Witam wszystkich posiadam Punto 2 1,2 mam taki problem po zmianie biegów nie schodzi od razu z obrotów tylko zastaje na chwilkę była wymieniona przepustnica na nową i nadal jest tak samo co to może być może tak ma być w tym modelu proszę o rade
Witam jak w temacie mam Punto II podczas odpalenia silnika obojetnie czy zimny czy cieply obroty spadaja na 500 a po dodaniu gazu whodza na 850 obr/min czyli jest ok. Podczas jazdy po jakims czasie zapala mi sie EOBD, po podlaczeniu pod Examiner jest blad czujnika cisnienia. Wedlug wskazowek examinera wymienilem czujnik cisnienia i dalej jest to samo....
Witam wszystkich na forum i pozdrawiam. Samochod to jak w temacie Fiat Punto 1,2 8v na wielo punkcie z 2000 roku.Problem jest taki ze po odpalenu zimnego obroty sa okolo 2500 potem spadaja ale skacza tzn. 900 /1800 i tak caly czas.Wymienilem silniczek krokowy na nie nowy,wymienilem czujnik cisnienia w kolektorze ssacym i nadal jest to samo. Po czym...
Jest tak: zarowno na gazie jak i na benzynie norma spalin jest przekroczona. Zaden parametr nie miesci sie w normie. Przykladowo HC (wg diagnosty powinno byc max 100) jest 600,700 a nawet 1200 sie pokazalo. Reszty wartosci nie znam. Widzialem tez, ze lambda byla cos ponad 1. Dodatkowo jest taki efekt, ze po wcisnieciu gazu do pewnego poziomu obroty...
Witam wszystkich! Jestem ,,szczęsliwym" posiadaczem Punta 1.1 z jedno punktowym ,,wytryskiem". Problem polega na tym, że niezawsze ale dość często po odpaleniu go i jeździe poprostu przerywa , wyglada to jakby nie palił na jedną świece - ale to nie są świece (wymienione). Podejżewam znowu silnik krokowy -znowu gdyż bedąc 3 miesiące z tą samą usterką...
Witam serdecznie! Problem polega na tym że samochód ma nierówne obroty. Pojechałem do warsztatu fiata i tam stwierdzono ze to silnik krokowy. miał chyba 11 obrotów na komputerze podczas sprawdzania. Przeczyszczono go WD-40 bo był niezapieczony i przez jakies 3 miesiące było ok. Teraz znowu sie zaczyna - co dziwne nie zawsze ma nierówne obroty, czsem...
Witajcie! Jadąc z urlopu zastałem burzę w trakcie której pracowały wycieraczki i dmuchawa na najwyzszych obrotach -od tego czasu zaczeły się problemy a wzasadzie jeden duzy. Na drugi dzień jadąc zauwazyłem brak nawiewu z dmuchawy , brak świateł (krótkie-długie) oraz brak podgrzewania szyby. Po fakcie skojarzyłem dziwny zapach w samochodzie, nie zapach...
Na jakiej wysokości bierze pedał sprzęgła? Napisalem: przed połową pełnej wysokości pedału sprzęgła, kilka centymetrów od podłogi Dodano po 6 Nie tak. Rozgrzej trochę auto do temperatury. Wrzuć jedynkę, zaciągnij ręczny, daj gazu i próbuj ruszyć jak obroty wzrosną a auto będzie stało to sprzęgło. Albo rusz wrzuć dwójkę zaciągnij ręczny i jednocześńie...
Witam, sytuacja wygląda następujaco: Punto2 '02 akumulator od nowości 50Ah; napięcie przy wolnych obrotach bez obciążenia ok. 13,91V, przy wyższych obrotach rośnie o kilka setnych V (13,96) i utrzymuje sie stabilnie niezależnie od obrotów. Przy włączeniu samych świateł spada do ok. 13,77V (na obrotach 13,81V). Napięcia mierzone na klemach (połączenie...
Witam serdecznie forumowiczów. Pacjent: Fiat Grande Punto 1.2 8V 2007r. Diagnoza: Adaptacja koła fonicznego - błąd P1300 Leczenie: Zgodnie z opisem w programie Fiat Ecu Scan, zeskanowałem błędy ( wyskoczył P1300 jak w opisie), wykasowałem. Następnie wyzerowałem ustawienia koła fonicznego ( w sumie też te wszystkie zakładki w opcji "Regulacja" oprócz...
silniczek krokowy przykręcony jest na korpusie wytrysku a wygląda o [url=] tak , natomiast [url=] tutaj masz schemat urządzenia wtryskowego (co prawda w Punto ale różnicy nie powinno być wielkiej). na dole widać silniczek - to urządzenie pod numerem 9. (na [url=] tym schemacie lepiej go widać - urządzenie zaznaczone numerem 21.
Dzisiaj z rana auto po odpaleniu wydało dzwięk z nagrzewnicy (bulgotanie). Pomyślałem ,że może być to wina zapowietrzonego układu. Postanowiłem więc przy okazji wymienić płyn chłodniczy. Po wymianie i odpowietrzeniu nadal słychać bulgotanie. Jak stoi na wolnych obrotach to nie słychać tego wcale. Podczas dodawania gazu zabulgota i przestaje wraz ze...
