Ja bym jeszcze sprawdził przewody i kostkę stacyjki lubią pękać luty przez wyłamywanie kierownicy do przodu. Sama kostka stacyjki też może być przyczyną ale najpierw trzeba wychwycić moment i spróbować pomierzyć gdzie to napięcie faktycznie jest a gdzie go nie ma.
Witam Widzę poi numerze vin, że samochód ma wyłącznik prądu ADR w kabinie. Zgadza się?
A co już sprawdziłeś. Coś kolwiek. Napięcie, bezpieczniki, pobór prądu, elektromagnes, powietrze siłownik. Bo jeżeli piszesz dla pisania to zaprowadź auto na naprawę.
Błąd 57 to lewe światło drogowe. Jeżeli masz napięcie na bezpieczniku 59 to i na 58 musi być bo są połączone
Zobacz jakimi bezpiecznikami są zabezpieczone gniazda i jakiej grubości są przewody. Jeżeli chcesz odbierać powiedzmy max. 200W na napięciu 220V to musisz dostarczyć 200W + 20% na napięciu 24V. Odbierasz prąd 200W= 0,9A x 220V to musisz dostarczyć 240W= 10A x 24V. Natężenie prądu dostarczanego jest 10 razy większe od odbieranego a moc jest taka sama....
zmniejszyć dawkę ON i zastąpić ją gazem Przyznam, że nie wiem co masz na myśli z tym gazem.. Wystarczy, że dodasz szeregowo kilkadziesiąt- kilkaset mV napięcia do sygnału wyjsciowego czujnika doładowania i zmniejszysz w ten sposób dawke. Albo zrobisz wzmacniacz prądu stałego sterowany napięciem czujnika z odpowiednim ofsetem, który oszuka koputer.
W scanii jest ten czujnik? Jeżeli dobrze kojarzę, to manualna klima ma jedynie czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego w sterowniku silnika. PS: Z czujnikiem tym miałem jedynie do czynienia w premiumce, ale tam jest "za przyciskiem" i przycisk się świecił, lecz czujnik nie przepuszczał prądu dalej... PS2: Koniecznie sprawdź czy dochodzi jakieś napięcie...
Rozumiem, że nie masz jednej z pozycji czyli +24V na jednym z pinów 5 lub 6 w gnieździe ISO 12098. Sprawdź bezpieczniki 58 i 59, sprawdź czy pojawia się na nich napięcie +24V po włączeniu św. pozycyjnych. Jeżeli jest, przerwany jest jezen z przewodów na drodze bezpiecznik-gniazdo iso naczepy. =
Bez amperomierza z większym zakresem i miernika cęgowego .. to chyba najłatwiej mierzyć spadek napięcia na przewodzie zasilającym przetwornicę. Może być masa jeśli obudowa przetwornicy nie jest połączona mechanicznie z masą auta. Podłącz wszystko, zmierz napięcie i powoli odłączaj.
Głównym istotnym parametrem źródłą prądowego jest prąd, jaki podaje na obciązenie, napięcie nie jest stałe, znaczy nie musi być. Inaczej jest ze żródłem napięcia, u którego to napięcie jest stałe, a prąd obciążenia może być teoretycznie dowolny.
Witam, proszę o inf. czy ktoś się spotkał z takim tematem: Scania Euro6 nowy alternator i nowe baterie, prąd ładowania 29,4V, po wyjęciu alternatora na stole 28,4V, co to może być? Jedyne błędy to zapchany filtr cząstek stałych, ale nie można go wypalić bo jest za wysokie napięcie ładowania?
Sprawdzałem czy jest jakieś napięcie w przewodzie idącym na czujnik ale zarówno z prawej jaki i z lewej prądu nie znalazłem. To napięcie +5V pojawia się tylko po włączeniu zapłonu przez kilka sekund- tak było w serii 4 i tutaj chyba też, w końcu to takie same nadajniki.
Wyjaśniła się jakoś sprawa ? Bo Też mam problem z ładowanie Scania r420 2005 bez wylacznika adr. Sprawdzony alternator, pasek , napinacz , wzbudzenie podaje , prądu na wyjściu z alternatora nie ma. Podczas jazdy czasami jakieś lądowanie się pojawia, ale strasznie skacze , od 24 do 27. A czasami wyskoczy błąd usterka silnika, zaświeci się błąd akumulatora...
