Jeśli jest to prądnica synchroniczna DC to napięcie jest proporcjonalne do obrotów, często na tabliczce znamionowej jest podawane znamionowe napięcie i obroty, np. 200V przy 2000obr/min.
Opis błędu nie wskazuje na czujnik wałka tylko wału, prędkość obrotowa silnika czytana jest z czujnika wału, czujnik wałka służy przede wszystkim do sekwencyjnego sterowania wtryskami
To stosowany już pomysł pomiaru prędkości obrotowej wału silnika podczas obrotu nie jest dobry? Jest zapłon to jest wzrost prędkości. Jest wypadanie zapłonu to prędkość obrotowa wału spada.
Mój czujnik działa na zasadzie porównania prędkości jazdy z prędkością obrotową silnika. Złącze od czujnika prędkości już zlokalizowałem, mam tylko problem z czujnikiem prędkości obrotowej wału silnika (w instrukcji jest on nazwany "crankshaft position sensor").
Oblicz jaka powinna być prędkość obrotowa silnika połączonego z przekładnią ślimakową o i=30, jeśli chcemy aby wał za przekładnią wykonał 7 obrotów w ciągu 15 sekund. Aby obliczyć prędkość obrotową silnika połączonego z przekładnią ślimakową, należy znać stosunek przekładni oraz prędkość obrotową wału z przekładnią. W tym przypadku mamy: Stosunek przekładni...
Też się nad tym zastanawiałem, ale wtedy z kolei rośnie ilość sygnałów 17 razy - bo tyle jest łopatek w sprężarce, a trzeba by to zamontować z przodu silnika, bo na wylocie, przy turbinie jest temperatura rzędu kilkuset stopni. A z czystością raczej nie będzie problemu - pomiary mają być przeprowadzane na hamowni, a nie w locie.
Witam, ... A ponadto prędkość obrotowa silnika indukcyjnego klatkowego asynchronicznego wynika ze wzoru 60 * częstotliwość sieci podzielone przez liczbę par biegunów. ( minus oczywiście tzw poślizg zależny min od szczeliny magnetycznej pomiędzy wirnikiem a stojanem.) Prawda, ale prędkość obrotowa silnika asynchronicznego (w obr./min) nie jest daną rożnicą...
Witam. Jak obliczyć sprawność silnika elektrycznego obciążonego prądnicą. Dane, jakie mam, to natężenie prądu silnika 2,516 A, napięcie prądnicy 230 V oraz prędkość obrotowa wału silnika 2500 rpm. Dodatkowo do obliczenia mam moc obciążenia, nie wiem z którego wzoru mam to obliczyć. Tabliczka znamionowa silnika: https://obrazki.elektroda.pl/5732023200_...
Nie bardzo wiem, gdzie to umieścić, a sądzę że kilku osobom może się przydać. Niby to nic ambitnego, schematu nawet nie rysuję - wyjście przebiegu jest na pinie 8 Arduino (Duemilanove, UNO lub cokolwiek z ATMegą 8/88/168/328 taktowaną 16MHz) i wystarczy go podpiąć przez kondensator 47-100nF na wejście czujnika położenia wału korbowego (CKP/CPS) w sterowniku...
Silnik ma stałą prędkość, natomiast wielkościami kół pasowych zmieniasz prędkość obrotową wału tarczy. Większa "siajba" na silniku= większe obroty tarczy i jednocześnie mniejszy moment obrotowy. Przyjrzyj się rowerkowi z przerzutkami. 120/80=1,5 > 1420*1,5=2130
Ja głównie spotykałem się z podziałem przetworników stykowych(enkoder inkrementalny np zbudowany z czujnika indukcyjnego) i bezstykowych(stroboskop) przy pomiarze prędkości obrotowej wału silnika. Jednak nie wiem czy autor ma to samo na myśli.
Prądnica tachometryczna do kontroli prędkości obrotowej wału. Daje napięcie proporcjonalne do obrotów.
Według mnie pomiar mocy przez pośredni pomiar napięcia i prądu i obliczenie jej będzie bardzo niedokładny, tym bardziej, że chcesz dokonywać pomiarów na tak małych silnikach. Na hamowaniach robi się to w ten sposób, iż mierzony jest właśnie moment obrotowy i prędkość obrotowa wału silnika. Dopiero iloczyn momentu obrotowego i prędkości obrotowej wału...
