Zwiększając częstotliwość a nie zmieniając napięcia zmniejszasz moment obrotowy i to w sposób kwadratowy. Zwiększając częstotliwość dwa razy zmniejszasz moment krytyczny czterokrotnie. Zwiększając dalej częstotliwość spadnie ci moment niemal do zera i silnik zacznie zwalniać, gdy nie będzie mógł pokonać oporów. Silnik asynchroniczny indukcyjny klatkowy...
Przy silniku możesz dopisać, że przyjęto poślizg s=0 stąd n=ns. Twoje obliczenia są dobre dla układu połączeń w gwiazdę. Jest tylko jeden byk - napięcie zaznacza się prze U a nie V :!:
Ja sobie tak akurat przyjąłem, że podzieliłem napięcie przez częstotliwość k = (Umax - Umin)/fmax [V/Hz] i dowiedziałem się ile V jest przyrostu na każdy hertz. Dlatego też później dzieliłem przez k. Jeżeli zrobisz k = fmax / (Umax - Umin) [Hz/V] to dowiesz się ile Hertz przyrasta na każdy Volt. No i w zasadzie tak by było lepiej bo dokonujesz pomiaru...
Przekładnia mechaniczna. Zmianę prędkości obrotowej silnika indukcyjnego można uzyskać przez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego ale to drogie rozwiązanie.
Bez przełożenia f przy n1= 9Hz, n2= 4.7Hz, n3= 0.7Hz. Zakładają falownik wektorowy zdolny generować 150% momentu od 0.5Hz moc kolejno dla n1 2.16kW-3.2kW, n2 1-1.5kW, n3 150 -225W.... Przełożenie łańcuchem i = 5, lub inny motoreduktor niezbędne. Jaka masa wózka, 11kW brzmi dużo. Nie powinno być problemu :lol:
Grupowo też nie będzie? Grupowo tym bardziej. W jaki inny prosty sposób można zmniejszyć obroty o ile się da? Falownik, a z rozwiązań mechanicznych przekładnia. Albo wymiana silnika na komutatorowy.
Klamocik - coś tu jest nie tak. "Silnik z uzwojonym wirnikiem" - rozumiem, że miałeś na myśli silnik synchroniczny? Owszem, wykorzystuje się w nich klatkę rozruchową, która wraz ze stojanem maszyny synchronicznej stanowi silnik asynchroniczny (indukcyjny), lecz wirnik nie osiąga prędkości synchronicznej tylko dzięki klatce rozruchowej. Osiąga prędkość...
Witam Poszukuje książek na temat układów regulacji PI lub PID prędkości obrotowej i prądu silnika indukcyjnego. Wszystkie książki jakie udało mi się zdobyć dotyczyły silników prądu stałego. Potrzebuje tych materiałów na studia. Z góry dzięki za pomoc.
Zwarty silnik spowodował spalenie układu KDSF35 oraz wybicie bezpiecznika na podłączanej fazie... Konsekwencje tylko i wyłącznie niewiedzy i kombinatorstwa... Prędkość silników indukcyjnych reguluje się przez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego. Do tego służą falowniki. Ale znalazłem nowy silnik (szczotkowy od odkurzacza), Zwolnisz mu o połowę...
Jeżeli jest to silnik jednofazowy z rozruchem kondensatorowym i masz dostęp do zacisków uzwojenia głównego (U1, U2) i pomocniczego (Z1, Z2), to możesz zastosować regulator obrotów typu TR 600 firmy Multi - Elektronic Sp. z o. o. ze Świebodzic. Koszt pon. 100 zł. Podłączałem ostatnio silnik klatkowy jednofazowy z kondensatorem od wyciągu wentylacyjnego...
Witam. Wykonuję sterownik do kotła węglowego i jestem na etapie sposobu regulacji prędkości wentylatora. Na stronie producenta jest napisane, żę silnik jest indukcyjny i jest przystosowany do napięciowej regulacji prędkości http://www.sklepdomer.netvision.com.pl/p... Z tego, co wiem, to silnik indukcyjny ma zakres regulacji...