Witam Z tego co znalazłem jest to model smd 3528 zielony niestety świecą zbyt mocno Zgodnie danymi : https://obrazki.elektroda.pl/5217484900_... powinny być zasilane napięciem między 2,8V a 3,6V przy maksymalnym przepływającym prądzie 20mA. Proponuję zmniejszyć napięcie jakie na nich występuje (zmierzyć jakie jest) przez wstawienie...
Witam. Problem rozwiązany jeden akumulator się skończył napięcie 10,30v podczas rozruchu spadło praktycznie do 0v, bateria założona nowa auto odpala bez problemu. Dziękuję za rady panowie. Przy okazji wszystkie przewody wysokiego napięcia i mocowania zostały sprawdzone i oczyszczone z nalotów
+ prąd na krótko bez rezultatu A ile tam podałeś jakie napięcie ? EMS 153 A nie czasem 135 ?
są to generatory z silnikiem SCANIA. trzy generatory,każdy o mocy 640kva. Dodano po 31 są to generatory z silnikiem SCANIA. trzy generatory,każdy o mocy 640kva.
Przekażniki sprawdzałem ,wyjmując każdy osobno i podmieniając ,wszystkie dobre.Nie na wszystkich bezpiecznikach jest prąd ,w końcu system widzi brak ładowania i nie uruchamia niektórych odbiorników takich jak m.in.podgrzewanie lusterek.
Zasilanie jest? Świeca? Jedynie sprawdziłem przekaźnik (poprawność działania) oraz czy na instalacji od akumulatorów występuje pobór prądu przy załączonym/wyłączonym zapłonie wynik 7.8A/0.3-0.4A. Nie sprawdzałem czy na gniazdo przekaźnika przychodzi napięcie. Świec też nie spradziłem bo nawet nie wiem gdzie są.
KOD USTERKI 62 ZAWÓR PALIWOWY Usterka:Prędkość obrotowa silnika nie spada wystarczająco szybko po jego wyłączeniu. Przyczyna:Częstotliwość sygnałów prędkości obrotowej doprowadzanych do pinów 21 i 22 nie maleje wystarczająco szybko po zaniku napięcia na pinie 47. Komentarz:Prędkość obrotowa powinna zmniejszyć się co najmniej o 150 obr/min w ciągu 4...
Nie mniej wszystko można zrobić i sprawdzić, mając dane napięć, prądów, rezystancji- ileż tam w końcu tego jest? Ten kto robi z tym, potrzebuje 15 min. pomijam sterownik (który się praktycznie nie uszkadza) i blokadę.
Elektrozaworek adblue, trzeba uruchomić napięciem Tak nie rób, elektrozawór jest sterowany sygnałem PWM (modulacja szerokości impulsów), podanie zewnętrznego źródła prądu (bezpośrednio) bez regulatora PWM może doprowadzić do szybkiego uszkodzenia elektrozaworu.
Witam. ACC 2 1789786 Włącznik - czujnik położenia. Krzywka silniczka dystrybucji powietrza lub przełącznik położenia zacięły się lub są luźne. Usterka w przewodach przełącznika położenia. Brak sygnału wejściowego do czujnika - włącznika położenia, lub niepożądane napięcie dodatnie, lub zwarcie wskutek niepożądanego połączenia do masy, lub przerwa w...
ok Jakie napięcia na wtyczce powinieniem zbadać. Dodam że opis błedu wskazuje: - sprawdz czy styk D6 nie jest zwarty z zaciskami A11 i A12 lub masa obudowy - sprawdz rezystęcję między D6 i D4 powinno być 17 om Pytanie jak mam to zbadać Dodano po 2 Domyslam się że od strony komputera Pod bezpiecznikami Ale też nie wiem jakie prądy maja być na wtyczce...
Dodano po 8 Sprawdzałem prądy na wtyczkach to na jednym pinie jest +24 na drugim coś koło 5v i trzeci to chyba masa. A sprawdź jakie napięcie jest na pustych miechach. Jeśli czujnik wysokości jest typowo elektryczny to można sprawdzić opór cewki który powinien wynosić 120 ohm.
oraz po wciśnięciu pedału sprzęgła na postoju pojazdu bez ruchu po przełączeniu włącznika na manetce nie ma żadnej reakcji przełączania skrzyni. W tym przypadku daremne jest sprawdzanie czujnika sprzęgła itp, z tego względu że on aktywuje "połówki" a Ty ich w samochodzie nie posiadasz...... i z "dużą-małą" skrzynia nic nie ma wspólnego . Sprawdź bezpiecznik...
