Druciarze montujący Tartarini po prostu odcinali kontrolkę lub dokładali kasowacz błędów.
Plus na grzałkę jest na pinie 4. Powinien być po przekręceniu stacyjki. Sterownik załącza podgrzewanie sondy podając masę z pinu B32. Jeśli instalacja jest ok to masz uszkodzony stopień końcowy sterowania w sterowniku silnika.
wspomaganie elektryczne, wiec sprawdzic silnik lub w module cos na wzor zimnych lutow
Delphi kalibrację robi Perfect. Akumulator pod prostownik i wtedy próbuj.
Witam , mam problem z Punto.Kody błędów 113520 030020 030220 030420.Czy zna ktoś opisy do tych błędów ?
Stojąc przodem do silnika po lewej stronie, koło sterownika pod zaślepką
Sprawdż luzy zaworowe,jeżeli możesz wypisz jakie były.
pomarańczowy wiązka stacyjki
Rozgrzej silnik w normalnym ruchu, zatrzymaj się, odczekaj minutę na postoju, zgaś silnik, odepnij wtyczkę. Potem normalnie uruchom silnik i zobacz jak się będzie zachowywał podczas jazdy (wrzucaniu luzu). Bo ECU rozumiem, że żadnych błędów nie pokazuje?
Vag kkl,a do reszty elm 327 żeby opanować wszystkie sterowniki.
Wycinasz i wkręcasz 2 sondę w "emulator" sondy z alle//o.
musu byc gorący silnik i dobrze trzeba dusic
Więc ja podejrzewam początki standardowej usterki w tym aucie... dla pewności - diagnostyka komputerowa i odczytanie zapamiętanych błędów.
prosba o podanie komorek kodu. 8O czy aby sobie tu kawałów nie robisz??? 8O 8O podaj jakies dane itp
Co było powodem zaślepienia odmy.
gdy nie będziesz mógł go zapalic to odkręc korek od zbiornika z paliwem jeżeli będzie duże podciśnienie i zapalisz po tym samochód to nie masz odpowietrzenia baku.
A to się porobiło ja sprawdziłbym jeszcze czujnik wału weź zwykły Miernik sprawdź czy masz zasilanie 5v najlepszy byłby oscyloskop a to 400bar ? Odepnij czujnik na listwie i zobacz czy się zmieni lepszy komp by się przydał albo coś przy pompie pomyliłeś popuść nakrętki na przewodach przy wtryskach i pokręć czy paliwo leci z resztą każdy czujnik sprawdź...
Skoro świeci poduszka to podepnij auto do fejsa co robi punto 2 i zobaczysz czy jest coś uszkodzone w w SRS czy tylko kasowanie błędów.
Bez programu nic nie odczytasz, a nie znam programu do FIATa który współpracowałby z takim kablem. Możesz spróbować mojego programu - http://sourceforge.net/projects/iaw-scan... ale nie jest on ukończony, działa tylko odczyt parametrów i błędów (ale nie ma aktywnej diagnostyki, w tym kasowania błędów).
Zaden sterownik w punto nie generuje kodów usterek
Tzok, weź ty się zajmij swoją robotą a nie pisaniem pierdoł gdziekowiek! Jeżeli mówimy o sterpowniku silnika, to dane adaptacyjne przechowywane tam są w pamięci EEPROM procesora ( 68HC11F1 jak byś nie wiedział) a pamięć EEPROM jest pamięcią nieulotną. Więcej-wymontowanie centrali z jednego punto i zamontowanie jej w innym powoduje to, że i borca będzie...
Witam Mam problem z grande punto ostatnio ma jakieś odchyly potrafił mi nieraz nie odpalic postal jakieś 2-4 godz i odpalil bez problemu jakieś 2 dni temu wróciłem do domu jak go zgłosiłem tak już nie chce mi odpalic czy ktoś może mi podpowie co to może być oczywiście na kompie nie pokazuje żadnych błędów
Elm się łączy. Tylko jeden błąd 0615 (skasowałem) Kontrolka silnika zgasła. Niestety brak city i nie działa centralny. Zero błędów.
Po podłączeniu do modułu tablicy rozdzielczej błędów nie ma, przy teście check engine kontrolka zaświeca się i gaśnie. Natomiast po włączeniu zapłonu już się nie zapala. Immo jeszcze raz zaprogramowałem z karty kodowej, ale to nic nie zmienia.
