Piny 1 i 3, to komunikacja z szyną CAN jak można wydedukować. Pin 4 stały plus z akumulatora dla podtrzymania pamięci, pin 5 plus po zapłonie. No i minus czy tam masa jak kto woli pin 8. https://obrazki.elektroda.pl/3267604000_...
Wszystkie bezpieczniki w skrzynce bezpieczników w aucie sprawdziłem wszystkie sprawne. Chodzi mi o pin diagnostyki w samym sterowniku airbag.
Z ECM CAN do BCM idzie jeszcze po drodze przez ABS jak dobrze kojarzę. Komunikacja z ABS jest ok?
Czymś zupełnie innym jest komunikacja pamięci z programatorem a z procesorem radia. Radzę wymienić.
Witam! W silniku statyczny błąd U0426 Elektroniczna blokada odjazdu i po chwili U1706 CAN komunikacja z ABS. Auto już u nas drugi raz, poprzednio postało, pokombinowaliśmy i naraz odpaliło. Jednak po tygodniu po wjechaniu na myjnię znów nie odpaliło. Błędy w silniku te same, w BODY komputerze U0426 Minicrypt brak sygnału i jakiś błąd przełącznika oświetlenia...
Kontrolka od immo pewnie nadal się świeci. ECU może odczytać dane immobilizera tylko w wąskim oknie czasowym po włączeniu zapłonu, jeśli zasilania po stacyjce nie pojawiają się lub nie znikają we właściwym momencie, komunikacja będzie niemożliwa.
czy wymiana tego sterownika może mieć wpływ na immobilaizer? Nie, chociaż może współpracować z innymi modułami MetaSystem (np.zewnętrzny immobilizer): czarny - masa, niebieski - kierunkowskazy, pomarańczowy - +12V, brązowy - komunikacja z innymi modułami MetaSystem.
Ja swego FIATA 105JTD podłaczam EUROSCANEM , w spisie obsługiwanych mam też PUNTO Linia L jest niepotrzebna, komunikacja miedzy komp. jest po K
Mam GP z 2006 z fabrycznym radiem, ze sterowaniem na kierownicy itp i kodu na pewno nie ma. Radio po odłączeniu akumulatora nie blokuje się. W GP jesli radio idzie do swojego auta to nie żąda kodu ( komunikacja po can ). Chyba ,ze radio dokładka ze zdjętym cancheckiem. Kod zażąda po włożeniu do innego auta.
ludzie czemu każdy Fiat Grande Punto musi nie palić po wypadku :( Nie każdy, tylko te od MY2008... a dlaczego? Mogę wymienić przynajmniej kilka powodów: - żeby nie jeździć niesprawnym samochodem, - żeby nie uciec z miejsca kolizji, - żeby byle "pan Kaziu" nie potrafił "naprawić" auta przy pomocy kilku rezystorków wpiętych zamiast poduszek / żeby wymusić...
Ok dzięki za szybką odpowiedź , a dopytuje bo mam podobny problem tylko w punto na sterowniku boscha i dlatego szukałem jakiegoś pomocnego rozwiązania. Też brakuje komunikacji ze sterownikiem silnika, zasilania są , normalnie dojechał do celu i już nie chce zapalić, zamówiliśmy używany sterownik zobaczymy czy chociaż komunikacja z ecu wróci.
Dziś przeryłem wszystkie kable łącznie z rozcinaniem peszli i wiązek czysto zero przetarć na na różowo/białym i czarno/różowym czyli CAN. Błąd komunikacji can U1601 podczas uszkodzenia zapisuje się w body i wspomaganiu. Uszkodzenie gaszące silnika występuje rzadko, ale zauważyłem jeszcze że czasem po rozgrzaniu silnika blokuje się komunikacja z sterownikiem...
