pewnie felerne paliwo
Gdzie jest powiedziane, że zimny ma zapalić na gazie, poza tym nie wiadome co za instalacja. Przecież może być ta, co sie przełącza po zapaleniu na benzynie.
W jakim miejscu znajduje się przycisk odcinający paliwo we Fiacie Punto Evo 2017
Proszę sprawdzić świece (czy jest iskra) i przewody zapłonowe.
A jak zalewa ci kanał obejściowy to pewnie jest dziura w membranie od regulatora ciśnienia paliwa. O dokładnie to miałem uszkodzone i lało paliwem.
Ciśnienie robocze w układzie paliwowym, to 3,5 bar, więc nic dziwnego, że tryska paliwem Musisz wymienić plastikowy zatrzask w końcówce rurki
Skoro kolega godzi się na duże koszty to ja proponuję wstawić sekwencję - cały set od staga czyli R02 + W03 choć łatwiej jest wstawić barracudy a wyjdzie niewiele drożej. Zero strzałów, zero emulatorów AEBowych które nie wiadomo co robią, dobre spalanie przy braku spadku mocy na oby paliwach.
manometrem ale podejzewam ze go niemasz zrzuć węzyk powrotny i zobacz czy paliwo wraca do zbiornika
Pompa paliwowa w moim Punto wywalała paliwo przez jakąś tajemniczą nieszczelność w górnej części, kupiłem na szrocie używaną, założyłem i niestety to już nie ten sam samochód. Po odpaleniu kopcił okropnie ale to mu już przeszło, ale nadal chodzi jak sieczkarnia, dusi się przy dodawaniu gazu, ciężko wchodzi na obroty, niestabilne obroty na biegu jałowym...
Po pierwsze diagnoza komputerem co tam słychać.
To czemu śmierdzi ci paliwem z wydechu, jak wszystko masz w porządku?
No tak. Pracująca pompa się mniej zużywa niż niepracująca. Ciekawe po co ma nagrzewać bez potrzeby paliwo?
Podłożyłem butelkę paliwo leci
Sprawdz pompe paliwa mozliwe ze spalila sie jesli dlugo meczyles go na niskim poziomie. Kolega spalil w ten sposob pompe. Mial malo paliwa i jezdzil sobie na gazie wiec w sumie nie potrzebowal benzyny. Niestety pompa paliwa potrzebuje zeby miec cos do pompowania bo inaczej sie zatrze. Sprawdz czy paliwo dochodzi do cylindrow. Wykrec swiece, przyloz...
To raczej jest brak kompresji, a brak pracy jednego cylindra niewątpliwie podnosi spalanie (bo paliwo do niego idzie a nie ma z tego pożytku).
iskry raczej bo po długim piłowaniu czuc paliwem
Witam. Dostałem Fiata Punto ale jest problem z silnikiem. Auto miało problem z odpaleniem a teraz nie można go odpalić. Iskra na świecach jest, paliwo dostaje, kręci i nie odpali. Nawet nie da oznak życia. Żeby choć przez chwilkę chciał odpalić a tu nic. W czym może tkwić problem?
Ja bym tu zaczął od sprawdzenia kompresji na cylindrach oraz czy wtryskiwacze prawidłowo podają paliwo.
Wiem, wiem co to jest gaźnik lecz jak nazwiesz to w czym siedzi wtrysk? Podstawką wtrysku? No dobra... Przepustnica... ale darujmy sobie ten temat bo nie o to chodzi. Elektrozawór jest zaraz za pompką paliwa na przewodzie który prowadzi paliwo pod maskę. Przed elektrozaworem jest filtr paliwa. Nie wiem czy ktoś coś mącił w instalacji. Dodam jeszcze...
do sprawdzenia rozrusznik, pompa paliwa, rozrząd.
A masz paliwo?
Trzeba sprawdzić czy dociera paliwo.
blad, opis oznacza ze ECU nie radzi sobie z dawkowaniem paliwa b yc moze zle paliwo
Ściągnij plastikową osłonę z przepustnicy, druga osoba niech kręci rozrusznikiem a ty patrz czy wtryskiwacz w przepustnicy podaje paliwo - powinien ładnie rozpryskiwać paliwo.
