Aby prądnica wytwarzała prąd elektryczny z założenia musi zamienić energię mechaniczną właśnie w energię elektryczną. Pomyśl w jaki sposób dostarczysz energii mechanicznej. Jako prądnicy możesz użyć tzw. dynama (prądniczka rowerowa). Bez żadnych kombinacji może ona zasilać żarówkę jako odbiornik.
A jego (komutatora) w Twoim rozwiązaniu nie ma. Nie musi być. Rozwiązanie podane przez autora jest równoznaczne z działaniem prądnicy o ruchomym magnesie czyli tradycyjnej prądniczki rowerowej. Tam nie ma komutatora :) Oczywiście będzie to prądnica prądu zmiennego ale wystarczy dołożyć diody i wyprostować.
Prądniczka rowerowa ma za małą wydajność prądową aby naładować ten akumulator lecz może go nieznacznie podładować poprzez wykonanie takich czynności jak podłączenie ujemnego bieguna akumulatora metalicznie do ramy oraz wpięcie diody prostowniczej o prądzie 1 Ampera z wyjścia prądniczki bezpośrednio na plusowy zacisk akumulatora przy czym zaleca się...
Po pierwsze narysowałeś dynamo jakoby uzyskujesz na nim prąd stały Z prądniczki rowerowej uzyskujesz prąd zmienny.Wydajność prądowa z prądniczki jest niewielka rzędu 300 do 500mA Pozostałoby przewinąć prądniczkę na 12V,wyprowadzić z prądniczki obydwa przewody podłączyć do ww dwóch przewodów mostek prostowniczy o prądzie pracy 1A wlutowywując na wyjściu...
Ale po co budować prądnice ręczną. Cokolwiek byś w warunkach domowych zbudował będzie miało marną sprawność, pewnie mniejsza niż gotowa prądniczka rowerowa tzw dynamo. Napisz jaka moc Cię interesuje i jakie napięcie. Prądnica ze starego malucha daje od kilku do kilkunasty Volt i niezłą moc. W domu nie jesteś w stanie zrobić czegoś co jej dorówna. Budowa...
Po pierwsze przyślij choć fragment schematu jak całość połączyłeś. Kolejną kwestią jest brak kondensatora filtrującego za mostkiem... 1000µF będzie na początek wystarczające. Bez kondensatora stabilizator nie ma szans poprawnie działać -niezależnie od tego czy będzie z niego pobierany prąd. Obawiam się jednak, że prądniczka rowerowa będzie niewystarczająca...
Rower nie samochód, w dzień jeździ bez włączonego oświetlenia, a te 3VA powinny wystarczyć na niezbyt intensywne korzystanie GPS-a, a w przerwach - na podładowanie akumulatorka (np. takiego na 1 -2 Ah), żeby można użyć GPS-a na postoju. Dlatego, że to jest 3VA, więc najprawdopodobniej regulator napiecia lub inny układ kontrolujacy ładowanie nie będzie...
Jaka to prądniczka? Musisz wykonać stabilizator na 5V z ograniczeniem prądu. Np. na LM317 lub 7805.
Witam, zanim cokolwiek napiszę, to odpowiedz mi na pytanie: - z jaką średnią prędkością masz zamiar na rowerze z owym układem jeździć i jakiego rozmiaru są w nim koła. Odnośnie prądniczki (dynama), to domyślam się, iż jest to ogólniedostępna w kraju rowerowa; jednofazowa prądniczka synchroniczna? Pozdrawiam
Zdjęcie wiele wyjaśnia, dla czego nie można zastosować licznika rowerowego. Taka jest konstrukcja banalnie nie banalna. A w jaki sposób przekażesz energię z prądniczki wiatraka do żarówki zamontowanej na posesji?
że znakomita większość prądniczek rowerowych Znakomita nie znaczy wszystkie. W części znakomitych zapewne da się rozłączyć bez robienia rewolucji w dynamie.
Ty masz tę prądnicę robić od zera czy użyć gotowych elementów ? Bo jak gotowych to prądnicę szybko i łatwo posiądziesz kupując prądniczkę rowerową, Uzyskujesz prądnicę prądu przemiennego. Można do niej dodać prostownik dwupołówkowy w układzie Graetza (są gotowe mostki, nawet nie trzeba klecić z oddzielnych diod) ewentualnie kondensator np, 1000 µF/25...
Witam! To jest prawdopodbnie prądniczka tachometryczna, więc jest przeznaczona do dawania prądu na poziomie kilkunastu mA, jako źródło sygnału dla układu pomiarowego. Jeśli chcesz świecić żarówkę rowerową, to weź dynamo z roweru ...
No nieeee! Ludzie specjalnie produkują rowery treningowe z regulacją "sztucznego" obciążenia a tutaj idzie spór o kilkadziesiąt gramów oporów w pedałach! Zdecydowanie więcej jest strat na sprawności tych lichych prądniczek rowerowych (że nie wspomnę o żarówce) jak oszczędności na diodach Schotkiego czy opornikach. Daję sobie "głowę obciąć", że nikt...
