Pierwszy cylinder ma być w górnym martwym punkcie i wtedy ustawiasz na znaki na równo.
Witam musisz ustawić tłok nr 1 w górnym martwym punkcie i ustawić zapłon jakoś tak to ma być
Witam, po remoncie silnika ustawiłem zawory w Zetorze 7211 na 0,25. GMP znalazłem poprzez wykręcony wtryskiwacz. Zetor jak trochę popracuje to chciałbym sprawdzić luzy zaworowe czy się coś zmieniło. Chciałbym się dowiedzieć jak znaleźć górny martwy punkt bez wykręcania wtryskiwaczy? Są jakieś znaki gdzie mogę to ustawić?
Przy dociaganiu głowicy wszystkie tłoki miałem w połowie. Z tego co wiem teraz mam ustawić górny martwy punkt pierwszego tłoka-
Pompę "znak na za pięć dwunasta" a wał na 10 lub 12 stopni(zależy od rocznika) przed górnym martwym punktem nie na zero.Reszta regulacji zegarem lub testerem ale powinien odpalić.
Witam położenie 1 to 10 stopni a 2 to górny martwy punkt.... pozdrawiam
Masz kolego za wczesny zapłon . Paliwo powinno zaczynać się podnosić w momęcie pokazania sie pierwszych znaków na kole , ponieważ te drugie oznaczają GMP czyli tłok w górnym martwym punkcie .
O - górny martwy punkt Z - punkt zapłonu Nic nie zmieniaj
Witaj! Zacznij od wstawienia starego układu zapłonowego. Ustaw tak jak był ustawiony. Wykręć świecy ustaw tłok przed górnym punktem, postaraj się ustawić zapłon tak,żeby w momencie podchodzenia tłoka na Górny martwy punkt była iskra. Jak tak będziesz miał to sprawdź paliwo czy dochodzi do gaźnika. Na wykręconą świecę załóż kabel i zobacz czy jest iskra....
Dobra, pompa zrobiona, wtrysk także. Ale jest jedno ale i to duże :/ , nie mogę ustawić kąta wtrysku, mam zaznaczony punkt górnego martwego punktu ( na kole nie było znaku to ustawiłem drucikiem wpuszczanym przez otwór po wtrysku ;) ) i gdy chciałem ustawić kąt wtrysku na 30° ale nie mogę i ostatecznie zostawiłem pompę bez podkładek i wtedy osiągnąłem...
Bez blokady również potrafię ustawić górny martwy punkt. Obracałem wałki o 180 stopni i albo napierwszym tłoku się blokuje albo na czwartym. Edit: Tak sprawdzałem wałki wg tego tematu już wczoraj.
Mam jeszcze pytanie odnośnie znaków na kole zamachowym wygląda to następująco: http://obrazki.elektroda.net/76_12517019... Jak należy rozumieć te znaki, jeśli znak "O" pokrywa się z nadlewem obudowy sprzęgła czy jeśli znak "I" to mamy górny martwy punkt na pierwszym cylindrze?
A nie wystarczy teraz obserwować żeby tłok był w górnym martwym punkcie żeby oba zawory były zamknięte i ustawić zawory Pewniej jest jak jeden jest otwarty, to drugi musi być zamknięty i mieć luz. Pozdrawiam i powodzenia
Witam. Jest kilka sposobów, jeżeli masz silnik z aparatem zapłonowym z przerywaczem to można podpiąć żarówkę pomiędzy wyjśćie styków przerywacza a masę. Potem trzeba ustawić wał korbowy tak aby w pierwszym cylindrze tłok był GMP (górny martwy punkt, pierwszy cylinder to ten od strony rozrządu) Trzeba też zwrócić uwagę na to aby w tym położeniu tłoka...
Bez doświadczonego w TS-ach mechanika nie zabierałbym się do tajkiej wymiany. Jak już słusznie wspomniał Stanisław 1 niezbędne tu będą blokady wałków i jesli mechanik nie wie co to takiego to uciekaj od niego. I ważne jest też ustawienie pierwszego tłoka na GMP (górny martwy punkt)
Ustawienie pompy było sprawdzane przy jej wymianie i w górnym martwym punkcie było na godzinę 9 ustawione, czyli prawidłowo.
Witam Jeśli nie masz iskry przyczyny mogą być następujące: -uszkodzony przewód świecy, proponuje wymienić; -sprawdź magneto czy są wszystkie magnesy, wymień klin na nowy jeśli jest taka potrzeba; -jeśli dalej brak iskry wymień cewkę prawdopodobnie uszkodzona; -a na koniec ustaw dobrze zapłon nie będzie szarpał przy zapalaniu (trzeba ustawić 3,5 +/-...