Iskra będzie, sterownik wykrywa niesprawność cewki i wyłącza wtryskiwacze w cylindrach przez nią obsługiwanych celem ochrony katalizatora przed nie spalonym paliwem
Lecz piszę bo wiem i robiłem to. Obroty są potrzebne żeby DPF osiągnął właściwą temperaturę, na postoju pisałem dlaczego. Komputer się nie obraża o taką procedurę bo to nie wypalanie przez komputer. A olej - chodzi o to żeby nie schodzić z obrotów, bo spaliny trzymają temperaturę, a nie dodatkowe paliwo.
Rozepnij wyjście przy samej pompie i na dosłownie chwilkę włącz zapłon, zobacz czy paliwo się pojawi.
Jest paliwo na wtryskach?
To jest odpowietrzenie zbiornika, wydostaje się przez tą rurę powietrze do wlewu podczas tankowania. Teoretycznie nie powinno się lać stamtąd paliwo przy stanie 3/4
tajemnica poliszynela ciśnienie paliwa lub wtryskiwacz
P0130 Czujnik O2 - usterka P0141 Podgrzewacz czujnika - usterka P0170 Czujnik O2 - usterka dostrajania paliwa P1170 Dostrajanie mieszanki - dawka uboga Odepnij sondę, może zwarcie robi. Jeśli paliwo podaje, na świecach jest iskra to pozostaje rozrząd.
Czerwona to rzeczywiście praca na benzynie a zielona gaz. pozycja O powinna oznaczać wyłączenie gazu i przejście na paliwo.
Podczas ładowania akumulator był wyciągnięty,kontrolki świecą normalnie pompa podaje paliwo.
iskra jest,paliwo podaje
witam , to ze pompa chodzi jeszcze nic nie znaczy . sprawdz czy w ukladzie jest cisnienie paliwa
jak już coś to zrzuc powrotny i zobacz czy paliwo powraca?
Trzeba i tak zajrzeć co za błąd wyrzucił. Sprawdź poziom i konsystencję płynu chłodzącego oraz oleju. Niespalone paliwo ma charakterystyczny zapach - ale jak nie wiesz do końca co to (tym bardziej że były kłęby dymu) to nie przesądzajmy czy to paliwo.
Co może być przyczyna takie zachwowanie się auta? Albo problemy z zapłonem - jak zauważyłeś cewki, ale na początek przewody WN (o ile w tym aucie cewki nie są zintegrowane z fajkami). Druga możliwa przyczyna to problemy w układzie zasilania paliwem.
Masz w aucie alarm, lub imob. ?. Objawy podobne jak przy awarii imob., podmień kluczyk stacyjki na zapasowy. Sprawdź też pompę paliwa i prawidłowość założenia nowego rozrządu.
To szukaj skąd leci to paliwo. Z tłumika czasem nie czuć paliwa? Wygląda na to że silnik Ci się zalewa paliwem.
Czym diagnozujesz? Odłącz na próbę sondę. Zajrzyj do wtryskiwacza i regulatora ciśnienia paliwa (jest obok), czy nie podcieka tam paliwo.
W dobrym katalogu znajdziesz po numerze VIN. Marki Gates i Vaico produkują takie przewody, więc duże szanse że w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym go dostaniesz w rozsądnej cenie. Nie pakuj tam żadnych gumowych typowo do paliwa, bo się nie nadają do dużych ciśnień.
gdy nie będziesz mógł go zapalic to odkręc korek od zbiornika z paliwem jeżeli będzie duże podciśnienie i zapalisz po tym samochód to nie masz odpowietrzenia baku.
Ja bym nie szukał już w czujniku położenia wału czy innych które sterują też zapłonem skoro na lpg jest dobrze. Problem masz w układzie zasilania paliwem czyli albo wtryskiem albo pompą paliwa. Osobiście bym sprawdził wtyczki i połączenia przy wtryskach.
2. Nalej płynu chłodzącego do pełna (pod korek) do zbiorniczka wyrównującego. Uruchom silnik i trzymaj go na obrotach (około 2-3 tys.) J spróbuję tylko jedno małe ale ... jak utrzymać te 3 tys. obrotów, jak na zegarach mam tylko prędkościomierz i paliwo ?
