Katalizator możesz zastąpić rurą jak chcesz. Dolot ze stożkiem warto, najlepiej taki jak abarth do cc/sc (aktualnie na allegro jest za 220zł szukaj : Dolot Cinquecetno ) Sprawdzone empirycznie nawet byle jak założony stożek w tym silniku dawał w punto 2 poprawę przyśpieszenia 0-100 km/h o jedną sekundę. Kolejna rzecz którą możesz zmienić to wałek od...
Wycinasz i wkręcasz 2 sondę w "emulator" sondy z alle//o.
Tak szczerze mowiac to ja sam nie wiem czy mam w tym samochodzie katalizator:) W Punto 1 montowali katalizatory?
Niby normalnie jedzie tylko świeci się kontrolka silnika Jak świeci się Check Engine to nigdy nie jest normalnie. Jak ktoś tu napisał przepływ spalin układu wydechowego ma falowy charakter i jest odpowiednio strojony dla całego układu. Pozbycie się kata i wspawki rurek to kowalstwo nie mechanika. BTW nowy kat uniwersalny o odpowiednich parametrach...
podejrzewam ze katalizator , miałem podobny przypadek ale w punto wszystko ładnie pięknie jak zimny a jak ciepły to kicha... gaśnie ...
Jak pracuje sonda przed katalizatorem?
Proszę o informację jaki jest sposób sprawdzenia czy jest sprawny katalizator oraz sonda lambda chodzi o samochód Fiat Punto II Pozdrawiam.
Zacząłbym jednak od sprawdzenia obwodu grzałki sondy lambda przed katalizatorem.
Całom listwe z wtryskami też. Co do sondy to przed katalizatorem.
Rozrząd prawidłowo wymienia się co 60tys km lub 5lat. Jeżeli któryś z tych parametrów został osiągnięty, to wymieniaj. Uprzedz mechanika żeby zwrócił uwage na poprawne ustawienie, bo o rutyne w tak prostym silniku nie trudno. P0420 to błąd, który mówi nam o niskiej sprawności katalizatora. Obawiam się, że jeżeli było tak jeżdzone pare lat, to katalizator...
Załóż katalizator to zgaśnie, w tym aucie jest niezbędny.
Moim zdaniem instalacja LPG do zestrojenia i ona robi problemy. Mógłbyś przez kilka dni pojeździć na samej benzynie, to by się okazało czy nie ma jakiegoś problemu z układem wtryskowym lub silnikiem i czy nie pojawiają się błędy. Jak silnik pracuje na ubogiej mieszance to nie jest to zdrowe dla zaworów i katalizatora.
P0340 - usterka w obwodzie czujnika fazy (wałka rozrządu) P1135 - nieprawidłowa rezystancja grzałki sondy lambda przed katalizatorem
Katalizator w jakim stanie?
Może katalizator stopiony.
PS. Czy to może być katalizator?? Tak może, chyba będzie potrzebna wymiana wydechu jeżeli uszczelka cała i nie ubywa płynu..
druga sonda jest do kontroli stanu techniczego katalizatora i oscyluje w granicach 0.1-0.2 v w parametrach live
kolego zobacz może katalizator go trzyma
więc to nie to było przyczyną błędu. To było przyczyną błędu. A teraz możesz mieć uszkodzony katalizator, sondę lub jeszcze coś innego. Jaki biąd jest teraz że elektryk twierdzi że to nie katalizator.
Może nie chiński, a bułgarski - Multi ECU Scan (do Punto EVO potrzebujesz wersji zarejestrowanej), do tego interfejs STN1110 lub OBDLink SX. Od biedy może być też ELM327, ale V1.5 mają źle zateriminowaną linię CAN i w FIATach wywalają całą komunikację po CAN po ich podpięciu do OBD. W sumie wystarczy usunąć 1 rezystor i działa. Potrzebna jest też przejściówka...
Sprawdź WN, jak dalej pojeżdzisz to katalizator do wymiany.