No tak, ale można sterownikiem mocy sterować prędkością silnika indukcyjnego jedno gazowego? Myślałem że w sprzęcie domowym najczęściej są stosowane silniki indukcyjne jednofazowe. Niertóre silniki indukcyjne współpracują z regulatorami fazowymi jako tako inne nie. W takim rozwiązaniu bardzo spada moment, więc wentylator daje sie regulować, ale np...
chciałem przeliczyć jaką maksymalną prędkość/s będzie mi w stanie przetworzyć wejścia LOGO gdy jeden impuls to jeden obrót ... a co tu chcesz liczyć ? 1Hz to jeden impuls na sekundę więc 5kHz to 5 000 impulsów na sekundę
Możesz jeszcze rozważyć kit AVT-5360 - Falownik 1-fazowy [url=https://serwis.avt.pl/manuals/AVT53... do regulacji prędkości obrotowej klatkowych silników indukcyjnych asynchronicznych (z kondensatorową fazą rozruchu).
Ten numer nie przejdzie, ponieważ silnik szczotkowy ma dodatkową prądniczkę tacho do pomiaru prędkości obrotowej silnika. Prędkość obrotowa silnika indukcyjnego zależy od jego budowy wewnętrznej ( czyli od układu uzwojeń stojana ) i jest stała nie da się jej regulować tak jak silnika szczotkowego przez tyrystor ( mówimy tutaj o zastosowaniu do sterowania...
Prędkość silnika indukcyjnego nie zależy od napięcia . Jest proporcjonalna do prędkości pola wirującego ( czyli f) a odwrotnie proporcjonalna do liczby par biegunów To teraz przeczytaj czym jest poślizg silnika indukcyjnego i od czego zależy.
Prędkość obrotowa silnika indukcyjnego reguluje sie zmiana częstotliwością napięcia, rezystorem wg teorii można zaledwie kilka % obniżyć jego prędkość. Ten regulator avt ucina pewnie sinusoide wiec może by sie nadal? Pisza ze do indukcyjnych sie nada.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu zadanie jeśli ktoś potrafi. Silnik indukcyjny 3-fazowy pierścieniowy o danych m1=m2=3, p=2 Pn=37kW n=1455obr/min U1n=380V ηn=0,895 cosφn=0,88 λkr=4,3(przeciążalność momentem) Silnik zasilono obniżonym napięciem o wartości U2=350V i obciążono momentem M=200Nm. Obliczyć prędkość silnika w tych warunkach pracy....
Tak... ale nie odpowiedziałeś na moje pytania. Ogólnie mi chodzi o: - Jeżeli zasilamy silnik 3x 400V i F=50 Hz to jeżeli falownik da =30Hz to napięcie zasilania silnika będzie 3x 240V? I tak samo działa to w góre?( oczywiście do pewnej granice do której falownik jest wstanie "podnieś napięcie") np. dla F=70Hz silnik będzie zasilany 3x 560V....? -Czy...
Taki z przekaźnikiem ma swoje zalety ale jest też wolniejszy, widziałem takie czujniki indukcyjne stosowane do określania prędkości obrotowej wału prądnicy, ich reakcja pewnie była dość szybka.
Witam, Posiadam klimatyzator, w którym są trzy prędkości wentylatora, a ta minimalna prędkość jest zbyt wysoka. Mam pytanie, czy istnieje możliwość zamontowania jakiegoś sterownika, który pozwoli zmniejszyć prędkość. Jest tam zamontowany silnik indukcyjny, który ma podłączenie do płytki sterowniczej dwiema kostkami. Udało mi się rozszyfrować, że jedna...
