Coś mi się widzi że o to chodzi:
witam tu masz układ całego rozrządu rover420 td jak daj znac jak poszło http://obrazki.elektroda.net/87_12695513...
Blokada w wał, koło wałka rozrządu, blokada pompy CR, wszystko.
Nie ma punktów, tylko blokady. pozdr
W 1,2 8V są znaki na na kołach i pasku ale 1,4 12V do ustawienia rozrządu służą blokady.Zaglądnij na www.zup.com.pl
Dla silnika 4 cylindrowego: http://obrazki.elektroda.net/61_12631700... http://obrazki.elektroda.net/14_12631700... http://obrazki.elektroda.net/22_12631700... dla 6 cylindrowego: http://obrazki.elektroda.net/79_12631700... http://obrazki.elektroda.net/79_12631700... http://obrazki.elektroda.net/87_12631701...
A mógłbyś wrzucić schemat rozrządu bo wydaje mi się że jest przestawiony o ząb
Jak pompą na lnikę to otworzyć zawór paliwa, zagrzać świece i pali
Nissan maxima 96
Oznaczenie koła wałka rozrządu ma być ustawione do płaszczyzny głowicy (górną krawędzią głowicy). Reszta kół ma swoje oznaczenia i one mają się zazębiać.
nie robilem tego w tym modelu, a chcal bym sie dowiedziec gdzie sa punkty.
Ponownie proszę o pomoc. Jeżeli ktoś może proszę o wytłumaczenie mi jak ustawić rozrząd w skuterze Peugeot Eliseo 125. Gdzie znajdują się znaki do ustawienia punktu GMP tłoka a przede wszystkim gdzie znajdują się punkty ustawienia wałka rozrządu ponieważ nie mogę tego znaleźć.
Dziękuje Ci za wszystko, punkty zasłużone ;)
Na "0"
Witam. To jest korek zaślepiający widok na koło zamachowe które ma znak do ustawienia górnego martwego punktu podczas ustawiania rozrządu przy zmianie pasków.
Ale komplikujecie załóż małe koło i i przyłap odpowiednio duże (wszystkie otwory musza sie zgrywać) następnie ustaw wał korbowy i wałek rozrządu tak żeby jak przłożysz linijkę przez srodki wałów to musza pokrywać się ze znakami (wybite punkty) na kołach rozrządu. A aparat jak nie będziesz odkręcał to nie ma możliwości przestawienia się nawet gdy masz...
jeśli zablokuję wałek rozrządu, ile ogniwek na łańcuszku mam mieć do punktu na wale?
1.Wał ustawiamy na OT 2.Po zdjęciu pokrywy wałek rozrządu wkładamy blokadę np klucz 14 płaski 3.Pompę wtryskową np wiertło tak żeby nie było za dużo luzu 4.Wszystkie punkty masz ustawione dopiero odkręcasz rolkę napinacza paska rozrządu. 5.Przy wymianie paska doradzałbym wymianę rolki napinacza. Przyjemnej pracy.
Na kołach punkty . na łańcuchu ogniwa o innym kolorze . To wszystko.
To jest bardzo prosty silnik. Nie mam pod ręką schematu ale ale są trzy punkty do ustawiania rozrządu: 1. Na kole zamachowym i lej skrzyni jest otwór i znacznik ustawiasz na "0" 2. Koło pompy wtryskowej ma otwór do blokowania aby sie nie przestawiło. 3. Wałek rozrządu po przeciwnej stronie co rozrząd ma wycięcie w które wkładasz blokadę (idealnie pasuje...
ja zawsze ustawiam koło zamachowe w punkcie 0 wałek rozrządu blokuje się po zdjęciu pokrywy klawiatyry i robie nacięcie na pompie wtryskowej jeśki takiego nie ma , reszta juz jes nieważna potem zakładam nowy pasek i napinam go napinaczem.Potem robie jeden obrót wałe aby sprawdzić czy wszystko jest ok i to wszystko.Odpalam silnik i pyka sobie prawidłowo.
Lancia lybra, 2.0, wymiana rozrządu... Punkt pierwszy, wymontuj zespół napędowy....
Witam. Mam pytanie, odnośnie wymiany rozrządu w Fiat Scudo 2.0 JTd. Mógłby ktoś szczegółowo opisać, co i jak należy odkręcić, żeby wymienić, jakieś punkty. Z góry dzięki.
