Prądnica: obcowzbudna, synchroniczna Regulacja obrotów: 3800/min - 4200/min Kolego zdecyduj się raz chcesz elektryczny rozrusznik, potem regulację napięcia wyjściowego DC, a na koniec regulacje obrotów silnika.
Kup NOWY akumulator i napraw rozrusznik i ew. wieniec koła zamachowego. Żadne czary z klemami itd nie mają wpływu na rozruch silnika
A więc rozrusznik jest o takiej mocy jaką przewidywał wytwórca. Tak więc zarówno 12 V jak i 24 V moze posiadać dokładnie taką samą moc. Jak wiadomo moc rozrusznika zależy głównie od wielkości i charakterystyki silnika (ilość obrotów dla zapłonu). Natomiast jest prawdą o którą tobie chodzi, że prąd jest z grubsza proporcjonalnie mniejszy dla 24 V (połowa)....
Zasada działania rozrusznika trójkąt-gwiazda jest taka, że silnik włącza się do sieci z uzwojeniami połączonymi w gwiazdę co daje trzykrotnie zwiększenie impedancji, a więc trzykrotne zmniejszenie prądu rozruchowego w porównaniu z wartościami przy połaczeniu w trójkąt. Jednak połączenie w gwiazdę trzykrotnie zmniejsza moment rozruchowy silnika. Dlatego...
Żarówka kontrolna nie ma 5W -taka jest w światłach pozycyjnych. Żarówka kontrolki ma 2W. Założenie żarówki 5W powoduje wytopienie gniazda kontrolki. Poza tym ten schemat dla sześciu diod będzie inny. Bzdura totalna. Tak się robiło w maluchach by się wzbudzał bez gazowania. Nawet jak bym podłączył H4 pomijając to że się nie zmieści to też w normalnych...
Cytat z instrukcji obsługi Altistarta ATS48: Altistart 48 musi zostać dobrany w zależności od warunków pracy („normalne” lub „ciężkie”) oraz znamionowej mocy silnika. „Normalne” lub „ciężkie” warunki pracy określają graniczne wartości prądu i cykle pracy dla rodzajów pracy S1 i S4 silnika. Rodzaj pracy...
Od c360 z odpowiednim kołnierzem do t25 lub rozrusznik z przekładnią planetarną. Rozrusznik ten charakteryzuje się małym poborem prądu oraz wysokim momentem obrotowym co powoduje łatwiejszy rozruch silnika.
Sprawdziłem przy stacyjce i na czerwono czarnym nie ma prądupo przekręceniu w pozycje rozruch, jest tylko na cienkim niebieskim ,po za tym wszystkie prądy były. Dzięki panowie za info jeszcze jedno pytanie od czego ten cienki niebieski? W nim pojawią się prąd po przekręceniu w pozycje rozruch
Odkopię lekko gdyż z powodu piątkowego huraganu jestesmy bez pradu prawdopodobnie do czwartku co zmusza mnie wreszcie do zakupu agregatu do malego domku jednorodzinnego. Budżet 3200zl max. Możliwie najsolidniejszy z AVR. Sugerując się tym postem znalazlem: Kruzer THT 3900 E za ok 2000zl z AVR, 2.8 kW z trzema fazami. Posiada takze fajny bajer - elektryczny...
Rozwazmy taki przypadek. Silnik diesel, pobor pradu przez rozrusznik, w zimie, po calonocnym postoju - powiedzmy 250A, rozruch niech trwa 15 sekund, do tego 5 sekund grzania swiec przed rozruchem i w trakcie rozruchu ~50A (zimne maja duzy pobor, ponad 80A, ktory podczas ogrzewania sie zmniejsza do 36-40A) czyli: 250A * 15s = 3750As 50A * (5s + 15s)...
Witam wszystkich!!!Mam mały problem z vw,mianowicie przy zapalaniu, po przekręceniu kluczyka jest efekt taki jakby rozrusznik nie miał siły przekręcić silnika,tak się dzieje 2-3 razy.Gdy silnik zaleje to wtedy może nawet nie starczyć akumulatora do zapalenia.Zaznaczam że jak już świece są zalane rozrusznik kręci poprawnie.Rozrusznik nowy,akumulator...
Witam Umieszczę schemat dzisiaj jak go poszukam. Gdy podłączymy uzwojenie 380 V do 220V to zmniejszymy magnesowanie rdzenia i jednocześnie spadnie nam moc na wtórnym. Podstawowy parametr 45/s na liczbę zwoi. Transformator stanie sie " miękki" Napięcie wtórne zmienne mierzone miernikiem uniwersalnym 19 -21 V. Potem diody 2 lub 4 zależności od uzwojenia....
Za to nię odpowiada przekaznik. Odbiorniki zasilane prądem po włączeniu zapłonu np radio,światła,dmuchawa itp są rozlaczane przez stacyjke (kostkę stacyjke) tylko w momencie kręcenia rozrusznika w celu zmniejszenia obciążenia akumulatora w chwili rozruchu. A tobie nię wyłącza tych odbiorników? Dodano po 6 A to benzol czy diesel napisz jakies konkrety...
