Miałem kiedyś identyczny objaw w starym escorcie - wymiana regulatora napięcia i wyczyszczenie zaśniedziałych styków w alternatorze pomogła od ręki.
witam wszystkich otoz mam problem z ladowaniem akumulatora w Renault 21 zawiozlem alternator do naprawy mysalem ze to wina komutatora komutator wymienili mi na nowy sprawdzili i alternator jest 100 % sprawny kiedy odpalam auto to swieci mi kontrolka od ladowania przygazuje to zniknie przy 3000obr/min zapala sie miedzy 1000 obr a 2500 obr/min na wolnych...
moja rada to swiruje panu regulator napiecia w tym alternatorze badz ktoras z diod prostowniczych sie przegrzewa
Poprzednicy byli blisko na sto 100% diody w alternatorze.
Migotanie zostało wyeliminowanie po zmianie w ustawieniach wariantu na Xenon.
Prądu nie sprawdzałem bo nie mam miernika o takim zakresie a napięcia to jak pisałem są raczej w odpowiednim zakresie tj. 13,8-14,2 V zależnie od obciążenia chociaż jak wystepuje pulsowanie to napięcia skaczą od około 14,2 do 13,7 a jak nie pulsują to napięcie ani drgnie. Klimatyzacja czy załączona czy nie to jest tak samo, pasek cały, nieposzarpany...
uszkodzone były diody na alternatorze po wymianie pulsowanie ustało
sprawdź jeszcze dokładnie masę na alternatorze
Przy obrotach rzedu 1000 na minute pulsowałoby z częstotliwością 16Hz czego byś nie zauważył ( komentarz do owalu komutatora) pulsowanie musi być reakcją na niestabilność pracy regulatora. Pozdr.J.
To nie są bezpieczniki alternatora
To był jednak regulator napięcia, a przy okazji za jednym rozebraniem szczotki sie nowe pojawiły w moim alternatorze.
sprawdz regulator napiecia lub szczotki w alternatorze sa moze na wykonczeniu
Sprawdzić napięcie na czerwonym kablu trzypinowej wtyczki regulatora.
Za wysokie ładowanie, coś z alternatorem chyba że miernik przekłamuje.
ale kolego co do wymiany?? Klemy czy alternator?
cos z ładowaniem. Sprawdzic naciag paska, sprawdzic klemy, + na alternatorze, masy.
Dzięki za odpowiedz.Problem nie dawał mi spokoju i ostatnio przełożyłem alternator od znajomego ponieważ myślałem, że problem tkwi w okablowaniu lecz na jego alternatorze jest wszystko o.k.
Witam. BMW E90 2.0D 2010r silnik N47D20. Podjechał kolega co by mu sprawdzić ładowanie gdyż pulsują mu światła. Zmierzyłem, napięcie wynosi 15,35 V. Odpiąłem kostkę od alternatora i ładowanie 14,3 V. Czy w tym aucie jest już dwie usterki; uszkodzony alternator oraz uszkodzony moduł świateł? Pozdrawiam Ambroży.
Spokojnie, nie tylko alternator jest odpowiedzialny na mryganie świateł. Może coś się dzieje z elektroniką i załącza się jakiś odbiornik. Można by sprawdzić cęgowym amperomierzem czy pobierany prąd jest stabilny czy nie. tylko na włączonych swiatlach mijania I co jak wyłączy światła mijania to alternator dostaje cudownego ozdrowienia?? jesli wyłączone...
A w pełni naładowany akumulator to kontrolka może się zapalić, dlaczego jak zapalę światła nawet pozycyjne to jest ok
Wyczytałem na brytyjskim forum, że świecąca kontrolka ładowania świadczy o ewidentnym uszkodzeniu alternatora nawet jeśli "jeszcze" ładuje. Podczas obciążenia - światła, dmuchawa napięcie może drastycznie spadać. Polecają podmienić alternator lub co najmniej wyczyścić go, wymienić szczotki. Może jakiś dobry elektryk mógłby Ci go przemierzyć. Jak kolega...