Iskra będzie, sterownik wykrywa niesprawność cewki i wyłącza wtryskiwacze w cylindrach przez nią obsługiwanych celem ochrony katalizatora przed nie spalonym paliwem
Kolektor wydechowy jest orginal z punto, ale fakt zaraz za kolektorem jest dorabiana reszta. Lambda jest wkrecona w rure tuz za kolektorem (jakies 3cm pod). Zrobie tego zdjecie. Nie wiem niestety w jakim miejscu jest orginalnie umiejscowiona ta lambda w punto -przed katalizatorem czy za ? Moze rzeczywiscie by trzeba pokombinowac np. z odsadzeniem lambdy...
Głowica jest poniżej chłodnicy, więc jak może być w niej za mało płyny? Odpowietrznika w głowicy nie ma widziałeś kiedyś to auto?. Myślisz ze producent tego nie przewidział? Że przegrzany samochód wyrzuci płyn tylko po to żeby zniszczyć głowicę i katalizator?
Niekoniecznie sonda,może wina braku,albo niewystarczającej efektywności katalizatora?
Kolego sprawdz czy katalizator nie jest zapchany.
były 3 błędy z przepływomierzem, jeden ze świecą żarową(podobno jedna spalona) i jeszcze kilka: poduszki, wspomaganie łącznie chyba 9 co to jest ciśnienie doładowania?co tym steruje? pedał gazu? czy to możebyć zatkany katalizator? pozdr
Katalizator się rozsypał i kawałeczki poleciały do wydechu. Czy jeśli puszka od katalizatora zostanie opróżniona 🤣 to przejdzie przegląd ?
mam zamiar kupic fiata punto i slyszalem ze jak dlugo auto to jezdzi na gazie trzeba wymieniac katalizator i tlumik moze ktos wie jakie sa usterki w tym aucie podczas uzytkowania
Sprawa dosyć prosta wymień świece na nowe i przesuń wszystkie cewki o 1 cylinder każda. Zobaczysz czy błąd pójdzie za cewką czy zostanie na cylindrze. ZMierz też kompresje. Jaki masz kod silnika? Dodano po 52 gdyż mechanicy moi radzą: Nie jezdzij do takich bo g.... z tego wyjdzie e90 to nie punto czy megana. Dodano po 54 A nie doczytałem że 2008 więc...
1,2 16V = Punto 85 (85KM bez katalizatora). Rozrząd w tym to chyba za żywotny nie był, ja mam 8V a i tak po 120kkm dzwoni przy przyspieszaniu pod górę jak diesel. Jak byś miał coś bardzo nie tak z sondą to by Ci świeciła, jak to ktoś zabawnie nazwał, marchewka na desce (check engine), z drugiej strony jeśli po jej odłączeniu jest bez zmian... to jest...
Miałem okazje oplem z tym samym silnikiem i różnica jest ogromna A może to być wina katalizatora auto ma przejechane 140tys?
Zależnie od rocznika masz jedną lub dwie sondy. Błąd sondy może być spowodowany zarówno awarią samej sondy jak i nieprawidłowym składem mieszanki (np. na skutek jakiejś innej awarii), wszystko zależy od tego jaki to dokładnie błąd i... czym go odczytałeś. Jeśli miałeś dwie sondy i masz uszkodzony lub "wybity" katalizator, to będziesz miał błąd, dopóki...
Przy tym błędzie auto powinno działać prawidłowo. Jeżeli jednak się dusi przy dodawaniu gazu to najprawdopodobniej masz zatkany układ wydechowy - możliwe że oberwał się wkład katalizatora i zatkał przelot.
Dziś podłączyłem pod kompa i wyskoczyło P1302 - Rozpoznanie skrzyni biegów P1300 - Przyuczenie gałki regulatora C426 - Nieznany kod usterki P0420 - Sprawdzenie katalizatora Co oznaczają te kody?
Opis pasuje mi do rozsypanego katalizatora. Kawałki blokują wydech. Najlepiej to sprawdzić odkręcająć rure przed katalizatorem. Jak się nie będzie dusił to diagnoza potwierdzona.