Laguna IIphI 1,8 16V - spadek obrotów na postoju przy naciskaniu hamulca - na postoju silnik rozgrzany, obroty około 800-set, wcisnę mocniej hamulec, obroty delikatnie idą w górę, a później jest spadek do około 600-set i z powrotem obroty wyrównują się do około 800-set.
Witam Mam następujący problem z gazem w Punto jedynce (silnik 1,1, wtrysk jednopunktowy): Autko było niedawno kupione z 2-letnią instalacją gazową. Na gazie jeździł bez problemów, na benzynie na niskich obrotach go "dusiło" - mechanik który wymieniał mi sprzęgło powiedział że to niby normalne... Problemy zaczęły się jakiś półtora miesiąca temu gdy spalanie...
Punto 1 (98) 1.1 przebieg 89tyś. Od pewnego czasu mam kłopot z ładowaniem. Alternator zaczyna "mruczeć" (nie znajduję lepszego określenia) i szybko się robi gorący. Mam w samochodzie wpięty pod zapalniczkę wskaźnik napięcia (urządzenie mało wiarygodne ale odczyty z miernika potem) , i tak - przy sprawnie działającym układzie na wolnych obrotach , włączone...
Witam Problem w PuntoII polega na tym, że parę miesięcy temu od czasu do czasu zapalała się żółta kontrolka check engine, ale samochód chodził dobrze, jakiś miesiąc temu parę razy się przytrafiło, że chodził tylko na 2 cylindrach, ale po dodaniu na wysokich obrotach problem znikał. Byłem na komputerze, pojawiło się że cewka do wymiany, którą wymieniłem,...
Mam punto II z 2000 roku instalacja gazowa jest od czerwca 2005.Instalacja gazowa wyposażona jest w centralkę Lecho - Maxi . Objawy są następujące: 1.Auto szarpie strzela przy przyspieszaniu wszystko dzieje sie na gazie 2. Auto trzyma wysokie obroty na gazie , dopiero po pewnym czasie opadają. Wymieniem już świece, przewody, czyścilem przepustnicę i...
Witam. Jakie mogą być objawy uszkodzonej cewki? U mnie sprawa wygląda tak, że auto miało problemy z ruszeniem na LPG strasznie szarpało. Na PB ruszało lecz praca silnika nie jest taka jak powinna. Silnik pracuje w miarę równo lecz, gdy wcisnę pedał gazu robi pr pr pr do 2.5tys obrotów. Później dopiero gazuje. Kable wymienione, świece też. Aha i 2 problem...
To w sumie dla gazownika, podlaczyl LPG ale przelacza sie z benzyny na LPG przy bardzo niskich obrotach (troche powyzek 1000 obrotow) i koles nie wie dlaczego. no wlasnie punto90 nie łapie sie pod schematy silnika z mk1 :/ Taki sam problem mialem z podlaczeniem do komputerka. Kupilem kabelek obd2 z 3pinowa przejsciowka i znalazlem oprogramowanie pasujace...
Podłączyłem punto do kompa przez złącze diagnostyczne i odpaliłem proscan. Chciałem zobaczyć wykres lambdy. Czy przebieg powinien być taki kwadratowy, którego częstotliwość będzie rosła wraz ze wzrostem obrotów? Wykres był prawie plaski. Auto ma prawie 200tys nalatane w tej chwili. Nie wiadomo ile miało u poprzedniego właściciela (poprzednio nauka jazdy,...
Jak w temacie Punto 1,2 Dławi się,nie chce normalnie wchodzić na obroty. Świece czarne,dyni i wyrzuca sadze z tłumika. Brak błędów, ciśnienie paliwa 3bar,ciśnienie w cylindrach ok,katalizator nie zatkany. Listwa wtryskowa czysta,sitko w pompie paliwa czyste.
Witam, mam problem z moim Punto. Poniżej przedstawiam szczegóły. Pacjent: Punto II 1.2 8V, rocznik 2000, przebieg: 230 000 km, bez LPG Objawy: Pali jak smok 10 -15l / 100km. Jak się rozgrzeje do 90 stopni po dodaniu gazu bardzo powoli wchodzi na obroty i zaraz spadają obroty i gaśnie. Tak jakby się zalewał. Nie można daje jechać. Trzeba poczekać żeby...
Odpowiadam, że BLOS do PuntoII 1,2 60KM to chory pomysł. Wielu kombinowało z tymi kropkami i szybko wracało to sterej instalacji albo zmieniało na sekwencję - poczytałem o tym kilka postów na innym forum. Dlaczego poroniony?... bo: 1. BLOS dużo kosztuje i raczej nadaje się do silników gaźnikowych lub na jednopunkcie. P2 jest na wielopunkcie i ma "niestety"...
słyszałem że punto do 1996 ma ocynkowane balchy a juz po 1996 juz lipa.Czy to prawda? bo chyba jednak zdecyduję się na punto. Nic takiego nie słyszałem, z tego co wiem to wszystkie mają, podobnie zresztą jak np. Astry II, które rdzewieją na potęgę mimo że są ocynkowane, więc nie zwracałbym na to zbytnio uwagi. Nie ocynkowane mogły być "bida-wersje"...
