Zwróć uwagę na kluczowe znaczenie zaznaczonego kolorem żółtym przewodu - to zarówno zasilanie wzbudzenia jak i "sense" napięcia w instalacji. Jakikolwiek "niekontakt" w tym obwodzie (przewód, wtyczka, bezpieczniki 30A i 175A) spowoduje efekty podobne do opisywanych. https://obrazki.elektroda.pl/7643802700_... Możesz na próbę odłączyć...
Pulsowaniu winny jest alternator.
Wina leży po stronie alternatora.Miałem taki sam przypadek w Fordzie Taurusie padła wtedy jedna "+" dioda .
Witam. Ostatnio zaobserwowalem 'pulsowanie' swiatel w moim pojezdzie, tak jakby nie bylo jednej fazy. lampka ladowania jednak nie zapala sie. Co moze byc przyczyna, jak to sprawdzic i ewentualnie naprawic? Dzieki.
Po odpięciu wzbudzenia alternator przestaje ładować oraz przestają pulsować światła. Czy zewnętrzne zakłócenia mogą powodować pulsacje tylko gdy alternator ładuje?
W alternatorze mogą "gwizdać" łożyska, sprawdź stan pierścieni - tych do których dochodzą szczotki które wymieniłeś. Odnośnie problemu migotania - może być padnięta dioda prostownicza lub - jak już pisałem - uszkodzone pierścienie.
Dzięki za rady. udało mi sie okazyjnie kupić uzywany oryginalny alternator i problemy z pulsowaniem zniknęły.
Nie ustabilizujesz napiecia analogowym regulatorem z,6 diodowym alternatorem. Pulsowanie bez obciazenia nawet w, oryginalnych ksiazkach napraw było jako normalne zachowanie.
Hej, co może być przyczyną pulsujących swiatel na wolnych obrotach. Widać to szczególnie jak stoję gdzieś w korku jak pulsujące światła mijania, oświetlenie kabiny. Po wyłączeniu silnika swiatla lekko przygasaja i świeca się bez pulsowania. Alternator sprawdziłem, na klemach aku jest 14,7v (nie skacze), bezpośrednio na alternatorze 14,8V. Po wlaczeniu...
Witam serdecznie . Mam problem z ustaleniem przyczyny rozładowywania akumulatora (mam nowy),po użytkowaniu kilku dniowym auta , zapalają się kontrolki na desce rozdzielczej i zanika wspomaganie oraz światła pulsują . Alternator mam nowy, sprawdzałem kilkakrotnie łodowanie (13,86V) rozrusznik zregenerowany.Jak mógłbym sprawdzić,co jeszcze może być tego...
Mam problem z instalacją elektryczną w renault vel Satis 3,5 v6. Przy odpalonym silniku szczególnie na wolnych obrotach podświetlenie deski rozdzielczej, drzwi, żarówki od świateł postojowych widocznie pulsują. Alternator zmieniony z auta w którym nie było takich objawów. Ma ktoś z Was może pomysł gdzie szukać problemu?
No to wiem, ze alternator... Po odlaczeniu pradu od szczotek problem ustaje :) Tak, ze nawet nie musze ich zamieniac.... Tyle, ze dziwne jest to, ze zmienilem tylko jeden przewod a pojawilo sie pulsowanie. Po powrocie do starego regulatora ze zuzytymi szczotkami (bo moze wczesniej sie pojawilo - tylko niezauwazylem) nic sie nie zmiania... Nie wiem jak...
Witam :) zazwyczaj nie jest to wina regulatora tylko połączenia masy w samochodzie , radzę dokładnie przeczyścić styk połączeń - szczególnie masy alternatora z karoserią samochodu , czasmi potrzebne jest poprowadzenie dodatkowego przewodu ( plecionej taśmy najlepiej miedzianej ) . Pozdrawiam :)
uszkodzone były diody na alternatorze po wymianie pulsowanie ustało
Zamiast oporników zapodać drivery led albo równolegle za opornikiem kondensator zapodać . Bo mogą pulsować od alternatora albo zmieniającego się napięcia w instalacji .
