Niekoniecznie. W Twoim przypadku bardziej prawdopodobny jest zanik jednej fazy - sprawdź bezpieczniki przedlicznikowe.
Rozumiem, ale chyba odchodzimy od tematu ;) Co posprawdzałeś w głównym temacie, czyli włączania sygnalizatorów?
Oczywiście. Najprostsze rozwiązanie to czujnik zaniku fazy. Jednak wtedy sam alarm(buzer) potrzebuje źródła zasilania. Jeśli jest to instalacja jednofazowa, wtedy wystarczy tylko wstawić przekaźnik na 230V i przez niego realizować włączenie buzera. Pozdro
głównym bohaterem a za razem głównym problemem jest alarm Skad wiesz, że problem jest w alarmie, mierzyłeś pobór prądu/ile bierze go zamknięte i uśpione auto?
jaki akumulator wybrać tak by zasilił alarm który pobiera 12v oraz router na sim kartę także 12v. jaka powinna być pojemność aku aby starczyło na około miesiąc bez doładowywania ? Nie znam poboru prądu podanych urządzeń ale licząc alarm 10-20 mA i oszczędny router 250, niech całość wyniesie 300mA. To 300x24x30=216000 mAh czyli 216Ah. Ponieważ akumulatory...
Można. Nie należy tylko przekroczyć prądu w obwodzie, który dla diody przewidziany jest znikomy. Poza tym prąd diody to dość znaczący procent poboru prądu przez alarm w czasie czuwania.
2 przewody przy przekaźniku.Ale skoro piszesz prawdopodobnie alarm, to zmierz pobór prądu i wtedy będziesz pewien.
'piętro' wyżej w miejscu na inny przełącznik jest zamontowana czerwona dioda LED (coś z alarmem?) Musisz dojść po nitce do kłębka tzn.idąc po przewodzie od diody,dojdziesz do centralki alarmu.Zrób zdjęcie,podeślij na forum i wtedy poradzimy.Kupiłeś auto bez pilota,z chwilą braku prądu alarm się uzbroił.Pozdrawiam
Cała litania błędów i5x związana jest z: - pomiarami prądu na silniku asynchronicznym - napięciami Vbat - zwarciem na silniku - awarią MCU - pomiarami napięcie DCLink czy Vbat przetwornika analogowo-cyfrowego Napięcie Vbat jest wykorzystywane przy pomiarze rezystancji silnika Dla przykładu kilka błędów grupy i50 (znaczenie kodu błędu uzależnione jest...
Mogła wylać bateria w module syreny i narobić bigosu. Spróbuj wywołać alarm (otworz auto od środka przez uchyloną szybę) a potem odczytaj błędy.
Poza alarmem jeszcze musisz wziąć pod uwagę inne stałe pobory- - jakieś diodki mrugajace - układ pamięci radia - zegar -coś z elektroniki w tablicy wskaźników - doładowanie akumulatorka syreny ( jęsli taki ma ) - inne nieznane pobory w aucie - łącznie z ew upływami w instalacji - niewiele ale zawsze coś tam płynie. sam prąd alarmu możesz zmierzyć na...
Ładowanie akumulatora od akumulatora nie uda się. Przy kompletnie rozładowanym jednym drugi naładowany najwyżej trochę podładuje ale nie naładuje. Aby naładować akumulator źródło prądu musi mieć napięcie przynajmniej 14-15V a akumulator nawet naładowany po odłączeniu od zasilacza ma najwyżej 12,5V. Też myślę, że alarm w czasie czuwania pobiera znacznie...
Objaw typowy dla uszkodzonej przetwornicy ( w monitorze centrali alarm o braku prądu dzwonienia, jeśli jest w miare nowy firmware centrali )
Ciekawy sposób sprawdzania (iskrzy), proponuję wziąść amperomierz, zmierzyć prąd i napisz jakiego rzędu są wartości, wtedy spróbuję ci odpowiedzieć. Mały pobór prądu zawsze jest (radio, alarm itd)
Uzbrajasz raz, odczekujesz, sprawdzasz. Zresztą , alarm po uzbrojeniu powinien pobierać prąd niezauważalny na amperomierzu ustawionym na zakres 20A. Więc myśle że możesz sobie darować uzbrajanie alarmu. Sprawdz czy bez uzbrajania masz nadal pobór większy od 0.05A.
