Sprawdź system samoregulacji szczęk, prawdopodobnie tam jest przyczyna złej pracy hamulców.
Utrudnia cofanie się płynu hamulcowego, co skutkuje wysunięciem tłoczków z cylinderka i ocieranie szczęk o bęben. Napisałem Tobie, że łatwo to sprawdzić luzując odpowietrznik, jeśli nawet minimalna ilość płynu wyleci pod ciśnieniem, masz przyczynę.
Co z tego jak nie wymieniłeś styku w kostce.P
masz może korektor siły hamowania moze on jest zapiczony i dlatego nie masz hamulca tylnego pozdrawiam GRZES
To jest przyczyna, nie cofające się hamulce z tyłu.
http://forum.autokacik.pl/files/28030788... bez ABS
Posprawdzaj masę przy tylnych lampach.
Jeżeli na ręcznym i na nożnym nie ma hamulca to nie jest to wina serwa, wyreguluj poprostu hamulce i powinno być ok. Inna sprawa, może być też tak, że cylinderek puszcza płyn (punto I, tylne hamulce bębnowe), zalało okładziny i skończyło sie tarcie.
Witam mam problem z hamulcami podczas jazdy. Jade normalnie i gdy hamuje to tyl zaczyna hamowac a przod nie. Wymienilem pompe i wgl plyn. Odpowietrzony caly wszytko ok niema wyciekow. tak samo jest na tej nowej pompie tez tyl hamuje pierwwszy i nic niewiem co moze byc nie tak.
Czy pedał hamulca na zgaszonym silniku i włączonym pracuje tak samo ? Czy hamujesz hamulcem i silnikiem czy tylko hamulcem (auto na luzie bez włączonego biegu lub wciśnięte sprzęgło ) ?
Sprawdzałeś czy grubość tarcz i wewnętrzna średnica bębnów mieści się w normie (czy tłoczki pracują w swoim właściwym zakresie)? W tylnych hamulcach często jest problem z samoregulatorem luzu szczęk. Masz ABS?
A tylne? Odpowietrzyć musisz całość od najdalszego koła zaczynając.
Podnieś tył auta, wciśnij kilka razy hamulec i zobacz czy jak go puścisz to koło kręci się bez oporów. Może zbyt często i zbyt ostro używasz hamulca że Ci się grzeją bębny skoro nic ich nie blokuje. Luzów na łożysku nie ma?
Witam. Zajmowałem się trochę przerabianiem przyczepek samochodowych, dlatego chciałbym coś wnieść do tematu. Najprostszą rzeczą jest zastosowanie calego tylnego zawieszenia od osobówki,ja stosowałem zawieszenie od peugeota 309 (belka z popszecznymi drążkami skrętnymi) przeróbki znikome,waga bez hamulców około 30kg. Ładowność 250-300kg. Przyczepka na...
A przewody elastyczne też wymienione ? Może "spęczniały" i nie ma przepływu?
No wiec jestem dzisiaj po wymianie serwa i pompki na używkę, oraz regeneracji tłoczka tylnych hamulców, 6 godzin pracy i nie do końca wiem czy było warto. Generalnie mogę pogratulować inżynierom z Fiata zaprojektowania komory silnika i dostępu do podzespołów - żeby komfortowo wyciągnąć serwo trzeba rozebrać połowę silnika, a przy LPG to już wgl kosmos....
Przy pompie to mnie akurat nie dziwi taki widok bo w niektórych samochodach jak się dobrze depnie na hamulec to aż cała ściana grodziowa się ugina.
Się aktywuje sam silnik pompy przynajmniej w Punto 2 .Dziwne ale prawdziwe.Prawe tylne koło oszukiwało i pompa była załączana mimo braku wciśniętego hamulca. Widocznie taki algorytm pracy abu system w przypadku naciśniecia hebla juz działał bezzwłoczne.
Sprawdź stan wężyków podciśnieniowych w tylnej części kolektora, czy nie ma jakiś niezaślepionych króćców. Zobacz czy praca silnika zmienia się po podpompowaniu hamulca.
Witam, mam mały problem z puntem bo jesli jeszcze raz zlapia mnie to zabiora mi dowod otóż sprawa wyglada tak nie wiem co tam jest ale mowili mi ze to chyba jakis przekaznik bo gdy wlaczam swiatla drogowe i naciskam hamulec to gaśnie jedna żarówka prawa, bez świateł jest ok. Identycznie mam z kierunkowskazami gdy włącze lewy i nacisne stop to miga z...
