Najpierw napraw kontrolkę. Pulsacja napięcia wskazywała by na regulator. Sprawdź połączenia alternator akumulator i masy. Zmierz napięcie alternator obudowa, bo może być tak że alternator widzi swoje napięcie, a nie instalacji.
Też używam takiego w języku PL, ma drukarkę (dla klienta dobre, wszyscy przecież lubią mieć wszysko na papierku :) ) Ponadto przydatny przy sprawdzaniu alternatora- mierzy pulsację napięcia w układzie i aku pod obciążeniem rozrusznika. Myślę że warto go kupić.
Porównaj sobie przebiegi ze sprawnego alternatora z pozostałymi z linku z posta #66 i jak zobaczysz czym się różnią to też będziesz wiedział co mierzyć. Podpowiem Ci, że amplituda pulsacji napięcia sprawnego alternatora jest rzędu 1Vp-p. Bo chyba o to pytasz :?:
Wyłapuje ale nie obroty silnika tylko alternatora. Napięcie ładowania ma nie wiele wspólnego z pracą tego urządzenia. Do C18 doprowadzone jest napięcie 12V (14.4V po uruchomieniu silnika) z gniazda zapalniczki, kondensator ten przepuszcza jedynie pulsacje napięcia (w alternatorze jest prostownik 6-cio pulsowy) i podaje je na wzmacniacz operacyjny LMC7101...
Pojemności nie pokaże, ale po prądzie można oszacować stan akumulatora. Mój pokazuje jeszcze pulsację ładowania, oceniając mostek alternatora i napięcie podczas pracy rozrusznika..
Powtarzam: w dieselu obrotomierz brany jest z pulsacji napięcia na alternatorze i jest do tego potrzebny specjalny regulator napięcia(z dodatkowym wyjściem), w benzynie natomiast obrotomierz brany jest z impulsów idących na cewkę (dlatego nie jestem pewien, czy deski diesel-benzyna są wymienne[mogą być inne poziomy i częstotliwości sygnałów]). Miernika...
witam ta teoria z akumulatorem mi się podoba jest cool a co do sprawdzenia regulatora poleca urządzenie http://www.autoelektronika.pl/1002.html plus woltomierz analogowy do wykrycia pulsacji napięcia przy trudno montowanych alternatorach coby ich ponownie nie demontowac pozdr.
Migotanie przy pracy silnika spowodowane jest przez alternator. Dostarcza on przecież prąd zmienny. To prawda, ale mostek prostowniczy alternatora (6D) połączony jest z akumulatorem i to on uśrednia napięcie. Działa jak baaaardzo duży kondensator. Oczywiście, można spodziewać się pulsacji, zwłaszcza przy starszym akumulatorze. Jednak w takiej sytuacji...
A czy nie warto przezwoić na jedną fazę? Duża moc, napięcie też a pulsacje akumulator załatwi.
No to wychodzi na to że czas sie zająć alternatorem bo na ciepłym troszke mało ładuje. Ciekawe jeszcze jak wygląda pulsacja napięcia? Ale na pewno jest do roboty.
Najpewniej uszkodzona jest któras dioda w mostku prostowniczym w alternatorze, widać jak sam mówiłeś w pulsacji ładowania.
Z 9 diod jak jedna się zepsuje to napięcie powinno być, może być większa pulsacja. 0,3Ω na stojan to dobra rezystancja?
No przecież jezeli potraktujemy alternator jako źródło napięciowe, to po odpięciu akumulatora nie zacznie on generować wyższego prądu na pozostale odbiorniki. Jest połączony równolegle do akumulatora i reszty odbiorników. Czyli zakładamy, że napięcie pozostaje na poziomie ok. 14 V. Akumulator wygładza jednak napięcie pulsacyjne wytwarzane przez alternator....
Ładowanie 20 A na prostowniku półokresowym? Ktoś w tym BS oszalał? prąd łądowania po odpaleniu to 20A i spada i tyle co pomierzyłem Co ty za akumulatory używasz? Rozumiem jakiś 100 Ah zaraz po rozruchu może taki prąd przyjąć, ale przy typowym alternatorze samochodowym. Prąd po krótkiej chwili powinien ograniczyć się do kilku amperów, chyba że akumulator...
O ile mi wiadomo w "dieslach" sygnał o prędkości obrotowej silnika jest brany właśnie z alternatora, więc brak informacji o obrotach po odłączeniu tej wtyczki wszystko tłumaczy. Nie widziałem jednak takiego przypadku jak twój, muszę więc trochę pozgadywać (i możliwe że nie trafię). Rozumiem że po przekroczeniu tych magicznych 2800 RPM pulsowanie światła...
Przy obecnym kwasowym akumulatorze Ca-Ca do pełnego ładowania potrzeba podobno 16,2V. Napięcie na alternatorze 038903023L mam teraz 14,47 przy klimie, światłach i nawiewie. Spadek na złączach ok.0,2V, tak więc na akum. do w miarę bezpiecznego 15V sporo brakuje. 15V nie jest bezpieczne. Co innego praca cykliczna, a co innego buforowa. W samochodzie...
