witam,antenka jest podpięta do bodkomputera,a z niego sygnał idzie do ecu.Taki morał z tego ze musisz mieć ,kluczyk,bodkomputer,ECU w komplecie z jednego auta.Bodkomp jest doklejony do tyłu skrzynki bezpiecznikowej ma 4 spinki,do niego jest wpięta niebieska wtyka od tyłu Dodano po 22 tak wygląda bodkomputer:
Kolego, widocznie po pijaku pomyliłeś punto, z komunikacją miejską :) A tak troche poważniej, prawdopodobnie kijowe tłumaczenie w spolszczeniu. Zrób foto, będzie dla potomnych. Diagnostyka się kłania.
bardziej na brak zasilania ecu lub jego zgon diagnoza idzie po k lini
a komunikacja z innymi sterownikami jest ?
Część kupiłem dedykowane radio do Grande Punto wraz z adapterem Canbus. Widać jakiś wadliwy wysłali, ponieważ nie ma komunikacji...
Łączy, łączy... Po USB poszło bez problemu, więc po BT musi też chodzić, a nie chodzi. W moim wypadku musi być po BT, bo muszę nawiązać komunikację w najłatwiejszy sposób z mikrokontrolerem.
Z ECM CAN do BCM idzie jeszcze po drodze przez ABS jak dobrze kojarzę. Komunikacja z ABS jest ok?
Co to moze byc ? Pomocy
#5 W pełni zgadzam się z opinią o możliwości niewłaściwej komunikacji procesor - pamięć. Zdarzało się, że wystarczyła wymiana układu scalonego pamięci, opisanego oryginalnym wsadem.
Wiesz, zasadniczo ciężko by było skasować cokolwiek w module z którym nie ma komunikacji.
Ja swego FIATA 105JTD podłaczam EUROSCANEM , w spisie obsługiwanych mam też PUNTO Linia L jest niepotrzebna, komunikacja miedzy komp. jest po K
gdyby nie było + po zapłonie to nie byłoby komunikacji z testerem
Tam chyba jest komunikacja po CAN-ie wiem możliwe że sama kontrolka siadła, musiałbyś rozkręcić licznik i sprawdzić czy się zaświeci po podpięciu miernika w trybie sprawdzania diody.
Nie pamiętam ale... Jeśli za odcięcie paliwa po dzwonie odpowiada airbag to źle zrobiony - może warto wymienić na sprawny a nie crash date rzeźbić? jeśli to nie sterownik to co z grzybkiem - takim znanym z renówek? No i gdzies ci plusy uciekaja.... To brak komunikacji, chyba że ten Twój airbag a canie mąci bardzo...
Nie, prawdopodobnie masz uszkodzoną wiązkę elektryczną i brak komunikacji między ECU a BCM. Po podłączeniu do komputera pewnie zgłosi uszkodzenie magistrali CAN.
Pewnie ECU leży i dlatego, 3 minuty roboty do sprawdzenia na stole i się wszystko wyjaśni. Nie umiesz to daj komuś kto ma pojęcie. Wystarczy nawet komuś przesłać sam komputer to sprawdzi czy jest z nim komunikacja. /ja stawiam że zdechł kompletnie. Można sprawdzić podłączając same zasilania i masy czy ma jakikolwiek pobór energii ale to zobaczysz na...
ma być tak -zapłon wyłaczony -wybierasz pojazd -zatwierdzasz -program prosi o włączenie zapłonu -włączasz zapłon, sterownik wysyła swoje ID ( widać paczkę impulsów na oscyloskopie) -euroscan na nie czeka, odbiera, analizuje, i wie albo nie wie z czym ma do czynienia. -jak wie to od razu zaskoczy, jak nie wie to stwierdzi że nieznany ID i zapyta co ma...
Z jakiego powodu wymieniasz ECU ?? Pytam z ciekawości bo pamiętam miałem kilka przypadków braku komunikacji i ni ebył to komputer
Witam. Powinno zadziałać jak skorzystasz z programu ECUSCANFIAT i z obecnym interfejsem. Program dostępny bezproblemowo na elektrodzie i w sieci. Pozdrawiam.
Wtrysk sekwencyjny. Zaczęło się od niesprawności po nagrzaniu komory silnika.Pikanie,pulsowanie diody przełącznika i jazda na benzynie.Aktualnie żadne diody nie świecą .Serwisant zalecił wymianę całej instalacji.Czy naprawdę nie można nic zrobić bo nie chcę inwestować w stare Punto
Witam wszystkich mam problem z samochodem marki Fiat Punto z komputerem Marelli IAW8S.5T/070C-18 impi Jakiego standardu komunikacji używa Fiat bo prubowałem ALDLa /OBD2 i nie mogę nic zczytać Dlaczego???? F1!..... przeniesiono z Upload j.
