Mam mały problem z Mercedesem W221 C320. Komputer w parametrach pokazuje mi "not synchronized". Wymieniłem rozciągnięty łańcuch i nadal tak pokazuje. Rozrząd 2-3 razy obróciłem i był na punktach. Mam oscyloskop, więc zrobiłem wykres czujników.
Cylinder w górnym martwym punkcie cyklu sprężania a oznaczenie wałka rozrządu musi być zgodne z oznaczeniem na obudowie łożyska wałka rozrządu Dodano po 55 Mercedes Sprinter 212D/ 312D/ 412D Pasek zębaty: Wymiana (przegląd) Pasek rozrządu Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Oznaczenie na wałku rozrządu musi być zgodne z oznaczeniem...
Witam wszystkich. Potrzebuje schemat rozrządu (punktów) co gdzie i jak do Mercedes Sprinter 906 2,2cdi. model 316. Ktoś.Coś.? :cry:
a może da rade ustawić pompę bez ustawiania rozrząd?nic nie było poruszane w łańcuchu !!a i nie trzeba podłaczać komputera po zmianie pompy ? PS:A może jest jakiś znak 1 tloka martwego punktu czy samemu wyczuć ?
On odpala ale jak traktor chodzi , zauważyłem ze jest przestawiony o 5-8 stopni i luzuje się łańcuch jak cofam wałem na punkt czy tak ma być ? czy ślizg napinacza mi pękł ?
A te punkty u góry są widoczne po ściągnięciu pokrywy zaworów??
Posiadam Mercedesa Vito z silnikiem 2.0 L 129 KM. benzyna To są kolego dane do dyskusji ogólnej na temat pomp wody. Nikt ci na podstawie tego nic dokładnie nie powie, bo Vito jest w produkcji już ponad dwadzieścia lat (czwarty model) a tobie nie chciało się podać ani modelu, ani rocznika. zalecana wymiana to co druga wymiana rozrzadu. Mylicie koledzy...
Zębatek nie da się źle założyć to po pierwsze. Po drugie przy fachowej wymianie rozrządu nie odkręca się zębatki tylko wciąga.jeden łańcuch za drugim. Pytanie.tylko na ile byli wtajemniczeni ci fachowcy. Aby to sprawdzić należy. Zdjąć pokrywy zaworów. Wyjąć wtryskiwacz 1 cylindra Następnie sprawdzić w momencie górnego martwego punktu pierwszego cylindra...
Dzięki koledzy za zainteresowanie się moim tematem. Zdaję sobie sprawę, iż punkty i oznaczenia muszą być zgodne, bo wiadomo czym to grozi. Zwłaszcza przy rozrządzie, gdyby klin całkowicie puścił. Dobrze by było, żeby przeczytał ten temat ktoś, kto zna budowę tego silnika lub podobnych mercedesów z kołami zębatymi rozrządu. Czy koło pasowe jest na jednym...
Czy ktoś wie i może mi powiedzieć czy dobrze ustawiłem rozrząd? Wałki normalnie zblokowane z tyłu, a wał główny na 20' przed martwym punktem tak to się chyba określa:D Zdjęcia mówią same za siebie. http://obrazki.elektroda.net/23_12784898... http://obrazki.elektroda.net/73_12784898... Dobrze to ustawiłem?
Niedawno udało m i się rozwiązac problem mercedesa. Przy wymianie wałka rozrządu mechanik źle przykręcił koło zębate na wałku. Są tam dwa komplety otworów, różnica między nimi jest taka że przekładająć z jednego na drugi da się przestawić ustawienie rozrządu o "pół ząbka" dzięki temu można idealnie ustawić punkty rozrządu. Po takim zabiegu silnik pracuje...
Witam. Wymieniałem głowicę w mercedesie w202 c220 i mam teraz problem z ustawieniem rozrządu/ zapłonu. Wszystko poskładałem taj jak powinno być, rozrząd ustawiłem według schematu czyli na górze blokada na wałku ssącym (wałki rozrządu na punktach), i teraz nie mogę dojść do ładu z pompą i wałem. Pompę mam lukasa, blokuję ją kołkiem tak jak powinno być...
Witam! Mam problem ze Sprinterem 316CDI 2.7CDI. Samochód zgasł w czasie jazdy i nie pali -Wymieniony filtr paliwa - wyjęte i sprawdzone wtryski - wyjęta i sprawdzona pompa wysokiego ciśnienia na stole daje okolo 1000bar - podstawiony czujnik wału, wałka rozrządu (nowe) - podstawiony regulator ciśnienia na listwie CR (nowy) - nowy czujnik ciśnienia na...
