link http://www.autogenius.info/pl/fiat-grand...
W schowku po str. pasażera masz klapke i do góry przekaznik i bezpiecznik.
Wymień ten uszkodzony bezpiecznik.
Jeżeli ma alarm to jest podłączony pod bezpieczniki.
Cześć, czy udało się rozwiązać problem?. Niestety borykam się z identyczną sytuacją.
Wkładanie dużego bezpiecznika grozi pożarem instalacji elektrycznej. Dobrze podejrzewasz prawdopodobnie zaciera się silnik dmuchawy. Aby wyciągnąć silniczek nie musisz demontować nagrzewnicy . Dmuchawa znajduje się za schowkiem pasażera odkręcasz 3 wkręty i powinna wyjść.
Bezpieczniki czy oba mają napięcie
Opis jest w instrukcji eksploatacji, a instrukcja eksploatacji jest tu: http://www.przeklej.pl/plik/instrukcja-o... http://obrazki.elektroda.pl/6482270200_1... http://obrazki.elektroda.pl/4258873500_1... http://obrazki.elektroda.pl/9240247200_1... http://obrazki.elektroda.pl/5114116000_1...
Tutaj też co nieco po włosku: http://www.riparando.it/auto/problematic... Warto więc sprawdzić skrzynkę bezpieczników, która może mieć zielono w środku.
to normalka w Punto, jeżeli często używasz dmuchawy to w łożyskach zbiera się masa brudu, i wzrasta opór, musisz wciągnąć wentylator, przeczyścić, i podlać łożysko np. wd40, możesz zamienić bezpiecznik na większy, sprawdz jaki masz, u mnie z 30A działa bezproblemowo, a nie wiem dlaczego fabrycznie była 20 i systematycznie na 4 biegu wywalało. Powodzenia
Powinno być jak w książce pisze jesli wartość jest zaniżona to mały problem najwyżej wypali bezpiecznik jeśli zawyżona może przegrzać i uszkodzić instalecję.Przy ewentułalnym spowodowanym zwarciu.
Typowa usterka bezpiecznika termicznego znajdującego się na rezystorze. kup zabezpieczenie na 240 °C i zamontuj. Nie traktuj tego jako poradę - możesz też zmostkować zabezbieczenie na dzień dopóki nie kupisz bezpiecznika.
Bezpiecznik strzelił jakiś.
Prosta sprawa, wymieniaj czujnik kąta skrętu kierownicy ;) Oczywiście wszystko w wiązce sprawdzone? O bezpiecznikach nie wspomnę...
koło skrzynki bezpieczników
https://www.autogenius.info/pl/fiat-gran...
Np złącze /adapter OBD2 po Bluetooth? wiem że ten błąd i tak się pojawi po pewnym czasie ale czy to nie sprawi że na jakiś czas kontrolka przestanie się świecić ?
.Witam Mam problem, otóż nie działa mi nawiew w Punto 1 zupełnie. Co sprawdzić? Bezpiecznik jest cały, może ktoś podpowie:)
Napisz na PW , mam to co szukasz. Co do bezpiecznika to jest za mały , oryginalnie jest 30A Jesli bedzie palił dalej to sprawdz komutator w silniku , zatyka sie pyłem ze szczotek i robi zwarcie Pozdro Waldi
Poprawiłem - 1 z 2 i 5 z 6 - otwiera, 5 z 1 i 2 z 6 - zamyka. Jak połączysz 1 z 6 to spalisz bezpiecznik, moja wina...
Mam problem z brakiem świateł pozycyjnych w Punto 2003r benzyniak,manetka i bezpieczniki ok,co załącza pozycyjne w module skrzynki bezpieczników ?
Mam się wpiąć kablami ze sterownika w te kolorowe a one z kolei cały czas są kostką podłączone do gniazda przy bezpiecznikach Tak
Mam problem z Punto I, w zeszłą zimę ogrzewanie tylnej szyby działało mi bez zarzutu, w to zimę niestety już nie działa, co jest przyczyną nie wiem. Sprawdziłem bezpieczniki, wyczyściłem styki pod plastikiem w tylnej klapie (zasilania na nich nie ma-sprawdziłem miernikiem), oraz wymieniłem przekaźnik R3 (wg poniższej rozpiski) i nic. Swoją drogą po...
