Mexico to oryginał.Kolor otuliny ma znaczenie.
Problem rozwiązany. Rozebrałem BCM, niby jest ślad zalania, ale ścieżki całe. Miganie rezerwy to wina tego, że skaner się nie zawsze chce dogadać z ECM. Migający check, to brak adaptacji koła fonicznego. Czujnik temperatury wody wymieniony i już jest ok. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł"....
Studiowałeś te wszystkie schematy? Zapomniałeś dodać że wspomaganie dokładane :)
Jedź do kogoś kto ma examinera, zresztą inne testery tez to zrobią. CDIF to żaden sprzęt jest. Dłuższa jazda na benzynie też pomoże .
witam, czujnik temp powinien mieć zasilanie 5V (przyściagnietym okablowaniu) opór przy 20 st.-2000-3000om, przy 90st. 200-300 om, czujnik wałka to Hall sprawdż zasilanie czy jest 5V , jak masz oscyloskop to sygnał , obraz jaki ma być poszukaj w dowlandzie,pozdrawiam
Czujnik2 pinowy -komp Czujnik 1 pinowy -licznik 1 nic nie ma do 2
P0130 Czujnik O2 - usterka P0141 Podgrzewacz czujnika - usterka P0170 Czujnik O2 - usterka dostrajania paliwa P1170 Dostrajanie mieszanki - dawka uboga Odepnij sondę, może zwarcie robi. Jeśli paliwo podaje, na świecach jest iskra to pozostaje rozrząd.
Witam Błędy odnoszą się do bosha (kts)- także jak masz kogoś z tym dziadem ... to :) pozdrawiam
Ja spróbowałbym jeszcze podłączyć go pod komputer i sprawdzić czy jakieś błędy pokaże.
Plus na grzałkę jest na pinie 4. Powinien być po przekręceniu stacyjki. Sterownik załącza podgrzewanie sondy podając masę z pinu B32. Jeśli instalacja jest ok to masz uszkodzony stopień końcowy sterowania w sterowniku silnika.
Masz schemat sterowania silnika, trochę glupio to zrobione bo ze strony nie da się zrzucić zdjęć, więc daje osobno.
https://www.fiatforum.com/guides/sparkpl... https://obrazki.elektroda.pl/9924014300_...
Tak komputer- Tester Diagnostyczny w serwisie Fiata. Niczego nie wymieniaj najpierw wykasuj błędy i parametry samodopasowawcze.
Jakie błędy zarejestrował sterownik?
http://obrazki.elektroda.pl/7575587800_1... http://obrazki.elektroda.pl/1064499100_1... Czyli albo serwis albo wymiana na sprawną?
jest taka możliwośc,że to właśnie instalacja gazowa wprowadza błędy do ecu,widziałem kilka razy.
Przy uruchomionym silniku jak odepniesz wtyczkę sondy silnik zmienia obroty(podwyższa). Sonda 2 czy 4 przewodowa? Najlepiej podłączyć się do kompa i dopiero analizować błędy i sondę.
Sprawdz kompletacie czesci od dawcy , w punto 2 sa 2 rodzieje układów wspomagania niezamiennych ze soba , jesli podmieniałes miedzy oba typami to wspomaganie nie zahula
Jakie to błędy?
Błędów żadnych. Jakim testerem odczytałeś błędy ?
Czym odczytujesz te błędy?
Błąd komunikacji NCM - NBC czyli na linii sterownik silnika-sterownik nadwozia (body komputer). Nie szarp wiązkami - polej je wodą... zwłaszcza tą w podszybiu. To samo mi się czasem robi w Grande Punto po deszczu, tyle że są tylko błędy CAN i auto jeździ normalnie, tylko zegary i radio "umierają".
A przykasowaniu jakie błędy były?
Zacząłbym jednak od sprawdzenia obwodu grzałki sondy lambda przed katalizatorem.
W pierwszej kolejności proszę sprawdzić czy występują nieszczelności w układzie dolotowym. Przewody WN, świece. Najlepiej jednak podłączyć się do OBD nawet za pomocą ELM i smartfonu, jeżeli wykaże jakieś błędy wtedy powinno być nieco bliżej poszukiwania przyczyny.