Trzeba ustawić tłok w górnym martwym punkcie zaznaczyć na karterze punkt i tak ustawić zapłon aby w tym samym punkcie przy oświetlaniu lampą stroboskopową było oznaczenie F z koła magnesowego. Dodano po 31 Wtyczka I czerwono-czarny -zasilamie modulu biało-niebieski - drugi koniec impulsatora? sprawdź Wtyczka II biały -do regulatora napięcia (ładowanie)...
Ustawiasz na 5 stopni przed górnym martwym punktem , w tym miejscu przerywacz ma zacząć się rozwierać - palec w stronę kabla 1 cylindra.
Witam . Jak w temacie problem dotyczy Ursusa C330. Silnik po remoncie, dostał nowe tuleje, szlif wału, pompa wtryskowa po regeneracji oraz wtryskiwacze. Dzisiaj chciałem ustawić kąt wtrysku ale coś jest nie tak albo mi się wydaje. Próbowałem zrobić to na kołek i w pierwszej dziurce tłok powinien być w górnym martwym punkcie z tego co wyczytałem a u...
Cylinder w górnym martwym punkcie cyklu sprężania a oznaczenie wałka rozrządu musi być zgodne z oznaczeniem na obudowie łożyska wałka rozrządu Dodano po 55 Mercedes Sprinter 212D/ 312D/ 412D Pasek zębaty: Wymiana (przegląd) Pasek rozrządu Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Oznaczenie na wałku rozrządu musi być zgodne z oznaczeniem...
Musisz uszczelnić króciec,ustawić zapłon styki przerywacza powinny sie zamykac troszke przed górnym martwym punktem jeżeli to nic nie da to raczej tłok i pierścienie do wymiany bo mogłeś coś źle poskładać.powodzenia !
Zawory ustawiasz gdy tłok jest w GMP (górny martwy punkt) Podczas suwu sprężania- obydwa zawory zamknięte. Jak się nie mylę ma byc luz 0,3 mm dla wszystkich zaworów. :D
Trzeba ustawić tłok 4mm przed górnym martwym punktem mierząc przez otwór świecy suwmiarką, lub nawet zwykłym patykiem stawiając kreski na patyku. Przy takim ustawieniu powinna się zaczynać przerwa na stykach przerywacza. Taki sposób ustawiania był nawet w instrukcji obsługi motocykla. Jak wyczuć początek przerwy? Przy zapłonie bateryjnym (jest akumulator)...
Zapłon możesz ustawić za pomocą kontrolki wykonanej z żarówki 12V/4W. ustaw tłok w górnym martwym punkcie(znak na kole pasowym pokrywa się ze strzałką na na pokrywie rozrządu). Cofasz tłok na znaki 10° Jeden koniec kontrolki połącz na masę, drugi koniec podłącz do aparatu zapłonowego. Przekręć aparat w prawo(kontrolka nie świeci), cofaj delikatnie aparat...
Napisz co konkretnie chciałbyś wiedzieć. Nie ma żadnego punktu BMP. Jest GMP-górny martwy punkt, czyli położenie tłoka całkowicie w górze (tak to nazwę), oraz DMP-dolny martwy punkt, czyli położenie tłoka na dole. Co do metody ustawiania to obracasz wałem aby tłok pierwszego cylindra znalazł się w GMP (koniec suwu sprężania), wtedy obydwa zawory masz...
Można coś takiego zrobić, jest to prosty przyrząd do ustawiania momentu rozpoczęcia zapłonu. Chodzi o ustawienie tłoka w pozycji 3 mm przed GMP, jest to punkt kiedy ma się rozpocząć otwieranie przerywacza. Natomiast moment otwarcia przerywacza można ustawić za pomocą zwykłej kontrolki kawałek kabelka żarówka i jakaś bateryjka np. 4,5V. Weź starą świecę...
😁 nie no oczywiście, że luzowałem koła. Dokręcalem je coś lekko ponad 100kNm, teraz nie pamiętam. Ale najpierw lekko by złapać i się nie przesunęło. Później zdejmowalem blokady i pełną siłą. Mam jedne blokady z wygiętymi trzpieniami bo ktoś śruby dokrecal o blokady. Tak mam klucz chyba nazywa się trzpieniowy do blokowania kół wałków (używam...
Witam! Co do spalania się żarówki to rozwiążesz problem wymieniając ją na 12v. Co się tyczy regulację zapłonu to :pierwsza czynność to oczyszczenie dokładnie styków przerywacza. Przerywacz ustawiasz na o,4mm. Następnie wykręć świecę i wsadź w miejsce świecy byle pręcik,ołówek tak by ustawić tłok przed górnym martwym punktem na 3-4mm. W tym momencie...
