link http://www.autogenius.info/pl/fiat-grand...
W schowku po str. pasażera masz klapke i do góry przekaznik i bezpiecznik.
Wymień ten uszkodzony bezpiecznik.
Jeżeli ma alarm to jest podłączony pod bezpieczniki.
Cześć, czy udało się rozwiązać problem?. Niestety borykam się z identyczną sytuacją.
Bezpieczniki czy oba mają napięcie
Wkładanie dużego bezpiecznika grozi pożarem instalacji elektrycznej. Dobrze podejrzewasz prawdopodobnie zaciera się silnik dmuchawy. Aby wyciągnąć silniczek nie musisz demontować nagrzewnicy . Dmuchawa znajduje się za schowkiem pasażera odkręcasz 3 wkręty i powinna wyjść.
Opis jest w instrukcji eksploatacji, a instrukcja eksploatacji jest tu: http://www.przeklej.pl/plik/instrukcja-o... http://obrazki.elektroda.pl/6482270200_1... http://obrazki.elektroda.pl/4258873500_1... http://obrazki.elektroda.pl/9240247200_1... http://obrazki.elektroda.pl/5114116000_1...
Tutaj też co nieco po włosku: http://www.riparando.it/auto/problematic... Warto więc sprawdzić skrzynkę bezpieczników, która może mieć zielono w środku.
Powinno być jak w książce pisze jesli wartość jest zaniżona to mały problem najwyżej wypali bezpiecznik jeśli zawyżona może przegrzać i uszkodzić instalecję.Przy ewentułalnym spowodowanym zwarciu.
to normalka w Punto, jeżeli często używasz dmuchawy to w łożyskach zbiera się masa brudu, i wzrasta opór, musisz wciągnąć wentylator, przeczyścić, i podlać łożysko np. wd40, możesz zamienić bezpiecznik na większy, sprawdz jaki masz, u mnie z 30A działa bezproblemowo, a nie wiem dlaczego fabrycznie była 20 i systematycznie na 4 biegu wywalało. Powodzenia
Typowa usterka bezpiecznika termicznego znajdującego się na rezystorze. kup zabezpieczenie na 240 °C i zamontuj. Nie traktuj tego jako poradę - możesz też zmostkować zabezbieczenie na dzień dopóki nie kupisz bezpiecznika.
Bezpiecznik strzelił jakiś.
koło skrzynki bezpieczników
Prosta sprawa, wymieniaj czujnik kąta skrętu kierownicy ;) Oczywiście wszystko w wiązce sprawdzone? O bezpiecznikach nie wspomnę...
Mam problem z brakiem świateł pozycyjnych w Punto 2003r benzyniak,manetka i bezpieczniki ok,co załącza pozycyjne w module skrzynki bezpieczników ?
Np złącze /adapter OBD2 po Bluetooth? wiem że ten błąd i tak się pojawi po pewnym czasie ale czy to nie sprawi że na jakiś czas kontrolka przestanie się świecić ?
Napisz na PW , mam to co szukasz. Co do bezpiecznika to jest za mały , oryginalnie jest 30A Jesli bedzie palił dalej to sprawdz komutator w silniku , zatyka sie pyłem ze szczotek i robi zwarcie Pozdro Waldi
Poprawiłem - 1 z 2 i 5 z 6 - otwiera, 5 z 1 i 2 z 6 - zamyka. Jak połączysz 1 z 6 to spalisz bezpiecznik, moja wina...
https://www.autogenius.info/pl/fiat-gran...
Szukaj pomiędzy akumulatorem a skrzynką bezpieczników - gdzieś coś nie jest dobrze dokręcone albo styk zanieczyszczony lub zimne luty jeśli coś tam jest lutowane po drodze. Zobacz czy klemy są czyste i czy nie ma korozji albo zanieczyszczeń na karoserii w miejscu gdzie dokręcony jest przewód masowy z akumulatora. Włącz zapłon, posadź kogoś za kierownicą...
Coś kojarzę że przekaźnik mijania jest w kabinie.
Wg schematu,oświetlenie bagażnika w Punto 1 podpięte jest pod pin nr 8 w głównej centralce bezpieczników.