Witajcie szukam sposobu na zbadanie prędkości przelatującej kulki o średnicy 2 cm. Myślę, że te dwie do tego postu załączone instrukcje mogą być pomocne. Kulka o średnicy 2 cm - to też pewnego rodzaju "pocisk". Szczególną uwagę zwróciłbym na podane w nich wzory oraz rysunki, gdzie m.in. pokazane jest stanowisko badawcze z fotoelektrycznym miernikiem...
Szukałem już nawet takich gniazdek w gniazdko, które mają możliwość przez wifi regulacji napięcia, ale chyba zbyt daleko wybiegam. Tak się nie da regulować prędkości tego wentylatora. Tam jest silnik indukcyjny. Z tego co piszą w instrukcji dostępna jest jedynie regulacja trzybiegowa za pomocą trójstopniowego przełącznika. Chcąc regulować prędkość...
A masz licznik? Jak masz to podłącz wg. schematu. Wg. mnie czujnik wygląda na pojemnościowy i wymaga trzech kabli.
Jeśli chodzi o silniki to łączymy za pomocą wył. gwiazda /trójkąt przy mocach powyżej 4KW(gdyż dopiero te silniki pobierają na tyle duży prąd przy rozruchu że musimy go obniżać). Ale i tak nie przy wszystkich silnikach stosujemy wył. gwiazda trójkąt gdyż tracimy przy gwieździe na mocy i nie jest to wskazane. Są także silniki nawinięte w gwiazdę i nie...
Policz przyrosty (ujemne) dla kolejnych przedziałów czasowych i znajdź maksymalny.
Potrzebuje schematu aby wykonać elektroniczny licznik prędkości oparty na czujniku indukcyjnym do ciągnika rolniczego
W zasadzie się zgadza. Jedynie: (może mieć więcej w zależności od obciążenia bo jak jest 0 to silnik jest w stanie spoczynku) Jeżeli ma większą prędkość obrotową to jest hamulcem (nie mylić z prądnicą). Wtedy silnik kręci się, a ty go jeszcze mechanicznie napędzasz starając się prędkość zwiększyć.
skąd ECU bierze info o prędkości obrotowej silnika (1.9D)? Czujnik indukcyjny w skrzyni biegów.
To zgadując (bo inaczej się nie da): górny sygnał to sygnał częstotliwości podawanej na silnik, a dolny (niebieska linia) to prędkość. Do momentu "T" prędkość jest ujemna (względem zera znacznika "2"), i widać że częstotliwość spada, silnik zwalnia (od chwili "T"), prędkość przechodzi przez "0" (i wtedy jest najmniejsza częstotliwość), po czym znowu...
Wejście impulsowe to inaczej dwustanowe, na jakiś styk (piszą o eliminacji drgań styku), na czujnik indukcyjny, a zapewne można podpiąć nawet enkoder (50kHz max.). Prędkość (częstotliwość obrotów) obliczana jest na podstawie czasu pomiędzy kolejnymi impulsami, przynajmniej dla niskich częstotliwości impulsów, tzn. gdy impulsy dzieli czas 2sek, to prędkość...
I tutaj moje pytanie: czy występują takie silniki 230V~ 1-fazowe ale bez szczotkowe ? Jeśli tak to czy są takie które są w miarę tanie i mogą wytwarzać podciśnienie. Występują. Np. indukcyjne. Wszystkie mogą wytwarzać podciśnienie. Tyle, że to podciśnienie nie pozwoli na odkurzanie, najwyżej na napędzanie odpustowego wiatraczka. Tutaj liczą się obroty,...
Przesłałem kolego obliczenie wyniku na priv. Pozdrawiam daro
Ściemniacz do światła to zazwyczaj regulacja fazowa. W ten sposób nie steruje się prędkością silników indukcyjnych.
Są różne czujniki indykcyjne. Bez wiedzy jaki to jest czujnik nie można nic podpowiedzieć.
Jeżeli impulsy nie są zbyt szybkie, najlepiej mierz czas między kolejnymi impulsami z czujnika i wyświetlaj liczbę równą jakiemuś dobranemu współczynnikowi podzielonemu przez ten czas. Myslałem juz o takim sposobie. Jednak chyba wyjdzie duży margines błędu. Maszyna pracuje z średnią predkością ok. 90 cykli/min, maksymalnie 160. 90x64=5760 impulsów/min....