Piny 1 i 3, to komunikacja z szyną CAN jak można wydedukować. Pin 4 stały plus z akumulatora dla podtrzymania pamięci, pin 5 plus po zapłonie. No i minus czy tam masa jak kto woli pin 8. https://obrazki.elektroda.pl/3267604000_...
Mam ten sam problem co kolega i też nie wiem co się dzieje, objawy te same. Po deszczu nie odpala i brak komunikacji immobilajzer z ECU, silnika. Jak wyschnie ok. Jakieś rozwiązanie?
Testy jedynie wysterowują poszczególne elementy by można było zaobserwować czy działają. Sterownik zablokowany powoduje brak zasilania na cewki, wtryski i pompę paliwa ale na czas testów mimo wszystko zasilanie powinno być załączane. Czy jest jakas inna mozliwosc uruchomienia auta? Wyczyszczenie wpisu CODE z ECU i odcięcie pinu odpowiadającego za komunikację...
To samo PCB i ta sama przypadłość. Różnią się tylko SW, HW jest praktyczne to samo. Generalnie problem jest z magistralą CAN sterownik silnika->reszta. Zresztą będzie błąd odnośnie komunikacji NCM-NFR
W lipcu tego roku kupilem za 2500e pc max-a autobossa.Obiecano mi w ciagu miesiaca jezyk polski-nadal brak .Wsparcie techniczne zerowe.Z okresu uzytkowania:mazda 626 brak komunikacji,fiat punto- kody bledow z kosmosu,opel zafira brak adaptera + pare malych potkniec przy klientach.Nie pomaga mi za bardzo w zbawie w MECHATRONIKA.
Blokada paliwa to NIE immo tylko FPS, blokada pochodzi z układu SRS/Airbag. W instrukcji obsługi jest opisana procedura jej tymczasowej dezaktywacji (przy pomocy dźwigni kierunkowskazów). Wygląda na błąd komunikacji z modułem SRS lub zapisane Crash Data w tym module i/lub sterowniku silnika. Trzeba podpiąć pod komputer i wykasować błędy oraz ew. wymienić...
czy wymiana tego sterownika może mieć wpływ na immobilaizer? Nie, chociaż może współpracować z innymi modułami MetaSystem (np.zewnętrzny immobilizer): czarny - masa, niebieski - kierunkowskazy, pomarańczowy - +12V, brązowy - komunikacja z innymi modułami MetaSystem.
Może nie chiński, a bułgarski - Multi ECU Scan (do Punto EVO potrzebujesz wersji zarejestrowanej), do tego interfejs STN1110 lub OBDLink SX. Od biedy może być też ELM327, ale V1.5 mają źle zateriminowaną linię CAN i w FIATach wywalają całą komunikację po CAN po ich podpięciu do OBD. W sumie wystarczy usunąć 1 rezystor i działa. Potrzebna jest też przejściówka...
O sterowniku silnika. Nie zarejestruje przerwy , bo nie ma zasilania. Za to inne sterowniki np ABS, BSI mogą mieć błąd komunikacji ze sterownikiem silnika.
Na którym pinie jest komunikacja, Wtyka większa 24pinowa masa - pin nr 1 +12V - pin nr 2
Powiedzmy lekka modyfikacja hardwaru. Oprogramowanie na arduino (czyli bity komunikacji) są wypróbowane w Stilo. Ja mam licznik z Punto. Z tego co wiem, fiat ma takie same kody. A czy zadziała - zabawa na zimowe wieczory, jak deszcz pada poziomo prosto w okno.
Byście mnie nie ukamieniowali, ale posiadanie auta w Poznaniu to jak wyprawa KuKluxKlanu do RPA. Brak miejsc parkingowych, nieustanne ich poszukiwanie. Miasto jest zakorkowane, auta wleką się ślimaczym tempem. Znaleźć dobrego mechanika z rozsądnym terminem- słabiutko. Lepsze rozwiązanie rower, Uber, komunikacja, PKP do domu lub blabla car.
Witam was jeszcze raz czy jest to możliwe ze bez abs tez nie odpali? Nie, ale jeśli uszkodzony sterownik ABS zablokuje magistralę CAN to nie odpali, bo nie będzie komunikacji między BCM i ECU.