Moc znamionowa prądniczki przy silniku to tylko 3 W. Jeżeli więc chcesz tu stosować jakiekolwiek przekaźniki to muszą być specjalne, o niskim prądzie cewki.
Algorytm jest bardzo prosty, silnik dostaje równe napięcie powiedzmy stałe, i teraz obracając się z praniem jest mu lżej, jak musi podciągnąć do góry jest ciężej czyli po mimo równego napięcia obroty spadają, mierzy to prądniczka tachometryczna prawie jak dynamo rowerowe napięcie spada i teraz w zależności od spadku napięcia na prądnicy sterownik oblicza...
Tak dla zainteresowanych rozebrałem "ręczną, turystyczną ładowarkę telefonów komórkowych" którą kiedyś dostałem i nie miałem okazji wypróbować. Jest pod stare nokie, SE i inne telefony które teraz maja 10 lat, ale mam zamiar dorobić przejściówkę USB. Na szybko znajduje się tu nie dynamo, a silnik skokowy jak sądzę i tranzystor jako wzmacniacz. Nie...
zrobiłem doswiadczenie prądniczka ładuje akumulatorki ze starej komórki. myśle że najlepiej bedzie aby tylko doladowywała mi akumulatorki podczas chamowania jest mała więc myśle aby ją podczepic pod chamulec, jak bym chamował pierwsze kółko prądniczki dotykało by opony i doładowywało akumulatorki można by też doładowywac delikatnie naciskając hamulec...
...dwie dodatkowe diody, jedna z +5V układu, druga z bateryjki podtrzymania, do +Vdd pamięci No fajnie, ten układ jest znany od czasów stosowania diody prostującej przy dynamie rowerowym. Stąd pewnie ta stara nazwa "dioda przełączająca" bo kiedyś przełączała między napięciem z prądniczki, a napięciem z baterii i wszystko było by grało, tylko że Kolega...
Jak ma być tylko prędkość a nie kilometraż, to najprościej będzie zatrudnić jakiś silniczek prądu stałego, stykający się z oponą lub obręczą koła => dalej odpowiednio dobrany dzielnik napięcia (napięcie wyjściowe z takiego silniczka - prądniczki jest proporcjonalne do obrotów) => dalej prosty miernik napiecia (np. na ICL-u) i wyświetlacz LCD przystosowany...
Pomysł przedstawiony przez ozzi90, miałby lepsze zastosowanie przy dłuższym braku napięcia w sieci, oczywiście zachowując zalety treningu. Dlatego ja zrobiłem wykorzystując rower treningowy, ładowarkę do smartfonów, tabletów. Jak naładować te urządzenia przy dłuższym zaniku napięcia i wykorzystaniu powerbanku ? Ja zastosowałem zwykłe dynamo 6V 3W oraz...
bawiłem się z taka cewką odpalała bez problemu 12 białych ledów był to prototyp prądniczki a magnes był nie większy od twojego i ferrytowy, magnes a raczej dwa sklejone na gwoździu jako ośce, szczelina była oczywiście o wiele mniejsza niż u ciebie ale wystarczyło leciutko przekręcić i diody błyskały więc wydaje mi się ze spokojnie podczas jazdy w dzień...
Ustawiłem zawleczkę iglicy na pierwszy rowek od góry i silnik zaczął pracować na wyłączonym ssaniu poprawnie. Nadal jednak nie można go zgasić przyciskiem. Zwierałem do masy styk z przylutowanym białym przewodem przy cewce prądnicy, ale nie miało to wpływu na jego pracę. Sprawdziłem multimetrem rezystancję między białym przewodem a masą. Miernik wskazał...
Magnesem musisz poruszać. Bez ruchu nie ma szans. Energia jest tylko zamieniana mechaniczna na magnetyczna a magnetyczna na elektryczną. Wszytko tworzy ściśle powiązany układ. Najprociej będzie kupić dynamo rowerowe. Daje ono napięcie zmienne. Musiałbyś je wyprostować, aby otrzymać napięcie które zaświeci LED. Są też latarki, którymi potrząsasz. Przy...
Dawne to były czasy ale coś jeszcze w pamięci z tego pozostało. Zajmowałem się wtedy konstrukcją rakiet i do nich potrzebowałem też zapalników. Robiłem je z ,,, żaróweczek obcinając delikatnie bańkę szklanną a druciki pozostawały nieuszkodzone. Wkładało się taki zapalnik w tulejkę z prochem dymnym (saletra-45%, sproszkowany węgiel drzewny - 50% i 5%...
Witam! Czy ten silnik rowerowy sprowadzałeś stąd: [url=http://www.thatsdax.com/]silnik rowerowy 50/70ccm ?? Ile wyniosły koszty wysyłki do Polski, bo cena silnika w granicach $200 jest całkiem rozsądna. Napisz jak się spisuje i czy warto wydać te 500 zł. Jakie jest faktyczne zużycie paliwa (średnie, jeśli masz już takie dane) i jak głośno pracuje silniczek....