Okazał się zatkany tłumik. Sprawdziłem katalizator a tu końcowy tłumik figla zrobił.
sprawdź sonde lambda przed katalizatorem czyli bank1 sonda 1 b1s1 oraz czasy wtrysku.
Osłuchaj dobrze auto, bo mnie się wydaje, że takie dźwięki wydaje tłumik a raczej katalizator, który podczas schładzania się wydaje takie dźwięki. Gdyby butla była uszkodzona, to wiadomy efekt byłby podczas jej napełniania. Niemniej jednak sprawdź wizualnie stan butli, jej ważność (termin przydatności) wynika z dokumentacji instalacji.
Witam Chciałbym poprosić was o analizę wyników z analizatora spalin. Posiadam małego fiata z silnikiem punto I 1.2mpi 75km. Katalizatora nie posiadam. Podłączałem auto pod komputer, żadnych błędów nie ma. Oto moje wyniki z analizatora spalin, podczas badania silnik był rozgrzany do 90°C http://obrazki.elektroda.pl/3704379200_1... Sonda...
Ok, tak będę musiał. Bo ręcznie nie da się jakoś wysterować tej przepustnicy aby sobie to samemu obadać ? Chciałem tylko dowiedzieć się i skorzystać z doświadczenia innych czy ten dźwięk oznacza coś poważnego. Zawory byłoby słychać chyba nawet na wolnych obrotach ? Może poszła uszczelka na łączeniu: katalizator - złącze elastyczne... hmmm
Ps widziałem zapchany wtryskiwacz który nie przepuszczał, ale żeby lał benzynowy to jeszcze nie. Bardzo rzadko ale niektóre kropliły zamiast rozpylać. Generalnie rzecz ujmując wypadanie zapłonów i skutki długotrwałej jazdy z taką awarią kończy się uszkodzeniem katalizatora do tego stopnia że potrafi wydech zatkać. W Punto spotkałem taka sytuację że...
Na serio uszczelka? A błąd czego był wiesz? Katalizator to wywalają tylko laicy. I teraz masz problem z adaptacją.
ECU, a konkretnie układ kontroli prądu uzwojenia pierwotnego jednej z cewek. Sterownik "myśli", że cewka jest uszkodzona (co jest nieprawdą, bo iskra jest normalnie) i wyłącza kluczowanie wtryskiwaczy w cylindrach przez nią obsługiwanych w celu ochrony katalizatora przed nie spalonym paliwem
Nie za bardzo w normie, ma szansy na to, aby silnik na wolnych obrotach generował 580hPa podciśnienia w kolektorze dolotowym. Więc albo uwalony MAP sensor, co częste, albo zatkany katalizator, albo coś nie tak z rozrządem.
Ostatnio byłem u mechanika. Wkład od katalizatora wysypał się przy demontażu. Wina więc była katalizatora, który się przedmuchał. Po wymianie jest już w porządku. Temat zamykam
Uszkodzony sterownik wykrywa awarię obwodu jednej z cewek (co nie ma miejsca, bo iskra jest normalnie) i wyłącza wtryskiwacze w cylindrach przez nią obsługiwanych celem ochrony katalizatora przed nie spalonym paliwem Ps. wiemy jak wygląda punto, nie musisz dawać zdjęcia, w dodatku za punkty ;)
chyba znalazłem rozwiązanie. problem tkwił w sondzie lambda przed katalizatorem. pytanie czy mogę zamienić tą sondę z sondą za katalizatorem? obie są identyczne mają te same numery seryjne...
Zapach jak z kanalizacji to raczej katalizator... czyli problem ze składem mieszanki. Sam tam i tak nic nie zrobisz.