Witam potrzebuje schematu jak ustawić w tym silniku rozrząd bo poszła mi uszczelka i muszę teraz ustawić rozrząd czy posiada ktoś jakieś fotki jak są ustawione punkty serwisowe ????
Ok czy na wale jest jakiś punkt.
daj pierwszy tłok górny martwy punkt, rozrzą zawory zamknięte na 1-szym leki luz cechy pokryją się same
W załączniku opis wymiany z ustawieniami punktów (z programu infotech).
Pomocy!!! proszę o szczegułowe podanie punktów ustawienia paska rozrządu vw pasat 1,9TDI 110km 1997rok
Witam złożyłem w majówkę silnik G9u 2.5dci od Masters. Silnik był składany na Bloku 2.2 szlifnietym do 2.5. Auto pali trzyma obroty nie kopci. Jednak od 800 do 2000/2500 tys ma brak mocy, na biegu jałowym normalnie się wkręci na obroty ale podczas jazdy. Gdy np przy 50km/h na czwórce depne do dechy to dopiero auto idzie jak będzie miało około 3000obr....
Rozrząd przestawiony, nie zgadzały się punkty, pasek bardzo napięty. Rozrząd SKF przebieg ok 30tys. Wydaje mi się że przesunęło się koło zębate na wałku rozrządu. Nie wiem czy to normalne, ale odkręciłem to koło i nie ma tam klina tylko jest w kole otwór a na wałku bolec o mniejszej średnicy. Po założeniu tego koła otworem na bolec jest spory luz na...
mam problem z ustawieniem wałków rozrządu do audi 80 2,6. nie mogę znaleźć punktów ustawienia
A czy zmieniłeś śrubę wału lub ewentualnie starą przykreciles na klej? W tych silnikach najsłabszy punkt rozrządu to przsuniecie się wału względem koła. Wiec teraz jeśli wyjmiesz zaślepki wałków i rowki będą w poziomie a blokada w bloku nie spasuje to już wiadomo co się stało.
czesc na kołach rozrządu powinienes miec naznaczone 2 punkty ustaw je tak aby sie zgrywały jeżeli ich nie będzie to zdejmnij pokrywe i z tyłu na każdym wałku jest zrobiona szczelina ustaw je poziomo najlepiej włóż suwmiarke to nie przestawią sie wałki
A w grupie VAG ma ktoś jakieś przykłady silnika że blokady czy ustawienie rozrządu jest w innym punkcie niż GMP cylindra 1.
Punkty 14 i 6 służą do zablokowania rozrządu w moim załączniku jest dokładnie opisana cała wymiana rozrządu krok po kroku.
To trzeba korzystać z czujnika i znaczyć własne punkty.
Przeczyść wtyczkę od czujnika położenia wału, i przeczyść wszystkie przewody masowe na silniku, jeden punkt masowy znajduje się przy rozrządzie od strony ściany grodziowej, a drugi po stronie skrzyni. Umiejscowienie przekaźnika masz podobnie jak tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24...
Ustaw tłok dokładnie w górnym punkcie i dobierz takie położenie wałka rozrządu aby oba zawory były delikatnie uchylone. Chyba jednak zębatka wału się przestawiła, chociaż powinna być zabezpieczona "klinem"
Cylinder w górnym martwym punkcie cyklu sprężania a oznaczenie wałka rozrządu musi być zgodne z oznaczeniem na obudowie łożyska wałka rozrządu Dodano po 55 Mercedes Sprinter 212D/ 312D/ 412D Pasek zębaty: Wymiana (przegląd) Pasek rozrządu Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Oznaczenie na wałku rozrządu musi być zgodne z oznaczeniem...
Przesuń wałek na wydechowym o 1 w prawo i będzie zgrywać . W czym problem? Zgraj 6 punktów po prostu
Po mojemu rozrząd skoczył i brak ciśnienia na conajmniej dwóch cylindrach Dodano po 1 Sprawdź w parametrach taki punkt: synchoronizacja wału/wałku lub rozrządu (zależy jaki sterownik) podczas kręcenia musi być TAK, na zapłonie po kluczyku zwykle jest NIE. Dopóki tego nie będzie nie będzie ciśnienia paliwa itp
na wale masz nad prawym przegubem wewnetrznym czujnik położenia wału i musisz go wyjac,a tam masz pozniej otwor w kole zamachowym.
