Do uszczelnienia skrzyni biegów, podczas jej składania, użyłem oryginalnej wysokotemperaturowej uszczelki silikonowej o numerze: 71753861 zakupionej w ASO (jest to po prostu silikon wysokotemperaturowy w tubce - jak pasta do zębów). Momenty dokręceń śrub skrzyni Fiata Pandy zaczerpnąłem z Internetu i bazowałem na skrzyni C514 Fiata Punto II (parę momentów...
Od pewnego czasu pojawił mi się problem z kropkiem, Otóż na biegu jałowym na wolnych obrotach zaobserwowałem przyduszanie rozgrzanego silnika, ale takie że normalnie chodzi jak zegareczek tylko są momenty że w pewnej chwili go przydlawi i czuć szarpnięcie silnikiem. Stojąc z tyłu auta z rury słychać też taki jakby parsknięcie powietrzem. Nie jest to...
Tak, kompletuje części w Poniedziałek będę składał na razie mam dane z punto i stilio wychodzi że to to samo. Jeśli ktoś ma te dane proszę o pomoc.
Witam. Wyciek oleju spod pokrywy (pokrywa zaworów razem z wałkami), chciałem to uszczelnić przy wymianie rozrządu. Czy jest tam zastosowana jakaś uszczelka? Czy jest to składane na masie uszczelniającej? Drugie pytanie czy potrzebuje blokady do tego silnika? I jeśli ktoś posiada to momenty dokręcania rozrządu i tej pokrywy zaworów. Z góry dzięki.
Pierwszą samodzielną wymianę klocków proponuję robić pod okiem kogoś doświadczonego. Należy użyć środków zalecanych przez producenta samochodu - smary, klej do gwintu. Ważne są również momenty dokręcania śrub.
Witam ,dziś objawił mi się problem w moim puncie z lewym kierunkowskazem , mianowicie kiedy daje kierunek w lewo manetką kierunkowskaz mruga dwa razy szybciej przez parę sekund po czym wraca do normy , choć nie za każdym razem bo są momenty kiedy cały czas przy skręcie w lewo mruga szybciej ,a są momenty kiedy mruga normalnie , sprawdziłem żarówki i...
witam forum już przetrzepałem na ten temat całe , najpierw może o usterce , standardowo wspomaganie czasami przestaje działać i zapala się kontrolka układu , examiner czyta błąd silnika elektrycznego , wspomaganie są momenty że działa cały dzień , a czasem przy odpaleniu zimnego auta już nie działa , i moje pytanie może ktoś z kolegów już zabierał sie...
Witam, Od dłuższego czasu zmagam się ze świecącą kontrolką, która świeci jeśli wystąpi jedna z usterek: Przerwany obwód, brak żarówki lub żarówka przepalona, żarówka wymieniona na inną o niewłaściwej mocy, oraz gdy tylne światła postojowe, światła stop (z wyjątkiem 3 światła stop) lub tylne światła przeciwmgielne są uszkodzone. Sprawdziłem wszystkie...
Sprawa silników: jako przykład silnik 200kW Siemensa, waży ponad tonę (tu jego dane techniczne: http://www.sternet.pl/szczegoly.php?typ=... ) ma sprawność 96%, nie ma więc dużej rezerwy na jej podniesienie, niezależnie od zastosowanej metody. Uważasz Siemensa za firmę mało innowacyjną, że robia "starocie" (bo 1kW waży 5 kilo)? Dlaczego nie...
Trzeba sie podlaczyc kompem do diagnostyki , examinerem lub podobnym dobrym sprzetem , bez tego nie ruszysz tego wspomagania , zwykle padaja silniki elektryczne lub czujniki momentu wału kierownicy
Jak czujnik lutowany to kalibracji nie zrobisz, wymienialem tego trochę i zawsze była zabawa z ustawieniem czujnika na ośce kolumny. Opis wyżej jest ok. Trzeba naprawdę dużo cierpliwości. Do tego występują dwa rodzaje czujnika jeden do wersji z esp i drugi bez. Wersja z esp to zintegrowany czujnik skrętu z czujnikiem momentu. Czujnik skrętu da się kalibrować,...
1-50 NM 2-100NM 3-90 stopni 4-90-stopni sruby M8 -30 NM
chodzi o fiata punto od momentu odpalenia auta caly czas swieca sie swiatla stopu...
