Kolega Aleksander ma rację np. na allegro nowe oryginalne czujniki po okolo 400zł.
:arrow: post #7 w tym temacie...
Jak czujnik lutowany to kalibracji nie zrobisz, wymienialem tego trochę i zawsze była zabawa z ustawieniem czujnika na ośce kolumny. Opis wyżej jest ok. Trzeba naprawdę dużo cierpliwości. Do tego występują dwa rodzaje czujnika jeden do wersji z esp i drugi bez. Wersja z esp to zintegrowany czujnik skrętu z czujnikiem momentu. Czujnik skrętu da się kalibrować,...
W silnikach z przekaźnikami '' po obróbce" nie zdarzyło mi się żeby trzeba było robić adaptację. Nie wykluczone że moduł stracił nastawy czujnika kąta skrętu. Zdaje się że oprócz examinera kalibrację robi jeszcze jedno tanie urządzenie, ale nie dam sobie obciąć palec.
W Punto 2 chyba czujnik skrętu jest w maglownicy. Poza tym Punto słynie z padającego wspomagania.
PIN 5 cyfrowy i jest tylko do kodowania kluczy potrzebny a nie ustawienia czujnika kąta skrętu
Witam mam pytanie czy w fiacie punto 2004r czujnik skrętu kierownicy może powodować skręcanie się samoczynnie kół czy znowu coś innego mogło zepsuć ???
Mało prawdopodobne, tam są 2 typowe usterki - przekaźniki silnika wspomagania i czujnik skrętu.
Na pewno nie podłączając po komputer i szczytując błędy, ewentualnie na pewno się nie udawaj do specjalisty. Moduł wspomagania, czujnik skrętu lub silniczek (stawiam na silniczek)
Jeśli starsza generacja, sprawdzić przekaźniki w silniku, jeśli nowsza, masz zapewne uszkodzony czujnik skrętu. Tak czy inaczej najlepiej zrobić diagnostykę.
Moim zdaniem to wina tych suwaków pod kierownicą (czujnik skrętu). Miałem kiedyś identyczny problem i wymiana tego pomogła.
Wymieniam w swoim punto czujnik skrętu kierownicy. Zakupiłem używany czujnik razem z kolumną. Dolna część kolumny składa się z dwóch rurek, do grubszej wchodzi chudsza. Zakupiona kolumna patrząc od dołu kończy się grubszą rurką. Pytanie jest czy demontując kolumnę z samochodu da się wyciągnąć jedną rurkę z drugiej (czyli bez odkręcania śruby tuż koło...
Silnik jest uniwersalny i będzie pasował. Jednak jeszcze nie trafiłem na uszkodzoną sztukę w tym modelu, starsze na przekaźnikach faktycznie się psuły. Tutaj najprawdopodobniej kończy się czujnik skrętu.
Po wymianie powinno się na komputerze skalibrować czujnik skrętu ale przed wymianą może warto zrobić diagnostykę, bo może się okazać, że sama kalibracja rozwiąże problem.
Bardzo dziękuję koledze z forum który naprowadził mnie na dobry kierunek. Połączyłem się w końcu z F.G.P. i jest błąd na wspomaganiu C1002 czyli czujnik skrętu.
ale co się zepsuło , w punto jest elektryczne , i mógł paść czujnik skrętu w kolumnie albo przekażniki w silniku a silnik powinien pasować bezproblemowo z anglika
Wymieniłem i teraz objaw jest taki. Gdy trzymam kierownice w prawa stronę i zapalę to sie włącza wspomaganie ale buczy cały ten silnik i za chwilę gaśnie i zapał się kontrolka Dodano po 27 Zjebany czujnik kąta skrętu?
przecież to standardowa usterka tego fiata, czujnik kąta skrętu do wymiany
Ok pomogła wymiana czujnika skrętu plus jeszcze jakaś płytka.
Czujnik skrętu do wymiany, sprawdzony na kompie.
miałem ten sam objaw tylko teraz już nie pomagało wyłączanie silnika na początku tak właśnie dzisiaj odebrałem auto od mechanika na komputerze wyszła awaria silniczka czujnik skrętu był dobry koszt 400
tak silnik bez przekaźników. EDIT: wymieniono czujnik skrętu/położenia kierownicy i działa
W swoim Punto wymieniałem przekaźniki (swojego czasu wspomaganie padło kompletnie) - nie wpłynęło to na wyłączanie wspomagania przy maksymalnym skręcie.