W wersji FL komunikacja z poduszkami jest przez OBD w bodycomputer,ja to kasuję FinaList-em.Co do Euroskan-a to nie sprawdzałem
Zasilań to mam już podpietych chyba 5 , również po zapłonie , podpinałem sie pod can na złączu obd , kumpel elektryk podał mi dziś że jest też can na tylnej kostce body na pinach 6 i 24 CAN H i 25 i 5 CAN L , niestety nic to nie zmieniło , komunikacja na tych przewodach jakaś leci , body było z punto 2 z 2001 roku które miało identycznie wyglądające...
Auto jak w temacie. Stało dłuższy czas i rozładował się akumulator i przestał odpalać. Napis code gaśnie, ale w komputerze błąd U1600(błędny kod kluczyka). Założyłem drugi komputer bez immo(IAW 59f) wszystko ładnie odpala, ale zauważyłem brak kierunków, ogrzewania tylnej szyby, brak postojowych, awaryjnych i po włączeniu zapłonu wszystkie kontrolki...
Jadowniki :) z czego to wynika, ze za kazdym razem trzeba ten kod podawac? W innych samochodach kod byl wymagany dopiero wtedy, gdy odlaczylo sie zasilanie od radia - a tu jest jakos inaczej. Miernik w dlon, schemat znalazlem. Zasilanie jest wszedzie tam, gdzie powinno byc. Kostki wygladaja na nieruszane, wszystko sie zgadza ze schematem. Mimo to wyswietlacz...
Albo jest komunikacja albo jej nie ma, nie może być trochę. Ma zły komputer diagnostyczny, nie umie go obsługiwać albo zwyczajnie ściemnia, bo sam nie wie co jest grane (albo co gorsza wie ale naprawa byłaby zbyt prosta i tania więc próbuje na czymś wygenerować koszty).
Witam kolegów. Przeszukałem całe forum dotyczące poprawnego podłączenia w układzie programatora XProg-T (lub zwykłego XProga) do motoroli mc68hc11pa8 maska 1d58j (radio fiat punto high cd). Postów jest mnóstwo ale są duże rozbieżności w połączeniach. Jak się podłączyłem tak: pin1 - TXD (podniesiony) pin64 - RXD (podniesiony) pin63 - ModA masa pin62...
Temat rozpoznany,oprócz lekkiego bałaganu w skrzynce w komorze silnika, palący bezpiecznik to zasilanie po kluczyku na ABS i wspomaganie(ciekawe tylko dlaczego w instrukcji pojazdu opisany jest jako miejsce wolne) dwa przewody biało pomarańczowe wychodzące z tego bezpiecznika jeden odchodzi na ABS,drugi do wtyczki we wspomaganiu elektrycznym, po odcięciu...
Panie autoas....Krotko i na temat-Wymiana czujnika?Dziwne tylko to ze program diagnostyczny pokazuje bardzo zblizone parametry obracania sie koł?J. A bawiłeś sie kiedys oscyloskopem?Nie.A wiesz że gołym okiem nie da sie zauważyć szybko zmieniających się sygnałów?Nie.Wiesz że komunikacja między sterownikiem a testerem przebiega za wolno żeby zauważyć...
Jakiś czas temu zacząłem pisać program diagnostyczny dla FIATa Punto mk.1/Cinquecento Sporting i pochodnych z silnikiem FIRE 1.1 i 1.2 na jednopunktowym wtrysku paliwa. Program ogólnie działa ale chciałbym by ktoś biegły w programowaniu w C# rzucił na to okiem, bo sam zdaję sobie sprawę, że program jest napisany strasznie po partyzancku. Pytanie brzmi...
Zaczęło się tak, że w czasie deszczu auto stało na parkingu i zaświeciło się światło cofania (oraz działał panel sterowania lusterek). Nie dało się się uruchomić silnika - w ECU i BCM błąd immobilisera (minicrypt), poza tym jeszcze sporadyczne błędy błędy CAN na linii ECU-BCM ale komunikacja ze wszystkimi modułami chodzi. Za którymś podejściem zdjąłem...
Centralka nigdy nie była rozbierana (denko jest oryginalnie wklejone na masie uszczelniającej), raczej nic nie było w niej grzebane. W zasadzie tylko Ty i monrant (czyli jak mniemam ta sama osoba) twierdzicie, że te dane mają być zapisywane do pamięci EEPROM. Uważasz, więc że wymiana centralki jest w tej sytuacji zasadna? Jesteś 100% pewien? Nie chcę...