Witam Mam problem z obrotomierzem w moim Punto. Objawia się to tym, że po wyłączeniu silnika obrotomierz zostaje w pozycji wartości wolnych obrotów tj. ok 800. Po ponownym odpaleniu obrotomierz zaczyna swoją pracę właśnie od tej pozycji, i tak po całym dniu wskazówka może zawędrować do pozycji "7000" i tam pozostać. Zauważyłem, że jeśli przed uruchomieniem...
Problem polega na tym, że nie moge odpalic skutecznie punto. Inna sprawa, to ograniczony czas jaki moge temu poswiecic. Wczesniej nie miałem iskry, ale sprawa została rozwiązana przez usuniecie immo. Auto przy próbie odpalania strzela we wtrysk. Na plaku nie odpala tylko zwalnia obroty podczas kręcenia. Przestawiony był też rozrząd. Teraz mam pytanie?...
Witajcie. Mam problem z fiatem Grande Punto. Na LPG samochód pracuje ok. Na paliwie nie chce zapalać i wchodzić na obroty. Auto ma 120 tys i od ok 50 gaz. Zawsze było ponad pół zbiornika paliwa. Wykręciłem wentyl przy listwie wtryskowej nałożyłem na kruciec manometr i wyszło mi 1,8bar. Czy to prawidłowe ciśnienie? I czy dobrze wykonuje pomiar? Jeśli...
Witam wszystkich.. ogrzewam temat jak co roku.. ;-) Samochód to Fiat Panda z roku 1993. Miś kwadraciak. Auto w oryginale ale ze swapem silnika na 1242cc FIRE z Punto MkI. Silnik w doskonałym stanie (przebieg ok 30tys km) na monowtrysku IAW 6F.S3. Na benzynie auto lata doskonale. Silnik żyleta, pracuje jak szwajcar. Na LPG pracuje bardzo ładnie i także...
Witam, Chciałbym się podzielić moją wiedzą z poszukującymi rozwiązania problemu związanego z: a) falowaniem obrotów podczas pracy silnika na gazie w czasie postoju, b) nierównomierną pracą silnika na benzynie i gazie, c) szarpaniem silnika, d) wypadaniem zapłonów podczas odpalania zimnego silnika. W moim samochodzie Fiat Panda II rocznik 2003 (kod silnika:...
Ciśnienie na pompie zmierzone. 4.5bar. zmierzyłem manometrem na listwie wtryskowej. Też o tym myslałem bo miałem podobny problem w grandę Punto. Dodano po 3 Dodam że czasami na zimnym słyczac jakby stuki dlatego wymieniłem koło zfr. Ale to nic nie dało. Dalej to samo. Dodano po 5 Na gazie jest super. I to dziwne. Brak jakichkolwiek usterek. Wkręca się...
Miałem podobny przypadek w Fiacie Punto. Przyczyną był uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego. Usterka została zlokalizowana po podpięciu w serwisie do komputera
Nie bardzo rozumiem co piszesz, łatwiej by było jakbyś stosował interpunkcję... popraw więc ten post by był czytelny albo cały temat wyleci do kosza. Raz piszesz o 40s raz o 4s. Wszystko co piszesz to są Twoje podejrzenia, nie poparte ŻADNYMI pomiarami. Więc jak już bawimy się w podejrzenia, to podejrzewam, że albo masz słaby akumulator albo skorodowane...
Witam. Od 2 lat jestem posiadaczem Fiata Punto 2 z 2000 roku i silnikiem benzynowym 1,2 8V . Podczas wiosennego przeglądu i kosmetyki przedziału silnikowego napotkałem leżący w okolicach łączenia skrzyni biegów z silnikiem przewód z wtyczką 3 pin koloru żółtego i zabezpieczeniem koloru czarnego (zabezpieczenie wiecie jakie...takie co żeby wyjąc wtyczkę...
Witam!! kiedyś już tu pisałem o moich porblemach z gazem w samochodzie. spadanie z obrotów i gasniecie na zakretach juz zlikwidowałem dałem rurke nak oncówke filtra powietrza i jest wmiare OK jak jest zimny to potrafi tylko tarpac dziwnie... ale chodzi mi o spalanie zmienili mi wczesniej reduktor z Tomasetti na Lovato jest niby lepiej ale dużo mi strasznie...
Witam, Mam Punto HGT 1.8 benzyna, auto od jakiegoś czasu gaśnie gdy hamuję na światłach a nie kiedy przy włączonym silniku na postoju. Muszę dodać że pali bez problemów, nie ma utraty mocy ani falowania obrotów. Wymieniane były: czujnik położenia wału, silniczek krokowy, świece, sonda lambda, przepustnica - była czyszczona. W serwisie na kompie nie...
Witam, mam problem z obrotomierzem w Punto II. Otóż chodzi on bez problemu dopóki nie przekroczę 3 tys. rpm. Wtedy obrotomierz się całkowicie wyłącza i wskazówka spada do 0. Po ponownym odpaleniu auta wszystko wraca do normy i znów jest OK do momentu przekroczenia 3 tys. obrotów. Czy ktoś orientuje się od jakiego miejsca powinienem zacząć poszukiwania...