Poszukaj na allegro, czy media expert. JVC, Pioneer, Kenwood. Wybór jest ogromny. Ale skoro gra dobrze z MP3, to na pewno samo radio może tu byc winne, a nie antena?? I za parę złotych. No nie do końca, od 319 zł: https://allegro.pl/kategoria/sprzet-car-...
Ok dzięki za szybką odpowiedź , a dopytuje bo mam podobny problem tylko w punto na sterowniku boscha i dlatego szukałem jakiegoś pomocnego rozwiązania. Też brakuje komunikacji ze sterownikiem silnika, zasilania są , normalnie dojechał do celu i już nie chce zapalić, zamówiliśmy używany sterownik zobaczymy czy chociaż komunikacja z ecu wróci.
Kredka74 napisz jak podłączyłeś się do Punto ? Mój face komunikuje się z pc natomiast gdy przechodzi do komunikacji z ECU zaraz się wiesza i wywala jakiś dziwny błąd 233 Tipo.
W wersji FL komunikacja z poduszkami jest przez OBD w bodycomputer,ja to kasuję FinaList-em.Co do Euroskan-a to nie sprawdzałem
Błąd komunikacji NCM - NBC czyli na linii sterownik silnika-sterownik nadwozia (body komputer). Nie szarp wiązkami - polej je wodą... zwłaszcza tą w podszybiu. To samo mi się czasem robi w Grande Punto po deszczu, tyle że są tylko błędy CAN i auto jeździ normalnie, tylko zegary i radio "umierają".
Może kostka przy centralce Airbag nie kontaktuje prawidłowo, lub jest problem z inną częścią wiązki niż taśma? Na próbę można wsadzić opornik ok 2-3Ohm bezpośrednio na piny 21 i 22 bezpośrednio przy centralce, jednocześnie odpinając poduszkę od taśmy. Jeśli błędy nie będą się powtarzać to trzeba szukać w kablach/pinach kostki przy centralce SRS. Nie...
Zasilań to mam już podpietych chyba 5 , również po zapłonie , podpinałem sie pod can na złączu obd , kumpel elektryk podał mi dziś że jest też can na tylnej kostce body na pinach 6 i 24 CAN H i 25 i 5 CAN L , niestety nic to nie zmieniło , komunikacja na tych przewodach jakaś leci , body było z punto 2 z 2001 roku które miało identycznie wyglądające...
Mam GP z 2006 z fabrycznym radiem, ze sterowaniem na kierownicy itp i kodu na pewno nie ma. Radio po odłączeniu akumulatora nie blokuje się. W GP jesli radio idzie do swojego auta to nie żąda kodu ( komunikacja po can ). Chyba ,ze radio dokładka ze zdjętym cancheckiem. Kod zażąda po włożeniu do innego auta.
Te przeróbki i łączenie to potrzeba wykorzystania przejściówki, która przełącza komunikację na inne piny. Jeśli ma być prościej, to tylko interfejs z multiplekserem, czyli np taki zestaw http://www.multiecuscan.net/OrderMultipl...
Witam. Posiadam Grande Punto 1.3 multijet. Zerwał mi się łańcuszek rozrządu. Do wymiany były 2 dźwigienki zaworowe i dwa zawory. Tłoki nie był uszkodzone. Głowica została kompleksowo zregenerowana. Rozrząd składałem na blokadach (wału korbowego oraz wałków rozrządu). Po złożeniu obróciłem wałem 2x - wszystko wyglądało ok. Niestety po złożeniu auto nie...
Dziś przeryłem wszystkie kable łącznie z rozcinaniem peszli i wiązek czysto zero przetarć na na różowo/białym i czarno/różowym czyli CAN. Błąd komunikacji can U1601 podczas uszkodzenia zapisuje się w body i wspomaganiu. Uszkodzenie gaszące silnika występuje rzadko, ale zauważyłem jeszcze że czasem po rozgrzaniu silnika blokuje się komunikacja z sterownikiem...
Jadowniki :) z czego to wynika, ze za kazdym razem trzeba ten kod podawac? W innych samochodach kod byl wymagany dopiero wtedy, gdy odlaczylo sie zasilanie od radia - a tu jest jakos inaczej. Miernik w dlon, schemat znalazlem. Zasilanie jest wszedzie tam, gdzie powinno byc. Kostki wygladaja na nieruszane, wszystko sie zgadza ze schematem. Mimo to wyswietlacz...
