Trochę kiepsko widać, ale jest to silnik o mocy 10 HP (horse power). Czyli koni mechanicznych. A 1 KM to 736W. Czyli silnik ma 7,36 kW. 1450 obr/ min.
Urządzenie ma silnik 120W. Prąd rozruchowy silnika tego typu jest przeważnie kilkukrotnie większy niż prąd maksymalny przy obciążeniu silnika. Bezpieczznik na pewno winien być zwłoczny i na prąd co najmniej 2-4x większy od mocy silnika. A jaki był oryginalny bezpiecznik?
Nie można. 10A to jest maksymalny prąd obciążenia. Silnik 1,5kW to taki prąd będzie pobierał w trakcie pracy, ale w chwili rozruchu nawet ponad 40A. Silnik jest urządzeniem indukcyjnym i dlatego tak się zachowuje. Musi być odpowiedni stycznik, który wytrzyma prąd rozruchowy minimum 40A.
Przy trójkącie silnik szybciej rusza z miejsca niż przy gwieździe no i prądy rozruchowe znaczne. Wizualnie nie zawsze da się prawidłowo ocenić, tak więc ławo można się pomylić. Prąd rozruchowy silnika nie obciążonego też nie każdym miernikiem da się prawidłowo uchwycić, zbyt szybko się zmienia.
Silnik z magnesami trwałymi będzie pracował tylko z prądem stałym, silnik szeregowy (uniwersalny) i przy stałym i zmiennym/przemiennym. Wyjście: 110 V=/1 A. Miałbym co do prądu pewne wątpliwości, każdy silnik ma wielokrotnie większy prąd rozruchowy niż podczas pracy. Nie znam budowy tego silnika Wstaw jakieś zdjęcia. Będzie prościej. silnik znalazłem...
Napięcie na silnik wchodzi większe, więc prąd rozruchowy jest większy. Do tego może jeszcze opór wewnętrzny akumulatorów i całej baterii jest mniejszy niż oryginalnych, no i nie działa z nieodpowiednim "BMS".
Może wsadzę kij w mrowisko, ale od 2 lat mam akumulator 20Ah Na forum corolli, przy podobnej dyskusji jeden z userów, też się pochwalił, że używa w swojej scarletce aku o pojemności 20 Ah, argument - po rozruchu błyskawicznie jest naładowany. Jest to całkiem realne, jak silnik jest w pełni sprawny (akumulatora i rozrusznik też) i pali na przysłowiowy...
Poszukaj automatu rozruchowego od sprężsrki lodówkowej, ale większej. Jest to elektromagnetyczny wyłączik prądowy. Gdy silnik startuje pobiara duzy prąd i cewka prądowa załącza pomocniczą fazę rozruchową przez kondensator startowy. Gdy silnik rusza prąd fazy pracy maleje i elektromagnes "puszcza" rozłączając kondensator rozruchowy. Trzebaby ew. dobrać...
Szpilkowego to tam prawie wcale nie ma, bo silnik to obciążenie głównie indukcyjne. Co najwyżej prąd rozruchowy przy starcie, który zapewne jest gdzieś w okolicach 10xInom przez jakieś "naście" milisekund.
Jeżeli długotrwale obniżysz napięcie zasilania silnika kompresora - możesz go uszkodzić. Silnik indukcyjny to takie urządzenie, że prędzej spalisz go za niskim napięciem niż za wysokim. Jeżeli chodzi o agregat i prąd rozruchowy silnika - ma on niemalże legendarny zespół presostatu z wbudowanym odprężnikiem (ta cienka rurka wchodząca od spodu presostatu)....
A jaki czas tego podmagnesowania powinno się ustawić (może jest jakiś wzór zależnie od mocy silnika) oraz o ile zwiększa to moment rozruchowy? Czy są jakieś negatywne skutki użycia tej funkcji (poza wydłużonym czasem rozruchu oczywiście)? Podmagnesowujesz po to aby zmniejszyć prąd rozruchowy (silnik ma łatwiejszy start, coś a la silnik szeregowo-bocznikowy)....