Witam. Po dłuższym czasie wracam do tematu usunięcia usterki. W tym okresie odwiedziłem kilka warsztatów bez pozytywnego efektu, straciłem tylko czas i pieniądze. Stan na dzień dzisiejszy: auto nie lubi alternatora, ulega uszkodzeniu regulator napięcia lub mostek prostowniczy lub jedno i drugie jednocześnie. Brak komunikacji z komputerem. Silnik pracuje,...
Na próbę odłącz regulator a podaj napięcie wzbudzenia za pomocą zwykłej żarówki roflektorowej i będziesz obserwował czy napięcie rośnie równo czy skokami. Będziesz wie3dział czy wina jest alternatora czy regulatora- pozdrawiam
witam wszystkich otoz mam problem z ladowaniem akumulatora w Renault 21 zawiozlem alternator do naprawy mysalem ze to wina komutatora komutator wymienili mi na nowy sprawdzili i alternator jest 100 % sprawny kiedy odpalam auto to swieci mi kontrolka od ladowania przygazuje to zniknie przy 3000obr/min zapala sie miedzy 1000 obr a 2500 obr/min na wolnych...
Lepiej jest jak klema całym obwodem przylega do bieguna.A pulsowanie może byc przez alternator (regulator napięcia ).Ewentualnie masa.
To pulsujące napięcie z alternatora poprzez diodę.
ja tak miałem w pasacie i to był regulator napięcia pulsowały zegary swiatła,lampka w kabinie.Najpierw poczysciłem wszystki masy nie pomogło wymienilkem reg i jest ok
Nie wiem za bardzo które, tylko widać na zapalonym silniku jak lekko światła pulsują
Sprawdź przewody i kostki,mocowanie na alternatorze regulatora napięcia,szczotki i komutatory(powierzchnie na wirniku,gdzie pracują szczotki),bo jak już są powycierane,to może kontrolka pulsować,a najlepiej wymontować alternator i dać do sprawdzenia,bo może się okazać,że też któraś dioda kończy żywot,lub zwarcie na uzwojeniach.
Dats rajt, regulator do wymiany, miałem dokładnie to samo w cc. Pulsowanie ustawało po włączeniu ogrzewania szyby, świateł i dmuchawy. Wymieniłem w 10 minut, poradzisz sobie.
1.Padł regulator alternatora i dlatego pulsują bo zmienia sie napiecie. zmierz miernikiem i zobacz czy skacze 2.Szczotki sie zuzyły 3.Popraw styki na regulatorze , przeczyść je, 4.Przeczyść połaczenie kabla łaczącego alternator z masą
Sprawdz szczotki w alternatorze. mi tez pulsowały światełka
Witam! Mam problem z ładowanie. Po przekręceniu stacyjki wszystkie kontrolki się palą, gdy zapalę silnik lampka od ładowania gaśnie lecz alternator nie ładuje. Niekiedy zdarza się tak że po chwili zaczyna ładować i znów przestaje. W momentach ładowania prąd pulsuje, pulsowanie widoczne jest gdy zapalę światła. Podejrzewałem szczotki i regulator napięcia...
Ale jeśli oborty silnika nie mają wpływu na częstotliwość chwilowych spadków napięć to tez może być wina alternatora ??
W tych oplach światła tak pulsują na wolnych obrotach, winą jest elektryczne wspomaganie kierownicy jak i to, że cyklicznie włącza sobie świece żarowe. 13,8V pod maxymalnym obciązeniem jest idealnie.
No nie masz bardzo wyboru ponieważ ten alternator nie posiada diod wzbudzenia, a nie rozumiem jak może nie być zamiennika to niech sklep zamówi. Natomiast nic nie napisałeś jakie masz objawy i dlaczego się uparłeś na regulator. Jedynymi usterkami tych regulatorów jest zaniżone napięcie ładowania albo najczęstsza to regulowanie pulsacyjne powodujące...
Witam. W mojej Viktorii zaczęło coś się dziać ze światłami choć ładowanie jest 14V zaczeły pulsować, więc altek na stół i tu lipa żadnych info o altku. W dokumentach jakie mi przekazał gostek co mi auto sprzedawał jest faktura na zakup nowego altka 550 zł czyli chinol. Po odkręceniu regulatora jedna szczotka jest wysoka...