Mam się wpiąć kablami ze sterownika w te kolorowe a one z kolei cały czas są kostką podłączone do gniazda przy bezpiecznikach Tak
a możesz pomóc który to bezpiecznik i gdzie jest?
Szyba grzeje po zmianie bezpiecznika. Czasami jest to kilka dni, a czasami po 2 minutach bezpiecznik pali.
Wygląda że rozleciał się włącznik, rozbierz konsole i sprawdz włącznik probówką .
pompa wyeliminowana z podejrzeń, bo jak ją odlaczam, to też mi pali bezpiecznik
zobacz tu
Mam problem z Punto I, w zeszłą zimę ogrzewanie tylnej szyby działało mi bez zarzutu, w to zimę niestety już nie działa, co jest przyczyną nie wiem. Sprawdziłem bezpieczniki, wyczyściłem styki pod plastikiem w tylnej klapie (zasilania na nich nie ma-sprawdziłem miernikiem), oraz wymieniłem przekaźnik R3 (wg poniższej rozpiski) i nic. Swoją drogą po...
Rada brzmi - sprawdź bezpieczniki.
..a bezpieczniki sprawdz wszystkie.
.Witam Mam problem, otóż nie działa mi nawiew w Punto 1 zupełnie. Co sprawdzić? Bezpiecznik jest cały, może ktoś podpowie:)
Jest na LEDach i odpowiada za nie bezpiecznik F61 w skrzynce bezpieczników przy BCM (za schowkiem pod rzeczonym panelem od świateł i komputera) - ostatni (tam gdzie są 2 pionowe rzędy bezpieczników, to jest bezpiecznik na samym dole po prawej stronie).
Czyli przewody ECU do skrzynki bezpieczników pod maską
bezpiecznik był przepalony!! Czyli jednak warystor sprowokował bezpiecznik.
Przyczyna były kable w peszlu miedzy bagaznikiem a samochodem i robilo zwarcie;) a klient wkladał ciagle nowy silniejszy bezpiecznik i wypalilo kable body komuter i czujnik stopu ;) ale wszystko juz zrobione :) dzieki za pomoc
Więc szukaj zasilania, albo nowy kabelek od bezpieczników.
Podłącz jeszcze raz. Bardzo często ten sterownik najprawdopodobniej się zawiesza. Po ponownym podłączeniu odzyskuje życie. Odłaczanie i podłączanie ponowne nic nie daje. Odłączanie klemy "-", wyjmowanie bezpiecznika.
To nie jest żadna usterka. W Punto 1 nie ma w kostce ISO +12V załączanego przez stacyjkę. Na obydwu pinach jest tak jak piszesz cały czas napięcie. Jeżeli bardzo Ci zależy to możesz podprowadzić sobie ze skrzynki bezpieczników przewód lub bezpośrednio ze stacyjki.
Bezpiecznik ale nie w schowku tylko pod kierownica po lewej stronie
Jeśli nie ma klimatyzacji to jest jeden przekaźnik i bezpiecznik od wentylatora, natomiast sterowanie przekaźnikiem odbywa się z ECU wiec temperatura jest mierzona tym czujnikiem na termostacie i to komputer decyduje kiedy załączyć wentylator. Przekaźnik oznaczenie R6, bezpiecznik F6 30A. Trzeba szukać przewodów.
W punto 2 radio sterowane jest CAN i ma tylko 1 stałe zasilanie. Także jak chcesz sterowanie stacyjką to ciąg przewód od bezpieczników.
Lampka jest zasilana z wielofunkcyjnego komputera sterującego. Bezpieczniki F1,F8,F23 i F24.
Witam Mam problem, otóż nie działa mi nawiew w Punto 1 zupełnie. Co sprawdzić? Bezpiecznik jest cały, może ktoś podpowie:)
Witam koledzy. To jest NEC CZARNY EP1F-B3K1S. Lub któryś z tej SERII EP1- B3G1S ITP NOWSZE. Podaje na dwa górne bezpieczniki 7,5 A zasilanie świateł mijania. Przekaźnik zasilany z Grubego B+ (duży konektor od str. Bezpieczników). To jest Punto 2010 rok, PCB ma nieomal takie samo. Nie gwarantuję, że piny z bezpiecznika. 2x 7,5 A są użyte tak samo. NIE...