Dziękuje za odpowiedzi. Sterowanie nie jest problemem, mam do tego DCS`a którego już jestem w stanie skonfigurować, podaje 24V na przekaźnik i to będzie sterować tym silnikiem. Tak z ciekawości jeszcze zapytam. Czy mogę podawać napięcie na tego typu silnik np. przez 0.2 sekundy, potem 0.2s przerwy i tak przez godzinę? Gdzie są jakieś granice w takich...
Warość prądu rozruchowego zależy od konstrukcji silnika i przy tego typu silnikach wynosi 4÷7 krotnie prądu znamionowego. Do tego dochodzi jeszcze czas rozruchu, ten zależy od obciążenia. Jeżeli chodzi o prądnicę to może ona 4 krotnie zwiększyć prąd znamionowy na okres rozruchu. Najsłabszym ogniwem jest silnik spalinowy. Zanim dostanie odpowiednią dawkę...
Celem stosowania silnika pierścieniowego i rezystorów rozruchowych nie jest jak sie niektórym zdaje mozliwość regulacji obrotów silnika a mozliwośc rozruchu silnika obciązonego duzym momentem. Dzięki rezystorom przy załączeniu mamy mozliwość łagodnego startu silnika pobierającego mały prąd rozruchowy z sieci. Po rozpędzeniu silnika na poszczególnych...
Witam Czy prąd rozruchu 420a może uszkodzić silnik elektryczny w takim wózku Nie może. Im większy prąd rozruchowy tym akumulator jest "silniejszy" i może w trudnych warunkach (minusowe temperatury) szybciej odpalić np. silnik samochodu.
ale jak to ma się do tematu? Poważnie ? Studenci elektrotechniki nie wiedzą nawet jak podłączyć podstawowy silnik dzisiaj ? :lol: Zastosować transformator ? Przełączyć uzwojenia w trójkąt... Dlatego, że wymieniony wyżej falownik nie da Ci 3×380V tylko 3×230V. Po za tym są dwa rodzaje uzwojeń Δ230 / Y400V albo Δ400V / Y690V w obu przypadkach...
Ja "na zapas" nie wymieniam. Podejrzewam, że jest w pełni sprawny, bo nie jest narażony na ciężkie warunki pracy. Dodatkowo kondensator ten jest raczej bipolarny, bo układ jest zasilany raz napięciem dodatnim, a raz ujemnym. Wstawienie zwykłego kondensatora (unipolarnego) może zakończyć się fajerwerkiem. Wg mnie układ działa w sposób następujący: https://obrazki.elektroda.pl/4991253200_...
Pytanie nie jest takie banalne na jakie, na pierwszy rzut oka wygląda. Mam zastrzeżenia tylko (ew.) do określenia "oporność". Oporność jest zawsze taka sama czy silnik stoi czy się kręci i decyduje ona o maksymalnym prądzie rozruchowym. Po rozruchu o prądzie płynącym przez silnik decyduje jego IMPEDANCJA. Składa się na nią rezystanncja (oporność) uzwojenia...
Soft-start ma za zadanie łagodnie uruchomić silnik czyli zmniejszyć prąd rozruchowy co w efekcie daje stopniowy wzrost prędkości aż do wartości nominalnej.
Rozruch przeprowadza się tak by nie przekroczyć w momencie przełączania na kolejny stopień pewnych wartości prądu (zwykle prąd znamionowy razy 2). Jeśli zmniejszysz liczbę stopni rozruchowych to wzrosną prądy płynące przez chwile po przełączeniu na kolejny stopień, czyli jeśli chcesz ten rozruch przeprowadzić poprawnie to liczba stopni i czasu rozruchu...