No to jest rok 2004 . Bezpieczniki sprawdziłem fakt napięć na nich nie. Lusterka włącznik się nie podświetla więc ewidentnie brak prądu. Za dużo nie sprawdziłem bo to sobota była a warsztat do 13 mam czynny :) . A RP 4 działa dobrze. Wywalę jedynie deskę z bezpiecznikami i po sprawdzam wyjścia z przekaźników.Dziękuję za dotychczasową pomoc i zainteresowanie....
Niestety nie z tymi napięciem to różnie bywało.Jako ciekawostkę przytoczę odpowiedz elektryka jaką uzyskałem na warsztacie kiedy pierwszy raz spotkałem się z tym problemem a mianowicie powiedział mi że są to ,,prądy błądzące" o ile dobrze pamiętam to miałem coś około 6v.Po naprawie przetartego przewodu ,,prądy błądzące" znikły i biegi się znalazły a...
Napewno inne jest napięcie na zaciskach baterii, niż przy alternatorze, zwłaszcza gdy wartości prądu są większe, to po pierwsze, a po drugie świat żelastwa jest światem materialnym i nie istnieje, żeby regulator był sprawny w alternatorze. Należy go podmienić i tyle. Baterie nie mają wpływu w tym przypadku.
w samochodzie fabrycznie nie ma kontrolki od świecy. świecę wykręciłem i sprawdziłem jest dobra. nie dochodzi do niej prąd tak samo jak do czujnika temperatury i elektro zaworu otwierającego paliwo na świecę. do sterownika dochodzi 24v i tam ginie. na wyjściu nie ma napiecia . zastanawia mnie co "załącza" sterownik aby podawał napięcie na świece i elektro...
Witam , problem tkwi w sterowaniu zaworem otwierającym paliwo na świecę płomieniową . Świeca grzeje (nowa) lecz nie dochodzi 24V na zawór otw.paliwo, po rozpięciu kostki od zaworu i podłączeniu prądu z akumulatorów zawór pyka i otwiera paliwo . Gdy kostka jest rozpięta miernik wskazuje 13-14V natomiast gdy zepnę kostkę miernik wskazuje 0V bezpieczniki...
W aucie jest wszystko ok. Tylko na przyczepie mam diodowe lampy i może wystarczy minimum napięcia żeby się żarzyły. Dodaj równolegle z kierunkowskazem prawym (bo zapewne on się żarzy) żarówkę 5 W i problem zniknie,wina leży właśnie poprzez LED-y i jednostkę wykrywającą przyczepę która wysyła mały prąd testujący poprzez obwód prawego kierunkowskazu,...
Jeszce lepiej sprawdzić to mocniejszym prądem, czyli żarówka reflektorowa w szereg i napięcie z bateri, czy zasilacza. Miernik potrafi pokazać przejście przez warstwę tlenków. Jeszcze jedno, należy odczytać czego dotyczy problem, bo w zapamiętaniu, czasem szuka się cudów, a okazuje się, że rozbierzność zużycia klocków przekracza dozwoloną wartość, w...
Kolego <scalp> w Radioelektroniku 1988/8 strona34 jest prosta przetwornica na 2 tranzystorach.Ja taką używam do zasilania np:wzmacniacza do słuchawek,przedwzmacniacza,do sprawdzania diod Zenera i tranzystorów (do 150V).Łatwość uzyskania napięcia wyjściowego przez zmianę diody Zenera.Przez odpowiednie dobranie elementów można uzyskać większe prądy....
Jeszcze się z tym nie uporałeś? Gruby kabel do elektromagnesu ma podawać prąd, drugi gruby ma iść do silnika/rozrusznika/. Obudowa silnika ma mieć masę. Cienki kabelek do elektromagnesu ma podać prąd w momencie gdy naciśniesz przycisk startu pompy czy co tam masz podłączone do tego motorka. Możesz zworką podać napięcie na ten cienki z zasilającego....
Witam pacjent to r420 2005r. Od poniedziałku walczę z ładowaniem. Zaczęło się od mrugania błędu ładowania na desce , po sprawdzeniu okazało się, że dziwne skoki napięcia są. Podmienialem trzy regulatory, dwa alternatory, wymieniłem pasek , wymieniłem napinacz paska,a ładowania nadal nie ma. Wczoraj gdy zjezdzalem nią do warsztatu pokazywało się ładowanie...
