Po wyjęciu bezpiecznika prąd spada do ok. 50 mA i po zamknięciu auta zostaje tak przez pół godziny, nic nie przyrasta, po tym jak bezpiecznik wróci na swoje miejsce prąd wzrasta do mniej więcej 150 mA i zostaje tak po zamknięciu. Najdłużej co czekałem to ok. 20 min po zamknięciu, więc obstawiam, że później już nic nie spadnie. Szukam schematu, żeby...
Jeżeli akumulator jest sprawny, to akumulator pod koniec ładowania osiągnie napięcie zbliżone do 14.5V, ale na to potrzeba trochę czasu. Co do napięć. Jakie napięcie miał akumulator przed podłączeniem prostownika - na pewno trochę niższe. Wielkość napięcia na zaciskach akumulatora narzuca głównie stan naładowania w danej chwili akumulatora i w pewnym...
Proponowałbym sprawdzić multimetrem napięcie baterii podczas ładowania oraz po włączeniu na drugi dzień. Również nie od rzeczy byłoby sprawdzianie prądu ładowania jak i prądu spoczynkowego.
Wpadłem dzisiaj na chwilę do braciaka i wypiąłem radio. Dalej bez oświetlenia kabiny ciągnie 0,14A
Witam, mam Mercedesa W210, nafaszerowany elektronika (centralny, klima, dvd, gps, podgrzewanie itd itp.) Zamontowałem 3 miesiące temu akumulator 100Ah. Ostatnio zostawiłem go na 6 dni i nie mogłem odpalić samochodu? Czyżby już się rozładował akumulator?? Jaki powinien być prąd pobierany przez te wszystkie urządzenia z akumulatora w czasie postoju? Pozdrawiam...
Pomiary, pomiary i jeszcze raz pomiary. Pierwsze pytanie o panel solarny czy ma regulator MPPT bez niego przy obecnej pogodzie sporo energii wytraci panel a nie trafi do akumulatora. Czyli pomiar prądu ładowania. Dwa to sprawność samego akumulatora bo mógł już wyschnąć i stracić swoje parametry. Trzy pomiar prądu podczas otwierania zamykania oraz prądu...
Za duży spoczynkowy pobór. Odłącz alternator i sprawdź.
Bo toyota ma problem z prądem spoczynkowym i za małym akumulatorem. W efekcie na fabrycznym akumulatorze po 5-7 dniach już auta nie odpalisz. Panel na dachu akurat w takiej toyocie rozwiązuje problem. No chyba że zaparkujesz w ciemnym garażu lub w cieniu.
Ja zmontowałem sobie w 1975 roku prostownik najprostszy jaki może być. Złożonym z transformatora z napięciem zmiennym (skutecznym) na stronie wtórnej równym 12V, jednej diody prostowniczej 10A na radiatorze i miernika (amperomierz) z zakresem 10A Prostowanie jednopołówkowe - stałonapięciowe jak w samochodzie. Przy podłączeniu akumulatora w zależności...
Podłącz akumulator do zasilacza Zwiększaj napięcie od 0V aby uzyskać prąd mniejszy niż 2A - będzie to napięcie większe od napięcia spoczynkowego akumulatora a mniejsze niż 14,4V. Ładuj Po jakimś czasie akumulator sam zacznie zmniejszac sobie prad Zwiększ napięcie po iluś godzinach tak aby nie przekraczać 2A oraz aby nie przekraczać 14,4V. Akumulator...
Ok.Wyjaśniam fakt czym jest dla mnie brak ładowania.Mierząc prąd spoczynkowy akumulatora winien on wynosić 12V,po uruchomieniu silnika kiedy pracuje alternator powinien on wynosić około 14V.Tego w moim przypadku nie ma.Następnie brak ładowania stwierdzam tym iż przy zwiększonych obrotach silnika nie widzę różnicy w jasności świateł czy też pracy dmuchawy.
Jest ok, można dla spokoju sprawdzić upływ prądu po wyłaczeniu auta i jego zamknięciu. Spoczynkowy pobór max 0,05-0,08A.
Do sprzedania napięcie ładowania końcowe i spoczynkowy pobór prądu.
Napięcie to nie prąd, zmierz prąd spoczynkowy jaki pobiera z akumulatora po wyłączeniu stacyjki, albo prąd za duży albo akumulator złom.