1. Symbol YDYP 3x 1,5mm2 Przewód o izolacji polwinitowej, miedziany, płaski; 3 żyłowy z ilozacją polwinitową o przekroju żyły 1,5 mm2 Do oświetlenia. Małe "p", oraz powinno być "W podwójnej izolacji polwinitowej". 2. Omów budowę przewodu OW 3x 2,5mm2 i jakie ma zastosowanie Przewód oponowy warsztatowy miedziany o przekroju 2,5 mm2 stosowany do odbiorników...
maximizer jest regulatorem bardziej zaawansowanym od zwykłego regulatora pwm który nie tylko upłynnia prace silnika chroniąc styki potencjometra Potencjometr to ma ścieżkę oporową i ślizgacz. Może masz na myśli styki przełacznika? Jesli tak to chroni, bo zmniejsza prąd rozruchowy silnika. Maksimizer to nazwa odnosząca sie do regulatora PWM. Jedni piszą...
Proszę o radę. Nie poradzi sobie. Sprężarka jako silnik ma prąd rozruchowy większy od nominalnego około pięciokrotnie. Do zasilania urządzeń silnikowych stosuj agregaty wyższej półki.
...(gniazdo 3-fazowe 16A ) - a moc silnika 3-fazowego? Gniazdo 16A wytrzyma taki silnik którego prąd znamionowy wynosi max 16A. Dla 16A i cos fi 0,8 moc silnika to około 8kW A jaki silnik da radę uruchomić na bezpieczniku 16A to zależy od charakterystyki bezpiecznika: B, C, D, gG... Bo od tego zależy jaki prąd rozruchowy bezpiecznik wytrzyma. A prąd...
Nie znany jest prąd rozruchowy tego silnika, ale 95% takich sytuacji kończy się przepaleniem wkładek topikowych. Tak z mojej praktyki ze 20% tych silników zdąży się przepalić, zwłaszcza przy przewymiarowanych wkładkach zwłocznych. Popularnie nazywany termik zabezpiecza (zazwyczaj) tylko przed skutkami przaciążenia. Gdzie ten silnik jest umieszczony,...
Kupiłem pompresor z silnikiem jednofazowym o mocy 2.2kw. 16A. Po włączeniu wybija mi esa B16A. Pytanie jaki bezpiecznik powinien być zastosowany ? Wyłącznik nadprądowy dobiera się pod parametry zabezpieczanego obwodu a nie podłączonego urządzenia. Bo wyłącznik nadprądowy/bezpiecznik przede wszystkim zabezpiecza instalację a nie urządzenie zasilane....
Znaczy chodzi mi o to że przy pasku przez dodanie napinającego dodatkowego koła które nie będzie od razu maksymalnie naciągać paska żeby było "jako takie sprzęgło" Jak będziesz zmieniał naciąg pasa to zadziała, ale pas bedzie sie od tego trochę szybciej zużywał. nie wyobrażam sobie jakie sprzęgło zrobić jedynie prąd musiałbym rozruchowy o wiele większy...
Układ rozruchowy z pastylką PTC. Podczas rozruchu ona się nagrzewa ograniczając prąd uzwojenia rozruchowego. Aby znowu silnik mógł wystartować pastylka musi ostygnąć! 3-5 minut to minimalny czas między kolejnymi rozruchami. może być potrzebny kondensator rozruchowy Nie wiadomo czy silnik sprężarki jest w ogóle przystosowany do rozruchu kondensatorowego?...
WAN AW owszem jest 11kW albo 7.5kW. WAN K czy Ka mają fabrycznie silnik 3kW. Wydajność 15m3/h 10bar, albo 20m3/h 8bar. Podejrzewam, że z dobrym odprężnikiem 2.2kW by sobie poradził (ale trzeba by pomierzyć prądy). Co do silnika 5.5kW jednofazowego to nie ma takich na rynku. Największe są do 3kW, prąd znamionowy idzie do >17A i zwykłe wtyczki 16A, 'esy'...
Zasada działania rozrusznika trójkąt-gwiazda jest taka, że silnik włącza się do sieci z uzwojeniami połączonymi w gwiazdę co daje trzykrotnie zwiększenie impedancji, a więc trzykrotne zmniejszenie prądu rozruchowego w porównaniu z wartościami przy połaczeniu w trójkąt. Jednak połączenie w gwiazdę trzykrotnie zmniejsza moment rozruchowy silnika. Dlatego...
nikt Ci tego nie zmierzy cęgami z odświerzaniem parosekundowym Akurat mam cęgi mierzące prąd rozruchowy silnika czy transformatora. Np. silnik 1,1 kW 1480 obr/m 230V ma prąd rozruchowy 34A.