Retarder jest hydraulicznie sprawny. Poziom oleju sprawdzony.Zawór proporcjonalny i zawory zasilające akumulator i zawór proporcjonalny też. Ewidentnie nie ma wysterowania napięcia i prądu na zawór proporcjonalny w trybie pracy. Akywacja poprzez program diagnostyczny wszystkie te elementy uruchamia. Dźwignia retardera jest podpięta do koordynatora i...
Mamy chyba ten sam problem i ten sam monitor, tyle że ja mam 21".Po podłączeniu napięcia 24V minimalny pobór prądu (ok200mA).Start mogę wywołać zwierając kołki przy k 14 procesora oznaczone JP101.Wtedy monitor startuje na kilka sekund i się wyłącza.Dodam jeszcze że trafił do mnie z ewidentnie spalonym trafopowielaczem.Wymienilem zgodnie z katalogiem...
A kto kol powiedział ze układ się nie nadaje ?Tyrystor na 40 A mostek też a w sterowniku ew wymiana R4 na mniejszy o ile prąd bramki będzie odbiegał od prądu bramki Bt 151-bt 152 i mocniejszy tranzystor . Co do sterowania triakiem nie każdy transformator to lubi . Większość nie . brzęczą i grzeją się . Co do sterownika to policzmy = tranzystory ok 8-10pln...
Jednostka sterująca Nieprawidłowe lub niewiarygodne dane. Przyczyny usterki mogą być następujące: 1.Wewnętrzna usterka jednostki sterującej. 2.Podczas uruchamiania występuje pobór prądu z zewnątrz w U15 (napięcie zapłonu). 3.Zasilanie U15 jest doprowadzane z jednostki sterującej podczas wyłączania za pośrednictwem nadwozia lub innej jednostki sterującej....
Nie zbadane są wyroki szalejących prądów Zbadane zbadane, szaman :D - znasz instalację prawie perfekcyjnie w takiej 4 -ce, ja ją znam wydaje się też przynajmniej w stopniu podstawowym i jeśli nastąpiło zwarcie na kablu głównym do alternatora i do masy, to wiemy jak zamknął się prąd dokładnie. Popłynął od plusa bateri do śruby zaciskowej rozrusznika,...
Nie zapominajcie, że podłączając w/g schematu moga być problemy, bo światła LED są parametrem programowalnym w jednostce CUV. Mianowicie czy auto ma mieć czy nie i w jakie konfiguracji mają działać. Starszego typu jednostki CUV mogą w ogole tej opcji nie obsługiwać, więc przy starszym aucie może być konieczność wymiany jednostki, raczej proponował bym...
Witam serdecznie Jestem użytkownikiem scanii 114g z 2000 roku. Mam pewien problem chciałbym podłączyć 4 halogeny robocze na żarówkach H3 (24V 70W), jako światło cofania w przyczepie która będzie współpracować z samochodem. Sprawdzałem miernikiem prąd jest na dwóch gniazdach zewnętrznych umieszczonych przy samochodzie na gnieździe od świateł przeciwmgielnych...
ACC 7 Dodatkowe urządzenie grzewcze Brak sygnału z panelu zdalnego sterowania dodatkowego urządzenia grzewczego (CT/CT-R) podczas próby uruchomienia urządzenia, lub sygnał z pilota zdalnego sterowania nie zostaje przerwany przy próbie wyłączenia urządzenia. Usterka w przewodach lub złączu pilota zdalnego sterowania (CT/CT-R), lub pilot jest uszkodzony....
Ciekawy miernik no no - to zapodaj jakiś link do instrukcji. Na wideo ciekawa rzecz zaraz po odpaleniu prąd ładowania 2x do normalnego. Spowodowane jest to tym, że póki nie dojdzie do wzbudzenia, to prąd wzbudzenia jest stały, a potem ma on charakter impulsowy. Po mojemu jak ktoś podejmuje się obsługi testera na opór wewnętrzny, to powinien chociaż...
jedyny błąd w EDC to 62-problem z gaszeniem silnika za wolno gaśnie Prędkość silnika nie spada dosyć szybko gdy silnik jest wyłączony. Prędkość silnika musi zmniejszyć się przynajmniej o 150 obr./min w ciągu 4 sekund. Cewka nastawcza nie ma zasilania (silnik jest wyłączony). Przy kolejnym uruchomieniu silnika, moment obrotowy jest ograniczony. Normalny...