To napewno jest prawdą co pisze elektrit tylko zastanawia mnie jeden fakt,że kiedyś spotkałem się z podobną sugestią serwisu i identyczną usterką -alternator valeo,i okazało się że po wymianie mostka prostowniczego /niska oporność zaporowa/ pulsowanie zniknęło. Pozdr.
Odłącz jego na chwilę,dotknij czy iskrzy.Jeżeli podczas pracy alternatora śruba robi się gorąca,to jest słaby styk jej z płytą diodową lub jest przypalona.Musisz rozebrać i zobaczyć jak to wygląda.To może być przyczyną pulsowania.
Te pulsowanie swiatel prawdopodobnie spowodowane jest uszkodzeniem regulatora napiecia w alternatorze ....
Miałem kiedyś identyczny objaw w starym escorcie - wymiana regulatora napięcia i wyczyszczenie zaśniedziałych styków w alternatorze pomogła od ręki.
Witam! Jedno pytanko - czy sprawdzałeś miernikiem napięcie na bateri i na plusie alternatora wtedy kiedy pulsują światła. Czy wskazanie też tak się wacha jak pulsują żarówki (wskazywało by to na regulator). Pozdrawiam A.G.
Witam jak w temacie, auto to VW jetta 1.8 tsi 2015r problem to reflektory bixenonowe, led. Silnik nie pracuje reflektory i inne oświetlenie ( np. oświetlenie kabiny ) zachowuje się wzorowo, po uruchomieniu silnika reflektory mrugają i bixenon wyłącza się, oświetlenie kabiny pulsuje. Po ściągnięciu paska z alternatora,( czyli sprawdzamy alternator) odpalamy...
Alternator. Mozesz podac mniej wiecej czestotliwosc pulsowania? Czy wzrasta z obrotami?
Witam Borykam się od paru dni z takim problemem, że pulsuje mi każda żarówka i światła w samochodzie przy zapalonym silniku ( na zgaszonym jest ok ). Silnik na niższych obrotach trochę szarpie, jakby tracił moc. Sprawdziłem więc napięcie ładowania i waha się w granicach 14.2V do 14.5V (wtedy wszystko pulsuje), lecz po puknięciu alternatora kluczem (...
mam pytanko wymontowałem alternator ponieważ pulsuje oświetlenie w całym samochodzie ,wyczyściłem wszystkie złacza szczotki nowe, stara była pęknięta ale nadal to samo diody sprawne pozostał regulator może to on robi jak można go sprawdzić multimetrem naprzykład.lub co jeszcze ale chyba nic nie pozostało z tego co wiem. Co wy na to
Odłącz wtyczkę od alternatora i sprawdź czy napięcie pulsuje, jak nie to regulator do wymiany, przedtem sprawdź bieżnie na których latają szczotki, jak zjechane to oddaj altek do naprawy.
O alternator tu masz rację. Rozrusznik raczej nie daleko odstawione styki. Jak odłączy alternator i zaiskrzy przy prądzie 0,5 A to już coś jest. Różnie może być , regulator lub prostownik alternatora. A napięcie przy włączonym silniku nie pulsuje ??? można to zobaczyć na światłach.Alternator musi być obciążony.
Prąd przemienny to taki który zmienia kierunek przepływu, prąd zmienny to taki który zmienia swoją wartość w czasie. Prąd przemienny zawsze jest też zmienny, ale na odwrót już nie. W przypadku alternatora w zasadzie jest to pojęcie względne - zależy jakie napięcie obierzemy za punkt odniesienia (0V, masę), ale z konstrukcyjnego punktu widzenia (ze względu...
Kontrolka ładowania się pali jak prąd płynie z akumulatora do alternatora a akumulator raczej nie ma więcej niż 12,8V. Pulsowanie było by dlatego, że brakowało by jednej z 3 faz i obrazowo przez 1/3 obrotu alternator nie wytwarzał by prądu.
