Do uszczelnienia skrzyni biegów, podczas jej składania, użyłem oryginalnej wysokotemperaturowej uszczelki silikonowej o numerze: 71753861 zakupionej w ASO (jest to po prostu silikon wysokotemperaturowy w tubce - jak pasta do zębów). Momenty dokręceń śrub skrzyni Fiata Pandy zaczerpnąłem z Internetu i bazowałem na skrzyni C514 Fiata Punto II (parę momentów...
Od pewnego czasu pojawił mi się problem z kropkiem, Otóż na biegu jałowym na wolnych obrotach zaobserwowałem przyduszanie rozgrzanego silnika, ale takie że normalnie chodzi jak zegareczek tylko są momenty że w pewnej chwili go przydlawi i czuć szarpnięcie silnikiem. Stojąc z tyłu auta z rury słychać też taki jakby parsknięcie powietrzem. Nie jest to...
Tak, kompletuje części w Poniedziałek będę składał na razie mam dane z punto i stilio wychodzi że to to samo. Jeśli ktoś ma te dane proszę o pomoc.
Witam. Wyciek oleju spod pokrywy (pokrywa zaworów razem z wałkami), chciałem to uszczelnić przy wymianie rozrządu. Czy jest tam zastosowana jakaś uszczelka? Czy jest to składane na masie uszczelniającej? Drugie pytanie czy potrzebuje blokady do tego silnika? I jeśli ktoś posiada to momenty dokręcania rozrządu i tej pokrywy zaworów. Z góry dzięki.
Pierwszą samodzielną wymianę klocków proponuję robić pod okiem kogoś doświadczonego. Należy użyć środków zalecanych przez producenta samochodu - smary, klej do gwintu. Ważne są również momenty dokręcania śrub.
Witam ,dziś objawił mi się problem w moim puncie z lewym kierunkowskazem , mianowicie kiedy daje kierunek w lewo manetką kierunkowskaz mruga dwa razy szybciej przez parę sekund po czym wraca do normy , choć nie za każdym razem bo są momenty kiedy cały czas przy skręcie w lewo mruga szybciej ,a są momenty kiedy mruga normalnie , sprawdziłem żarówki i...
witam forum już przetrzepałem na ten temat całe , najpierw może o usterce , standardowo wspomaganie czasami przestaje działać i zapala się kontrolka układu , examiner czyta błąd silnika elektrycznego , wspomaganie są momenty że działa cały dzień , a czasem przy odpaleniu zimnego auta już nie działa , i moje pytanie może ktoś z kolegów już zabierał sie...
Witam, Od dłuższego czasu zmagam się ze świecącą kontrolką, która świeci jeśli wystąpi jedna z usterek: Przerwany obwód, brak żarówki lub żarówka przepalona, żarówka wymieniona na inną o niewłaściwej mocy, oraz gdy tylne światła postojowe, światła stop (z wyjątkiem 3 światła stop) lub tylne światła przeciwmgielne są uszkodzone. Sprawdziłem wszystkie...
Sprawa silników: jako przykład silnik 200kW Siemensa, waży ponad tonę (tu jego dane techniczne: http://www.sternet.pl/szczegoly.php?typ=... ) ma sprawność 96%, nie ma więc dużej rezerwy na jej podniesienie, niezależnie od zastosowanej metody. Uważasz Siemensa za firmę mało innowacyjną, że robia "starocie" (bo 1kW waży 5 kilo)? Dlaczego nie...
Trzeba sie podlaczyc kompem do diagnostyki , examinerem lub podobnym dobrym sprzetem , bez tego nie ruszysz tego wspomagania , zwykle padaja silniki elektryczne lub czujniki momentu wału kierownicy
Jak czujnik lutowany to kalibracji nie zrobisz, wymienialem tego trochę i zawsze była zabawa z ustawieniem czujnika na ośce kolumny. Opis wyżej jest ok. Trzeba naprawdę dużo cierpliwości. Do tego występują dwa rodzaje czujnika jeden do wersji z esp i drugi bez. Wersja z esp to zintegrowany czujnik skrętu z czujnikiem momentu. Czujnik skrętu da się kalibrować,...
1-50 NM 2-100NM 3-90 stopni 4-90-stopni sruby M8 -30 NM
chodzi o fiata punto od momentu odpalenia auta caly czas swieca sie swiatla stopu...
Iskra we właściwym momencie? Znam "fachofca" co koło foniczne potrafił źle założyć, ale to było w Punto 1.2 w tym nie wiem jak to dokładnie wygląda.