Iskra we właściwym momencie? Znam "fachofca" co koło foniczne potrafił źle założyć, ale to było w Punto 1.2 w tym nie wiem jak to dokładnie wygląda.
Wszystkie jednostki benzynowe 1.1, 1.2 i 1.4 8V montowane w Punto I/II/Grande Punto to silniki FIRE. 1.2 16V z Punto II to Super-FIRE. Jedyne silniki nie-FIRE w Puntach na naszym rynku (w Brazylii i Indiach są inne silniki) to 1.8 (Punto II HGT) i bardzo dawno temu 1.3T/1.4T (Uno GT, Punto GT). Nawet 1.4 16V (StarJet) i 1.4 T (T-Jet) w Grande Punto...
przy zamykaniu drzwi migaja konkretnie , w którym momencie? Sprawdź masę do żarówek oraz tę idącą do włącznika w drzwiach od oświetlenia kabiny i przewody od przekaźnika na prawą stronę.
Mapy w sterowniku silnika do wykasowania, przejeździć 300 km na benzynie i jechać do gazownika aby gaz ustawił. Nie włączać gazu do momentu ustawienia
Musisz coś sprawdzić w momencie gdy nie chce odpalić. Bo jak działa to nie znajdziesz co mu było. Jak nie zapala to masz iskrę na świecach? Pompka pracuje?
Masa na ten przekaźnik idzie z sterownika silnika z pinu A17 sprawdź czy tam wychodzi , jeśli tak to czy dochodzi do skrzynki bezpieczników do pinu A9. Na pinie 40 powinno napięcie się pojawić dopiero w momencie przekręcenia kluczyka w 2 pozycję (rozrusznik) , ale najpierw trzeba zdiagnozować gdzie się straciła masa na T7.
Nie ma pod ręką schematu, ale wypalone styki stacyjki mogą dawać taki efekt. Zmierz napięcie przed i za stacyjką (np. na bezpieczniku od światła cofania) w momencie naciśnięcia hamulca i włączonym wstecznym biegu, zobacz czy się różnią i o ile.
Może być uszczelka trachnięta, po 15 km nie powinno być śladu lodu w układzie, nabiło ciśnienia w układ chłodzenia i pękło w najsłabszym miejscu. Załóż nowy wąż jak koledzy radzą, odpal auto i obserwuj czy węże twardnieją dość szybko w momencie pracy silnika. Jeśli będziesz miał uszkodzoną uszczelkę, może przedmuchiwać do układu chłodzenia.
Podmieniałem silnik nie pomogło, wymieniłem cały komplet centralka czujnik wraz z kolumna i sterownik, teraz śmiga aż miło :)
Czyli radzisz, żebym wziął kogoś i trochę pojeździł przy różnych obciążeniach silnika i porównywał czasy wtrysku benzyny i gazu w tych samych momentach ? I korygował mapę gazową ?
Przy kupnie łożyska niektórzy producenci podają moment dokręcenia. W Grande Punto 1,4 8V zakup łożyska SNR R158.44 podane było 240 Nm. Przy kupnie łożyska zwracać uwagę na pierścień magnetyczny, wymagany jeśli w aucie jest zamontowany ABS, i oczywiście odpowiednią stroną zamontowany. Dwa razy sprawdzić, zanim się go zamontuje.
Iskra jest, We właściwym momencie?
W G.Punto nie ma przekaźników w silniku.W mojej tabeli kodów błędów czujnik zaczyna się od C1002:(Sprawdź dokładnie w parametrach czujnik momentu obrotowego.Trzęsie nadwoziem czasami?
Po przekręceniu stacyjki leje przez moment a później przestaje.
Sprawdzałem testerem i tez spada do zera, dziwne ze nie ma brak łączności z ecu w takim momencie.
Przy 60 km/h wrzucam 4 bieg i przy równych obrotach szarpie i przy zwiększaniu obrotów do pewnego momentu również.
Wyłącza się i nie działa do momentu wyłączenia wycieraczek, czy tylko wyłącza się na moment po włączeniu? |Pozdrawiam.
Tego momentu nie ma chyba nawet w książce podanego. Po prostu z umiarem. Uszczelkę powinno lekko wybulić na zewnątrz. To śruby szóstki wiec nie przekręć. Luz może być. Gorzej jak mniejszy bo wtedy występuje podpalanie gniazd ale jak masz ściągniętą osłonę to wyreguluj. Co rozumiesz przez kolejność zaworów?