Czemu upierasz się na sprawdzeniu oscyloskopem i powinno być dobrze.Nie upieram się że diody,mogą kończyć się pierścienie ,szczotki.Miałem taki przypadek że alternator pulsował tzn.zmieniało się jego obciążenie z winy regulatora napięcia.Może być połączenie poluzowane zimny lut itd.Musisz zobaczyć jak wygląda w środku ,a nie opierać się tylko na tym...
Więc następne pytanie: Czy takie pulsowanie jest szkodliwe dla akumulatora ?
Ale od czego może być spowodowane to falowanie? Coś się dzieje z alternatorem czy gdzieś indziej szukać przyczyny?
Witam! Jestem tu nowy więc przepraszam za błędy. No więc sprawa wygląda tak : po odpaleniu auta wszystkie swiatełka jakie mam mi pulsują. Sprawdziłem napięcie na alternatorze i wahało się od 16 do 18V. Na klemach już było spokojniej (oczywiście z podłączonym aku). Wymieniłem alternator na drugi i problem pozostał. I mam pytanie czy regulator jest umieszczony...
Witam! Odkopuje temat :) z przed 2 lat! Posiadam obecnie 2 alternatory od OPEL VECTRA firmy DELCO REMY, pierwszy to jest ten z początkowych postów, w którym do wymiany dioda i regulator napięcia, przeleżał tak przez 2 lata, troszkę zardzewiał ale postanowiłem go reaktywować, i trochę na nim poeksperymentować, i teraz pytanie! Gdzie kupić diody do tego...
Co do trzymania przekaźnika to tak zgadzam się z Tobą, ale jednak nie ma to nic wspólnego z "pulsowaniem" zasilania w instalacji samochodu związanego z niedomaganiem alternatora :). Co za tym idzie nie ma wpływu na światła które zasilanie dostają jednak przez przekaźnik bezpośrednio z instalacji samochodu. Ale ogólnie jako rozwiązanie dla sterowania...
Przy obrotach rzedu 1000 na minute pulsowałoby z częstotliwością 16Hz czego byś nie zauważył ( komentarz do owalu komutatora) pulsowanie musi być reakcją na niestabilność pracy regulatora. Pozdr.J.
No.. ale jak to przypasować do kierunkowskazów, o ile lampka faktycznie zapalona może pulsować na wskutek uszkodzenia regulatora, czy też alternatora. Tak są problemy opisywane, że każda odpowiedź jest dobra :D
Przyczyną nieprawidłowego działania alternatora była awaria diód wzbudzenia które niekiedy działały poprawnie co powodowało pulsowanie napięcia wyjściowego i miganie , świecenie kontrolki braku ładowania na desce rozdzielczej samochodu. Po wymianie problem został rozwiązany.
Jeśli padł prostownik albo uzwojenie twornika i alternator jedzie na jednej/dwóch fazach to czestotliwość pulsowania napiecia będzie zależała od obrotów silnika (im wyższe obroty tym słabiej zauważalne pulsowanie). Jeśli częstotliwość pulsowania nie zależy od obrotów to padł regulator. Możesz spróbować odłączyć regulator i zasilić wzbudzenie poprzez...
TEMAT dyskusji Ładowanie - Alternator Po ok 5 godz pracy ciągnika na wolnych obrotach nie pali sie ani nie ża rz y kontrolka ładowania tylko pulsuje z częstotliwością co 1-2 sekundy jak obroty wzrastaja to przestaje swiecić, lub po zapaleniu np świateł postojowych (na wolnych obrotach) Czekam na opinie Pozdrawiam Marka sprzętu? Marka alternatora? Może...
Wyczytałem na brytyjskim forum, że świecąca kontrolka ładowania świadczy o ewidentnym uszkodzeniu alternatora nawet jeśli "jeszcze" ładuje. Podczas obciążenia - światła, dmuchawa napięcie może drastycznie spadać. Polecają podmienić alternator lub co najmniej wyczyścić go, wymienić szczotki. Może jakiś dobry elektryk mógłby Ci go przemierzyć. Jak kolega...