Wszystkie jednostki benzynowe 1.1, 1.2 i 1.4 8V montowane w Punto I/II/Grande Punto to silniki FIRE. 1.2 16V z Punto II to Super-FIRE. Jedyne silniki nie-FIRE w Puntach na naszym rynku (w Brazylii i Indiach są inne silniki) to 1.8 (Punto II HGT) i bardzo dawno temu 1.3T/1.4T (Uno GT, Punto GT). Nawet 1.4 16V (StarJet) i 1.4 T (T-Jet) w Grande Punto...
przy zamykaniu drzwi migaja konkretnie , w którym momencie? Sprawdź masę do żarówek oraz tę idącą do włącznika w drzwiach od oświetlenia kabiny i przewody od przekaźnika na prawą stronę.
Musisz coś sprawdzić w momencie gdy nie chce odpalić. Bo jak działa to nie znajdziesz co mu było. Jak nie zapala to masz iskrę na świecach? Pompka pracuje?
Mapy w sterowniku silnika do wykasowania, przejeździć 300 km na benzynie i jechać do gazownika aby gaz ustawił. Nie włączać gazu do momentu ustawienia
Masa na ten przekaźnik idzie z sterownika silnika z pinu A17 sprawdź czy tam wychodzi , jeśli tak to czy dochodzi do skrzynki bezpieczników do pinu A9. Na pinie 40 powinno napięcie się pojawić dopiero w momencie przekręcenia kluczyka w 2 pozycję (rozrusznik) , ale najpierw trzeba zdiagnozować gdzie się straciła masa na T7.
Nie ma pod ręką schematu, ale wypalone styki stacyjki mogą dawać taki efekt. Zmierz napięcie przed i za stacyjką (np. na bezpieczniku od światła cofania) w momencie naciśnięcia hamulca i włączonym wstecznym biegu, zobacz czy się różnią i o ile.
Może być uszczelka trachnięta, po 15 km nie powinno być śladu lodu w układzie, nabiło ciśnienia w układ chłodzenia i pękło w najsłabszym miejscu. Załóż nowy wąż jak koledzy radzą, odpal auto i obserwuj czy węże twardnieją dość szybko w momencie pracy silnika. Jeśli będziesz miał uszkodzoną uszczelkę, może przedmuchiwać do układu chłodzenia.
Podmieniałem silnik nie pomogło, wymieniłem cały komplet centralka czujnik wraz z kolumna i sterownik, teraz śmiga aż miło :)
Czyli radzisz, żebym wziął kogoś i trochę pojeździł przy różnych obciążeniach silnika i porównywał czasy wtrysku benzyny i gazu w tych samych momentach ? I korygował mapę gazową ?
Przy kupnie łożyska niektórzy producenci podają moment dokręcenia. W Grande Punto 1,4 8V zakup łożyska SNR R158.44 podane było 240 Nm. Przy kupnie łożyska zwracać uwagę na pierścień magnetyczny, wymagany jeśli w aucie jest zamontowany ABS, i oczywiście odpowiednią stroną zamontowany. Dwa razy sprawdzić, zanim się go zamontuje.
Iskra jest, We właściwym momencie?
W G.Punto nie ma przekaźników w silniku.W mojej tabeli kodów błędów czujnik zaczyna się od C1002:(Sprawdź dokładnie w parametrach czujnik momentu obrotowego.Trzęsie nadwoziem czasami?
Po przekręceniu stacyjki leje przez moment a później przestaje.
Sprawdzałem testerem i tez spada do zera, dziwne ze nie ma brak łączności z ecu w takim momencie.
Przy 60 km/h wrzucam 4 bieg i przy równych obrotach szarpie i przy zwiększaniu obrotów do pewnego momentu również.
Wyłącza się i nie działa do momentu wyłączenia wycieraczek, czy tylko wyłącza się na moment po włączeniu? |Pozdrawiam.
Tego momentu nie ma chyba nawet w książce podanego. Po prostu z umiarem. Uszczelkę powinno lekko wybulić na zewnątrz. To śruby szóstki wiec nie przekręć. Luz może być. Gorzej jak mniejszy bo wtedy występuje podpalanie gniazd ale jak masz ściągniętą osłonę to wyreguluj. Co rozumiesz przez kolejność zaworów?
Lepiej w momencie jak są prawidłowe.
Polecam pracę "PRÓBA OKREŚLENIA CZYNNIKÓW DETERMINUJĄCYCH ODKSZTAŁCENIA HARTOWNICZE W PROCESACH OBRÓBKI CIEPLNEJ STALI" autorstwa panów Uścińskiego i Marciniaka, podpunkt 3.1, dostępna tutaj [url=http://www.nanostal.eu/images/nano/... Nie jest...
Co pokazuje przepływomierz w momencie jak brakuje mocy.
Punto 1.2 8v 2000r. Ogólnie stało się to nagle i tak już zostało, od tego momentu zostały przekładane liczniki i to nie jeden a 4. Moduł BSI i czujnik prędkości. Czyli z tym osiowaniem to tak jak by trzeba go nauczyć czytania prędkości?