Różowy i różowo-biały w czarnym konektorze przy skrzynce bezpieczników.
Musisz raczej wymienić alternator, tam siedzi Magneti/denso i one typowo pękają. Jak np. w Punto, obudowy itd.
Sprawdzałem na pewno bezpieczniki od instalacji gazowej, są one na wyodrębnionej wiązce w skrzynce bezpieczników.
A kabel o jakim przekroju zastosowałeś i czy dałeś na niego dodatkowy bezpiecznik??
sprawdź bezpieczniki....
Zdejmij kostkę z ECU i wtedy wsadzać bezpiecznik, to się dowiesz.
a napięcie na bezpieczniku jest?
wyczyść komutatator w silniczku osady u rowkach powodują zwarcie i palenie bezpiecznika
Usterka naprawiona
Dziękuję za wskazówki. Udało się znaleźć gniazda bezpieczników dające napięcie po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Punto: F12 C4 Picasso: F4
Nie to. Żaden przekaźnik. Ktoś tu sobie bajki wymyśla. Zacznij od odłożenia miernika na półkę, bo się tu do niczego nie przyda, zwłaszcza nieodpowiednio używany. Sprawdź czy jest napięcie na bezpiecznikach nr 3 i 22, na obu ich nóżkach, kontrolką, i też nie żadnym ledowym wynalazkiem a taką z żarówką. edit: Zapomniałem dodać że chodzi o bezpieczniki...
Sprawdź bezpieczniki od radia.
jesli nie swieci sie lampka kontrolna silnika sprawdz zasilanie centralki wtrysku. bezpieczniki
sprawdz,czy masz w przedniej części skrzynki bezpieczników 14-to pinowy biały konektor a w nim przewód biało-zielony.
Możesz też po kolei wyciągać bezpieczniki.
Czyli możesz mieć uszkodzenie jak u mnie (niestety nie pamiętam jak to cudo sie nazywało) (to na zdjęciu przykręcone czterema imbulsami widoczne pod kablami od wtryskiwacza) - i to przepuszczało benzyne cały czas nawet na gazie. Po wymianie na używke już było sucho. Jak wyżej wyciągnij bezpiecznik od pompki w skrzynce bezpieczników. Mam nadzieję że...
Mam problem z Fiat Punto 1.2 2003 rok. Problem objawia się w ten sposób że po wyciągnięciu kluczyka jest cały czas zapłon na desce . Na samym początku sprawdziłem bezpieczniki i jest ok a następnie odpiołem od stacyjki kable i problem cały czas jest . Proszę was o podpowiedź .
Przed remontem alternatora załóż ten długi odpływ. Sprawdź też jak jest z drugiej strony , tam woda leje się na skrzynkę bezpieczników.
Oporność co koło 50k. Sterowniki ok, a prędkości próbowałem rożne. Nie wiem czy jest zasilanie w OBD. A czemu miało by nie być? Tam chyba nie ma bezpiecznika?
Proponuję znaleźć przyczynę a nie skutek ja miałem w dwóch samochodach c15 zatarte silniki. Silniki te to straszne badziewia robione chyba w Honkongu. Zwieranie oporów i bezpiecznika nie rozwiąże sprawy a może tylko zaszkodzić w konsekwencji upali przełącznik lub stopi izolację na wiązce. Z takim problemem spotkałem się również w Fiacie punto. Pozdrawiam
Bezpieczniki sie kłaniają ...
A macie jakieś oznaczenie tej kostki? I gdzie ona jest ? Przy bezpiecznikach?
Wystarczy wyciągnąć jedną żarówkę i sprawdzić przejścia aby się przekonać, czy to one padły. Żarówka H4 na środku ma masę, a zewnętrzne konektory to włókna. Między masą a każdym włóknem musi być przejście, w tedy żarówka jest sprawna. Albo poszukaj bezpieczników i po prostu wymień ten odpowiedzialny za światła. Na początek zacznij od żarówek, potem...