Zamawiaj zamek - nowy zamiennik po nr oryginału. Akurat jestem po rozmowie ze sprzedawcą od którego kupiłem w zeszłym tygodniu podnośnik szyby (allegro) ale niestety po ViN-ie nie mają wyszukiwarki. Ich propozycja: Numer katalogowy częściDA-23764 Numery katalogowe zamiennikówDA-23764 Numer katalogowy oryginału3D1837015 błędy powodowane przeważnie są...
Nie wiemy o jaki prąd chodzi. Może o pobór prądu spoczynkowy? Wtedy miernik cęgowy jest raczej mało przydatny...
Witam. Jaki powinien być prąd spoczynkowy w Seicento, po zamknięciu auta? Seicento 1.1, 1998 R. Akumulator Centra z zeszłego roku, 40Ah. Po kilku dniach stania, prac przy aucie - nie można odpalić. Od piątku do poniedziałku zeszło mi 50 A, tak wskazuje przyrząd. Prąd spoczynkowy wynosi ok. 170 mA, dużo. Przez 24 h wyjdzie ponad 4A. W sumie by się zgadzało,...
kupię zabezpieczenie O ile będziesz kupował, to ten z linku, który wcześniej podałeś: https://sklep.avt.pl/pl/products/zabezpi... - bardzo niski prąd spoczynkowy. EDIT: Ja bym kupił VTC4 Pod warunkiem, że są nowe. Lecz 8 szt. (4S2P) to nie jest mały wydatek. Do tego jeszcze BMS z balanserem i odpowiednia...
Nie myślałeś by moduł usypiał się na jakiś czas? W uśpieniu układ pobierze pewnie mikroampery tyle co prąd spoczynkowy LDO.
Przetwornica powinna być "po zapłonie" inaczej może pobierać zbyt duży prąd spoczynkowy, który rozładuje aku.
Pomiary napięcia podczas pracy(na silnku i akumulatorze) i pobór prądu spoczynkowy. Miernikiem.
po wymianie sterownika szyb tego co odpowiada za dociąganie szyb itd Nie ma w tym aucie takiego sterownika który odpowiada za dociąganie szyb. To auto jest oparte na technologii CAN i ma moduły drzwiowe - każdy z nich odpowiada za jedne drzwi. Moduł który odpowiada za dociąganie szyb (tzw. "moduł komfortu") skończył się w Mercedesie ok. roku '97. pobór...
Najpierw radzę naładować akumulator i zostawić w aucie na noc lub dłużej ze ściągniętą klemą. Jeśli autko odpali bez problemu, to pozostaje tylko kwestia poboru prądu przez urządzenia. Sam pomiar oporności nic nie da, bo niektóre odbiorniki mogą się "aktywować" dopiero po podaniu napięcia. Trzeba więc wpiąć amperomierz między klemę a biegun akumulatora...
Czytałem różne opinie na temat poboru prądu w tak zwanym spoczynkowym stanie. Jedni mówią że zależy to od wyposażenia samochodu inni że max to 0.07 A. Ja mam 0.14 A w moim . Akumulator nowy mi padł po 7 miesiącach winny był alternator - nie lądował powyżej 2500 obrotów. Teraz chce uniknąć sytuacji aby znowu nie kupować akumulatora po roku użytkowania...
Sprawdź upływność prądu na klemach akumulatora w sanie spoczynkowym. I w tym samym miejscu prąd ładowania.
Z Varta nie mam doświadczenia. Nie spotkałem w swoim aucie nigdy, ani nie przypominam sobie żeby kolega któryś coś wspominał. A inne pytanie... Czy próbowałeś swoją Centrę doładować porządnie z zewnątrz? Może używasz więcej prądu Niz go produkujesz? Dużo też dokładnej opcji było. Badales może prąd spoczynkowy w autku po uśpieniu wszystkich modułów?
Jakiś tam rozrzut parametrów jest. Jedno może zadziałać wcześniej niż drugie. Może będą jakieś problemy z uruchomieniem dodatkowego zabezpieczenia po zbyt głębokim rozładowaniu. Np. gdy zabezpieczenie fabryczne odetnie akumulator wcześniej niż do dodatkowe. W odwrotnej sytuacji można pominąć dodatkowe zabezpieczenie. Wadą może być trochę większy prąd...