Nic nie podłączaj, skoro komp od lanci, to nie będzie widział tego czujnika a za tem nie będzie zgłaszał błędów, bez niego silnik odpali pozdro.
Błędów żadnych. Jakim testerem odczytałeś błędy ?
Ile stopni pokazuje czujnik temp. cieczy?
a nie po lewej stronie patrząc od przodu? zapomniałem dodać, że to Punto Mk1. I pytanie, czy wykasowanie błędów coś da?
Był błąd CAN - skasowany, nie wrócił. Poza tym bez błędów
Ma ktoś jakiś wykaz błędów fiat
A w innych modułach błędów nie ma?
Problem rozwiązany. Rozebrałem BCM, niby jest ślad zalania, ale ścieżki całe. Miganie rezerwy to wina tego, że skaner się nie zawsze chce dogadać z ECM. Migający check, to brak adaptacji koła fonicznego. Czujnik temperatury wody wymieniony i już jest ok. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł"....
Witam Pacjent Fiat Punto II na MM 95F. Po kasowaniu błędów KTS-em mruga kontrolka check na tablicy.Pamiec błędów czysta tak w KTS jak i w OBD II.Auto pali,jeździ ok. Co za cholera???
Witam, problem polega na tym, że silnik faluje na wolnych obrotach. W sterowniku brak błędów. Przepustnica sprawdzona.
Nie ma możliwości odczytania kodów błyskowych, tylko skaner.
Byłem na kompie. Wszystko ok. Nie ma błędów. Autko bez gazu. Problem chwilowo ustąpił.
Studiowałeś te wszystkie schematy? Zapomniałeś dodać że wspomaganie dokładane :)
Moim zdaniem to wina tych suwaków pod kierownicą (czujnik skrętu). Miałem kiedyś identyczny problem i wymiana tego pomogła.
No ale masz pewność że zazębia? Bo jak tak a na kompie nie ma błędów to elektryk .
Przepraszam że zapytam, czy ten mechanik odpytywał na błędy BCM?
Błąd 01 idzie usunąć naprawiając sterownik. Co do 02 to zobacz jakie napięcie widzi sterownik. Może się okazać że błąd 01 blokuje możliwość usunięcia błędów.
W CC900 zamontowałem zamiast oryginalnego druta oporowego (bo się spalił) rezystory 5W po ileś tam ohm na kawałku radiatora. Oporność dopasowałem metodą prób i błędów ;)
W warsztacie będą wiedzieć.
prawdopodobnie jest problem z emulacja sondy lambda.komp PB łapie błędy czego efektem jest zawieszanie się obrotów.problem z przełączaniem jest najprawdopodobniej efektem nieprawidłowych ustawień lub błędów montażowych.
Jest. Wstawić kat, emulować jego działanie. Sprawdzić poprawność pracy na benzynie i LPG. Kiedy się pojawia przy jakim paliwie.? Wypadało by wiedzieć co powoduje zapalenie się kontrolki. Odczyt błędów.
Poducha dwustopniowa, nie widzi drugiego stopnia-proste(szukać uszkodzenia na linii sterownik-poduszka)
posprawdzaj ciśnienia paliwa
Czy jest ktoś w stanie skasować licznik błędów w radyjku z Fiata Punto 199CD, Eeprom 95320. W tej chwili jest Radio Blocked/Wait.[/tr]
No właśnie mam obawy aby nie powyskakiwały mi jakieś błędy gdy go odłączę i nie pojawił się np. migający licznik. Jeśli odłączę z niego wszystkie kostki to inne urządzenia nie nałapią błędów?
Przy ECU 28 i 11 ale masz też łatwo dostępne złącze przy osłonie paska rozrządu. Wskazania czujnika temperatury powietrza faktycznie mi się nie podobają, po całonocnym postoju czujnik temperatury powietrza powinien pokazywać taką samą temperaturę jak czujnik temperatury silnika. Informacja o napięciu sondy lambda w tym sterowniku niestety nie jest dostępna......
Fiat Punto EVO (199) 1.2 69KM, 51kW rok 2001 Auto kolegi poprosił mnie o odczyt błędów oto one: 1.ECM P030298; P030292; P030092; P013023; 2. BCM U173387. Kontrolka Check zapala się przy prędkości powyżej 130 km/h i problemy z tym związane. itp. Ja mu te błędy obecnie wykasowałem, co one oznaczają? Zapewne znów powrócą jak przekroczy 130 km/h i z tym...