A rocznik kod silnika gdzie? Który bezpiecznik dokłądnie?
Adam ale inne diody tez świeca a jak jest zwarcie to nie powinno palić bezpiecznika:/ ?
Na jasnoniebieskim przy pokrętle jest zasilanie poprzez bezpiecznik 30A.
Tak od zapalniczki do załączania i minus a od bezpieczników podtrzymanie.
Witam mam 2 problemy a mianowicie klakson w ktorym pali sie bezpiecznik od klaksonu i nie dziala co moze byc przyczyna tego a drugi problem spryskiwcze ktore maja pelny zbiornik i dzialaja przez ten czas w ktorym zostal nalany plyn pozniej juz nie pompka chodzi plyn jest a nie chodza z tylu nie chodza nawet jak jest wlany plyn czy to wina zaworow zwrotnych...
Mam fiata punto 2. Po załączeniu wycieraczki tylnej nie da się jej wyłączyć. Na początku zdarzało się to rzadko, a teraz za każdym razem. Obecnie mam wyjęty bezpiecznik.
Temat do zamknięcia. Koszt naprawy zamknął się w kwocie 31.50 zł. Pomogła wymiana przekaźnika CF2-12V znajdującego się w BODY KOMPUTERZE dołączonym do skrzynki bezpieczników.
Wymień przekaźnik rozrusznika w skrzynce z bezpiecznikami w komorze silnika.
Witam wszystkich ,tak jak w temacie,moze mial ktos taki problem.Czy ktos wie czy jest do tego jakis bezpiecznik? pozdrawiam
W takim razie zacznij od bezpieczników, następnie sprawdź napięcia na złączkach zasilających.
Witam Mianowicie chce zrobić podświetlenie led z wyłącznikiem ledy chce umieścić u kierowcy, pasażera i z tyłu. I mam pytanie czy załączony schemat będzie dobry czy dodać jakieś bezpieczniki.? A bardziej rozwijając chcę żeby ledy świeciły kiedy odpale auto ale żebym mógł je zgasić wyłącznikiem.
Czy jest możliwe że to przez masę na silniku dzieją się takie rzeczy i czy wtedy przekaźnik w bezpiecznikach może trzesczec ?
U mnie był więc ja tutaj zbytnio nie pomogę ale pamietam, że to był bardzo cienki kabel. Jesli masz watpliwości co do koloru to możesz spróbować podać masę przez bezpiecznik-jeśli nie trafisz to upali bezpiecznik.
Więc przewód za czujnikiem ? Zobacz czy nie ma zwarcia do masy. Masz trzecie światło stop ?
nie Dodano po 2 Dodam jeszcze, że auto było konserwowane od spodu i było spawanych kilka dziurek, może coś poszło od właśnie tego spawania?? Jak nacisnę stop to też pali bezpiecznik:(
W temacie pojawiło się i zniknęło info o zimnych lutach. Myślę, że to dobry trop. Wysłałem już zapytanie do polecanego na forum Punto serwisu zajmującego się wspomaganiem CITY we włoszczyźnie. Spróbuję też podmienić przekaźnik odpowiedzialny za wspomaganie, właśnie próbuję go namierzyć, ale widzę tylko bezpiecznik...
Szukaj bezpiecznika oznaczonego płatkiem śniegu
A z klucza otwiera wszystkie czy pojedynczo jesli niewszystkie to sprawdz sterownik za schowkiem pasazera lub poprostu sam bezpiecznik
Witam! Podpinam się pod temat bo potrzebuję podstawowego schematu instalacji elektrycznej razem z opisem oraz kolejnością, zastsowaniem i mocą bezpieczników w skrzynce bezpiecznikowej. Nadmienię tylko że w zakupinym nidawno Punto 2 nie ma żadnej instrukcji ani opisów na pokrywie bezpieczników. Za pomoc z góry dziękuję. Pozdrowienia! PAW_B :|
Rozwiązane. Uszkodzony bezpiecznik – przy pomiarze napięcia, przy dociśnięciu elektrodami miernika bezpiecznik kabinowy nr 10 (10 A) przewodził, stwarzając wrażenie, że jest OK, po odjęciu elektrody robił przerwę. Wymiana bezpiecznika i czyszczenie styków rozwiązało problem.