Pasek się nie zerwał. Jeśli mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak prawidłowo ustawić punkty, znaki paska rozrządu i pompy paliwowej byłbym bardzo wdzięczny.
Mam mały problem z Mercedesem W221 C320. Komputer w parametrach pokazuje mi "not synchronized". Wymieniłem rozciągnięty łańcuch i nadal tak pokazuje. Rozrząd 2-3 razy obróciłem i był na punktach. Mam oscyloskop, więc zrobiłem wykres czujników.
ustawiłem rozrząd ma dwa ustawienia jedno na wałku korbowym jest punkt i na wałku rozrządu
jest punkt Tylko do wymiany rozrządu, żeby nie grzebać później przy aparacie. Jak autor już grzebał i kręcił aparatem to ten punkt potrzebny mu jak wrzód na du...pie.
Zestaw rozrządu nadmiernie wyciągnięty przez co czujnik obrotów wału nie trafia w punkt zapłonu. Rozrząd do wymiany.
Uszczelka pod głowicą to słaby punkt tego silnika, trzeba jeszcze sprawdzić wałek rozrządu i łańcuszek. Silnik prosty i tani w naprawie tak że warto go wyciągnąć i całego rozebrać przy okazji wymienić pierścienie tłokowe.
Witam Mam problemy z odpalaniem mojego fiata. Po dłuższym postoju zwłaszcza rano fiat nie chce palić, trzeba go długo kręcić. Nie jest to zapowietrzony układ ponieważ założyłem nowy zawór zwrotny więc paliwo nie schodzi, co to może być dalej?? Aha i mam jeszcze problem z rozrządem, potrzebuje schemat punktów rozrządu do niego i kąt pochylenia pompy...
Problem rozwiązany , ustaliłem punkt GMP , poskładałem rozrząd i wszystko działa i oczywiście dla potomnych oznaczyłem koło zamachowe
Pierwszy cylinder ma być w górnym martwym punkcie i wtedy ustawiasz na znaki na równo.
A może by tak kod silnika? Bo prawdopodobnie nie będzie punktu i trzeba na blokady składać rozrząd.
Rozrząd sprawdzony. Po rozebraniu okazało się , że ktoś sobie zaznaczył inny punkt ustawienia rozrządu. Po ustawieniu na fabrycznych oznaczeniach nie da się odpalić samochodu.. Dopiero po ustawieniu go na niestandardowe punkty oznaczone przez kogoś samochód odpala.
Jak ustawić wałek rozrządu?? I gdzie są punkty ustawienia na wałku? proszę o szybką odpowiedź
Witam. Chciałem się dowiedzieć czy w chińskim 4 t istnieją jakieś inne punkty żeby ustawiać rozrząd. Chodzi mi o to, że gdy ustawiam na punkcie T i na zębatce 2 punkty w pionie pokrywają się z karterem, skuter i tak nie chodzi. Jeżeli nie istnieje inna regulacja rozrządu, to chociaż powiedzcie mi, w którym momencie powinienem ustawiać luz zaworowy?
Tam słabym punktem jest śruba na wale korbowym. Ją się dokręca momentem i potem o kąt o ile dobrze pamiętam. Jeśli używana (wielokrotnie) albo z chińskiego stopu “shitolithium” to się rozrząd mógł rozjechać.
W tym silniku ponoć są zawory bezkolizyjne... Ale jak mówię nic ponad to co napisałem nie wiem, ponieważ to nie mój samochód. Chodzi mi tylko o ustalenie w jakich punktach ma znajdować się wał i wałki rozrządu (nie wiem nawet czy są tam jakieś punkty zaznaczone na kołach pasowych czy nie, w niektórych silnikach są zaznaczone punkty na wałkach rozrządu,...
Tak jest. Wałek obraca się tak samo jak pompa, więc jeśli pompa jest w punkcie to wałek też.
filtr paliwa wymieniłeś???? On tez może zamulać,poprzez mały przepływ 1,9D PSA jest bardzo żywotny i ciężko ubić ten silnik, to jest muł do roboty, olej bierze ???? A jeśli chodzi o punkty rozrządu to ma, jak każdy francuz. Nie powiem ci jakie, musisz poszukać schematu, z tego tylko co pamiętam z 2,5D to na pompie na kole zamachowym i na kole rozrządu,...