Jako, że to mój pierwszy styk z tym forum chciałbym na wstępie powitać wszystkich użytkowników. Mam nadzieję, że znajdzie się jakaś osoba, która pomoże w problemie, jaki wystąpił w moim punciaku. A więc do rzeczy. W tamtym tygodniu po odpaleniu samochodu wyskoczył mi błąd asr i esp. Po chwili jazdy i naciśnięciu pedału hamulca podczas zatrzymania się...
Witam, Mam samochód punto II z instalacją gazową i mam problem z falowaniem obrotów. Byłem u gazownika który na szybko zaślepił mi odpowietrzenie (element na zdjeciu) i mam wrażenie że to jest "druciarstwo"? Czy tak faktycznie ma być? Jakie zadanie ma ten element?
Witam. Fiat GP, rocznik 2006, silnik 1,3 mjet. Zauważyłem w nim dość dziwną przypadłość. Odpalam silnik, bez problemu itd. "Wbijam" 1, ruszam, w momencie kiedy silnik osiągnie 1500 obrotów, słychać dość charakterystyczne tyrkotanie. Przypomina to dźwięk uderzania blachy o blachę czy np. plastikowych elementów o siebie. Dzieje się to na 1 i 2 biegu,...
ok jeszcze raz dzięki sprawdzę ten rozrząd bo może coś źle ustawiłem a korzystałem z tej stronki
witam Mam Fiata punto 1 (1996rok) kupilem go z licznikiem bez obrotomierza. potem zakupilem nowy licznik z obrotomierzem i nie wiem z kad wziość sygnał aby pokazywał mi obroty. zasilanie obrotomierza mam bo po właczeniu zapłonu delikatnie wskazówka obrotów sie podnosi tylko nie ma tego sygnalu do pokazywania ilości obrotów. prosze o rade Pozdrawiam
przyczyną poprzedniej kolizji było zerwanie klina na kole zębatym wału korbowego. kolo wymienione na nowe. kolo zebate dokręcone sróba złozona na kleju i jest w takim połozeniui jakim była. podejrzewam jedną rzecz ze klijent albo zostawił auto z górki na wstecznym i ręczny puscił albo go nie zaciągnął wogóle albo poprostu auto było palone na pych bo...
Witam. Mam problem z wtryskami. Posiadam fiata sc po swapie na 1.4 16v na elektronice punto1 1.2 16v. Na tej mojej listwie z wtryskami silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach. Mam drugą listwe od auta kolegi po takim samym swapie i na tej jego wszystko jest dobrze. Może ktoś wie co jest nie tak. Model moich wtrysków to IAW 045. Na drugiej stronie...
Witam! Parę dni temu rozkręciłem parownik Tomasetto AT-07 aby wymienić membrany i uszczelki (auto często gasło na lpg). Po rozkręceniu stwierdziłem że gumy są w dobrym stanie a i parownik nie jest w cale stary (jestem właścicielem samochodu dopiero od paru miesięcy) więc bez ruszania membran wyczyściłem szlam i inne zabrudzenia. Złożyłem parownik i...
Witam. Proszę o pomoc!! Punto II 1.2 16V sterownik omvl dream XXI N parownik omvl - G. Problem polega na szarpaniu wypadaniu zapłonu przy gwałtownym ruszeniu, wolne obroty - wszystko ok. Jak dodaję gwałtownie gazu (na postoju) to mocne braki w zapłonie. Oczywiście na benzynie tego nie ma. Podczas jazdy gdy delikatnie wciskam gaz to wszystko ok, problem...
Zapali, miga lampka silnika, 5 razy dodajesz gazu tak aby silnik miał więcej niż 4000 obrotów.
Witam Samochód nie odpala . Nie ma iskry , cewki sprawne , paliwo podaje ,przewody również sprawne. W jaki sposób sprawdzić czy do cewki dochodzi napięcie ? Przed awarią od kilu tygodni zapalała się kontrolka silnika , czasem silnik gasł po nagrzaniu i nie trzymał obrotów. Proszę o pomoc. Podczas próby sprawdzenia iskry na świecy pojawił sie ale tylko...
dzis miałem odrobinę czasu i połączyłem sie skuteczne z komputerem. Błędy to STEROWNIK ZABLOKOWANY i brak odczytu immo oprócz tego nieskie napięcie akumulatora, ale to chyba nie powinno miec wpływu na odpalanie. Zauwazylem też, że po odpięciu czujnika wału nie wyświetla błędu. Podczas kręcenia rozrusznikiem nie pokazuje obrotów. Reszta patametrów działa....
Witajcie, mam problem z moim puntem 1,2 75 km benzyna, po całodniowej jeździe samochodem rano nie odpala samochód, nie kręci w ogóle. Dodam, że kontrolka naładowania akumulatora jest zielona. Auto zostanie odpalone na popych i później cały dzień odpala normalnie. Wszystko wskazywało by na akumulator że jest za słaby natomiast nurtuje mnie ta zielona...