Zezdziunio, Proszę o podpowiedź co powinienem zmienić żeby podczas kręcenia dynamem mieć te stabilne 12V ? Powinieneś zaprojektować od nowa cały układ zasilania. Najpierw oblicz lub zmierz ile energii potrzebujesz, następnie pomierz parametry prądniczki i oceń czy pokryje ona zapotrzebowanie. Układ powinien zawierać prostownik, przetwornicę i system...
Witam, Mam wielką prośbę w sensie ile mogę podłączyć żarówek od roweru lub diod LED pod akumulator samochodowy(12V). Czekam na Waszą pomoc. Po pierwsze; żarówki rowerowe są na na napięcie nominalne 6 V , a więc potrzeba ich zawsze parzystą ilość i co najmniej dwie. Po drugie; nie napisałeś jakie żarówki, a jak powszechnie wiadomo w klasycznej instalacji...
W takim razie niczego w istniejącej instalacji nie ruszaj. Układ, który chcę Ci zaproponować możesz najpierw zmontować na boku w postaci pajączka by ocenić jego przydatność w praktyce. Pisałem o rewolucji, bo mam na myśli układ bez wyłącznika oparty na akumulatorze litowo-jonowym zasilającym obie lampy. Całość bezobsługowa, wystarczy przejechać kilka...
W bardzo ogólnym zarysie mogłoby to wyglądać tak: https://obrazki.elektroda.pl/6692268200_... Co do wykrycia bezczynności/aktywności - ruszasz kołem i pojawia się napięcie na prądniczce. Wystarczy je wykryć by uruchomić oświetlenie.
Ale cena zmagazynowanej energii w paliwie jest najmniejsza i wielokrotnie kompensuje straty sprawności. Cena paliwa mniejsza (do silnika modelarskiego?) :| Niż energii elektrycznej? :| Sam silnik wytwarza nadmiar mocy który można zaniżyć uwzględniając straty mechaniczne układu. Czyli dla silnika 2KM zakładamy moc 1,8KM (po odjęciu na straty tarcia,...
Bezsens totalny :cry: . Podłącz te akumulatory bezpośrednio do mostka i za nimi daj wyłączniki do świateł. Będzie akumulator pracował z prądniczką buforowo. Przy jej wydajności jakikolwiek regulator jest zbędny. Wyłącznikiem prądu zwrotnego będzie sam mostek.
Cewka i magnesy - źródło napięcia przemiennego. Czytaj jak zrobić zasilacz sieciowy napięcia stałego. Różnice - zmienna częstotliwość i amplituda napięcia z improwizowanej prądnicy. Dalej jest tak samo - prostownik, filtr, stabilizator. Teraz jest wygodnie, bo można w roli stabilizatora użyć przetwornicę. Trzeba jednak zadbać o prostowanie i filtrowanie...
Myślę ,że jeżeli konsekwętnie zaznajomisz się ze wskazanymi linkami szóstka murowana ....... !!!? http://www.zamkor.com.pl/programy%20fizy... http://prace.sciaga.pl/21771.html http://www.junak.riders.pl/pradnik.htm http://www.wynalazki.mt.com.pl/wyn/pradn... http://gotowce.com.pl/prace/3626.htm http://fiznet.terramail.pl/cz3.htm...
Witam - prawdopodobnie jest to silnik szczotkowy DC . http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
w pytaniu chodziło o sposób pomiaru prędkości,prosty ,tani i skuteczny Zgadza się. a nie o zaprojektowanie realizacji Na razie nie, choć autor pewnie nie pogniewałby się za taki projekt i nie wiadomo czy nie poprosi o pomoc w tej kwestii. Czy inne sposoby pomiaru są odporne na warunki zewnętrzne... Całkowicie pewno nie, ale w dużym stopniu zależne...
Są dynamo mające dwa wyjścia. Wtedy do lampy prowadzisz dwa przewody. Lampa przednia może być odizolowana od masy przez teleskop. Jeżeli tak nie jest to drugie wyprowadzenie dynama podłącz do masy.
Niech tam będzie i prądnica, ( a czym jest alternator jak nie prądnicą ... ? ) . Jednak sądzę że wybór gorszy ze względu na dopasowanie prądnica a regulatory . Trudniej będzie ci dopasować ( jednostopniowy czy dwustopniowy wibracyjny ). Gabaryt przemawia za alternatorem , jak i wydolność prądowa.
Tak, w prądnicy również występuje opór wewnętrzny. Zauważ, że prądnica (dajmy na to rowerowa) daje napięcie skuteczne o wartościach zmieniających się w funkcji obrotów. I teraz od oporu wewnętrznego zależy jaką moc można odebrać. Czyli czym szybciej pedałujesz tym lampka świeci jaśniej. Natomiast od czego zależy napięcie wyjściowe telefonów bardzo ładnie...
