne koszta. Po rozgrzaniu...
Ciśnienie po dolaniu oleju do cylindrów wzrasta niewiele, czyli problem z zaworami a nie tłokami i pierścieniami. Widzę, że jesteś zorientowany w temacie i miałbym kilka pytań. Jeśli robimy próbę olejową i zakładamy, że zawory są szczelne, to o ile mniej więcej następuje wzrost ciśnienia? Robiąc próbę olejową ile dodajemy do cylindra oleju? - ja dodałem...
Zmierz kompresję ,zrób próbę olejową i coś będziesz wiedział. Porada kolegi Lewek szkodliwa ,wypłuka Ci nagary zatka smok i nieszczęście gotowe.
Zrób próbę olejową , może pierścienie do wymiany.
Wracamy do tematu po miesiącu nieaktywności na elektrodzie. Z nowości: Wymieniłem nastawnik pompy (wypłukany rozpuszczalnikiem nitro i przeczyszczony pędzelkiem). - Nastawnik pochodził z takiego samego silnika, też z omegi, ale nie B tylko B-FL (2000r.) wygląda tak samo, oporności czujników i cewki pokrywają się z opornościami elementów oryginalnego...
Troszkę mało,czy mechanik robił próbę olejową ?.
Zrób próbę olejową to się dowiesz.
O ile dobrze słyszę z tego nagrania to jest to dźwięk świadczący o niskim ciśnieniu sprężania. Na początek polecam zmierzyć pierwszy raz ciśnienie sprężania, wykonać próbę olejową i ponownie zmierzyć ciśnienie sprężania. Wyniki pomiaru podaj tutaj i będziemy myśleć dalej.
Zrób próbę olejową wyjaśni czy wina głowicy czy pierścieni
Pomierzyć ciśnienie sprężania na cylindrach , jak trzeba to łącznie z próbą olejową , cudów nie ma. Jak to nie pomoże to zrobić próbę szczelności za pomocą sprężarki i końcówki wkręconej w miejsce świecy żarowej i osłuchać czy nie ma przedmuchów min. między cylindrami i do układu chłodzenia.
Przedmuchy świadczą o złym stanie technicznym silnika. Zmierz ciśnienie sprężania i zrób próbę olejową to się okaże czy ma czym dmuchać.
Witam , winne są pierścienie olejowe , mechanik zrobił test sprężania i próbę olejową i jednoznacznie stwierdził winne pierścieni na czwartym cylindrze . Mam do was pytanie , jaki jest koszt nowych pierścieni ? i czy najlepiej wymienić od razu na każdym tłoku ?
Witajcie! Ja tez chciałbym się pochwalić swoją konstrukcją. Otóż w garażu od jakiś 20 lat leżała jakaś stara butla od kompresora z wózkiem. Silnika nie było a sprężarka to pojęcia nie mam, jakby nie dawała ciśnienia w ogóle. Jakieś kilka lat wstecz w ręce wpadła sprężarka HS-17. Nie mając zbyt wielkiej wiedzy po prostu zamontowałem ją na butli i dałem...
.....Nie wiem za co się brać..... , proponuję zacząć od pomiaru ciśnienia w cylindrach. Wykonać w trakcie pomiaru próbę olejową ,pozwoli to zawęzić obszar poszukiwań co do feralnego cylindra-ów.
Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej,sprawdź ciśnienie sprężania jak koledzy wyżej pisali . Odkręć korek wlewu oleju ,zapal silnik jeżeli będą duże przedmuchy to zrób próbę olejową by stwierdzić czy pierścienie czy zawory.
Co to znaczy masz słabe pierścienie?Bierze olej?Słupek jaki byś nie kupił to zawsze jest loteria.One wszystkie są tak wspaniałe jak igełki w ogłoszeniach zwane okazją. Oleju coś tam pobiera ale nie są to ogromne ilości, zrobiłem próbę olejową ze względu na uszkodzoną uszczelkę i chciałem zorientować się czy opłaca się naprawiać.
Zrobiłem próbę olejową i ciśnienie na drugim i trzecim cylindrze wzrosło do 1 MPa. Co to oznacza? Oznacza że niższe ciśnienie było spowodowane pierścieniami/gładzią cylindra.
Czy mierząc kompresję robiłeś próbę olejową i ile wtedy wyszło? Sprawdzałeś szczelność zaworów? Czy końcówki rozpylaczy wystają ponad krawędzie głowic? Piszesz, że głowice były robione, pytanie co konkretnie było w nich robione, więc takie rzeczy należy sprawdzać
Może być to przyczyną. Przy pomiarze ciśnienia na tłokach wypadało by zrobić próbę olejową bo może być tyle oleju na cylindrach że się nim uszczelnia. Dostań się do przepustnicy i zobacz czy tam jest mokro. Olej bierze, ile?
Ja zawsze ustawiam dolot 0,05 mm, wydech 0,08 mm. To, że masz iskrę to jedno. Ale Twoja iskra może przeskakiwać w nieodpowiednim miejscu, albo może być za słaba. Trzeba odkręcić fajkę z przewodu WN, a następnie sprawdzić jaka jest jej fizyczna długość i jak w ogóle wygląda. Zalecam ostrożność, bo nie ma tam 12 V. Pomiar ciśnienia sprężania ma nam przybliżyć...
Sprawdź ustawienie zaworów bo maja duży wpływ na spalanie i pomierz ciśnienia w cylindrach, jeśli ciśnienie nie wzrośnie zrób próbę olejową i ponownie zrób pomiar ciśnienia, jeśli wzrośnie pierścienie do wymiany, jeśli nie wypalone zawory lub gniazda, co się zdarza jak jeździ się na gazie i nie reguluje zaworów
netflix próbę neostrada próbę próbę wodną
mytab android ciśnienie wtryskiwaczy deutz magisterski praca
piszczący monitor samsung piszczący monitor
Samsung M55 - Ekran Gaśnie Podczas Dzwonienia Intel 180GB SSD vs Hybrydowy 500GB SSHD do laptopa i5