Obrotomierz pozostał z benzyniaka? W dieslu i w benzynie masz inne obrotomierze (wyskalowane do różnych prędkości obrotowych wału silnika)
Jak obroty rosną a auto stoi to jak myślisz co przenosi prędkość obrotową wału silnika na skrzynię biegów i dalej na koła jezdne po puszczeniu pedału sprzęgła ?
Teoretycznie tak... Tylko - nie znalazłem w opisie - czy ten silnik ma koło zamachowe? czy też kołem zamachowym jest tu wirnik pompy? Jeśli druga odpowiedź to musisz takowe koło zamachowe zamontować. I oczywiście rozwiązać regulację obrotów gdyż jest on przystosowany raczej do jednej prędkości obrotowej wału. Jednak jest to silnik więc wiele da się...
Przynajmniej schemat mógł byś podać w wersji graficznej czy PDF, nie każdy będzie instalował Eagle żeby zobaczyć idee. Układ TL494 ma bardzo wdzięczną funkcję, można wykorzystać sprzężenie zwrotne i stabilizować prędkość obrotową wału silnika. Wykorzystujesz to u siebie ?
czujnik prędkości obrotowej wału jest w połowie długości kadłuba silnika,z przodu,poniżej pompy wtryskowej.Na zdjęciu poniżej brudnym paluchem dotykam wtyczkę do niego
Jeżeli z jakiegoś powodu ktoś odwrotnie opisał przekładnię i jest to przekładnia zwiększająca obroty na wyjściu, to wymagana prędkość obrotowa wału silnika może być na poziomie 152 obr./min. Ale to bardzo mało prawdopodobne, ponieważ przełożenie przekładni wyrażamy ilorazem prędkości obrotowej na wyjściu względem prędkości obrotowej na wejściu. Warto...
Jeżeli nie działa obrotomierz nie działa tez ekonom., bo jego praca opiera się na prędkości obrotowej wału silnika. W tych BMW brak pracy obrotomierza powodowany jest usterką sterownika silnika.
Witam! Czy mozna zastosowac silnik krokowy do generacji impulsów? Chodzi mi o badanie prędkości obrotowej wału silnika. Czy obracając się wytwarza on impulsy? Czy szybsze obroty to wieksza czestotliwosc impulsow czy poprostu tylko wieksze napiecie wytwarzane przez cewki? Dzieki za pomoc.
Potrzebna nowa pompa przeznaczona do spalinowej myjki zimnowodnej = taka która ma na wyposażeniu zawory włączające pracę na przelew gdy zamykasz dyszę na lancy - bez zatrzymywania napędu pompy. Ciśnienie takie jak było. Prędkość obrotowa ta sama. Wydajność ? Skok nurnika × średnica × prędkość obrotowa wału silnika = wszystko do ustalenia wydajności...
Przy tak sformułowanym pytaniu nie można na nie odpowiedzieć. Jednak czy faktycznie ma to być regulator? Tzn. układ ten ma pobierać informację o aktualnej prędkości obrotowej wału silnika, porównywać ją z prędkością zadaną i w razie potrzeby dokonywać korekty? W jakim środowisku ma być zrobiona ta symulacja? Generalnie potrzebny jest najpierw model...
KĄT WYPRZ. ZAPLONU JEST STATYCZNY PRZY NIE PRACUJĄCYM SILNIKU NP.5 STOPNI, MA TO NA CELU ŁATWY START, A NA PRACUJACYM SILNIKU JEST DYNAMICZNY W ZALEŻNOŚCI OD PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ WAŁU SILNIKA. WYPRZEDZENIE ZAPŁONU MOZE SIĘGAĆ WTEDY DO 20, 25 STOPNI ZALEŻNIE OD SILNIKA
Pomiar 4 napięć zrobisz prostym arduino. Ciekaw jestem tylko, jak to skalibrujesz. położeni wału chyba chodzi o prędkość obrotową silnika?