Piny - tak miałem na myśli kliny na wale i wałkach rozrządu. One mogą luzować zębatki i wyrabiać bieżnię na wale(albo zębatce). Każde przesunięcie powoduje zmianę kąta zapłonu. Szczególnie odczuwalne to może być przy nagrzanym silniku wtedy łańcuch się bardziej rozciąga i nie trafia w punkt zapłonu. Nasze kombinowanie stop/start przesuwa niejako zębatki...
Tak na pół okna lewa i prawa ale ale na wariatorach są krestki i od wariatora do wariatora jest odstęp 12 ogniw a jak przestawisz tak aby w. Otwory się zgadzały to to nie pasuje wtedy punktu na wariatorach a ogniwa. I problem jest w blaszkach bo się przesunęły Dodano po 8 W dokumentacji jest ze ma. Być pół na pół ale ustawiając tak wtedy nie zgadza...
Kolego znaki to nie jest punkt poglądowy to znak który ma być ustawiony , czyli wałek rozrządu na znak , wał korbowy na znak OT i to jest podstawa ! Potem sobie kombinuj ż pompą wtryskową / zapłonem / Ty myślisz że jak wałek jest na znaku to dowolnie możesz ustawiać wał? Stukać mogą hydrosztosy / samo regulatory / . Ustaw prawidłowo rozrząd , zapłon...
Tylko skąd bład czujnika jeśli w parametrach widzi obroty? Z interpretacją widocznych na ekranie obrotów trzeba uważać - wcale nie muszą pochodzić z czujnika na wale korbowym. Drugim punktem odczytu obrotów jest alternator który wysyła sygnał do modułu FR. Jest jeszcze trzeci sygnał - z czujnika na wale rozrządu. Ale w tej chwili nie pamietam gdzie...
Stary wałek już poszedł do huty z powodu tego że pękł po środku. Niestety osobiście nie mogłem go porównać z zamiennikiem, gdyż głowicę robił i wymieniał mi go kolega który jest mechanikiem. Co do dziwnego ustawienia krzywek - to jest że nie są ułożone poziomo jak na rozrysowanym wykresie faz rozrządu już doszedłem na bazie wczorajszych prac z silnikiem....
sprawa pierwsza to sprawdź wtryskiwacze czy się w ogóle zamykają bo to że leją to druga sprawa sprawdza się prosto: wykręcasz z kolektora, podlączasz do rurek, gaz do końca i kręcisz rozrusznikiem aż ze wszystkich nie będzie leciało dobry wtryskiwacz pyli i nic z niego nie kapie po zatrzymaniu silnika jeśli masz manometr do ok 60bar to możesz założyć...
Witam serdecznie,pacjent tak jak w tytule(czyli dziadek)sprawa jest taka iż auto jechało i nagle zgasło.Po całym dniu kopania jestem w punkcie wyjścia a mianowicie:zapłon sprawdzony(po za samym modułem zapłonowym gdyż w warunkach warsztatowych raczej tej części elektronicznej nie da się sprawdzić chyba że podmiana),na świecach ładna niebieska iskra...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Nie ma idealnego samochodu. Szczerze mówiąc to wolał bym kupić starszego, prostego diesla i nawet go później wyremontować. Jestem spokojny, nie wariuję, śmigam jak moher więc takie auto dla mnie jest na bardzo długo. Nissana dostałem w spadku po rodzinie i juz był zajechany na maksa. Sam pod domem wymieniłem uszczelkę pod głowicą (głowicę dałem jedynie...
Robisz to tak ,ustaw wał korbowy na znak OT - górny martwy punkt , ustaw wałek rozrządu krzywkami do góry na pierwszym cylindrze - znaki za kołem rozrządu pokryją się . W takiej pozycji załóż łańcuch rozrządu . Aby przewody wtryskowe pasowały ustal który króciec podający pompy podaje w tym momęcie na pierwszy cylinder , znak na kole wieloklinowym pompy...
Witajcie kupiłem kilka dni temu Rexa z motorem 3.2 z 2006 roku, niestety okazało się że handlarz maczał palce w silniku i coś stuka. Poza tym podczas jazdy do domu przy ostrym butowaniu po autostradzie na postoju przy gazowaniu migała lampka oleju:( Mechanik zdiagnozował że stukanie na łańcuchu rozrządu coś jest nie tak ponieważ przy np uruchomieniu...
punkty ustawienia rozrządu punkty paska rozrządu mercedes rozrządu
panasonic bateria klapka sterowania temperatura nawiewu wkrętarka bosch dioda
lodówka turystyczna granat audio
Wentylator nawiewu w Peugeot 307 działa tylko chwilowo Podłączenie anteny do napędu bramy Aprimatic - krok po kroku