Masz tam prądnice taką jak w starym Żuku dlatego jest plus na masę.Co to jest to Gl 200?:D.Wywal prądnice załóż altka podepnij akku minusem do masy i możesz sobie eksperymentować.Pozdro WP.
Do Stefek 206 Prezentowany regulator (jak podano RG 15K) jest przeznaczony do współpracy z prądnicami z (+) na masie, a prądnica malucha ma (-) na masie, oprócz tego ten regulator ma nieco inne parametry niż regulator przeznaczony do poprawnej współpracy z tą prądnicą. Jeśli jednak ktoś lubi eksperymentować, to podaję jak powinno się połączyć prądnicę...
Czy podłączenie "masy" z lampki przedniej do ramy nie będzie miało negatywnego wpływu na lampkę przednią oraz na prądnicę? A może powinienem zrobić izolowaną "masę" w lampce tylnej? Nie będzie złego wpływu. Wiele starszych rowerów tak właśnie miało rozwiązane sprawę "masy".
W C330, które fabrycznie były wyposażone w prądnicę, do masy był przykręcony " + " akumulatora. Podłączając elektronikę warto się upewnić odnośnie biegunowości :)
Alternator, czy prądnica? Tu mas Wszystko (leniuszek szukać się niechce) https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
DF zwieraj do masy a nie do D+. Niemieckie i DDR prądnice były z reguły wzbudzane masą.
Nie może. W 60-tkach były montowane prądnice P20d z minusm na masę i regulatory do nich Rg15d, w 30-stkach P20c z plusem na masę i regulator do niej Rg15c (w poscie wyżej napisałem pomyłkowo RP15c).
Jeżeli jest tam prądnica, to do sprawdzenia sama prądnica - szczotki, kable, masy. Dalej winny może być regulator napięcia. Winne mogą być połączenia pomiędzy prądnicą a regulatorem. Dużo zabawy... Zrób pomiar woltomierzem na baterii akumulatorów, na prądnicy (bezpośrednio). Podaj wyniki. Będzie widać co może być zepsute. Możesz też zaryzykować i podłączyć...
Regulator ten nie współpracuje z prądnicą C-33o (+ masa). Prądnica nie wzbudza się. Wygląda, że ten regulator jest do C-360 typ RG-15D.
Nie pamiętam już jak wyglądała prądnica w maluchu, musiałem popatrzeć na zdjęcia. Wygląda na to, że posiada tylko dwa zaciski, natomiast masę łapie poprzez obudowę, wspornik do bloku silnika, montowana opaską. Jeśli silnik malowałeś porządnie np. lakierem proszkowym, to bardzo możliwe że nie masz połączenia z masą. Prądnica C-330 miała zacisk masowy...
Są małe alternatory na magnesach trwałych. Takie cuda miały silniki Kuboty. Ale najlepiej pod względem masy wyjdzie prądnico-rozrusznik. Pogogluj z hasłem DYNASTARTER.
Ważne jest to że w 360 sterowanie jest masą, bo wzbudzenie ma połaczenie wew w prądnicy z plusem. A w 330 jest połaczenie wzbudzenia też z + tylko że na masie jest plus. To tak jak w alternatorach sterowanych masa oraz plusem.
Żeby prądnica pracowała jak silnik elektryczny, inaczej podłącza się do zasilania, prądnicę z plusem na masie a inaczej z minusem na masie.
Zaciski prądnicy łączysz z identycznymi oznaczeniami na regulatorze napięcia:10 z 10, 18 z 18 i 16 z 16 (10 jest połączony z masą)
mógłby ktoś mi podać schemat instalacji zetora 50 (super) szczególnie podłączenie prądnicy gdzie jest plus na masie ?
Będziesz musiał - przy montowaniu alternatora - zmienić masę na '-' (minus), trzydziestki z prądnicami miały na masie plus. Pewnie wiesz, ale tak gwoli przypomnienia.