Auto jak w temacie. Stało dłuższy czas i rozładował się akumulator i przestał odpalać. Napis code gaśnie, ale w komputerze błąd U1600(błędny kod kluczyka). Założyłem drugi komputer bez immo(IAW 59f) wszystko ładnie odpala, ale zauważyłem brak kierunków, ogrzewania tylnej szyby, brak postojowych, awaryjnych i po włączeniu zapłonu wszystkie kontrolki...
Przyczyną braku komunikacji jest obciążenie nóżki RXD albo TXD. By to zmienić musisz podnieść: l9101-noga4, 74hct14-noga2, pod spodem płyty rezystorek smd 10k naprzeciwko 28nogi EPROM-u
To znaczy że niestety nie podłaczysz tego radia na "stole", brakuje mu komunikacji z CAN, osobiście nie trafiłem jeszcze na sposób ominięcia tego. Być może wypowie się ktoś kto wie więcej na ten temat.
tzok jak otworzysz maskę to po lewej stronie, przy samym nadkolu, jest taki zbiornik z węglem aktywnym przy nim EGR. ch-ki podałem na podstawie Wydawnictwa Komunikacji i Łączności z tłumaczenia francuskiego. Punkty są jakie są, nie ja zdejmowałem charakterystykę. Wole pomagać niż krytykować.
weź próbne tablice z wydziału komunikacji,wykup ubezpieczenie i jazda;)!!a najlepiej dowiedz się w WK to Ci powiedzą bo może coś się zmieniło.Ubezpieczenie możesz wykupić na swoje nazwisko
Ruszam wrażliwy temat jak poczytałem poprzedników z takimi postami. Więc na wstępnie to nie jest Punto i nie przekaźniki przy silniku. Jeśli ktoś nie widział na oczy takiego wspomagania niech zachowa swoje uwagi dla siebie. Brak jakiejkolwiek komunikacji ze sterownikiem wspomagania, bezpieczniki posprawdzane. Może ktoś głębił podobny temat, launch i...
Raczej to nie to, jeżeli jest widoczna magistrala CAN to radio poprosi o kod. A tu widać nie ma komunikacji. Zdarzały się już takie przypadki i serwis Fiata dawał radio na zdjęcie blokady CAN. A potem wszystko chodziło już jak należy.
Nie wiem gdzie zamieścić ten post... myślę, że tu najmniej się narażę moderatorom, ew. można to scalić z zamkniętym tematem " http://obrazki.elektroda.net/57_12212125... [youtube]http://youtube.com/watch?v=XTzj...
witam panowie, auto jak wyzej, ma zaniki wspomagania, blędow brak, jak zaniknie wspomaganie to brak komunikacji z diagnoskopem, po podlączeniu nie czytal czujnika skrętu, po inicjacji czujnik czyta poprawnie, lecz problem nie ustąpil, moje pytanie brzmi, jak to "ugryśc"
Auto jak w temacie nie działa wspomaganie kierownicy,ABS,ESP,nie pokazuje prędkości,świeci kontrolka silnika,sytuacja trochę uciążliwa bo to auto sąsiada a on co dziennie do pracy nim dojeżdża ,po wstępnej diagnozie wychodzi tak: -ABS-brak komunikacji -Wspomaganie kierownicy-brak komunikacji -sterownik silnika-komunikacja jest -błąd brak komunikacji...
Ja tylko tłumaczę i tłumaczę tylko to co jest możliwe do tłumaczenia. Opisy procedur nie zostały przewidziane przez autora do tłumaczenia. Błędy funkcjonalne programu najlepiej byłoby zgłaszać bezpośrednio autorowi. Z tą Pandą to chodzi o brak adaptacji koła fonicznego? Komunikacja po CAN czy K? Z drugiej strony czy Examinerem da się np. aktywować tempomat...
Mianowicie bylem juz u "dwoch gazownikow" i zaden nie mogl sie polaczyc z ecu. Problem mam taki ze zbyt szybko przelacza sie na gaz (przelaczanie na obroty) i gasnie, a nie mam mozliwosci wlaczenia samej beznyny na centralce, od razu jest gotowosc do przejscia na gaz. sterownik to detec basic DTB01 sprawdzalismy 2 wersje oprogramowania i du... prosze...
Albo jest komunikacja albo jej nie ma, nie może być trochę. Ma zły komputer diagnostyczny, nie umie go obsługiwać albo zwyczajnie ściemnia, bo sam nie wie co jest grane (albo co gorsza wie ale naprawa byłaby zbyt prosta i tania więc próbuje na czymś wygenerować koszty).
