mam duzo roznych zeczy na temat elektrowni wiatrowych http://blueenergy.org/NewFiles/PicturePa... Dodano po 40 Prądnica z alternatora BOSCH Pytanie: Mam alternator ile mocy mogę z niego uzyskać po przerobieniu na prądnicę? Wstęp: Często spotykam się z "magikami", którzy rzekomo uzyskują wielkie moce...
Regulator napięcia prądnicy BRN-3. 110v
Witam Nie spotkałem się żeby energia hamowania lokomotyw elektrycznych była oddawana do baterii akumulatorów, zazwyczaj jeżeli jest zwracana to na sieć, lub tracona na oporach, bo ilość energi jaka jest zwracana jest dość duża , nawet kilka MW. Akumulatory w pociągach raczej używane są do zasilania automatyki, np opuszczanie podnoszenie pantografu,...
Sam to zbuduj jak w to wierzysz ;) Taka jedna silna prądnica może napędzać kilka mniejszych silników. Nawet w lokomotywie co ciągnie tysiące wagonów albo do polskich elektryków zastosować.
Nie jestem pewien ale wydaje mi się że na kolei używa się 110V DC. 110V DC faktycznie jest bardzo popularne, ale w elektrowozach (na przykład ET-22) lub elektrycznych zespołach trakcyjnych (na przykład EN-57). W wagonach spotykałem się z prądnicami na 24V. Być może że w tych nowoczesnych jest inaczej, ale tam nie wykorzystuje się prądnic. Całość zasilania...
Po googlowaniu wyczaiłem, że jest to: Prądnica prądu stałego do lokomotywy typu SM03 dzięki kmr za naprowadzenie :)
Skrzynia biegów będzie potrzebna, albo chociaż przekładnia i sprzęgło. Jakby się uprzeć, to może zrobisz sobie jak w lokomotywie - silnik napędzi prądnicę, prądnica silnik/silniki elektryczne. Straty mocy dramatyczne, za to proste mechanicznie. Do tego problemy ze sterowaniem silnikami. Chyba, że będą to silniki z e-bike i od razu sterowniki do nich....
Prądnice do ładowania akumulatorów na lokomotywach są zazwyczaj obcowzbudne. Dwa przewody odprowadzją napięcie , trzeci to wzbudzenie.Jeśli niema oznaczeń na kablach to można zmierzyć uzwojenia rezystancyjnie omomierzem - uzw. twornika mała , uzw. wzbudzenia większa rezystancja.Drugi koniec uzw. wzbudzenia jest połączony na stałe z przewodem ,, - ''...
Problem rozwiązał się sam, zarzuciłem ideę wykorzystania gotowego agregatu, buduję projekt jednak na podstawie silnika diesla i prądnicy prądu stałego - czyli jak w tradycyjnej lokomotywie spalinowej z przekładnią elektryczną. Tak czy siak wiedza zdobyta w temacie prostowników przydała się do zaprojektowania obwodu wzbudzenia prądnicy - to wciąż 220V...
Jakby trochę to nagiąć i użyć silnika spalinowego+alternatora 24 V tylko jako generatora, który nie będzie w żaden sposób podłączony do napędu, ale będzie służył za "Akumulator" do zasilania silnika elektrycznego. Prawa fizyki będziesz naginał? Jeśli znasz sposób na przekazanie energii z "generatora, który nie będzie w żaden sposób podłączony do napędu",...
Może zrobi kolega tak, jak w lokomotywie spalinowej? Silnik spalinowy napędza prądnicę a ta przekazuje energię do silników elektrycznych napędzających koła. Pozostają jeszcze sprzęgła hydrodynamiczne i elektromagnetyczne, tylko te koszty...
Duże maszyny prądu stałego o mocy kilku MW to na pewno górnictwo, silniki główne maszyn wyciągowych, huty, napędy układów walcowniczych oraz prądnice główne zasilające ww. silniki, ale w obu tych branżach od wielu lat na dużą skalę następuje wymiana prądnic na zasilanie przekształtnikowe, lub silników wyciągowych i walcowniczych DC na synchroniczne...
Przeróbka całkiem bez sensu. Silnik jazdy musiał by mieć przynajmniej 2kW. Przy 12V to potężne prądy, ponad 150A. Uśredniając pobór to wyjdzie ze 100A ciągłego prądu w czasie pracy. Akumulator litowo jonowy 100Ah 12V będzie kosztował tysiące i starczy na niecałą godzinę koszenia. Przyda się też prądnica, która zasili silniki napędowe Techniczne możliwe,...
prosiłbym o wymyślenie lepszego sposobu na wytwarzającego energie podczas jazdy A sam nie możesz wymyślić? Gdyby to było takie proste, to już dawno zostałoby wymyślone. W sumie, zostało wymyślone i nawet jest używane - napęd jądrowy - ale nadaje się tylko do łodzi podwodnych. Wyobrażasz sobie wożenie w samochodzie reaktora jądrowego? Ponadto, wyobrażasz...