Pobór prądu spoczynkowego jaki jest? Problem nie leży czasem w lampce oświetlającej bagażnik? Częste!
Ok, masz wiedzę o napięciu w stanie spoczynkowym. Dobrze naładowana bateria akumulatorów będzie miała 12,8V - 12,9V. Na tym koniec. Teraz napięcie w czasie ładowania - żeby wymusić prąd w obwodzie musi być różnica napięć. Ładowarka ładując akumulator prądem Q/10 wymusza na nim podwyższone napięcie w stosunku do stanu spoczynkowego. Napięcie 14,4V w...
Prąd spoczynkowy w aucie to prąd jaki jest pobierany z akumulatora, gdy auto jest w spoczynku(stoi np w garażu). wiem co to jest prąd spoczynkowy, potrzebuje dokonać dokładnego pomiaru tego prądu i zabezpieczyć układ pomiarowy przed możliwością przepływu prądu do 100 amper.
Prąd masz deko za duży ale z alarmem to normalne, akumulator śmietnik. Przy takim prądzie spoczynkowym auto powinno stać spokojnie tydzień i ma palić bez problemu
Usterka usunięta Pojawił się błąd 00460 Combination database in single Wire. Okazało się że były przerwane przewody CAN oraz uszkodzona izolacja na pozostałych w połączeniu drzwi z karoserią w gumowej przejściówce. Po naprawie wszystko działa , prąd spoczynkowy na akumulatorze 0.03 http://obrazki.elektroda.pl/7594842800_1...
Pobór powinien być 0,05A . Spoczynkowo akumulator powinien mieć 12,4-12,8V.
0,2 A to stanowczo za duzo. Wepnij amperomierz w szereg z akumulatorem. Wyjmuj pokoleji bezpieczniki (i wkładaj z powrotem zebys ich nie pomieszał), az prąd spadnie do zera. Zacznij od radia.
Jakie napięcie masz na pracującym silniku na akumulatorze i pobór spoczynkowy prądu po wyłączeniu silnika i zamknięciu auta?
Kolego Hrabia322 , to zmierzone 10.4V to jest napięcie średnie po wyprostowaniu. Ładowanie akumulatora dokonuje się nie pod wpływem tego napięcia, ale chwilowego przedstawione jest to na wykresie w tym poście [url=www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic... To te czapki ponad linią Vdo (w tym przypadku jest to napięcie akumulatora...
Nie wiem co wy chcecie ratować? Ten akumulator jest całkowicie zużyty, wskazuje na to jeden kluczowy parametr: niskie napięcie spoczynkowe czyli 12 V. Taką baterię da się przywrócić jedynie metodami metalurgicznymi. Akumulator sprawny po naładowaniu będzie miał napięcie spoczynkowe nie niższe niż 12,6 V.
Dopuszczalny prąd spoczynkowy 0,6x62=37,2mA. Tak więc pobór prądu jest dwukrotnie za duży (może radio?). Poza tym, jak koledzy wyżej napisali jazda dwa razy w tygodniu po parę kilometrów nie zapewni odpowiedniego doładowania akumulatora. Tak więc pozostaje okresowe doładowywanie prostownikiem. Pozdrawiam
Pomiary napiecia podczas pracy silnika zrób i pobór spoczynkowy prądu. Podaj wyniki.
Prostownik po podłączeniu akumulatora o napięciu spoczynkowym 12,4 V ładuje prądem 3,8 A aż osiągnie napięcie 13,7 V , prąd się wtedy obniża do 0,8 A i tak trzyma do momentu uzyskania napięcia 14,37 V, w tym momencie prostownik przechodzi w tryb potrzymania i ląduje akumulator pulsacyjne, tzn jak napięcie spadnie do 13,7 V to włącza się ładowanie prądem...
Popraw to prostownica w temacie. Moc jaka jest podana to moc jaką można obciążyć przetwornicę. Im więcej tym lepiej, ale ważny jest też taki parametr jak prąd spoczynkowy przetwornicy. Mówiąc prostym jezykiem, jest to prąd, jaki pobiera przetwornica "na własne potrzeby". Nie ma to wielkiego znaczenia w sytuacji, kiedy silnik jest w ruchu i układ ładowania...