Kolego, widocznie po pijaku pomyliłeś punto, z komunikacją miejską :) A tak troche poważniej, prawdopodobnie kijowe tłumaczenie w spolszczeniu. Zrób foto, będzie dla potomnych. Diagnostyka się kłania.
witam,antenka jest podpięta do bodkomputera,a z niego sygnał idzie do ecu.Taki morał z tego ze musisz mieć ,kluczyk,bodkomputer,ECU w komplecie z jednego auta.Bodkomp jest doklejony do tyłu skrzynki bezpiecznikowej ma 4 spinki,do niego jest wpięta niebieska wtyka od tyłu Dodano po 22 tak wygląda bodkomputer:
bardziej na brak zasilania ecu lub jego zgon diagnoza idzie po k lini
Tam chyba jest komunikacja po CAN-ie wiem możliwe że sama kontrolka siadła, musiałbyś rozkręcić licznik i sprawdzić czy się zaświeci po podpięciu miernika w trybie sprawdzania diody.
Część kupiłem dedykowane radio do Grande Punto wraz z adapterem Canbus. Widać jakiś wadliwy wysłali, ponieważ nie ma komunikacji...
Nie, prawdopodobnie masz uszkodzoną wiązkę elektryczną i brak komunikacji między ECU a BCM. Po podłączeniu do komputera pewnie zgłosi uszkodzenie magistrali CAN.
Co to moze byc ? Pomocy
Mam taki typ ELM 327 1,5b. Z jednej strony wychodzi RS232 i idzie do OBDII, druga strona to usb do kompa. Ciekawi mnie czy to będzie działać bez przeróbek, dodam, iż do OBDII jest tylko 9-ć przewodów. https://obrazki.elektroda.pl/9565538100_... https://obrazki.elektroda.pl/3055405300_...
ma być tak -zapłon wyłaczony -wybierasz pojazd -zatwierdzasz -program prosi o włączenie zapłonu -włączasz zapłon, sterownik wysyła swoje ID ( widać paczkę impulsów na oscyloskopie) -euroscan na nie czeka, odbiera, analizuje, i wie albo nie wie z czym ma do czynienia. -jak wie to od razu zaskoczy, jak nie wie to stwierdzi że nieznany ID i zapyta co ma...
Wiesz, zasadniczo ciężko by było skasować cokolwiek w module z którym nie ma komunikacji.
Może nie chiński, a bułgarski - Multi ECU Scan (do Punto EVO potrzebujesz wersji zarejestrowanej), do tego interfejs STN1110 lub OBDLink SX. Od biedy może być też ELM327, ale V1.5 mają źle zateriminowaną linię CAN i w FIATach wywalają całą komunikację po CAN po ich podpięciu do OBD. W sumie wystarczy usunąć 1 rezystor i działa. Potrzebna jest też przejściówka...
Blokada paliwa to NIE immo tylko FPS, blokada pochodzi z układu SRS/Airbag. W instrukcji obsługi jest opisana procedura jej tymczasowej dezaktywacji (przy pomocy dźwigni kierunkowskazów). Wygląda na błąd komunikacji z modułem SRS lub zapisane Crash Data w tym module i/lub sterowniku silnika. Trzeba podpiąć pod komputer i wykasować błędy oraz ew. wymienić...
gdyby nie było + po zapłonie to nie byłoby komunikacji z testerem
Z jakiego powodu wymieniasz ECU ?? Pytam z ciekawości bo pamiętam miałem kilka przypadków braku komunikacji i ni ebył to komputer
Testy jedynie wysterowują poszczególne elementy by można było zaobserwować czy działają. Sterownik zablokowany powoduje brak zasilania na cewki, wtryski i pompę paliwa ale na czas testów mimo wszystko zasilanie powinno być załączane. Czy jest jakas inna mozliwosc uruchomienia auta? Wyczyszczenie wpisu CODE z ECU i odcięcie pinu odpowiadającego za komunikację...