Witam.Jakies 3 mc temu wymienialem w Fiat Punto 2 bebny hamulcowe wraz z szczekami w tylnych kołach.Rownoczesnie wymieniłem plyn hamulcowy.Ostatnio przestał mi dzialac hamulec reczny-zawsze był z nim problem ale jokos od biedy działał-teraz praktycznie go nie mam.Próbowałem naciagnąc go linką-regulujac go na srubach przy dzwignie ale niestety nic to...
Jeżdżę z kolegą w kjs i mamy cc i powiem tak, na początek silnik z punto 1.2 i skrzynia 6speed(oczywiście jak przedmówca spi a mpi wiązka a i immo w razie zmiany) następnie stwierdzisz że kopyta jest wystarczająco ale trakcji brak. Więc B b6 lub co innego na początek springi ze sportinga, o hamulcach nie wspomnę. W sytuacji gdyby jakimś cudem na wiejskiej...
Przeciz napisałem Wymieniłem Przewody Przod x2 i tylni prawy a auto jakos hamuje no ale dopiero jak pedał jest prawie przy podłodze [ok2cm]
Kolego sprawdź jeszcze regulatory w tylnych kołach, które są odpowiedzialne za "trzymanie" stałego odstępu szczęk od bębna hamulcowego ( tj. w odległości ok. 0,3 mm ) - zużyte wymień. Po wymianie regulatorów oraz prawidłowym odpowietrzeniu każdego koła (zaczynając od tylnego prawego), mając sprawną pompę hamulcową i tzw. serwo oraz szczęki hamulcowe...
Witam, chcę podzielić się swoim doświadczeniem przy wymianie cylindra hamulcowego w Fiacie Punto Evo (Fiat Grande Punto i układy z tym cylindrem). Fabryczny cylinder jest aluminiowy i szybko koroduje - przy wymianie płynu hamulcowego, nie mogłem odkręcić śruby odpowietrzającej. Dlatego zdecydowałem się przejść na żeliwne - w załączniku szczegóły.
Strzała, Trochę późno jak na odpowiedź, jednak czemu nie, może to komuś kiedyś się przyda: Silnik Z 1.4 GT Turbo może być problem z upchnięciem fizycznym turbiny. Do zabawy i poważniejszych nawet startów, proponowałbym 1.2 16V na dobrych wałkach, lub 1.4 (punto) na serii, bez grzebania. Zawieszenie i napęd Jeśli już upchniesz motor (1.2/1.4/1.6), to...
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
Witam wszystkich Sprawiłem sobie ledowe światła na tył do grande punto i mam problem. W zestawie w miejscu światła pozycyjnego/postojowego nie było żarówek, wiec postanowiłem włożyć z oryginalnych kloszy żarówki R5W. Żarówki natychmiast się przepaliły, w związku z tym nie mam świateł postojowych/pozycyjnych. Błędu komputer nie pokazuje Na aukcji było...
Rozebrałem tylnie bębny i zrozumiałem dlaczego nie działa mi abs. Punto II ma impulsator wykonany w postaci gumowego, magnetycznego pierścienia. Jego uszkodzenie mechaniczne jest bardzo łatwe. Mam zacięty samoregulator luzu szczęk, nieorginalne szczęki hamulcowe ocierające o piastę dźwignią od hamulca ręcznego i sprężyną linki oraz przetaczane bębny....
Witam Pisałem już wcześniej post "PUNTO 1.1 95r problem z hamulcami" http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... od tamtego czasu uruchomiłem (regeneracja) korektory hamowania i tylne koła już się nie blokują oraz wymieniłem wszystkie przewody hamulcowe. Po odpowietrzeniu grzeją się już tylko koła przednie. Po przejechaniu ok 20 km podniosłem...
No i tak, cylinderki wymieniłem, założyłem nowe szczęki, bębny, sprężynki, samoregulatory też wymienilem na nowe bo stare były zablokowane na amen i nie spełniały swojej roli (przez to nie było wcale ręcznego). Wszystko poskładane, wziąłem się za odpowietrzanie hamulców, a tu zonk - pękł mi przewód przy prawym tylnym kole. Niestety wyrzygało sporo płynu,...
Proponuję klocki a również szczęki hamulcowe firmy JURID. Jest to firma niemiecka posiadająca swoją filię we Francji. Polecam do wszystkich samochodów a szczególnie do Sejczento i wszystkich modeli CC. Po kłopotach z brakiem tylnych hamulców w CC mimo zamontowanych polskich szczęk padły w obydwu tylnych kołach samoregulatory na szczękach mimo iż szczęki...