Przecież tam bez problemu daje się przemagnesować prądnice w 2 stronę - żeby "-" był na masie. Wystarczy akumulatory podłączyć na odwrót.
. Minus zasilania do obudowy zegara, (+) do centralnego styku. Skrajne styki to żarowki podświetlenia. Gratulujemy wiedzy....... :( Zegar pochodzi z Żuka/Nysy. W wersji z prądnicą. A tam "+" na masie ...
No i tak sie kończy radosna twórczość! Nie ma to jak urżnąć kabelki, przylutować i na pałę sobie wczepić. Były dwa wolne, to dawaj pod nie! Bez sprawdzenia, bez kontroli... Delikatnie mówiąc: szczyt głupoty. No i narobiliście sobie... A sprawdziłeś CO JEST NA MASIE TRAKTORA? Bo sporo sprzętu rolniczego, szczególnie wyposażonego w prądnice ma na masie...
Tak oczywiście, Stary, Żuki, Nyski, Syrena, Warszawa, nasze ciągniki rolnicze z prądnicami, miały (+)na masę .
Witam, czy da rade założyć lampy led z tyłu jak mam prądnice i mam "plus na masie"? Jak to podłączyć?
witam 49-zasilanie po stacyjce 49a-wyście z przerywacza na przełącznik kierunków 31-masa 59-prądnica http://obrazki.elektroda.net/62_11849573... http://obrazki.elektroda.net/42_11849574... nie wiem czym się różnią ale jest fajna strona dla miłośników simsona http://simsony.net
Masa to obudowa. Klema ta guba to +. Ten rozrusznik to silnik szeregowy. Jak nie chcesz mieć tych problemow wymień go na rozrusznik z przekładnią planetarną. Zapalisz capka na aku od samochodu. Masz alternator czy prądnicę
Oryginalna instalacja IŻ-49 miała plus na masie, prądnica z MZ ma minus na masie. IŻowska prądnica ma wzbudzenie "w powietrzu", chociaż chyba były 2 wersji różniące się połączeniami (powinieneś mieć schemat w "puszce prądów"). Oczywiście ze względu na brak elektroniki, można bez problemu odwrócić polaryzację. Cewkę i regulator napięcia też masz oryginalny?...
Zależy w co jest wyposażony ciągnik. Jeżeli prądnica to plus na masę ( coś metalowego np jakaś śruba ) a minus do śruby z nakrętką przy bendiks przy rozruszniku jeżeli jest założony alternator to bieguny na odwrót. Jeżeli jest założony stary akumulator to polecam tam się podpiąć, będzie pewność że wszystko jest w porządku. Jeżeli jednak się przy rozruszniku...
Raki oryginalne miały prądnicę i na masę był (+),lecz ze zmianą na (-),nie ma problemu ,czy pozostanie prądnica,lub będzie zamontowany alternator.
Ciągłość przewodu należy sprawdzić omomierzem. Problemy mogą sprawiać połączenia przewodu z prądnicą. Kłopotliwe może być też połączenie z masą.
Oczywiście. Masa na obudowę, plus na stojan i szczotki. Każda prądnica elektryczna może pracować jako silnik.
D+ -D+ DF -M D- -masa B+ -zasilanie z akumulatora
Witam Kolejny problem to środkowy styk z regulatora jest nigdzie nie podpięty, gdy wpiołem go do stacyjki pod zacisk 54, bo tam szedł przewód od rozrusznika, pod zacisk 30 też jeden idzie, to przewód cały się zwęglił i spalił. Jak podpinałeś na zgaszonym silniku ,to może być sklejony styk wyłącznika prądu zwrotnego . Jeżeli podczas pracy ,to należy...