Hej, co może być przyczyną pulsujących swiatel na wolnych obrotach. Widać to szczególnie jak stoję gdzieś w korku jak pulsujące światła mijania, oświetlenie kabiny. Po wyłączeniu silnika swiatla lekko przygasaja i świeca się bez pulsowania. Alternator sprawdziłem, na klemach aku jest 14,7v (nie skacze), bezpośrednio na alternatorze 14,8V. Po wlaczeniu...
Po odpięciu wzbudzenia alternator przestaje ładować oraz przestają pulsować światła. Czy zewnętrzne zakłócenia mogą powodować pulsacje tylko gdy alternator ładuje?
Witam Borykam się od paru dni z takim problemem, że pulsuje mi każda żarówka i światła w samochodzie przy zapalonym silniku ( na zgaszonym jest ok ). Silnik na niższych obrotach trochę szarpie, jakby tracił moc. Sprawdziłem więc napięcie ładowania i waha się w granicach 14.2V do 14.5V (wtedy wszystko pulsuje), lecz po puknięciu alternatora kluczem (...
Witam, Po wielu próbach i testach stwierdziłem że Użytkownik Alfred_92 miał 100 procent racji. Z jednego pierścienia zrobiło się jajko szczotka na regulatorze była jakieś 2 mm krótsza od drugiej. Za 50zł kupiłem okazyjnie taki sam alternator i teraz w końcu wszystko działa tak jak powinno. Dziękuję za pomoc.
Sprawa wygląda tak: jak jest nie nałdowany akumulator(np po rozruchu to ciagnie duży prąd) wtedy jest falowanie gdy już sie podładuje to brak falowania Podejżewam,że alternator został dobrany do mniejszego akumulatora, prducent chcac zaoszczedzic na nowym alternatorze dorzucil przewód oprowy. Podaj dane akumulatora i alternatora.
Witam, mam problem ze swoim Citroenem Xsarą z 2002 roku, silnik 1.4 benzyna. Otóż kilka dni temu pojawiły się problemy z ładowaniem. Pierwszym objawem były pulsujące wszystkie światła - wyglądało to na kończący swe życie alternator ale żadna kontrolka nie świeciła się a ładowanie była na poziomie około 14V. Następnie jadąc w trasie zapaliła mi się kontrolka...
Witam Od jakiegoś czasu gdy jeżdżę na światłach, zauważyłem że wszystko pulsuje. Mianowicie światła, podświetlenie deski rozdzielczej - krótko mówiąc wszystko. Dodam że ani razu nie zaświeciła mi się kontrolka akumulatora. Ma ktoś pomysł co to może być? i czy nie stanę kiedyś na trasie z tego powodu? Pozdrawiam
Dzien dobry. Mam problem z tą o to fabią. Problem jest taki że pulsują swiatła, generalnie przód i tył. Został zmieniony regurator napiecia z firmy Bosch w alternatorze gdyż nie było ładowania, ponadto został sprawdzony pod obciazeniem 70amper i jest w 100% pewny. Został tez zmieniony akumulator. Po podłaczeniu komputer w parametrach byo widac jak na...
Mam problem z przeładowaniem akumulatora. Pacjent to Żiguli 2101 1300ccm, rocznik 80 Od kilku dni zauważyłem, że światła i kontrolki zaczęły pulsować. Zakupiłem nowy ori regulator o numerach 1720001 (nr.20 na schemacie) oraz przekaźnik (niby też regulator) PC702 (nr.5 na schemacie) Po wymianie zero różnicy. Tester pokazuje, że ładowanie pulsuje. Od...
Witam, mam problem ze swoim e46 2.2 benzyna mianowicie. Po odpaleniu samochodu cała elektryka tzn. światła wewnątrz na zewnątrz mrugają plus do tego dmuchawa chodzi pulsacyjnie przez jakieś 2-3 min potem problem ustaje. Zaznaczę że na zapłonie wszystko działa bez zarzutu. Obstawiam, że coś z alternatorem(szczotki wymieniłem i napięcie pokazywało okej)...