Witam forumowiczów, Chciałbym zapytać znawców tematu o rozruch rezystancyjny silnika obcowzbudnego prądu stałego. Czy zwiększenie stopni rozruchowych rozrusznika skaraca czas rozruchu ? W jaki sposób to uzasdnić ? Policzyć czas rozruchu np. dla dwóch stopni rozruchowych a następnie trzech, wyliczyć czasy rozruchu i sprawdzić który będzie krótszy ? Jest...
Samochód bmw 94r. 520i Centra przewiduje do tego autka dwa akumulatory: 1. Centra futura CA770 77Ah/760A 2. Centra Plus CB740 74Ah/680A. A Ty chcesz zastosować coś co nawet zapewne nie zaspokoi dobrze potrzeb elektroniki a co dopiero rozruchu gdzie moc znamionowa rozrusznika firmy Bosch jest 1.4kW ;)
Witam wszystkich. Mam taki oto problem w Manie Tgx: Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu automatycznie uruchamia się rozrusznik i odpala silnik, czasami zakręci przez sekundę i przerwie rozruch, bardzo rzadko ale bywa tak że wszystko wraca do normy. Kostkę stacyjki sprawdziłem, obejrzałem blaszki, wszystko wygląda prawidłowo. Co mogę teraz sprawdzić?...
Nie bardzo rozumiem. Chodzi Ci o to że masz agregat prądotwórczy spalinowy i jak nie pobierasz energii to by nie pracował "jałowo" i nie zużywał paliwa to chcesz kręcić prądnicę silnikiem elektrycznym a spalinowy dołączyć tylko podczas zapotrzebowania na prąd? Po pierwsze to nie ma takiej opcji by silnik elektryczny uciągnął prądnicę która go zasila...
Ja miałem kiedyś problem z akumuklatorami na jachcie. Znalazelm wtedy schemat podlaczenia 2 akumulatorow: 1 do rozruchu, 2 do instalacji. Ładowane są 2 na raz. Moze to się komuś przyda :] OPIS: Zasada działania: Punkt S3 podłączyć do zacisku stacyjki lub innego miejsca gdzie podczas pracy silnika występuje dodatnie napięcie. Akumulator 1 jest akumulatorem...
Fordowskie diesle 1.8 bez względu na zastosowany rodzaj wtrzysku zawsze cierpiały na przypadłość nieszczelności w ukłądzie zasilania i cofania się paliwa po dłuższym postoju - to raz (najczęściej z okolic filtra lub ręcznej pompki zasilającej) - sprawdź po nocy, przed kręceniem czy w przewodach paliwowych nie ma pęcherzyków powietrza. Dobrze też jest...
Czy to samochodowe czy motocyklowy to jego budowa jest taka sama tą w dalszym ciągu silnik prądu stałego, szeregowy. Rozbierz choć jeden i sprawdź sam. Nie jest szeregowy,to po pierwsze. Kolejna rzecz to nie jest nawet podobnie zbudowany do samochodowych,a wręcz nie ma z nimi niczego wspólnego. Rozrusznik motocyklowy to zwyczajny silnik bez tego co...
Ustawiłem więc pomiar prądu stałego oraz zapis wartości maksymalnej Tu może tkwić rozwiązanie zagadki. http://pe.org.pl/articles/2018/7/27.pdf Arykuł dotyczy rozruchu silnika autobusu ale zasada dotyczy wszystkich rozruszników. Patrz rys 3 i 4. prąd rozruchu na poziomie 800 - 900A. Rozruszniki są mocno przeciążane, ale rozruch trwa krótko. To są sekundy......
To, o czym piszesz, to zalecany prąd ładowania. Jeżeli podłączysz do akumulatora silnik wymagający 5A prądu, to on tyle sobie weźmie (w normalnych warunkach). Jest jeszcze parametr opisujący zdolność dużego wydatku prądowego akumulatora w momencie rozruchu (czyli napędzania silnika rozrusznika), to są duże prądu, szczególnie w autach z silnikiem diesla.
A może by tak skupić się na szybkim naładowaniu padniętego akumulatora niż rozruch na samym prostowniku - czasem kila minut ostrego ładowania (prądem niższym niż rozrusznika) wystarczy by zgromadzić dość ładunku w akumulatorze na rozruch silnika. Wyjdzie o wiele taniej zbudować prostownik niż rozrusznik bo jeśli jest to pojazd to powinien mieć jakiś...
Czy coś takiego byłoby możliwe? Nie. Kluczem jest moc. Do uruchomienia silnika potrzeba jej dużo więcej niż do zasilania wszystkich świateł. Porównaj rozrusznik z silnikiem elektrycznym o podobnym prądzie pracy. Pomijam sam problem sterowania cewek silnika i ich przełączania po rozruchu.
Tu masz najprościej wyjaśnioną metodę przełączania zasilań: jest prąd z sieci - cewka stycznika jest z niej zasilana i trzyma styki nie prądu - niezasilana cewka puszcza styki i przełączają się one na agregat prąd się pojawia - cewka dostaje zasilanie i przełącza stycznik z powrotem na sieć. Automatyczny rozruch silnika można przeprowadzić w ten sposób,...