Witam kolegów jestem tu nowy I potrzebuje porady dzis zakupilem fiata punto 2 1,2 pytanie do was jest takie czy kolektor wydechowy podejdzie mi z silnika 1,1 czy nie bo w 1,2 jest kolektor wydechowy z katalizatorem jak widzialem a kupilem bez ukladu wydechowego od silnika po tlumik koncowy moje pytanie czy kolektor wydechowy podejdzie z1,1 czy bd zmuszony...
Sory że się wtrące, ale może ktoś mi wyjaśnić co to jest i za co jest odpowiedzialny punkt neutralny sondy lambda ? Dodam że u mnie w aucie sonda jest jakieś pół metra dalej niż kolektor wydechowy-wkręcana w puszkę katalizatora.
Witam, Proszę o pomoc w takiej sytuacji: Pojawił się błąd P0141 Grzałka lambda 1 za kat. Zmierzyłem napięcie na przewodach grzałki sondy za katalizatorem przy uruchomionym silniku - 16,5V. Dla porównania - na przewodach grzałki sondy przed katalizatorem - tyle samo. Ale oporność - za katalizatorem - niska (kilka omów), zaś przed katalizatorem - przerwa....
Czyli jednak ma II generację - Twój opis wskazywał na I. (Choć byłem ździwiony bo punciak to przecież wtrysk z katalizatorem). http://japorynen.fm.interia.pl/voilap.ht...
Z gazu również nie odpala, ta sama sytuacja tylko śmierdzi gazem. Kompresję zmierzę jutro. Zapomniałem dodać, że jest wycięty katalizator i odpięta II sonda stąd ta kontrolka.
W tych samochodach psują się sterowniki, zaczyna się od błędów wypadania zapłonu na którymś cylindrze, (sterownik wyłącza wtedy wtryskiwacz celem ochrony katalizatora przed nie spalonym paliwem) a kończy całkowitym unieruchomieniem silnika
Sonda za katalizatorem powinna mieć napięcie w miarę stałe. Nie powinno oscylować jak pierwsza. I takie masz.To sonda kontrolna dla katalizatora. Skasuj błąd i zobacz czy przy pracy na benzynie też się pojawi czy tylko na LPG
Licznik pokazuje to co sam ma w pamięci, po PROXI pokazuje ten przebieg który jest największy (licznik, body, ECU, ABS). Dobrze ustawiona IV generacja nie szkodzi katalizatorowi. Z tego co wiem, to nawet Punta II z '99 miały już złącze OBD-2 i ELM327 będzie z nimi chodził.
MAP sensor powienien wskazywac w granicach 30kPa na jalowym a na otwartej przepustnicy na max pewnie okolo 100 kpa , temp powietrza na dolocie nawet do 60°C jeśli auto długo stoi na jałowym, :D pomyśl o sprawdzeniu jednak tego luzu zaworowego.Po regulacji zmierz ciśnienie na cylidrach najpierw na zimno poźniej po rozgrzaniu, AAa i jeszcze ten pasek...
Jezeli jest iskra to czujnik wału MUSI byś dobry. Zobaczcie czy wtryskiwacz strzyka i czy wtryskiwane kropelki nie sa podbijane do góry ( zatkany katalizator) i czy silnik spręża ( obraca się wałek)
Zakładam że auto nie ma instalacji LPG. Trzeba podłączyć pod coś na początek np. pod marnego Euroscana i sprawdzić podstawowe parametry pracy silnika. Chyba że na piechote bedziesz sprawdzać każdy czujnik po kolei. Po sprawdzeniu elektroniki można brać się za mechanikę np. czy rozrząd dobrze złożony. Podjedż na analizator spalin, po to by ocenić stan...
Nie spotkałem półosłon w handlu. Pełne są ok, chłodzenie i tak będzie ok, a nawet może i lepsze. Wlatując dolnym wlotem w zderzaku nie ucieknie od razu pod auto, "omiecie" miskę, a wyleci między sankami a karoserią i wydechem... Komora silnika będzie za to ci wdzięczna za ograniczenie dostępu wody. Głównie alternator i wiązki. Jak i nawet sam kolektor...