Cofamy się wstecz, bo do regulacji takiego silnika już wcześniej bo w XVIII wieku wymyślono regulację sterowania mocą tzw. regulator Jamesa Watta. Można (dzisiaj) stosować elektronikę, ale po co wywarzać otwarte drzwi, jak to jest takie ładne i skuteczne. Co do zasilania osprzętu, to lokomotywa też ma prądnicę, ale nie do napędu.
Witam, śpieszę z pytaniem to fachowców od zasilania... potrzebuje zasilić w zaciszu domu prędkościomierz z rejestratorem od lokomotywy ST44, potrzebne są trzy fazy 60V + regulacja częstotliwości, moc jest niewielka... jakieś pomysły? Przychodzą mi na myśl dwa - coś elektronicznego(ma ktoś schemat konkretny? będę wdzięczny) lub ew silnik dc+regulator...
Kolego pompa keszera działa przy 40'C maxymalnie . Po drugie 160bar to nie przelewki. Jęśli już to bym zastosował tłoki tak jak w lokomotywach parowych. I podobne rozwiązanie.
Nie mogę wkleić oryginału fotki bo motor rozebrany. W dokumentacji lokomotywy z której pochodzi maszyna jest że jest to prądnica. Tylko że to chyba właśnie jest G1020 Celmy i jest to w opisach alternator a nie prądnica! Znalazłeś jakiś sensowny opis w necie że to alternator czy tylko opis z ogłoszeń z sprzedaży na portalach. Maszyna wraz z regulatorem...
A co myślicie o zrobieniu silnika czterocylindrowego z połączenia czterech silników z kos spalinowych? Czy ma to szansę dobrze działać? Wały korbowe byłyby obrócone względem siebie o 90°, przez co w każdej fazie obrotu któryś z tłoków wykonywałby ruch roboczy, bo to dwusuwy. Każdy cylinder miałby oczywiście swój własny gaźnik (były nawet kiedyś produkowane...
Budowano nawet specjalne silniki synchroniczne przeznaczone tylko do kompensacji mocy biernej, silnik mógł mieć wtedy lżejszą konstrukcję wału. Wielu ciekawych rzeczy o takich dziwnych starych sprzętach elektrycznych typu; silniki trófazowe komutarowe, przetwornice maszynowe, indukcyjne regulatory napięcia itp. można się dowiedzieć z książki Huberta...
mozna uzyc pradnicy z dowolnej lokomotywy spalinowej (70V ok 300Hz) przy 500stet obrotach na minute. Idz do jakiejs lokomotywowni albo do zakladow naprawczych koleji
Dwusuwowe diesle są bardzo efektywnymi silnikami, ale niestety są dość toksyczne dla środowiska. I stosowano je w dużych maszynach. Były stosowane w specjalistycznych lotniskowych wozach pożarniczych i w radzieckich ciężkich lokomotywach (jeździły też takie na polskich kolejach) A małe silniki diesla oferuje chyba firma KUBOTA.
A właśnie że z wyboru. Jaką sprawność ma mechaniczna skrzynia biegów, skrzynia rozdzielcza, kilka lub kilkanascie wałów napędowych napedzających kilka osi lokomotywy itd. ? Ile kosztuje serwisowanie tego wszystkiego ? Mechanizmy sterujące ? Ile to waży ? Suma sumarum tańsza jest przekładnia elektryczna.
Najlepszym moim zdaniem rozwiązaniem napędu hybrydowego jest taki napęd, jaki od dziesiątek lat stosowany jest w lokomotywach, czyli silnik spalinowy i prądnica. Tylko taki napęd zapewni najwyższą sprawność i tym samym najniższe zużycie paliwa. Pojazd wyposażony w taki napęd można wzbogacić o akumulatory trakcyjne i odpowiednią automatykę, która będzie...
"Łańcuszek" przetwarzania obniża sprawność, ale zwiększa ciężar! Jeśli już z silnika spalinowego mamy ruch (obroty), to wystarczy już tylko dać śmigło, a nie jeszcze prądnicę i jeszcze jeden silnik. A silniki lotnicze w głównej części swojej "służby" (poza startem i lądowaniem) pracują na stałych obrotach, dla których są optymalizowane (prawdopodobnie...
Ten silnik wymagał do rozruchu rezystora zmiennego inaczej przy próbie uruchomienia we wsi gasło światło Rozruch tego silnika jest podobny do rozruchu starych lokomotyw, poprzez nastawnik zmienia się wartość rezystancji. Co do tematu, nie znam się jak wcześniej wspomniałem,więc odłączam się od tematu. Pozdrawiam.