Witam ! Ze wzgledu na brak pomocy z listy postanowiłem zmodyfikowac nieco pliki wysłane. W załącznikach znajdują sie wartosciowe dane dotyczace tego sterownika, więc ustalam prowizje za pliki. Zawartość pamięci HC11F1 jest rzecza cenną,choć na wiele sie nie przyda -jest w niej zapisane immo z auta mojego więc nie wgrywajcie go bo nie zadziała.(jak ktoś...
W Blaupunktach od Fiata można, poprzez modyfikację wsadu pamięci, wyłączyć sprawdzanie komunikacji po magistrali CAN. Do ominięcia jest również wyłączanie radia po 20 min bez informacji o załączonej stacyjce, która przychodzi po CAN - ie. Jeśli potrzeba tylko kodu to żaden profesjonalny zakład radio-code nie traci czasu na czytanie pamięci tylko korzysta,...
Witaj, Hm montaż gazu w 2016 to jakim cudem auto ma podbite badanie techniczne , jeżeli ma ? Nie żadnym cudem, tylko zgodnie z przepisami. Nie wbiją. Musisz mieć nową fakturę za montaż. Nie starszą niż miesiąc. Od bodaj marca zeszłego roku tak jest dopiero. Papier butli i jej montażu wystarczy. Nie wystarczy. Musi być świadectwo homologacji montażu,...
Więc masz problem z elektryką, zapewne przekaźnik nie odcina Ci zasilania ECU - przez to nie ma komunikacji z immobilizerem i dlatego rozładowuje Ci akumulator na postoju. Włącz zapłon, wyłącz go i nasłuchuj pod maską czy po 90 sekundach puści przekaźnik (ten na ścianie grodziowej, nad MAP-Sensorem).
Masy sprawdzone na dwa sposoby , na przejście i u płynność spadki napięcia wszystko ok . Rozrusznik sprawny elektromagnes i przewody plusowe ok . Po wyjęciu przekaźnika T18 z schematu , wstrzyknięciu dawki z fleksa i podaniu + 12v na styk 87 przekaźnika T 18 silnik odpalił . Przekaźnik T 18 skrzynka bezpiecznikowa sprawne . Po sprawdzeniu go fiatecuscan...
Jeśli kupisz samochód z okolicy przerejestrowanie go będzie tańsze chyba o ponad 100 zł. Ja wybrałbym Uno. Mało pali, jest zrywne, większe od CC czy malucha. W dodatku można znaleźć tanie egzemplarze... Ja wybrałbym silnik 900ccm, 1000ccm, lub 1400ccm. Jeśli chodzi o OC to właściciel samochodu musi się zgodzić na to by OC przeszło na Ciebie, inaczej...
Mam takie stare już auto jak Fiat Idea 2005r., 1.4 16V (technicznie bliźniak Punto), w sumie już u mnie na dożywocie jako awaryjny samochód jak główne auto zawiedzie. Od zawsze zapalała się okresowo kontrolka silnika + brzęczyk + komunikat na komputerze związana z sondami lambda, w sumie mocno wkurzające. Kiedyś nawet próbowałem coś z tym zrobić, sondy...
Witam kolegów. Przeszukałem całe forum dotyczące poprawnego podłączenia w układzie programatora XProg-T (lub zwykłego XProga) do motoroli mc68hc11pa8 maska 1d58j (radio fiat punto high cd). Postów jest mnóstwo ale są duże rozbieżności w połączeniach. Jak się podłączyłem tak: pin1 - TXD (podniesiony) pin64 - RXD (podniesiony) pin63 - ModA masa pin62...
Witam. Auto uruchamia się ale po kilku minutach gaśnie. Kiedy odłączę klemę silnik ponownie pracuje kilka minut i znowu gaśnie. Wymienione są na nowe: pompa paliwowa, czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik położenia wału, czujnik stukowy, świece zapłonowe, sterownik bez immo. Po podłączeniu komputera nie ma żadnych błędów. Natomiast gdy samochód...
Wspomaganie tam jest pewno jak w punto montowane na kolumnie kierowniczej, sprawdź po odpaleniu zasilania główne na wspomaganiu, po sprawdzeniu schematu sprawdź miernikiem przejścia kabli CAN wg. schematu, samo w sobie wspomaganie może być uszkodzone i wywala błąd komunikacji.
Pawel wawa mylisz się i to grubo, ostatnio miałem identyczny przypadek u mnie gdzieś co 20 minut auto gasło i zero komunikacji z sterownikiem, po zdjęciu klemy i założeniu można było znowu odpalić. Poszły do wymiany świece i kable, problem ustal. Najprawdopodobniej gdzieś iskra waliła i wieszało sterownik. Drugi raz miałem identyczny przypadek za pierwszym...