Przekładnik prądowy na przewodzie L do hydroforu. W rozdzielnicy. W sterowniku wykorzystujesz wejście analogowe. Płynie prawidłowy prąd to sterownik odlicza czas. Jakbyś monitorował jeszcze ciśnienie to byś miał info ze sterownika że ciśnienie wymaga załączenia pompy a prąd nie płynie czyli przerwa w obwodzie albo uszkodzony presostat. I trzeci wariant...
Witam. Mam problem z falownikiem Solis 5S. Od jakiegoś czasu, to jest od około trzech tygodni, nie generuje prądu, tylko wyskakuje cały czas alarm. Z paneli prąd dochodzi, ogólnie z sieci też dochodzi prąd, ale prądu nie generuje. Próbowałem już go restartować, jakieś tam ustawienia pozmieniać, ale to nic nie dało. I teraz nie wiem, czy falownik jest...
Alarm alarmuje, bo wykrywa za niskie napięcie. Jak się uporasz z przyczyną rozładowywania akumulatora, podłączysz sprawny to i alarm będzie cicho.
Mały przekaźniczek wysterowywany sygnałami z krańcówek (diody pozostaw), podający na wejście alarmu "żywą masę". Minus tego rozwiązania - zwiększony pobór prądu przy otwartych drzwiach (pracująca cewka przekaźnika)
Brak prądu na wtryskiwaczy czyli bsm lub dodatkowy alarm odcięcie zapłonu
Witam, chyba mniej prądu z akumulatora będzie zużywał elektryczny pastuch załączany w czasie kiedy spodziewasz się wizyty nieproszonych gości. Z elektroniki to proponuję alarm dedykowany do samochodu plus moduł GSM załączany tylko w przypadku wykrycia zwierząt. P.S. Nie możesz zastosować "zapachowego" sposobu odstraszania dzików? https://obrazki.elektroda.pl/3814215300_...
Musiałeś ominąć jakiś bezpiecznik chyba że masz jakiś obwód nie zabezpieczony bezpiecznikiem i to on szwankuje. A radio masz ori? Jakiś wzmacniacz moduł BT? Alarm centralny zamek?
a Masz tam czasem alarm w tym aucie, bywają auta że takie zużycie prądu jest przez kilka sekund po podpięciu amperomierza bo się alarm aktywuje, potem to zużycie spada do 0,05 A a potem po minucie lub dwóch nie wiedzieć czemu taki stary alarm znów sie aktywuje i miałem kilka takich aut gdzie tak się działo. Oczywiście wszystkie drzwi i klapy muszą być...
Z czysto praktycznego podejścia EBS-a proponuję omijać. Działają fajnie do puki nie zgubią/zapomną czujnika lub pilota. Elemes... stary i wciąż stosowany... cena jest niższa niż pozostałych zestawów. Ja bym zastosował Satel Micra, piloty, klawiatury, czujniki bezprzewodowe zalania, dymu, ruchu, kontaktronów oraz warto pamiętać że ma 4 wejścia fizyczne...
Jako czujnika chciałem użyć ciężarka na sprężynie który dotknie ścianki obudowy wzraz że wstrząsem. Spowoduje to przepływ prądu Czyli to, o czym wyżej napisałem, tylko w innych słowach- ale Twój kłopot to to coś, co po chwilowym przepływie prądu "podtrzyma" stan załączenia, czyli np. tyrystor :) BTW- może ktoś ze starej ekipy ma schemat tego alarmu...
A o jakich prądach mówimy? Co to za domek, ile chcesz przeznaczyć na to kasy. Pytanie o lodówkę już padło ja dorzucę jeszcze alarm zasilanie bramy wjazdowej itp. Najprostsze rozwiązanie to stycznik sterowany wyłącznikiem.
Wszystko jest napisane: POWER - zasilanie 9-16V DC pobór prądu do 15 mA ALARM - styki przekaźnika włączającego się po wykryciu ruchu. Parametry styków: max 30V DC, obciążenie max 500 mA. TAMPER - styki mikroswitcha antysabotażowego. Pozostałych wyprowadzeń nie znam. Mikroprzełączniki najlepiej ustawić lewy i środkowy na dół, prawy do góry - wtedy LED...
Jak wyjście jest na LED, to więcej prądu nie da. Możesz się tam spodziewać prądu rzędu 10 mA - 20 mA przy napięciu ~2,0 V. Możesz dodać tranzystor w układzie OE, który będzie pracował jako wzmacniacz prądowy, ale odwróci fazę. Wtedy możesz dać jeszcze jeden, który jeszcze raz zaneguje fazę, więc przy wyłączonym alarmie żarówka nie będzie świeciła. Tak...