Jest to ta samą metodą jak w przypadku sygnalizacji świetlnej czyli cewka w nawierzchni wykrywająca obecności pojazdu. https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc...
Regulację prędkości silników asynchronicznych (pop. zwanych indukcyjnymi) możesz zrobić tylko poprzez zmianę częstotliwości. Regulacja napieciem zasilającym silnik daje bardzo niewielką możliwość regulacji. W Twoim przypadku napewno nie osiągnie ten silnik zadanej mocy po zasileniu go z 220VAC. Pozdrawiam ! Marek
Witam Potrzebuję informacji na temat zmiany prędkości obrotowej silnika przy stałej mocy. Mianowicie, czy sterowanie U/f daje taką możliwość, wiadomo że moment maksymalny jest tutaj stały, ale czy moc również jest niezmienna?? Czy istnieje takie sterowanie zapewniające stałą moc silnika dla różnych prędkości??
Problem dotyczy silników które posiadam w gospodarstwie Jakich dokładnie? Prędkość obrotowa silników indukcyjnych zależy, od strony zasilania patrząc, wyłącznie od częstotliwości napięcia zasilania, a tej na pewno "elektrownia" nie zmieniła. V.
Witam . Ten regulator jest do silników komutatorowych nie indukcyjnych .Układ który bym zastosował to AVT1613. Pozdrawam .
Potrzebuje pomocy w zadniu: Silnik indukcyjny trojfazowy o danych znamionowych Pn=4kW; U1n=400V; f1n=50Hz; n=1425 obr/min; Is=8,6A;Ir=28A; Ur=103V; Mkn=72,6Nm=M. Wyznacz predkosc obrotowa silnika : a) po zmniejszeniu sie napiecia do 0,8Un b) po dodaniu obwodu wirnika rezystancji Rd=0,5 om
Zobacz taki link: http://www.elektroda.net/nauka/laborator... tam możesz znaleźć np. taki temat: Regulacja prędkości obrotowej silników indukcyjnych
Wielkie dzięki Paweł Es. Sprawdziłem te artykuły w czasopismach, które podałeś(wszystkie są napisane po angielsku, a ja nie jestem aż tak biegły w tym języku). Ale znalazłem artykuł po polsku: Neuronowy estymator prędkości dla silnika indukcyjnego sterowanego wektorowo Czy ten artykuł pasuje do tematu?
Sygnał czujnika podać na obcinacz diodowy (gdyż ze wzrostem prędkości wzrasta amplituda sygnału) a następnie na przerzutnik schmidta, masz już ciąg impulsów prostokątnych o częstotliwości proporcjonalnej do prędkości obrotowej.
Jak to nie? Jeżeli chciałbym proporcjonalnie do prędkości (z czujnika indukcyjnego) ustawiać otwarcie zaworu ? Za pomocą tylko krańcówek mogę zamknąć albo otworzyć zawór ...
Dziekuje za odpowiedz, czy najprostszy falownik mozna zrobić z generatora napiecia sinusoidalnego przestrajanego od 0 do 100Hz, dalej przez przesuwniki fazowe i na wzmacniacze, dalej mozna wysterować tranzystory igbt, czy te tranzystory będa pracowały w klasie A, czy stosuje sie modulacje PWM i filtr dolnoprzepustowy Po co utrudniać sobie życie? Kup...
Śmiało można próbować. Taki tyrystorowy regulator nie nadaje się do regulacji prędkości obrotowej silników indukcyjnych ale w pewnym zakresie może okazać się skuteczny. Koszt niewielki a może się uda. Robiłem takie próby z kilkoma silnikami i choć nie można tego nazwać regulacją to silniczki trochę zwalniały. Efekt daje się zaobserwować tylko w początkowym...