W serwisie chcą wymienić wtryskiwacze, listwę zasilającą, a jak to nie pomorze to chcą robić remont silnika. A ja chce dojść do przyczyny i tylko ją usunąć a nie naprawiać metodą prób i błędów
Zerowanie parametrów też było wykonane na komputerze MagnetliMarelli a program który to obsługiwał to Logic i nie wykazał błędów.
Ten sterownik sam wymazuje błędy po określonej liczbie cykli jazdy bez błędów.
Jedź do kogoś kto ma examinera, zresztą inne testery tez to zrobią. CDIF to żaden sprzęt jest. Dłuższa jazda na benzynie też pomoże .
Problem może być jeszcze w wyłapywaniu błędów przez ECU BP,!? Tzn, jadąc na gazie jest odłączony wtyrysk (wtryskiwacze)! W tym momencie komputer ECU BP może interpretować dane o uszkodzeniu lub nieprawidłowej pracy wtrysku! I po ponownym przejściu na BP dzieją się czary !!:cry: Bardzo podobny miałem problem, więc o tym piszę! Mianowicie problem okazał...
"Komputer samochodu pokazuje spalanie 15l/100" - komputer pokazuje ile możesz zrobić km/l paliwa w punto, czyli 15/100 daje jakieś 6,5l spalania - może źle spojrzałeś?? Skoro niema czego się uczepić :)
Bylem przed chwila sprawdzic i nie zapala sie po przekreceniu zaplonu, ale czy masz pewnosc ze powinna?
Czy w Punto II FL 2004/05 r. w celu skasowania błędów poduszek wystarczy interfejs EUROSCAN oraz czy do diagnostyki poduszek jest przeznaczone drugie gniazdo diagnostyczne tak jak w pierwszej generacji punto (jeśli tak to gdzie się znajduje)?
Do sprawdzenia zasilanie paliwem,powietrzem plus odczyt błędów skoro jest "marchewka".
Świece grzeją?
Wiązka pomiędzy pedałem a sterownikiem silnika, uszkodzony sterownik silnika lub nowy pedał jest też uszkodzony. Błąd mówi o braku napięcia z czujnika A oraz o braku korelacji pomiędzy czujnikiem A i B. Drugi błąd wynika z pierwszego błędu. W pedale gazu są zamontowane dwa czujniki - można powiedzieć że podwójny potencjometr, stad A i B w opisie błędów.
Głowica tez sprawdzona?
Podłączenie pod komputer i odczytanie błędów. Przeczyść układ zasilania
a jezeli puscisz go np1 lub 2 bez gazu to obroty wracaja do 1000?
Może na tym nieciekawym paliwie które zatankowłeś sterownik nałapał błędów spróbuj zdjąć kleme.
Interfejs do lpg składa się z MAXA232 lub zamiennika. Schemat taki jak w pdfie (możesz ściągnąć z netu) zasilanie z samochodu(12V) przez stabilizator 7805 i wszystko. Jeżeli chodzi o układ pinów we wtyczce to musisz zmierzyć gdzie jest +12V i masa. Pozostałe 2 to txd i rxd kóry gdzie dojdziesz metodą pród i błędów (aż 2 kombinacje). Do kompa 3 kable:txd,rxd...
Wypróbuj może swój wsad, podaje dwie wersję. Jedna z teoretycznie zresetowanym licznikiem błędów, i druga też zresetowana plus ''CanCheckOff'' czy tam raczej z wyłączonym kodem. Zacznij od tej tylko zresetowanej, ciekawe czy coś się zmieni. Wsad nie wygląda na jakiś "wysypany", problem raczej sprzętowy.
A jak mam sprawdzić rozrząd? Żadnych błędów od strony czujnika wałka rozrządu nie było. Nic nie stuka nic nie piszczy.
Witam od parę lat posiadam grande punto 1.4 b który ma problemy z odpaleniem na zimnym tak jak by mu paliwo odcięło wymieniłem pierw pompę paliwa na używana bez zmian zakupilem 2 nową dalej to samo ;/ wymienilem swiece kable map sensor czujnik temperatury..wtryski wraz zlistwą,czujnik położenia wałka oraz wału takrze dalej beż zmian brak błędów;( sądy...