A kompresja? Też jest potrzebna, bez niej te 3 rzeczy na nic się zdadzą :D Wypnij pod maską wężyk od paliwa włóż do jakiejś butelki i włącz zapłon. Tylko zabezpiecz odpowiednio by wężyk nie wypadł i nie zalał wszystkiego dookoła. Zobaczysz czy paliwo jest podawane na listwę wtryskową. Rozrząd kiedy był robiony? Normalnie kręci czy coś budzi zastrzeżenia?
Na obu paliwach takie samo zachowanie?
klejem paliwo odpornym.
Panowie ale tam jest prawie 45 litrowy zbiornik paliwa. To jego zużycie powyżej 15l/100km. Zobacz czy masz szczelne przewody paliwowe, a w szczególności filtr paliwa , który znajduje się na wahaczu, lubi korodować i przepuszczać paliwo.
To na gazie tylko czy na obu paliwach tak samo?
Wracam po baaaardzo długiej przewie. Nie znalazłem przyczyny braku kilku sekundowego napięcia na pompie paliwa tuż przed uruchomieniem silnika. Niestety muszę sobie radzić tak jak potrafię, czyli kręcić rozrusznikiem tak długo, aż pompa dobije właściwe ciśnienie w układzie zasilania paliwem. Pozdrawiam ;-)
Potwierdzam pompa paliwa !!!!!!
My o mapach, bo temat o mapach, P0170 to przekroczenie dolnej wartości granicznej adaptacji mapy paliwa.
Zerowe spalanie LPG, paliwo ciągnie jak smok.
Po pierwsze nie rób pomiarów miernikiem tylko sprawdzaj żarówką, taką od reflektora najlepiej. Zobacz czego faktycznie brakuje na wtyczce od pompy.
Wymieniłeś świece , ale to nie znaczy że iskrę masz, a co z układem code , to jakby coś po jego stronie , spróbuj drugim kluczem uruchomić. Aha nie odpowiedziałeś co z paliwem ?
Witam Wszystkich, kupiłem niedawno Punciaka I z 99r, z immo, świeciła się w nim kontrolka CODE czyli od immo. Po włożeniu i przekręceniu kluczyka immo gaśnie (czy tak ma być, czy kontrolka ma się nadal świecić po wyjęciu kluczyka?), samochodu nie dało się uruchomić (inna sprawa że stał pare miesięcy). Po włączeniu zapłonu nie słyszałem pompy paliwa,...
Wymien gaźnik pomoże hehe paliwo dochodzi do gaźnika
A czym może być spowodowane falowanie obrotów silnika ? https://www.youtube.com/watch?v=YIyxuA67... Filmik bardzo słabej jakości i bardzo cichy, ale słychać falowanie i ustabilizowanie. Na zimnym silniku obroty są podniesione i również falują. Gdy się przejedzie kilka kilometrów i po zatrzymaniu pofalują i się stabilizują na niskie...
Do sprawdzenia: - pompa paliwa, - regulator ciśnienia paliwa, - wtryskiwacze.
Zdemontuj osłonę na przepustnicy i zobacz czy podczas próby odpalenia wtryskiwacz podaje paliwo. Czy jest iskra?
w sobote sprawdze, ale odpinalem wezyk od filtra (ten co idzie na pompe cr) to po przekreceniu kluczyka lecialo dosc mocno paliwo z filtra...
Możliwości są dwie albo siadła pompa paliwowa często przypadłość FIATA, albo problem z emulatorem wtrysków nie podaje sygnału przy przełęczeniu na benzynę na wtryski.
Maiałem już kiedyś podobny przypadek. Winny był przełącznik od gazu. Podawał gaz i paliwo w jednym czasie.
Co 70-80 tysięcy kilometrów, tak jest zalecane.
od spodu filtra masz plastikowy koreczek odkręć i spuść
Sprawdź złącza czujników na listwie paliwa.
Piszesz , że odcina paliwo na wtryskach , tz. odcina - brak impulsów /czas wtrysku/ , czy brak paliwa - ciśnienie?