Rzuuf 12kW lepiej przemawia do wyobraźni bo to jest już mały piec. A 120W strat przy 1kW to tylko i aż duża żarówka. Problem z przekładniami jest tylko jeden - bezwładność prądnicy którą napędza przekładnia im większa bezwładność tym większe tzw. "straty". Dlatego celowe jest stosowanie do budowy generatorów wirników o małych średnicach. Ale najczęściej...
Proponuję prześledzić temat: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... Orientacyjnie jaka będzie masa generatora?
A to prądnica z mostkiem prostowniczym, czy bez? ;)
Okej czyli prawy górny pin w regulatorze ma zostać pusty i tylko podpinam żółty do regulatora z prądnicy, masę i ładowanie? Ja osobiście mam podłączone oba żółte i prawy górny i lewy dolny. Jeśli dobrze kojarzę to prawy górny ogranicza prąd na żarówki (regulator stratny), także zostaw go pustego, i zobacz czy będzie działać.
Po zmianie alternatora trzeba zmienić biegunowość bo wszystkie prądnica w co miały plus na masie ale już alternator miał minus chyba że przebijesz diody to wtedy okej. A jak nie no to musisz zmienić biegunowość do tego zamienić przewody na amperomierzu bo będzie odwrotnie pokazywał. No dlatego zmiana obrotów silnika dmuchawę wycieraczką to nie przeszkadzało.
To znaczy co chcesz wiedzieć,jest prądnicą która z łatwością można zmieniać bieguny ładowania.może ładować plus na masę jak i minus na masę.
Witam ponownie ! Przy przezwojeniu na jedną fazę możesz ją wzmocnić do granicy max średnicy drutu - miedzi , która zmieści się w żłobkach. Odpowiednie rozłożenie uzwojenia tj cewki 6 - cio palcowe . Pozostaje tylko silnik , który przy ustawieniach obrotów / 50 Hz / z gaźnikiem pokonywał zmienne obciążenie. Robiłem taką prądnicę dla klienta / 100 mm...
Akumulatory-minus masa sprawa akumulatorów załatwiona. Prądnica nic nie zmieniasz ,regulator- ściągasz pokrywę regulatora i zapalasz ciągnik powtarzam zapalasz i na regulatorze przytrzymujesz /czyli zwierasz/ styk automatu -/jest jeden styk / lekko gazujesz styk przytrzymuje się sam -kontrolka nie świeci prądnica ładuje ,zmniejszasz obroty kontrolka...
Są dynamo mające dwa wyjścia. Wtedy do lampy prowadzisz dwa przewody. Lampa przednia może być odizolowana od masy przez teleskop. Jeżeli tak nie jest to drugie wyprowadzenie dynama podłącz do masy.
I plus i minus, w zależności od rozwiązania. :) C-330M miało fabryczne rozwiązanie z - na masie. Przerobione C-330 z alternatorem zamiast prądnica też tak będzie. Ale wątpię że ma przerobiony skoro pyta się o prosta elektrykę.
Zarówno jedna szczotka jak i jeden koniec uzwojenia stojana mają być połączone z masą - obudową No nie. W Garbusie jak i w trabancie prądnice były sterowane masą. Tak więc jest dobrze,jeden koniec stojana na szczotkę prądową a wyjście do regulatora DF pełna masa =pełne ładowanie.
Witam żółty prądnica do żółtego(podłączone do świateł w niektórych modelach) różowy prądnica czarny do instalacji ale tylko niektóre modele zielony masa ważne do ramy i instalacji czerwony + do akumulatora. napisz dokładniej w jakim pojeździe będzie zastosowany ten regulator. Musisz wiedzieć jaką masz prądnicę w silniku 5 cewek czy 2 cewki. to jest...
Mam pytanie, czy takie radzieckie prądnice G-11 mogą pracować również z minusem na masie, czy tylko z plusem?
Jedynie silnik spalinowy jako prądnica a to masa niestety czyli wzrost mocy musiał by iść szybciej niż wzrost masy.
Fiat 126 (maluch) miał prądnice z minusem na masie i były do niego regulatory.