Z racji tego, że nie jest to silnik TSI, a paski już w życiu wymieniałeś ,to jeżeli kupisz blokady to możesz zrobić to sobie sam. Potrzebujesz 2 blokady na wałki montowane od tyłu, kołek do blokowania wału montowany w bodajże koło zamachowe, po wczesniejszym demontazu czujnika pol. wału .Koszt blokad ok 80- 100zł. Kiedyś musi być ten pierwszy raz :-)...
Z tego co widzę silnik 16-to zaworowy i trudno zgadnąć. Akurat takiego nie robiłem ale spróbuj założyć nowy pasek po ustawieniu wszystkich punktów rozrządu. Jak nic się nie stało to po obróceniu wałem głównym nic nie poczujesz to znaczy żadnego zahamowania oporu itp. Najlepiej zdjąć pokrywę klawiatury zaworów i podczas kręcenia patrzeć jak zachowują...
Ustawić wał tak by pokazał się znak na kole zamachowym i zobaczyć jak ustawione jest wycięcie na wałku rozrządu z tyłu głowicy - czyli ustawienie na punkty i sprawdzenie czy się zgadzają.
znalazłem w innej instrukcji, od dolnego punktu do punktu prawego koła wałka rozrządu jest 52 zęby Jeżeli jesteś na 100% pewien że pomiędzy tymi dwoma punktami muszą być 52 zęby paska a u Ciebie ten odcinek jest dłuższy o jeden ząb to jedyne wytłumaczenie jest takie że zmieniła się pozycja rolki prowadzącej. Skoro jej średnica jest nadal taka sama....
Wiesz co oddam ci 18 punktów jak podziękujesz tym którzy ci pomogli, Prześlę jak odpiszesz
Wał ustawiasz na punkt- na kole zamachowym, wałek rozrządu blokadą z tyłu wałka, krzywki pierwszego cylindra do góry, pompa bolcem na godz "3". Zakładasz pasek tak, aby sruby regulacyjne pompy były po środku fasolek. To jest wstępne ustawienie. Ustawiasz potem pompę na zegar /z tyłu pompy/. Wstępne napięcie tłokorozdzielacza jak się nie mylę /a jak...
Auto Mar otwórz Auto Data i sie dowiesz że są dwie różne blokady do wału korbowego z wyglądu te same ale mają inny punkt no i wałek rozrządu ja wkładam wiertło chyba 6mm i popuszczam 3 śruby ósemki na wałku rozrządu a potem pasek i rolki.Pamientaj że ten silnik jest na pompowtryskach.Jak żle ustawisz zapali sie kontrolka na pulpicie od elektroniki i...
Nie ale nie sądzę żeby to był rozrząd, ale ktoś wie gdzie są punkty blokowania rozrządu? Tak jak w2.0HDI za rozrusznikiem i na kołach? Dostałem teraz informację żeby sprawdzić EGR i od tego zacznę jutro. Ktoś podpowie gdzie się znajduje, żebym nie szukał za długo.
Odgrzeję temat. Po wymianie silnika nie odpala. Błąd czujika g 40. Rozrząd w punkcie.
Blokady nie pasują. No to w czym problem? Zdobądź takie, które będą pasowały! Przecież tam nie ma żadnej filozofii! Nic poa dwoma punktami (wał/wałek) nie musisz ustawiać = to nie problem!
Wałki ustawione tymi okienkami na strzałkach na łożyskach wałka plus 16 oczek na łancuchu patrząc od góry licząc od punktu do punktu na zębatkach punkty te same które pokrywają się z łożyskami wałków.