Witam jestem nowiutkim kierowcą i niewiele wiem o naprawie. potrzebuję pomocy. Nie działają mi szyby elektryczne i lewe swiatło pozycyjne słabo świeci. brat chce sprawdzić bezpieczniki ale nie wie gdzie są te za to odpowiadające i jakie mają oznakowanie-żeby się nie pomylić. proszę o pomoc.
Szyba grzeje po zmianie bezpiecznika. Czasami jest to kilka dni, a czasami po 2 minutach bezpiecznik pali.
Rada brzmi - sprawdź bezpieczniki.
Wg schematu,oświetlenie bagażnika w Punto 1 podpięte jest pod pin nr 8 w głównej centralce bezpieczników.
Coś kojarzę że przekaźnik mijania jest w kabinie.
Szukaj pomiędzy akumulatorem a skrzynką bezpieczników - gdzieś coś nie jest dobrze dokręcone albo styk zanieczyszczony lub zimne luty jeśli coś tam jest lutowane po drodze. Zobacz czy klemy są czyste i czy nie ma korozji albo zanieczyszczeń na karoserii w miejscu gdzie dokręcony jest przewód masowy z akumulatora. Włącz zapłon, posadź kogoś za kierownicą...
Wygląda że rozleciał się włącznik, rozbierz konsole i sprawdz włącznik probówką .
Przyczyna były kable w peszlu miedzy bagaznikiem a samochodem i robilo zwarcie;) a klient wkladał ciagle nowy silniejszy bezpiecznik i wypalilo kable body komuter i czujnik stopu ;) ale wszystko juz zrobione :) dzieki za pomoc
pompa wyeliminowana z podejrzeń, bo jak ją odlaczam, to też mi pali bezpiecznik
bezpiecznik był przepalony!! Czyli jednak warystor sprowokował bezpiecznik.
Lampka jest zasilana z wielofunkcyjnego komputera sterującego. Bezpieczniki F1,F8,F23 i F24.
..a bezpieczniki sprawdz wszystkie.
zobacz tu
Podłącz jeszcze raz. Bardzo często ten sterownik najprawdopodobniej się zawiesza. Po ponownym podłączeniu odzyskuje życie. Odłaczanie i podłączanie ponowne nic nie daje. Odłączanie klemy "-", wyjmowanie bezpiecznika.
Bezpiecznik ale nie w schowku tylko pod kierownica po lewej stronie
sprawdź bezpieczniki....
Jeśli nie ma klimatyzacji to jest jeden przekaźnik i bezpiecznik od wentylatora, natomiast sterowanie przekaźnikiem odbywa się z ECU wiec temperatura jest mierzona tym czujnikiem na termostacie i to komputer decyduje kiedy załączyć wentylator. Przekaźnik oznaczenie R6, bezpiecznik F6 30A. Trzeba szukać przewodów.
Nie to. Żaden przekaźnik. Ktoś tu sobie bajki wymyśla. Zacznij od odłożenia miernika na półkę, bo się tu do niczego nie przyda, zwłaszcza nieodpowiednio używany. Sprawdź czy jest napięcie na bezpiecznikach nr 3 i 22, na obu ich nóżkach, kontrolką, i też nie żadnym ledowym wynalazkiem a taką z żarówką. edit: Zapomniałem dodać że chodzi o bezpieczniki...
Usterka naprawiona
Czyli przewody ECU do skrzynki bezpieczników pod maską
Witam Mam problem, otóż nie działa mi nawiew w Punto 1 zupełnie. Co sprawdzić? Bezpiecznik jest cały, może ktoś podpowie:)
Witam Mianowicie chce zrobić podświetlenie led z wyłącznikiem ledy chce umieścić u kierowcy, pasażera i z tyłu. I mam pytanie czy załączony schemat będzie dobry czy dodać jakieś bezpieczniki.? A bardziej rozwijając chcę żeby ledy świeciły kiedy odpale auto ale żebym mógł je zgasić wyłącznikiem.
