Tak komputer- Tester Diagnostyczny w serwisie Fiata. Niczego nie wymieniaj najpierw wykasuj błędy i parametry samodopasowawcze.
Podejrzyj parametry rzeczywiste w chwili występowania usterki.
Może wtryskiwacz, podłącz gdzieś i zobacz w parametry.
Zrób diagnostykę z podglądem parametrów.
Zrób porządną diagnostykę, pali się check to są błędy a po drugie to błędy to nie wszystko, są jeszcze parametry rzeczywiste.
Cieszę się, że mogłem pomóc i wszystko działa jak należy :) Teraz tylko wszystko ładnie podłącz, pobaw się regulacją parametrów dsp i ciesz się fajnym dźwiękiem :)
A skąd wiesz że to wina krokowca?Może ciągnie lewe powietrze a może co innego? Jakaś diagnostyka? Błędy parametry?
Aha zapomniałem dodać że przy starcie silnika mryga mi przez jakieś 30 sek kontrolka świec żarowych (spirala). Czyli są błędy w sterowniku silnika, tylko nie masz ich czym odczytać... zgasić ten silnik mogą nieprawidłowe sygnały z 3 czujników: położenia wału, położenia wałka i ciśnienia na listwie. Nie myl "odczytania błędów" z diagnostyką komputerową...
O ile te odczyty można traktować miarodajnie to adaptacja jest tragiczna. Tylko co to jest BANK3 w tym Punto?:D Czym to czytane?
już to robiłem i wskazania sie pokrywaja
Scalak to NE555! Pozdrowionka!!
Jaki jest ten błąd i parametry wystąpienia?
Ta usterka wcale nie oznacza uszkodzenia MAP-a.Trzeba spojrzec w parametry.
Tryb CITY wyłącz,podłącz kompa popatrz w parametry.
Wypadanie zapłonu na wolnych tak to wygląda. Nie wiemy jak jest na wyższych i pod obciążeniem. Ale jak niby ma moc? Może lewizna w dolocie,może kable może świece a może luzy zaworowe. Zacznij 0od czegoś . Od ciśnienia sprężania ,odczytu parametrów,sprawdzeniu luzów świec?
Tak, to ten czujnik w głowicy, z jednym stykiem. Będzie pasował czujnik z Poloneza albo z Punto I (w wersji ze wskaźnikiem), a może i z Alfy. Czy będzie współgrał ze wskaźnikiem - trzeba zobaczyć jakie parametry miał oryginalny czujnik od tych wskaźników.
czyli interesuje cię ostatnie. trzeba zrobić cofnięcie parametrów wyuczonych.
Powinieneś zacząć od podłączenia komputera i podglądu parametrów i może by się okazało że masz uszkodzony np. czujnik temperatury . O nim nic nie pisałeś .
Komputer mają ale stwierdzili, że aby zmierzyć ten czujnik to musi być taki silny mróz jaki unieruchamia samochód bo bywa tak,że kiedy jest około ''0" to czujnik może pokazywać dobrze ale właśnie przy dużych minusach może przekłąmywać, Twierdzą, że kiedy samochód działa nie ma co mierzyć w dodatniej temperaturze tych parametrów.
Czym diagnozowane i przydałby się log parametrów z próby rozruchu, zwłaszcza temperatura silnika, dawka wtrysku, przepływ powietrza, ciśnienie paliwa i napięcie instalacji.
Do odczytania parametrów silnika wystarczy darmowa wersja Multiecuscan. Interfejs to już za 40 zł na znanym portalu dostaniesz. Pewnie więcej by wzięli za samo podpięcie.
nie wiem jak w jest puncie I z otworem i ET - ale na pewno rozstaw 4x98. W punto II również 4x98 (jak to w fiatach), otwór centrujący 58,1, a odsadzenie ET w granicach 30-45. Na takich parametrach felg punto II opuszczało fabryki
Reset parametrów samonastawczych
koledzy zawiozłem pompę do regeneracji i mam nadzieję, że to rozwiąże problem ze skrzynią, ale mam pytanie o jakich parametrach olej trzeba wlać do skrzyni po wylaniu starego?