Witam wszystkich. Potrzebuje schemat rozrządu (punktów) co gdzie i jak do Mercedes Sprinter 906 2,2cdi. model 316. Ktoś.Coś.? :cry:
Vag chyba zaczął takie patenty wprowadzając stożki i blokowanie listwą za wycięcie w samym wałku (chyba oni pierwsi,ale nie jestem pewien) Pierwsze to chyba miał silnik ABC/AAH blokowanie listwą specjalne podkładki na śrubie skręcające koło do wałka, które tez trzeba wymieniać. I silnik 1Z też miał pływające koło. Reszta w tym okresie była na punkty.
sprawdź może ustawienie punktów na rozrządzie czy ci się nie zmieniły przy odpalaniu na pycha czy przy zaciągu
Zgodnie ze serwisówką powinieneś mieć znak jednej kreski "|" oznaczający GMP oraz znak dwóch kresek "||" oznaczający kąt wyprzedzenia zapłonu. Czyli jak to narysowałeś znak H oraz | są oryginalne i tak jak przypuszczasz rozrząd powinien być ustawiony na znak zarysowany w kółeczku. Dla potwierdzenia tego sprawdź fizycznie czy w tym punkcie występuje...
Robiłem takie dwa silniki. 1. Na trzecim cylindrze słaba kompresja, korowód był skrzywiony. 2. Na rozrządzie, jest takie koło zębate pośrednie z kastorem luzu. Wyrabia się i skacze wydając odgłos stukania. U Ciebie stawiałbym na punkt pierwszy lub wtryskiwacze.
Litera ,,C" do pojedynczego punktu na kole wałka.(dla modelu 5140) Litera ,,D" _,,_,,_ (dla modelu 5130) Literą ,,B"_,,_,,_,, (dla modelu 5120)
Jeśli chcesz to dobrze ustawić to pompę musisz zdemontować, a wtedy najprościej dać ja do pompiarza. Po takim zabiegu będzie ustawione wszystko dobrze po pierwszym ustawieniu rozrządu. Mechanik będzie ją ustawiał kilka razy, aż trafi w punkt.
Witam czy posiada ktos punkty kontrolne do silnika JN bo nie moge znalesc ?????
Witam Te silniki jak i wiele innych ustawiane są nie w GMP żeby uniknąć uszkodzeń zaworów . Blokada w koło zamachowe ustawia tłoki w powiedzmy połowie cylindrów i to jest punkt ustawiania rozrządu w połączeniu z blokadami wałka ustala prawidłowo rozrząd .
Witam!! Moze jednak warto zaczac od tego rozrzadu, posprawdzac punkty i ew. gorne polozenie tloka wzgledem zaworow. Powodzenia i wytrwalosci!!
Więc pozostaje sprawdzić położenie punktów rozrządu z karbowaniem na kole zmachowym i położeniem tłoka i położeniem zaworów , i strona mechaniczna ogarnięta Nie przypominam sobie teraz czy oba punkty GMP (koła zamachowego automatu i manuala są w identycznym położeniu względem WZ i ZZ tłoka I cylindra Soft? tylko jako przypisanie immo , bo silnik ze...
Skłaniałbym się do rozbiórki silnika i po kolei weryfikacja, ale jak dół zrobiony i pompa nowa? czy inna? to następne punkty smarowania. Czyli wałek rozrządu, krzywki zaworów w głowicy. Ciśnienie na granicy, o ile manometr jest sprawny. Podmienić czujnik na próbę koszt nie duży ok 140 - 190 zł z tego co pamiętam 4-ro pinowy zakręcana wtyczka i były...
A w wcześniej tego nie było? Był luz to koła inaczej pracowały, inaczej się zużyły. Teraz luzu nie ma i zęby współpracują ze sobą w innych punktach.
Jak zdejmiesz obudowę rozrządu to fasolki muszą być ustawione na środku musisz zdjąć po drugiej stronie czujnik walka rozrządu i zaślepkę tam będą dwa nacięcia na wałkach one muszą iść poziomo względem głowicy i musisz je zablokować później idziesz do przodu i cofasz kolo od wydechowego na maxa w przeciwna stronę do wskazówek zegara jeżeli punkty nie...
Witam, jestem w trakcie wymiany rozrządu w mojej Madzi 2.3. Motor mam pytanie, czy 1 tłok ma być w martwym górnym punkcie? Blokady mam oryginalne na walki rozrządu i śrubę do wału, ale ta śruba blokuje wał, gdy tłoki są niżej. Jak to ma być, bo zębatka nie ma klinów, tylko swobodnie się kręci na wale.
powiem ci, że jak zdejmowałem koło pasowe, to przyjzałem się ustawieniu i elegancko było w punkcie.