Da się, tylko po co? Przełącznik kosztuje grosze, a wymiana to pół godziny roboty (tylko trzeba uważać na czujnik kąta skrętu i "taśmę" kierownicy). Poduszkę da się zdjąć tak żeby nie było śladu (bez przebijania "zaślepek" w kierownicy). W Grande miałem na stałe załączone mijania. On je gasi ze stacyjką, oraz na czas rozruchu silnika. Nie jestem też...
Punto 2 FL rok 2003 Problem polega na tym że przy mocniejszym skręcie kierownicy w prawo czy w lewo zapala się kontrolka wspomagania kierownicy. Samo wspomaganie działa normalnie i nie było by problemu gdyby nie nowe zaostrzone przepisy na stacji diagnostycznej podczas przeglądu... Wymontowałem silnik ale tam na płytce nie ma już tych przekaźników....
Silnika na krótko nie wysterujesz. Odpowiada za to sterownik który bierze sygnał z czujnika skrętu na kolumnie pod kierownicą. Pokaż gdzie mierzysz to napięcie.
Od czujnika obrotów kierownica? Kolor zależy od opcji ESP też. Bywa tylko z czujnikiem momentu, bywa z momentem i kątem skrętu (opcja z kontrolą trakcji i ASR). Kolory przynajmniej dla Grande są przynajmniej 4. Przedlift/polift, z/bez TC/ASR... I o ile przyjanmniej w GP da się centralkę przekonfigurować, i wymienić czujnik momentu na momentu+kąta skrętu,...
Widziałem ostatnio Corsę D co sama w lewo skręcała ale dopiero po odpaleniu. Winny czujnik kąta skrętu a raczej jego ustawienie.
Zapomniałem już trochę o tym temacie. Udało się rozwiązać problem. Uszkodzony okazał się czujnik skrętu. Po wymianie na inny i kalibracji wszystko działa ta jak powinno.
witam panowie, auto jak wyzej, ma zaniki wspomagania, blędow brak, jak zaniknie wspomaganie to brak komunikacji z diagnoskopem, po podlączeniu nie czytal czujnika skrętu, po inicjacji czujnik czyta poprawnie, lecz problem nie ustąpil, moje pytanie brzmi, jak to "ugryśc"
Dodam, iż dzieje się to tylko wtedy gdy silnik pracuje na wolnych obrotach , drugi serwis podpowiedział iż winny może być czujnik położenia kierownicy
Może odkopie lekką staroć ale jest sporo tematów o padających wspomaganiach w Puntach II i GP ale tak naprawde mało faktów w nich. Tak z doświadczenia kilkuletniego w temacie: - Punto II przed liftem - najczęstszą przyczyną jest silniczek (jakies 50% przypadków) i tutaj albo zimne luty albo wadliwe przekaźniki które można wymienić. Sam silniczek można...
Mam wyżej wymienione auto,przyjechało bo podczas skrętu w lewo charczało wspomaganie,w prawo ok.Stwierdziłem uszkodzenie czujnika kąta skrętu.zamówiłem na alegro nowy,założone skalibrowane żadnych usterek,Lecz wspomaganie kręcąc w prawo chodzi lekko,natomiast w lewo nieco ciężej.Jazda na miasto odczucie jakby trochę ściągało w prawo.Włączając city kierownica...
Najczęściej uszkadzają się przekaźniki przy silniku wspomagania, drugą częstą usterką jest czujnik skrętu. Przekaźniki można wymienić w warunkach domowych. Wspomaganie może również odmówić posłuszeństwa z powodu braku ładowania akumulatora lub w przypadku rozładowanego akumulatora (ogólnie - niskiego napięcia w instalacji). Ta usterka w FL jest stosunkowo...
Te kable idą do czujników skrętu ! Są dwa umieszczone w kolumnie kierownicy ! przekazniki są podwójnie zwierne
Tu częściej pada czujnik momentu siły skrętu kierownicy. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Diagnostyka Cię nakieruje na właściwy trop. Czasem to kwestia napięcia zasilania (alternator lub połączenie masy).