Więc szukaj zasilania, albo nowy kabelek od bezpieczników.
Musisz raczej wymienić alternator, tam siedzi Magneti/denso i one typowo pękają. Jak np. w Punto, obudowy itd.
Witam koledzy. To jest NEC CZARNY EP1F-B3K1S. Lub któryś z tej SERII EP1- B3G1S ITP NOWSZE. Podaje na dwa górne bezpieczniki 7,5 A zasilanie świateł mijania. Przekaźnik zasilany z Grubego B+ (duży konektor od str. Bezpieczników). To jest Punto 2010 rok, PCB ma nieomal takie samo. Nie gwarantuję, że piny z bezpiecznika. 2x 7,5 A są użyte tak samo. NIE...
Sprawdzałem na pewno bezpieczniki od instalacji gazowej, są one na wyodrębnionej wiązce w skrzynce bezpieczników.
A kabel o jakim przekroju zastosowałeś i czy dałeś na niego dodatkowy bezpiecznik??
W punto 2 radio sterowane jest CAN i ma tylko 1 stałe zasilanie. Także jak chcesz sterowanie stacyjką to ciąg przewód od bezpieczników.
Jest na LEDach i odpowiada za nie bezpiecznik F61 w skrzynce bezpieczników przy BCM (za schowkiem pod rzeczonym panelem od świateł i komputera) - ostatni (tam gdzie są 2 pionowe rzędy bezpieczników, to jest bezpiecznik na samym dole po prawej stronie).
Zdejmij kostkę z ECU i wtedy wsadzać bezpiecznik, to się dowiesz.
Różowy i różowo-biały w czarnym konektorze przy skrzynce bezpieczników.
Sprawdź bezpieczniki od radia.
jesli nie swieci sie lampka kontrolna silnika sprawdz zasilanie centralki wtrysku. bezpieczniki
Możesz też po kolei wyciągać bezpieczniki.
To nie jest żadna usterka. W Punto 1 nie ma w kostce ISO +12V załączanego przez stacyjkę. Na obydwu pinach jest tak jak piszesz cały czas napięcie. Jeżeli bardzo Ci zależy to możesz podprowadzić sobie ze skrzynki bezpieczników przewód lub bezpośrednio ze stacyjki.
a napięcie na bezpieczniku jest?
wyczyść komutatator w silniczku osady u rowkach powodują zwarcie i palenie bezpiecznika
Bezpieczniki sie kłaniają ...
Oporność co koło 50k. Sterowniki ok, a prędkości próbowałem rożne. Nie wiem czy jest zasilanie w OBD. A czemu miało by nie być? Tam chyba nie ma bezpiecznika?
Proponuję znaleźć przyczynę a nie skutek ja miałem w dwóch samochodach c15 zatarte silniki. Silniki te to straszne badziewia robione chyba w Honkongu. Zwieranie oporów i bezpiecznika nie rozwiąże sprawy a może tylko zaszkodzić w konsekwencji upali przełącznik lub stopi izolację na wiązce. Z takim problemem spotkałem się również w Fiacie punto. Pozdrawiam
Dziękuję za wskazówki. Udało się znaleźć gniazda bezpieczników dające napięcie po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Punto: F12 C4 Picasso: F4
A macie jakieś oznaczenie tej kostki? I gdzie ona jest ? Przy bezpiecznikach?
Wystarczy wyciągnąć jedną żarówkę i sprawdzić przejścia aby się przekonać, czy to one padły. Żarówka H4 na środku ma masę, a zewnętrzne konektory to włókna. Między masą a każdym włóknem musi być przejście, w tedy żarówka jest sprawna. Albo poszukaj bezpieczników i po prostu wymień ten odpowiedzialny za światła. Na początek zacznij od żarówek, potem...
Adam ale inne diody tez świeca a jak jest zwarcie to nie powinno palić bezpiecznika:/ ?