Przycisnąć przycisk benzyna/gaz - włączyć zapłon - trzymać około 10-15s - zwolnić przycisk - odpalić samochód na lpg
Chodzi o to, że tanie mięso to psy jedzą.
pulsacyjnie dodawać gazu Dobre. A tak na poważnie to sprawdź parametry a nie błędy.
Bez programu nic nie odczytasz, a nie znam programu do FIATa który współpracowałby z takim kablem. Możesz spróbować mojego programu - http://sourceforge.net/projects/iaw-scan... ale nie jest on ukończony, działa tylko odczyt parametrów i błędów (ale nie ma aktywnej diagnostyki, w tym kasowania błędów).
jak wypadnie na TPS to do wymiany. niektore daja sie rozebrac ale to malo co pomaga. tu masz jego parametry: napięcie zasilania: 5 V napięcie wyjściowe: 0 - 5 V opór: 1,000 - 2,100 omów (pomiędzy + i -) i wykres
Więc wymień te głośniki przednie. Oporność ma być zgodna z danymi radia, a moc... No cóż; większość głośników samochodowych ma bardzo zawyżone parametry - więc nie przejmuj się za bardzo czy nowe będą 100W czy 200 - w realu nie będzie więcej niż połowa tej mocy. Zresztą podobnie i wzmacniacze w radioodbiornikach samochodowych - bardzo często moc wyjściowa...
A co pokazuje komputer ? Jakie ciśnienie na listwie ? Jakieś błędy ? Parametry na żywo ok ?
Panowie nie jestem z pierwszej lapanki jesli chodzi o mechanike. Od 0.97 do 1.03 jak można spytac ,co to za parametr?
No to wystarczy patrzeć na korekty krótkoterminowe i długoterminowe w parametrach i tyle. Albo na czas wtrysku.
Zobacz w parametrach co widzi A czego nie
Obawiam się, że przy klimie manualnej nie uda się podejrzeć tego parametru.
druga sonda jest do kontroli stanu techniczego katalizatora i oscyluje w granicach 0.1-0.2 v w parametrach live
Nie skąpię. Po prostu nie znam jego parametrów. Od Fiata Punto. Ale kupiłem pierwszy lepszy. Oryginalnie, w aucie jego prędkość reguluje rezystor dmuchawy (szeregowy). Napięcie pracy 12V, zmierzony prąd około 8A. R
Witam kolegów Podłącze się do tematu, Grande Punto 2008r. Mam identyczny problem jak kolega osliczka.Kolego zrobiłem prawie wszystko tak samo tylko na parametrach CDIf2 jest lekkie przesunięcie i interesuje mnie jak zrobiłeś ten miernik aby te dwa potencjometry zgrać. Proszę o pomoc . Pozdrawiam.
załączam log z odczytu parametrów silnika, dziwne są okresowe "0".
MAP przy wyłączonym silniku ma podawać ciśnienie atmosferyczne, na zagrzanym silniku i wolnych obrotach, poniżej 400 (350-370hPa). Pętla zamknięta sygnalizuje czy ECU uwzględnia sygnał z sondy lambda. Korekta sondy lambda to korekta (mnożnik) czasu wtrysku ustalony w oparciu o odczyt sondy lambda, powinien być możliwie bliski wartości 1 i pokrywać się...
Może czujniki nie takie. Rozrząd był sprawdzony? Może przeskoczył, jak jest założony nowy oryginalny czujnik to jest kluczowanie wtrysków? Czy pojawia się iskra? Nie rozumiem po co zakładać czujnik od punto, może mieć inne parametry.