Z enkodera wychodzą impulsy, które są zliczane przez "szybki licznik" za pomocą wejścia cyfrowego. dzięki za odpowiedź, ale czy mógłbyś (lub ktoś inny) rozwinąć. zliczone impulsy dają mi prędkość obrotową wału silnika czy inną wielkość? Czy potrzeba aż 5 wejść binarnych na sterowniku żeby obsłużyć enkoder?
To co proponujecie, bo już się zgubiłem. Mam zadanie zrobić układ do odległościowego pomiaru prędkości obrotowej wałów silników. Co do odległości pomiaru to chyba może być bliski (np. 10 cm, urządznie mocowane na silniku) lub daleko (50-100 cm, urządzenie przenośne, podchodzimy, celujemy na wał i odczytujemy wynik). Zależy mi też na wysokiej dokładności,...
Wymontować przewody paliwowe wysokiego ciśnienia (1). Wymontować przewody (2). Odkręcić przewód powrotny listwy wtrysku (3). Zaślepić otwory. Odłączyć konektory (4). Zdjąć opaskę (5). Bezpośrednio po demontażu włożyć każdą część do szczelnego, nowego worka plastikowego. Zdjąć pokrywę zaworów. Wymontować czujnik prędkości obrotowej silnika. Obrócić wał...
Sprawdzałeś co pokazuje czujnik prędkości obrotowej(wału korbowego) w parametrach?
Przyjrzyj się czujnikom prędkości obrotowej silnika (wału) i fazy (rozrządu).
Potrzebna cała reszta, generator, regulator napięcia i przekładnia zwiększająca mizerne obroty z WOM-a. Masz tam do dyspozycji raptem 540rpm przy pracy niezależnej przy 2200rpm na wale silnika. Przy pracy silnika na obrotach rzędu 1700rpm (największa sprawność) masz do dyspozycji 17kW przy 420rpm. Generator potrzebuje 1500 albo 3000rpm. Do tego każdy...
Odebrałem auto od kolejnego mechanika który nic nie stwierdził. Wymieniłem wczoraj wieczorem w deszczu pompę wysokiego ciśnienia ale to nie pomogło. Odpinając czujnik położenia wału nie wyskakuje żaden dodatkowy alarm, tylko dalej ten co był - prędkość obrotowa wału silnika nieprawidłowa. Kabli jeszcze nie sprawdziłem bo auto stało u różnych mechaników...
Tego czujnika nie sprawdzisz multimetrem. Aby ocenić czy jest dobry musisz do pinu który idzie do komputera wpiąć się oscyloskopem i zobaczyć jaki jest przebieg sygnału (amplituda i kształt), częstotliwość zależy od prędkości. Nie mam doświadczenia z tą marką, ale wydaje mi się, że czujnik ten raczej ma wpływ na wskazanie prędkości pojazdu a nie prędkości...
Spokojnie spokojnie - to niejest dział bluzgi. To taka moja sugestia. A prędkość obrotową silnika możesz pomierzyć najłatwiej przyczepiając na wał kawałek tarczy z wyciętym jednym otworem który będzie przechodził przez fotokomórkę. Podłączasz tą fotokomurkę do miernika częstotliwości i gotowe. No musisz to jeszcze pomnożyć razy 60 żeby wynik był w obrotach...
Witam mam niecodzienne pytanie a mianowicie silnik elektryczny (zasilany z gniazdka) z prędkością obrotową max 2850 obr/min i chciałbym zamontować do niego wał o długości 60cm i średnicy 2cm o wadzę 2kg jak zmieni się prędkość obrotowa i moment obrotowy po takim zabiegu?
Najprościej? Bez przyrządów do tego stworzonych? Smartfonem. Naklejasz na wał kawałek taśmy, tak by zrobiło się "skrzydełko" Obok stawiasz coś, o co skrzydełko może uderzać. Ustawiasz na smartfonie nagrywanie dźwięku. Uruchamiasz silnik, nagrywasz dźwięk, potem w dowolnym programie do edycji sprawdzasz jaki dystans czasowy dzieli piki dźwięku uderzającej...