Witam serdecznie . Mam problem z ustaleniem przyczyny rozładowywania akumulatora (mam nowy),po użytkowaniu kilku dniowym auta , zapalają się kontrolki na desce rozdzielczej i zanika wspomaganie oraz światła pulsują . Alternator mam nowy, sprawdzałem kilkakrotnie łodowanie (13,86V) rozrusznik zregenerowany.Jak mógłbym sprawdzić,co jeszcze może być tego...
Gdzieś może dawać małe zwarcie. PS. Nie jestem pewien ale czasem 14V to nie za dużo?? Wydaje mi się, że alternator w ładowaniu powinien dawać to samo co aku, czasem nie przeładowuje?? (o to pytam bo pewien nie jestem ;) ) Nie,to jest normalne napięcie ładowania , moim zdaniem to problem albo z przekaźnikiem świateł albo włącznikiem zespolonym przy...
Nie wiem za bardzo które, tylko widać na zapalonym silniku jak lekko światła pulsują
Witam. Problem dotyczy auta Ford mondeo mk3. Po rozgrzaniu, zaczyna delikatnie mrugać oświetlenie w samochodzie (deska rozdzielcza, światła zewn...). Jeśli silnik nie jest rozgrzany, napięcie mierzone na akumulatorze jest stałe (oscyloskop pokazuje idealnie prostą linię). Po kilkunastu kilometrach i po rozgrzaniu auta - zaczyna się dyskoteka. Mruga...
Ludzie, przecież napisałem, że smarowałem paski - pryskałem przeróżnymi specyfikami. Takie zabiegi mają wpływ na zupełnie inne dźwięki. Potem wymieniłem je na nowe, naciągałem ze sto razy i popuszczałem - żadnego wpływu na gwizd. Poza tym alternator był rozbierany trzy razy. Najpierw przy wymianie łożysk, potem przy wymianie stojana i w między czasie...
W tym, który "trafia" w niebieski to napięcie wyprostowane, w przybliżeniu takie jak w danej chwili jest na wyjściu alternatora. Na tym drugim jest napięcie pulsujące, niewyprostowane, pobierane dla sygnału obrotomierza (poprzez ECU) czyli skądinąd znany styk W . Pozdrowienia i zadowolenia z Octavii!
Byłem u elektryka wymienił regulator napięcia na alternatorze i niestety po wymianie jest jeszcze gorzej po kontrolki i światła pulsują już prawie cały czas a kontrolka Brak słów.Sprawdź czy masz dobrą masę na silnik/bude. I czy gruby kabel alternatora, i akumulatora jest ok.Jak tam ok masz alternator do roboty.Tylko nie jedź już tam gdzie byłeś.
Zamiast oporników zapodać drivery led albo równolegle za opornikiem kondensator zapodać . Bo mogą pulsować od alternatora albo zmieniającego się napięcia w instalacji .
Te marelli tak maja corsa , t4 , transit. Jak obciążysz to mniej pulsuje. Troche pomaga zewnętrzny regulator.
Kolega grypol dobrze streścił i przypomniał wiedzę szkolną na temat alternatorów. Ja dodam, że też osobiście widziałem efekty po odłączeniu akumulatora od instalacji przy pracującym silniku na wolnych obrotach. Włączone były światła i pojawiło się ich silne migotanie z częstotliwością około 5...10 Hz. Na szczęście nie spaliło żarówek, ani elektroniki...
Tak się składa, że użytkowałem jakiś czas tego pięknego soft-choopera :). Wydaje mi się, że masz trochę zbyt niskie napięcie na instalacji, co może być związane z usterką alternatora.
Witam! Odkopuje temat :) z przed 2 lat! Posiadam obecnie 2 alternatory od OPEL VECTRA firmy DELCO REMY, pierwszy to jest ten z początkowych postów, w którym do wymiany dioda i regulator napięcia, przeleżał tak przez 2 lata, troszkę zardzewiał ale postanowiłem go reaktywować, i trochę na nim poeksperymentować, i teraz pytanie! Gdzie kupić diody do tego...