Migotanie przy pracy silnika spowodowane jest przez alternator. Dostarcza on przecież prąd zmienny. To prawda, ale mostek prostowniczy alternatora (6D) połączony jest z akumulatorem i to on uśrednia napięcie. Działa jak baaaardzo duży kondensator. Oczywiście, można spodziewać się pulsacji, zwłaszcza przy starszym akumulatorze. Jednak w takiej sytuacji...
witam ma problem z z napięciem prądu w moim fordzie mondeo td z 94r. po uruchomieniu samochodu po 15 sekundach zaczynają pulsować swiatła. pulsuje mi też kontrolka ładowania ale przy włączonych światłach gaśnie. Dzieje mi sie to nawet po wymianie alternatora na nowy. prosze o rade.
Byłem u elektryka wymienił regulator napięcia na alternatorze i niestety po wymianie jest jeszcze gorzej po kontrolki i światła pulsują już prawie cały czas a kontrolka Brak słów.Sprawdź czy masz dobrą masę na silnik/bude. I czy gruby kabel alternatora, i akumulatora jest ok.Jak tam ok masz alternator do roboty.Tylko nie jedź już tam gdzie byłeś.
Witam. Mam ostatnio pewien problem z alternatorem (valeo). Gdy silnik jest zgaszony wszystko jest ok, natomiast gdy odpale i alternator zacznie pracować całe oświetlenie zaczyna delikatnie pulsować. Brak kontrolki ladowania nawet przy zgaszonym silniku, Ładowanie w normie, z obciążeniem waha się 14,30 - 14,35. Mam uszkodzony regulator czy prostownik.
Jak w golfie wszystko pulsuje wymień regulator. Żadne masy plusy. Dopiero po ustabilizowaniu alternatora pomierz czy nie ma spadków napięcia alt-aku.
Witam, A ja już się chciałem umawiać na regenerację alternatora, mam identyczny problem w astrze g z17dtl, na wolnych obrotach to miganie, pulsowanie widać bardziej, natomiast powyżej 1300obr/min jest już mniej widoczne a nawet prawie zanika. Jak włączę ogrzewanie tylnej szyby, światła i wentylator to też prawie nie pulsują. misiekdg Też tak miałeś?...
Tak się składa, że użytkowałem jakiś czas tego pięknego soft-choopera :). Wydaje mi się, że masz trochę zbyt niskie napięcie na instalacji, co może być związane z usterką alternatora.
Te marelli tak maja corsa , t4 , transit. Jak obciążysz to mniej pulsuje. Troche pomaga zewnętrzny regulator.
jeżeli chodzi o GOLFA 5 Z TYM silnikiem to masz alternator który podaje ci 14 V 140 A miernikiem do 20 A nie uda się przewody w mierniku ci się po chwili nagrzeją tak jakby miały się stopić jeżeli to miernik jakiś z marketu one nie są dokładne jeżeli nie masz pulsujących świateł na wolnych obrotach to miernik źle ci wskazuje. Zrób następująco na zgaszonym...
Nie koniecznie. Miałem takie same objawy w swoim aucie i winny był regulator w alternatorze. Napięcie ładowania było dobre, ale wszystko w aucie pulsowało. Po podmianie na nowy problem ustąpił.
Kolego Madera . Alternator jest samowzbudny bo posiada diody wzbudzenia . Do inicjacji wzbudzenia wystarczy pozostałość magnetyczna plus 0,1-0,2 A z kontrolki ładowania podawane do regulatora. Większa ilość faz przed mostkiem zmniejsza pulsowanie prądu .Serwisowanie ,jak Kolega napisał identyczne.
Zimny silnik w fazie nagrzewania ma podwyższone obroty i idzie równo i stabilnie, problem pojawia się gdy silnik osiągnie swoją temperaturę pracy; silnik ma spore wahania obrotów. Podczas podglądu parametrów nic niepokojącego nie zauważyłem, poza dwoma parametrami- kąt wyprzedzenia zapłonu (skacze od 5 do 20 stopni) oraz generator field- wahania od...