Spróbowałem dla testu podłączyć kondensator 50V 4700uF i o ile w domu podłączając bezpośrednio do akumulatora, przy żarówce to działało fajnie bo delikatnie przygasało po odłączeniu zasilania, to w samochodzie bardzo się grzał i tak jakby go nie było Masz zapewne uszkodzony alternator. Pewnie przepalona jedna dioda i duża pulsacja napięcia. Przy poborze...
ja powiem wiecej - nie ma rowniez kondziołka( nie licząc przeciwzakłóceniowych ktore kompensują moce i mają role przeciwzakłóceniową ) ani dlawika w większości fabrycznych urządzen - mam otwartą dokumentacje minimaga 163 (w innych tez nie ma ) - po częsci wynika to z tego ze jest to urządzenie na 3 fazy - a nie na jedną lub na napięcie międzyfazowe...
Zasilacz AT może dać do 20A i łatwo uszkodzić akumulator. - tajest. W takim prostym układzie (pierwszy link) po "padzie" zenerki napięcie poleci w górę i będzie problem (zwłasza po usunięciu zabezpieczeń). Zawsze można dołożyć transil + bezpiecznik, diodę w szereg itd. Drugi link ma chiba wszystkie zabezpieczenia. Z rzeczy ciekawych taki prosty układ...
A więc tak, trochę się pośpieszyłem z diagnozą i jednak pulsacja napięcia występuje też bez odpalonego silnika, jest mniej zauważalna ale pewnie przez to że regulator napięcia na alternatorze nie próbuje tego korygować, co w efekcie tylko pogłębia zakłócenia w sieci (Bez odpalonego silnika nie miga oświetlenie, ale ładowarka nadal wywala błąd na telefonie....
Witam. podwieszę się pod temat ładowania Mam następujący problem. Miałem problemy z uruchomieniem samochodu (po 2 dniach padał aku). Podjechałem do serwisu i stwierdzili, że aku jest do wyrzucenia. Jednocześnie padła diagnoza, że ładowanie ma pulsację. Napięcie ładowania bez obciążenia 13,8-14, pod obciążeniem(długie+dmuchawa) 13,3-13,5. Wymieniłem...
Tak chodzi o zmniejszenie pulsacji na wyjściu. Napięcie z prądnicy trójfazowej wyprostowane 2 połówkowo jest bardzo zbliżone do napięcia stałego. PS. Przypomniałem sobie o kluczowej sprawie- częstotliwość napięcia a więc i liczba impulsów jakie otrzymasz zależą od takiego parametru jak ilość par biegunów w uzwojeniu stojana. Im więcej tych biegunów...
No właśnie... Oczywiście zanim zawiozłem alternator do sprawdzenia to oczywiście zgodnie z serwisówką sprawdziłem jego stan. W niej od razu piszą, że jeśli napięcie ładowania jest za duże to należy wymienić regulator, ale kontynuować sprawdzanie, więc tak też zrobiłem. W pomiarze mostka wyszło, że w jednym połączeniu jest nie tak - przewodzenie tam...
Niekt się nie chce narażać, to ja to zrobię. Przewinęło się kilka wątków dlatego napisałem to co napisałem w akapitach. Z całą pewnością nie mamy tutaj do czynienia ze zjawiskami podmagnesowania napięciem stałym jakie jest wykorzystywane w dławiku podmagneswanym prądem stałym, wspomniany zasilacz ATX ani też wzmacniaczu magnetycznym. W układzie magnetycznym...
Kolega grypol dobrze streścił i przypomniał wiedzę szkolną na temat alternatorów. Ja dodam, że też osobiście widziałem efekty po odłączeniu akumulatora od instalacji przy pracującym silniku na wolnych obrotach. Włączone były światła i pojawiło się ich silne migotanie z częstotliwością około 5...10 Hz. Na szczęście nie spaliło żarówek, ani elektroniki...
Na wyjściu z każdego prostownika uzyskuje się napięcie pulsujące. Żeby zmniejszyć pulsacje należy zastosować filtr odpowiednio dobrany do obciążenia. Jeżeli odbiornik może być zasilany napięciem pulsującym (np. żarówka) to nie trzeba stosować filtru. Ten przebieg wygląda podobnie lecz ma dużo większy współczynnik tętnień. Jeżeli rozpatrywać to teoretycznie...
Mili Panowie! Dyskusja jest ciekawa, przepraszam ale mam problemy ze zrozumieniem o co tu chodzi. Nawet jesli uda się ten wspaniały eksperyment to powstaną problemy z interpretacja wyników np częstotliwość pwm od 500Hz do 500 Khz. Przy modulacji szerokości impulsów będą generowane harmoniczne tylko jakich wielkości fizycznych. Akumulatory, alternatory...