Z rysunku wynika że tłok jest płaski z "okularami" pod zawory. Denko tłoka w najwyższym położeniu nie powinno wystawać nad górną powierzchnię cylindra, wtedy minimalna odległość między tłokiem a głowicą to grubość uszczelki. Wewnętrzna krawędź uszczelki nie może wystawać do wnętrza cylindra. Zdejmij pierścienie z tłoka, wkładaj każdy z nich do cylindra...
Witam Czy posiada ktoś schemat łancucha rozrządu do astry 2.0 dti wraz z opisem?? Interesuje mnie głownie ustawienie górnego martwego punktu..
Witam . Mam takie zapytanie chodzi o wałek wyrównowyważający, bo nigdzie nie mogę znaleźć. W jakiej pozycji musi być tłok żeby ustawić znaki na trybach od balansera i na tym trybie na wale korbowym? Wiadomo że te kropki muszą się do siebie na ząbkach pasować . Chodzi tylko o położenie tłoka . Jest to pojazd quad Hsun farr 400 . Dodano po 7 Czy ma to...
Podkładkę dystansową zdjąlem i znaku na zębatce wału nie ma. Będę próbował z ustawieniem GMP tłoka. Rozumiem, że jeżeli tłok będzie w górnym martwym punkcie, to wałek rozrządu ma być ustawiony tak, aby krzywki były pod kątem prostym do trzonków zaworów. Sprawdzę jeszcze czy jest ten znak na kole magnesowym. Jestem tylko zwykłym majsterkowiczem i nie...
Witam Jeśli nie tykałeś rozrządu to masz sprawę uproszczoną. Myślałem, że też trzeba ustawiać .W materiale przesłanym prze zemnie masz opisane . Silnik na OT to znaczy górny martwy punkt, z tyłu na wałku masz wcięcie po zdjęciu koła zębatego postępuj wg opisu .Potem w tym położeniu ustaw pompę na znak jest na obudowie i na kole zębatym pompy poza tym...
Robisz to tak ,ustaw wał korbowy na znak OT - górny martwy punkt , ustaw wałek rozrządu krzywkami do góry na pierwszym cylindrze - znaki za kołem rozrządu pokryją się . W takiej pozycji załóż łańcuch rozrządu . Aby przewody wtryskowe pasowały ustal który króciec podający pompy podaje w tym momęcie na pierwszy cylinder , znak na kole wieloklinowym pompy...
1i 4 Gmp czyli górny martwy punkt
Musisz ustawić tłok w GMP (górny martwy punkt) czyli jak sama nazwa wskazuje nie wykonuje wtedy żadnej pracy, więc miedzy główką zaworu a pieskiem będzie wyczuwalny luz, no chyba, że jak zciaśniło na którymś przerwę to wiadomo nie będzie go czuć. Do ustawiania tej pozycji służą znaki czyli jeden na magnecie drugi na pokrywie magneta (po prawej stronie)...
Przy wymianie paska trzeba kółka ustawić na znakach. Gdyby nie było znaków to Tłok w górnym punkcie, zawory zamknięte i w tym momencie ma być iskra. Jeśli będzie to sprawdź gdzie są znaki. Koło z obudową. Zapłon ustawiasz na pierwszej kresce czyli przed martwym punkcie. Jak wykręcisz świecę to 2-5 mm przed górnym punkcie. Myślę jak tak sprawdzisz i...
Na kole pasowym ustawiamy na znak O i pierwszy tłok w górnym martwym punkcie lub na blokadach na kołach rozrządu. Założone na znaki i autko znowu śmiga. Przy nowym uszczelniaczu dostajemy specjalny pierścień montażowy więc przyrząd nie potrzebny. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc
Podstawy-skoro nie kręci to : akumulator naładowany? Jeśli tak to bezpieczniki wszystkie są i nie są spalone ? silniki które są w motocyklach typu enduro/cross najlepiej palą na kopke dosłownie za 1 razem jeśli umiesz ustawić tłok w górnym martwym punkcie, ale skoro nie kręci rozrusznik to trzeba sprawdzic prądy Ale patrząc na to co napisaleś(jak to...
Ustawiasz górny martwy punkt. Wkręcasz czujnik zegarowy w głowicę pompy tak żeby wskazówka wychyliła się o conajmniej dwa milimetry. Teraz kręcisz wałem przeciwnie do jego obrotów do momentu, aż wskazowka zegara przestanie sie ruszać. Zerujesz czujnik i kręcisz zgodnie z praca silnika do momentu, aż zablokojesz wał w GMP. Odczytujesz o ile wskazowka...