Pewnie późno, ale z mojego doświadczenia wiem że te prądnice bardzo rzadko się psują, budowę tej prądnicy można porównać do dynama rowerowego, zwykle pada regulator, ten regulator ma w sobie mostek prostowniczy, o oryginał się nie pytaj na pewno min 3 stówki, powinien podejść regulator od chińskiego quada 250 tylko nie wiem jak wtedy z kontrolką ładowania,...
Pomysł dobry z punktu widzenia elektronika, ale nie rowerzysty :) Jeżeli porządne dynamo = dynamo rowerowe to pomysł taki odpada. Niestety rower z włączonym dynamem nie nadaje się do jazdy (takiej prawdziwej). Opory (czytaj: straty) tarcia są zbyt duże. Myślałem aby wykonać wysokosprawną prądniczkę i jakoś ją podłączyć do roweru, ale nie wiem czy jest...
A prądnica się nie uszkodzi, jeśli jej podłączę za dużą moc?
Jestem prawie zielony, a muszę to wykonać więc proszę o pomoc krok po kroku co z czyim jak, najlepiej z linkami żebym mógł od razu kupić. Mamy za Ciebie odrabiać zaliczenie? Nieładnie :( Najlepsze będzie dynamo rowerowe 6V + stabilizator 7805 Możesz też samodzielnie zbudować prądnicę = wyższa ocena na zaliczeniu.
Do pomiaru tak małych obrotów trzeba na osi/wale zamontować zębata tarczę pomiarową np. o 16, 32, 64, 128 zębach Nie koniecznie. Wszystko zależy od tego jakie właściwości ma mieć obrotomierz. Można to załatwić tak jak chce autor (jeden czujnik - jeden magnes) ale należy liczyć się z tym że poprawny wynik pomiaru pokaże się po kilku(nastu) sekundach(miernik...
karni co do tych prądnic na obrazkach to raczej nie nadają się do wiatraka poniewarz te prądnice potrzebują dużych obrotów ok 2-5 tyś obrotów, zresztą ten temat był już wieeeeeeellllleee razy powtarzany i wałkowany, dynamo też nie jest dobrym rozwiązaniem ze względu na dość znaczne opory i do małego wiatraka się nie nadaje, ale taka prądnica z piasty...
Jako prądnicę możesz użyć silnika krokowego, dla pojedyńczej (lub kilku) diod wystarczy. Lub np. dynamo rowerowe. Na filmie obroty to kilkaset na minutę.
Twój wiatrak (o średnicy 34cm) może dać ok. 17W przy wietrze o prędkości 10m/sek, a ok. 2W przy 5m/sek (prądnicy 200W nie obróci!). Do celów pomiarowych wykorzystaj wiatraczek z 3 połówek piłeczek ping-pongowych, a jako prądnicę użyj silniczka z magnetofonu kasetowego (np. silnik 28 V 7000 obr/min 08M28K1 - na "ALLE..." za 5.- złotych). Obciążeniem...
Odgrzewam temat, zakupiłem ostatnio lampkę tylną i w środku znalazłem dokładnie to co w tym temacie, spróbuję narysować schemat lampki a chodzi o zastosowanie kondensatora do podtrzymania. Czy to da się zrobić? Przepraszam za symbole ale myślę że wiecie o co chodzi z opisu, co do połączeń wszystkich elementów mam nadzieję że się nie pomyliłem.
Witam. Ostatnio zastanawiałem się, jakby zrobić ładowarkę telefonową USB 5V napędzana przez prądnice-dynamo rowerową 6V 3W. Jakiej elektroniki musiałbym użyć, aby przekształcić wychodzący prąd? Zastanawiałem się nad stabilizatorem LM7812HQ i przetwornicą Reball x12941.
Są specjalne ładowarki rowerowe podłączane do dynama... Standardowe dynamo ma 3W 6V/0,5A AC. Ewentualnie jakąś przetwornicę, ale trzeba by kombinować z mostkiem prostowniczym, ew. mostek na mosfetach. Chyba, że chcesz większej mocy, no to osobną prądnicę. Ale będzie stawiała dość duży opór podczas jazdy.
Chcę wynik przerobić na 5 V= Chcę ładować bank energii, który wymaga ładowarki 3,3 V=/300-500 mA. To jakie napięcie jest potrzebne? Prądnica wodna generuje od 2,5 do maksymalnie 6 V~ o mocy może 5-10 W Panowie, w minielektrowni kręci się dynamo rowerowe. Jak dynamo rowerowe, to raczej 3 W albo 3,6 W; natomiast napięcia, które mierzysz są dość niskie,...