To kosztuje ponad 1000zł. Tyle to nie zainwestuje aby się pobawić czy skasować błędy.
albo wiazka zasilanie albo sterownik, sprawdz dokladnie skrzynke bezpiecznikow pod maska, szczegolnie od spodu
Witam Sprubuj sciagnac klemy od akumulatora i zostaw na noc moze pomoze a jesli nie to tylko kasowanie poprzez komputer w stacjach fiata. Niestety to jest fiat i nie kazdy ma do tego interfejs ja mam tez fiata i sciagniecie klem pomoglo . Pozdrawiam Darek
To Punto chyba nie ma wejścia OBDII ? A co odpowiada za odcięcie paliwa ? Nie czasem czujnik położenia wału ? Miało by to coś wspólnego ? Albo sonda lambda ? Ma trzypinowe wejście przy wtyczce sterownika do podpięcia diagnostyki. Odczytaj błędy i idź tym tropem . Jest dużo czujników od temperatury(2 szt) po MAP i otwarcia przepustnicy oraz jak pisałeś...
Przestroga by zanim się wymieni sprawdzić element czy jest sprawny. Komputer nie widzi sygnału z danego elementu a prócz tego że on może być uszkodzony i nie daje sygnału to jest jeszcze kilka możliwych przyczyn że ten element sygnału nie daje.
Błędy wskazują na usterkę silnika wspomagania lub przekaźników sterujących.
A skąd wiesz że to wina krokowca?Może ciągnie lewe powietrze a może co innego? Jakaś diagnostyka? Błędy parametry?
A co tam za błędy w liczniku i immo?A może odwrotnie wlutowałeś diodę i nie świeci?
Druciarze montujący Tartarini po prostu odcinali kontrolkę lub dokładali kasowacz błędów.
Hej, U mnie problem dalej nie jest rozwiązany. Po prostu się przyzwyczaiłem, ponieważ i tak zawsze wyłączałem system S&S. Szczerze mówiąc nie sprawdzałem u siebie napięć na wtyczce. Ale skoro nie masz napięcia, to może winny jest spalony bezpiecznik 87, kontrolowałeś go?
Jak się zapali kontrolka to odczytaj błędy.
pulsacyjnie dodawać gazu Dobre. A tak na poważnie to sprawdź parametry a nie błędy.
czy po usunięciu usterki wspomaganie działa czy trzeba skasować błędy?Z góry dzięki za odpowiedż.
Blokada paliwa to NIE immo tylko FPS, blokada pochodzi z układu SRS/Airbag. W instrukcji obsługi jest opisana procedura jej tymczasowej dezaktywacji (przy pomocy dźwigni kierunkowskazów). Wygląda na błąd komunikacji z modułem SRS lub zapisane Crash Data w tym module i/lub sterowniku silnika. Trzeba podpiąć pod komputer i wykasować błędy oraz ew. wymienić...
To jest ok. Wszystko rozbija się o to, że sterownik nie widzi Ci obrotów silnika.
Zrób porządną diagnostykę, pali się check to są błędy a po drugie to błędy to nie wszystko, są jeszcze parametry rzeczywiste.
Może kostka przy centralce Airbag nie kontaktuje prawidłowo, lub jest problem z inną częścią wiązki niż taśma? Na próbę można wsadzić opornik ok 2-3Ohm bezpośrednio na piny 21 i 22 bezpośrednio przy centralce, jednocześnie odpinając poduszkę od taśmy. Jeśli błędy nie będą się powtarzać to trzeba szukać w kablach/pinach kostki przy centralce SRS. Nie...
Na pewno nie podłączając po komputer i szczytując błędy, ewentualnie na pewno się nie udawaj do specjalisty. Moduł wspomagania, czujnik skrętu lub silniczek (stawiam na silniczek)
Tak jest lub regeneracja
Podłącz do komputera i sczytaj błędy.
Czujnik ok zrobiony ale wali mi jeszcze błędy P0300
Fiatecuscan pokazuje takie pierdoły właśnie. Jakie masz błędy w sterowniku.
Skoro świeci się MIL - odczytaj błędy.
Sczytać błędy, jeśli nadal jest błąd związany z tym czujnikiem to sprawdzić ten czujnik czy jest uszkodzony bądź czy szwankuje.
Witam chciałbym się dowiedzieć gdzie w puncie jedynce z roku 1997 znajduje się wtyczka do komputera ponieważ chcę skasować błędy :)
A w abs-ie jakie błędy?
Objawy tak jakby wskazujące na przestawiony rozrząd, ale wydaje mi się, że wtedy wykryło by jakieś błędy, jeżeli się mylę proszę mnie wyprostować. Pozdrawiam
Przepraszam że zapytam, czy ten mechanik odpytywał na błędy BCM?
Pisz po Polsku, co to znaczy robi kable pochować wzmacniacz na nitach Myślisz że samo ułożenie kabli to 5 minut roboty? Jesteś w błędzie - wiąże się to z demontażem części wnętrza auta.