Dla czego tak uważasz? Myślisz że jak do malucha dasz akumulator od Jelcza to będzie kręcił szybciej niż na akumulatorze od Żuka? Akumulator może dać taki prąd rozruchowy ale możesz nawet takiego u siebie w aucie nie uzyskać bo to tylko i wyłącznie od rozrusznika zależy czy taki będzie mu potrzebny. To tak samo jak z żarówką 55W która weźmie niespełna...
cisnienia w ukladzie paliwowym ok regulator sprawdzalem na sprezarce - rowne 5.5 w jaki sposob dziala regulator cisnienia w rozdzielaczu? .... bo wydaje sie byc wysterowany dobrze - napiecie ok 10.5 pojawia sie przy rozruchu po czym spada do 0.... i rosnie po przygazowaniu. Ciśnienie systemowe to nie wszystko: bardzo istotna jest różnica pomiędzy ciśnieniem...
Nigdy nie pamiętam ale sprawdziłem w wiki - ten silnik był używany w Jelczach, Autosanach i kombajnach Bizon. Miał kilka odmian ale informacje o oleju i filtry powinny być dostępne. Oryginalnie myślałem, że to był do STARa. Tak czy inaczej w okolicy powinien być ktoś kto to widział w autobusie, kombajnie, Jelczu czy agregacie. Dla próby czy silnik ruszy...
Do rozruchu silników o dużej mocy nawet do 200 kW bardzo dobrze sprawują się rozruszniki np. MAWOSTART, są to falowniki (inwertery), które posiadają kontrolę prądu rozruchu, regulację czasu rozruchu, ograniczenie prądowe rozruchu, osobiście eksploatuję takie urządzenia , rozruch silnika wentylatora odciągowego 200kW, na rozruszniku MAWOSTART i działa...
Mam silnik spalinowy z rozruchem ręcznym (szarpanka), ale jest też zabudowany na nim rozrusznik elektryczny. Sęk w tym, że jest to silnik z USA , więc aby było ciekawiej to rozrusznik jest na 120 V 60 Hz. Na korpusie napisano, że pobiera 13 A. Podłączyłem go do zasilacza 12 V DC i pobiera 2,8 A (z łatwością trzymam wirnik ręką). Zasilając go z 21 V...
Nie masz narzuconego rodzaju rozruchu - więc załóżmy że jest to rozruch lekki. Alfa = 3, ale też rozrusznik 3-krotnie zmniejsza prąd rozruchowy. W takim układzie (rozruch lekki i jeszcze rozrusznik) wkładkę bezpiecznikową praktycznie dobierasz na prąd znamionowy. Do doboru zabezpieczeń wiedza o momencie na wale nie jest Ci potrzebna.
Prosto do prądnicy nie idzie na pewno, musi wpierw iść do regulatora napięcia. O ile autor ma prądnicę, możliwe, że ma alternator, w takim razie jeden z tych cienkich jest do niego. Drugi natomiast do przełącznika świec żarowych, o ile jest. Plus od aku, razem z tym od alternatora tu gdzie masz nie dokręcone śruby. Ostatni do rozruchu (przełącznika...
Układ ładowania wypłyną by na rozruch silnika i dawał by tak duże spadki napięcia na rozruszniku ? Cóż każdy rozruch wymaga poboru prądu. Jak alternator nie ładuje to akumulator z każdym rozruchem traci ładunek i później "nie ma siły" przekręcić rozrusznikiem. Poza tym nawet żeby przyczyna spadku napięcia przy rozruchu tkwiła gdzie indziej to ładowanie...
Lata temu używałem w pracy urządzenia ZTR-80. Było to urządzenie prostownikowe służące do ładowania aku i rozruchu silnikow samochodowych. Posiadało napięcie wyjściowe 12/24V oczywiście z możliwością regulacji w górę. Ale pomimo tego,że urządzenie było duże i ciężkie i tak do rozruchu silnika potrzebowało akumulatora. Było to urządzenie wspomagające...
Witam! Wpadał mi do głowy pomysł żeby samemu wykonać proste sterowanie do agregatu prądotwórczego. Proszę o ocenę mojego pomysłu czy warto go zrealizować ? Projekt musisz uzgodnić z dostawcą energii, zwykle wymaga on mechanicznego uzależnienia styczników łączących instalację wewnętrzną z jego siecią i źródłem alternatywnym. Ponadto trzeba tam wprowadzić...
rozruch zabierze tyle samo energii niezależnie od pojemności znamionowej akumulatora (czyli do uzupełnienia będzie taki sam ładunek). Biorąc pod uwagę pojemność - to masz rację. Ale zazwyczaj większy akumulator ma wyższy prąd rozruchowy - co przekłada się na mniejszy spadek napięcia przy rozruchu i wyższe obroty rozrusznika > czyli szybsze uruchomienie...
Mam stary w garażu Dodano po 5 Odpowiadając na pytania: 1. Docisk jest ok i będzie wzmożony dociskiem od masy akumulatora. 2. Maksymalne napięcie uzyskane podczas jazdy nie jestem pewien, ale około 3V z dużej górki. 3. Nie zamierzam z niego startować, lecz używać do "szybowania" na niskich prędkościach po wcześniejszym rozpędzeniu się za pomocą moich...