Witam, tak jak w temacie chciałbym kupić takie nietypowe dynamo, które było stosowane kiedyś w rowerach, do lamp na 12V. Tak wiem, że mógłbym zrobić podwajacz napięcia, i podłączyć pod klasyczne 6V 3W, lecz właśnie bardzo zależy mi na mocy. Stąd potrzebuję takiej prądnicy która by mi dała 6W. Może ktoś miałby taką na zbyciu ? Cena do ustalenia Pozdrawiam
Teoretycznie tak, praktycznie nie bardzo. W takiej hulajnodze przeważnie jest silnik bezszczotkowy więc podczas kręcenia będziesz otrzymywał prąd trójfazowy, z jednej strony jest to lepsze - większa wydajność, mniejsze pulsacje po wyprostowaniu a z drugiej, niskie napięcie, brak kompatybilności z urządzeniami AC (chyba, że wykorzystasz tylko jedną fazę,...
Też tak uważam ale może było dobre chłodzenie by starczyło czasu na jedne pomiary. Błąd jest o wiele poważniejszy. Poszukaj popularnych żarówek samochodowych 21 W/ 12 V i żarówki 21 W / 24 V - przeprowadź dwa testy. Trzeci test proponuję Ci zamiast Twojej amerykańskiej prądnicy znajdź dynamo rowerowe i powtórz pierwszy test. Odbiornik żarówkę 21 W/...
Bo o prądnicach uczą. Jest różnica pomiędzy wiedzą o zasadzie działania prądnic i ich elementach składowych a wiedzą jak prądnicę zbudować. O wiatrakach w podstawówce też uczą ale nie o budowie łopatek jak sam zauważyłeś. A ja nie mówię że się uda od tak, tylko że się uda jak się skorzysta z podstawowej wiedzy. Pod warunkiem, że umie się z niej korzystać.
A ja się będę upierał przy StepUp/Down. Co do mostka, to faktycznie zapomniałem. Przed przetwornicą potrzebny mostek prostowniczy i kondensator. Gotowe rozwiązanie: http://vadimpacajev.com/rowerowa-elektro...
Witam. Chciałbym coś zasilić, a więc: mam dymano takie małe od rowerka i chciałbym coś nim zasili, np. zrobić wiatrak i dzięki wiatru chce żeby żaróweczka świeciła albo coś inne. I teraz moje pytanie czy to było by możliwe i jakiej wielkości by musiało być śmigło. Albo dajcie swoje przykłady jak można zasilić ta żarówkę za pomocą tej prądnicy.
Ja mam włącznik przy lampie ,oryginalnie montowany. Przystosowane do prądnic rowerowych w piaście. Ja ledów nie mostkowałem. Trochę mrugają na wolnych obrotach ale ogólnie mi to nie przeszkadza. Ważne że jestem dobrze widoczny. Możesz zapodać foteczki przełącznika na kierownicy?? Ciekaw jestem jak to rozwiązałeś. Tak się zastanawiam nad założeniem gażnika...
Konstrukcje takiego wiatraczka da się przerobić na prądniczkę. Po prostu trzeba wywalić wszelką elektronikę, zostawić same cewki i połączyć je odpowiednio. Wszystko zależy od ilości cewek, jakie tam są. A prościej jest zrobić prądniczkę z jakiegoś małego silniczka dc. W walkmanach były takie całkiem małe płaskie. W starych magnetofonach też były całkiem...
Nie ma i nigdy nie będzie takich alternatorów! Oczywiście że są, alternator to z definicji prądnica produkująca prąd zmienny. Poczynając od Dynama rowerowego
Schematy z tej strony mają tę wadę, że do zasilania lampy używają prądnicę nie podłączoną do masy. Dynamo montowane na widelcu da się odizolować od ramy roweru, ale prądnica montowana w kole juz nie jest podatna na takie przeróbki. Moja Shimano ma wyprowadzone dwa przewody, brak połączenia z "masą" roweru. Większość takich właśnie spotykam. Zdecydowanie...
Witam, Gdzie w Lublinie można kupić prądnicę? Nie chodzi o prądnice rowerową ani samochodową, tylko taką, która byłaby w stanie wytworzyć napięcie do ~50V, ale nie byłaby zbyt duża. W hurtowniach elektrycznych pytałem się i nie mieli.
Prądnica w piaście to chyba najlepsze wyjście
Mam coś dla Ciebie - dynamo miało być do balkonowego wiatraka.. https://obrazki.elektroda.pl/3943923100_... https://obrazki.elektroda.pl/1170650700_... Przy 100 obr/ min będzie 24 V, przy 1000 0br/min będzie 240 V. Przy 90 V spocone ciało odczuwa lekkie powierzchniowe porażenia prądem. Napięcie trzeba regulować obciążeniem...
:arrow: brandys #2869 - Dla dużych prądnic prostsze konstrukcje mają wysoką sprawność (około 99%) i kombinacje stosowane w dynamie rowerowym jej nie poprawiają. :arrow: jandrzej36 #2870 Co się oddala i co zbliża? - Oczywiście te "zwory", które się poruszają, to one są przyciągane przez pole magnetyczne. JacekTorun - podobnie jest skonstruowany silnik...