Czy ten bezpiecznik termiczny 10A / 193 stopnie to jest ten co się go lutuje do rezystora? Czy ten co sie wkłada do skrzynki z bezpiecznikami? U mnie też nie grzeje 1 i 2 bieg ogrzewania. Wystarczy tylko podmienic ten bezpiecznik?
Witam. W moim puncie 2 awarii uległ body komputer. Udało mi się kupić używany, lecz w wersji którą dostałem nie występowały elektryczne szyby i nie ma miejsca na bezpiecznik od nich. Czy do komputera do którego nabyłem można przełożyć moja stara skrzynkę bezpieczników? Kwestie immobilizera chwilowo omijam.
Witam Problem z Fiatem Punto 1.2 z 2000r Auto normalnie odpala i jeździ lecz miga kontrolka usterki silnika i zapisany jest błąd U1600, gdzie szukać przyczyny? między połączeniem sterownika silnika a skrzynką bezpieczników? Pozdrawiam
Jak najbardziej, Punto nie zapaliło, jak zblokował się mechanicznie alternator (spuchnięta obudowa)W Range roverze Sport spalił się nawet bezpiecznik od rozrusznika po zatarciu sprężarki. Zdejmij pasek osprzętu i próbuj.
Zasilanie z zapalniczki to zły pomysł. Z tego co kojarzę to w punto to zasilanie nie jest odłączane przez stacyjkę. Zatem znajdź właściwe gniazdo w skrzynce bezpieczników na bezpiecznik od podgrzewania foteli i stamtąd wyciągnij plus do przełączników i rozdziel go na prawy i lewy przełącznik. Masę do foteli z najbliższego punktu masy-może być spod śruby...
Chłopie, zasilanie po stacyjce jest stałe na silnik, na 4 biegu nie działa? Sprawdzasz zasilanie na silnik, żarówką, nie miernikiem, jeśli jest to sprawdzasz silnik, jeśli nie ma, sprawdzasz dalej zasilanie w kierunku wyłącznika. czy wchodzi na wyłącznik, czy wychodzi na rezystor na poszczególne biegi. Jeśli nawiew działa na najwyższym biegu, padł bezpiecznik...
Mam problem z Fiatem Punto 1.2 8v padł ecu. Założyłem używane ecu w komplecie z kluczykiem immo i skrzynką bezpieczników od innego Punto. Więc powinno autko palić a niestety tak nie jest. co się dzieje, gdzie tkwi problem?
Z radia najszybciej. Zakłóceń nie bedzie. Tak samo, można wsunąć kabelek pod bezpiecznik - też zadziała - jednak nie polecam. Punto 1 to prosty samochód i jeżeli trochę się wysilisz, to przeciągniesz zaizolowany taśmą izolacyjną kabel przez którąś z istniejących przelotek gumowych i podłączysz do zacisku akumulatora (oczywiście przez bezpiecznik)....
Brak napięcia na pompie paliwowej Punto 1.1 1996r po podłączeniu na krótko auto odpaliło , sprawdziłem bezpieczniki są o.k. Brak pomysłu co może być powodem braku napięcia na pompie paliwowej.
Ehh 12 lat na elektrodzie a dalej liczysz na gotowca. 3 min spędzone na google: http://www.autogenius.info/pl/fiat-grand... F61 Druga rzecz że w GP było dużo różnic więc skorzystaj z tego: http://aftersales.fiat.com/ELUM/SelectMo...
Oczywiście na pytanie czy włącznik świateł hamowania jest ok zapytasz co to jest i gdzie się to znajduje?
punto skrzynka bezpieczników skrzynka bezpieczników punto schemat bezpieczników punto
rozrusznik sterowanie lanca dysza instalacja deutz
chrysler concorde chrysler concorde
Optymalna wartość rezystora R w filtrze CRC dla 100 Hz Gramofony do płyt przedwojennych: wybór i wymagania