A rocznik kod silnika gdzie? Który bezpiecznik dokłądnie?
Mam problem z Fiat Punto 1.2 2003 rok. Problem objawia się w ten sposób że po wyciągnięciu kluczyka jest cały czas zapłon na desce . Na samym początku sprawdziłem bezpieczniki i jest ok a następnie odpiołem od stacyjki kable i problem cały czas jest . Proszę was o podpowiedź .
Na jasnoniebieskim przy pokrętle jest zasilanie poprzez bezpiecznik 30A.
Brak napięcia na pompie paliwowej Punto 1.1 1996r po podłączeniu na krótko auto odpaliło , sprawdziłem bezpieczniki są o.k. Brak pomysłu co może być powodem braku napięcia na pompie paliwowej.
oops :oops:
Witam mam 2 problemy a mianowicie klakson w ktorym pali sie bezpiecznik od klaksonu i nie dziala co moze byc przyczyna tego a drugi problem spryskiwcze ktore maja pelny zbiornik i dzialaja przez ten czas w ktorym zostal nalany plyn pozniej juz nie pompka chodzi plyn jest a nie chodza z tylu nie chodza nawet jak jest wlany plyn czy to wina zaworow zwrotnych...
Prawdopodobnie zimne luty w automacie kierunkowskazów,nagminna usterka Fiatów i Alf.
Mam fiata punto 2. Po załączeniu wycieraczki tylnej nie da się jej wyłączyć. Na początku zdarzało się to rzadko, a teraz za każdym razem. Obecnie mam wyjęty bezpiecznik.
Przed remontem alternatora załóż ten długi odpływ. Sprawdź też jak jest z drugiej strony , tam woda leje się na skrzynkę bezpieczników.
Witam wszystkich ,tak jak w temacie,moze mial ktos taki problem.Czy ktos wie czy jest do tego jakis bezpiecznik? pozdrawiam
Wymień przekaźnik rozrusznika w skrzynce z bezpiecznikami w komorze silnika.
Czy jest możliwe że to przez masę na silniku dzieją się takie rzeczy i czy wtedy przekaźnik w bezpiecznikach może trzesczec ?
U mnie był więc ja tutaj zbytnio nie pomogę ale pamietam, że to był bardzo cienki kabel. Jesli masz watpliwości co do koloru to możesz spróbować podać masę przez bezpiecznik-jeśli nie trafisz to upali bezpiecznik.
Ehh 12 lat na elektrodzie a dalej liczysz na gotowca. 3 min spędzone na google: http://www.autogenius.info/pl/fiat-grand... F61 Druga rzecz że w GP było dużo różnic więc skorzystaj z tego: http://aftersales.fiat.com/ELUM/SelectMo...
nie Dodano po 2 Dodam jeszcze, że auto było konserwowane od spodu i było spawanych kilka dziurek, może coś poszło od właśnie tego spawania?? Jak nacisnę stop to też pali bezpiecznik:(
Więc przewód za czujnikiem ? Zobacz czy nie ma zwarcia do masy. Masz trzecie światło stop ?
W temacie pojawiło się i zniknęło info o zimnych lutach. Myślę, że to dobry trop. Wysłałem już zapytanie do polecanego na forum Punto serwisu zajmującego się wspomaganiem CITY we włoszczyźnie. Spróbuję też podmienić przekaźnik odpowiedzialny za wspomaganie, właśnie próbuję go namierzyć, ale widzę tylko bezpiecznik...
Witam, Temat kiedyś poruszany: brak zasilania na klimatyzację i obieg wewnętrzny Grande Punto 2008 r. Brak reakcji na przyciski. Bezpieczniki sprawne, wszystko w aucie działa, tylko nie to. Schematy elektryczne już mam i patrząc na to wszystko, wydaje mi się ok. Teraz pytanie, jak sprawdzić panel, czy jest ok. Mostkując dwa złącza przycisku od odmrażania...
sprawdzałeś bezpieczniki ?może bezpiecznik spalił się !!