Problem rozwiązany. Kupiłem kabel diagnostyczny i pokazało błąd świateł pozycyjnych. Tym razem nie sprawdzałem tylko kolejno wymieniałem. Winną okazała się żarówka z tylnej lewej lampy (świecąca, o prawidłowych parametrach 10W).
Witam Czy udało sie Panu rozwiazac problem ??? Zainteresował mnie wątek z parametrami wtryskiwaczy Gdzie można znalesc informacje o wzorcowych parametrach wtryskiwaczy , cisnieiu w listwie itp . Mam program fiat ecu scan tylko brakuje mi informacji jakie powinny byc prawidłowe parametry Pozdrawiam
komputer ma pamięć ale zawsze po rozłączeniu akumulatora musi zaprogramować sobie nowe parametry silnika!! mówimy o gazie!!
Mógł byś wstawić screena z parametrów? A ciśnienie na tłokach jakie???
Gdyby był bezpiecznik to byś się nie skomunikował z poduszkami. Chodzi to o słaby akumulator. Wszystkie błędy są przejściowe więc powinny dać się skasować. Co widać w parametrach? Błąd 01 da się naprawić/usunąć. Fakt kontrolka zapaliła się w ubiegłą zimę kiedy był problem z akku. Wymieniłem na nowy ale już nie zgasła. Dopiero teraz chcę się za to zabrać....
Co jeszcze może powodować ten problem. Chciałbyś usłyszeć, że to jakiś "kabelek" nie styka...? Sam sprawdź ciśnie pompy paliwa ciśnienie sprężania (może nawet na zimno), parametry czujnika temperatury....
Cześć, od czasu do czasu zapala się kontrolka oleju czasem mruga a czasem się pali zawsze gdy obroty spadną poniżej 0.8tys powyżej 0.9tys nie pali się, czy to pompa oleju czy tylko czujnik szwankuje?? Czy czujnik w punto jest taki .... PARAMETRY CZUJNIKA: ROZMIAR KLUCZA 21 MM GWINT M 14 x 1.5 CIŚNIENIE 0.30 BARA ILOŚĆ STYKÓW 1 http://obrazki.elektroda.net/20_12868949...
Katalizator drożny Mowa o filtrze cząstek stałych chyba? Napewno dobrze parametry sprawdzałeś?
W parametrach sterownik widzi wciskanie przycisku Po wysterowaniu z funkcji sterownika klapa się otwiera W teorii jest wszystko ok. Chyba że mikrowłącznik jest 3 pinowy i wymagane jest przez bcm przełaczenie sygnału między pinami.
Może czujnik daje złe parametry na kompa i go zalewa.
Oo.. A w taki razie znacie parametry tego bezpiecznika?
witam o proszę o wyrozumienie posiadam fiata punto 1 rok 99 podczas wymiany amortyzatora niechcący poruszyłem czujnikiem abs koło lewe i po przekręceniu stacyjki kontrolka abs nie gaśnie nie wiem dlaczego, czujnik nie jest uszkodzony jest cały jak można to zresetować może wyświetlił się błąd ,moje pytanie jak można sprawdzić czujnik może miernikiem...
Awaria pompy czy wtrysków objawia się ciężkim odpalaniem silnika. Raczej nie Bedzie to pompa. Trzeba jechać podpiąć auto do urządzenia diagnostycznego, jak nie błędy, to na pewno parametry wskażą problem.
Nie wiem czy to może pomóc ale zrobił bym zerowanie parametrów , możliwe poprzez Examiner
Wykręć to co masz a kup taki jak powinien być bardzo duże prawdopodobieństwo że nie zadziała ci to tak, czasem czujniki są identyczne a różnią się parametrami i nie pokazuje temperatury.
https://as-pl.com/c/kola_pasowe_do_alter... tu sobie dopasuj , parametry OD , ID , G masz z boku.
Panie autoas....Krotko i na temat-Wymiana czujnika?Dziwne tylko to ze program diagnostyczny pokazuje bardzo zblizone parametry obracania sie koł?J.