Tylko po co skoro ładowanie ma dobre? A skąd ma dobre skoro mu światłą pulsują? Nie przesadzaj, jest to nawet wk........ce.
Dobrze by było ustalić jaki charakter ma to miganie, tzn. napięcie pulsuje "w górę" czy "w dół". Jeśli w górę to uszkodzony jest regulator, jełi w dół to może być uszkodzona któraś z diod mostka, zwarcie na instalacji lub uszkodzony akumulator. Przy "dwupunktowym" regulatorze jest to też objaw zużycia alternatora ale w tym przypadku można to raczej...
Witam. BMW E90 2.0D 2010r silnik N47D20. Podjechał kolega co by mu sprawdzić ładowanie gdyż pulsują mu światła. Zmierzyłem, napięcie wynosi 15,35 V. Odpiąłem kostkę od alternatora i ładowanie 14,3 V. Czy w tym aucie jest już dwie usterki; uszkodzony alternator oraz uszkodzony moduł świateł? Pozdrawiam Ambroży.
Wtyk do kompa wyczyszczony,alternator wyjęty i sprawdzony na stole ok.Dodam,że lekko pulsują światła.Co jeszcze?
u mnie tez daje sie zauwazyc niewielkie pulsowanie swiatel na wolnych obrotach przypuszczam jednak ze to jest normalne ,, prad 3 fazowy z alternatora ,, przy obciazeniu na niskich obrotach moze byc odczuwalny jako niewielkie pulsowanie swiatel , ladowanie w normie . mostka nie sprawdzalem bo i po co skoro ladowanie jest w porzadku auto sc 900 99 r....,...
Zmierz napięcie ładowania, raz na akumulatorze. drugi raz na wyjściu z alternatora .Powinno być w granicach 14,4 V.
moim zdaniem bedzie to problem masy i/lub polaczen przy alternatorze - u mnie dzialy sie niezle cuda (1,6GLI) dopuki nie wymienilem kabli masy a przy okazji dolozylem jeden dodatkowy przykrecony do bloku, pulsowanie swiatel problemy z rozruchem itp. zacznij od masy potem regulator, i alternator na akumulator raczej bym nie liczyl
Witam Mam podobny problem.U mnie kontrolka Mil pulsuje najczęściej na trasie , piąty bieg obroty dokładnie 3000 ,magiczne ,bo wystarczy lekko wyrównać prędkość,i na tych 3000 gwałtownie przyspieszyć ,kontrolką przestaje migać. Zdarzało mi się, rzadko ,że Mil pulsowała przy 2000 obr,ale w podobny sposób stosuje z pedałem przyspieszenia.Wymieniałem jak...
Mam dziwne objawy z kontrolką ładowania tzn. jadę samochodem gdy naciskam na gaz to pulsuje kontrolka ładowania, puszczam gaz to kontrolka gaśnie. Sprawdź najpierw stan i napięcie paska alternatora, stan wszystkich kół pasowych paska alternatora (czy nie są wyrobione), mocowanie koła pasowego alternatora ewentualnie jeśli jest możliwość żeby się poluzowało...
1. wymontować 2. wymienić 3. zamontować narzędzia, klucz 8,10,13,17,19, ściągacz do łożysk, lutownica, materiały lakier nitro, cyna ,sznurek np. dratwa wymień a masz spokój na 200,000 km , brak problemów z pulsowaniem świateł albo kontrolki ładowania wiem co piszę męczę się z tym prawie na codziń
O ile mi wiadomo w "dieslach" sygnał o prędkości obrotowej silnika jest brany właśnie z alternatora, więc brak informacji o obrotach po odłączeniu tej wtyczki wszystko tłumaczy. Nie widziałem jednak takiego przypadku jak twój, muszę więc trochę pozgadywać (i możliwe że nie trafię). Rozumiem że po przekroczeniu tych magicznych 2800 RPM pulsowanie światła...