Lepiej w momencie jak są prawidłowe.
Polecam pracę "PRÓBA OKREŚLENIA CZYNNIKÓW DETERMINUJĄCYCH ODKSZTAŁCENIA HARTOWNICZE W PROCESACH OBRÓBKI CIEPLNEJ STALI" autorstwa panów Uścińskiego i Marciniaka, podpunkt 3.1, dostępna tutaj [url=http://www.nanostal.eu/images/nano/... Nie jest...
Co pokazuje przepływomierz w momencie jak brakuje mocy.
Punto 1.2 8v 2000r. Ogólnie stało się to nagle i tak już zostało, od tego momentu zostały przekładane liczniki i to nie jeden a 4. Moduł BSI i czujnik prędkości. Czyli z tym osiowaniem to tak jak by trzeba go nauczyć czytania prędkości?
Witam.,sprawdź pobór w momencie rozruchu. W Grande Punto rozruszniki duźo biorą na starcie i BSI odcina jak ma za mało napięcia. W dwóch przypadkach jakie robiłem, wymiana na mocniejsze akumulatory pomogła.
Czarny w COM (zawsze), czerwony w 10ADC... jak masz tylko 3 złącza i mierzyłeś COM - VΩmA to na 90% spaliłeś bezpiecznik w mierniku w momencie zamknięcia obwodu.
Światła postojowe palą się razem ze światłami mijania, czyli z opisu wnioskuję, że po prostu gasną przednie światła mijania. W Grande Punto, jak i w każdym innym Fiacie najlepiej nie ruszać przełącznika świateł i trzymać go na stałe w pozycji świateł mijania, nie potrzeba tam żadnych automatów do świateł. Albo uszkodził się przełącznik, albo BCM. Można...
Mam radyjko BLAUPUNKT kasetowe do Punto II .... ale nie działa ..... przestało w pewnym momencie.... macie moze pomysły co sprawdzić i od czego zacząć....jakiś schemat tego radia......co moze mu dolegać.....
Kolego, sprawdź, czy masz zbiornik paliwa, bo ja bym stawiał, że go zgubiłeś :-) A tak na powaznie, to prawdopodobnie zatarła sie pompa paliwa. Ile było paliwa w baku w momencie wydarzenia? Pozdrawiam.
Witam, te drgania to koło dwumasowe, jeśli nie chcesz wydawać teraz na remont 2000zł, to nie należy przyspieszać bardzo gwałtownie, na 4 i 5 biegu. szczególnie problem na pewno występuje w przedziale 1700-2300 obrotów. Mam tosamo w punto JTD. wysoki moment obrotowy tych silników powoduje przeciążenia. Postaraj się unikać takich sytuacji i np redukuj...
Przekaźnik od świateł mijania jest jeden na obie lampy, potem rozdziela się na bezpieczniki. Zgnity, czyli popękała izolacja, weszła woda i przewód zaśniedział, przy odpowiedniej ilości pozostałe całe druciki przepalają się w momencie włączenia świateł. Szukaj zielonkawego zabarwienia przewodu i ewentualnie zgrubienia. Możesz też pociągnąć mocniej za...
Jak będziesz wiedział że auto w tym momencie źle odpali to ściągnąć wtyczkę z czujnika temperatury i wtedy pal.
A kolega jak jedzie to ma kierownice idealnie równo? Lekko przekrzywiona kierownica a sterownik widzi skrecanie, puszcza prąd na silnik ,układ sie przegrzewa i zapala kontrolke. Bład na examinerze Przetęzenie lub czujnik momentu zwarcie na + przerywany.
Witam Mam pytanie do znawców tematu silnika fiata 1.2mpi dlaczego ten silnik w punto ma tylko 60km a w brawo miał w pewnym momencie produkcji 75km,czym one tak naprawdę się różnią?
Zasilanie z zapalniczki to zły pomysł. Z tego co kojarzę to w punto to zasilanie nie jest odłączane przez stacyjkę. Zatem znajdź właściwe gniazdo w skrzynce bezpieczników na bezpiecznik od podgrzewania foteli i stamtąd wyciągnij plus do przełączników i rozdziel go na prawy i lewy przełącznik. Masę do foteli z najbliższego punktu masy-może być spod śruby...