Witam, Nie neguje i nie podważam kolegi kompetencji. Jestem wdzięczny za jakikolwiek odzew. Jednocześnie prosze o głębsze wyjasnienie. Chciałbym rozumieć dlaczego tak jednoznacznie kolega napisał że najlepiej przełącznik Y-D. Najprościej mówiąc, żeby zmniejszyć wielkość prądu rozruchowego. Przy połączeniu w gwiazdę ten prąd jest 3 krotnie mniejszy...
Ta centra była padnięta, napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem nie powinno spadać poniżej 9V. Większy prąd rozruchowy na pewno nie zaszkodzi rozrusznikowi.
czesiu heretyku proszę idź już spać. Silnik przystosowany do pracy znamionowej przy połączeniu w trójkąt, po przełączeniu uzwojeń w gwiazdę będzie miał moc trzykrotnie mniejszą, trzykrotnie mniejszy prąd rozruchowy i trzykrotnie mniejszy moment obrotowy. Ot cała prawda.
Z wyglądu ta sprężarka przypomina mi stare NRD-owskie firmy VEB dkk SCHARFENSTEIN. Patrząc na zdjęcie sprężarki naklejka z parametrami jest z drugiej strony. Może da się to jakoś odczytać? Ze sprężarki wychodzą trzy bolce do podłączenia zespołu rozruchowego. Dolny bolec jest wspólny dla obydwu uzwojeń silnika. Górny lewy (patrząc na zdjęcie) to wyjście...
Rozumiem, że jeśli miałby pracować w trójkącie to zasilanie 200-240 V międzyfazowe? Dokładnie tak ! Tylko wtedy nie będzie można zastosować przełącznika gwiazda/trójkąt. Aby taki przełącznik zdał egzamin to uzwojenie połączone w trójkąt musi być przystosowane do napięcia 400 V. Ten silnik można w Polsce podłączyć do instalacji 3-f jedynie przy połączeniu...
Poczytałem na forum i dowiedziałem się że akumulator 71 Ah to jego max prąd jaki może dać to 71 A Herezje. Prad rozrusznika jest o wiele większy, akumulator rozruchowy o pojemności 71Ah może dać nawet 300A przez chwilę. mam także z tego auta silnik od wycieraczek 12 V, 25 A. mój problem polega na tym bo nie wiem czy jak podłączę ten silnik to on dostanie...
Nie polecam bezpośredniego rozruchu. Prąd rozruchowy może osiągnąć 40A albo i więcej, zależy od momentu załączenia- fazy napięcia. Pozdrowienia
Tak czyli prąd rozruchowy będzie w okolicach 100A. W Twoim przypadku dobór przekroju będzie uzależniony od spadku napięcia, a duży procentowy spadek napięcia jest niedopuszczalny bo zmniejsza moment rozruchowy.
Prąd rozruchowy silnika zależy znacznie od stanu technicznego łożysk i obciążenia zewnętrznego. Bez obciążenia i przy idealnym stanie technicznym prąd rozruchowy można obliczyć, dzieląc napięcie zasilania przez rezystancję uzwojenia wirnika. Wraz z początkiem obrotu prąd maleje.W większości przypadków prąd rozruchowy silnika DC jest 3-5 razy większy...
OK, to miałem na myśli. Masz silnik pierścieniowy. Dwie puszki są dlatego, że osobno masz wyprowadzone uzwojenia stojana, osobno wirnika. Zwierając zaciski w mniejszej puszce robisz z niego silnik klatkowy. Silnik klatkowy uzwojenia wirnika ma zwarte na stałe - stąd nazwa: klatkowy/zwarty. I to dla Ciebie jest "normalny silnik" - ma wyprowadzone tylko...
jeżeli faktycznie prąd rozruchowy jest za duży To, moim zdaniem, raczej pewnik. Producent silnika podaje nominalne napięcie 6V i zapewne do takiego napięcia podany jest również prąd - prąd dla pracującego już silnika. Przy 12V prąd w takim wypadku może wzrosnąć do ok. 2,4A - prąd dla nominalnego obciążenia silnika. Nic więc dziwnego, zegdy silnik stoi...