Witam APS błąd 647 Sterowanie ciśnieniem Ciśnienie powietrza w układzie przekracza lub przekraczało 13,0 bar. Elektryczna lub mechaniczna usterka jednostki sterującej, sprężarki lub zaworu elektromagnetycznego. Włącza się żółta lampka ostrzegawcza. Układ obniża ciśnienie powietrza poprzez ciągłą regenerację. Kod usterki zostaje aktywowany za każdym...
Zasada działania procedury startowej dla Bosch EVB, GVB oraz HXF Rozrusznik, przekaźnik wstępny oraz przekaźnik rozrusznika są połączone w jeden zespół. 1.Po przestawieniu kluczyka w stacyjce do położenia rozruchu jednostka sterująca silnikiem wysyła napięcie do przekaźnika wstępnego, który z kolei doprowadza zasilanie do przekaźnika rozrusznika. Gdy...
Witam dzisiaj rano ciężarówka scania nie chciała odpalić więc rozruch podłączyłem start i po zawodach męczenia się na mrozie z ładowaniem aku. odpalił jak latem kręcił bardzo szybko więc rozruch uważam za dobre rozwiązanie ,dodam że tam jest pełno elektroniki i nic się nie stało a napięcie na wyjściu rozruchu bez obciążenia to 26,4V prąd na uzwojeniu...
Witam kolegów chciał bym opisać bardzoo dziwny przypadek z którym właśnie walczę. Scania R 420 2005r Problem polega na tym że auto nie kręci rozrusznikiem z kluczyka i od czasu do czasu nie startują wskaźniki "chodzi mi o wskaźnik temp.,paliwa, i obrotomierz"i jednocześnie w tedy wyskakuje na wyświetlaczu błąd silnik,ret,zawieszenie,i coo,gdy wskaźniki...
Witam błędy EMS 5125 Kalibracja przepływomierza Kalibracja przepływomierza została wyłączona. Kod usterki został zarejestrowany, ponieważ w czasie aktualnej analizy cyklu jezdnego, tzn. od momentu włączenia zasilania kluczykiem, w układzie EGR zostały zarejestrowane kody usterek, wskutek których wyłączona została kalibracja. Kalibracja przepływomierza...
APS 185 Nagłówek CAN Usterka Brak komunikatu temperatury albo nieprawidłowy komunikat temperatury z koordynatora lub ICL2. Przyczyna •Uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej (T27). •Niewiarygodna komunikacja CAN •Usterka obwodu szyny CAN. •Usterka w koordynatorze lub ICL2. Uwagi Gdy czujnik temperatury działa, nie ma to wpływu...
Witam wszystkich. Problem z moją scanią został rozwiązany. Otóż nie tak dawno byłem na rozładunku na budowie gdzie w deszczową pogodę zakopałem się i musieli mnie wyciągać sprzętem budowlanym . Nie wiem czy to miało wpływ ale urwała ,pękła opaska zbiornika pod akumlatorami. jadąc usłyszałem wyciek powietrza myślałem, że któryś zawór się zaciął ale jak...
Dziś chyba w końcu doszedłem co się działo. Przyszedłem do auta to prądu na tacho nie było po czym pojawił się bez powodu. Zmostkowałem bezpiecznik, obciążyłem kabel żarówką od długich i ku mojemu zdziwieniu świeciło pięknie i napięcie nie przysiadło specjalnie. Dołożyłem jeszcze H4 i w końcu kabel się upalił. Okazało się że kabel był kiedyś uszkodzony...
Radio samochodwe to pożeracz prądu i stabilizator monolitryczny nie wystarczy. Kup fabryczny konwerter np od Scanii, to niezawodne urządzenie.
A jaki to alternator? Valeo czy Bosch. Prąd ładowania zależy od typu alternatora i jego budowy. Np. w Scanii są stosowane altki o wydajności od 75 do 110 Amper zależnie od wyposażenia pojazdu.
witam w mojej koparce o&k wysiadł wyświetlacz z poziomem paliwa i temperatury silnika teraz mam pytanie czy mogę go zastąpić zwykłym zegarem wskaźnikiem np od scani mam schematy ale jak podłączam wskaznik to strasznie się grzeje jakiś opornik w tych zegarach może ktoś wie czumu tak się dzieje czy za duży prąd i pod jakie piny muszę się wpiąć https://obrazki.elektroda.pl/8216494700_...
selektywne prądy prądy trójkącie prądy węzłowe
iphone operator konta email outlook triak gorenje
philips 21pt5458 philips 21pt5458
Głośniki Unitra ZGZ-10/1 Tonsil nie działają z Radmor 5102 Pralka Hotpoint Ariston działa tylko na 30-minutowym programie