Wygląda że alternator ( uzwojenia ) uszkodzony. Podmień na inny , to będzie wszystko jasne . Jeszcze masę i połączenia silnoprądowe bym najpierw posprawdzał .
https://filmy.elektroda.pl/33_1696425126... Dzień dobry, Toyota Yaris 2 z 2007. Po wymianie uszkodzonej cewki zapłonowej taki efekt jak na filmie. Na desce rozdzielczej pulsujące różne łapki. Może to przypadek że uszkodzenia wystąpiły równocześnie. Ładowanie prawidłowe napięcie w normie. Podmieniłem akumulator. Wymieniłem alternator. Brak poprawy....
Po dłuższych obserwacjach zauważyłem, że przy wyłączonych np. światłach, kiedy miga kontrolka ładowania oświetlenie kabiny lekko pulsuje, wskazówka obrotomierza podłącz0onego pod alternator nie jest stabilna (waha się w niewielkim zakresie). Multimetr nie pokazuje wahań napięcia, oscyloskop by może to pokazał. Dodano po 1 Wymieniłem regulator na używany,...
Swojego czasu miałem w Wartburgu założony jakiś polski wynalazek - regulator elektroniczny o pracy ciągłej, nadawał się do zużytych alternatorów, żeby na wolnych obrotach nie pulsowały światła, miał też potencjometr do regulacji napięcia ładowania w zakresie 13-15V, w przeciwieństwie do typowego regulatora, który dołącza albo odłącza prąd wzbudzenia,...
Witam Jeżeli po odpaleniu wszystko jest dobrze,a po dłuższej jeździe jest problem,to stawiam w pierwszej kolejności na regulator(miałem przypadek że po nagrzaniu zaczeło pulsować),oczywiście najpierw pomiar ładowania.Mogą też być diody.Lecz wiąże się to z rozebraniem alternatora.
TEMAT dyskusji Ładowanie - Alternator Po ok 5 godz pracy ciągnika na wolnych obrotach nie pali sie ani nie żaży kontrolka ładowania tylko pulsuje z częstotliwością co 1-2 sekundy jak obroty wzrastaja to przestaje swiecić, lub po zapaleniu np świateł postojowych (na wolnych obrotach) Czekam na opinie:idea: Pozdrawiam
Znalazłem usterke, przeczyściłem styki przewodu masowego wszedzie, badająć miernikiem spostrzegłem że między samym alternatorem a akumulatorem jest 0,5V różnicy. Gdzieś zginęła masa na silniku...pulsowanie świateł ustało pozdrawiam, tak na marginesie gdyby ktoś pytał regulator bosha - 35zł mitshubishi ok 65zł zależy gdzie, pozdrawiam
Jak to rozwiazac bez uzywania generatora prądu? Bo chodzi o to zeby uklad byl prosty i zeby diody wskaznikowe zasilane były z zasilacza/baterii oraz aby układ był jak najczulszy. Wiadomo, uzycie silniczka/alternatora nie wchodzi w gre bo starzł by zbyt duze obciazenie dla skrzydeł.
mam od roku Astrę 1,7 dti Isuzu 2002 problem polega na tym ze pewnego dnia padł mi akumulator. jako ze był juz stary zacząłem od wymiany. nie pomogło ten nowy tez wykorkował po kilku dniach jazdy. mechanik zaczął od wymiany paska. może trochę było lepiej ale od razu polecili wymianę alternatora. rzeczywiście od początku regulator napięcia nie był najlepszy...
Napięcie wynosi 14,4V Nie pulsuje ale przy dużym obciążeniu spada poniżej 13V Na biegu jałowym (50-70% maksymalnej mocy alternatora) to prawidłowe wyniki. Sprawdź, czy osiąga 14,4V przy 3000 obr/min.
Chociaż wątpię bo on ma za małą pojemność więc chyba jest tylko filtrem .... Ten kondestor słyży właśnie jako taki filtr. Może niemasz "dobrej" masy na alternatorze. Kiedyś co prawda nie samochodzie, ale problem miałem podobny na akumulatorku było 18 i nawet rosło. Przyczyną tego był brak masy przy regulatorze napięcia. U siebie masz regulator razem...