Witam. Jak zakończyła się ta historia z tym punciakiem. Trafił mi sie właśnie taki przypadek. Podmieniałem czujnik obrotu wału i dalej nie chciał odpalić. Na drugi dzień odpalił jak gdyby nigdy nic, i wszystko zaczeło działać. Po tygodniu to samo tylko tym razem obraził sie na dobre.
Zrobiłem diagnostykę,uszkodzony procesor sterujący.Powodem było zwarcie od czujnika obrotów wałka.Mam drugi komputer taki sam,ale czy to się przyda.Po włączeniu kluczyka gaśnie kontrolka od kodu immobilajzera, a pali się wtrysk i nie działa pompa paliwa.Co robić.
Prawie trzy koła to nie jest wcale dużo - kupuj, bo ktos cię uprzedzi. [ ja szukam silniczka obrotów biegu jałowego do tego silnika] Pozdrawiam.
Witam mam proble z ukladem wspomagania ,podmienilem silnik,czujnik obrotu kierownicy, sterownik wspomagania i to nic nie pomoglo dalej swieci czerwona kontrolka ukl wspomagania , ma moze ktoś schemat tego ukl???:?:
witam co może być z punciakiem brakuje mu mocy podczas jazdy auto odpala na dotyk na wolnych obrotach chodzi równo.Sprawdzałem rozrząd pompę paliwa wydech filtr paliwa wszystko jest ok.
Witam Mam problem w swoim Punto taki że podczas jazdy nie zależnie od prędkości czy 80 czy 40 km/h samochód gaśnie. Dzieje się tak że obroty silnika spadają do zera i samochód gaśnie czyli świeci się kontrolki od akumulatora i oleju i muszę odpalić auto jeszcze raz... nie ma problemu z odpaleniem auta. Problem ten występuje rożnie czasem jest tak że...
Witam mam na imię Damian jest to mój pierwszy post na tym kąciku i od razu mam powazny problem. A wiec tak właśnie przeszedłem swapa z cc 700 na 1.1spi i mam problemy z autem nie wiem dlaczego auto na obroty nie chce wchodzic na zimnym jak i na ciepłym silniku z tym że jest znacznie gorzej jak się rozgrzeje ma tak jakby blokade przy 3000tys potrafi...
Witam, Też mam Punto 1.1 z LPG. Jeśli chodzi o emulację sondy to na ogół sterowniki mają wbudowane, chyba że jest to instalacja bez silnika krokowego na krótko np ze śrubą na przewodzie gazowym. Ja mam AL700 i emulacja jest ustawiona na masę, ustawienia z czasami emulacji powodowały, że komputer łapał błędy i np. nie chciał pracować na benzynie - zbyt...
Witam, mam problem z świeżo kupionym Punto 1.1 z 1998r. Auto odpala i chodzi idealnie na zimnym silniku, ale po kilku minutach pracy przestaje sie wkręcać na obroty. Wolne obroty są ok, pracuje ładnie, ale na dodanie gazu reaguje duszeniem, nie daje w ogóle jechać. Silnik sprawdzony, czujniki: temperatury, map sensor, położenia wału, położenia przepustnicy,...
witam mam problem z moim punto z 1996 roku silnik 1.1 benzyna bez LPG podczas jazdy z kontrolką wtrysku zapala się przy spadku obrotów poniżej 900 obrotów (cofanie , ruszanie) zapala się przy skręcaniu lub gdy zwalniam zapala się przy ponownym rozruchu po przejechaniu około 7 km (silnik ciepły temp w porządku) po zapaleniu i przytrzymaniu obrotów około...
Nie, przy prawidłowej regulacji im szybsze i bardziej precyzyjne wtryski, tym powinno mniej palić, ale ten silnik do oszczędnych nie należy, miałem Punto z tym silnikiem (75KM) i po mieście potrafił spalić 9l/100km (benzyny). Valteki rzeczywiście są tanie i łatwe w regeneracji ale to tyle jeśli chodzi o zalety. Najlepsze wtryski do tego silnika (oczywiście...
Prosze o sprawdzenie logow z odczytu komputera. Problemy mam takie: nie rowna praca silnika po rozgrzaniu i takie chwilowe zamulenia podczas jazdy. Widze ze jest blad lambdy ale czy to nie dlatego ze jest gaz?? Na kompie od gazu widze ze sonda pracuje tylko ta sinusoida jest taka bardziej rozwlekła nie taka skupiona. PARAMETRY: 2013-11-13 19:54:49 IAW...
Witam. A wiec mam pewny problem Fiatem punto 1. ( bo nizej podane dane Punta) Wieczor auto przepalalem przyszedl mroz -20 stopni chciałem auto odpalic rano i juz miałem problem.... Auto Nie miało wgl Siły wejsc na obroty. Zaczął Kopcic jak Disel.... Auto spada na obroty i gasnie Lub trzeba troszke pokrecic zeby auto odpalilo. Jezeli Silnik zrobi sie...
Witam! Posiadam Fiata Punto I, 1997r. Benzyna - Gaz. Od jakiegoś czasu mam taki problem, że na biegu jałowym nie trzyma mi obrotów i gaśnie. Objawia się to tak, że np. odpalam auto, dojeżdżam do świateł, skrzyżowania czy czegokolwiek po czym wciskam pedał sprzęgła, aby się zatrzymać a wskazówka obrotomierza zmierza do samego dołu i auto gaśnie. Dzieje...