Witam potrzebuje momenty dokręcenia głowicy oraz ustawienie rozrządu i pompy wtryskowej oraz luzy zaworowe Massey Ferguson 3080 silnik Perkins 6 cylindrowy Momenty dokręcenia głowicy Dla silnika Perkins 6-cylindrowego w Massey Ferguson 3080, momenty dokręcenia śrub głowicy są następujące: 1. Etap 1: 50 Nm 2. Etap 2: 100 Nm 3. Etap 3: Dokręcić o dodatkowe...
Witam ! Dziś posiedziałem trochę przy motocyklu i tak : 1) Podstawa przerywacza jak i sama obudowa statora była krzywa ! Wyprostowałem wszystko i łatwiej ustawić pożądaną przerwę. 2) Problem mam z ustawieniem zapłonu. Około 4mm przed górnym martwym punktem przerwa wynosi 0.4 razem z ruchem wału przerwa się powiększa. Za GMP przerwa jest większa niż...
Witam! Mam problem z ustawienie rozrządu w busie peugeot boxer 2,5l, rok 1997. Znalazłem punkt zero na kole zamachowym i tyle, wałek rozrządu w różnych miejscach jest oznaczony farbą <ale nic nie pasuje>, gdy ustawiam klin do góry, silnik nie robi 360 stopni, bo go blokuje. Ustawiam tłoka w górny martwy punkt i punkt zero na kole, a silnik nie...
Czyli przestał odpalac po ustawieniu zaworów?? Wsadź suszarkę w filtr powietrza, (pewnie nie masz świec żarowych) jest zimno i stąd to dymienie :D Tu kolego masz coś opisane o znakach. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... Dodano po 2 I luz zaworów ustawiasz jak tłok ma sów sprężania i jest w górnym martwym punkcie.
Pierwszy w położeniu GMP, czyli górnym martwym punkcie
Koło zamachowe na znak OT.Oznaczenie na kole pompy i uchwycie zgadzają się,cofasz wałem do tyłu około 30-40stopni przed górnym martwym punktem,czujnik na 0 i obracasz wałem do znaku OT.Czujnik zegarowy na pompie powinien wskazywać wartość początku wtrysku to jest 0,85mm.Jak nie ma to przestawiasz na kole napędu pompy przykręconego do walka rozrządu...
Mazda 6 2.3 benzyna pierwszy tłok w górnym martwym punkcie walki balansu przeciwwagami na dole tak ustawiłem i problem zniknął
prawdopodobnie znaki na kołach zębatych są nie odpowiednio nabite. Ustaw w taki sposób pierwszy tłok ustaw w górnym zwrotnym (GZP) punkcie. Wałek rozrządu ustaw w ten sposób by zawór wydechowy się zamykał a ssący zaczął się otwierać jest to martwy punkt zaworów przy GZP i w tym momencie złóż koła zębate. Zacznij obracać wałem zobaczysz co się dzieje....
Zapewne chodzi tobie o model S 51. Z tego co wiem to silniki są takie same.Różnica jest w ilości biegów. Przerwa na maksymalnie rozwartych stykach przerywacza to 0.3mm . Początek rozwarcia styków przerywacza to 3.0 mm przed górnym martwym punktem ( ZZ).Jeżeli w trakcie jazdy stwierdzisz że coś nie tak to delikatnie na ,,oko" przyspiesz zapłon , tzn....
Witam założyłem do Simsona s 51 trzybiegowy nowy iskrownik ustawiłem przerwę na przerywaczy ustawiłem górny martwy punkt i nie pali iskra jest na fajce a po włożeniu świecy nie ma nie wiem co jest grane Dodano po 3 Zaznaczam to nie jest elektronik
Ciężko będzie to teraz ustawić. Znając zasady nie powinno być ciężko - ale ... trzeba znać te zasady (jak te znaczniki i sposób ustawiania) Zawsze jak trzasła igła to najpierw sprawdzaliśmy czy chwytacz się nie przestawił. Ok, od tego zacząłem (od tego są wspomniane przeze mnie znaczniki). Tak jak wspomniałem: ustawiłem na środkowym znaczniku najniższy...
Witam. Zakładam temat, gdyż potrzebuję następującej pomocy. Załączyłem górną i dolną część maszyny, które były zapisane w pamięci maszyny. Chcąc sprawdzić podane wymiary i kształty napotkałem niezgodności: Kształt górnej zgadza się tylko w miejscu zacisku (zmierzyłem i wymiary są 1:1 w uskoku po prawej stronie). Wymiarów natomiast nie mam pewności w...
1.Wykręć świecę, weź gwóźdź i wsadź do cylindra. 2.Poruszaj tłokiem do momentu w którym znajdzie się w górnym martwym punkcie ( trzeba to robić bardzo ostrożnie) 3.Gdy już znajdziesz GMP zaznacz czymś linię na gwoździu przy krawędzi głowicy. 4.Wyjmij gwóźdź, odmierz 1.8mm w stronę główki gwoździa i znów czymś zaznacz. 5.Poluzuj śrubki iskrownika. 6.Wsadź...