Przepnij ten przewód na sygnał z czujnika wałka rozrządu lub na sterowanie cewki zapłonowej. Trzeba by sprawdzić później w programie czy zgadza się prędkość obrotowa silnika. Na tą chwilę wątpię by się zgadzała - wystarczy zobaczyć jak wygląda sygnał z czujnika wału w tym aucie by zrozumieć i co chodzi.
Co ma do rzeczy prędkość obrotowa, przy której silnik osiąga maksymalny moment w kwestii jazdy autostradą? Warto zapoznać się z charakterystyką silnika spalinowego o zapłonie samoczynnym z turbodoładowaniem. Utrzymywanie prędkości obrotowej wału silnika w okolicy maksimum momentu jest wskazane podczas jazdy na torze, kiedy zależy nam na najlepszym przyspieszeniu,...
Witam, stałego 3kV Tu mały dopisek, napięcie stałe prostowane jest na pokładzie lokomotywy i jest ono nie tylko użyte do zasilania silnika szeregowego, ponieważ spotyka się również lokomotywy, gdzie za pomocą falownika zamieniane jest ono na przemienne (trójfazowe) napięcie o zmiennej częstotliwości i zasilany jest wtedy głębkożłobkowy-klatkowy silnik...
Chciałbym za pomocą oscyloskopu otrzymać wykres sygnału z czujnika hallotronowego prędkości obrotowej wału korbowego silnika oraz przesłać go do komputera przenośnego do programu LabView. Oscyloskop ma interfejs RS 232. Czy coś jeszcze będę potrzebował do przeprowadzenia pomiaru? Do RSa zastosowałbym przejściówkę na USB.
Trochę bez sensu takie urządzenie Chiny zasypują rynek tanimi urządzeniami które kupujesz "a tanie, to kupię bo może się przyda". Będąc u klientów widzę garaże zasypane takim badziewiem, dmuchawy do liści, piły, myjki ciśnieniowe, kosy, i inne. Okazyjnie działa ale gdyby przycisnąć taki sprzęt przy robocie to dzieje się tak jak z agregatem z tego tematu....
Żartujesz ? To nie jest żaden sterownik tylko zabaweczka do regulowania mocy grzałki/żarówki... Ty potrzebujesz układu który będzie mierzył prędkość obrotową wału hamulca/rolek/silnika i tak regulował zasilanie cewek, aby utrzymać tą prędkość obrotową na stałym, zadanym poziomie. Potrzebny tu jest regulator PID chociażby...
Steruje tym sterownik silnika, na podstawie impulsów z czujnika prędkości obrotowej. 1 impuls co 1/2 obrotu wału, 1 Hz = 30 obr/min.
Ciężko będzie też uzyskać konkretny moment na postoju. Ale jeżeli koledzy potwierdzają że i zwykły AC daje radę to spróbuję. Pierwotnie i tak kupię silnik ACIM. Silnik indukcyjny przy sterowaniu wektorowym np. DTC może generować moment również przy zerowej prędkości obrotowej (zablokowany wał). Szybkość narastania momentu to np dla silnika 2.2 kW 1ms...
Poślizg mierzy się przyrządem do pomiaru prędkości obrotowej wału chyba? Znając prędkość synchroniczną silnika (do tego trzeba znać liczbę par biegunów, częstotliwość zasilania stojana) można wyznaczyć poślizg ze wzoru: s=(n1-n)/n1 s-poślizg, n1-prędkość synchroniczna, n-prędkość obrotowa.
Źle intepretujesz ten parametr. Na kartce masz korektę dawki paliwa. Czyli tyle potrzebuje sterownik silnika zwiększyć dawkę lub zmniejszyć aby silnik pracował równo. ECU mierzy jak bardzo wzrosła prędkość obrotowa wału (jak gwałtownie przyspieszył) po podaniu paliwa/odpalaniu konkretnego cylindra. I niekoniecznie musi to być wtrysk (choć najczęściej)....
Mam problem ze znalezieniem 2 czujników potrzebnych do odpalenia silnika z Regaty 100S na zapłonie Digiplex MED 406A(taka sama konfiguracja jak w Ritmo 105TC). Mianowicie chodzi o czujnik położenia wału i czujnik prędkości obrotowej silnika. Czujnik położenia wału pasuje podobno ze 126p oraz CC 700 jednak w tych modelach jest on jednocześnie czujnikiem...