Zgadza się. Do hamulców trzeba się przyzwyczaić, z początku ostrożnie operować, żeby nie pogryźć kierownicy. Z usterek miałem jeszcze problem z ryglem tylnych drzwi - centralny zamykał je kiedy chciał. Używany zamek kosztuje grosze. Oprócz tego linka podnośnika szyby, z tyłu na korbkę miałem... Założyłem od poloneza, chwila roboty, jest nieco grubsza,...
Jedno co kiedyś zauważyłem (przy dociąganiu samoregulatora w tylnych hamulcach) to że: przy otworzonych drzwiach kierowcy(chyba tylko te otworzone mogą być) 7-8krotne naciśnięcie pedału hamulca ( co pół sekundy naciśnięcie) migną 2 razy światła awaryjne, i gdy czynność się powtórzy jeszcze raz światła migną 1 raz (już nie pamiętam czy powinien być włączony...
Witam nie mam pomysłu, pali bezpiecznik 37 światła stop przyrządy, po naciśnięciu hamulca, jak odpiąłem tylne lampy, bez zmian tez pali, jak odpiąłem włącznik i podałem prąd na obwód to dalej pali bezpiecznik. Czyli wyłącznik wykluczam, lampy tez wykluczam, więc co? Pomocy!!!!
Witam, Ostatnio odkręcałem tylne lampy bo chciałem zregenerować mastyki w bagażniku i po skończonej pracy wyskoczył komunikat "kontrola świateł pozycyjnych" wraz z żółtym trójkątem. Komunikat wyskakuje tylko gdy nacisnę pedał hamulca podczas jazdy. W jednej z lamp zauważyłem, że mam jeden przepalony styk, więc probowałem przetrzeć papierem ściernym,...
Brak masy w tylnych lampach. Bzdura. Awaryjne przy tym nie szaleją. Poza tym brak masy w tylnych lampach to przeważnie dziwna praca kierunkowskazów przy wciśniętym pedale hamulca albo zapalonych światłach jazdy wstecz bądź jazdy we mgle, jeżeli są w tej samej listwie. Niemniej jednak usterki upatrywał bym w awarii NBC, jak to ktoś wcześniej zauważył,...
W puncie I korodowały sztywne przewody hamulcowe hamulców tylnych szczególnie pod bakiem, z tego powodu była przeprowadzana akcja serwisowa. Jeśli auto jej nie przeszło wymiana przewodów hamulcowych będzie wskazana, jednak nie ma to związku z opisywanym problemem. Proponowałbym zamknąć temat, wszystkie możliwe przyczyny awarii zostały podane, a użytkownikowi...
Witam.Dla innych ludzi ktorzy beda mieli takie kłopoty.Sprawa okazała sie banalna.Wystarczy zdjąc tylne koła i sprawdzic dokładnie piasty.Konkretnie dokładnie obejrzec gumowy pierscien na piascie.On to własnie jest najczesciej powtarzam najczesciej sprawca takich kłopotów.U mnie w wyniku ustawiania tylnych hamulców tzn samoregulatora kawałek hamulca...
A z przodu nie czuć progów? Gdyby na przeglądzie wyszły problemy z hamulcami to miałbyś powód do zmartwień. Jak masz parę złotych to wymień komplet tarcz i klocków ( polecam ATE) w grande punto żony montowałem, bardzo dobre. Przy okazji komplet naprawczy zacisków, prowadnic, smar do tłoczków i będzie kościołowo. Tylne tarcze i zaciski pracują w dużo...
wężyki się zatykają,zwłaszcza we fiatach punto,siena,uno, a co do usterki,to faktycznie może być włącznik stopu,napiera lekko na pedał,płyn zawrzał już dawno i zapowietrzył hamulce,niemniej cały czas nacisk na pedał jest,w miare jazdy tarcze i całe zaciski hamulcowe się grzeją,rozgrzany płyn zwiększa swoją objętość powodując zwiększanie siły hamowania,i...
Witam. Nie dawno kupiłem samochód z tytułu postu więc nie za wiele wiem o jego przeszłości. Podsumowując mój problem podczas jazdy strasznie grzeją się koła. Problem postanowiłem rozwiązać poprzez wymianę łożysk i dokręcenie ich za pomocą klucza dynamometrycznego, lecz problem się nie rozwiązał. Gdy jadę samochodem i hamuje silnikiem problem nie występuję,...
1.Dlaczego nie świeci się kontrolka od świateł. Zapewne spaliła się żarówka, to są całoszklane żarówki T5 1,2W 12V. 2.Wymieniłam bezpiecznik od tylnej wycieraczki i dalej mi ona nie działa co z tym mogę jeszcze zrobić. Standardowa usterka w tym modelu - brak styku na złączu przy klapie lub zatarta oś wycieraczki. 3.Tłumik głośno chodzi,co lepiej pospawać...