Jest na to sposób. Trzeba zdjąć pokrywę zaworów. Ustawić, aby na pierwszym cylindrze krzywki wałka rozrządu do góry, a na czwartym do dołu (skorygować ustawienie do znaków). I można przyjąć, że wałek ustawiony. z tym nie ma problemu, to sie ustawia idealnie na znaki Dolne koło ustawisz jeśli pierwszy tłok będzie w górnym martwym punkcie to to koło...
a oto opisik Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Oznaczenia na kole napędowym / kole przekładni pośredniczącej i kole zamachowym / korpusie sprzęgła zgadzają się. Osłona z tworzywa sztucznego paska zębatego. Zwracać uwagę na to, by pasowała pozycja na godzinę 12. Osłona metalowa paska zębatego. Zwracać uwagę na to, by pozycja na godzinę...
Odnośnie regulacji zapłonu, mam pytanie jak dokładnie wyregulować ? Czy przy pomocy żarówki i bateri można sprawdzić prawidłowe ustawienie i jak to zrobić? Proszę o poradę. Najprościej przy pomocy suwmiarki , styki mają się zacząć rozwierać na 3mm przed górnym martwym położeniem tłoka , musisz ustawić tłok w GMP zmierzyć odległość od płaszczyzny gwintu...
Na pewno bardzo dużo. Jeżeli ustawiłeś wszystko na znaki przy montażu, górny martwy punkt 1 cylindra na zegar to ma być ok. Robisz dwa obroty wałem, nic nie zapiera i kręci się swobodnie to będzie chodzić.
Kręcimy kołem maszyny w tym kierunku w którym szyje maszyna,do momentu gdy igielnica osiągnie dolny martwy punkt,zejdzie jak najniżej.Gdy osiągnie ten punkt to górny znak(fazka)na igielnicy powinien być równo z powierzchnią tuleji igielnicy. Jak to ustawimy to dalej kręcimy w kierunku obrotów maszyny w którym maszyna szyje do momentu gdy następny znak...
Bardzo ważne jest ustawiając pompę pomiędzy kątem 54 a 24 oznaczonym na kole z wgłębieniem , aby zachować górny punkt wtrysku/martwy punkt tłoka , aby wtrysk nie następował za wcześnie ani za późno. Do tej czynności potrzebny jest kropidlak. Bowiem podczas wykonywania obrotu wałem korbowym podnosząc pierwszy tłok do góry obserwujemy w którym momencie...
Już śpieszę z pomocą. Otóż jest otwór (od świec) jest również urządzenie VAG T10170 i T10170/ 1 (czujnik zegarowy) ale można się obyć bez niego. można również zdjąć pokrywę i ustawić "mijankę". tak to powinno się robić Zdjąć osłonę łańcucha napędu rozrządu. Ponownie domontować panewkę łożyska na wał korbowy i koło pasowe wału korbowego. W otwór świecy...
Jak ustawić rozrząd? Jakie czynności muszę wykonać? W silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D 1CD 116 KM (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Ustawienie rozrządu w silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D (1CD-FTV, 116 KM) wymaga kilku kluczowych kroków: zidentyfikowania i zablokowania odpowiednich znaków na wale korbowym oraz na wałku (lub wałkach)...
Fiat Marea 1,9 JTD 110 Pasek zębaty: Wymiana (przegląd) Pasek rozrządu Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania (oznaczenie na kole wałka rozrządu). Wymontować pasek a nowy wmontować luźno na koło pasowe wału korbowego. Przyłożyć narzędzie blokujące do koła pasowego wału korbowego. Resztę paska montować przeciwnie do ruchu wskazówek zegara....
po pierwsze zapłon , sprawdź ustawienie zapłonu szczeliniomierzem i ustawienie GMP (górny martwy punkt ) . jeżeli to nie pomoże to czyszczenie gaźnika i regulacja a także paliwo (1:20 na docieraniu, 1:25 po docieraniu )(po długim postoju można dać 1:30 aby się silnik troche rozruszał i tłok naoliwił ale to jednorazowo ) kolejne ustawienie iglicy (na...
Jak piszesz masz przerywacz u góry. To znaczy rozwarty czy jak? Sprecyzuj to. Z grubsza zasady są takie: Wykręcasz świecę, ustawiasz tłok w pobliżu ZW (po staremu górny martwy punkt), (w tym celu pokręcasz bardzo powoli kołem magnesowym i np. wkrętakiem włożonym przez otwór po świecy badasz położenie tłoka) DELIKATNIE I WOLNO Z WYCZUCIEM pokręcając...