Czytałem o tym,że właśnie tak mają.Na wolnych sprawdzam ładowanie.Ale jak włączę dużo odbiorników,to auto poszarpuje(wtedy właśnie nie ma ładowania).Boję się,o czujnik kąta skrętu,żeby go nie zepsuć skaczącym ładowaniem.Wymieniłbym regulator napięcia,ale może nie pomóc.
No i się powyjaśniało. Wyrównałem ciśnienie w kołach, pomierzyłem prześwit w kilku pozycjach na równym parkingu. Różnica w wysokości nadkola to 1-2mm, więc używka zostaje. Ściąganie to efekt niższego ciśnienia w jednym kole i ostatniego ochłodzenia. Od poprzedniego właściciela dowiedziałem się że kierownica nie jest centralnie ustawiona mimo poprawnej...
Błąd powrócił, miałem kiedyś Fiata Punto i też zapalały się stringi od wspomagania, ale tam naprawa chwilowa polegała na zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika samochodu na jakiś czas. Głównie psuło się, gdy było wilgotno na dworze. Były zimne luty albo przekaźniki do wymiany, nie wiem jak jest w Pandzie, prawdopodobnie tak jak kolega wyżej napisał,...
Po kolei: - "city" przełącza tylko skuteczność wspomagania - nie możesz włączyć "city", czy w ogóle nie masz wspomagania (ledwo można kręcić kierownicą)? - błąd wspomagania (kontrolka) kasuje się po zgaszeniu i ponownym zapaleniu silnika - to normalne. - błąd wspomagania wyskakuje czasem kiedy jedziesz dłużej na pełnym skręcie kierownicy (np. zawracanie)...
Witam, przeszukałem całe forum i nie znalazłem problemu który mnie dotknął, a mianowicie wszystko jest ok nie wyłącza się wspomaganie itp, tylko przy skręceniu w lewo (bardzo lekko i przyjemnie chodzi kierownica) ale w prawo jest ciężej (i tu jest problem)! Czemu właśnie tak chodzi w prawo? Co może być przyczyną? W tym puncie był już wymieniany czujnik...
przyglądałem tej skrzynce bezpieczników pod maską(...) pali w niej jeden bezpiecznik 5 A nr 24,w opisie fabrycznym w książce miejsce to jest oznaczone jako wolne W instrukcji, od modelu MY2008, jest on opisany jako "Centralka systemu prowadzenia elektrycznego ESP (zasilanie +kluczyk), centralka układu hamulcowego NFR (zasilanie +kluczyk), czujnik skrętu...
Najczęściej siada czujnik skrętu . Jest wewnątrz kolumny okrągły biały śr. ok 15 cm. i gruby ok2cm. i kabelki wychodzą 3 lub 4 i kostką łączy się ze sterownikiem. Aby wyjąć trzeba rozpołowić kolumnę.
Cały problem zaczął się od wymiany płynu chłodzącego. Temperatura rosła jedynie do 1/4 wskaźnika, i na początku pracy silnika wyłączało się wspomaganie kierownicy. gdy już się nagrzał do 1/4 wspomaganie działało bez zarzuty. Tak wiec wymieniony został termostat (okazało się że był uszkodzony) jednak to wcale nie pomogło, nadal zagrzewa się do 1/4 w...
Adaptacja polega na tym ze pokazuje sie centrali wspomagania maksymalnych skrętów w prawo w lewo i punktu jazdy na wprost. Czujnik kąta skretu bardzo czesto ulega awarii i to powoduje różne dziwne zachowania wspomagania kierownicy. Adaptacja jest pierwszym krokiem w diagnozie poprawności działania wspomagania kierownicy.
Auto po przejechaniu 40 km stało 8 godzin. podczas powrotu wyświetliło na ekranie mniej więcej :"awaria zawieszenia prędkość do 90 km/h", trzymał wysokość i można było jechać. Po przyjeździe dał się opuścić ale już nie podniósł się. Lexia ogłosiła" awaria czujnika wysokości tył" , po skasowaniu i przejechaniu paru metrów : " awaria czujnika wysokości...
skrętu punto czujnik skrętu passat czujnik skrętu astra
renault ręczny hamulec spawarka normy śmigło górne zmywarka bosch
licznik bloks musisz rozebrać matrycę
Schemat płyty głównej LA798 Lenovo G580 - gdzie znaleźć? Błąd kompilacji Arduino GIGA z PMS7003