Panowie, podpowiedzcie jeszcze proszę jaki regulator prędkości do tego silnika dobrać. To jest silnik indukcyjny, prędkość najłatwiej regulować jest falownikiem.
W sprzedaży są również urządzenia typu softstart, które za pomocą zmiany napięcia przeprowadzają płynny rozruch silników indukcyjnych (klatkowych). Regulacja prędkości silników indukcyjnych (klatkowych) za pomocą zmiany napięcia jest możliwa ale w ograniczonym zakresie i jest uzależniona od charakterystyki momentu obciążenia.
Nic z tego, jeden jest indukcyjny a drugi to Hall i nie są zamienne
W silniku indukcyjnym prędkość obrotową można regulować przez zmianę częstotliwości i zmianę liczby par biegunów i w żadnym wypadku przez obniżenie napięcia zasilającego.
Zapomniałem dodać, że Ith dla tego stycznika wynosi 20A. No i druga kwestia, w jakiej kategorii rozpatrywać zasilacze impulsowe? Stycznika ten ma prąd pracy 7A, ale dla AC-3. Podejrzewam jednak, ze zasilacze tego typu zaliczają się raczej do innej grupy. AC 1 - obciążenie nieindukcyjne lub małoindukcyjne (cos FI do 0,95) AC 2 - silniki indukcyjne pierścieniowe,...
Stare silniki od frani miały silnik z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia rozruchowego. Przy niskich prędkościach obrotowych spalisz uzwojenie rozruchowe. Sterowanie silnika indukcyjnego obniżaniem napięcia nie jest dobre, aczkolwiek przy niektórych rodzajach obciążenia i nie wielkich mocach sprawdza się.
Spróbuj diodami zenera obciąć na stałym poziomie.
ale usłyszałem, że każdy taki silnik ma dwa biegi. Nie jest to prawda. Są silniki indukcyjne dwubiegowe, ale są to specjalne konstrukcje.
Jak regulować prędkość obrotową silnika indukcyjnego prądu przemiennego w zamkniętej pętli sterowania z prądnicą tachometryczną w porównaniu do regulacji prędkości obrotowej silnika prądu stałego sterowanego w zamkniętej pętli sterowania z enkoderem optycznym? W którym z tych rozwiązań jako element wykonawczy sprawdzi się tyrystor a w którym tranzystor,...
Witam Myślę że mam schemat o który Ci chodzi, jest to schemat z Elektora ze skokową regulacją prędkości silników indukcyjnych. Pozdrawiam
Zacznij od czujnika prędkości obrotowej (zwykły indukcyjny)
Mam też schemat takiego stopera z Elektroniki Praktycznej 8/98 i 9/98 (jest top kit AVT-447) ale trzeba by go przerobić pod mój czujnik. Jak jednak pisałem w pierwszym poście nie jestem zbyt dobry w "te klocki" i gdyby ktoś chciał mi pomóc to załaczam tez pliki z opisem i schematami tego stopera w pdf-ie.
Indukcyjnego??? Dobre. Zdradź jak można podwoić prędkość takiego silnika.
Witaj kolego. Z tego co przeczytałem obecnie sterujesz prędkością silników wyjściami sterownika PLC. Tutaj wiele nie zdziałasz chyba że , do synchronizacji użyjesz wiecej wejść falownika oczywiście w odpowiedniej konfiguracji. Kiedyś pisałem program do synchronizacji 2 taśm wykorzystując tylko czujniki indukcyjne pozycji zerowych. Sprawę rozwiązałem...
Witam, Mam do oprogramowania następujący problem: kontrola prędkości obrotowej na 40 napędach. Sterownik serii S7-300. Impulsy z czujnika indukcyjnego na wale napędu trafiają do wejścia na ET200. Wał obraca się z prędkością 2Hz czyli 120 obr/min, czuli impuls na wejściu co około 500ms. Mam zamiar zliczać czas pomiędzy impulsami i porównać z jakąś wartością...