Może kostka przy centralce Airbag nie kontaktuje prawidłowo, lub jest problem z inną częścią wiązki niż taśma? Na próbę można wsadzić opornik ok 2-3Ohm bezpośrednio na piny 21 i 22 bezpośrednio przy centralce, jednocześnie odpinając poduszkę od taśmy. Jeśli błędy nie będą się powtarzać to trzeba szukać w kablach/pinach kostki przy centralce SRS. Nie...
Od czujnika obrotów kierownica? Kolor zależy od opcji ESP też. Bywa tylko z czujnikiem momentu, bywa z momentem i kątem skrętu (opcja z kontrolą trakcji i ASR). Kolory przynajmniej dla Grande są przynajmniej 4. Przedlift/polift, z/bez TC/ASR... I o ile przyjanmniej w GP da się centralkę przekonfigurować, i wymienić czujnik momentu na momentu+kąta skrętu,...
Radzę z nią bardzo ostrożnie, bo za moment może dojść jeszcze jeden problem prócz zapowietrzenia.:D
Witam. Samochód Fiat Punto 2 1.8 HGT Abarth. Problem z biegami. Odkąd go kupiłem wajcha biegów ciężko chodzi na boki. Podczas jazdy ciężko wbić trzeci bieg, łatwo pomylić go z jedynką lub piątką. Są momenty, że wszystko jest w porządku, zdarza się też, że dźwignia się blokuje i nie chce wejść ŻADEN bieg. Pomaga dopiero mocne szarpnięcie. Uznałem, że...
nie. Przy Normalnej jeździe w pewnym momencie zgaśnie i nie odpali juz
Jest to tzw. termik. W modułach z.c. służy on do tego aby nie zostały uszkodzone silniki siłowników w wypadku gdyby siadła elektronika i jeden z przekaźników przyciągnął by na stałe. Jego działanie można doskonale przetestować w Punto I. Parokrotne zam. i otw. zamka raz, za razem powoduje zaprzestanie działania modułu na kilkanaście sekund. Na termiku...
Na czujniku od punto nie odpalała ale próbowała tylko blokowało silnik jakby iskra była nie w tym momencie. Ale na tym czujniku z punto iskra była i wtryski podawały paliwo. Ogólnie pompa pracuje i na tych nowych czujnikach tylko wtryski nie. Może być możliwe że dwa nowe czujniki są uszkodzone ?
Punto 2, 1.2 8v benzyna 2002 rok. Problem polega na tym, że gdy auto osiągnie temperaturę płynu 90 stopni i w górę do momentu włączania wentylatora podczas jazdy mruga check, obroty spadają do 0, po chwili check gaśnie i jedzie dalej normalnie. Sprawdzane pod kątem błędów 3 różnymi komputerami i niestety nic nie wiadomo. Miał ktoś z Was podobny problem?
witam serdecznie czeka mnie wymiana sterownika w punto 1.4 8v podpialem sie carprogiem pod procek st10f280 (carprog oczywiscie przerobiony)i w momencie odczytu mam komunikat cant init boot loader co to oznacza?? dziekuje za pomoc.
Na to wygląda ,ze faktycznie pompa jest wyżej niż oryginał wiec masz zero w zbiorniku w tym momencie jak oswieca sie rezerwa.
Chłopie, a gdybyś ty był mądry, to o takie sprawy nie pytał byś w dziale elektryka elektronika samochodowa a wybrał byś najbardziej lamerski dział; może kosz? To zwykły kondensator bocznikujący silnik i jego cel jest przeciwdziałaniu zakłóceniom jaki może tworzyć silnik. Te zakłócenia pojawiają się w momencie komutacji na węźle szczotkowym, gdy występuje...
Może przedstawię moje doświadczenie. Miałem volvo V40 1.8 z instalacją Landi Renzo sekwencyjnym wtryskiem sterowaną przez OBD. Jako że jeździłem często na prawie pustym baku PB, czego nie powinno się robić ale tak to już jest, postanowiłem zainstalować układ wyłączający pompę PB po przejściu na LPG. Rozwiązałem to prostym wyłącznikiem z opóźnieniem...