A jakby chwilowo poprowadzić lewą masę na silnik? Co do czujników silnika, to nie bardzo, szybciej pozasilać bezpośrednio masy tych czujników wprost z ..., tylko że nie mamy schematu połączeń w Palio, i nie wiemy z czego. Niektóre czujniki mogą być zasilane ze sterownika, i łączenie silnika z akumulatorem nic nie da, a niektóre mogą być z silnika i...
Witam wszystkich!!! Mam mały problem z moim Fiatem punto rok 1994. Silnik podczas pracy na zasilaniu paliwem działa bez najmniejszego problemu. Komplikacje zaczynają się jednak po przełączeniu zasilania na inst. LPG. Na wolnych obrotach silnik pracuje nie równomiernie. Podczas ruszania musze podnieść obroty silnika do 2tyś i dopiero powoli ruszać. W...
Auto: Fiat Punto 1,2 16V 2004r. 80KM Od pewnego czasu, auto po puszczeniu gazu i wciśnięciu sprzęgła - obroty spadają do 400-500, czasem nawet gaśnie. Zapala się wtedy żółta lampka Check Engine. NA fotce poniżej odczyt ze ScanTool: Z tego co zdążyłem się na forum dowiedzieć to auto to posiada elektroniczna przepustnice. Wiem tylko tyle. Mam prośbę -...
Witam! Mam dość skomplikowany problem z moim samochodem (Fiat Punto II FL r. 2004): 1. Jadę spokojnie, wszystko wydaje się być w najlepszym porządku, nagle zapala się kontrolka wspomagania kierownicy (wspomaganie wyłącza się), kilka chwil później zapala się kontrolka sterowania poduszką powietrzną; Postanawiam, stojąc na światłach, ponownie zapalić...
Witam. Mam pewien problem a mianowicie: moje punto do pewnej wartości obrotów silnika (nie wie ile bo nie mam obrotomierza) rozpędza się trochę wolno, a gdy przekroczy pewną wartość obrotów ma dużo lepsze przyśpieszenie np. jadąc po autostradzie na 5 biegu, jechałem ok 120km i był taki moment, o którym wyżej pisałem że w paru chwilach miałem 140km....
Witajcie Mam następujący problem, auto od czadu do czasu gaśnie gdy np zwalniam przed skrzyżowaniem i wrzucam na luz. Częściej jednak obroty spadają do poziomu 500-600 by po chwili wrócić do normalnego poziomu na biegu jałowym. Dzieje się tak tylko zwykle gdy zwalniam i wrzucam na luz. W aucie wymieniłem: -filtr paliwa -filtr powietrza -założyłem nowy...
Witam mam nastepujacy problem moje Punto mk1 z silnikiem 1.2 Mpi od pewnego czasu nie równo pracuje. Dzis zajrzałem pod maske i zobaczyłem nieszczelny weżyk od podcisnienia Idacy od kolektora ssacego do małego czarnego pudełeczka umieszczonym na podszybiu przy którym jest kosta (3pin)(czunik MAP) po zmianie węzyka auto przestało pracowac na jałowych...
Miałem podobne symptomy i skończyło się na planowaniu głowicy, mechanicy stwierdzili ,ze Punto nie jest stworzone do gazu i są egzemplarze z źle dobraną instalacją, które z czasem niszczą głowice. Zobacz czy nie ubyło płynu chłodzącego w zbiorniczku. Pozdrawiam kierowce KROPKA :-) Większej bzdury nie przeczytałem. Jak montujesz dziadostwo u przysłowiowego...
witam Po ostatnich mrozach Punto zaczęło dziwnie pracować, obroty zaczęły pływać na biegu jałowym w całym zakresie obrotomierza, "na biegu" działo się podobnie tylko trochę w mniejszym zakresie. Po puszczeniu gazu zdarzało się, że obroty nie malały lub malały bardzo powoli. Po wizycie w warsztacie "Błąd czujnika położenia wału korbowego" błąd wykasowany,...
uruchomic auto na biegu jałowym,odkrecic korek od zbiorniczka,przy chlodnicy uzupełnic płyn do maximum (nie ma co za duzo)odkrecic odpowietrznik na przewodzie gumowym przy grodzi idacym do nagrzewnicy,czekac az pojazwi sie płyn w odpowietrzniku elentualnie dolewac do zbiorniczka o ile spada ponizej minimum,jak po dłuzszym czasie sie nie pojawia plyn...
Witam, posiadam punto 1generacji z silnikiem 1.1 55km z instalacją gazową. Problem polega na tym że silnik gdy się nagrzeje momentalnie słabnie (nie pali na jeden cylinder) skacze na wolnych obrotach zapala się kontrolka od świec. 3 tygodnie temu wymieniałem świece oraz kable zapłonowe tak że są nówki.Instalacja oraz obroty też były regulowane u mechanika....