Szyby i zamek napraw bo sterownik niema nic wspólnego z nimi. Bezpieczniki chociaż sprawdziłeś
Szukaj bezpiecznika oznaczonego płatkiem śniegu
sprawdz,czy masz w przedniej części skrzynki bezpieczników 14-to pinowy biały konektor a w nim przewód biało-zielony.
Słychać pompę paliwa? Pod pokrywką na przegrodzie czołowej gdzie jest MAP i przekaźnik układu wtryskowo-zapłonowego są bezpieczniki od systemu
A z klucza otwiera wszystkie czy pojedynczo jesli niewszystkie to sprawdz sterownik za schowkiem pasazera lub poprostu sam bezpiecznik
Tak od zapalniczki do załączania i minus a od bezpieczników podtrzymanie.
Czy ten bezpiecznik termiczny 10A / 193 stopnie to jest ten co się go lutuje do rezystora? Czy ten co sie wkłada do skrzynki z bezpiecznikami? U mnie też nie grzeje 1 i 2 bieg ogrzewania. Wystarczy tylko podmienic ten bezpiecznik?
Jak najbardziej, Punto nie zapaliło, jak zblokował się mechanicznie alternator (spuchnięta obudowa)W Range roverze Sport spalił się nawet bezpiecznik od rozrusznika po zatarciu sprężarki. Zdejmij pasek osprzętu i próbuj.
Czyli możesz mieć uszkodzenie jak u mnie (niestety nie pamiętam jak to cudo sie nazywało) (to na zdjęciu przykręcone czterema imbulsami widoczne pod kablami od wtryskiwacza) - i to przepuszczało benzyne cały czas nawet na gazie. Po wymianie na używke już było sucho. Jak wyżej wyciągnij bezpiecznik od pompki w skrzynce bezpieczników. Mam nadzieję że...
Rozwiązane. Uszkodzony bezpiecznik – przy pomiarze napięcia, przy dociśnięciu elektrodami miernika bezpiecznik kabinowy nr 10 (10 A) przewodził, stwarzając wrażenie, że jest OK, po odjęciu elektrody robił przerwę. Wymiana bezpiecznika i czyszczenie styków rozwiązało problem.
Witam, mam problem z w/w autkiem. Po przegladzie znikly niektore kontolki na zegarach, np. jak wlacze awaryjne to podswietla sie przycik slychac przekaznik ale nie pokazuje sie na zegarach ze sa wlaczone (a kierunkowskazy pokazuje normlanie), nie ma tez kontrolki od swiatel i od podgrzewania tylnej szyby (ale wszystkie te urzadzenia dzialaja normlanie)....
Chłopie, zasilanie po stacyjce jest stałe na silnik, na 4 biegu nie działa? Sprawdzasz zasilanie na silnik, żarówką, nie miernikiem, jeśli jest to sprawdzasz silnik, jeśli nie ma, sprawdzasz dalej zasilanie w kierunku wyłącznika. czy wchodzi na wyłącznik, czy wychodzi na rezystor na poszczególne biegi. Jeśli nawiew działa na najwyższym biegu, padł bezpiecznik...
Witam Opisze mój problem. Nie świeci mi lewe światło mijania. zarówka jest ok bo przełożyłem do prawego reflektora i świeci. Spróbowałem zrobić coś takigo. Światła "długie" działają normalnie. Przełożyłem wtyczki od długich do mijania i nadal to sam. Prawe mijania jak włącze długie to świeci a lewe nie. co może być przyczyna tego że lewe świtało nie...
Musisz jeszcze raz rozebrać i sprawdzić (ale oczywiście sprawdź też zasilania - bezpieczniki itp.)
bezpieczniki punto bezpieczniki maska punto bezpieczniki skrzynka punto
philips serwisowy zmiana matryca zerwany gwint mocowania przycisk zmywarka
czarna lista gitara akustyczna
Przewód biały z czerwonym paskiem w VW T4 i instalacjach niskonapięciowych Zasilanie sterownika turbiny Mercedes Vito 111 CDI 2007