Przepraszam, nie doczytałem. W 1.2 wychodzi do dołu bez zbędnego rozbierania innych podzespołów, wystarczy tylko dobry pomocnik, który w odpowiednim momencie odepchnie silnik. Wystarczą ręce Pudziana.:D
Charakterystyczny objaw typowej usterki skrzyni M32 to odskakiwanie lewarka zmiany biegów w momencie puszczenia sprzęgła (skutecznie oducza trzymania ręka na lewarku). W "końcowym stadium" skrzynia potrafi "wyskakiwać" na luz przy mocniejszym dodaniu gazu. Poza tym to bardzo dobrze zestopniowana i precyzyjna skrzynia.
Sorki że długo się nie odzywałem ale dopiero dziś zrobiłem i słusznie bendix siadł. I to w najmniej odpowiednim momencie. Temat zamknięty.
Wtryskiwacze podają paliwo? Iskra jest we właściwym momencie? Ustawienie rozrządu sprawdzone? Kompresja na cylindrach jest?
Witam czy ktoś może się orientuje czy jest możliwość przeprogramowania punktu zapalania się kontrolki rezerwy paliwa ( tak ja na przykład w grupie PSA) bo teraz zapala się jak dla mnie o wiele za wcześnie.
Diagnostyka w momencie braku palenia na co wskazuje? Oczywiście nic bo nie robiłeś prawda?
Uszkodzony regulator w momencie ustabilizowania napięciai następuje wyłanczanie ładowania powodujące skoki napięcia.P
Witam. Tak tylko żeby się nie kłócić ale tylko napisać do kolegi freebsd i wątek #15 Siostrzeniec ma mondeo MK4 combi z silnikiem 2,5 benzyna w turbo. Taki pocisk na kołach jak to nazywa ale chce być bezpieczny. więc założył większe tarcze, mocniejsze zaciski chyba z volwo. Okazało się że serwo nie wyrabia wiec i serwo sporo większe już jest. Niestety...
Trolli wysyp? :) Bylem przed chwila w garazu. Podnioslem jedna strone na lewarku, potem druga i gazowalem zgodnie z poprzednia idea. Podczas dodawania gazu i w momencie gdy kolo kulalo sie na biegu nic nie bylo slychac. Jedynie w momencie puszczenia gazu pojawialy sie dwa szybkie stuki i zatelepalo skrzynia biegow. To dosc dziwne bo w trakcie jazdy...
witam mam pytanie odnośnie fiata punto 1.1 b+g auto jeździło do momentu zgaszenia później kilka razy odpaliło na chwile i gasło teraz nie odpala nie słychać tez pompy paliwa jak holowałem je do domu próbowałem je odpalić na zaciąg zaświeciła się tylko kontrolka wtrysku auto kręci ale nie odpala proszę o szybką pomoc z góry dziękuję
Witam. Przy okazji wymiany UPG, głowica była oddana do gruntownego remontu (zawory, docieranie, frezowanie, planowanie, wymiana uszczelniaczy zaworowych, sprawdzanie szczelności). Nowe szpilki dokręciłem tak jak książka pisze (kolejność i momenty). Pisałem powyżej. Głowica planowana i remontowana.
Czy słuchając innego źródła (mp3) niż radio FM, czyli USB lub Bluetooth, też masz zakłócenia - "szumy" ? Nie, sprawdziłem w momencie jak FM szumiało tak, że nic nie było słychać. W tym samym czasie z pendrive był krystalicznie czysty dźwięk.
z tego co wiadomo stozek minimalnie podnosi moc moment obrotowy i silniczek przyjemnie pracuje
Rzuć okiem na przeguby, ale skoro to one tak gadają, to chwila moment i będzie po nich. Wcześniej powinny grzechotać podczas jazdy ze skręconymi kołami, przy ruszaniu głównie.
Witam. Mam problem z hamulcami w Fiacie punto 1.7 td. Od pewnego momentu hamulec podczas hamowania robił sie twardy i nie schodził na dół,okazało się że vacupompa nie wytwarza podcisienia.Po wymianie pompy pedał hamulca schodzi na dół ale hamulce są nadal twarde i żeby zachamować to muszę włożyć dużo siły. Co może być jeszcze uszkodzone?