Ok, może ktoś inny będzie więcej wiedział o tym silniku. Piewszy raz miałem okazję jechać Oplem 1,7 TD. Oprócz tych obrotów co jeszcze zauważyłem, mam punto 1,2 75KM. Zawsze myślałem że jest na odwrót, że w samochodach zasilanych olejem napędowym można jechać na wyższym biegu z mniejszą prędkością, a jeśli biorąc pod uwagę moje punto i ojca opla to...
Witam Mam taki problem na który mi żadem mechanik nie potrafi pomóc.Moje auto Grande Punto sprawuje się wyśmienicie.Problem zaczyna się dopiero jak jadę w trasie. Jak jadę dłuższy czas prędkością powyżej 120 km/h i obrotach powyżej 3,5 tys zapala si kontrolka od sinika- czek.Świadczy to o jakimś błedzie.Po zejściu z obrotów kontrolka gaśnie.Odwiedziłem...
Mam Fiata Punto II z 2004 roku. Akumulator mam praktycznie nowy, a mimo to bywa, że mam problem z odpaleniem auta na silnym mrozie (poniżej -15). Auto ma sporo nabite jak na ten rocznik (220kkm), do tego w gazie od nowości. Problemem nie jest sam zapłon, bo zawsze palę na benzynie. Problemem jest słabe (czasami bardzo słabe) kręcenie rozrusznika. Wiem,...
pacjent: Fiat Punto 1.2 75 MPI '96 problem z rozrusznikiem: na początku po przekręceniu stacyjki zrobi raz yyyy i stoi, kontrolki gasną. Mam wrażenie jakby miał za ciężko. To nie jest ciężka praca spowodowana rozładowanym akumulatorem, tylko yyyyy i nagle stop i wrażenie jakby pracował mimośrodowo. ALE TEŻ SIĘ ZDARZA, ŻE: pokona opór i po yyyy zaczyna...
Mam zagadkę do rozwiązania. :D Mam problem z pracą na benzynie po odpaleniu po nocnym postoju. Odpala bez problemu ale nie trzyma obrotów tak jakby ssanie nie działało. Co więcej nawet, gdy nadrabiam wciskając pedał gazu niechętnie reaguje, a nawet po wkręceniu na wyższe obroty mimo to zgaśnie. Takie zmagania trwają kilkanaście lub kilkadziesiąt sek....
Przełącza przy opadaniu obrotów. Taki sposób jest leszy, bo wyobraź sobie jakbyś dynamicznie przyspieszał pod górkę i w tym momencie by się przełączył i szarpnął, można zęby na kierownicy zostawić.
Witam , mam nie lada problem z moim nie pierwszej młodości fiatem putno 1,2 95r. Otóż przypadek ten jest taki że nie mam pojęcia jak rozwiązać problem nadmiernego grzania się silnika. Punto grzeje sie niemiłosiernie szybko , wskaźnik po kilki chwilach ląduje na czerwonej skali. Kilka tygodni temu miałem awarię , została wydmuchana uszczelka pod głowicą...
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
Witam, Fiat punto 2 1.2 8V, zamontowalem sobie LPGTech-a 204 + Valtek czerwone . Nie moge natomiast tego skalibrowac i nie wiem w czym problem. Lacze sie ze sterownikiem, podaje parametry. Obroty, lambde temperature i (pod)cisnienie czyta wlasciwie. Rowniez cisnienie gazu prawidlowe. Wlaczam kalibracje, najpierw proba dla dwu cylindrow rozpoczyna sie...
Witam mam problem z Fiatem Grande Punto 1.4 8V 2006 rok. Po umyciu silnika nastąpiła awaria alternatora mechanik stwierdził uszkodzenie ukladu regulatora napięcia. Kupiłem nowe części założył i znów to samo. Auto na wysokich obrotach przestaje ładować. Diagnoza uszkodzony alternator , kupiłem alternator ... znów to samo . po odebraniu od mechanika postanowiłem...
Witam wszytki. Posiadam Punto II 1.9 JTD, alternator zaraz po odpaleniu nie ładuje przez około 45 sekund bez względu na obroty silniki, po tym czasie światła się rozjaśniają, silnik chodzi troszkę inaczej i ładowanie jest prawidłowe bo sprawdzałem. Czytałem po forach i nic konkretnego nie znalazłem jedynie ze mogły paść diody w alternatorze ale wtedy...
Witam wszystkich. pisałem w tej sprawie na forum fiata ale nikt nie potrafi mi pomoc dlatego zasięgnę waszej opinii. Więc zaczęło się tak. W drodze do pracy podczas jazdy zapalił się airbag po dojechaniu stwierdziłem że mam rozładowany akumulator. po pracy odpaliłem z pychu wróciłem do domu naładowałem akumulator i po odpaleniu miałem jakby zanik napięcia...
Auto: Fiat Grande Punto 1.3 Multijet 2007 75km 5d Problem zaczął się od tego, że pewnego dnia przy sporych opadach samochód odpalał i nie wykazywał reakcji na wciśnięcie gazu <tzn. trzymał się cały czas na ok 1000 obrotów> lub po wciśnięciu gazu totalnie gasł. Na pych dało radę go odpalić, po tym jednak migała kontrolka świec żarowych. Po podłączeniu...