Dużo prościej zbudować odpowiednią przekładnię redukującą prędkość, a silnik niech pracuje normalnie. Dobierając stosunek kół napędzających i odbierających, można bardzo mocno spowolnić (lub przyśpieszyć - zależy od przełożeń) prędkość obrotową wału napędowego. Silniki szczotkowe nie lubią być dławione, ich sprawność bardzo spada i mocno się grzeją....
Czujnik prędkości pojazdu jest na skrzyni, a co on ma do pracy silnika (pomijam sytuacje hamowania silnikiem...?). Czujnik prędkości obrotowej silnika (czujnik wału/wałka) jest w aparacie zapłonowym, w niektórych silnikach Dserii był też przy kole pasowym (nie pamiętam jak jest w D14).
Nie roboczogodziny tylko motogodziny. Tachogenerator wytwarza dwa sygnały: napięciowy, w zależności od którego wychyla się wskazówka obrotomierza (sygnał ten jest zależny od obrotów silnika), oraz sygnał impulsowy do licznika motogodzin. Licznikiem motogodzin steruje po prostu styk, który zwiera wyjście licznika motogodzin do masy co kilka obrotów prądniczki....
Jeśli ta pompka jest jakkolwiek podłączona do zasilania 3F, to: Najłatwiej (ale nie do końca najbezpieczniej) to przekaźnik NC, zasilasz go którąś fazą z 3f, przez co jest otwarty. Przy braku zasilania zamyka się. Najsensowniej (i bezpiecznie) to automatyczny przełącznik źródła zasilania Jeśli to kompletnie odrębny układ to podejrzewam, że przekaźnik...
Jeżeli silnik ma podaną prędkość obrotową to jest to prędkość obrotowa wału przy mocy znamionowej, poślizg wynosi od 0,1 ( silnik dużej mocy) do 10% ( silnik małej mocy) czy taki silnik zasilany tymi 230V to będzie faktycznie ten 1-fazowy? bo taki właśnie mi potrzebny "ale o co chodzi?"
Chodzi Ci o czujnik położenia wału i prędkości obrotowej silnika?
700 oraz 1100 to są oczywiście prędkości obrotowe silnika. bardzo proszę o scalenie tych dwóch postów.dziękuję
nie czyta ale gdzie ją obserwowałeś? na kole wału korbowego
Dlaczego? Czy nie jest koniecznością przewinięcie wirnika i stojana jeżeli chce się zrobić prądnicę z 6 na 12 V? Patrząc do linka z postu #10 wygląda że nie jest. Wiem że tak robią w tych prądnicach i przewijają sam stojan O właśnie. w tym artykule co mi podesłałeś bo tam 12 V uzyskiwane jest przez zwiększenie momentu obrotowego wirnika Nie ma tam...
To jest czujnik prędkości obrotowej wału. Nr 1
Prędkość kątowa informuje o jaki kąt w radianach obróci się wał silnika w określonym czasie. Prędkość obrotowa informuje ile obrotów wykona wał silnika w określonym czasie. 3000obr/min = 314 rad/s = 18840 rad/min Dodano po 2 39 jest bardzo dyskusyjne. U mnie w szkole w ramach oględzin sprawdzaliśmy stan łożysk, a zazwyczaj nie było urządzeń zasilających.
Czy widzi prędkość obrotową silnika, na podstawie sygnałów z wału i wałka steruje wtryskiem i iskrą.
Nie podałeś prędkości obrotowej silnika.
https://obrazki.elektroda.pl/3095554900_... https://obrazki.elektroda.pl/7406459700_... Obroty wałka rozrządu (żółty) w stosunku do prędkości obrotowej silnika i obrotów wału korbowego. Podmieniłem czujniki położenia wałka rozrządu stronami i cały czas ta adaptacja wałka strony ssącej stoi w miejscu – teraz pokazywało...
Witam w tym modelu często pada czujnik obrotów wału (prędkości obrotowej silnika ) dzieje się to przeważnie na ciepłym silniku - po chwili postoju (lekkim schłodzeniu) auto przeważnie odpala i jedzie dalej do ponownego wystąpienia tej usterki ...