Nie zapomnij o sprawdzeniu biegunowości,stare prądnice miały + na masie i tak mogą być zamontowane akumulatory.
RG15c stosowano w c330 z plusem na masie
Starczy z zapasem, pamiętaj o dobrych masach prądnicy i regulatora.
komparator może pomóc tak mi się zdaje. Jak mu się napięcie wyjdzie poza zakres to zawsze możesz je zmienić na jakimś dzielniku napięcia poprzez zwarcie do masy przez którą linię wolnego portu Wy.
Po co stosować prądnicę i silnik? dodatkowo zwiększając masę i tak ciężkiej konstrukcji roweru. Silnik stanowi prądnicę i jest wykorzystywany w dynamicznym hamowaniu
(at)cren212 Żeby tu zakończyć poradę użyj miernik ustawiony na 20 VDC, uruchom silnik i sprawdź, czy na szczotce prądnicy względem masy jest ok. 5-6 VDC i jaka jest polaryzacja plus czy minus.
Jeśli instalacja n ma minus na masie to załóż alternator samochodowy używany i po kłopotach z ładowaniem.
Przecież masa jest na obudowie. Jeżeli w C-330 zamieniasz prądnicę na alternator to pamiętaj o właściwej biegunowości akumulatorów. To jest C-330 czy C-330M?
A jaka średnica wiatraka na aucie ma być? Jaka minimalna moc prądnicy? Jaka minimalne obroty ma być mieć prądnica? Nie widzę tego w publicznym miejscu i to komercyjnie. Jak crash test wychodzi? Co z ciężarem masa własna prądnic? Co z testem łosia? Tak. To wszystko bezpieczeństwo. Co w zimie na zakręcie? Średnica wiatraka rośnie moc prądnicy.
Masz prądnice czy alternator + na masie czy-. Daj foto regulatora.
Tu jest rys jak podłączyłem http://obrazki.elektroda.pl/6737303900_1... No i obudowa regulatora jest połączona z masą traktorka
ale chce dodać że teraz mam MINUS na Masie a nie jak wcześniej Plus Na Masa bo była prądnica
zależy jaki akumulator zastosujesz ale ja na razie proponuje tak: * Jednoprzewodowa plus na masę, * Prądnica * Akumulator * Bezpieczniki 8A lub inne można i inaczej Schematu nie umiem zrobić niestety :|
napis /Klemme .......Zentralelectric myślę że jest to masa
Ach te AVO aż łza się w oku kręci:D Rady kolegów są super i stosując je na pewno rozwiążesz problem. Dodam tylko, że prawdopodobnie masz prądnicę od MZ-TS. Oryginalne miały chyba 40W. Te od TS chyba 80W. Jeżeli masz duży pobór prądu to, jak sugerowali koledzy masz ciągle zwarty wyłącznik prądu zwrotnego, który jest częścią ogranicznika prądu. Jest to...
Dzięki za skany. Niestety, na schemacie ze skanów dla prądnicy z plusem na masie jest prądnica z uzwojeniem wzbudzenia połączonym z masą, a u mnie to uzwojenie jest połączone z nieumasowioną szczotką od wirnika. Czy da się to zmienić w schemacie?. Jeśli tak, to proszę napisać co należy zmienić w schemacie, Jeśli nie, to wykonam regulator według schematu...
Witaj! Z tego co piszesz to mi wygląda na brak dobrej masy. Prądnica-akumulator. muszą być połączone dokładnie plus na plus a minus na minus. przy takim połączeniu i połączeniu świateł musi nastąpić spadek napięcia a światła jasno świecić. Podłącz żarówkę pod akumulator i zobaczysz że jasno będzie świecić. Masa ma być połączona dodatkowym kabelkiem,prądnica,nadwozie,reflektor......