(at)ElektrodaBot Jak regulować prędkość obrotową silnika indukcyjnego prądu przemiennego w zamkniętej pętli sterowania z prądnicą tachometryczną w porównaniu do regulacji prędkości obrotowej silnika prądu stałego sterowanego w zamkniętej pętli sterowania z enkoderem optycznym? W którym z tych rozwiązań jako element wykonawczy sprawdzi się tyrystor a...
Witam. Silnik indukcyjny, jednofazowy. Możliwe tylko i wyłącznie dwie prędkości. Możliwość pracy nawrotnej. Podaj jeszcze z jakiej pralki (jeśli wiesz) może znajdzie się schemat. Po typie silnika nic nie znalazłem. Pzdr.
Typowo dla 4 przewodowych wentylatorów. Dwa przewody to zasilanie. Jeden to sygnał zwrotny o prędkości a drugi to przeważnie sygnał PWM dla wentylatora z jaką prędkościa a ma pracować.
Mogę polecić napędy Invertek Optidrive E2. Regulują prędkość silników indukcyjnych jednofazowych na zasadzie sterowania skalarnego (zmiana zarówno wart. skuteczna napięcia jak i częstotliwości). Regulacja grupowa też powinna dać radę, choć zakres regulacji jest niewielki, ale cena na pewno satysfakcjonująca.
Im szybciej miga tym więcej zużywasz energii, w dużym skrócie dioda jest odpowiednikiem tarczy w liczniku indukcyjnym.
Tylko po co aż dwa czujniki? Do pomiaru samej prędkości wystarczy jeden.
W Oplach jest taki układ formowania prostokatnych impulsów prędkości z indukcyjnego czujnika ABS. Wygląda jak większy przekaźnik. A w kadetach / daewoo był taki hall montowany na skrzyni, zamiast ślimaka napędu prędkościomierza. Nie podjedzie ?
Jakie silniki wybrać od pracy, które są dobrze opisane, można na nich wykonać pomiary bezkontaktowe i co najważniejsze da się je znaleźć/stworzyć w środowisku MatLab? Indukcyjny klatkowy, synchroniczny trójfazowy. Bo to najprostsze :D
Echhh. Jeżeli kilka, kilkanaście fototranzystorów zostanie połączonych szeregowo stworzy kurtynę. Przelot przez nią pocisku spowoduje wygenerowanie pojedynczego impulsu na wyjściu takiej kurtyny. Tak zresztą pracują oryginalne chronografy balistyczne. Znając długość bazy i mierząc czas pomiedzy pojedynczym impulsem z pierwszej i drugiej kurtyny poznamy...
W silnikach indukcyjnych nie ma możliwości zmiany założonej prędkości obrotowej---> tak mówi teoria, w praktyce są jednak takie możliwości, tu przykład: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic76... Zastanawiam się w tym momencie, czy nie zdałby egzaminu gotowy układ stosowany w np odkurzaczach.Zbudowany na bazie us 501B-8P, oraz triaku...
Panowie fajnie widzę, że temat powoli zaczyna wrzeć jak i te temperatury hehe.. Ale jak wszyscy wiemy szybkość ładowania ma znaczny wpływ na temp ładowania. To u Mnie sytuacja wygląda trochę inaczej i inne było moje pierwotne pytanie. Jak pisałem wcześniej ładowanie tradycyjne z prędkością ok 1890mA to u mnie tel chłodny max 32°C. Ładowanie indukcyjne...
Sprawdz na pracująym silniku jak silnik nie pracuje to w oplu wyskakuje kod 31 ponieważ brak jest sygnału z czujnika prędkości obrotowej
można, sterować prędkością silnika indukcyjnego za pomocą napięcia, poślizg się zwiększa, a prędkość maleje, maleje również moment. Jest to najprostsza i najbardziej nieefektywna metoda regulacji, ale do pomp i wentylatorów podobno się jakośtam nadaje, z tym, że raczej w zamkniętym układzie kontroli. można sprawdzić doświadczalnie jak będzie działało,...