Filtr paliwa oczywiście nowy, na czujnikach położenie walka i wału 5v , brak prędkości obrotowej silnika. Błędy czytam launch x431 pro
Czy można motor BLDC zastąpić motorem PMS? Tak, silnik BLDC (Brushless DC) można zastąpić motorem PMSM (Permanent Magnet Synchronous Motor), ponieważ oba te typy silników są bardzo podobne pod względem konstrukcji i zasady działania. Obie konstrukcje wykorzystują magnesy stałe i nie posiadają szczotek, co oznacza, że są to silniki bezszczotkowe. Kluczową...
2004r 1.8 TDCI 100KM na jednym sterowniku DELPHI. Coś Panie źle sprawdzasz, daj numery tego sterownika, kod silnika i VIN na PW. I pytanko ; z czego czyta prędkość obrotową silnika i obroty silnika. Czujnik indukcyjny położenia wału.
podczas rozruchu nie wyświetla się prędkość obrotowa silnika Sprawdź czujnik obrotów wału korbowego.
na komputerze wyskoczyło dokładnie: -rejestracja prędkości obrotowej silnika, błąd sygnału wałka rozrządu, -czujnik prędkości obrotowej wału korbowego, sygnał niedopuszczalny.
Jak z obrotami silnika? Objaw typowy jak dla czujnika położenia wału, ale to jest CR więc i prędkość obrotowa silnika też jest ważna.
Do pierwszej świecy (fajki) dostaniesz się żeby sprawdzić iskrę. Wsadź duży, płaski śrubokręt pod kolektor ssący koło bagnetu nad króćcem węża do chłodnicy, podważysz ją do góry i zdejmiesz. Następnie wsadź do fajki cokolwiek metalowego, choćby gwoźdź i zobacz czy skacze iskra do masy. Masz vaga, w blokach pomiarowych oprócz prędkości obrotowej wału...
Wszystko cacy, ale nie napisałeś jakie to ma być sprzęzenie-dwustanowe ( np reagujące na jakieś krańcowe położenie wału silnika) czy liniowe ( mierzące w sposób płynny prędkość obrotową, moment obrotowy, rzeczywisty kierunek obrotów wału).
jest, w każdym silniku z wtryskiem paliwa jest taki czujnik - na jego podstawie jest również odczytywana prędkość obrotowa silnika. w abimexie czujnik położenia wału jest z przodu silnika przy kole pasowym po stronie alternatora - odległość czujnika od koła pasowego winna być: 0,6-0,7mm w przypadku abimexa
Prawdopodobnie czujnik położenia wału, typowy objaw jak opisujesz, jak nie pali podłącz kompa i w parametrach bieżących zobacz prędkość obrotową wału
Tzn. w jakich warunkach? Przy odpowiednim obciążeniu i odpowiedniej prędkości obrotowej wału - tak jak każdy silnik spalinowy. Myślałeś że w pełnym zakresie ? :D Konkretnych wartości nie chce mi się podawać, bo po co ?
Na falowniku jest możliwość wyświetlania prędkości obrotowej silnika. Po co więc dodatkowy wyświetlacz.
Dziękuję za materiały SUPER Sądzę że u mnie sygnał z IDM nie przekazywany jest do PCM tylko dalaczego ?? Błędów z ciśnieniem nie ma wszystko ok ale może coś innego zakłóca sygnał CKP jeszcze kupię jeden czujnik może faktycznie CKP jest wadliwy i sygnał różni się od wzorca i IDM nie przekazuje go dalej co powoduje gaśnięcie silnika. Właśnie to tłumaczyło...
To samo w traktorku Stiga Estate z tym samym silnikiem, trzeba odpalać z włączonego ssania niezależnie czy jest zimny czy jest rozgrzany. Autodekompresator rozłącza się przy dość wysokich obrotach silnika, jeżeli nawet silnik odpali na obrotach biegu jałowego, to będzie się dusił bo pracuje na uciekającej kompresji. Przy odpalaniu na ssaniu jest pewnie...