No to troche przyspiesz wtrysk. Ustaw go tak żeby początek wtrysku był ok 3-5 stopni przed górnym martwym punktem. Jak silnik chodzi bardzo twardo to oznacza, że zapłon jest zbyt wczesny.
Są termostaty cyfrowe mają po dwa dowolnie programowane progi zadziałania...sam takich używam do ...wietrzenia szklarni (poniżej dolnego progu - zamyka okna, powyżej górnego - otwiera; pomiędzy progami - temp. komfort - wietrzniki stoją w miejscu). Można zastosować termostat z jednym progiem, programowalną histerezą i dwoma wyjściami (grzanie/chłodzenie)...
Zapłon ustawiony na 4 mm poniżej górnego martwego punktu tzn. przed czy po gmp?
W tym Fordzie [ i nie tylko ] ustawienie rozrządu nie jest idealnie w górnym martwym punkcie. Jest małe przesunięcie. Może o to chodzi ? Zacytowałeś kawałek jakieś instrukcji z której nic nie wynika. Powtórzę jeszcze raz : Ty jako "śrubokręt" ustawiasz na blokady.
Witaj, tych tarcz jest tak wiele, bo czujniki z którymi współpracują działały na "logikę przekaźnikową" - podłączenia kabelkami jeden do jednego; przy w/w logice trudno w inny sposób otrzymać potrzebne opóźnienia. Twoja: 1 tarcza wskazywała na górny punt zwrotny (jeżeli była w tym położeniu to można było zacząć - Start; w innym przypadku trzeba było...
Przecież rozrząd jest prosty. Pierwszy tłok w górnym martwym punkcie. Zawory mają być zamknięte. Na ostatnim mają się mijać. Z króćca pompy wtryskowej, który wychodzi na pierwszy wtryskiwacz ma podać paliwo.
https://obrazki.elektroda.pl/7833281600_... Przedstawiam wnętrze zabawki Fisher Price DJ. Kupiłem uszkodzoną z myślą, że uda się naprawić plus byłem ciekaw jak jest zrobiona. Ostatnio zaczynam myśleć o mały projekciku odtwarzania dźwięków na mikrokontrolerze, więc założenie było takie, że jak się nie uda naprawić, to wrzucę do środka...
no własnie sprzęt ma palić normalnie! cewka wys. napiecia jest dobra, akumulator dobry, dalej pójde już za waszymi wskazówkami. Zapomniałem jeszcze dodać, ze gdy jest poniżej 0C, to gdy kręce rano, tylko rano gdy jest zimny, to go cofnie, nie za każdym razem ale cofnie. Kręci, kręci, stopnie i w drugą strone wałem szkubnie. Oczywiscie nasuwa się tu...
Twardość wody w moim mieście waha się w zależności od tego z którego ujęcia pochodzi: 30-73 mg/dm3 CaCO3 (norma 60-500), zawartość Mn we wszystkich ujęciach: <0,020 mg/dm3 (norma 0,05)i Fe:0,021-0,098 mg/dm3 (norma 0,2). Wnioskuję że wodę można uznać za miękką. serwal Czy zawartość tych dwóch metali w wyżej podanych ilościach powoduje zmianę koloru...
Jeśli ustawisz zapłon tak jak pisze wieslawpanek to będzie on za póżny,poniewaz bedzie trafiał dokładnie w górny martwy punkt tłoka(ostatnia kreska na obudowie rozrzadu).Zapłon musi być przed GMP tłoka stąd nazwa wyprzedzenie kąta zapłonu.Uwazam że bez stroboskopu laik nie ustawi tego dobrze.Pamiętać należy że zbyt wczesny zapłon powoduje spalanie stukowe(wybuch...
Kolego Chrusta Wymuszając przepływ powietrza w palenisku doprowadzasz do zwiększenia ilości dostarczanego tlenu w spalaniu węgla drzewnego lub brykietu (tak jak wcześniej zasugerowałeś). Efektem tego znacząco podwyższasz temperaturę spalania, która na dłuższą metę spowoduje przegrzanie i przepalenie ścianek obudowy paleniska kotła. Samego kotła nie...
Niemieckie silniki mają na kole zamachowym znaki: OT, górny martwy punkt i PK do ustawienia pompy wtryskowej. Może być podziałka kątowa na kole z przodu silnika. Odszukaj fabryczne znaki.
Uszczelki pod głowicę nie dobiera się na podstawie głowicy, tylko wysokości bloku silnika/wystawania tłoków. Kładziesz deskę na wiadro, mierzysz pojemność wiadra. Heblujesz deskę 1 cm - o ile zmieni się pojemność wiadra? Pojemność wiadra się nie zmieni ani grama, za to zmieni się grubość deski o 1 centymetr Dodano po 5 Uszczelki pod głowicę nie dobiera...