Po wymianie alternatora, alternator ma ładowanie ale po przejechaniu kilku kilometrów przepala bezpiecznik od kontroli alternatora (ten przy kierownicy) jak przepali to nie ma ładowania, jak założę nowy bezpiecznik znów ma ładowanie i znów przepala i wywala kontrolkę, check engine. Podpięcie pod Diagnoskop Launch wykryło zbyt wysokie napięcie na sterowaniu...
Pomocy! Po wymianie alternatora i odpięciu akumulatora na 24 h pojawił sie mały problem: przekażnik pompy paliwowej pulsuje lecz jej nie załącza auto nie odpala - check nie pali sie immo gaśnie. Po wyjęciu przekaźnika zapala sie check - można odczytać błędy pojawia sie 1500 oraz 1510. Jakieś porady??
Witam, dzisiaj zdemontowałem alternator z auta, chcę wymienić mu bebechy czyli szczotki, regulator i mostek, bo od pewnego czasu strasznie napięcie mi skacze od 13-15V i zarówki i podświetlenie w aucie pulsują, dopiero jak sie wkręci go na wyższe obroty >2 tys. to pulsowanie zanika i ładuje 14,0-14,2V. Po demontażu zauważyłem, że altek był już kiedyś...
witam mam VW GOLF'a II, jest w nim alternator firmy valeo. kiedyś znikło całkiem ładowanie, pierwsza diagnoza - regulator, został zmieniony na zamiennik firmy HELLA, po niecałym tygodniu zaczey pulsować światła, po "ekspertyzie" mechanika ta sama diagnoza ze znów zaczął szwankować, został zmieniony na regulator firmy MOTOROLA, po raptem dwóch tygodniach...
Aaaaha nie doczytałem no to pozostaje alternator.
Czyli jest to pulsowanie napięcia w instalacji generowane przez układ ładowania. Zastanawia mnie to 15V. Dla aku może być zabójcze. Tak, problem przy 6-diodowym alternatorze zwykle polega na tym że zarówno napięcie zasilania wzbudzenia jak i "sense" aktualnego napięcia idzie sobie z + akumulatora przez stacyjkę i przewód do regulatora. Na tej trasie...
Na wstępie witam wszystkich forumowiczów ! Posiadam samochód Audi a4 (b5) z 2000r. Auto posiada oryginalne xenony ktore jednak mają tendencję do szybkiego pulsowania. Zachowują sie podobnie jak światło w domu gdy ktoś spawac zaczyna. Jednak to pulsowanie jest deliktane, po dokładniejszym przyjrzeniu sie to widać. Gdy silnik leci na wolnych obrotach...
Brudne klemy akumulatora, lub jego połączenie z masą - stale napięcie pulsujące (!!) z alternatora przenika do instalacji. Radio samochodowe ma filtr na wejściu. Co do diagnozy, to podłącz kondensator elektrolityczny 4700µF/25V równolegle przy samym gnieździe zapalniczki, z którego zasilasz dodatkowe urządzenia. Jeżeli efekt zakłuceń zniknie, wyczyść...
Witam wszystkich. Zmagam się z nietypową przypadłością auta. Po nagrzaniu na wolnych obrotach silnika zaczyna falować obrotami w górę i w dół, od wolnych 635 do 1100 a czasem spada poniżej 600 do 550 obrotów. W tym czasie zapalone światła mijania i wentylator kabiny na 2. Normalne obciążenie moim zdaniem i nie powinno nic falować. Auto trafiło do mnie...
Ja mam też problem. po odpaleniu mojego kaszlaka mam ładowanie, ale kiedy wchodzę na większe obroty mam ładowanie naprzemian mocniejsze o pare procent i słabsze. Jak mam włączone światła to świecą jak gdyby pulsowały słabiej i mocniej, jak zejde z obrotów swiecą normalnie . Co to może być??? Proszę o POMOC. Szczotki wymieniłem, regulator wymieniłem....
pulsowanie żarówki pulsowanie dźwięku impulsowy pulsowanie
zasilacz regulowany chiński żarówka mruga podłączeniu sprezarka agregatu
uniden ubc92xlt uniden ubc92xlt
Bezpiecznik rozrusznika Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 - lokalizacja i numer Siemens Siwamat XS 423 - Migająca kontrolka końca programu