Witam. Ja celowałbym głównie w akumulator, gdyż ten co masz to ma zapewnę około 540A prądu rozruchowego a do c330 zalecane jest minimum 600A gdzie przy uwzględnieniu sprawności bo zapewne nowy nie jest oraz ewentualnych spadkach na przewodach zostaje ci w granicach 400A prądu a to za mało. Kolejna kwestia to ładowanie, piszesz, że jest 14V, czy prawidłowe?...
Witam, mam problem z scenicem mianowicie po naciśnięciu guzika start/stop są grzane świece żarowe. Ale nie następuje rozruch. Podmieniałem już moduł UPC moduł komfortu sterownik silnika i blokadę kierownicy. Rozrusznik kręci na krótko. Po podaniu prądu przy zapłonie na pin nr3 w UPC samochód odpala. Nie wiem już gdzie szukać problemu... Wszystko się...
Kolejność podłączania jest taka a nie inna wyłącznie ze względów BHP Tu się nie zgodzę (ze słowem "wyłącznie") Zakładamy najpierw kabel plusowy pomiędzy dodatnie czopy obu baterii, a następnie kabel minusowy. Najpierw koniec na czop minusowy baterii "dawcy" a następnie drugi koniec zapinamy na masę silnika "biorcy". Po rozruchu odpinamy NAJPIERW przewód...
Wg. różnych danych producenta napięcie ładowania jest nieprawidłowe dopiero po przekroczeniu wartości : 1 źródło podaje 15,8 v 2 źródło podaje 16 v Więc napięcie ładowania na poziomie 15,2 jest jak najbardziej na miejscu. Wiem że kłoci się to ze światopoglądem różnych osób na ten temat i za chwilę zostanę zlinczowany że to złe dla akumulatora, że się...
Witam. Przy rozruch takiego silnika jaki ma tatra mogą płynąć takie prądy. Musisz liczyć się z tym że zimą przy silniku chłodzonym powietrzem ( a taki spotykałem w tatrach u nas ) olej jest dość gęsty i opory są ogromne przy obracaniu silnika. Przytoczę ci przykład . Pojazd BWP1 podczas rozruchu w ciepłej hali z dobrych akumulatorów , pobór prądu przez...
Cześć, mam problem z Renault Masterem III 2.3, rok 2012. Problem polega na tym, że po przekręceniu stacyjki kontrolki się świecą, ale nie reaguje rozrusznik, przekaźniki cykają, są OK. Sprawdzone: - Stacyjka OK, prąd wychodzi. - Prąd dociera do przekaźnika pod deską rozdzielczą po przekręceniu stacyjki na rozruch. - Prąd dochodzi do modułu BCM-N3 nr...
Witam wszystkich ostatnio rozmyślam nad prostownikiem rozruchowym czyli takim małym kombajnem który by ładował akumulator i dawał możliwość uruchomienia silnika w samochodzie . mam do wykorzystania 3 trafa po 300 W i 12 V AC zasada jest taka układ podłaczamy do samochodowego akumulatora i dzięki temu że jeden z tranzystorów NPN jest zatkany tranzystor...
Należę do osób, które chciałyby wykonać taką konstrukcję dla samej przyjemności - projekt autora podoba mi się, jeśli nie jest jeszcze ukończony (a na to wychodzi) :D . To jest tak, że są ludzie, którzy potrzebują zrobić coś dla satysfakcji - i zapewne tak powstał ten agregat :D Sam miałem podobny etap w życiu, a nawet niepowtarzalną okazję - kupiłem...
Ale rozrusznik się harakteryzuje takimi parametrami jak -prąd biegu luzem -prąd podczas rozruchu -prąd zatrzymanego wirnika I ten ostatni jest kluczowy w chwili inicjajcji rozruchu. Poza tym rozrusznik jest silnikiem szeregowym, więc moment elektromagnetyczny jest w przybliżeniu równy kwadratowi prądu.
"Masa" w pojeździe jest bardzo istotna i musi być wykonana starannie tj. doprowadzona ( z minusa akumulatora) przewodem elektrycznym o właściwym przekroju do ramy i karteru silnika. Połączenia "masy " powinny być "czyste" tj. pozbawione rdzy, farby i brudu, co pozwoli na efektywny rozruch (rozrusznika) silnika i poprawne działanie innych odbiorników...
Witam. Zgadza się alternator nie pobiera prądu. Alternator jest to generator prądu (tak samo jak prądnica) czyli przy napędzie od silnika wytwarza się prąd elektryczny. Z twoich pomiarów przerażają mnie małe wartości, napięcie ładowania (na akumulatorze) przy włączonym silniku na biegu jałowym powinno wynosić 14-14,5 V, natomiast przy zgaszonym silniku...
Dziękuje za wyjaśnienie Dodano po 3 Czy taki agregat jest dobry i wystarczający? AGREGAT PRĄDOTWÓRCZY BARRACUDA 5,5kW 3F DANE TECHNICZNE Moc maksymalna : 5,5 kW Moc znamionowa : 5 kW Moc silnika : 13 (KM) Głośność silnika tylko 72dB (A)/7m Napięcie wyjściowe : 230V, 400V - 50 Hz, 12V Pojemność baku : 25 litrów Paliwo : benzyna => 95 oktanów Waga : 93...