Witam Na początek pisownia i polskie litery Potem kontrola elektrolitu w akumulatorze. Pomiar poboru prądu "spoczynkowego" auta. Kontrola ładowania (14,4V na odpalonym silniku) Pozdrawiam
Jeżeli nie ma możliwości zmniejszenia prądu spoczynkowego, to proponuję akumulator 12V/12Ah i podwójne ogniwo słoneczne. Ogniwa połączone równolegle poprzez diody dla większego prądu. Nawet w zimie czasem słonko wychodzi i co nieco doładuje układ. Gdyby była możliwość przetestowania takiego ogniwa pod względem jego wydajności właśnie w grudniu, to wtedy...
W tym wypadku może dochodzić do zadziałania zabezpieczenia. Jeżeli nie masz czym zmierzyć prądu pobieranego przez baterię w odkurzaczu, to można zrobić jedną próbę ze sztucznym obciążeniem. Obciążasz baterię prądem takim, jaki pobiera odkurzacz i obserwujesz napięcia akumulatorów. Które spada do 3V, to powoduje zadziałanie zabezpieczenia, ale zazwyczaj...
W takim razie wątpię aby udało się znaleźć przetwornice o rzeczonej sprawności ze znikomym prądem spoczynkowym. Pozostaje tylko zmiana źródła zasilania z 12V na 6V . Jakie źródło zasilania tam jest oryginalnie? Akumulator żelowy?
Dalej się nie rozumiemy tak duży prąd 1A samo rozładowania nie jest możliwy w "sprawnym" akumulatorze. Nadajemy na różnych częstotliwościach. Ja nigdzie nie napisałem o prądzie samorozładowania 1 A, tylko o prądzie spoczynkowym ładowania akumulatora. Na ten prąd składa się prąd idący na pokrycie utraty ładunku w wyniku samorozładowania i prąd na elektrolizę...
Witam Co oznacza zdanie: "Na postoju jest opór 0,004 A"? Najpierw naładuj akumulator. Zmierz prąd spoczynkowy wpinając multimetr szeregowo (!) w obwód przy klemie akumulatora. Na Youtube jest wiele filmików z instrukcją jak to zrobić. Zmierz napięcie ładowania akumulatora na odpalonym silniku. Podaj wyniki pomiarów to może coś ustalimy.
W każdym aucie prąd spoczynkowy to ok 20mA i teoretycznie nawet jeśli było buto 50mA to nie powinno robić większego kłopotu na nowym akumulatorze , bo przez 24h było by to zaledwie 1,2Ah dla akumulatora o pojemności 60Ah to i tak 50 dni do zera . Z resztą jeśli działa to obecnie w wielu autach to w czym widzicie problem ? Co do strategii obecnie najczęściej...
Pomiar prądu na przewodzie łączącym minus akumulatora jest pomysłem niedobrym. Ja twierdzę, że dobrym. Można nawet zmierzyć prąd spoczynkowy bez konieczności odłączania przewodu od akumulatora. Jestem właśnie w trakcie pomiarów. Was również zachęcam. Niestety miliwoltomierz musi być TrueRMS więc nie jest to tanie rozwiązanie Dla prądu stałego?
szkoda ze nik nie pisze jak szuka ja zrobiłem tak amperomierz na akumulator - występuje pobor prądu spoczynkowego 0.35A pomiar próbnik które bezpieczniki maja napięcie i ustaliłem ze po wyjęciu bezpiecznika nr 7 wewnatrz samochodu brak poboru pradu bez nr 7 to zasilanie radia.
Nie odpali na 11V,naładuj porządnie akumulator potem pomiary napiecia podczas pracy silnika i poboru spoczynkowego prądu.
Dobre akumulatory te Topla. Spokojnie go naładuj potem sprawdz napiecie ładowania w aucie i pobór spoczynkowy prądu.
Akumulator 32 Ah prąd spoczynkowy wszystkich urządzeń to około 300 mA .
Witam, mam takie stare radio samochodowe Matsushita 1991 Toyota (celica, złomek 25lat) Part Number: 86120-02090, od pewnego czasu nie wyłącza się końcówka mocy i prąd spoczynkowy wynosi 0,2 A, wiadomo rozładowuje akumulator :) Wszystkie podłączenia są poprawne. Nie za bardzo wiem co zrobić bo nie mogę znaleźć schematu, ale wewnątrz są dwa takie większe...