To może niedokładnie pompę ustawiłeś? powinno być tak: Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Wmontować czujnik zegarowy w pompę. Obrócić wał korbowy do ok. 30° przed górnym martwym punktem i cofnąć czujnik pomiarowy. Obrócić wał korbowy na 12° za górnym martwym punktem (6° za górnym martwym punktem w systemach sterowania nadciśnieniem)....
Zapłon żle ustawiony , jeżeli nie masz lampy stroboskopowej , to ustaw wstępnie na 2mm przed GMP [ GMP- górny martwy punkt ] i sprawdż .
Tu chodzi glownie o to, ze wysokooktanowe, dzisiejsze paliwa - spalaja sie nawet o 25/30% wolniej w starych silnikach, slabo sprezonych i dlatego te silniki nie moga osiagnac, jak w przypadku M 20 - katalogowych 50 KM, tylko maja ok. 35... Bardzo podobnie jest nawet w silnikach OHV z lat 50/60-tych - np. Junak 350, oryginalnie skonstruowany na 72 Okt,...
(...) azu w opisie. Dalej, będziesz "oszczędny" w słowach. Spróbujmy zadać takie pytanie ElektrodaBotowi. Dodano po 16 Wstępna ocena dostępnych informacji Twoje pytanie dotyczy ustawienia rozrządu na fabryczne znaki w samochodzie ciężarowym VOLVO FH13 A VEB . Zastanawiasz się również, jakie dodatkowe informacje powinieneś podać, aby otrzymać szczegółową...
ok. nie wiem jak była wcześniej ustawiona pompa ale daję na znaki i tylko raz mi się coś odezwał. Dodano po 19 na wale ustawiam górny martwy punkt, pompa na znak a krzywki w pozycji V do góry i nie odpala.
Witam kupiłem niedawno Iveco z silnikiem 2.5 td z 1995roku. W samochodzie urwał sie pasek rozrządu poprzedni właściciel rozebrał silnik wyremontował głowice i poskładał częściowo. Sprzedający zapewniał że samochód jeździł i odpalał bez problemu. Ja poskładałem do końca lecz samochód nie chce odpalić rozrząd ustawiony na znaki górny martwy punkt itd....
Dzięki bardzo za pomoc. Rozrząd ustawiłem po swojemu bo dość długo czekałem na odpowiedź. Po swojemu tzn. górny martwy punkt pierwszego cylindra i neutralne położenie wałka na nim. Pasuje jak w mordę strzelił na na otwory w piastach w kierunku pionowo w górę. Skoro jedyna kompensacja miękkiej uszczelki jest na zasadzie luzu to ok. Gdzie szukać/kupić...
Witam. Czy ktoś może mi odpowiedzieć na to, jaka powinna być pozycja oznaczenia na wale? Jest tam odlany odnośnik i na kole zębatym też ale jeśli tak mam ustawione to pierwszy tłok nie jest jeszcze w górnym martwym punkcie. Brakuje jeszcze 1 1/2 zęba. O co chodzi?
0,4 mm jest to maksymalna przerwa a minimalnej nie ma mają się stykać a zapłon ma być ustawiony na 1,8 mm przed górnym martwym punktem. czyli mówiąc prościej jak tłok jest 1,8 mm od górnego punktu to ma nastąpić początek rozwierania styków przerywacza wtedy następuje przeskok iskry. Iskra musi być cienka i koloru niebieskiego dla porównania zobacz jak...
Czy wie ktoś jak ustawic rozrzad w smarcie fortwo 600 bo niema znaków na wałku na górze ani żadnych informacji na necie. Wiem że wał ma być w górnym martwym punkcie nawet na wale jest znak ale na górze na wałku brak jest tam minimalna różnica nawet jak ustawic zawory zamknięte na pierwszym cylindrze to i tak można go źle ustawic bo wacha się o 3 ząbki...
Witam Pozwolę sobie się wtrącić . Według opisu kolegi michal.s61 rozrząd jest ustawiony według wszelkich prawideł znacz dobrze ,ponieważ wszędzie pasuje na każde z trzech miejsc na kole pośrednim , szczerze nigdy nie zwracałem uwagi i nie przyrównywałem do miejsc gdzie są nacięte wpusty na wałku rozrządu ,wałku napędu pompy wtryskowej czy też wału....
Już nie pamiętam, jak to jest akurat w 102.982 Generalnie jest tak: wcześniejsze silniki typu 102 z zapłonem o nazwie TSZ miał "pełny aparat zapłonowy" czyli cewkę generującą impuls zapłonu i rozdzielacz iskier z kopułką. Miał on w związku z tym kabelek wyprowadzony z dolnej części aparatu. Model późniejszy EZL ma już czujnik na obudowie koła zamachowego...