Dynamo "jak dawniej" daje prąd przemienny. Prostować go można jednopołówkowo dla własnej wygody lub dwupołówkowo dla lepszego wykorzystania dynama i większych oporów jazdy. W tym wypadku należy prądnicę odizolować od ramy i połączyć z nią jeden z biegunów mostka (domyślnie ujemny). Przetwornice dostępne w handlu mają na wejściu kondensatory o odpowiedniej...
Prądnica rowerowa (dynamo) wytwarza prąd przemienny. Do ładowania akumulatora musisz zrobić prostownik. W zależności od rodzaju posiadanego akumulatora (typ) będziesz musiał zastosować odpowiedni układ ładowania.
Wyszło coś takiego, pomiar mocno niedokładny, bo licznik bezprzewodowy ma dość dużą bezwładność, jeżeli chodzi o aktualizację prędkości. V 6 10 12 14 16 18 20 22 24 28 30 U 4,8 7,5 9,5 11 13 15 16 18 19,5 22 24
1. Czy do tego potrzebny jest aku?? Nie, ale problem będzie gdy akurat nie będzie wiatru Bez akumulatora jest łatwiej bo odpada problem jego ładowania (nie można podłączyć "na sztywno" z prądnicą) 2. Czy może być do tego celu dynamo rowerowe? Dynamo rowerowe ma mało mocy i małą sprawność. A nie prościej postawić tam akumulator np. samochodowy? Zrobić...
Qrcze... obudowa to stojan... Prądnice samowzbudne są... ale muszą być spełnione pewne waruniki... Otóż jak maszyna wcześniej pracowała, to pozostał w niej tzw. remament (pamięć magnetyczna). Za pomocą tego magnetyzmu szczątkowego da się zapoczątkować generowanie prądu przez prądnice... Tylko remament musi być większy od krytycznego...
Witam Podpinam się z pytaniem, bo nie chcę mnożyć wątków. Może pytanie trywialne, ale nie jestem fachowcem... Chcę sobie zamontować nawigację GPS do roweru. Wpadła mi w ręce stara nawigacja z uszkodzonym akumulatorem (nie zużyty, tylko uszkodzony, chyba ma zwarcie). Mam zamiar wymontować akumulator z obudowy i podpiąć się z zasilaniem na krótko. Wymyśliłem...
Ta prądnica ma taką zaletę, że jest montowana w miejsce standardowej piasty. W miejsce rowerowej piasty i ma 550W? Nie pomyliłeś się? Co do problemu w pierwszym poście wątku - ta prądnica ma magnesy stałe czy zewnętrzne wzbudzenie? Co do altenatora, czy nie wymaga on około 1500 obr/min do optymalnej pracy? Owszem - zastosować trzeba przekładnię.
Pewnie chodziło mu o: http://obrazki.elektroda.net/12_12189220... Chyba jednak najlepsze będzie zwykłe dynamo rowerowe z powiększoną rolką (daje mniejsze napięcie ale tak nie hamuje koła). Prostownik+kondensator o może jakiś układ stabilizacji prądu diod (źródło prądowe), by nie zmieniały jasności przy zmianach prędkości. (albo elektrownię wiatrową...
ps jeżeli chodzi o dynamo to te w piaście? Tylko z ciekawości pytam. Dynamo rowerowe = prądnica z magnesem stałym mocowana na widełkach, napęd z opony.
Dynamo rowerowe nie jest dobrym pomysłem - z racji prostoty konstrukcji ma małą sprawność - duże opory ruchu, no i małą moc. Dobry byłby zespół od notoroweru romet, tylko zamiast cewki wysokonapięciowej montujesz trzecią niskonapięciową i masz trójfazowy alternator. Właśnie kilka dni temu skończyłem taką prądnicę i wyniki są super - przy 1000 obr/min...
Gdyby zastosować coś co ma większą sprawność przetwarzania energii niż ta prądnica (silnik) to myślę że 15A przy 12V to nie było by większego problemu. Teraz też 10A i 12V jest możliwe ale wszystko się grzeje zamiast produkować prąd. A przy 10A pedałuję w miarę spokojnie, jak w trakcie normalnej przejażdżki (zależy co dla kogo jest normalne).
Ja posiadam coś takiego :D ,ale dynama (prądnice rowerowe) muszą być dwa, bo jedno "na tzw.zwarciu" daje 0,5A, a to stanowczo za mało. Są one połączone przez diody, co daje mi 1A prądu stałego. W ten sposób (napięcie) jest w stanie jednocześnie "obsłużyć" lampy (zmodyfikowane), bo na oświetlenie idzie te 0,5A, a drugie 0,5A idzie na ładowanie akumulatora....
"Promile" - w sensie straty są ułamkowe. Z małych maszyn tylko BLDC/PMSM, od biedy indukcyjne z miedzianą klatką, czy reluktancyjne. I tu jest racja, zresztą kilka dni/tyg temu o prądnicach z alternatora pisałem, że bez sensu para idzie w gwizdek: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... P.S taki od wiertarki może ma 60%,...