Map sensor to pierwsze co wyeliminowałem. Parametry ok błędów brak i najgorsze że pomysłów także.
Czujnik2 pinowy -komp Czujnik 1 pinowy -licznik 1 nic nie ma do 2
Witam w airbagu masz odpalony napinacz i zapamiętaną crash date sterownik do regeneracji albo nowy... Pozdrowionka...
Wydaje mi się ze wtryski do wymiany. W teście przelewowym w ciągu 30 s zdarzył nalać 20ml na wtrysk wiec diagnoza jest chyba prosta?
Witam, Mam problem z punto II 1.2, samochód jest w swietnym stanie ale od dłuższego czasu na desce zapala się check. Po sprawdzeniu błędów zawsze te same, P0420 (Katalizator) oraz P1135 (wysoka rezystancja grzalki przed katalizatorem). Po skasowaniu błędów czasami nie pojawiają się nawet przez 2 miesiące, pomimo ze samochód codziennie jest w eksploatacji....
Niestety musisz zrobić diagnostykę. Podać kody błędów. Ryzykowne jest to wspomaganie w twoim fiaciku.
Launch w polskiej wersji wali takie kwiatki. Pan mieciu nie zna innego języka ? No jaka szkoda, widocznie nie wystarczy sam tester żeby naprawiać autka ... :( A wracając, jest to zapisany błąd immo w sterowniku.
Jak w temacie Punto 1,2 Dławi się,nie chce normalnie wchodzić na obroty. Świece czarne,dyni i wyrzuca sadze z tłumika. Brak błędów, ciśnienie paliwa 3bar,ciśnienie w cylindrach ok,katalizator nie zatkany. Listwa wtryskowa czysta,sitko w pompie paliwa czyste.
Panowie czy miał ktoś do czynienia z takim przypadkiem jak w temacie a scislej ujmując brak tego wspomagania z zapaloną kontrolką od układu? Po podłączeniu pod Examiner mamy błędy na przemian: 1. Silnik wspomagania 2. Czujnik momentu obrotu wału 3. centralka EPS Te wszystkie rzeczy wymieniłem najpierw wymieniłem sam silnik , nic to nie dało pożniej...
Mógł byś wstawić screena z parametrów? A ciśnienie na tłokach jakie???
Najczęściej uszkadzają się przekaźniki przy silniku wspomagania, drugą częstą usterką jest czujnik skrętu. Przekaźniki można wymienić w warunkach domowych. Wspomaganie może również odmówić posłuszeństwa z powodu braku ładowania akumulatora lub w przypadku rozładowanego akumulatora (ogólnie - niskiego napięcia w instalacji). Ta usterka w FL jest stosunkowo...
Potrzebuję schematu do Fiata punto 2009r z fabryczną instalacją na gaz ziemny. Auto ma zdemontowaną instalację gazu i wyrzuca bład P0190 - zbyt niskie ciśnienie paliwa. Potrzebuję informacji gdzie i którymi przewodami był podłączony czujnik ciśnienia w butli.
To tzw. "check engine" czyli system zarejestrował jakieś błędy, konieczne trzeba się udać do kogoś kto posiada komputer diagnostyczny w celu odczytania tych błędów i dalsze postępowanie zależy co tam odczytacie. I jeszcze mała korepetycja Kolory kontrolek w samochodach mają takie samo znaczenie jak w sygnalizacji na skrzyżowaniach czyli: zielone - jedź...
i dokładnie tak było zrobione ;) po usunięciu błędu, nie pojawił się znowu. Wystąpił po ok 50 km jazdy. Powiedz mi tylko gdzie znajduje się ten czujnik w moim samochodzie i jak się sprawdza czy szwankuje ;)
podłączyłem dzisiaj komputer do mojego fiata punto 2 i wykrył mi klika błędów czy wiecie jakie to błędy i ew jak je można naprawić pierwsze zdj na uruchomionym silniku drugie na zapłonie z góry dzięki :!: http://obrazki.elektroda.pl/2567469800_1... http://obrazki.elektroda.pl/3603923000_1...
Kolego, to że nie było błędów nie znaczy, że wszystko jest ok.
Brak kontrolki nie oznacza braku błędów, pierw komputer i porządna pełna diagnostyka.