Bardzo długo zastanawiałem się na wymianą Grande Punto 1.3MJTD na coś nowszego i znów wybrałem na przekór forumowym (i nie tylko) zaleceniom, Seata Leona III z silnikiem... 1.4TFSI (EA211 CZEA). Do pracy mam dość daleko (ok 70km) więc spalanie jest dla mnie istotne, ale pogodziłem się że mała i wysilona (150KM) turbo benzyna w jednak dość sporym aucie...
wszystkie zasilania ok a ta k...wa nie pali ,tylko dlaczego pali po resecie ,raz immo swieci na pracujacym raz nie,w momencie krecenia rozrusznikiem miga nieregularnie,a i czy wszystkie punto miały immo? mysle ze sterownik mnie ładuje w ptaszka Dodano po 6 wszystkie zasilania ok a ta k...wa nie pali ,tylko dlaczego pali po resecie ,raz immo swieci na...
przykładowo diesel i benzyna o podobnej pojemnosci i tej samej mocy (powiedzmy 75KM , dla przykladu Astra 1.6 i Punto 1.7 TD ) Diesel ma wiekszy moment obrotowy , na kazdym biegu silnik jest elastyczny , nie dusi sie , praktycznie bez gazu na pierwszym biegu mozna ruszyc z miejsca , Astra natomiast gasnie jak nie dodamy jej gazu.Testowane to bylo.Inaczej...
Auto tydzień temu przyjechało z Niemiec. Był problem z abs, a w Polsce dolali mu płynu chłodniczego i hamulcowego i od tego momentu taki cyrk się zaczął dziać.
Najwyraźniej niedoczytałeś instrukcji swojego autka. W Punto II jest wbudowane elektryczne wspomaganie kierownicy. W momencie przegrzania któregoś z elementów ukłądu wspomagania ( silnik, końcówki mocy...) wspomaganie zostaje wyłączone. Wyłącza się także po osiągnięciu ok 60km/h. Z praktyki wiem ( też mam to autko a żoma na podobnym robiła prawojazdy)...
A może w tym autku jest antena ze wzmacniaczem, tylko nie podłączyłeś plusa, który ma go włączyć w momencie załączania radia.
Co wy z tym paskiem macie... przecież jego wymiana w silniku 8V to koszt rzędu 150zł a wystarcza na 80-100 tys. km. 1.2 w Corsie też brakuje mocy i momentu a do tego nadwozie większości egzemplarzy rozpoczęło już proces biodegradacji. W/g mnie najłatwiej będzie znaleźć Punto (jak byś chciał to w tej cenie znajdziesz IIFL z super oszczędnym dieslem 1.3MJ),...
Tak zgadza się to ten przewód idzie na rozrusznik oraz alternator i to na nim jest obciążenie. Problem wydaje się błahy tyle że kto wpadł by na pomysł że usterka zdezaktywuje się w momencie wpięcia przez amperomierz. ja do tego doszedłem po spadku napięcia na akumulatorze i wtedy podłączyłem amperomierz w ten sposób aby nie przerwać nawet na moment...
Kupiłem samochud,konkretnie Fiata Punto II z silnikiem 1.9 JTD..i w pewnym momencie wentylatory chlodnicy właczyły sie i juz sie nie chca wyłaczyć:|Dlatego jak najszybciej potrzebne sa mi schematy elektryczne tego auta!!!!!z góry dziekuje każdemu kto mi pomoże!!!!
Downsizingowe silniki nie są dobre, przynajmniej według mnie. Niby "mało" to pali na papierze, moc jest. W praktyce mało to nie pali, momentu obrotowego nie ma za dużo, dynamika zerowa, bezawaryjność też.
Czujnik skrętu i momentu to jest ten sam czujnik w Fiatach: https://www.tomauto.pl/sklep/c7110/ i po objawach właśnie tą część musisz zmienić.
tak ja bym stawiał na zapłon mógł się przestawić może jakieś turbulencje albo coś w tym stylu iskra jest ale pewnie w złym momencie i dlatego nie chce palić
To wtedy mieszanka będzie za bogata, będzie dużo więcej spalał? W dizlu takie cos nie występuje, tu tak to działa więcej ON więcej ciepła ze spalania i więcej mocy. Jedynie wtrysk w złym momencie ogranicza moc.
Przewiozłem się tym samochodem i niby coś słyszałem ale na kilka skrętów pojawiło się może raz lub dwa bardzo ciche grzechotanie i chyba przy skręcie w lewą stronę. Niestety podczas ruszania w lewo lub prawo cisza. słyszałem kiedyś jak stuka uszkodzony przegub i podczas ruszania czy jazdy mocni chrobocze ale nigdy nie słyszałem przy uszkodzonym przegubie...