Miałem podobnie w Punto II z 2001 roku i u mnie działo się nieraz coś podobnego. Podczas jazdy autostradą w pewnych chwilach (przy większych prędkościach) mrugał check ale nie spadały obroty. Wystarczyło zwolnić i check gasł. Ale ja wiedziałem, że miałem coś z grzałką sondy przed katalizatorem. Nie wiem czy to miało wpływ na check ale nic nie robiłem...
Katalizator drożny Mowa o filtrze cząstek stałych chyba? Napewno dobrze parametry sprawdzałeś?
Odepnij sondę, odpal silnik, multimetrem sprawdź napięcie sondy między czarnym a szarym kablem. Po przejściu na gaz znów sprawdź co pokazuje bezpośrednio na kablach odpięta sonda. Zobacz też napięcie na wtyczce od strony instalacji samochodu. Jak masz możliwość zobacz co widzi ECU przez diagnostykę. Jeśli masz 2 sondy to odepnij też ją, i powtórz wszystko...
To bardzo typowa usterka hybrydowego ECU - widzi uszkodzenie cewki i odcina wtrysk na cylindrach "obsługiwanych" przez tę cewkę aby nie dopuścić do przedostawania się niespalonego paliwa do katalizatora. LPG jest ma mikserze więc chodzi normalnie (bo cewka nie jest uszkodzona i iskra na wszystkich cylindrach jest). Wtrysk jest w pełni sekwencyjny. Affected...
Co prawda nie zdejmowałem osłony ale nie widzę tam żadnej rurki, są tylko dwa wtyki sondy lambda - jeden 4 przewodowy a drugi 2 przewodowy (jedna sonda przy kolektorze, druga przy katalizatorze). To jest wejsja 75ELX czyli starszy silnik 8V z ECU Magneti Marelli.
wszystkie -iskra jest? -slychać działanie pompy paliwa ( może być wywalony bezpiecznik inertialny) -klika wtryskiwacz (lub wtryskiwacze, bo czy to jest model na wtrysku pojedynczym, czy wielopunktowym tez jak widzę jest owiane tajemnicą...) -rozrusznik ochoczo kręci wałem silnika, czy z wyraźnymi oporami? -gaśnie lampka "code"? -drożny układ wydechowy...
jeżeli mruga czek to może być wina katalizatora bo jak by świecił czek na stałe to usterka jest po stronie elektronicznej a jak miga to coś po stronie katalzatora
Witam Punto 1,2 8V benzyna. Kilka dni temu stwierdziłem wzrost spalania do 12-18 litrów/100km. Po podpięciu wyrzuciło dwa błędy P0170 i P0141 czyli uszkodzona grzałka sondy 2. Wymieniłem sonde za katalizatorem, skasowałem błędy ale spalanie pozostało. Błędy nie pojawiły się ponownie ale odczyt spalania jest na poziomie > 15 litrów. Jak może być przyczyna...
Witajcie, problem wygląda następująco. W Grande Punto 1.4 8v pojawił się check engine. Po podpięciu pod komputer pokazuje błąd P0141 czyli błąd grzałki sondy za katalizatorem. Sonda wymieniona na nową dedykowaną BOSCH (niepotrzebnie). Błąd po skasowaniu i 2 lub 3 krotnym odpaleniu auta powraca. Czy ktoś rozwiązał ten problem? Jeżeli nie to czy możecie...
W roli wyjaśnienia. Odpalaj dalej z pychu to będziesz wymieniał zawory i zatkany katalizator. Czego Ci ludzie czasem nie robią bo tak trudno zawlec samochód do warsztatu na lince :idea: .
Witam! Ja również mam problemy z nierówną pracą silnika Punto I 1,2 - na moim koncie jest opis sytuacji - zapraszam - może znajdziesz coś dla siebie - ja wczoraj ponownie wymieniałem uszczelkę pod głowicą z powodu braku smarowania wałka rozrządu (poprzednia była wymieniana w styczniu!!!) jak się okazało to jakiś fragment starej uszczelki utknął w kanale...