-zatem sprawdź czujniki prędkości obrotowej i położenia wału - układ powietrza do silnika czujnik przepływowy powietrza, czujnik temperatury powietrza - zasilnie paliwem
Szukałem na necie, ale nie mogłem właśnie znaleźć. Na pewno to sprawdzę. Added after 7 Jedyne, co znalazłem na necie, to takie coś: "Błąd SGR 048 w kontekście ciągnika oznacza problem z czujnikiem prędkości obrotowej wału korbowego lub jego obwodem. Ciągnik może nie ruszać po wrzuceniu biegu z powodu braku odczytu prędkości obrotowej silnika przez...
Witam, Po wymianie kondensatora silnik startuje normalnie. Oczywiście troszkę dłużej niż na biegu jałowym startuje pod obciążeniem wałka strugarki. Pojawił się kolejny problem silnik pracując na biegu jałowym po 3 minutach bardzo się grzeje i nie można go dotknąć ręką. Na razie silnik będzie rozkręcany w celu sprawdzenia uzwojeń ponieważ wychodzi z...
Wiatm Wszystkich. Autko jak w temacie, silnik benz. 1,4 sterownik silnika Sagem S2PM. Auto przyjechało na lawecie, miga kontrolka ładowania nawet po wyłączeniu kluczyka. Po podłączeniu testera odczytałem błędy: BSI: - brak komunikacji ze sterownikiem silnika, przyczym w parametrach jest że sterownik silnika nie zablokowany oraz nierozpoznany kod kluczyka....
Sprawdź czy jest iskra To o czym piszesz to czujnik przepływu powietrza on raczej nie decyduje o niczym w momencie uruchamiania silnika - na razie zostaw go (mam nadzieję że go nie uwaliło podczas tego BUM od gazu) Czy immobilajzer przypadkiem nie szwankuje, zrób próbę na innym kluczyku. Czy i kiedy wymieniałeś filtr paliwa bo może jest tak że jest...
Czujnik czego Cię interesuje? Chyba czujnik prędkości obrotowej silnika - tzw. czujnik położenia wału korbowego...
silnik jest dość podstarzały i nie ma tabliczki, a co dopiero strony producenta. to w końcu z jaką prętkością obraca się ten wał ???
A jeszcze jakie obroty na alternator? Ok 6500obr/m alternatora przy moninalnych obrotach silnika. Chyba we Wladku T25. W każdej osobówce koło pasowe na wale korbowym jest wielokrotnie większe niż koło alternatora, gdzie te 6500 rpm, to typowa prędkość obrotowa wału korbowego przy znamionowej mocy silnika.
Aktywny wydech to nazwa nieco myląca. Jest to po prostu odpowiedni głośnik ze wzmacniaczem, generator(y) dźwięku i układ sterujący wykorzystujący wartość prędkości obrotowej wału korbowego i obciążenia silnika (wartość podciśnienia w dolocie) - tak myślę. Sterownik bazuje na złączu OBD2 ale myślę, że potrzebne sygnały można "wyciągnąć" z silnika innym...
Witam wszystkich forumowiczów, jestem nowym członkiem elektrody . Przedstawię wam mój problem , otóż : mam zamiar zrobić buggy z napędem 4x4 , z silnikiem umieszczonym z tyłu , wziętym z VW Gola II i tu się pojawia problem : chce umieścić silnik w poprzek , czyli jedna półośka wychodzi na przednie koła , a druga na tylne . Obie półośki chce połączyć...
Problemem może być nawet znacza różnica prędkości kątowej wału silnika w stosunku do prędkości wyjściowej przemniennika, uszkodzony czujnik prędkości obrotowej, dalej nie wiadomo jaki błąd.
Czujnik znajdujący się przy kole zamachowym może być odpięty. W AX'ie na ECU BOSCH'a czujnik położenia wałka rozrządu (on jest odpowiedzialny za moment zapłonu) zanjduje się w aparacie zapłonowym, pod kopułką (tak jak np. w nowszych polonezach gaźnikowych) a sam moduł zapłonowy jest przykręcony do aparatu zapłonowego i jeżeli nie ma iskry to prawdopodobnie...
prosty układ, jesli brak iskry czy paliwa to nie odpala, trzeba wykluczyć jedno a potem drugie badać, -żarówka mała 12v wpiąć się w wiązkę wtryskiwacza paliwowego i sprawdzić czy wtryskiwacz dostaje zasilanie przy pierwszym zakręceniu silnikiem - lexia pokazuje, że czujnik obrotowy wskazuje na prędkość obrotową wału? rusza się wskazówka obrotomierza...