Swojego czasu miałem w Wartburgu założony jakiś polski wynalazek - regulator elektroniczny o pracy ciągłej, nadawał się do zużytych alternatorów, żeby na wolnych obrotach nie pulsowały światła, miał też potencjometr do regulacji napięcia ładowania w zakresie 13-15V, w przeciwieństwie do typowego regulatora, który dołącza albo odłącza prąd wzbudzenia,...
Jak w golfie wszystko pulsuje wymień regulator. Żadne masy plusy. Dopiero po ustabilizowaniu alternatora pomierz czy nie ma spadków napięcia alt-aku.
Co do trzymania przekaźnika to tak zgadzam się z Tobą, ale jednak nie ma to nic wspólnego z "pulsowaniem" zasilania w instalacji samochodu związanego z niedomaganiem alternatora :). Co za tym idzie nie ma wpływu na światła które zasilanie dostają jednak przez przekaźnik bezpośrednio z instalacji samochodu. Ale ogólnie jako rozwiązanie dla sterowania...
Nie koniecznie. Miałem takie same objawy w swoim aucie i winny był regulator w alternatorze. Napięcie ładowania było dobre, ale wszystko w aucie pulsowało. Po podmianie na nowy problem ustąpił.
Po wymianie alternatora, alternator ma ładowanie ale po przejechaniu kilku kilometrów przepala bezpiecznik od kontroli alternatora (ten przy kierownicy) jak przepali to nie ma ładowania, jak założę nowy bezpiecznik znów ma ładowanie i znów przepala i wywala kontrolkę, check engine. Podpięcie pod Diagnoskop Launch wykryło zbyt wysokie napięcie na sterowaniu...
Witam ponownie. Tym razem mam pytanie jeszcze jedno - gdyż najprawdopodobniej cały ten alternator był o d... rozbić - obecnie po przekroczeniu 4tys obrotów wszystko zaczyna pulsować, całe podświetlenie deski, światła, zegarek - dosyć szybko miga - wygląda to tak jakby było podbicie na ok. 2-3V i spadek i w miarę wzrostu obrotów - wzrasta częstotliwość...
Alternator przy niskich obrotach ma zbyt małą wydajność i nie zaspokaja zapotrzebowania odbiorników i światła przygasają. Nie zapominaj też, że aku nie jest wtedy doładowywany.
W moim MKIII na wolnych obrotach pulsują światła wewn/zewn. "fachowcy" w serwisach stwierdzili,że to typowe dla mondka i że problem tkwi w tym ,że alternator -ściślej mówiąc regulator napięcia-jest sterowany poprzez CAN BUSa z modułu PCM (komp.silnika).Czy jest to prawda ? :?::?: Sprawdzałem alternator i nie znalazłem złącza CAN. Spawdzałem szczotki...
Witam, U mnie występuje takie zjawisko: - czasami (nie wiedzieć dlaczego akurat wtedy) pulsują światła, deska rozdzielcza itp, - przy włączeniu kierunkowskazów i/lub STOPu jarzy się lampka ładowania. Ładowanie jest OK, posiadam 9-diodowy alternator, nowy regulator napięcia. Diody w alternatorze sprawdzałem (żarówką) - są dobre. Jeśli ktoś miałby pomysł,...
Witam, A ja już się chciałem umawiać na regenerację alternatora, mam identyczny problem w astrze g z17dtl, na wolnych obrotach to miganie, pulsowanie widać bardziej, natomiast powyżej 1300obr/min jest już mniej widoczne a nawet prawie zanika. Jak włączę ogrzewanie tylnej szyby, światła i wentylator to też prawie nie pulsują. misiekdg Też tak miałeś?...
Czasami jak dioda prostownicza lub uzwojenie stojana ulegnie uszkodzeniu to sa takie objawy.Brak jest jednej fazy(alternator jest trojfazowa pradnica)i napiecie jest pulsujace.