Chodzi o to że sam interfejs DS-150E nie posiada w sobie logiki komunikacji. To tylko warstwa sprzętowa - interpretacją danych zajmuje się już Delphi AutoCom czy cokolwiek innego. Można zatem zmusić ten program do działania na tanim kablu KKL i żaden zaawansowany interfejs nie jest potrzebny. Można i dawno temu, kiedy miałem Punto mk.1 taki program...
Panie autoas....Krotko i na temat-Wymiana czujnika?Dziwne tylko to ze program diagnostyczny pokazuje bardzo zblizone parametry obracania sie koł?J. A bawiłeś sie kiedys oscyloskopem?Nie.A wiesz że gołym okiem nie da sie zauważyć szybko zmieniających się sygnałów?Nie.Wiesz że komunikacja między sterownikiem a testerem przebiega za wolno żeby zauważyć...
We wcześniejszych "dwójkach" były silniki benzynowe 1.2 60KM, 1.2 16V 80KM i 1.8 130KM, oraz 1.9JTD 80KM. Punto II FL z 1.3MJ w sensownym stanie raczej poniżej 15000zł się nie kupi. Co się płaci - jeśli auto krajowe to "opłaca" się umowę w US i rejestruje w WK (DR + tablice, chyba, że kupiłeś auto zarejestrowane w tym samym mieście). Ubezpiecza się...
Jak wchodzisz po koleji w sterowniki ma któryś niezgodny kod ISO. Faktycznie pojechałem kolejno po modułach i wyszedł problem z komunikacją z poduchami. FES z Elm nie chce się z nimi połączyć, co ciekawe delphi łączy się bez problemu i nawet pozwala na minimalne testy. Chyba muszę skorzystać z czegoś lepszego niź viakenowski kabelek
Jak pisał przedmówca w tym aucie są dwie (trzy?) niezależne sieci CAN (tak jak w Grande Punto) i do części modułów jest dostęp z jednej sieci, a do reszty - z drugiej. Gdyby alarm blokował którąkolwiek z tych sieci, auto z pewnością nie funkcjonowałoby normalnie. Nie wiem jak w Corsie ale w Punto enumerację modułów możesz zrobić tylko z sieci Body Komputera,...
Soft wybieram na pewno dobrze (nierobie tego pierwszy raz), wybieram alfa romeo, potem 156, i mam do wyboru rodzaje silników. W fiatach łączy mi się ale niestety nie z wszystkimi. Np: Fiat Punto 1998r sterownik magneti marelli 1.2 16V - IAW 18FD.5Z (wtyk 3 pin) Idzie bez problemu. A np Fait Marea 1.6 16V rok 1998 (wtyk 3 pin) nic zero komunikacji. Jaką...
Obawiam się, że to zależy od widzimisię lokalnego Wydziału Komunikacji, więc niestety Autor musi zapytać w swoim. Teoretycznie jest to "tylko" wymiana silnika, problem w tym, że silnik nie jest homologowany do tego modelu samochodu. Swapa z benzyny 1.6 na diesla 1.9 można zrobić o ile użyje się silników które występowały w modelu - wtedy nie ma problemu,...
Myśle że Pan Trojanowski nie zrozumiał o czym piszę.Mianowicie w samochodach Fiat jest tak że w chwili włączenia zapłonu lampka wtrysku zaświeca się i gaśnie jak jest wszystko OK.Jeżeli jest sterownik z immo i w systemie z jakichś względów brak komunikacji z centralą immo(brak,uszkodzona,inne)lampka zachowuje się w następujący sposób-po włączenia kluczyka...
Drugi zestaw błędów to efekt "wysypania" się komunikacji z ECU po restarcie spowodowanym wykasowaniem błędów. Używaj programu z mojego podpisu ([url=http://iaw-scan2.sourceforge.net/]... Scan2), to jest nowsza wersja IAW ECU Scan. Pierwszy zestaw błędów potwierdza natomiast problem z komunikacją na linii ECU - centralka CODE bądź centralka CODE - transponder...
Wcale nie świadczą o uszkodzeniu sondy. Do sprawdzenia instalacja. Błędy nie tyczą się pierwszej sondy tylko drugiej - tej za katalizatorem. Poproszę o opis błędów z programu. Błąd U1700 oznacza problemy w komunikacji CAN pomiędzy ECU a Body. Trochę wstyd mieć w opisie "mechanik samochodowy" a nie wiedzieć której sondy dotyczą błędy i wymieniać coś...