To jest zrzut z Multiscana: ECU ISO Code: 0D 07 D6 04 43 2016-07-07 09:07:37 CONNECTED TO: Fiat Grande Punto 1.4 8V Magneti Marelli IAW 5SF3 CF4/EOBD Injection (8V) ----------------------------------------... Kod ISO: 0D 07 D6 04 43 Numer rysunku FIAT: 51798651 Numer sprzętu: IAW5SFHW300 Wersja sprzętu: 00 Numer oprogr.: 0905F41 Wersja...
Witam, mam problem z moim Fiatem Grande Punto 1.3 diesel Multijet. Mianowicie co jakis czas wyskakuje blad silnika i 2 bledy :P0120 uklad napedowy - Throttle / pedal position sensor / switch a circuit P2135 uklad napedowy - Throttle / pedal position sensor / switch A/B voltage correlation Objawia się to tym ze auto szarpie, traci moc po czym po jakims...
Witam, mój post/zapytanie dotyczy Fiata Grande Punto 1.4. Rocznik 2007, wersja Activ, 180 000 km. Problem polega na tym, że samochód jest zadbany, serwisowany regularnie i niby wszystko jest OK, ale... w okresie zimowym, kiedy temperatura spada poniżej -10 st (tak jak obecnie) zaczyna się stały kłopot. Samochód nie chce odpalać. Akumulator naładowany...
Ogólnie... Gorszego gówna nie dało się założyć jeśli chodzi o reduktor, bo nie ma w polsce gorszych gówien. Komputer jeśli pracuje dobrze (pewnie chodziło o nazwę VOILA a nie VIOLA) to nie powinno dochodzić do załamania obrotów, chyba że coś te majstry źle podłączyły, albo mieszanka się nie doregulowuje prawidłowo. (Po klasie wszystkich montowanych...
witam w moim punto na gazie zawsze lekko pływały obroty a to dlatego że komputer gazowy reguluje attuatorem który jest na wężu zasilającym i gaz ma jeszcze długą drogę do pokonania aż do kolektora więc zmiany położenia attuatora są widoczne z małym opuźnieniem co powoduje lekkie wahania wolnych obrotów. W mojej fabii wolne obroty są bardzie stabilne...
Tak,ale uważaj z motażem,zwłaszcza taśmy pod kierownicą.Musi byc odpowiednio ustawiona,na niej jest opis,daje się 3,5 obrotu,jeżeli nie ma wspomagania,jak jest wspomaganie to 2,5 obrotu
Walcze juz dosc dlugo z problemem gasniecia mojego samochodu. Mysle, ze problem jest zwiazany z elektronika lub elektryka (cewki). Opisze tu wszystko co udalo mi sie ustalic w tym temacie. Najpierw jesli chodzi o samo gasniecie: - dzieje sie to tylko i wylacznie na nie w pelni rozgrzanym silniku - dzieje sie to czasami, trudno okreslic od czego zalezy...
problem polega na tym że silnik pracuje na dwa cylindry tak jakby nie dostawał iskry lub paliwa, nie ma tego problemu jak auto jeżdzi na gazie natomiast na niskich obrotach praca na benzynie jest niemożliwa ale na wysokich obrotach problem znika
Punto też nie wystarczy,bo adaptacja siedzi w pamięci eeprom HC11 F1.Już samo przeniesienie centralki z jednego modelu (dawcy) do drugiego (biorcy) powoduje że biorca będzie hyżo biegał na nastawach wypracowanych przez dawcę. Piszę o punto I Jak eeprom może utracić zapis z chwilą braku zasilania?
Witam Dobrze myslałem , wymieniłes centralkie wtrysku do niej nie jest faktycznie potrzebny kluczyk do zaprogramowania .Ale z tego co sie ja orientuje i za każdym razem kiedy wymieniałem klientowi centralkie i wstawiałem czystą (dziewicza potocznie )samochód palił od pierwszego razu - jedynie trzeba było zaprogramowac centralkie do prawidłowej pracy.Procedura...
kolego o ile dobrze pamiętam.uruchom silnik naciśnij gaz do dechyn aż silnik przekroczy 6000 obr.puśc gaz obroty spadną i znów gaz w dechę.i tak 3 razy.za trzecim razem jak obroty spadną gasisz silnik .i już kontrolka nie powinna świecić.pozdrawiam
Panowie czy miał ktoś do czynienia z takim przypadkiem jak w temacie a scislej ujmując brak tego wspomagania z zapaloną kontrolką od układu? Po podłączeniu pod Examiner mamy błędy na przemian: 1. Silnik wspomagania 2. Czujnik momentu obrotu wału 3. centralka EPS Te wszystkie rzeczy wymieniłem najpierw wymieniłem sam silnik , nic to nie dało pożniej...
witam punto mamiaków.znalazłem to forum i moze wy mi jakos pomożecie.mam problem z sondą lambda.podczas jazdy zapala mi sie marchewka a dokładnie wtedy gdy chce wychamowac auto poprez zwolnienie pedału gazu,wtody to zapala sie ta 'marchewa' a gdy wcisne sprzęgło to spadają obroty i nawet potrafi zgasnać samochód.Czy to jest wina sondy czy mam szukać...