Wal elekrtyczny jako taki to stosowany byl na transatlantykach (XIXw) - mniej halasu, wibracji i latwosc przeniesienia napedu. Patent ten tez znalazl zastosowanie na koleji w lokomotywie SM 40 i SM 41 Masa silnika: 5,6 t Przekładnia: elektryczna Pradnica główna typu: EBSc41/200 Prąd znamionowy: 1200 A Napięcie znamionowe: 275 V Moc znamionowa: 370 kW...
No właśnie Darku, ten kto pół dniówki spędza w korkach w samochodzie potrafiącym spalić wtedy ponad 10l/100km potrafi to docenić. Szkoda tylko, że rozwiązania te są jeszcze kosztowne, ale do nich przyszłość należy. Sa tacy co kombinują aby skonstruować samochód elektryczny napędzany silnikiem zasilanym z prądnicy napędzanej tym silnikiem a akumulator...
Czyli pomysł dokładnie z kolei, gdzie lokomotywy "spalinowe" są tak na prawdę napędzane silnikiem elektrycznym (a ten dostaje energię z prądnicy napędzanej silnikiem diesla). Nie trzeba stosować żadnych specjalnych obliczeń do doboru mocy silnika. Wszystko zależy od tego, jakich osiągów oczekujemy (czy ma to mieć przyspieszenie "malucha", Lancera EVO,...
Dzięki za naprowadzenie :) Specjalistą nie jestem, więc takie szczegółowe rzeczy są dla mnie obce oscyloskopu niestety nie posiadam... Na lokomotywie spalinowej akumulatory służą tylko do rozruchu, a podczas pracy są tylko doładowywane, a prąd jest czerpany z prądnicy pomocniczej. Pomyślałem, że na tyle akumulatorów będzie to stabilne, jednak po dzisiejszym...
Tak silnik spalinowy ma działać jako prądnica i ma pracować cały czas Absurdalne założenie. Po co w takim pojeździe przekładnia elektryczna? Przecież to nie lokomotywa. Po co generować straty na wytwarzaniu energii elektrycznej? Jeśli już, to silnik taki powinien załączać się celem doładowywanie akumulatorów. Czyli wydajność bloku silnik spalinowy...
Witam! Uznałem, że ten dział jest stosowny do mojego pytania. Interesuję się ostatnio elektryką i koleją. Ale do rzeczy: Hamulec elektrodynamiczny - hamulec wykorzystujący pracę prądnicową silników elektrycznych w elektrowozach, tramwajach i lokomotywach spalinowych z przekładnią elektryczną. Zasada działania polega na przekształcaniu części energii...
Po takich wywodach autor tematu raczej nie wróci do dyskusji. Zapytał o zasilacz , a dowiaduje się rzeczy , których niektórzy uczą się przez lata . Teoretycznie można udowadniać nawet najbardziej zagmatwane rzeczy. Przytaczać opinie, cytaty i doświadczenia. Aparaty na lokomotywach ( oczywiście tych starszych typów) z reguły są prostej budowy. Przekaźniki...
(at)cefaloid - straty skrzyń biegów nie są związane z oporami tarcia, ale z tym, że przy przełożeniach skokowych optimum pracy silnika uzyskujesz tylko przez krótką chwilę, w pozostałych momentach silnik masz zbyt obciążony lub niedociążony. Wyjątkami są przekładnie bezstopniowe. To są w takim razie straty wynikłe z niedopasowania skrzyni do silnika....
Chłopie boisz się zamienników tak jak ja kilka lat temu... Wal co masz i będzie działać!!! To taki prosty układ że tu się nie bardzo da s********ć! Diodę wsadz jakąkolwiek masz, możesz wymontować z jakiegoś telewizora czy radia. Może to być jakaś mała germanowa 20mA/20V albo duża prostownicza 1000A/1000V z lokomotywy spalinowej. (że ze spalinowej to...
To jest turbina wolnoobrotowa, więc musisz okreslić jakie te obroty osiągnie przy wietrze zdolnym wydajnie ją napędzać i je policzyć. Wtedy dobierzesz przełożenie przekładni, aby osiągnąć obroty dopuszczalne max. dla prądnicy. Do wyliczenia to jest, ale komu by sie chciało, nie znając parametrów tego kołowrotu. Myślę, że trzeba przełożyć to minimum...
Witam forumowiczów. Na wstępie zaznaczę, że dość długo szukałem rozwiązania problemu na forum i w Google - nie znalazłem, dlatego piszę. Posiadam radio Baofeng UV-3R+. Korzystam z częstotliwości ok. 150 MHz, pracuję na bocznicy kolejowej, muszę mieć łączność na kolejowych częstotliwościach. Problem polega na tym, że mam słabą łączność z drugim takim...