Napięcie w szeregu 38V a na pojedynczym karkasie prawie 19v. Zwoi jest 29 na jednym karkasie. Wychodzi 0.62 V na zwój. Napięcie trochę za duże jak mi się zdaje do akumulatora 12 v. Ewidentnie za duże i konieczne będą układy kontroli napięcia akumulatora jak i prądu ładowania. Dla akumulatora kwasowego samochodowego w zupełności wystarczy ~12V. Po wyprostowaniu...
czy pobór prądu to będzie cały czas 1,5A czy to zależy od głośności i po prostu będzie max 1,5A? To zależy od klasy wzmacniacza. Przy wzmacniaczu w klasie AB pobór jest zależny od poziomu głośności i wysterowania. Gdy jest cisza w głośnikach wzmacniacz praktycznie nie pobiera prądu (poza stosunkowo niewielkim prądem spoczynkowym).
Ten typ tak ma. Mam takie samo i musiałem podłączyć po kluczyku, gdyż pobór prądu był duży i rozładowywało akumulator. Poza tym radyjko niezłe.
Witam .Zaczne od cytatu (w A4 się nie koduje bo nie ma modułu akumulatora... ) modułu to nie ma napewno,tylko po co ta klema minusowa z takimi udziwniniami. Wystarczy zakodować i uruchomić procedurę dotyczącą prądu spoczynkowego. I robi się samo.
hej, Co się dzieje? Czasami, jak otwieram auto, to zaczyna wyć z informacją na wyświetlaczu w zegarach, że remote control is disabled(zdalne uruchamianie silnika), do tego pokazuje temp -40(nie zawsze), do tego czasami zresetuje ustawienia audio w zakresie equalizera - na 10 takich odpałów, dwa resety equalizera. Raz nie chciał wykryć kluczyka zupełnie,...
Ja takim prostownikiem (ale własnej roboty) posługuję się od ponad trzydziestu lat. Napięcie 10.8 V po mostku to jest napięcie średnie, napięcie szczytowe przy napięciu zmiennym 12V wynosi 17V i takie napięcie (w przybliżeniu) zmierzyłbyś na wyjściu mostka gdyby tam był podłączony tylko kondensator. Ładowania takim prostownikiem akumulatorów samochodowych...
Tak, przed wymianą akumulatora padł całkowicie. Wymieniono akumulator i sprzedawca akumulatora stwierdził słabe ładowanie. Ze względów finansowych nowy alternator kupiłem dopiero w Listopadzie. Aktualnie napięcie spoczynkowe 12,6V Prąd spoczynkowy 30mA
Peugeot 306/94r : przy wyłączonym zapłonie płynie prąd 10mA, co po dwóch dniach rozładowuje mi akumulator (45 Ah) o 0,3V (do 12,3) co uniemożliwia uruchomienie samochodu. Czy taki prąd "spoczynkowy" jest "normalny" czy może nalezy gdzieś szukać zwarcia??? Jaka jest dopuszczalna wartość płynącego prądu przy wył silniku??? Z elektryki mam reg szyby i...
Witam, taki problem. W moim aucie jak się okazało mam duży spoczynkowy upływ prądu - 170mA - no i akumulator został rozładowany do zera. Niezwłocznie obudziłem go zwykłym prostownikiem a następnie naładowałem do pełna automatycznym prostownikiem. Jest to Ctek czyli w miarę porządny sprzęt. Napięcie po zabiegu ok ale gęstość elektrolitu tylko 1,10 czyli...
Rozładowują mi sie akumulatory po dłuższym postoju tygodniowym pomierzyłem prąd spoczynkowy wszystko pozamykane i powyłączane, hebla nie ma, no i wyszło 100mA czyli 0,1A Jak sądzicie jest to norma w ciężarowym czy troche za dużo?
No i ostatni prosotwnik oparty o zasilacz laptopowy i przetwornicę, dający przez cały okres ładowania nie zmienny prąd 3.5A - 4A w zalezności od nastawy. Po osiągnięciu napięcia 14.4V następuje odcięcie zasilania, a napięcie spoczynkowe po dobie, zawiera się w granicach 12.3V Źle, bardzo źle. czy zwyczajnie ten akumulator to trup, udający żywego i...