Masz 2 uzwojenia elektromagnesu. Wciągające i trzymające. Wciągające działa do czasu włączenia silnika rozrusznika. On to zamyka obwód "podając masę" . Po zadziałaniu silnka rozrusznika działa słabsze trzymające zębnik bendiksa w wieńcu. Jesli rozrusznik zrobi "klik" a zużyte styki robocze elektromagnesu nie zadziałają długo płynie spory prąd przez...
Witaj! Nic nie wiemy o twoim samochodzie,od kiedy tak to się dzieje,czy ktoś grzebał itp. Moje podpowiedzenie to bym sprawdził połączenia z masą nadwozia akumulator silnik,bezpieczniki czy nie mają śniedzi na stykach oraz stacyjkę i połączenia w koło.Może tam są luźne przewody. Jak piszesz radio gra bez pracy silnika a po uruchomieniu przestaje. Stacyjka...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Sprawdź przewody od akumulatora, widziałem podobne problemy w dwóch autach. W pierwszym oberwała się masa od silnika a w drugim upalił plus na skutek "pożyczania" prądu .... koparce :D Oczywiście zakładając, że aku i rozrusznik są na 100% sprawne.
Jak możesz otworzyć maskę silnika, to podłącz się pod masę i zacisk prądowy rozrusznika lub alternatora (uwaga na biegunowość), ale najlepiej szeregowo przez żarówkę np. H7 (powinno wystarczyć prądu dla centralnego zamka)- w razie, jak w miejscu na akumulator klema plusowa kabla leży na blasze, to najwyżej zaświeci żarówka, nie całe auto :) Możesz korzystać...
Alternator to prądnica trójfazowa. Napięcie z niej jest prostowane przez diody. Są tam jeszcze diody pomocnicze i m też się zdarza uszkodzić. Najbardziej narażone na uszkodzenie są diody z prostownika powiedzmy głównego. Muszą przewodzić po kilkadziesiąt amperów, wydziela się w nich po kilkadziesiąt watów mocy. Mogą się uszkodzić od zbyt wysokiej temperatury....
Sprawdź masy, prądy czy nie ma spadku napięcia, ewentualnie akumulator a jak jest OK to rozrusznik prześwietlić.
Słabym próbkowaniem miernika (co pół sekundy). Zelżenie od tego w który moment rozruchu próbka trafia , im bliżej początku załączenia rozrusznika tym prąd większy.
Kiedyś Rosjanie np. w GAZ-ach stosowali oporniki drutowe (boczniki)na cewkce zaplonowej (niedotyczy lokomotywki bo disel) A to ciekawe, bo mnie zawsze zdawało się że po to aby zaoszczędzić "platynki" oraz uniknąć ugotowania cewki przy postoju z włączonym zapłonem a zgaszonym silniku oraz elektromagnesie rozrusznika w celu ograniczenia pradu przy takich...
Można dać czasówkę, która odliczy te 4-5 sekund za każdym razem. Bendiksowi to nie przeszkadza, bo i tak jego prędkość obrotowa podczas rozruchu jest niższa niż wolne obroty silnika zaraz po rozruchu. Tak jak napisał kolega kkknc detekcji uruchomienia silnika dokonuje ECU. W projektowanym dopiero układzie detekcji można wykorzystać mierząc wartość prądu...
Witam forumowiczów Mam problem związany z moim traktorkiem MTD s765n z silnikiem Briggs&Stratton 16hp. Problem polega na tym że traktorek stał kilka lat że tak powiem w nieużytku a teraz zdecydowałem się do przywrócenia mu dawnej sprawności, jednakże mam problem z uruchomieniem silnika a może któryś z kolegów podpowie mi co nieco. Otóż po przekręceniu...
Tak ta Honda ma AVR z możliowscią recznego ustawienia napiecia, lekka nie jest bo wazy w okolicach 100kg, ale dlatego ze jest wyciszona. Potarguj sie i na pewno wyrwiesz taniej, teraz poza sezonem łatwiej zbić cene. Ważnym atutem jest to że ma rozrusznik więc w przyszlosci mozesz sie pokusic o dorobienie SZR w swojej rozdzielni z auto rozruchem agregatu....
Używałem przez 20 lat złącza 60 A do rozruchu silnika 55kW, działało. Rozruch trwa krótko , a złącza przystosowane są do pracy ciągłej , więc nie powinno być problemu. Ważna jest czystość i pewne skręcenie ( lutowanie ) połączenia.
Panowie i Panie, mam taki problem natury teoretycznej. Chcemy z kolegami w ramach prezentacji projektów studenckich zbudować układ, mogący w sytuacji awaryjnej służyć do uruchomiania pojazdu. Idea jest następująca. Akumulator rozładowany/stary jest w stanie podawać prąd o dość niskim natężeniu w okolicach napięcia znamionowego akumulatora, ale nie jest...
czyli jak bedzie naladowany i podlaczony pod alternator 14,4 to nie bedzie bral ani 1mA? to po co mowia ze mozna przeladowac? Teoretycznie akumulator w samochodzie ma być cały czas naładowany. Podczas normalnej eksploatacji i należytego stanu technicznego pojazdu nie ma prawa się rozładować. Dlatego będzie pobierał minimalny prąd tak jak pisze kolega...