To teraz jeszcze dokup 1 fazowy silnik i będzie po problemie. Niby po co skoro wszystko już działa?? W ogóle temat bez sensu podobnie jak ta cała wydumka z falownikiem. Nie do końca. Najpewniej instalacja autora nie pozwoliłaby na rozruch silnika jednofazowego 1,5kW. Taki silnik ma prąd znamionowy na poziomie 10-12A, więc prąd rozruchowy spokojnie...
Należy zacząć od tego, że niestabilność jest cechą tych generatorów, a nie wadą. Druga sprawa - podłączanie do takiego generatora elektroniki, to przybliżanie jej w ekspresowym tempie do śmierci. Silnik pompy ma pewnie zbyt duży prąd rozruchowy jak na możliwości tej maszyny. Ogólnie nie jest zabawka do takich zastosowań.
ja ten układ łagodnego startu też w szlifierce kątowej boscha po prosu wywaliłem a silnik podłączyłem bezpośrednio pod wyłącznik. szlifierka chodzi już ponad osiem miesięcy bez żadnych problemów choć wiem że silnik przy każdym włączeniu dostaje znaczy prąd rozruchowy i bezpieczniki poniżej 16A nie zawsze wytrzymują . z kolei w szlifierce hilti był uszkodzony...
Niech to będzie silnik 24V 25A. Czy mogę podłączyć równolegle silnik z akumulatorem i prostownikiem? Prostownik by ładował akumulator, a silnik pobierał by prąd z aku i prostownika jednocześnie. Silnik nie będzie pracował non-stop. Myślę, że średnio wykona trzy 3-4 sekundowe ruchy na minutę. Ale do rozruchu potrzebuje zazwyczaj więcej prądu i ten nadmiar...
3: Co oznacza częstotliwość podawana w Hz? Spotkałem sie z tym oznaczeniem w radio które nadaje na fali iluśtam Hz o ile dobrze myśle, wiem że owe Hz istnieja tez w zegarku procesora mojego peceta które licze w GHz więc silnik ma cos w rodzaju "taktowania" ? To prosze jasno bo nie rozumiem tego kompletnie. To jest częstotliwość napięcia sieci zasilającej...
Ponadto w uzupełnieniu postu kolegi Jdjan1 przy silniku o mocy 1,1kw przełącznik gwiazda / trójkąt nie jest wymagany , jest to przełącznik rozruchowy do silników o większych mocach ( w przypadku sieci publicznych powyżej bodajże 4kw) i ma za zadanie obniżyć prąd przy rozruchu silnika . Silniki o tak małych mocach łączy się w trójkąt ( dla pracy 400V)...
0.4 kW i 70kg? Coś się nie zgadza chyba. Masz podany prąd rozruchowy 3.3 razy większy niż nominalny. Czyli moc też powinna być o te 3.3 raza większa. Zależy też do czego ten silnik jest zapięty (rozruch ciężki/lekki).
Powyżej 20kW to ile, bo 50kW też jest powyżej. C25 to cienko, silnik 11kW potrafi takie wybić. Podłączenie kondensatora do kompensacji mocy biernej zmniejsza prąd rozruchowy pobierany z sieci. Falownik wektorowy ogranicza prąd rozruchu i prawdopodobnie by wystarczył. Nie wiem jak w twojej okolicy, bo koło mnie można wypożyczyć nowy falownik do testów,...
ograniczenie prąd rozruchowy silnik zmniejszyć prąd rozruchowy silnik prąd rozrusznik rozruchowy silnik
bluetooth audio transmisja gniazda przyczepki radio skody
amperomierz woltomierz panelowy amperomierz woltomierz panelowy
Bypass zacienionych paneli fotowoltaicznych w stringu – diody, optymalizatory, mikroinwertery Dioda blokująca do paneli fotowoltaicznych z Anglii – cło, VAT, import 2024