Dzięki za chęci do pomoć w sprawie rozrządu ale ja mam Passata 1600 benzyna B5 i o taką pomoc w ustawieniu rozrządu mi chodzi
wymieniłem rozrząd wszystko jest ustawione na fabryczne punkty Jak rozrząd na znakach - palec w kopułce też na znaku?
Tak ale pompa 1z przy dobrze złożonym rozrządzie w tym punkcie nie chce ustać. Zainwestowałem śpię spokojnie.
Witam grono czy podpowie ktoś jak ustawić wałki rozrządu na punkty do demontażu
Po pierwsze - przyrząd do blokady koła zębatego w trakcie przykręcania - podkładka diamentowa - NOWA - śruba dokręcona właściwym momentem Jak te warunki sa spełnione nie ma opcji żeby cokolwiek się przestawiało. A tam jest na klinie? Może niema? A najprościej wez inny wałek załatw:D Zasada jest prosta- nie wiem - nie udzielam sie Może klin na pompie...
Możesz, ale ja bym zaczął od kontroli strony mechanicznej silnika, ciśnienie sprężania, stan rozrządu i stan wałka. Podciśnienie ssania i punkt zapłonu.
OD KIEDY PANOWIE NA KOŁACH ROZRZĄDU SZCZEGÓLNIE POŚREDNIM W C360 SĄ TYLKO KROPKI?????? KOŁA TRZEBA UMYĆ ZNALEŹĆ ORYGINALNE ZNACZKI KONIECZNIE 0 (ZERA) I USTAWIĆ TAK: KOŁO POŚREDNIE I KOŁO POMPY-- ZERO DO ZERA, KOŁO POŚREDNIE I KOŁO WAŁKA ROZRZĄDU--- PUNKT W PUNKT KOŁO POŚREDNIE I KOŁO WAŁU KORBOWEGO--- PUNKT W DWA PUNKTY. JUŻ PONAD 30 LAT ROBIĘ SILNIKI...
Pierwszy otwór na kołek ustalający- 30° przed GMP natomiast drugi to punkt GMP Dla pierwszego tłoka. Pierwszy tłok zawsze jest od strony rozrządu. Zawory pierwszego tłoka zamknięte!! Chyba coś źle ustawiasz D
Witam Proszę o wypisanie w punktach jak mam ustawiać rozrząd w fiacie punto 1.1 z 2000.r
Sprawdziłem dzisiaj rozrząd i na punkcie 0 koła zamachowego i wszystkie znaki na rozrządzie się pokrywają. Czy ma Pan jeszcze jakieś propozycje? Bo na razie jestem w dupie :)
prawdopodobnie znaki na kołach zębatych są nie odpowiednio nabite. Ustaw w taki sposób pierwszy tłok ustaw w górnym zwrotnym (GZP) punkcie. Wałek rozrządu ustaw w ten sposób by zawór wydechowy się zamykał a ssący zaczął się otwierać jest to martwy punkt zaworów przy GZP i w tym momencie złóż koła zębate. Zacznij obracać wałem zobaczysz co się dzieje....
jak przestawię rozrząd z punktu 2v do 4v i po odpaleniu nie pokrzywi zaworów? Dodano po 1 http://obrazki.elektroda.pl/2856784700_1... Znalazłem zdjęcie osłony I w względem którego punktu mam robić ?? lewego czy prawego ?
a jak ja ściągnąłem pokrywe zaworów i jak ustawie magneto w punkci T to koło z łańcuszkiem rozrządu nie jest ustawione tak ze te dwie dziurki na nim mają być na krawędzi obudowy silnika tylko są troche przesunięte, o czym to świadczy? ze jak zgram ten punkt T na magnecie to nie zgrywa sie to koło rozrządu ?
mam problem z ustawieniem rozrządu (kolejność ustawienia zaworów , gdzie są punkty kontrolne)?? ewentualnie prosze o schemat
punkt pasek rozrząd punkt ustawić rozrząd punkt rozrząd mercedes
stacja dokująca zwarcie centrali platan micra schemat deutz agrotron
pralka samsung zawiesza mercedes kaczka
Satel MICRA, DSC, Paradox – odłączenie syreny alarmowej, skutki, konfiguracja nadzoru Nissan Qashqai J11 – optymalny rozmiar felg aluminiowych, homologacja, komfort, PCD 5x114,3