Ni słuchaj bajek o jakimś wjeżdżaniu w kałużę. Hamulce muszą hamować dobrze w każdych warunkach pogodowych i koniec. Jest prawdą natomiast, że materiał użyty do produkcji tarcz i klocków jest coraz gorszy, bo wszystko opanowała chińszczyzna. Jednak też nie do końca można zwalić na to. Jeśli skupiasz się na hamulcach przednich, a tylne zostawiasz nienaruszone...
Witam, mój mechanik zdiagnozował w moim CC 900 usterkę prawego tylnego regulatora siły hamowania. Problem objawia się znacznie opóźnionym i osłabionym hamowaniem prawego tylnego koła. Podczas hamowania przy małych prędkościach auto osiada na lewą stronę, przy większych prędkościach leci cały na przód. Auto sprawdzane podczas przeglądu na hamowni i wszystko...
A ja po pięciu latach sprzedałem Astrę. I strasznie się cieszę. Za całokształt - powiedzmy 6/10 pkt. Ale strasznie irytujące ciągłe stuki w zawieszeniu. Komplety brak hamulców na tyle, wiecznie coś tam niedomagało. Tzn . dopiero całkowita wymiana wszystkiego co z hamulcami związane na tylnej osi- jakiś postęp był. Ogólnie ja osobiście Opla już nie polecam....
W trasie (Bielsko-Sosnowiec - DK-86) to auto paliło mi ok 6,5l/100km przy spokojnej jeździe (nie przekraczając 2500 rpm i starając się jechać maksymalnie płynnie). Miałem problem po założeniu sondy "uniwersalnej" Boscha z Allegro. Oryginał też był BOSCH ale ta uniwersalna miała dodatkową osłonę. Próbowałem też "Allegrowej" podróby NGK - to w ogóle była...
Jako, że to mój pierwszy styk z tym forum chciałbym na wstępie powitać wszystkich użytkowników. Mam nadzieję, że znajdzie się jakaś osoba, która pomoże w problemie, jaki wystąpił w moim punciaku. A więc do rzeczy. W tamtym tygodniu po odpaleniu samochodu wyskoczył mi błąd asr i esp. Po chwili jazdy i naciśnięciu pedału hamulca podczas zatrzymania się...
Toku, dziękuję za dobre słowo. Mógłbyś się podzielić swoim doświadczeniem i wskazać, co można było zrobić lepiej, lub prościej. Przydałoby się to mnie i innym, którzy sami zdecydują się na naprawę. Ja pracowałem intuicyjnie, a to nie zawsze najprostsza droga do celu. Rady fachowca są nieocenione. Owik, żeby nie być gołosłownym, proszę, wymień te rażące...
Znalazłem pytanie o wymianę piasty tylnego koła w Punto I. Temat rzeczywiście błahy, ale jak widać, potrzebny. Dla osób mniej obytych z mechaniką, opisałem wymianę szczegółowo, bo jest tam kilka niuansów, których doświadczony mechanik nawet nie zauważy, natomiast osoba robiąca to po raz pierwszy, może mieć z tym kłopot. Operacja ta, jest banalnie prosta...
Mam punciaka 1 z 97 r. Chodzi mi oto ze przednie hamulce sie grzeją. Ale jeszcze jest taka kwestia ze juz mialem wymieniane przednie węże miedziane i elastyczne nic nie dalo nadal cieple są i nawet samochod bardziej hamuje na tyl niż na przód. Moze ktoś doradzi mi.? Moze zaciski mi nie odbijają skoro mam cieple przednie felgi.? A i pedał mam delikatnie...
Do Punta I/II potrzebujesz najtańszy kabelek OBD-II/EOBD na FTDI FT232 (VAG-COM USB), do mk.1 dodatkowo przejściówkę na FIAT 3-pin. Do Punto I program masz w moim podpisie, do mk. 2 masz Multi ECU Scan. Mk.2 z EOBD (od 2003 roku) ma dwie sondy lambda i wycięcie katalizatora w zasadzie nie wchodzi w grę. Katalizator jest w kolektorze wydechowym, widać...
tylny hamulec hamulec tylny hamulec punto
chłodzenie telefonu projektor telefonu bosch zmywarka hałasować
przewymiarowane grzejniki 32pfl matryca
Usterka wentylatora w kotle Viessmann Vitodens W50 Ekspres Saeco - Słabe Ciśnienie i Szybkie Napełnianie Tacki