W G.Punto nie ma przekaźników w silniku.W mojej tabeli kodów błędów czujnik zaczyna się od C1002:(Sprawdź dokładnie w parametrach czujnik momentu obrotowego.Trzęsie nadwoziem czasami?
Ja spróbowałbym jeszcze podłączyć go pod komputer i sprawdzić czy jakieś błędy pokaże.
Jaki silnik? Płynu chłodniczego nie ubywa? Sprawdź czy podczas problemów z odpalaniem jest iskra na wszystkich cylindrach, bo cewki potrafią się uszkodizć w taki sposób, że po rozgrzaniu znika iskra. Ciśnienie sprężania sprawdzone? Jeżeli to 1.2 8V to potrafią bardzo szybko pierścienie polecieć. Kody błędów były czytane? Uszkadzają się i naprawiają...
Jest to jak najbardziej prawdopodobne.
Przyczyną była przerwana masa na skrzynię biegów, auto odpala, check engine działa, OBDII nie pokazuje błędów, co prawda wyskoczył błąd ABS, który mi naprawiał mechanik niedawno, ale to już inny temat. Dziękuję za pomoc.
Witam wszystkich Mam dość prozaiczne pytanie. Samochód to fiat punto II 2001. Została wymieniona przepustnica. KTS-em wyzerowałem wartości adaptacyjne. Miga kotrolka check. Moje pytanie jak przeprowadzić poprawną adaptacje bo kontrolka miga i nie chce zgasnąć. Brak błędów w systemie. Pozdrawiam
kolego trzeba podłączyć autko do komputera diagnostycznego zobaczyć jakie błędy wyskoczyły, spróbować skasować, jak problem się powtórzy to podasz numery błędów i będziemy myśleć co dalej.
Błędy w ABS, wspomaganiu odczytane? Ktoś podglądał parametry w silniku czy tylko kasowanie błędów i to nie naprawiło auta?
Panowie doszły mnie słuchy, że w ECU trzeba odblokować? wszędzie cisza na ten temat, mam też takiego pacjenta 2009r. 1.3MJ , centralka airbag odłączona, w ECU błąd blokady paliwa, w body błędów brak. sterownik nie włącza el. pompki paliwa. Chłopek pracujący w autoryzowanym fiacie mówi mi że wożą ECU do magika i im je robi. --------- No dobra, już widzę...
nie działa wspomaganie kierownicy,ABS,ESP,nie pokazuje prędkości Ostatni miałem taki przypadek ze te błędy sie pojawiały bo nie działał prędkościomierz, wypięta była wtyczka, koło w bezpiecznikach (lub w bezpiecznikach) komorze silnika (było to akurat punto 2) ale chyba od tego by zaczął. O ile pamiętam wtyczka była 2 pinowa. Jak nie to zacznij od...
Producent POdaje coś takiego jak objętość ekwiwalentną (albo w rozumieniu alpharda tak jest). DJBOLO jak byk Ci wystwił parametry tego głośnika VAS wynosi 30 litrów , objętość kolumny liczy się albo w symulacji albo wzorami albo na oko, ewentualnie metodą prób i błędów
Punto Evo 2011 1.4 problem z licznikiem Dzień dobry, mam taki problem z samochodem: auto stało nieużywane dłuższy czas (odpalane co tydzień i przejechane kilka kilometrów), ale system start&stop działa więc akumulator raczej ok (wymieniany 2 lata temu). Problem objawia się w postaci żarzących się kontrolek: ABS, hamulec postojowy a ostatnio także...
To Punto chyba nie ma wejścia OBDII ? A co odpowiada za odcięcie paliwa ? Nie czasem czujnik położenia wału ? Miało by to coś wspólnego ? Albo sonda lambda ? Ma trzypinowe wejście przy wtyczce sterownika do podpięcia diagnostyki. Odczytaj błędy i idź tym tropem . Jest dużo czujników od temperatury(2 szt) po MAP i otwarcia przepustnicy oraz jak pisałeś...
odczyt błędów punto punto kasowanie błędów haier błędów
tranzystor bc337 prąd bramki tyrystora ciche pikanie
zasilacz laboratoryjny pompa ciepła firmy
Radio Sony C394-CDI w Ford Kuga wyłącza się po wpisaniu kodu Dobór przekroju przewodu uziemiającego dla maszyn