Witam. Mam problem z Punto. Zapaliła się kontrolka check engine. Po paru dniach kontrolka zgasła i już się nie świeciła na odpalonym silniku. Lecz na nieodpalonym na zapłonie nie gasła. Po kolejnych paru dniach znowu się świeciła cały czas. Podpiąłem Viakena z fiat ecu scan i skasowałem błąd P1135. Efekt jest następujący . Check engine przed odpaleniem...
a jeszcze jedno czasem taki efekt moze zapoczątkowywac przytkany katalizator :) trzeba wtedy albo dobrze pojeździć :) na dobrym "gazie" albo nowy jak juz ten zuzyty lub stary i nieda się nic wycisnąć,
ynowi na początek kupiłem punto2 za dosłowne grosze.niecały 1 tyś zł 4 lata temu. Auto w jego wieku. Zamiar - nauczyć się jeździć i oddać na szrot jak zaliczy ta przysłowiowa latarnię do pół roku. W rodzinie podobny przypadek z kierowca tylko że kupili fabię za sporo kasy.. Synka puntek zaliczył ten szrot ale po 3 latach i sprawny tam pojechał. Więcej...
Rozgrzej silnik w normalnym ruchu, zatrzymaj się, odczekaj minutę na postoju, zgaś silnik, odepnij wtyczkę. Potem normalnie uruchom silnik i zobacz jak się będzie zachowywał podczas jazdy (wrzucaniu luzu). Bo ECU rozumiem, że żadnych błędów nie pokazuje? Błędów brak, czasami pokazuje się jeden od katalizatora (coś odwala trzecia sonda za katem). Zrobiłem...
No i nikt nie zwrocil uwage na ruszanie sie tlokow.Wedlug mnie tak nie powinno byc,a przynajmniej nie pod wplywem ruchow reka.Do tego 1 litr na 5009 tys to porazka ja dla mnie.I nie piszcie,ze instrukcja podaje,ze 1l na 1000km .To podaja,zeby im klienci glowy nie zawracali jak wecej zacznie auto spalac oleju.Zrob kompresje w silniku,sprawdz ja.Ne zapomnij...
Kolego, żenujący to jesteś ty. Nic konkretnego nie napiszesz jaki stan jest w samochodzie, jak ktoś wychodzi z sugestiami to go ośmieszasz wtedy pisząc jak jest. Z okręceniem sondy to nie bzdura, bo jak jest zatkany katalizator ( częste w fiatach) to po odkręceniu sondy spaliny będą miały którędy ujść na czas próby. Proste, nie?
P0139: 02 Sensor circuit slow response, Bank 1 Sensor 2 http://repairpal.com/obd-ii-code-p0139 P0141: 02 sensor heater circuit malfunction, Bank 1 Sensor 2 http://repairpal.com/obd-ii-code-p0141 P1141 - Preheating resistance 1 below catal. -- Invalid signal -- Stored -- Light ON Dla przykładu P1135 - Preheating resistance 1 above catal. -- Invalid signal...
rozkalibrowany zapłon sprawdź przewody podciśnieniowe czy któryś nie jest pęknięty i katalizator bo myślę że też sprawdziłeś a komputer nie raz wystarczyło zasilanie od akumulatora odłączyć i błędy się kasowały ale tu nie jestem pewien
przepraszam za glupie pytanie ale mam podobny problem. Glowica po remoncie, cisniene na kazdym cylindrze niemalze rowne, odchylki w granicacah 0.2 a mimo to auto nada pracuje nierowno i nie ma mocy. Rozrzad sprawdzany kilkarotnie. W czasie jazdy ze stala predkoscia czuc szarpania, jakby momentami auto wyrywalo do przodu. Jeszcze z tego co zaowarzylem...