Co do alarmy w punto to za chwilkę! Najpierw powiem, że w punto 2 (2002) nie ma linek i universal chodzi jak trzeba!!! Na marginesie dodam, że cięgno trzeba wygiąć w literkę S aby super chodził!!! Co do alarmu!? Hmm standardowy założony w serwisie gada z body kompem i moim zdaniem to nie jest dobre! Podkreślam moim zdaniem!!! Zakładałem WIELE alarmów...
Hmmm.. Sprawa dziwna. Fiat spędził 4h w ASO na 1 Sierpnia i spece sprawdzili wszystko. Zastrzeżen nie mieli co do montażu alarmu :) A kontrolki jak się palą tak palą żeby było ciekawiej oba systemy działają OK. Najpierw postawili diagnozę że brak jest komunikacji z body komputerem a deską rozdzielczą a po godzinie stwierdzili że gdzieś na wiązce ABS...
Jakiś czas temu zacząłem pisać program diagnostyczny dla FIATa Punto mk.1/Cinquecento Sporting i pochodnych z silnikiem FIRE 1.1 i 1.2 na jednopunktowym wtrysku paliwa. Program ogólnie działa ale chciałbym by ktoś biegły w programowaniu w C# rzucił na to okiem, bo sam zdaję sobie sprawę, że program jest napisany strasznie po partyzancku. Pytanie brzmi...
kiedys mialem podobny problem z punto. okazalo sie ze byla obluzowana masa centrali wtrysku. auto gaslo czasami, nie bylo bledow itp. masa do centrali wtrysku jest przykrecona imbusem. natomiast druga czesc kabla jest przykrecona do bloku silnika, od tylu, kolo rozrusznika. sprawdz to. objawy ktore opisujesz wskazuja na brak komunikacji miedzy tymi...
Z powodu awarii silnika wyłączone wszystkie "systemy". Szybki pad akumulatora 12V ( które z tego co słyszałem padają wyjątkowo często, a nie są ta zwykłe akumulatory tylko jakieś specjalne i oczywiście dorgie). Mimo, że w samochodzie zgromadzone jest kilkadziesiąt kWh energii to nic nie można zrobić. System awaryjnego otwierania przedniej maski jest...
Witam Witam A wiec kabel w 100% sprawny nie mam co pisać do autora programu bo tu też nie ma winy dziś chciałem skorygować licznik do stanu jaki miałem wcześniej programem Fiat can przy wysyłaniu stanu licznika wskaźniki mrugają podobnie jak przy osiowaniu wiec problem napewno polega w komunikacji :/ na kablach bo przy pobieraniu danych nie ma problemu...
prosze o pomoc wlozylem spowrotem sterownik do auta ten stary i swieci abs wspomaganie immo gasnie jak skasuje bledy brak komunikacji ze sterownikiem silnika a w bsi sa dwa bledy u1701 modul sterujacy silnika i u0426 minicrypt jak je skasuje to immo gasnie ale dalej nic.co takiego zepsulem na nowy sterownik czekam. czyzby padl na dobre ten stary ??prosze...
Zaczęło się tak, że w czasie deszczu auto stało na parkingu i zaświeciło się światło cofania (oraz działał panel sterowania lusterek). Nie dało się się uruchomić silnika - w ECU i BCM błąd immobilisera (minicrypt), poza tym jeszcze sporadyczne błędy błędy CAN na linii ECU-BCM ale komunikacja ze wszystkimi modułami chodzi. Za którymś podejściem zdjąłem...
http://obrazki.elektroda.net/48_12524920... Witam. :D Chciałbym zaprezentować interfejs diagnostyczny do pojazdów marki Fiat wyposażonych w silniki z jednopunktowym wtryskiem paliwa (SPI) głównie sterowniki IAW16F (seicento/cinquecento/punto). Pełna lista pojazdów znajduje się poniżej. Dzięki zastosowanemu wyświetlaczowi LCD urządzenie nie...
Witam, piszę bo już jestem w desperacji - Jak w temacie mam punto 2000r 1.9JTD. Od 3 tygodni zapala w kratkę - silnik zawsze kręci, zawsze słychać prace pompy paliwa. Nie ma też reguły czy silnik jest ciepły czy zimny. Co prawda świeci mi się kontrolka od świec żarowych, ale świece zostały sprawdzone i wszystkie są ok. Po podpięciu pod komputer wyskakują...