Rozkręć obudowe centralki i posprawdzaj miernikiem, czy nie ma na przekaźnikach jakiegoś zwarcia. Tam sa dosyć marne przekaźniki i przy sporym poborze prądu mogły się uszkodzić styczniki.
co też nie jest żadnym problemem. Powiedzmy, a jak by to Kolega rozwiązał ? Istnieje jeszcze możliwość mierzenia prądu tych impulsów WN w ogrodzeniu za pomocą dobrze izolowanego przekładnika. Tylko to komplikuje układ alarmu.
Satelowskie KNX to po prostu urządzenia ich produkcji pracujące w standardzie KNX. KNX (dawna nawzwa EIB) to jeden ze standardów komunikacji dla inteligentnego budynku. W dużym uproszczeniu: najbardziej niezawodny ale i nietani. Ale polecam go bo jak się przepłaci to się zapomni a jak się kupi g... to się z g... potem żyje. W tym protokole występuje...
65ma to daje 1,56 Ah na dobe więc zakładając sprawny i naładowany akumulator np 45Ah to niepowinno być problemu z odpaleniem auta po tygodniu stania. Sprawdź ładowanie i dokładnie jeszcze raz pobór prądu przez dłuższy czas czy okresowo nie wzrasta. Co prawda w moim aucie prąd pobierany z akumulatora nie przekracza 10mA (radio alarm i modół silnika)...
1. Odepnij akumulatory. 2. Wylacz zasilanie sieciowe. 3. Wyjmij bateryjke, ta co ja widac na zdjeciu. 4. W gniezdzie baterii masz dwa styki - niewielkim srubokretem zewrzyj je i odczekaj 10s. 5. Podlacz akululatory. 6. Wlacz zasilanie sieciowe. 7. Wloz bateryjke. Sprawdz dzialanie systemu wyzwalajac alarm z RPO, a nastepnie po wykasowaniu przycisku...
uchyl skrzynkę, wyjmij taki duży szary przekaźnik z czerwoną literą R na nim i zobacz czy pobór prądu spadnie, i zgaśnie kontrolka.
Tyrystor ma jakiś spadek napięcia przewodzenia (nie będzie to przeszkadzać), a w układach DC trudno się go wyłącza. Dwa tranzystory, np. NPN małej mocy, i PNP (albo lepiej P-MOSFET) większej. Ten NPN ma mieć kolektor połączony z bazą PNP (poprzez opornik), albo z bramką P-MOSFET-a (z opornikiem bramka-źródło), a emiter z masą; PNP (albo P-MOSFET) ma...
Wystarczy malutki, elektrotechniczny z cewką na 12VDC i stykiem NC. Montujesz go szeregowo z zasilaniem i stykiem alarmowym czujki. Styki robocze dołączasz do centrali. Minusem takiego połączenia jest fakt, że cewka przekaźnika jest prawie cały czas pod napięciem, co w dłuższej perspektywie może prowadzić do problemów z jego zadziałaniem. No i zwiększa...
Panowie - pobór prądu 60 -80mA to zdecydowanie za dużo. Jeżeli alarm tyle ciągnie to znaczy że z nim coś jest nie tak - na marginesie odłacz syrenę od alarmu i wtedy sprawdź pobór pradu.
Szeregowo z baterią włączyć diodę, np. 1N4001 w kierunku przewodzenia. W takim układzie napięcie czuwania będzie nieco niższe (o około 0,6V) ale doładowania baterii nie będzie i poboru prądu z baterii przy zasilaniu sieciowym również.
To jest klasyczny przypadek: komputer auta + alarm na czuwaniu Jeszce nie widziałem takiego klasyka w sprawnym aucie.Sam alarm to maks 20 mA. Sterownik zaś nie pobiera na czuwaniu 120mA.
Odbiornik -starszy https://obrazki.elektroda.pl/2310610700_... Odbiornik https://obrazki.elektroda.pl/7033342200_... Nadajnik https://obrazki.elektroda.pl/7546556800_... Pobór prądu (2mA) był istotny, bo nie było jeszcze aku żelowych i monitoringu. Przy braku sieci baterie R20 musiały wystarczyć. Bardzo...