Po mnie chyba widac ze mam warsztat,ale po niektorych nie. Temat jest prosty i zapodaje pytanie.Jakie statusy sa w parametrach bo napewno cos widać.
Jedyne rzeczy,które tam padały to przekaźniki i właśnie czujnik kąta. W parametrach powinno być widać czy czujnik działa prawidłowo.
Może nie konretnie o tym mowa w tym temacie ale zapytam Jaki akumulator najlepiej wybrac do samochodu fiat punto 1.2 75KM ?? Chodzi mi tu o jego parametry?? Nie mam zielonego pojęcia co znaczą te Ah? Z góry dziękuje :)
Map sensor to pierwsze co wyeliminowałem. Parametry ok błędów brak i najgorsze że pomysłów także.
Sprawdzane na 2 komputerach diagnostycznych zero błędów a parametry czujników w blokach pomiarowych wtedy są ok?
Znaczy Punto I 1.2 z sterownikiem iaw49f.d1 on był stosowany od 98 do 99 a w tych programach które podałeś "multi ecu scan " czy fiat ecu scan" jest tylko obsługa sterownika bravo/brava iaw 49f (1.6) Próbowałem łączy się ale kompatybilność zerowa, program podaję złe parametry itd
W p1 regulator ciśnienia paliwa jest przy listwie, a w seicento znajduje się w baku przy pompie i jak na mój rozum powinno to działać bez żadnych problemów. Dobrze myślę? Listwa, to tylko zasobnik - ma magazynować zasób paliwa, pod stałym ciśnieniem - pozostaje kwestia regulatora. Ciśnienie ma być stałe , względem ciśnienia bezwzględnego, czyli w kolektorze...
I masz odpowiedź - zrób test nie na jałowym ale podczas jazdy - EGO zaczyna regulować po uzyskaniu nominalnych parametrów wcześniej nie ma to sensu - jeśli silnik nagrzewa się długo to może to wskazywać na problem z układem chłodzenia (termostat?).
Ja powiem tak - najtańszy o wymaganych parametrach, choćby z marketu i tak wytrzyma góra 4 lata...
A może zalewa go gazem? Sprawdź w programie parametr "zagęszczenie czynników palnych w komorze wirowej"
Zamknięta może nie będzie lepsza (choć parametr Qts na to wskazuje), ale prostrza do wykonania. Żeby sprawdzić czy głośnik lepiej będzie pracował w B-R, to trzeba by wpisać parametry głośnika do jakiegoś programu symulacyjnego. Problem w tym, że nie ma pewności co do danych podanych dla tego głośnka, a więc symulacja i tak nie da pełnej odpowiedzi....
Między 1.0 a 1.2 bar, ale te twoje pseudo-wtryski (domyślam się, że najtańsze - czerwone) utrzymują jako takie parametry przez 15 tys. km...
Podłączyć się pod komputer i zobaczyć parametry, czy zapłony wypadają, zmierzyć ciśnienie pompy paliwa.
Jeśli byłby to czujnik to wyszłoby to na komputerze mam racje? Raczej tak, byłby błąd, a jeśli nie to w parametrach można sprawdzić czy sterownik "widzi" obroty podczas kręcenia rozrusznikiem.
potrzebny Ci będzie programator do zmian parametrów w challenger ST800
Jeżeli parametry wychodzą ci poza zakres to napewno nie jest sprawna
Jaka instalacja LPG? Wygląda na zapieczony wtrysk benzyny i/lub źle skalibrowane mapy korekcyjne LPG, co rozregulowało adaptacje wtrysku benzyny. Nie wiem czym go diagnozujesz, ale FES dla tego sterownika ma reset parametrów samo-adaptacyjnych.