:arrow: mkos1 Będe musiał pomierzyć z rana na zimnym silniku. W takim razie może inaczej, jaki powinien być spadek napięcia na takim akumulatorze przy poborze prądu 100A??? :arrow: Lepus rozrusznik kręci dobrze, co do palenia to nie było jeszcze mrozów, ale rano przy temperaturze 8C pali bardzo dobrze, rzekłbym że nawet lepiej niż na rozgrzanym silniku....
Różnice jakie znalazłem między silnikiem zwykłym asynchronicznym, a pierścieniowym asynchronicznym to takie, że ten drugi jest rodzajem pierwszego. Silnik pierścieniowy – rodzaj silnika asynchronicznego o uzwojonym wirniku, w którym końce uzwojeń wirnika wyprowadzone są poprzez pierścienie ślizgowe i szczotki na zewnątrz maszyny. Wyprowadzenie...
przecież nie ma takiej możliwości, żebyś błyskawicznie włączył zasilacz, wsiadł do traktora i włączył rozrusznik - mija jakiś czas Przecież Ci wyraźnie napisałem wspomagam rozruch więc prostownik włączam po uruchomieniu rozrusznika Jak widać potrafię dokonać tego niezwykłego wyczynu, a Ty na siłę chcesz ze mnie zrobić matoła. A tak na poważnie to nawet...
Tyle tu opisano różnych metod, a może by wrócić do klasyki stosowanej od "zawsze" w rozrusznikach silników prądu stałego, czyli na czas rozruchu dołączany jest rezystor szeregowy, zwierany po pewnym czasie stykiem przekażnika (za pomocą układu czasowego, lub pomiaru prądu w systemach bardziej zaawansowanych)? Takie włączenie szeregowego rezystora NIE...
https://obrazki.elektroda.pl/1437932900_... Znajomy podarował mi kiedyś kosiarkę z uszkodzonym napędem, pomysł przyszedł taki żeby jej już nie naprawiać ale wykonać napęd elektryczny, tu przydała się na części deska zwana hoverboard, z niej pobrane zostały silniki napędu kół, sterownik silników który należało przeprogramować, jest...
Witam! Jeżeli masz taki silnik to musisz wiedzieć, że go wyposaża się w rozruszniki, a więc zestawy oporników, które włączane są w obwód wirnika. Przy właściwie dobranych oporach rozrusznika można uzyskać porządany przebieg ch-ki momentów prądu, a prąd rozruchowy nie przekracza 2,5In. Po zakończeniu rozruchu i osiągnięciu przez silnik prędkości znamionowej...
Prostownik zazwyczaj dołącza się na klemy. Jeżeli połączenie między klemą a akumulatorem jest kiepskie , to wystąpi duży spadek napięcia na połączeniu i brak możliwości rozruchu. Przy podłączonym prostowniku to połączenie nie ma tak wielkiego znaczenia bo prąd rozruch przepłynie przez prostownik , rozrusznik i połączenie klema- Styk "krokodylka" rozrusznika...
Na filmiku z Youtube masz inny zasilacz, wiec modyfikacja nie będzie działała na zasilaczu z tego tematu. Wyżej w tym poście jest napisane co trzeba zrobić aby móc regulować napięcie. Co rozumiesz przez odpalanie samochodu na zasilaczu ????? Bo jeżeli prąd rozruchowy pobierany przez rozrusznik to jakieś 200 A (zależne od auta i silnika) a zasilacz ma...
Fadroma.. Jak domniemam Ł-34 czyli silnik SW-680 czyli rozrusznik 2,5kW, więc prąd pobierany przy rozruchu ok 100A. 750A tomaksymalny prąd rozruchowy akumulatorów natomiast pojemność pewnie 160-180Ah. Prostownik rozruchowy 80A spokojnie wystarczy. Podłączasz na maxymalne ładowanie na kilka minut, potem przełączasz na rozruch i kręcisz tłokami. Przy...
Siemanko.Podczas stosowania standartowego rozruchu typu: gwiazda trójkąt ,jak wynika ze wzoru prąd rozruchu maleje o ,,pierwiastek z 3''.Jest to praktycznie na pograniczu twoich możliwości ,ale można liczyć na ,,bezwładność'' zwykłych bespieczników .Moim zdaniem należy zainteresować śię coraz częściej stosowanymi tzw. rozrusznikami tyrystorowymi zwanymi...
Mam propozycję urządzenia rozruchowego 12V 1000A Zbudowane:TRAFO firmy Bester, typ TC47, diody Unitra D10 200 03 6szt Wszystko na 400V Podłocze to bezpośrednio do rozrusznika i ruszy on normalnie jak w aucie? Takiego prądu 1000A napewno nie przekroczysz nawet przy 5l silniku. Masz wiele możliwości, 1) drugi zestaw taki sam jak masz aby po padnięciu...
Mam wrażenie, że demonizujemy nieco ten prąd rozruchowy. Wystarczy spojrzeć na stosowanie przekroje tych przewodów w pojazdach. Do klem dochodzą czasem takie przewody, że w porównaniu z 35² to przewodziki. Pamiętać należy, że 35² ma obciążalność długotrwałą w granicach 130-160A. Można bez szkody dla przewodu dociążyć go chwilowo do 300A. Najwyżej...