Witam U ojca co jakiś czas, zwłaszcza w zimne dni, akumulator ulega rozładowaniu. Zmierzyłem prąd spoczynkowy i wynosi aż 1A! Akumulator 62Ah, tak teoretycznie, bo od rozładowania (11,7V) do intensywnego gazowania pochłania ładunek ok. 25Ah. Ładowanie prądem 2,5A przez 10h. Pytanie brzmi: jak szybko i sprawnie znaleźć upływ prądu? Może pojedynczo wyciągać...
Akurat napięcie nie zależy od temperatury ogniwa w spoczynku. Ale akumulator w aucie nie jest w spoczynku chyba, że kolega ma hebel (wyłącznik prądowy). Aby pomiar napięcia był miarodajny auto musiało by odstać minimum 48 godzin bez jazdy z odpiętą klemą. Na wykresie zależność napięcia ładowania, które także zależy od temperatury. To nie ogniwo wzorcowe,...
TOURAN RADIO RADIOODTWARZACZ 1K0035186AA https://obrazki.elektroda.pl/5108927200_... VW Touran 2003, Rozładowuje akumulator. Wysoki prąd spoczynkowy. PO odłączeniu radia, wszystko działa jak trzeba. Radio oddałem do sprawdzenia. Radio na uśpieniu nie bierze prądu. ZERO. Jednak jak podłącze w samochodzie wywala akumulator do zera. Macie...
Jakie zasadzki, co do pierwszego to pomiar akumulatora i prąd spoczynkowy co do reszty to rzeciez masz błędy. Jak ci się nie chce mierzyć pierwszych wymienionych to zdejm klemę i zobacz co będzie jak postoi, jak nie zapali to masz uszkodzony aku, jak zapali to masz jakiegoś prądozjadacza.
Należało by również sprawdzić jaki jest prąd spoczynkowy instalacji, nie koniecznie akumulator musi być rozładowywany przez audio, no i oczywiście jak piszą koledzy naładuj aku, a kiedy juz "odpocznie" po naładowaniu to sprawdź volty powyżej 12,6 V stan idealny, 12,4 V stan normalny, poniżej 12,3 V akumulator zużyty. :D
Przede wszystkim pomiary -napięcie podczas pracy silnika (na światłach i dmuchawie obroty wolne i podwyższone) -pobór spoczynkowy prądu (auto zamknięte ,kluczyk w kieszeni) Jesli bedzie ok to dopiero akumulator. O klemach pisałem.
zaś cała pozostała energia generowana przez panel wydzieli się na nim A jakim to sposobem? Nic się nie wydzieli, pozostanie niewykorzystana , aby się wydzieliła potrzeba przepływu prądu, a w przypadku pełnego naładowania i wyłączenia go te kilka-kilkanaście mA prądu spoczynkowego regulatora to żadne obciążenie.
Czyli prostownik złom. Dobry pomysł ze sprawdzaniem napięcia komputerem. :) Naładuj akumulator i potem jak odpali sprawdz miernikiem napiecie ładowania i pobór prądu spoczynkowego. Wyniki wrzuć na forum.
bogdan_p A w ten sposób?? Napięcie nie wysteruje cewki ale będzie płyną jakiś prąd spoczynkowy. Czy nie będzie miał on wpływu na akumulator?? Jutro spróbuje z tranzystorami
Prostownik jest zwykły, transformator i mostek. A jakie napięcie ma transformator na uzwojeniu wtórnym? Taki niski prąd spoczynkowy, to tylko się cieszyć, bo to wg mnie świadczy o dobrej kondycji akumulatora - powinien długo trzymać ładunek.
Witam podłącz się do klemy plusowej oraz do plusa na akumulatorze w mierniku ustaw pomiar amper
BMS może być, ale - ogólnie - jego prąd zależy od tego, jaki prąd będzie czerpać obciążenie. Ten powinien wystarczyć spokojnie. Dioda może być w tym wypadku dowolna prostownicza, o prądzie dobranym do maksymalnego prądu jaki może dać panel (czyli zwarciowego). Jeśli Twój panel 12V daje np. 0,5A (wątpię że aż tyle), to nawet dioda z serii 1N100x wystarczy,...