Podejrzewam że alarm można jedynie wyłączyć komputerem diagnostycznym. Jeśli masz 2 - gie auto to zapożycz z niego akumulator, oczywiście po wcześniejszym upewnieniu się że otworzysz peugota bez prądu. Ile lat ma bateria może już warto zaopatrzyć się w nową, bo nie wiadomo co będzie z tego akumulatora po naładowaniu a passaty prądu nie oszczędzają,...
Czy ten czujnik działa w obecności gazu; czy sprawdzałaś go np. gazem z zapalniczki ? Czy zdarzają się wyłączenia prądu w czasie kiedy włącza alarm ? Jeśli tak to normalne, że czujnik wydaje dźwięki podczas kalibracji po włączeniu zasilania. Można też sprawdzić go w innym pomieszczeniu lub lokalu. Jeśli tam też będzie się tak zachowywał to znaczy, że...
Przy zamkniętych drzwiach na gnieździe przekaźnika 382 nóżka 4 (brązowo biały) nie powinno być masy. Masa jest podawana z zacisku B/6 pompki centralnego przy otwieraniu i otwartych drzwiach. Na stronie 375 masz krańcówki i kabel b/b tam też jest podpięty kabel od alarm przez "warsztat specjalistyczny" . Sam przekaźnik ma zadanie opóźniać i łagodnie...
Witam. Mam pytanie - buduję dom i wkrótce będę zmuszony zostawić go na czas jakiś w stanie zamkniętym, a więc z drzwiami o oknami. Okolica nieciekawa i obawiam się o kradzież drzwi i okien (w sąsiedztwie najbliższy zamieszkany dom znajduje się w odległości ok. 200-300m). Nie mam jeszcze prądu a chciałbym zainstalować na ten czas jakiś system alarmowy....
ok co do wykorzystania pilota jako przekaźnika miałem na mysli, wpięcia kontaktrona w mikroprzełącznik - czyli przycisk pilota (rozkręcić pilota, podlutować przewody i wyprowadzić je do kontaktronu) ale ten temat już odpada ze względu na brak drugiego pilota. co do Twojego zamieszczonego linka - chyba najłatwiejszy pomysł, tyle tylko, że szukał bym...
Zlokalizuj bezpiecznik na którym jest urządzenie pobierające prąd na postoju. Podepnij szeregowo amperomierz w obwód akumulatora (zdjęta klema). Pobór prądu powinien być do 6mA. Jeśli jest dużo większy wyjmuj kolejno bezpieczniki aż namierzysz winowajcę. Może jest to żarówka w bagażniku lub kabinie , która nie gaśnie, alarm albo regulator alternatora....
Jedynym sposobem aby zbadać czy obwód nie jest przerwany, jest użycie styku NC albo coś podobnego co obecnie jest tam używane, pomiar niewielkiego prądu wpuszczanego na cewke stycznika. Swoją drogą, można by obejść. Obwód alarmu dać na NC, obwód gaszenia dać tak jak jest NO. 1) jezeli alarm jest dalej zwarty, wiesz ze obwód działa i alarmu nie ma. 2)...
Na wyłączonym zapłonie i przy wyłączonych wszystkich odbiornikach zdejmij klemę "—" akumulatora (uwaga na kodowane radio czy alarm - mogą być problemy) i wepnij miernik ustawiony na pomiar prądu DC szeregowo między odpiętą klemę a biegun aku. Miernik powinien ci wskazać prąd jaki pobiera instalacja z aku. Jeśli wynosi kilkaset mA albo więcej to...
Witam! Czy przy pomiarze świeciło Ci się światełko sufitowe? Moze masz alarm który coś "wciaga" jakis sterownik (centralnego), radio, które jest podpięte pod nie ten kabel co odlączałeś (wyciąg je). Zastanawia mnie jescze jedno: jak mogles mierzyć prąd z wyciągnietym akumulatorem? Pozdrawiam!
Witam. Wprawdzie nie znam tej centralki, ale jest kilka ogólnych zasad, które postaram się przybliżyć. 1. Odradzam stosowanie syrenek z własnym zasilaniem. Dość szybko padają akumulatory, a potem są z tym problemy. 2. Żółty to naczęściej wyjście PREALARMU, a biały wyjście wyzwalające alarm właściwy. 3. Ustal na podstawie opisu do centralki jaki może...
alarm prądu alarm wyłączenia prądu upływ prądu alarm
napięcie wyłączenia prostownika sterowanie rozruchem agregatu telewizor pstryk samsung
Fenix 5.2 - Dźwięki "Klepaczki" w Sterowniku CO Renault Fenix 5.2 "Klepaczka" - Usterki i Diagnostyka