Plus ma na masie to era prądnic, i rzeczywiście- szczotki zużywały się równomiernie. Wszedł maluch z minusem na masie i plusowa szczotka była zdarta, a minusowa ledwo co dziabnięta. Tak samo w rozruszniku.
Schematy z tej strony mają tę wadę, że do zasilania lampy używają prądnicę nie podłączoną do masy. Dynamo montowane na widelcu da się odizolować od ramy roweru, ale prądnica montowana w kole juz nie jest podatna na takie przeróbki. Moja Shimano ma wyprowadzone dwa przewody, brak połączenia z "masą" roweru. Większość takich właśnie spotykam. Zdecydowanie...
Witam ! Da się przezwoić a nawet go wzmocnić. Wszystko zależy od silnika, by pod wpływem nagłego wzrostu obciążenia nie wygasił się. Przezwajałem prądnicę dla klienta , który zwiększał masę koła zamachowego . Powdzenia.
Podaj model i z którego roku.Stare przeważnie miały 6V prądnicę i plus na masie.
Jeśli ten schemat jest poprawny to wygląda mi iż żaden bezpiecznik nie ulegnie uszkodzeniu nigdy jako, że nie wiem jakim cudem wystąpi połączenie prądnicy z tzw masą. Przewód czarny omija prądnicę.
kolego zależy jaki alternator od poloneza (w starych modelach były takie z osobnym regulatorem przykreconym do nadwozia a w nowszych regulator był przykrecony/zespolony z alternatorem (tylko sie upewniam) to po pierwsze a po drugie czy przypadkiem w c330 nie masz + na masie??? bo wtedy trzeba przerobić kilka rzeczy. a prądnice to sie tak sprawdza że...
nie wiem jak jest w w/w pradnicy ale powinno byc tak ze zlacze z nakretka to wyjscie pradowe a na konektor to podlaczenie regulatora napiecia ,masa jest "-".
No dobrze panie Likmar. Myśmy starali się rozważyć wszystkie możliwe sytuacje. A ty chłopie z jakimś kantem ... wyskakujesz! Nie licz więcej na pomoc, przynajmiej moją. Choć obyś jej nie npotrzebował. Złośliwy nie jestem. Co do zmiany biegunowości weź książkę i poczytaj. W twoim przypadku jej nie było, bo i prądnica i alternator miały masę na minus....
Rozjaśniłeś mi troszkę w głowie i byłbym bardzo wdzięczny gdybyś podesłał mi jakiś schemacik. Chodzi mi o pełną elektronikę do podłączenia pod prądnicę - wzbudzenie, szczotki, masa. Dzięki serdeczne i pozdrawiam
Jak już wcześniej pisałem najprościej i najskuteczniej bez dodatkowych kosztów i kombinacji zamień bieguny na akumulatorze następnie przełącz odpowiednio wskaźniki i będzie po problemie. Kiedyś zrobiłem tak w ciągniku, oraz spotkałem się z maluchem 126 p w którym była jeszcze prądnica . Właściciel przez pomyłkę zamienił bieguny akumulatora, następnie...
Wystarczy przemagnesować prądnicę tak, aby na masie był minus i użyć odpowiedni regulator do Twojego układu połączeń prądnicy. Przydałby się schemat oryginalny, to powiem jakie zmiany musisz wprowadzić.
Były z minusem na masę prądnice P 20 M i do niej regulator RG 15 M a z plusem na mase P 20 C i regulator RG 15 C.
Znam przypadki fabrycznej 330M z prądnicą i plusem na masie, więc to że w M wprowadzono minus na masie nie jest regułą.