Witam. Licznik nie pokazuje mi prędkości ciągnika. Czujnik indukcyjny wychodzący z przystawki przedniego napędu sprawny. Ze schematu wynika że za wyświetlanie prędkości jazdy odpowiada czwarta para pinów (brak opisu na schemacie) licząc od prawej strony gniazda. Żeby sprawdzić wskazanie licznika czy mogę zadać sygnał w postaci napięcia na te dwa piny?...
No nie do końca, niektóre silniki indukcyjne mają wyprowadzone uzwojenia wirnika na pierścienie ślizgowe (np. silnik pierścieniowy w łączu selsyny ) a nie komutator. Wskazówką może być liczba tych pierścieni ślizgowych, np. 2 . Ja bym orientował się jednak po prędkości znamionowej zapisanej na tabliczce (spisz sobie je ze strony producenta). Różnica...
Urządzenia są projektowane zazwyczaj "Zazwyczaj", to wielka różnica. Jaki problem żeby Autor tematu, sprawdził do jakiego napięcia jest dostosowane to urządzenie? Czytać instrukcję, chyba potrafi? Jeżeli ustrojstwo które chce zasilać jest dostosowane do napięcia UE - będzie pracować na wyspach. Różnica będzie jedynie w prędkości obrotowej silników...
Nieda się wykorzystać impulsatora z Tacha ponieważ tam pracuje elektronika, a czujnik prędkości działa na zasadzie indukcyjnej.
Wentylator ma silnik indukcyjny, a wiertarka silnik komutatorowy. Podstawowym sposobem regulacji predkości obrotowej takich silników jest regulacja przez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego, twój regulator z wiertarki to zapewne sterownik fazowy na triaku. Tego rodzaju regulator może być zastosowany do niewielkich wentylatorów czy pomp (tam...
sterownik do regulacji prędkości obrotowej do zasilenia silnika indukcyjnego 1-fazowego o mocy znamionowej 1,1kW, In=8A? Co to za "sterownik" i jaki silnik 1- fazowy?
Może się mylę, ale chyba będzie potrzebny magnesik na wale i do kompletu czujnik Halla, najlepiej z wyjściem TTL - w TME cos dopasujesz. Pytanie czy nie prościej wziąść informacje z układu zapłonowoego? Tam już coś takiego powinno być.
A słyszałeś o parach biegunów oznaczanych nieraz literą p? Może o prędkości synchronicznej? Silnikach indukcyjnych? Biegunów, par biegunów może być więcej, tylko przekłada się to na większa komplikację konstrukcji no i jej gabaryty.
Jeżeli to silnik indukcyjny to falownik będzie lepszym rozwiązaniem. A właściwie będzie jedynym możliwym rozwiązaniem. Regulacja kątem zapłonu triaka (czyli tzw. fazowa) nic nie da, gdyż w silniku indukcyjnym, prędkość pola wirującego nie zależy od napięcia.
Regulacja napięciowa prędkości obrotowej silnika indukcyjnego ma bardzo wiele wad. . ale jesli juz to ten regulator z linka reguluje fazowo a nie napieciowo
Witam Poszukuje wszelkich informacji na temat fotoradarów stacjonarnych. Najbardziej interesowałyby mnie informacje na temat fotoradaru mierzącego prędkość za pomocą pętli indukcyjnej.
Dokładnie tak, częstotliwość napięcia zasilającego ma wpływ na prędkość wirowania, ale maszyn indukcyjnych i synchronicznych. Dla komutatorowego, szeregowego silnika (a taki jest w pilarce), nie ma to większego znaczenia.
Standardowo podaje się prędkość obrotową w obr/min, a do tego wzoru powyżej potrzeba w radianach/s. Jeden obrót to 2*Pi a w minucie jest 60 sekund.