Problemem Euroscana jest wymóg 2 sprzętowych portów RS-232, co prawda na szybkich komputerach (<1,5GHz) "zaczyna" działać na przejściówkach USB pod Windows XP (ale są problemy z komunikacją z niektórymi samochodami). Czyli do zabawy - Dell D600 lub HP/Compaq nc6000 z procesorem Pentium M 1.6 lub szybszym... oba mają po jednym porcie COM i LPT, ale...
maiłem możliwość podłączenia Partnera po komputer a dokładnie po to urządzenie Tester diagnostyczny DS 100E http://www.autodiagnostyka.eu/index.php?... i oto co udało mi się odczytać: błędy: - sterownik nie ciągły - brak komunikacji BSE - błąd 61 (to nie wiem co oznacza) - temperatura cieczy chłodzącej - alternator nieprawidłowy...
Centralka nigdy nie była rozbierana (denko jest oryginalnie wklejone na masie uszczelniającej), raczej nic nie było w niej grzebane. W zasadzie tylko Ty i monrant (czyli jak mniemam ta sama osoba) twierdzicie, że te dane mają być zapisywane do pamięci EEPROM. Uważasz, więc że wymiana centralki jest w tej sytuacji zasadna? Jesteś 100% pewien? Nie chcę...
Po rozładowaniu akumulatora (nastąpiła awaria włącznika świateł awaryjnych, samochód załączył w nocy awaryjne i po kilku godzinach rozładował akumulator). Radio zostało wyjęte na 2 dni, samochód 1 dzień jeździł bez radia. Po zamontowaniu brak oznak życia. Nie włącza się i nie zapala podświetlenie włącznika/regulatora siły głosu. Bezpiecznik radia (10A)...
Zacznę od tego że auto muszę mieć do jazdy na 7 listopada. Inaczej czeka mnie PKP i PKS - dojazdy do pracy dłuższe o 2 godziny poza tym będę wydawał więcej na bilety niż na gaz/benzynę. Szukam wszędzie gdzie się da - niestety w ogłoszeniach ludzie nie piszą o progach do wymiany co jest dość kosztownym zabiegiem i z miejsca skreślam auto. Nie znalazłem...
Jakie oplaty? Akcyza 3% od kwoty na umowie, więc 600 zł, a reszta to takie same koszta jak w przypadku zakupu auta w kraju. Jedyny koszt jaki tu dochodzi to tablice wywozowe. No i włąśnie te koszty trzeba ponieść nie pisz , że to 600 zł, bo bredzisz...Kupowałem niedawno używane auto krajowe, poprzednie zza granicy i wiem ile co naprawdę kosztuje. To...
Witam, dziękuję za szybką odpowiedź. Czy taki demontaż zbiornika mogę wykonać sam według opisu z linka? http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Chodzi mi o to czy trzeba mieć jakieś specjalne klucze, itp., bo wiedzę ogólnotechniczną posiadam i mam świadomość z czym będę mieć do czynienia. Pozdrawiam ------------------------- Udało mi się...
Tylko aby komunikacja pomiędzy dwoma routerami była jak najszybsza. 2 ściany i 600Mb na moście? - zapomnij. W trybie APC nie będzie urządzenie rozgłaszało sieci WiFi, będzie tylko klientem takiej sieci i ewentualnie będzie przekazywać pakiety na port ethernet.
Po konsultacji z dostawcą mego urządzenia wiem że nie posiada opcji komunikacji z Body, ale tylko w sofcie fiata na nieszczęście reszta ma... Także wielkie dzienks wszystkim zainteresowanym, widocznie będę musiał udać się na jakiś profesjonalny sprzęt. Jeszcze raz Dzięki
Witam Pacjent Punto II s silnikiem 1.2 8V z 2006 r. Objawy są takie, że po nagrzaniu się i pracy ok 10 min. silnik sam zgaśnie i nie da się uruchomić. Dodatkowo brak jest komunikacji ze sterownikiem IAW 5AF.P4. W body błąd D601 "błąd linii CAN" a w liczniku U1602 ta sama interpretacja. Po kilku minutach silnik odpala do następnego zgaśnięcia. Podejrzewam...
punto schemat punto komunikacja alternatora nissan komunikacja
radiotechnika podstawy uchwyty drzwiczek różnice attiny atmega
współczesne badziewie radmor5412 przestrojenie
Naprawa zwarcia światła w domku holenderskim Wskaźnik paliwa rośnie po wyłączeniu zapłonu - przyczyny