Czarny w COM (zawsze), czerwony w 10ADC... jak masz tylko 3 złącza i mierzyłeś COM - VΩmA to na 90% spaliłeś bezpiecznik w mierniku w momencie zamknięcia obwodu.
Witam.,sprawdź pobór w momencie rozruchu. W Grande Punto rozruszniki duźo biorą na starcie i BSI odcina jak ma za mało napięcia. W dwóch przypadkach jakie robiłem, wymiana na mocniejsze akumulatory pomogła.
Światła postojowe palą się razem ze światłami mijania, czyli z opisu wnioskuję, że po prostu gasną przednie światła mijania. W Grande Punto, jak i w każdym innym Fiacie najlepiej nie ruszać przełącznika świateł i trzymać go na stałe w pozycji świateł mijania, nie potrzeba tam żadnych automatów do świateł. Albo uszkodził się przełącznik, albo BCM. Można...
Mam radyjko BLAUPUNKT kasetowe do Punto II .... ale nie działa ..... przestało w pewnym momencie.... macie moze pomysły co sprawdzić i od czego zacząć....jakiś schemat tego radia......co moze mu dolegać.....
Kolego, sprawdź, czy masz zbiornik paliwa, bo ja bym stawiał, że go zgubiłeś :-) A tak na powaznie, to prawdopodobnie zatarła sie pompa paliwa. Ile było paliwa w baku w momencie wydarzenia? Pozdrawiam.
Witam, te drgania to koło dwumasowe, jeśli nie chcesz wydawać teraz na remont 2000zł, to nie należy przyspieszać bardzo gwałtownie, na 4 i 5 biegu. szczególnie problem na pewno występuje w przedziale 1700-2300 obrotów. Mam tosamo w punto JTD. wysoki moment obrotowy tych silników powoduje przeciążenia. Postaraj się unikać takich sytuacji i np redukuj...
Przekaźnik od świateł mijania jest jeden na obie lampy, potem rozdziela się na bezpieczniki. Zgnity, czyli popękała izolacja, weszła woda i przewód zaśniedział, przy odpowiedniej ilości pozostałe całe druciki przepalają się w momencie włączenia świateł. Szukaj zielonkawego zabarwienia przewodu i ewentualnie zgrubienia. Możesz też pociągnąć mocniej za...
A kolega jak jedzie to ma kierownice idealnie równo? Lekko przekrzywiona kierownica a sterownik widzi skrecanie, puszcza prąd na silnik ,układ sie przegrzewa i zapala kontrolke. Bład na examinerze Przetęzenie lub czujnik momentu zwarcie na + przerywany.
Witam Mam pytanie do znawców tematu silnika fiata 1.2mpi dlaczego ten silnik w punto ma tylko 60km a w brawo miał w pewnym momencie produkcji 75km,czym one tak naprawdę się różnią?
Zasilanie z zapalniczki to zły pomysł. Z tego co kojarzę to w punto to zasilanie nie jest odłączane przez stacyjkę. Zatem znajdź właściwe gniazdo w skrzynce bezpieczników na bezpiecznik od podgrzewania foteli i stamtąd wyciągnij plus do przełączników i rozdziel go na prawy i lewy przełącznik. Masę do foteli z najbliższego punktu masy-może być spod śruby...
Jak będziesz wiedział że auto w tym momencie źle odpali to ściągnąć wtyczkę z czujnika temperatury i wtedy pal.
Od czujnika obrotów kierownica? Kolor zależy od opcji ESP też. Bywa tylko z czujnikiem momentu, bywa z momentem i kątem skrętu (opcja z kontrolą trakcji i ASR). Kolory przynajmniej dla Grande są przynajmniej 4. Przedlift/polift, z/bez TC/ASR... I o ile przyjanmniej w GP da się centralkę przekonfigurować, i wymienić czujnik momentu na momentu+kąta skrętu,...
Radzę z nią bardzo ostrożnie, bo za moment może dojść jeszcze jeden problem prócz zapowietrzenia.:D
nie. Przy Normalnej jeździe w pewnym momencie zgaśnie i nie odpali juz
Może kostka przy centralce Airbag nie kontaktuje prawidłowo, lub jest problem z inną częścią wiązki niż taśma? Na próbę można wsadzić opornik ok 2-3Ohm bezpośrednio na piny 21 i 22 bezpośrednio przy centralce, jednocześnie odpinając poduszkę od taśmy. Jeśli błędy nie będą się powtarzać to trzeba szukać w kablach/pinach kostki przy centralce SRS. Nie...
momenty freelander momenty lublin trabant momenty
oporność głośnik pompa buczy pralka amica driver genius
zmywarka whirpool mruga start bateria hilti
Brak dźwięku w PS2 na telewizorze - możliwe przyczyny Rezystancja zastępcza i prądy w obwodzie równoległym 2Ω i 4Ω