Jakiekolwiek uszkodzenie mostka objawiało by się silnym pulsowaniem świateł. Napięcie nawet na poziomie 12.8V pod pełnym obciążeniem na wolnych obrotach jest akceptowalne. A to niby dlaczego ?. Światła byłyby żółte zamiast białych (powiedzmy) ale widoczne pulsowanie?A ponadto przy 12,8V to już się kontrolka ładowania zwykle pali :)
witam mam VW GOLF'a II, jest w nim alternator firmy valeo. kiedyś znikło całkiem ładowanie, pierwsza diagnoza - regulator, został zmieniony na zamiennik firmy HELLA, po niecałym tygodniu zaczey pulsować światła, po "ekspertyzie" mechanika ta sama diagnoza ze znów zaczął szwankować, został zmieniony na regulator firmy MOTOROLA, po raptem dwóch tygodniach...
Witam. Mam problem jak w temacie. Po odpaleniu silnika mam na aku. 16-17v i jest to przeskok naopięcia sinusoidalny o okresie około 3Hz niezależnie od obrotów silnika. Problem wykryłem jadąc na 2-ce bez nogi na gazie kiedy to silnik zaczął pulsować i szarpać. Sprzęgło gaz do połowy a światło w kabinie nadal pulsuje. Rano zajżałem a tam 17V!!! Altrnator...
Witam! Mam problem z ładowanie. Po przekręceniu stacyjki wszystkie kontrolki się palą, gdy zapalę silnik lampka od ładowania gaśnie lecz alternator nie ładuje. Niekiedy zdarza się tak że po chwili zaczyna ładować i znów przestaje. W momentach ładowania prąd pulsuje, pulsowanie widoczne jest gdy zapalę światła. Podejrzewałem szczotki i regulator napięcia...
Na wstępie witam wszystkich forumowiczów ! Posiadam samochód Audi a4 (b5) z 2000r. Auto posiada oryginalne xenony ktore jednak mają tendencję do szybkiego pulsowania. Zachowują sie podobnie jak światło w domu gdy ktoś spawac zaczyna. Jednak to pulsowanie jest deliktane, po dokładniejszym przyjrzeniu sie to widać. Gdy silnik leci na wolnych obrotach...
Pomyliłęm się. nie 70A, a 80A.Alternator jest Valeo. W nastepnych rocznikach wkładali juz 90A i 120A. Tylko tak sobie myślę że jakby zdechła dioda to by pewnie światła pulsowały, ale nic takiego nie ma. Dodano po 8 POliczyłem ze swiatła (mijania,drogowe, przeciwmgielne, pozycyjne) to około 400W. Do tego dochodzi dmuchawa wnętrza i wiatraki na pierwszym...
Witam mam problem z Mercedesem W124 250 diesel otóż po uruchomieniu silnika i po włączeniu świateł włącza mi się kontrolka SRS i czasami jest tak ze gaśnie i się zapala i tak samo jest jak włączę climatronic przełączam nadmuch gorą dol i w ogóle tak samo SRS zapala się i gaśnie , oraz radio raz się włącza i wyłącza radio montował sam pod stacyjkę jak...
witam, Ford Explorer 4,0 rok 1999,podczas pracy silnika światła,oświetlenie licznika,radio,generalnie wszystko co elektryczne pulsuje,na tą okoliczność podmieniłem alternator na inny-bez zmian dalej mruga. Oddałem mój alternator do regeneracji,komutator,szczotki,łożyska wymienione,wirnik sprawdzony-prosty. kupiłem nowy regulator napięcia-nic,dalej mruga....
alternator pulsujące światła światła pulsujące pulsujące światła
gramofon mechanika płyta główna długi krótkie sprawdzić wtryski benzyna mazda
widzenie przez ściany widzenie przez ściany
Migające diody w lodówce Indesit - kody błędów i rozwiązania Uszczelka pod czujnik temperatury VW T4 - O-ring