Błędu nie pokaże o ile potencjometr nie dostanie przerwy, ale logując parametr kąt otwarcia przepustnicy i wciskając a następnie zwalniając pedał przyspieszenia, na wykresie powinna być widoczna nieprawidłowość. Warto też obserwować parametr "przepustnica w skrajnej pozycji".
Niestety, zmiana tego parametru nie przyniosła poprawy. Prosiłbym o dalsze wskazówki.
Witam Punto II 1.2 8v 44kw Był u mechanika nic nie wskórał, stał ponad rok na podwórku. Teraz po uprzejmości sąsiedzkiej ja próbuję go wskrzesić. Objawy: Kręci nie odpala: błąd czujnika położenia wału - wymieniony: Podczas próby kręcenia zimny, jakby chciał odpalić, a nie mógł, po dodaniu gazu zapala. Nagrzewa się gdy trzymam obroty powyżej 1000, obroty...
Sprawdź parametry czujnika kata, skrętu lub przekaźniki i ich samo lutowanie w silniku.
Na trasie (90-120km/h) mam 4,5-4,8l/100km (ale licznikowe 90km/h po równej drodze to wskazania chwilowego spalania na poziomie 3,5-3,8l/100km). Próbowałeś wykasować parametry samo-adaptacyjne (kalibracje) sterownika?
Tak, ale ile w tym czasie podrożały ceny mediów energetycznych? Patrzę sobie na alledrogo na akumulatory do Fiata Punto, bo taki mam. Akumulatory o podanych parametrach: (i zbliżonych) 44Ah 350A 12V, 42ah 390a można kupić za góra 120-150 zł plus ewentualnie wysyłka, więc 7 lat temu kosztowały 60/70 zł?
Niby normalnie jedzie tylko świeci się kontrolka silnika Jak świeci się Check Engine to nigdy nie jest normalnie. Jak ktoś tu napisał przepływ spalin układu wydechowego ma falowy charakter i jest odpowiednio strojony dla całego układu. Pozbycie się kata i wspawki rurek to kowalstwo nie mechanika. BTW nowy kat uniwersalny o odpowiednich parametrach...
Witam, Fiat Punto ZFA 188 1.9 jtd 54kW 2000r z klimą manualną. Po włączeniu zapłonu sterownik silnika załącza obydwa wentylatory na 1 biegu. W parametrach widzę prawidłową temperaturę silnika np 46 stopni i zezwolenie na uruchomienie 1 biegu wentylatora. Co to może być ?
Inną sprawą jest niewielki margines bezpieczeństwa tego produktu który tak naprawdę powinien mieć oznaczenie 400 kg. Parametry chińczyka mało znanej firmy lepiej dzielić przez dwa, niezależnie czy to zgrzewarka impulsowa czy podnośnik. Ten nadaje się do Fiata Punto.
Potrzebowałbym czegoś o podobnych parametrach jak to: [url=http://www.gitmarket.eu/intelight/p... tylko jak najtańszym kosztem. Co możecie polecić?
Rozrząd prawidłowo wymienia się co 60tys km lub 5lat. Jeżeli któryś z tych parametrów został osiągnięty, to wymieniaj. Uprzedz mechanika żeby zwrócił uwage na poprawne ustawienie, bo o rutyne w tak prostym silniku nie trudno. P0420 to błąd, który mówi nam o niskiej sprawności katalizatora. Obawiam się, że jeżeli było tak jeżdzone pare lat, to katalizator...
Ok nie zakładałem go bo balem sie ze auto mi sie spali ;)hi hi ale założę zobaczę ile pochodzi i czy przestanie wystarczy wymienić ten rezystorek od góry? jak ktoś by znaj jego parametry to poproszę.
Najprościej podłączyć tester i w parametrach obserwować temp.Jak i na zimnym tak i podczas rozgrzewania silnika.