Może masz jakieś odbiorniki, które działają cały czas i ciągną dużo prądu. Podejrzani: instalacja gazowa, alarm, radio kiepskiej jakości, wzmacniacz. Ale przy tak dużym aku nie powinno być problemu i tak szybkiego spadku. Masz amperomierz? Wtedy mógłbyś zmierzyć prąd spoczynkowy. Może być też słaby akumulator, zasiarczony, bo się kiedyś rozładował za...
Prąd ten spada w miarę ładowania i po naładowaniu zatrzymuje się na stałym poziomie. Poziom tego prądu jest indywidualny dla danego akumulatora i jego stanu technicznego. Przy dobrze dobranym napięciu ładowania i przy bardzo dobrym stanie akumulatora (nowy) prąd ładowania spada praktycznie do zera. W miarę starzenia się akumulatora prąd końcowy jest...
Hmm. U mnie akumulator NoName odmówił posłuszeństwa przy trzecim uruchamianiu... Podaj markę aku i rok produkcji . Ewentualnie zdjęcie ... To nie żart . Niski prąd spoczynkowy ? według mnie to super sprawa .
oscyloskop w sklepie,- nie wykonalne w Polsce! Wykonalne tylko zależy z jakim , jak małym przenośnym to tak a z typowo stacjonarnym to faktycznie problem. Z tym zużyciem prądu spoczynkowego to nie są jakieś duże różnice = straty, chyba, co? po prostu bez obciążenia przetwornica z mniejszym prądem spoczynkowym będzie wolniej rozładowywać akumulator....
To zbyt krótki okres czasu aby doładować akumulator do tak wysokiego napięcia 16V. Może być i taka sytuacja, przy akumulatorach starszych, mających większy końcowy prąd spoczynkowy, że do takiego wzrostu napięcia nie dochodzi, bo wcześniej nastąpi równowaga. Można wtedy trochę podkręcić napięcie na prostowniku i to spowoduje wzrost prądu, a tym samym...
Zmierz napięcie podczas pracy silnika i pobór spoczynkowy prądu i napisz o wynikach.
Dobre tylko SMD (dla początkujących trudne (płytki trzeba robić. Wiem że 7809 prąd żre (jak ktoś chce się bawić to może szeregowo wstawić rezystor (od strony wejścia)dla obniżenia prądu spoczynkowego)
Zmierz napięcie podczas pracy silnika i pobór prądu spoczynkowy
Jak sprawdzić czy rozrusznik dobrze kręci i jest w pełni sprawny? Zmierzyć obroty silnika podczas pracy rozrusznika i pobór prądu przez rozrusznik. Napięcie spoczynkowe akumulatora wynosi 12,7V/12,8V Napięcie spoczynkowe nie świadczy o stanie akumulatora. Mocno zasiarczony akumulator ma prawidłowe napięcia spoczynkowe ale podczas rozruchu nie jest...
mam pakiet akumulatorów kwasowo ołowiowych 4s1p Do pakietu akumulator ołowiowych 12V można zastosować aktywne balansery oparte o stary, dobry UC3843 i małe transformatorki flyback. Taki balanser pobiera z akumulatora przeładowanego energię i oddaje ją do całego łańcucha, nie marnując jej. Niestety, rozwiązanie ma swoje wady - prąd spoczynkowy jest...
W urządzeniach zasilanych z baterii lub akumulatorów powinny być stosowane stabilizatory LDO (ze spoczynkowym prądem kilkudziesięciu mikroamper). Stosowanie układów rodziny 78xx jest złym rozwiązaniem.
Ustal nazewnictwo: 1. Ogniwo wtórne - akumulator, który po rozładowaniu można naładować. 2. Ogniwo pierwotne - ogniwo elektrochemiczne, które po rozładowaniu wyrzuca się. Potocznie - bateria (hehe, tłumoki wszystko nazywją baterią, czyli każdy akumulator i baterię akumulatorów, a dla kontrastu baterię akumulaatorów stosowaną w samochodach nazywają akumulato)....
Mam używane akumulatory trakcyjne rocket l 105 225 Ah prąd 20 C i 185 Ah prąd 5 C do wózka golfowego. Baterie sprawdzone pod obciążeniem i napięcie OK, a mam przy ładowaniu 43,3 V, bo mam 6 baterii po 6 V. Jak mi wiadomo, taka bateria ma mieć maksymalnie przy ładowaniu 7,2 V, czyli 43,2 V. Przy takim prądzie ładowania, tylko prądem spoczynkowym, napięcie...