Witam, mam pytanie odnośnie autka, a mianowicie zakupiłam samochód fiat punto II FL 1.2 z LPG (podczas zakupu zostałam poinformowana o tym, że zapala się check od silnika, że to od jakiegoś złego stężenia gazu, czy coś...) po oddaniu auta do mechanika okazuję się, że nie ma katalizatora. Moje pytanie brzmi, czy jeżdżenie bez tego będzie jakąś konsekwencją...
Kupiłem nową sondę https://aparts.pl/partscatalogue/0-258-0... Tą przed katalizatora wkręciłem za a tą nową przed katalizator Teraz mam taki wykres http://obrazki.elektroda.pl/8023041600_1...
Silnik czysta benzyna nie ma LPG. Już mnie tak zniechęcił że aż nie chce mi się tam jechać za rok, bo są dwie opcje albo totalnie zmienić SKP (chociaż uczyli mnie żeby tego nie robić bo to źle wygląda, jeździć na jedną) Albo czyhać aż jego nie będzie i wtedy odbyć przegląd. Po prostu anty-klienckie nastawienie, odpychające, a stacji SKP nie brakuje....
Ta ostatnia była firmy bosch tylko że od fiata chyba punto(taka sama oporność grzałki).Kupiłem ją za 50zeta(bo na nową nie miałem akurat kasy) i ładnie pracowała aż do wczoraj i tak się zastanawiam czym te sondy się różnią czy tylko numerami?
Witam, moje punto I '97 ostatnio spalało ok 12 l/ lpg, po wymianie filtra powietrza, termostatu i przewodów spalanie z ostatnich 10 tankowań ustatkowało się i pali ok 8,8 trasa do 9.5 po warszawie. Teraz myśle o katalizatorze, kropek zaczął nieco głośniej pracować a tłumik był niedawno wymieniany( 4 miesiące temu). W związku z tym może ktoś napisać...
skoro pali i kopci na biało to nie woda tylko paliwo w katalizatorze coś powoduje ze zalewa go w trupa wykręć swiece, odepnij cewke od zasilania i zakręć silnikiem i zobacz czy nie wyzuca czegoś z cylindra? moze to być spora ilosc paliwa lub wody jak ktoś pisał.
Moja żona zrobiła przypadkowo taką mieszankę na stacji paliw. Punto 1.2 dymiło jak parowóz, na zimnym silniku falowanie, brak mocy i straszny smród. Czyszczenie zbiornika paliwa, wymiana filtra, świeże paliwo i 1h jazdy w trasie na wysokich obrotach, żeby "odtłuścić katalizator i resztę wydechu...
winna byla sonda lambda za katalizatorem po pewnym czasie wyskoczyl blad Dodano po 2 najzabawniejsze jest to ze rowno po roku i przejechaniu 30tkm dzieje sie to samo pytanie czy to znowu sonda lambda, jesli tak to dosc szybko padaja :-(
Zobacz układ wydechowy , w szczególności katalizator - pod kątem drożności.Miałem kiedyś taki przypadek w E34 2.0 benz.Ponieważ nie było wyjścia klient pozwolił żeby wybebeszyć wnętrze kata i jak ręką odjął - tylko inna sprawa że auto odzyskalo moc ,ale zapalał się check.
W Punto mk.1 z silników benzynowych były silniki 1.1 8V SPI (model 55), 1.2 8V SPI (model 60), 1.2 8V MPI (model 75), 1.2 16V (model 85 16V/Sporting) i 1.6 MPI (model 90/Sporting), no chyba, że to była wersja GT, czyli 1.4T. Zapach raczej nie siarki, a siarkowodoru to efekt wypadania zapłonów lub zbyt bogatej mieszanki - tak czy inaczej to efekt zalewania...
Ja bym tego samochodu nie brał, ale to szczegół. Wygląda to na wyeksploatowaną naukę jazdy. Przy tym przebiegu na polskich drogach szykuj się nie na wymianę tulei wahaczy, tylko na kompletnego zawieszenia(4 amortyzatory, mocowań z łożyskami, wahacze przód, tuleje tył) i regulację geometrii. Trzepaki nie mówią prawdy przy lekkich tyłach-zużyty amortyzator...