Niestety powodów może być 1000. Paliwo się nie cofa po nocy ?
Jeśli ci przerywa tak jak piszesz że co chwila ma zachciewajke i nie ciągnie- to coś z paliwem.
Jeśli ktos jest chętny to podeśle schemat i kod do 89C4051 zrobionego przezemnie komputerka . Co prawda mierzy tylko droge , zużyte paliwo oraz
Yhym. Super dzięki za info. A mógł byś mi powiedzieć o jakie najważniejsze rzeczy spytać przez telefon żeby nie być już potem zdziwionym i zmarnować ponad 200zł na paliwo. Wielkie dzięki
Syk to znaczy zasysanie powietrza z atmosfery czy wypływ powietrza ze zbiornika? Nadciśnienie w zbiorniku to normalna rzecz. Pracowałem w serwisie Fiata i raz (a był to pierwszy raz i jedyny) zapomniałem otworzyć wlew paliwa w Punto przed wymianą filtra paliwa pomimo przypomnień kumpli. Skończyło sie na tym, że sporo paliwa po odłączeniu filtra wypłynęło...
A paliwo chociaż jest z w zbiorniku ? Co do tej pory sprawdziłeś ? Pompka pompuje te paliwo na 100% ? Iskra jest ?
Z paliwem poradzisz sobie za 4zł. Zaworek zwrotny od np. Punto wpiąć w przewód zasilania paliwem przed filtrem i z głowy. Tak na odległość ciężko jest stwierdzić co jest nie tak. Trzeba kolejno wyjmować bebechy i sprawdzać. Może sama cewka pada i nie daje np. chwilowo zasilania, może zasilanie cewki a nie cewka. Miernik, książka typu sam naprawiam i...
ECU, a konkretnie układ kontroli prądu uzwojenia pierwotnego jednej z cewek. Sterownik "myśli", że cewka jest uszkodzona (co jest nieprawdą, bo iskra jest normalnie) i wyłącza kluczowanie wtryskiwaczy w cylindrach przez nią obsługiwanych w celu ochrony katalizatora przed nie spalonym paliwem
Jest tak jak mówisz, tylko mój silnik pracuje cały czes nierówno, oleju nie bierze. Może, to któryś z wtrysków leje za dużo paliwa, tak mi sie wydaje, że czuć niespalonym paliwem.
jeśli chodzi o filtro to nic nie robilem teraz bo czasu nie mam, a moze byc tak ze jest za słabe ciśnienie przez częściowo zapchany filtr? paliwo dochodzi do listwy wtrskowej ale nie daje na wtryski..
wyglada na to ze zatankowałes chszczone paliwo-woda. układ zasilania trzeba przeczyscić!
Witam Mam problem z Punto 1,2 96r. Po odłączeniu akumulatora autko przestało palić. Kontrolka immo i diagnostyki gaśnie, paliwo dochodzi, iskra jest. Doszedłem że nie otwierają się wtryskiwacze (brak impulsu) Może to zbieg okoliczności, ale przestały też działać wycieraczki Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w komorze silnika i pod schowkiem Co jest...
cały czas leje paliwo Skąd leje to paliwo ? wtryskiwacz otwarty, czy przez membranę regulatora ciśnienia ?
proszę http://obrazki.elektroda.net/93_12574282...
Nieprzeczę, że ją słychać ( to jest, skutek uboczny), ale to nie jest żaden dowód, że ona nie pracuje. Sprawdzaliśmy to w kilku, także z podniesionym siedzeniem - wg nas nie ma szans, żeby paliwo podawane było i jednak z przystawienia do niej ucha po podniesieniu siedzenia powinno być coś słychać. I nic nie słychać :(
Kolego musisz sprawdzić czy jest podawane paliwo i czy jest iskra. Aby sprawdzić czy jest podawane paliwo ,wystarczy sciągnąć z obudowy-korpusu przepustnicy filtr powietrza i podczas krecenia rozrusznikiem zobaczyć czy jest rozpylane paliwo przez wtryskiwacz ,znajdujący się w wewnątrz korpusu a umiejscowiony nad przepustnicą. Pozdrawiam Twoje Punto...