Witam, Dokonałem zakupu Fiata Grande (od kolegi) był uderzony ale nieznacznie) ale do rzeczy pali się kontrolka AIR BAG. Po podłączeniu pod komputer wyświetla następujące komunikaty : Air bag kierowcy : obecny Airbag kierowcy 2 stadium : nieobecna Airbag pasażera : obecny Airbag pasażera 2 stadium : obecny Airbag boczny przedni lewy : obecny Airbag...
To zobaczył jakie stany (nie błędy!) widzi NBC
witam fiat obok opla citroena i peugeota to francowate nasienia bosch diagnozuje auto ale czesto sie zdarza ze tylko na fabrycznych urzadzeniach poprawie diagnozują sie błędy czyli bedziesz miał przyjemność pojechać do ASO pozdro T
Na początek proponuje zrobić diagnostyke i podać błędy. Pozdr.
Moim zdaniem to wina tych suwaków pod kierownicą (czujnik skrętu). Miałem kiedyś identyczny problem i wymiana tego pomogła.
Problem tkwił w pompie paliwa,brak cisnienia.:)
Wydaje mi się że mimo wszystko powinien poleciec. Z mniejszym ciśnieniem ale polecieć. No ale spróbuj. Mogę być w błędzie.
Witam mam punto do zrobienia któro nie zapali po podłączeniu do euroscana na oryginalnych numerach sterownika nie ruszyło tylko na innych i wyskoczyły błędy: COIL 1 COIL 2 CONISTER VALVE A/C COMPR REALY ECU DEFECTIVE 1 I szczególnie zastanawia mnie ten ostatni błąd choć szczerze to żaden nie jest dla mnie je=asny w 100% ale ten ostatni mnie przeraża...
A jak mam sprawdzić rozrząd? Żadnych błędów od strony czujnika wałka rozrządu nie było. Nic nie stuka nic nie piszczy.
podpiąłem pod komputer jeszcze raz i teraz jeszcze sprawdziłem to? Knock sensor signal cyl.1 2.791V Knock sensor signal cyl.2 2.752V Knock sensor signal cyl.3 0.098V Knock sensor signal cyl.4 0.102V czy dobre są wskazania? tzn czy w cyl. 3 i 4 nie ma być więcej? Jak usunę wszystkie błędy i odpalę samochód to odpala od razu tylko pracuje nierówno przez...
wtyskiwacza,-----kolego i kto tu robi błędy sierotko!
I nastała cisza..........Nikt nic nie wie??????
Witam mam pytanko otóż mam stacyjkę z modułem (Fait Punto II) i mam pytanie czy one muszą być razem czy mogę odłączyć stacyjkę od modułu, chodzi o to żeby wystawić jako 2 oferty oddzielnie moduł i stacyjka, tylko nwm czy w tedy wszystko będzie w porządku, czy nie ma żadnego znaczenia? Przepraszam za błędy.
Jeśli chodzi o diagnozę to szukam kogoś z dobrym kompem, jeden komputer podłączyłem ale okazał się za słaby i pokazał tylko błędy związane z wystrzelonymi poduszkami
gdzie zacząć diagnozę W warsztacie, podłączyć i odczytać błędy.
A kontrolki święcą cały czas od ABS i prędkościomierz też dalej nie działa ale to może trzeba by zresetować błędy na komputerze. Dobrze rozumuje?? Nie. Kontrola mas i zasilań na agregacie ABS.
Z reguły takie sterowniki są montowane pod tunelem środkowym w kierunku od gałki zmiany biegów w stronę grodzi. Ale zanim zaczniesz wymianiac podłączyć pod kompa i odczytać błędy może problem leży w poduszcze albo coś z mata zajętości fotela. . Elektryk raczej Ci to ogarnie i może jakoś dużo nie skroi.
Zapomnialam dodac, że kilka tygodni wczesniej pojawil sie blad "wypadanie zaplonu na 3 cylindrze"
Jakie błędy masz w sensorze?
Sprawdzę i dam znać. Dodano po 38 Nie ma wgl prawie różnic co więc dalej? Dodano po 42 Dodam że bład wyskakuje pod obciążeniem tzn, na postoju normalnie się wkręca i chodzi, wyjedzie się na droge i wali błęda od razu prawie. A opis błędu to wydajność regulatora ciśnienia 1.