Gdyby wszyscy mieli takie podejście.... Jedziesz świeci, nie jedziesz nie świeci. Proste jak drut , czymś te Twoje R6 trzeba naładować. Racjonalizator, jak kolega napisał. Od tego są dynama i wszelkie inne rodzaje prądnic rowerowych. A jak Kolega będzie odpoczywał jadąc w nocy i się bakteryjki skończą? To co? Noskiem w ziemię , czy kabla szukać....?
Kolega z pierwszego postu i tak nie miał łańcucha nie pisał też że układ ma konkurować z napędem łańcuchem inne miał priorytety. Moja propozycja którą znalazłem na youtube wprawdzie wykorzystuje łańcuch do napędu prądnicy ale można ten kruciutki łańcuch zastąpić np paskiem zębatym. Co do sprawności takiej prądnicy z silnika rowerowego to jakiś super...
... lepsza jest jednak szczotkowa ... czy jest bezszczotkowa Prądnice z magnesami trwałymi są bezszczotkowe, bo wzbudzenie pochodzi od magnesów. A teraz pomyśl: w "reglerze" do prądnicy "szczotkowej" samochodowej (lub alternatora) wydziela się kilka - kilkanaście Watów ciepła. Taki regler zbudujesz z kilku tanich elementów. Aby uzyskać stabilizację...
Jeżeli dołożysz szeregową rezystancje będzie wszystko ok do momentu gdy przednia lampka zostanie rozłączona i wzrośnie nadmiernie napięcie . Zabezpieczyć się mozna stosując diodę zenera [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Pomijając fakt,że wydajna jest wspomniana prądnica Shimano. Osobiście szedł bym w kierunku oszczędzania...
Z tym, że jak dynamo, to nie takie "butelkowe", napędzane przez tarcie o oponę, a montowane w piaście - to "butelkowe" wymaga sporych obrotów. Być może dałoby się zastosować silnik krokowy użyty jako prądnica (ale nie każdy się nadaje, często za ciężko się nimi kręci). Dynamo rowerowe daje około 6V 3.3W (standard dla "butelkowych", może te do piasty...
Nie istnieją jednofazowe układy zasilania. Zawsze występują co najmniej dwie fazy. Najlepsze tłumaczenie słyszałem z wydziału elektrycznego szkolnych warsztatów samochodowych: Majster wziął jednego delikwenta, który trochę nie czaił elektrotechniki, pokazał mu alternator od samochodu i się zapytał: - Ile kabli wychodzi? - Trzy, panie instruktorze!...
Witam Posiadam w rowerze prądnice (AC) 6V 3W a jej maksymalne natężenie wynosi 0.5 A. Chciałbym zrobić ładowarkę do telefonu, która musi mieć (DC) 5V i 1.5A. No i tu moje pytanie czy można taki układ zrobić a jak tak to co by wchodziło w jego skład ( jakie elementy ) i jeżeli da radę to jakiś schemat mile widziany. Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
IXTQ50N20P w Digikey są ale muszę kupić 30 sztuk a potrzebuję 6. W Farnel były ale zanim sie zdecydowałem to już nie ma. Tranzystory są umieszczone w trenażerze rowerowym firmy Tacx Bushido i służą do wytracania mocy na radiatorze. Koło rowerowe napędza prądnicę trójfazową, potem prostownik 3f, cześć energii do własnego zasilania a reszta energii poprzez...
Można zrobić samemu - to prosty układ. I taniej będzie. Masz tu zdjęcie mostka prostowniczego. Do złącz input (wejście) podłączasz prądnicę rowerową, a do output (wyjście), kondensator elektrolityczny, na 25V wystarczy. Pojemność najlepiej jak największa, żeby diody świeciły jak najbardziej stałym światłem, że tak się wyrażę. Diody oczywiście w szereg...
Obecnie jest standardowe pozycyjne oświetlenie 6v - 2,5w i 0,3w Czy chodzi o standardową prądnicę rowerową - tak zwane dynamo? Pamiętaj, że produkuje ona prąd zmienny. W moim rowerku miałem oświetlenie błyskowe realizowane magnesami na szprychach, indukcja się odbywała w lampce (tył), odbiorniku na widelcu (przód). Kondensatorki w lampkach zapewniały...
Panowie wy tu gadu gadu a ja zrobiłem tak. Zostawiłem mostek i kondensator oraz założyłem przetwornicę ustawioną na 13.7V . Ale tylko po to ,bo chcę przetestować na ile poradzi sobie prądnica gdy bym odłączył aku. Gdyż raz miałem kłopot że brakło mi prądu w aku i musiałem jechać bez świateł. Przednia lampa ma trzy tryby świecenia więc jak poradzi sobie...
Napisałem wyraźnie, że nie chodzi o czas gotowania i sensowność No to o co ci chodzi skoro napisałeś: Fajnie wziąć powerbank a do sakwy rowerowej i grzałkę i w dowolnym momencie w trasie zatrzymać się i zaparzyć sobie yerba mate.. Odnoszę wrażenie, że chcesz zabłysnąć oryginalnym rozwiązaniem, zamiast praktycznie podejść do tematu. Proponuję rozwiązanie...