Auta z początku produkcji miały wadliwy kontroler akumulatora. Sprawdź czy Cię to nie dotyczy. Druga rzecz pomiary prądu spoczynkowego cęgami. Jeśli nie rozładowuje za każdym razem to jednokrotny pomiar może nie pokazać problemu.
Panowie dziękuje za pomoc. Powierzyłem jeszcze trochę, na przewodzie od wzbudzenia pojawia się po przekręceniu stacyjki napięcie zbliżone do napięcia akumulatora. Alternator zaczyna ładować napięciem 14,5v po przygazowanu. Dodatkowo muszę się uporać ze spoczynkowym poborem prądu 0,4A. Czy coś w kontekście sytuacji z ładowaniem jesteście jeszcze w stanie...
Przede wszystkim to sprawdź akumulator (napięcie spoczynkowe, gęstość elektrolitu w każdej celi i prąd rozruchu), być może dostał przerwy na którymś z mostków łączących płyty...
Pobór prądu na postoju to 0,02 0,02 czego? Jak mierzone? rano mierzony jest prąd w akumulatorze - 12.21 V, wieczorem - 12,19 V, a kolejnego ranka rano już 12,14 V Raczej napięcie... od początku jak na spoczynkowe jest niskie.
Miałem kiedyś takie radio przy wyłączonym radiu końcówka mocy pobierała prąd spoczynkowy, radio stale ciepłe, zamontowałem dodatkowy wyłącznik na zasilaniu.
Czy to jest dobre radio, jeżeli chodzi o dźwięk, czy niespecjalnie? Drugie-jak zauważyłem ma mało manipulatorów, w związki z tym czy jest wygodne w obsłudze w czasie jazdy? Chodzi mi o takie funkcje jak zmiana stacji tunera, łatwe i intuicyjne przejście z funkcji radia do funkcji CD i na odwrót, przeszukiwanie utworów bez konieczności odwracania uwagi...
Dziś zmierzyłem napięcia i tak: napięcie spoczynkowe akumulatora 12,3 V. Prąd zmierzony podczas garażowania 0,015 A. Zastanawia mnie tylko napięcie ładowania jest na poziomie 14,1 V bez obciążenia a przy pełnym obciążeniu (światła drogowe, radio, klimatyzacja) jest na poziomie 13,35 V. Czyżby to była wina alternatora 1 poranny rozruch? proszę o Wasze...
Grande Punto z 2009r takie auto ma Koleżanka. Z tego co pamiętam to nie ma możliwości, żeby w tym aucie światła świeciły bez kluczyka. Żeby włączyć postojowe trzeba wcisnąć guzik przy stacyjce i cofnąć kluczyk. Więc raczej co innego "wcina" prąd. Zmierzyć spoczynkowy pobór prądu (powinno być nie więcej niż kilkanaście mA) i sprawdzić kondycję akumulatora...
Witam, Pojawił się problem z kilkukrotnym brakiem możliwości uruchomienia samochodu więc na warsztat poszedł akumulator AQU 62Ah. Napięcie spoczynkowe 12,02V podłączony do inteligentnego prostownika Grand 80 otrzymuje po 1 sekundzie przerwanie ładowania i komunikat że akumulator nie przyjmuje prądu. Po kilku próbach zaczął ładować ale ładowanie skończyło...
Musi być oryginalny akumulator.Napęd sam go ładuje. Tak ,masz rację że musi być oryginalny akumulator ,dzisiaj dostałem odpowiedz od firmy sprzedającej te napędy -cena 210 za akumulatory plus koszt wysyłki. Mam dwa takie napędy w garażu dwustanowiskowym tak więc około 450 zł ,dlatego zastanawiam się czy nie lepszym rozwiązaniem byłby jakiś ups o niskim...
spoczynkowy akumulator prąd spoczynkowy końcówki wysoki prąd spoczynkowy
lista kanał samsung bezpiecznik termiczny schemat magneśnic wirnik
odkurzacz xiaomi odkurzacz xiaomi
Skoda Fabia 2 Kombi - potrójny sygnał dźwiękowy przy skręcie, brak kontrolek Lokalizacja rozrusznika w Fordzie Mondeo