Mówiąc" niema sensu teraz" nie wiem za bardzo co miałeś na myśli teraz:P . Stare lokomotywy spalinowe np SM-42 mają potężny silnik tłokowy (800KM) i do niego podłączona jest równie ogromna prądnica(generator elektryczny). na wózkach za to są silniki elektryczne( nie pamiętam już jakiej mocy) Tylko że to rozwiązanie było już znane od dawna z tym że robiono...
A skąd bierze się prad w kontrolerze napieć? Może tak: ułamek energii (kilka procent) generowanej przez maszynę elektrycznyą tracą do niej jako prąd wzbudzenia. Czasami w niektórych przypadkach - na przykład lokomotywy spalinowe z przekładnią elektryczną czy w elektrowniach - do wytwarzania energii wzbudzenia stosuje się mały, pomocniczniczy generator...
Amerykanie zakładają, że skoro są w stanie zapewnić dostawy paliwa to powinno być ono ujednolicone. Czyli to samo tankujemy do czołgu, samolotu, śmigłowca. Zakładają nie bez słuszności, że walczyć nie będą na swoim terenie tylko np. na Środkowym Wschodzie czy Europie. Nie bez słuszności jest też fakt, że Amerykanie mają bardzo duże doświadczenie w sprawie...
Tak jak napisał kolega wyżej. Przy takim samym tarciu kołowy czy gąsienicowy będzie jechał prosto. Szpera jest po to by wymusić napęd na obie osie za pomocą blokady układu różnicowego. Zwykle z bagna wyjeżdżasz na wprost. Układ mechaniczny przeniesienia napędu ma pewne ograniczenia dlatego we współczesnych pojazdach gąsienicowych sięga się coraz częściej...
Witam ponownie w cyklu Wakacje z Komputerem. :) Tylko że istnieją silniki do których dobiera się parametry urządzenia napędzanego, a nie silnika. Np. silnik Stirlinga służący do zasilania prądnicy w systemach kogeneracji energii. Zupełnie nie da się sterować w wygodny sposób jego obrotami bo reakcja na zamiane ilości dostarczanego ciepła to jest kwestia...
Halo Stachn, publikację, którą podałeś w swoim poście o problemach występujących w sieci trójfazowej na [url=http://www.pe.org.pl/abstract_pl.ph... Transyberyjskiej czyta się jak kryminał. Tam jednakowoż problem jest zupełnie innego typu - tam występuje olbrzymia asymetria faz i olbrzymie, nieskompensowane prawdopodobnie żadnym "filtrem"...
Jak do tej pory jedynym udanym pojazdem elektrycznym był MELEX i jakoś optycznie, na drodze, nie widać jego następców, pewnie to moja wina ... Przełom zaistnieje, gdy pojawi sie na świecie MILIONOWY samochód z napędem elektrycznym. Ale przedtem powinno się pojawić 10 000 samochodów elektrycznych w wojsku, nowe technologie zawsze tam były wcześniej,...
OK, dzieki za odpowiedzi. Co do kotła, to równie dobrze można go opalać pelletam, gdzie jego kaloryczność jest nieco mniejsza od węgla. Zakładając, że dom dziennie potrzebuje 5kWh (reszta może być z paneli słonecznych), to z marginesem będzie to 10kg pelletu dziennie. Wystarczy załadować 150 kg na pojemnik z automatycznym podajnikiem i przez dwa tygodnie...
lokomotywa spalinowa jak sama nazwa wskazuje napedzana jest silnikiem ..... elektrycznym :D silnik spalinowy napedza pradnice, a dalej to juz wiadomo tyle ze dla mnie prezentowany pojazd z silnikiem spalinowym to przekombinowanie wzrosnie waga, wymiary, koszt ...... lepiej zrobic wymienny pakiet akumulatorow
Po trzecie, drugą taką samą diodę należy dołączyć odwrotnie równolegle do całego zespołu silnika wraz z filtrami, czyli pomiędzy plus zasilania a kolektor tranzystora. Po czwarte, to w/w przeze mnie sposób zabezpieczenia klucza tranzystorowego - dwiema diodami - przy stosowaniu modulacji PWM jest powszechnie znany. Sposób zabezpieczenia tranzystora...
schemat lokomotywa sprężarka lokomotywa model lokomotywa
aquastop naprawa diody warikap philips włączyć blokada
Hyundai ix35 - problem z centralnym zamkiem po wymianie akumulatora Volvo XC60 2013 – prawidłowy odczyt elektronicznego wskaźnika oleju