Jeśli chodzi o czujnik j.w. to przypuszczam że mowa jest o czujniku położenia wału korbowego - prędkości obrotowej silnika - który to wymieniłem ze 2 miesiące temu a diagnoza VAGiem nie wykazuje żadnych błędów.
Silniki ze względu na ich budowę, podzielone są na kilka wielkości mechanicznych, do których to przyporządkowane są pewne wymiary, takie jak wznios osi wału, średnica wału czy właśnie rozstaw otworów do ich mocowania. Tak dla przykładu silnik SZJe 56a, gdzie cyfra 5 oznacza wielkość mechaniczną, a cyfra 6 ilość biegunów. Należało by dodać, że w obrębie...
. Na rozgrzanym silniku pracuje miarowo. C Dodano po 1 Niestety nie było kompresji na jednym z tłoków (4). Więc w pierwszym poście napisałes bzdury:?: Nie koniecznie, zauważ że sterownik diesla koryguje na bieżąco dawkę kontrolując "power" poszczególnych cylindrów na podstawie prędkości obrotowej wału - przy silniku wystarczająco rozgrzanym i z kompresją...
Wszystko pięknie a jakie parametry w momencie rozruchu? Ciśnienie, prędkość obrotowa wału?
Kiedyś wykonałem prądnicę z silnika przetaczając wirnik i montując na nim 6 prostokątnych magnesów 40x18x10. Prądnica nieźle działała ale miała właśnie duży moment "zaczepowy". Śmigło drewniane 1,5 m średnicy nie miało z tym momentem większego problemu ale prędkość obrotowa była za niska. Śmigło umocowałem bezpośrednio do wału silnika. Gdybym dzisiaj...
Trochę nie za bardzo rozumiem bo moment obrotowy to jakby (Nm czyli siła * długość ramienia wirnik i siła pola magnetycznego) to czemu prędkość obrotowa jest 0 jak załączamy silnik jak moment obrotowy powiedzmy wynosi 0,5 i wał się rusza. Czyli jest moment obrotowy przy załączaniu. A moment obrotowy to siła działająca na ramieniu a skoro na silniku...
Dla mnie jest chyba oczywiste że wywala błąd "czujnik położenia i prędkości obrotowej" skoro silnik nie odpala
Prędzej prądnica tachometryczna nada się do pomiaru prędkości obrotowej wału. Mógłbyś też mierzyć pobór mocy oraz prędkość obrotową ale musiałbyś znać dokładnie relację między poborem mocy a mocą na wale.
Taki kompresor nie jest zbyt wydajny, mala butla, raczej ciezko z malowaniem. Minimum 150 l do natrysku. Szkielet s1 ma racje na styczniku sa dodatkowe styki do podtrzymania napiecia zalaczenia cewki. Osobiscie mysle ze bardziej potrzebny jest wylacznik cisnieniowy, w fabrycznych sprezarach jest wylacznik zintegrowany z presostatem. Przecież jest zamontowany...
Po próbie odpalenia pojawił się błąd: - obwód wejściowy prędkości obrotowej silnika - P0725 Jeśli to błąd czujnika położenia wału to był wymieniany nie dalej jak pół roku temu.
A czy kolega Walo to fabrykant . On tylko pyta, głos powinien zabrać fabrykant, a nie ogrodnik, nieprawdaż ? A co z momentem ? A co miało by być nie tak z momentem ? Sugeruje kolega istnienie perpetum mobile, że silnik o tej samej mocy i mniejszych obrotach jest bardziej wydajny energetycznie od szybszego brata ? Przyjmując sprawność przekładni pasowej...
prędkość obrotowa wału prędkość obrotowa silnika volvo schemat prędkość obrotowa
podsłuch telefon analogowy indukcyjność łuku napełniania syfony
wizjer smart regulator ładowania
Nowy piec kuchenny - brak działania wyświetlacza Lokalizacja przekaźnika świec żarowych 1.9 TDI