Silnik gaźnikowy F10A. Jedyny komputer to telefon, gdy wsiadam.
Renault CLIO 2 PH2 2005 rok. Układ rozruchu i stacyjka występują także w innych samochodach tej firmy. Czasem występuje bez przekaźnika rozruchowego https://obrazki.elektroda.pl/5675111800_... https://obrazki.elektroda.pl/6816100500_... Objawy USTEREK: 1 Często nie kręci rozrusznik 2 Często miga dioda immo=zablokowanie...
Jednofazowe urządznie jest "niezdrowe"(pulsacja prądu) dla auta z elektroniką. Czyli KAŻDEGO. Oj chyba bardziej niezdrowe dla aut z elektroniką jest odpalanie za pomocą takich urządzeń wspomagających rozruch. Poza tym - gdzie ty widzisz tam prostowanie jednopołówkowe? Przecież to klasyczny całofalowy prostownik z dzielonym uzwojeniem. Pulsacja? Akumulator...
Czym zasilić sieciowy kogenerator w off gridzie? Witam, mam do podłączenia kogenerator, który do tej pory współpracował z siecią. Podłączenie ma 3 fazowe i soft start, żeby przy rozruchu nie przeciążał sieci. Pobór prądu nie będzie duży, bo jest podłączony 12 V DC dodatkowy rozrusznik do fordowskiego silnika spalinowego 1.6 l na propan-butan. 3 fazowa...
Co to jest bendix w rozruszniku? Podaj zasadę działania Witaj na forum, elektroda.pl! Cieszę się, że mogę pomóc z Twoim pytaniem odnośnie rozrusznika i jego kluczowej części, jaką jest bendix. Bendix to istotny element w układzie rozruchowym silnika spalinowego, a jego zrozumienie jest kluczowe dla każdego, kto interesuje się mechaniką samochodową....
Cześć Fajna sprawa z tymi pomiarami prądu rozruchu. Bardzo ciężko znaleźć takie informacje w Internecie. Może na jakichś stronach firmowych producentów rozruszników? Ja znalazłem tylko jedną taką informację, ale dotyczyła badania prądu rozruchu autobusu. Jeśli ci się jeszcze chce, to może pomierz prądy w innych samochodach (inne pojemności - mniejsze/większe...
Witam. silniki pierścieniowe są stosowane dla silników dużej mocy - powyżej 500 kW w 2. przypadkach. 1. Tam gdzie jest konieczna regulacja prędkości 2. W przypadku konieczności ograniczenia prądu rozruchu Pierwszy przypadek to np. maszyny wyciągowe w górnictwie, ale także wyciągi narciarskie- gondolowe i krzesełkowe, zaś drugi to np wentylatory i pompy...
Jesteś kolego w błędzie taka rozruszniko - prądnica jest w niektórych motorowerach typu "mini bike" mini quadach (silnik dwusuwowy wirnik bezpośrednio na wale). Rozruch z akumulatora 12V. po rozruchu rozrusznik staje się prądnicą. https://enduro-cross.pl/silnik-mini-cros... Tak mają ładowanie...
Przeglądając artykuły na ten temat odniosłem wrażenie że jest wiele domysłów i teorii. Natomiast za mało standardowych pomiarów za pomocą zwykłego miernika. Większość artykułów poświęcona jest problemom podczas braku właściwego ładowania akumulatora. Więc postanowiłem przewrotnie dokonać pomiarów jak autko -citroen berlingo 1,6 16v -jest jeszcze sprawne...
Witam. Potrzebuję informacji na temat tego jaki mocny akumulator potrzebuje do mojego traktorka Gutbrod Superior 16. Bardzo ciężko znaleźć jakiekolwoek informacje na temat tego modelu bo rok produkcji tego modelu to ok 1960 rok. Posiada on prądnice połączona z rozrusznikiem udało mi się już ją uruchomić zarówno ładowanie jak i rozruch na akumulatorze...
Ciekawy temat. Ponieważ zostałem wywołany przez Rycho T dorzucę swoje trzy grosze. Zmiana kolejności zasilania cewek zapłonowych jest najmniejszym problemem. Stosunkowo małe prądy obsłuży przekaźnik z dwoma parami styków przełączalnych min 8 A. Oczywiście gaszenie silnika musi być zrealizowane osobnym wyłącznikiem. Gorzej wygląda sprawa prądnico-rozrusznika....
rozrusznik 1.5 kW Rozruch niech trwa 1.5 sekundy. Rozrusznik pobiera prąd 1500W/12 V=125 A. Jako że jesteśmy w dziale początkujący elektronicy a kolega próbował to obliczyć wyłożę trochę teorii. Jako że akumulator nie jest idealnym źródłem prądu (posiada opór wewnętrzny) a rozrusznik pobiera spory prąd napięcie na akumulatorze spada podczas rozruchu....
Dla realizacji funkcji rozruchu potrzebny transformator wtórne uzwojenie którego może zabezpieczyć prąd, co najmniej, 40-50A i prostownicze diody na odpowiedni prąd. To znacznie zwiększa koszt realizacji projektu. Praktyka pokazuje, że przy rozładowanym akumulatorze ma sens włączyć jego do reżimu ładowania na 40-60 minut prądem 0,2-0,3С. Napięcie...