Witajcie, wiem że to archeologia bo temat dawno nieaktywny ale mam pytanie .Wymyśliłem sobie żeby zasilać silnikiem sterlinga albo silnikiem próżniowym, albo parowym ładowarkę do telefonu lub kilka diod dających światło by podświetlić menu . Cały pomysł polega na tym żeby to był silnik co zrobi ..show .. inne przedmioty jakie mam na stanie to maszyna...
To bardziej skomplikowane niż się koledze wydaje. Do uzyskania jakiejś sensownej mocy (1-3W) potrzeba śmigła o średnicy przynajmniej 15cm, oczywiście moc uzyskujemy z wiatru o prędkości przynajmniej 6-8m/s, a nie z powietrza opływającego pieszego podczas ruchu, prędkość pieszego jest zbyt mała żeby uzyskać zadowalającą moc. Jako prądnicę proponuję silnik...
Myślę, że sam już nie wiem o co chodzi w tym temacie. Zaczęło się od jakiegoś urządzenia do rażenia prądem, a skończyło na lampkach w rowerze. Jeśli chodzi o rażenie: Nie komplikuj. Najlepszy będzie zwykły transformator (z zasilacza 3V podłączasz odwrotnie i z prądnicy rowerowej masz około 300-400V o natężeniu 12-20 mA, można to podłączyć pod zasilacz,...
Pralka jest moja i od 18 lat wywiązuje się z powierzonych jej zadań :). W tym czasie zniszczyła dwa paski napędowe, kilka razy rozsypała tachometryczną prądniczkę i raz się przytkał przewód od presostatu. Prądniczkę składałem z resztą pierwszy raz na podstawie Twoich wskazówek skryn - więc jeszcze raz dzięki :D. Od jakiegoś roku nagminnie zaczęły gnić...
Witam wszystkich! Planuję zbudować instalację oświetleniową opartą na 6v. Z przyczyn niezależnych działka na której chcę całość zainstalować nie ma dostępu do sieci 230v, natomiast chciałbym mieć możliwość rozkoszowania się tam światłem. Instalacja musi udźwignąć pobór około 20-30w przez około 6h dziennie, w związku z tym zakładam użycie akumulatora...
Noooo...... przy takim wiatraczku to chyba tylko dynamo rowerowe pozostaje. Ewentualnie mała prądnica "amerykanka" . Szkoda czasu i piniędzy, pierwsza sprawa ty coś tam pisaleś o żarówce halogenowej 12V 20W, chyba se robisz żarty jak chcesz napędzić coś takiego dziadoskim prądem i niskim napięciem, ale nic nie stracone idź na złom kup alternator samochodowy...
Witam . Zrobiłem mini turbine wodną o średnicy 56-60 cm na feldze rowerowej 26 cali i teraz chcę do tego dodać poprzez przekladnie 1:10 , 1:12 silnik z wentylatora samochodowego 12v ( moc miedzy 200-350W) . Wałek silnika około 4-6cm. Acha i jest na szczotkach bo go rozbierałem i naprawiałem połaczenia bo były popalone. Ale teraz działa jako prądnica...
Obawiam się, że bez czynności "badawczych" nie obędzie się i każda porada może się okazać bezużyteczna. Nie pracuję w telefonach więc o szczegółach nie dyskutuję, ale kiedyś coś dla siebie działałem. Otóż są aparaty dość krytycznie oceniające zasilanie zewnętrzne i nieodpowiednie napięcie prawdopodobnie jest odłączane. W pytaniu nieco dziwne wartości....
Witam Mam koncepcję montażu nawigacji samochodowej do roweru. Maksymalny czas jaki może nawigacja pracować nabaterii to tylko do 5 godzin (i to tylko niektóre modele) Co przy dłuższych wypadach w "nieznane okolice" jest troszkę za mało. Więc moja koncepcja to połaczenie zasilania nawigacji z prądnicy rowerowej. Testowałem swoją prądnicę, na połączonym...
Znalazłam książkę w której jest schemat wytworzenia prądu z roweru przy zastosowaniu zwykłego akumulatora samochodowego. Pisze, że naładuje komórkę w ciągu półtorej / dwóch godzin z tego co pamiętam. Pedałując rowerem przecież nie osiągnie się takiej ilości obrotów, a w schemacie nie było nawet żadnej przekładni. Kwestia obrotów to nie jest problem...
lampka rowerowa akumulator rowerowa przerzutka rowerowa
kamera kabel cofać laptop karta inteligentna migomat uszkodzony trafo
zelmer uszczelka bosch sd13h1b
Sony KDL-40V4000 miga 6 razy czerwona dioda - koszt naprawy Bęben obciera w pralce, suszarce, drukarce - przyczyny i rozwiązania