A jak zaczął mi wszystko wyliczać to remont by mnie wyniósł ze 2 tys. złotych Jeśli remont zwykłego punto kosztuje 1zł to w hgt kosztuje 3zł. Wszystko jest większe doroższe i grubsze. Np. przepustnica zintegowana z przepływką, wielkie sprzęgło zresztą wadliwe, zawiasy drzwi, rozrząd.
sobie nakupowali interfejsów i myślą że wszystko nimi zrobią, weź wstaw to do kogoś kto ma o tym pojęcie, diagnoza pewnie długo mu nie zajmie. Trzeba umieć coś więcej niż tylko błędy sczytać !
Witam. Mam zamiar wstawić alarm do tego grande punto. Mam pytanie, gdzie się wpiąć (przy stacyjce-kolor kabla) z przekaźnikiem, dla braku uruchomienia samochodu, tak aby nie wyskoczyły potem błędy. Dziękuje.
Delphi i Ktsem Dodano po 2 Myśl,,e że can może siać te błędy
Nie masz innych zarzutów - brak mocy, nierówna praca itp.? Moim zdaniem reklamuj to do mechanika, jak zepsuł to niech naprawia i się głowi. Jak by wszystko dobrze zrobił to by nie było problemu. Może jakąś wiązkę naruszył? Jakieś błędy są?
Odczytać błędy to po pierwsze. Auto z LPG czy czysta benzyna? Zresetować korekty na sterowniku. Można to zrobić np. przy użyciu Autela, ale MES pewnie też potrafi. Sprawdzić szczelność dolotu, może lewe powietrze łapie. W ostateczności podmienić przepustnicę.
to podłącz to autko do diagnoskopu jakiergoś i odczytaj błędy potem kombinuj
Dużo przyczyn takiego zachowania może być, najlepiej jakbyś podłączył punciaka pod komputer i sprawdził czy są jakieś błędy silnika.
A co pokazuje komputer ? Jakie ciśnienie na listwie ? Jakieś błędy ? Parametry na żywo ok ?
Wyczyść MAP SENSOR ,zawór EGR może się zacinać -w środku jest iglica która ulega korozji i to powoduje awarię EGR. Najlepiej diagnostyka komputerowa -jakie błędy są no i przy okazji test EGR.
Ja robię to nawet X-progiem i działa.
Ten kabelek z linku który podałem wyżej to nie wystarczy? W opisie jest podane że odczyta błędy związane ze wspomaganiem.
Błędy poczytaj. Nikt tu nie jest wróżka.
Wstaw do mechanika niech odczyta parametry i błędy będzie coś więcej wiadomo !
Do sprawdzenia błędy ECU, a potem: - Świece+iskra. Ciekawa teoria. Tylko gdzie tego szukać w dizlu?
Dobrze mu poradziłeś, niech też kupi sobie VAG-COM i skasuje sobie błędy w tym punciaku.
problem znikł jak podłączyłem do komputera i usunąłem błędy ,sonda zaczeła pracować normalnie.
Podrzuci ktoś schemat licznika? Ew opis pinów złącza? Nie działa kontrolka check engine, gdy wymuszam działanie komputerem też nie chce a błędy ma w silniku.
Kiedy wymieniane filtry paliwa i powietrza i gazu. .Jakie błędy są na kompie.
Czytałeś to: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... 2 1.9 D, gaśnie, szarpie, błędy silnika [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... 2 1.9D - szarpanie
nie wyrzuca ponieważ masz teraz sprawną grzałkę wiec ok,ale poza tym sprawdz czy sonda działa poprawnie,ja bym od tego zaczał
Witam. Sprubuj napoczątek odłączyć minusową klemę od akumulatora na ok. 1min. I zobaczymy co dalej. Pozdrow.
Troszkę za mało danych, ile ma przejechane? Raportuje jakieś błędy? Filtr powietrza czysty?
A jakie błędy zarejestrowały się w pamięci sterownika ABS.
Nie wykasujesz błędu wyjmując bezpiecznik ani wyjmując akumulator, kasowanie błędy tylko sprzętem do diagnostyki auta.
Launch w polskiej wersji wali takie kwiatki. Pan mieciu nie zna innego języka ? No jaka szkoda, widocznie nie wystarczy sam tester żeby naprawiać autka ... :( A wracając, jest to zapisany błąd immo w sterowniku.
grande punto błędy punto schemat punto fendt błędy
zatrzask zamka drzwi wykrywać garnek prysznic bateria
malowanie linii oznaczenie poziome
Stukanie w urządzeniu podczas pracy - przyczyny i rozwiązania Radio Menuet 20303 - przepalający się rezystor R9 przy lampie EBF89