WSK 175 po szlifie nowy tłok pierścienie tulejka niestety nie chce odpalić Instalacja kompletna 6V wszystko podłączone wg schematów Zapłon ustawiony na 4 mm poniżej górnego martwego punktu Iskra jest fioletowa, platynki wyczyszczone, nowy akumulator, 2 gaźniki PEGAZ zmieniane raz jeden raz drugi (przed remontem działały idealnie) WSK łapie ale nie chce...
Ustaw silnik w górnym martwym punkcie na znaczek T a dokładniej na ta pionowa I kreseczka obok niego. Znaczki na wałku rozrządu wiadomo horyzontalnie czyli do płaszczyzny podziału głowicy. Zapłonu nie reguluje się w żaden sposób w tym motocyklu. Pamiętaj kop zawsze bardzo energicznie i bez gazu lub bardzo mało bo nogę potrafi połamać :) jak odbije kichając...
Dawno temu byłem posiadaczem Malucha Właściewie żeby pojechać z dziewczyną ( obeną żoną ) musiałem zakasać rękawy i niczym Adam Słodowy zrobić sobie samochód. Ale nie czas na przechwałki. 1. Zapłon tradycyjny czyli z przerywaczem czy elektroniczny ( nowsze wersje ) 2. Ustawienie wyprzedzenia zapłonu na kole zamchowym wg GMP ( górny martwy punkt ) dotyczy...
Ustaw pierwszy tłok w górnym martwym punkcie gdy zawory będą zamknięte. I sprawdź czy na kole pośrednim będzie widać znak jeśli tak to ustaw koło od pompy na ten znak i później już tylko doregulować. A tak po za tematem czy ten silnik nie daję Ci w nocy spać. ;)
Witam Po 10 cyfrowym numerze pompy sprawdź w dokumentacji jaki ma być kąt wtrysku. Ustaw silnik w górnym martwym punkcie na 1 cylindrze. Znak na kole pompy oraz na kole zamachowym. Wkręć czujnik do pompy. Napręż go do 4 mm [czujnik 10mm] lub 2 mm [czujnik 3mm] Wycofaj silnikiem w lewo do momentu kiedy na czujniku przestanie opadać wskazówka. Wyzeruj...
Brak, jest tylko czujka położenia wału. Czujka położenia wału będzie najlepsza. O ile sie nie mylę czujka jest tak ustawiona, że impuls pojawia się w momencie gdy pierwszy tłok znajduje sie górnym martwym punkcie. Można to wykorzystać do wyzerowania licznika i zaplonu w pierwszym cylinrze.
Tłok w górnym martwym punkcie danego cylindra(początek fazy pracy zgodnie z kierunkiem obrotu wału korbowego danego silnika) -- krzywki na wałku rozrządu ssąca i wydechowa równomiernie ustawione do danego cylindra , tzn.wierzchołki krzywek równo oddalone od miejsca bicia w:szklanki ,popychacze ,samo regulatory , dźwigienki itp.(odległość wierzchołków...
Luz zaworowy wynosi, zawór ssący 0.15mm, wydechowy 0.20mm. Ustaw tłok w górnym, martwym punkcie, pomiędzy suwem sprężania i pracy. Znak, na kielichu zabieraka, musi się zgrać z okrągłym otworem w osłonie wentylatora. Wtedy oba zawory są zamknięte i możesz ustawiać zawory. To ustawienie znaków, będzie prawidłowe, przy co drugim obrocie walu. Raz, pomiędzy...
Koledzy zaplon w wsk jest prosty jak budowa cepa, zaplon w 2t musi nastopic w fazie rozprezania a nie sprezania, czyli musi byc ustawiony tak zeby zaplon byl jak tlok minie gorny martwy punkt, a nie przed nim. Ja zawsze ustawialem tak aby zaplon byl okolo 1 mm po minieciu gmp i zawsze chodzila. Ale u ciebie po twoim remoncie jezeli nie wiesz jak ustawic...
w momencie zwiększania obrotów mam wrażenie że trochę za wolno na nie wchodzi. Cytat z netu: "...> Gdy wyprzedzenie jest zbyt duże, to spalenie mieszanki następuje przed ustawieniem się tłoka w górnej pozycji. Powoduje to zmniejszenie mocy oraz przeciążenie układu korbowego. > Gdy wyprzedzenie jest za małe to spalenie mieszanki następuje po przejściu...
górny martwy punkt punkt górny martwy ustawienia górny martwy punkt tłok
silnik pompy hydroforowej prawego światła zakładać panewka
aleksander zawada aleksander zawada
Jak naprawić wagę Radwag RN 10D? Przekładnia pasowa: Jak osiągnąć 1500 RPM z 15 RPM?