Próba z ściemniaczem. Podłączyłem ale obroty się nie zmieniły, ale praca silnika się zmieniła tzn. zaczął głośniej chodzić :cry:. Myślę że może to rodzaj silnika nie zadziałał, tak jak chciałem, nie wiem dokładnie jaki to jest czy indukcyjny klatkowy, czy komutatorowy czy jeszcze inaczej się zwie, ale na pewno jedno fazowy i (chyba) indukcyjny (szczotek...
Bardzo śmieszne mazawada Chodzi mi o coś takiego https://obrazki.elektroda.pl/6982287800_... https://obrazki.elektroda.pl/5498308400_... https://obrazki.elektroda.pl/7281588200_... gdyż zastanawiam sie nad możlwością naprawy i napędzeniem bezpośrednim przez silnik indukcyjny tylko zastanawiam się nad wyborem prędkości...
Sterowanie takie jest względnie prosto zrealizować. Żeby regulować prędkość silnika indukcyjnego metodą U/f zadaje się częstotliwość napięcia zasilającego. Żeby jednak zachować (względnie) stały moment na wale należy odpowiedno sterować też napięciem zasilania. Wykresy z mądrych książek podpowiedzą, że najlepiej się reguluje prędkość silnika za pomocą...
Filipie , podpowiedz proszę które 2 kable podłączałeś pod kostkę od czujnika prędkości , kostka ma 3 kable , czerwony , różowy i żółty chyba , który należy pominąć ??? Skoro są trzy to masz inny układ i nie ma tam czujnika indukcyjnego. W żadnej renówce nie ma 3 przewodowych czujników prędkości dla ABS - czy indukcyjne , czy Halla - oba są 2 przewodowe...
no właśnie silniki od wycieraczek mają małą prędkość.. a jakiś silnik indukcyjny z przekładnią i sprzęgłem byłby wg mnie najlepszy
Witaj Kolego wyjście z czujnika indukcyjnego musisz podłączyć pod szybkie wejście. Do tego odpowiednią logika. Problemem jednak może być to, że w tym przekaźniku max to 5kHhz.
Stefan_marek mylisz się. Silniki indukcyjne asynchroniczne mogą z powodzeniem pracować jako generatory (generatory asynchroniczne). Założeniem jest że silnik pobiera dostarczoną moc bierna którą można uzyskać poprzez dołączenie bateri kondensatorów do zacisków uzwojenia. W zamian silnik oddaje moc czynną użyteczną dla nas. Aby taki silnik oddawał moc...
Ponadto teoria sobie a praktyka potrafi zaskakiwać. Ten regulator sprawdza się w regulacji prędkości obrotowej silników indukcyjnych jednofazowych. Oczywiście nie zawsze i nie wszędzie jak zastrzegłem.
Bo ma jeszcze czujnik prędkości wału korbowego ( indukcyjny) i to on jest podstawowym czujnikiem inicjującym zapłon. Hallotron w tym systemie pełni rolę czujnika rozróżniania cylindrów. Jak się dokładnie przyglądniesz na tarczce impulsowej masz tylko jedną szczelinkę, nie cztery.
Jedyny rozsądny i fachowy sposób regulacji prędkości silników indukcyjnych to użycie falownika. Oczywiście pomijam takie sposoby jak zmiana liczby par biegunów, poślizgu, bo to są raczej wyłącznie książkowe sposoby i zazwyczaj nie dla zwykłego silnika. Dla silników wentylatorowych możliwe jest sterowanie za pomocą regulacji grupowej, ale tak jak pisałem...
W regulatorze prędkości uszkodzony jest micro czujnik indukcyjny załączający jazdę wózka wstecz
czujnik indukcyjny prędkość czujnik prędkość indukcyjny pomiar prędkość indukcyjny
iskra regulator napiąć milion wierszy wymiana poduszki silnika renault
przetwornica 24vdc 12vdc karta graficzna
Bezpiecznik do elektryki lusterek w Chevrolet Potencjometr balansu nie działa we wzmacniaczu