Witam wszystkich mam problem z samochodem marki Fiat Punto z komputerem Marelli IAW8S.5T/070C-18 impi Jakiego standardu komunikacji używa Fiat bo prubowałem ALDLa /OBD2 i nie mogę nic zczytać Dlaczego???? F1!..... przeniesiono z Upload j.
Błąd komunikacji NCM - NBC czyli na linii sterownik silnika-sterownik nadwozia (body komputer). Nie szarp wiązkami - polej je wodą... zwłaszcza tą w podszybiu. To samo mi się czasem robi w Grande Punto po deszczu, tyle że są tylko błędy CAN i auto jeździ normalnie, tylko zegary i radio "umierają".
Witam. Powinno zadziałać jak skorzystasz z programu ECUSCANFIAT i z obecnym interfejsem. Program dostępny bezproblemowo na elektrodzie i w sieci. Pozdrawiam.
To samo PCB i ta sama przypadłość. Różnią się tylko SW, HW jest praktyczne to samo. Generalnie problem jest z magistralą CAN sterownik silnika->reszta. Zresztą będzie błąd odnośnie komunikacji NCM-NFR
Na którym pinie jest komunikacja, Wtyka większa 24pinowa masa - pin nr 1 +12V - pin nr 2
W lipcu tego roku kupilem za 2500e pc max-a autobossa.Obiecano mi w ciagu miesiaca jezyk polski-nadal brak .Wsparcie techniczne zerowe.Z okresu uzytkowania:mazda 626 brak komunikacji,fiat punto- kody bledow z kosmosu,opel zafira brak adaptera + pare malych potkniec przy klientach.Nie pomaga mi za bardzo w zbawie w MECHATRONIKA.
Byście mnie nie ukamieniowali, ale posiadanie auta w Poznaniu to jak wyprawa KuKluxKlanu do RPA. Brak miejsc parkingowych, nieustanne ich poszukiwanie. Miasto jest zakorkowane, auta wleką się ślimaczym tempem. Znaleźć dobrego mechanika z rozsądnym terminem- słabiutko. Lepsze rozwiązanie rower, Uber, komunikacja, PKP do domu lub blabla car.
Poszukaj na allegro, czy media expert. JVC, Pioneer, Kenwood. Wybór jest ogromny. Ale skoro gra dobrze z MP3, to na pewno samo radio może tu byc winne, a nie antena?? I za parę złotych. No nie do końca, od 319 zł: https://allegro.pl/kategoria/sprzet-car-...
Powiedzmy lekka modyfikacja hardwaru. Oprogramowanie na arduino (czyli bity komunikacji) są wypróbowane w Stilo. Ja mam licznik z Punto. Z tego co wiem, fiat ma takie same kody. A czy zadziała - zabawa na zimowe wieczory, jak deszcz pada poziomo prosto w okno.
O sterowniku silnika. Nie zarejestruje przerwy , bo nie ma zasilania. Za to inne sterowniki np ABS, BSI mogą mieć błąd komunikacji ze sterownikiem silnika.
Wtrysk sekwencyjny. Zaczęło się od niesprawności po nagrzaniu komory silnika.Pikanie,pulsowanie diody przełącznika i jazda na benzynie.Aktualnie żadne diody nie świecą .Serwisant zalecił wymianę całej instalacji.Czy naprawdę nie można nic zrobić bo nie chcę inwestować w stare Punto
Witam was jeszcze raz czy jest to możliwe ze bez abs tez nie odpali? Nie, ale jeśli uszkodzony sterownik ABS zablokuje magistralę CAN to nie odpali, bo nie będzie komunikacji między BCM i ECU.
punto schemat punto komunikacja alternatora nissan komunikacja
naprawa kanapy whirlpool pralka numer serwisowy projekt blaszaka
kenwood napis protect kenwood napis protect
Migający przycisk Start/Pauza w pralce Bosch - przyczyny i rozwiązania Problem z wyszukiwaniem kanałów w Sharp 32