Po przekręceniu kluczyka elektromagnes wyrzuca bendix, ale rozrusznik nie kręci. Rozrusznik jest sprawny, akumulator również, dochodzi prąd zarówno od akumulatora do rozrusznika, jak i od stacyjki do rozrusznika, również jest przy nim minus. W momencie próby odpalania auta po przekręceniu kluczyka na rozruch gasną wszystkie kontrolki, gdy kluczyk damy...
Prędzej mu się kable stopią niż akumulator wybuchnie. Podłączanie masy na silnik ma też tą zaletę, że omijamy połączenie minusa akumulatora z masą silnika. A to połączenie lubi skorodować i nie przewodzić poprawnie. I wtedy nawet mając naładowany akumulator, i tak silnika nie odpalimy. Tak samo z kabli zapiętych na akumulator. + prąd z dawcy idzie...
Minęło już trochę czasu, ale dopiszę się i ja. Kupiłem podobny agregat w OBI za 419 zł Wygląda praktycznie tak samo jak Einhell, przypuszczam, że podzespoły będą te same. Skusiłem się jednak na dodatkowe wyjście 12V wraz z kablami zakończonymi krokodylkami, którego Einhell nie posiadał. Zalałem paliwem (dwusuw - więc mieszanka PB z olejem) i odpaliłem....
Temat zamknięty, wszystko w instalacji było w porządku, nie wiem w sumie o co chodziło po ściągnięciu przekaźnika sterownika silnika później kilka razy zabawi z kluczykiem załapał rozruch, na początku trzeba było więcej trzymać przycisk około 6 sekund puścić i jeszcze raz trzymać i coś próbowało po kilka prób już zaczęło normalnie kręcić odpalił na...
Dedykowany do T-25 opis z aukcji przypadkowej: w rozruszniku zamontowana jest przekładnia planetarna (37:12), co pozwala na łatwy rozruch silnika. Jest to szczególnie pomocne w niskich temperaturach gdyż jest mniejszy pobór prądu. Istnieje możliwość zamontowania jednego zamiast dwóch akumulatorów.
A ja polecam sieć sklepów Energohandlu bądź Morsa. Udajesz sie do nich, a oni na miejscu podadzą tobie wytrzymałości prądowe dla danego przekroju, oczywiście wartości te są "długoterminowe", a Ty potrzebujesz na kilkanaście sekund więc dla danej grubości kabla możesz wartość prądu zdrowo zawyżyć. Przewody rozruchowe sprzedawane pod nazwą "200A" bez...
Czy ktoś jest w stanie podać jakie jest napięcie danej spawarki obciążonej prądem rozrusznika . 50-70V to jest napięcie biegu jałowego -bez obciążenia . Rozruch ze spawarki jest niewątpliwie ryzykowny ,nie wiedząc jakie mamy napięcie pod obciążeniem -zależne od wielkości (mocy) spawarki i mocy rozrusznika. .dodano . W czasach diesli - złomów w latach...
Witam serdecznie. Dziś podczas jazdy zgasł m motocykl. Brak jakiejkolwiek reakcji na rozruch za pomocą przycisku. nie słychać kliknięcia przekaźnika, dosłownie nic. Prąd jest, światła świecą, klakson działa, kontrolki również. Kontrolka nóżki, biegu jałowego, wszystko sprawne. Sprawdziłem na trasie bezpieczniki w tym również ten 30A - sprawny, podmieniłem...
Oto schemat mojej DZIAŁAJĄCEJ spawarki. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cc20... Teraz planuję zrobić do niej rozruch na 12 V. Potrzebny będzie zapewne układ prostowniczy oraz obliczenia z jakiego przewodu i ile zwojów muszę nawinąć, żeby coś takiego wykonać. Jak sądzę na forum na pewno coś takiego znajdę, ale jeśli ktoś ma "pod ręką"...
Rozruch silnika z akumulatora 12V - przyciskiem startera- przycisk steruje przekaźnikiem skąd prąd podawany jest na rozrusznik. Gaszenie silnika przyciskiem o stykach NO- pod przycisk podłaczona jest masa i zacisk gaszenia z cewki. Po wciśnięciu następuje zwarcie zacisku gaszenia do masy. Tak, uszkodzenie cewki następuje od razu, po uruchomieniu silnika...
Zerknij na wykres ( czas) i pamiętaj, że to silnik szeregowy, dlatego jest 700A a nawet więcej na starcie. Wykres dal 300A może być poprawny, bo autor nie podął temperatury i gęstości oleju. Znowu ci przypominam, że rozrusznik to silnik szeregowy.Wykres, który pokazałeś nie objął całego cyklu pracy tylko drobny wycinek. W silnikach HDI wał jest schowany...
pobór prąd rozruch silnik rozruch silnik prąd stałego prąd rozruch silnik elektryczny
wyświetlacz amplituner pioneer podłączyć radio renault scenic schemat podlaczyc glosnikow
konica service manual konica service manual
Podłączenie MOSFET N-kanał do wejścia PLC Simulating Neon Lamp Relaxation Oscillator in Simulink