Witam Poszukuje schematu takiego regulatora współpracuje z prądnicą P20c plus na masie Regulator jest z 86r W całym necie nie mogę znaleźć takiego schematu. Przypadkiem moze ktos posiada pozdr
traktor c330 który wychodził tylko z prądnicą zawsze miał biegun dodatni na masie i żeby założyć alternator musi zaznaczam musi być zmieniana biegunowość akumulatora na minus na masie innej opcji nie ma
Kol. ze zdjęcia nie widać co to za typ altka . Wszystkie alternatory z jakimi się spotkałem [ bo chyba innych nie ma ] mają zawsze na masę MINUS [ prądnica w C- 330 miała + na masę ] Jeżeli ten alternator który posiadasz ma w sobie regulator nap. podłącz do najgrubszego zacisku + ze stałym napięciem , do cieńszego [ jeżeli ma w sobie regulator napięcia]...
Były używane prądnice z plusem na masie, ale tylko w C-330. W C-360 przez cały okres produkcji był minus na masie.
Podwajacz napięcia to dwa kondensatory i dwie diody (i te, i te szeregowo, jeden przewód od prądnicy między diody, drugi między kondensatory). Ale do tego nie może być połączenia masy prądnicy (jeśli któryś z przewodów jest masą) z masą akumulatora, bo wyjdzie z tego zwarcie.
Witam, to białe gniazdo jest do podłączenia ładowarki. Sprawdź luzy zaworowe może są za duże i tym samym dekompressor nie jest w stanie obniżyć kompresji do poziomu odpowiedniego do rozruchu silnika. Dlatego cieżko kręci przy rozruchu oraz bateria dostaje zbyt dużego obciażenia. W twoim silniku mogła być zastosowana prądnica 5 amp. lub 9 amp. Wszystko...
Dokładnie tak! Nie muszę chyba dodawać, że przewód odłączony od tegoż zacisku, należy dokładnie zaizolować, aby w trakcie testu, nie doszło do zwarcia z masą!
nie doczytałem się czy masz prądnice czy alternator przy prądnicy masz "+" na masie i wskaźniki pokażą błędy
Zacisk 30 APE z plusem akumulatora. Zacisk ST APE połączony z masą. Zacisk 51 APE połączony z 51 Co to za zacisk ST? Masa powinna być na podstawie regulatora. Coś pamiętam jak przez mgłę że był taki wynalazek z dodatkowym podłączeniem żeby prądnica ładowała przy niskich obrotach. Ale to do plusa po stacyjce chyba było, o ile to właśnie to ST. Odłącz...
w którym mam prostą prądnice na 12v chciałbym, co to za prądnica?? z jednym przewodem na masie?? czy może przewody od cewek prądnicy nie są nigdzie podłączone do masy?? Zamontuj regulator... a dopiero w tedy daj jakiś stabilizator....
Witam.Sprawa nie polega na tym czy jest (+) czy (-) na masie bo prądnice można przemagnesować a w doborze regulatora. Jak zauważył IFOR w prądnicy P20d uzwojenie wzbudzenia połączone jest z szczotką prądową a w P20c z masą. To samo dotyczy regulatorów, do P20d regulator w stanie spoczynku styk wzbudzenia ma zwarty z masą a w regulatorze do P20c zwarty...
Na samym wejściu, przy założeniu, że żaden biegun prądnicy nie ma połączenia z masą układu. A jeśli musi być połączenie jednego bieguna prądnicy z masą, to jedna dioda, a nie mostek.
Prądnice mają dwa rodzaje sterowań wzbudzania albo jeden koniec cewki wzbudzania jest podłączony do szczotki prądowej a regulator zwiera drugi do masy tak jest z minusem na masie, regulator od fiata 126p, Ursus C-4011. W drugim rodzaju podłączenie jest odwrotne, regulator zwiera koniec cewki wzbudzania ze szczotką prądową tak jest w prądnicach z plusem...
Kolego starsze 330 miały+na masę i odwrócenie akumulatorów zmieni biegunowość,a prądnica sama się przemagnesuje i będzie ładować odwrotnie Nowsze 330 m miały -na masę od początku.
wenek17 , nie masz racji. Prądnica jest maszyną samowzbudną, czyli powinna wzbudzić się sama. Zrób tak, odłącz kabelki od zacisków 16 i 18 na prądnicy. Zaciski te zewrzyj (zrób między nimi mostek). Do tego mostka i do masy podłącz woltomierz prądu stałego. Uruchom traktor i obserwuj woltomierz. Dodawaj gazu - jeśli napięcie będzie rosło wraz z obrotami...