Witaj jak jest pełno paliwa to oporność jest w granicach 10 ,30 ,om
Wygląda na problem z paliwem skoro na sprayu odpala.
Pod tylną kanapą, w zbiorniku paliwa.
Sprawdź czy świece grzeją, czy paliwo nie wraca. Spróbuj na samostarcie
A może uszczelka pod głowicą poleciała i nie jest zalany paliwem tylko płynem z chłodnicy ?
Witam zerwał mi się pasek w puncie I 1.1 od walu który napędza alternator samochód mi zgasł a po wymianie paska na nowy nie chce odpalić ! Iskra jest paliwo z pompy tez
Tutaj uszkodzenie pompy na wstępie wykluczam bo takiej pompy uszkodzić się nie da - no chyba że to nie oryginalna pompa tylko jakiś zamiennik. Trzeba sprawdzić filtr paliwa, wężyki, wtryski, rozrząd, sterownik pompy, świece oraz regulator napięcia. Możliwości jest mnustwo - warto też wyczyścić bak i zalać dobrym paliwem.
Ewidentnie paliwko się cofa. Raz jeszcze przejrzeć na spokojnie układ zasilania. Ja we wszystkich swoich dieslach zawsze wkładam zaworek zwrotny np. od Punto czy Sieny na przewód doprowadzający paliwo. Przy próbie odpalenia gdy auto już Ci zgaśnie - masz paliwo na wtryskach? Sprawdzałeś czy się nie cofa?
Moja żona zrobiła przypadkowo taką mieszankę na stacji paliw. Punto 1.2 dymiło jak parowóz, na zimnym silniku falowanie, brak mocy i straszny smród. Czyszczenie zbiornika paliwa, wymiana filtra, świeże paliwo i 1h jazdy w trasie na wysokich obrotach, żeby "odtłuścić katalizator i resztę wydechu...
To mi właśnie powiedział mechanik,gdy wymieniał pompę CR we fiacie punto-nie stosować paliw premium,a jeśli juz,to rzadko.Tak,też robię-nie stosuję wcale.
, jedynie w pamięci ECU jest błąd o kodzie P000007. Nie wiem od czego jest to błąd. Kod usterki P0007 Lokalizacja usterki P0007 – Obwód sterowania „A” zaworu odcinającego paliwo wysoki Prawdopodobne przyczyny Wadliwy solenoid odcinający paliwo Uszkodzony przekaźnik elektromagnetyczny odcinający paliwo Problem w obwodzie elektrozaworu odcinającego paliwo...
Witam a plywak w zbiorniku paliwa sprawdzales.
stawiam na pompę - w dieslu jak pompa daje paliwo to silnik pali (zakładam że akumlator, rozrusznik, komputer sterujacy wtryskiem sa ok i wał korbowy z tłokami sie obraca) - raczej trudno jest go zepsuc w normalnej eksploatacji choc utalentowani się zdarzaja - w niektórych autach np w punto jest układ odcinajacy paliwo w przypadku zderzenia (puntoII...
Sam rozwiązałem problem. Usterką był uszczelniacz na wtrysku przez który silnik dostawał dodatkowe paliwo i miał ciągle wysokie obroty. Pozdrawiam
Na czujniku od punto nie odpalała ale próbowała tylko blokowało silnik jakby iskra była nie w tym momencie. Ale na tym czujniku z punto iskra była i wtryski podawały paliwo. Ogólnie pompa pracuje i na tych nowych czujnikach tylko wtryski nie. Może być możliwe że dwa nowe czujniki są uszkodzone ?
Brak zapłony w takim przypadku może oznaczać problem po stronie ecu-dis No sądząc po objawach to mi raczej na to nie wygląda. Przyczyn tego może być parę. Nie tylko układ WN jest za takie objawy odpowiedzialny. Zasilanie również ( mam tutaj na myśli paliwo i powietrze ). pzdr.
paliwo pompa punto paliwo pompy punto pompa paliwo punto
stukanie silniku klima schemat świateł motorower transformator buderus
parametry hulajnoga radio quansheng
Budowa radia UKF z wzmacniaczem UL1496 krok po kroku Niedziałający klawisz zatwierdzający Mastercook MFM 570