Witam serdecznie Odebrałem auto od mechanika po wymianie czujnika położenia wału. Po przejechaniu 100 km zaczęły się problemy, znów nie mogłem go uruchomić. Okazało się, że tylko auto mogę odpalić i jeździć na gazie. Cały czas świeci (i tylko) czerwona kontrolka od wtrysku. Jak przełączę na paliwo, auto od razu gaśnie. Bardzo proszę o pomoc bo nie wiem...
Podłączę się do tematu. Mam podobne objawy - brak biegów I-III (Punto 1.9JTD + klima) Nie wiem jeszcze co padło, ale wolę być przygotowany na ewentualną naprawę. Mam pytanie o elementy: 1. O jakich parametrach zabezpieczenie termiczne prąd/temperatura? 2. Jakie rezystory (opór, moc) gdyby przyszło do ich zastąpienia? Będę wdzięczny za każdą informację
hmm mi ktos ostatnio podeslal parametry z SW (podobno tez autentyk) :) i byly one takie:
Rozchodzi się o to, czy przepustnica otwiera się do końca. Należy się czymś podłączyć, co pokaże taki parametr ze sterownika silnika, a mile widziane będzie sprawdzenie jeszcze paru innych.
Oleje gm to bardzo słabe oleje, a ich syntetyk ma tyle wspólnego z syntezą, co kolej z drogami leśnymi. To tanie oleje mineralne-wszystkie i bardzo szybko tracą parametry. Na nich wszystkie silniki "klepią", obojętnie jakiej lepkości.
Obciażenie silnika: 15,75 Kg/h Oczekiwane ciśnienie powietrza: 1017 mBar Wytłumacz mi te dwa parametry, bo mi nic mądrego do głowy nie przychodzi.
Witam Janku dziekuje za odpowiedz , jak tylko znajde chwilke wolnego czasu to podlutuje podkowke i sprwdze na swojej corsie jak odczytuje parametry po zmianie opornosci . Punto 2 ma zlacze do podpiecia obd2 -16 pinowe , jak to sie ma z podpieciem lini K i L ( czy podpina sie tylko tylko K? ),bo pozostale piny to 16 zasilanie + ,4,5 pin masa. Pozdrawiam...
Jeszcze najlepiej zmierzyć rezystancję wewnętrzną danego akumulatora. Ja jak kupuję w hurtowni Centry to zawsze wybieram taki o najmniejszej rezystancji. Kupuję tam głównie duże akumulatory do ciągników i maszyn, ale nigdy jeszcze mnie nie zawiodły, a rekordzista w moim ciągniku działa 16 lat i nadal trzyma parametry.
Błędy w ABS, wspomaganiu odczytane? Ktoś podglądał parametry w silniku czy tylko kasowanie błędów i to nie naprawiło auta?
podaj przynajmniej jakies podstawowe parametry np; kąt przepustnicy , temp. silnika .na zimnym silniku i na nagrzanym .
Zajmij się MAP-sensorem. Dodatkowo sprawdź jak widzi przepustnicę. Te sensory made by Marelli sa bardzo awaryjne. 'Podchodzi z byle fiata punto,cinquecento. Jeżeli masz mozliwośc odczytu parametrów,to o ile pamiętam jako podciśnienie powinno być wskazanie (na wolnych) około 260mm/Hg,jak silnik stoi,lub po gwłtownym dodaniu gazu około 740-760 mm/Hg
Silnik powinien być rozgrzany, trzeba zwiększyć obroty do średnich (3000 - 3500), wcisnąć przycisk nauka i poczekać aż przestanie migać lampka. Naturalnie wcześniej trzeba ustawić typ sondy (w twoim przypadku 0-1V i inne parametry
punto schemat punto parametr czwórnik tokarek parametr
astra tunel środkowy revox tuner hasło biosie laptop toshiba
hewalex sterownik hewalex sterownik
Napęd bramy Somfy Dexxo - przyczyny spalenia podczas ustawiania Demontaż skrzyni biegów F13 w Opel Astra H - krok po kroku