Kolego w tym aucie alternator wyciągasz od spodu. Musisz rozkręcić wydech a konkretniej rurę wydechową za katalizatorem i trochę ją odsunąć.Następnie odkręcasz drążek reakcyjny od silnika - to taki stalowo gumowy lizak co stabilizuje silnik od spodu.Odchylasz lekko silnik i wyciągasz alternator.W razie problemów podlewaruj auto z tej strony co alternator...
Odłącz jeszcze i zaślep podciśnienie od zaworka klap, bo może on jest nieszczelny i zakłóca działanie zaworu turbiny. Katalizator drożny ? Niedoładowanie masz w pełnym zakresie obrotów ? Jeśli nic nie pomaga to można zrobić logi i poprawić mapę wysterowania turbiny, żeby ciśnienia żądane i rzeczywiste się pokrywały, ale trzeba mieć czym odczytać sterownik.
Witam gdzie ma byc podłączona 1 sonda oraz czujnik,który się znajduje w głowicy fiat punto 2 99r 1.2 16v z góry dziękuje mam wtyczki od sondy i czujnika a nie ma w instlacji samochodu druga sonda za katalizatorem jest podłaczona czy ktos posiada może jakis schemat albo zdjęcia
Widzi błąd cewek, odcina wtryski - iskra jest, nie ma paliwa. Typowy "pad" tej centralki wtrysku, choć warto jeszcze sprawdzić wiązkę, a w szczególności odcinek cewka - ECU. Osobiście nie korzystałem ale mimo wszystko mogę polecić Ko-Car. Pierwotną przyczyna uszkodzenia jest awaria cewki ale uszkodzeniu ulega fragment drivera cewki w ECU odpowiedzialny...
Witam. Może ktoś kiedyś próbował się dostać do zegarów w Punto z tyłu Moje autowe dolegliwości to: 1. przy przejeżdżaniu przez progi, podjeżdżaniu pod górkę, intensywnym przyspieszeniu (jak na Punto 1,1 oczywiście;p) itp. zapala się kontrolka ręcznego - przy równej prędkości gaśnie; płyn w zbiorniczku jest w odpowiedniej ilości, zastanawiam się czy...
mam problem a mianowicie nie wiem co sie stalo z autem jednego razu pojechalem na stacje zatankowalem i po przejechaniu odcinka 5km auto zaczelo dziwnie sie zachowywac. silnik nie wzbija sie na wieksze obroty niz 3.5 tys gora do 4 tys obr. jest mulasty o wyprzedzaniu nie ma mowy nie wiem co mu dolega wymienuilem filtr beznyny i to samo benzyne wyjezdzilem...
Ratunku. Jeżeli masz wstawiony register to szykuj kasę na katalizator. Silniczek musi być. Generalnie dostaje on przetworzony sygnał z sondy oraz z tps (przepustnica) i na tej podstawie ukł całkujący dobiera skład mieszanki , ale nie optymalny , tylko taki, żeby nie był za ubogi. Reasumując, zaocznie (bo nie widziałem na oczy) stawiam na snodę i zanik...
Witaj, sadzę że nie spowoduje to pogorszenia pracy silnika ale na pewno emisja spalin się pogorszy. W samochodzie z dwoma sondami czyli tak zwane Euro3 (jest to norma europejska dotycząca emisji spalin) katalizator jest bogatszy w składniki które oczyszczają je. Ale osobiście jeśli bym miał wybierać to lepiej kupić taki sterownik jaki był orginalnie....
katalizator punto katalizator objaw katalizator błąd katalizator
którą stronę założyć tarcze gwarancja tabliczka znamionowy przewodność mosiądzu
samsung wf70f5e0w2w hulajnoga odblokowanie prędkości
Honda PH-1552L Clarion 428 TA – schemat płytki PCB, serwisówka, rozmieszczenie elementów Daewoo-FSO Lanos 1.6 – podłączenie węży kolektora ssącego, schemat króćców, podciśnienia