Witam . Musisz stwierdzić jakiej mocy jest ta prądnica,jak również w jaki sposób sterowane jest wzbudzenie prądnicy.Jak dobrze pamiętam prądnice z traktora 15A miały sterowanie wzbudzenia masą,natomiast te z Żuka o prądzie 25A plusem .
Witam. Po ostatnich przygodach z Ursusem c 330 i paląca się instalacja po jej wymianie doszedłem do wniosku że dla bezpieczeństwa zamontuje coś w stylu hebla. Pytanie do was jaki model hebla zamontować, czy może lepiej wyłącznik masy? Traktor C330 z prądnica na dwóch akumulatorach 6v.
Im wolniejsze obroty prądnicy, tym mniejsza moc "produkowana" z 1 kg masy prądnicy. Przy obrotach = 0 KAŻDA prądnica produkuje 0 Watów, niezależnie od jej budowy, sposobu nawinięcia i siły magnesów!
Witam. Mam prądnicę tachometryczną za pomocą której zamieniam obroty na napięcie. Prądnica ma wspólną masę z akumulatorem maszyny. Pomiaru napięcia za pomocą zwykłego multimetru za 15 zł. Pomiaru mogę dokonać gdy miernik jest zasilany z wbudowanej baterii 9V. Chcę, aby miernik był zasilany z akumulatora maszyny (+ stabilizator 9V). Problem pojawia się...
Prędkości obrotowe savoniusa są niskie. Przy średnicy 3m uzyskiwałem 60 max 80 obr/min. Przy beczkach myśle, że będzie 150. U mnie wyważenie statyczne zupełnie wystarczało. Cały czas widzę inny problem, pozyskiwanie jakikolwiek rozsądnych mocy. Jeśli zastosujemy przekładnię przy codziennych wiatrach turbina nawet nie wystartuje, jeśli już większość...
Są gotowe zasilacze do diod. Na wejściu mostek, za nim filtr i przetwornica. Zasilanie do 24 V, prąd wyjściowy 0,35 A lub inny. Można kupić za 5-10 zł i używać. Wady - prądnica musi być odizolowana od masy albo połączenie z lampą musi być dwuprzewodowe. W zamian otrzymujemy wysoką sprawność i stabilne świecenie. Akumulator lub bateria akumulatorów może...
mam iża 49 (motocykl rosyjski) z prądnicą 6V 45W, prądnica jako taka jest sprawna i zaczyna lądować praktycznie od niskich obrotów, jednak jest z nią mały problem co jakiś czas zmienia sie jej biegunowość. wygląda to tak że podłączam akumulator plusem na masę odpalam motocykl pojawia się ładowanie wszystko działa cacy a w pewnym czasie (po zgaszeniu...
Sprawdź samą prądnicę zmostkuj wzbudzenie z szczotką dotykając do masy na zapalonym silniku powinno mocno iskrzyć.P
Przypominam niektórym, że prądnica ma plus na masie. Do autora: sprawdzałeś łożyska? Zdejm pasek, sprawdź czy wirnik lekko się obraca, czy szczotki dobrze dociskają do komutatora - bo tak nazywa się ta część wirnika o której piszesz.
Czerwono biały do masy czyli aluminiowej podstawy prądnicy. Jakies kilkaset om. niebiesko-biały do masy jw. 50-200 om.
eagle masę usunąć masę przebicie masę
sterowanie polowe implementacja modbus passat tylnych drzwi
Sharp LC-70LE838E Software Update Guide Pionowe paski na ekranie - przyczyny i rozwiązania