Witam. Który rocznik tego Fiata ? 2003 rok produkcji. Stacyjka zacięła się i nie da się przekręcić kluczyka. Wcześniej się trochę zacinała ale udawało się odpalić aż do tego momentu kiedy całkiem zablokowało. (at)PITERRR
Witam, To nie jest problem z masa, Podmienilem testowo body komputer i bylo ok . Teraz musze naprawic / wymienic Body komputer. Czy musi byc konkretny taki sam numer czy tez one sie jakos zamieniaja ? W tym momencie mam numer 46788429. Pozdrawiam Lukasz
Witam, Fiat Grande Punto(199) 1.4 8V 57kw 2006r. W momencie zapalenia "check" auto w ogóle nie przyspiesza brak reakcji na pedał gazu. Na kompie P0101 - przepływomierz powietrza... którego w ogóle nie ma w aucie :) Podmieniona przepustnica oraz MAP, na wstępnych oględzinach jeden człowiek od sterowników powiedział że uwalony procesor i że jest klejony...
Diagnostyka komputerowa prawdę ci powie. Jeśli już masz tam wspomaganie nowszego typu to bywa że świruje czujnik momentu obrotu. Albo np coś w CAN się sypie. Tak czy inaczej, trzeba zrobić diagnostykę.
Nie wiem czy to zda egzamin, czy ten materiał jest spawalny i marnie widzę odporność wewnętrznego krzyżaka przy dużym momencie na rozerwanie tym bardziej że w takim samochodzie jak np. punto potrafi go rozerwać ledwo hasające 50 koni. A z ciekawości dla czego kilka? jak chcesz rozwiązać konstrukcję że aż tyle?
To nie tak szybko. Im wyżej podniesiesz ,tym mniejsza jest potrzebna przeciwwaga żeby to się nie wywróciło. Za to im wyżej ,tym mniejsza siła hamowania jest potrzebna żeby stracił stabilność. Do obliczeń za punt podparcia trzeba wziąć oś koła a nie jego czoło,uwzględniając jeszcze wysokość tej osi. Trzeba też uwzględnić maksymajną prędkość opuszczania...
No to jak je podpiąłeś to już je masz... centralka CODE sama się wkoduje do "czystego" ECU w momencie jej podłączenia. Wyłącznik inercyjny jest w okolicy słupka B, przy fotelu kierowcy.
Znajomy ma problem z zacinajacymi sie wycieraczkami (przednie ) na wolnym biegu.Slychac w tym momencie "klepanie" przekaznika .Prawdopodobnie zabrudzony przekaznik .Czy latwo jest dotrzec do tego przekaznika ?Prosze o porady.Punto 2001.
Witam Czy za pomocą tego kabla oraz MES da się sterować wskaźnikami? Załączam screen o co mi chodzi. https://obrazki.elektroda.pl/6639754600_... Wiem że mogę podłączyć komputer ale w tym momencie jedyny jakim dysponuję to stacjonarny :(
Wydaje mi się że nie,miałem wyciek ale już po sprawie i od tego momentu nie dolewam. Koloru nie zmienia,nie ma śladu oleju w płynie.
Fiat Punto II, radio Blaupunkt MILANO MP34, wzmacniacz też blapunkt. Wyciągnę radio i poszukam tego czerwonego i żółtego przewodu. To w tym momencie będę miał któryś przewód wolny?
Witam!! Potrzebuję pomocy,otóż posiadam auto fiat grande punto 2009r,1.2 benzyna.Samochód miał stłuczke,od tego momentu rozrusznik się kręci lecz nie odpala, brak iskry,pompa paliwa nie podaje. Oprócz tego po włączeniu zapłonu w pozycji MAR nie działają kierunkowskazy oraz na desce rozdzielczej kłudka od immo.nie zaświeca się.Proszę o pomoc,z góry dziękuje!!
Odpisz czy w momencie gdy samochód zgaśnie i nie chce odpalić jest iskra i czy to jest układ wtryskuIAW 49F 49. D1 "returnless"
momenty lublin momenty freelander trabant momenty
oporność głośnik junkers zespół wodny wrp11 jowisz kineskopy
telewizor 32lb550b zasilacz schemat sterownika centralnego zamka
Daewoo Matiz - Silnik odpala, ale gaśnie i gubi paliwo Jaki prąd rozruchowy potrzebuje wkrętarka akumulatorowa?