Witam. Mam mały problem z regulatorem napięcia wzorowanym na rozwiązaniu ze strony: [url=http://moto-electro.ru/forum/lofive... Schemat z triakami i ULN2003. Zmiany jakie wprowadziłem to :Zener 13V 1,3W, triaki BTA26-800, mostek 36MT160, rezystor ustalający prąd pracy Zenera 150Ω 2W, rezystory przy bramkach triaków 330Ω...
..co do akumulatora to napięcie rozruchu było ZA MAŁE bo 8.63V,potem zrobiłem testa ładowania i wyszło ze bez obciążenia ładuje TYLKO 10% a z obciążeniem jak powłanczam pare rzeczy w środku wogóle nic nie ładuje i pokazało że bez opciążenia ma :13.75V a pod obciążeniem ma: 12.76V a pulsacja napięcia w normie bo 0.15V. Czy ktos mi wytłumaczy czy to może...
Wzialem baterie do domu, naladowalem z gniadka. Tak dla jasności - rozumiem, że baterie i UPS i to nim ładowałeś. Czy wiesz jak długo po takim 17 godzinnym rozładowaniu trzeba ładować akumulatory? Jeżeli możesz to weź jeszcze raz komplet do domu i zobacz jak długo się ładuje do pełna. Tyle czasu będzie musiał pracować agregat aby to naładować (niezależnie...
Dzieki za pomysly i uwagi... a wiec ciag dalszy... z pewnym poslizgiem czasowym zdolalem sprawdzic co i jak... i.... nadal nie wiem.. chco wiem juz znaczbie wiecej. A wiec wszystko jest niby oki - za wyjatkiem malych rowkow w alt.. ale one tu nie graja roli (o tym pozniej). Zrobilem taki test - wlaczylem R pomiedzy alternator a akumulator. Gdy R bylo...
Witam! Mam problem z Fordem Transitem Connectem 1.8 TDDI. Problem dotyczy ładowania. Napięcie ładowania ( wyłączone odbiorniki) wynosi około 14,4V jest wszystko w porządku. Włączam światła również jest ok, włączam dmuchawę na 4 bieg, ładowanie zaczyna fiksować i oscyluje od około 12 V do nawet 16V podobnie dzieje się na włączonej klimatyzacji . W tym...
Witam serdecznie. Wiem że temat brzmi znajomo, ale proszę o odrobinę uwagi. Potrzebuje pomocy elektryka/ew. kogoś kto ma dobry pomysł :P 1. Problem - mruganie oświetlenie wnętrza/oświetlenia auta - w zależności od obrotów. 2. Samochod Nissan Primera,1995, 1.6 3. Alternator Lucas (Made by Magneti) taki jak w fordzie transicie, tylko bez vacu pompy. 4....
Akurat skończyłem odrabianie lekcji na ten temat i podzielę się moimi wnioskami wyciągniętymi z tej lekcji. 1. Modyfikacja pierwsza dotyczy wyłączenia ładowania po osiągnięciu napięcia 14,4V. LELEK zaprojektowany jest do utrzymywania prądu konserwującego przy napięciu 14,4V. Zależy mi na tym aby po osiągnięciu napięcia 14,4V na akumulatorze prostownik...
Na dobrą sprawę to żarówka o odpowiedniej mocy włączona równolegle do klem akumulatora w czasie ładowania taki efekt zapewnia. To przy założeniu, że nie wyłaczą prądu na dłużej :D Pewnie lepiej by było żeby obciążać acu tylko wtedy kiedy jest czym doładowywać aku... i odłaczać po zaniku zasilania prostownika.... W akcie desperacji popełniam swój własny...
Witam szanownych Kolegów, Akumulator ołowiowy to nasz stary znajomy z samochodu. Budowa, działanie i diagnostyka znana od lat. Od lat znane są nam również jego słabe strony (duży masa i szybka degradacja ogniw jeżeli na jakiś czas pozostawimy je w stanie rozładowanym). Dla elektronika to magazyn energii do zasilania jego urządzeń. Co ważne dla magazynowania...
konki są po to,aby skompensować pulsacje,za diodą = masz piłę w zależnosci od typu diody,czy impulsowa,czy schotkiego(słyszałem że robią diody z VMOS),kondek odwraca fazę syg o 90 stop,i w pewnym stopniu znosi składowa zmienną. Za diodami jest prostokąt a właśnie co do tego mają diody?. Kondensatory rzędu 47p nic nie dadzą ( oprócz tego że połączenie...
pulsacja napięcia pulsacja napięcia alternator pulsacja dioda
wiertarka bosch wirnik oscyloskop laptop polonez odcięcie
netiaspot bridge samsung ue55mu6272
Kody do pilota uniwersalnego dla klimatyzatora Home Deluxe Procedura wymiany centrali alarmowej Integra Satel