Za mocno napięty pasek niestety. Słychać pompę. Tam szły dwa rodzaje, założyłeś poprawną??
Przepłukać dobrze układ chłodzenia,potem zalać płynem,nie wodą. Chłodnice w większości aut są z aluminium,nie rdzewieją. Jeśli coś rdzewieje to pompa wody,może jakieś rurki.
Termostat, pompa wody, zapowietrzony układ. Spróbuj od odpowietrzenia.
czy długo jeszcze pojeżdże tak jak jest teraz Lepiej to uszczelnic,bo możesz zgubic cały płyn nie zauważając i silnikowi się dostanie,powodem może byc skorodowana rurka i dzisiaj tylko sączy ,a za chwilę może wycieknąc cały płyn.
Mechanik stwierdził że prawdopodobnie na 80% rozleciała się pompa wody wirnik pompy.
Witam Mam cieknącą pompę wody w Fiat Punto (176)75 z 1995r. Mam problem którą pompę wybrać. Na Allegro zamienników produkujących pompy jest sporo. Teraz zasadnicze pytanie jakiej firmy pompę kupić. Przykładowe firmy: Kraft, Maxis, Dolz, Hepu czy najlepiej oryginalną Magnetti Marelli? Czy są jakieś różnice w wydajności tych pomp l/min? trwałość simeringa...
eśli pompa wody, to tym samym wymiana całego rozrządu, jak się domyślam. Na szczęście w Puncie to się powinno zamknąć w kilkuset PLN.
pompa wody
Co za pierdy, wymieniaj pompę nic nie zaklejaj
ogrzewanie raczej grzeje - na razie nie mam jak sprawdzić bo termostat muszę uzupełnić o króciec ... - oprócz tego wina może być po stronie tylko pompy wody ?
Pompa wody do wymiany!!!!
Może być problem z płaszczyzną bloku, ale to rzadkość. Może źle zrobiona głowica, może błędnie poskładane... Może problem z pompą wody, albo nawet z parownikiem. I nie spaliny a LPG w płynie ci robi fontannę.
Nie wiem jakie masz zdolności manualne ale ogólnie nie jest to takie proste jak np w punto 1.2 ze względu na to iż pompa wody jest przykręcana od strony grodzi a podejście jest dość marne.
Zależy co rozumiesz przez "porządny sprzęt", bo to bardzo subiektywne pojęcie. W tym budżecie rozejrzyj się za Fiatem Punto I, silniki dobrze znoszą gaz i atechnicznych właścicieli, a naprawy nie zrujnują. Oczywiście, naprawy będą, po zakupie wymiana rozrządu, filtrów i płynów to niezbędne minimum, ale rozrząd do silników FIRE (benzynowe montowane w...
Upośledzony przepływ płynu przez nagrzewnicę - zakamieniona albo zatkana jakimś uszczelniaczem nagrzewnica, ew. za mało wydajna pompa wody.
A w alternatorze dioda raczej nie ma jak piszczeć, jeżeli już to łożyska, ale to trzeba dokłądnie osłuchać. A z piszczących rzeczy może być jeszcze pompa wody.
mam pytanie jezdze fiat punto 1.1 i co ok 500-600km musze dolewac ok 0.5l plunu do chlodzenia... za kazda wskazowke dziekuje i pozdrawiam.. wymieniana byla pompa wody termostat uszczelka
A zauważyłem że mi ucieka płyn chłodzący na cieknie po kropęlce w okolicy pompy wody.. Czy trzeba wymienić pompę czy można to jakoś uszczelnić?
Czy w chwili wywalania wody (zalany jest płynem?) na chodzącym silniku chłodnica była gorąca? jeżeli tak to czy pracował wentylator ? --jeżeli nie to sprawdzić bezpiecznik i czujnik od wentylatora i sam wentylator ---jeżeli chłodnica była zimna to do sprawdzenia termostat lub czy nie zamulona sama chłodnica (pompa wody z dobrym kierunkiem łopatek wirnika?)---na...
brak ogrzewania w punto ii 1.6 90 km fiat punto 1.6 90 km temperatura na wskazniku rosnie a chłodnica zimna co moze być przyczyna tej usterki . pompa wody jest dobra -bo sprawdzalem , termostat nowy założony
wymontuj pompe paliwa i zajzyj do baku , czy nie ma wody .pompa jest npod siedzeniem z tulu
Na rolkach i pompie wody jest rok produkcji wybity , zobacz na to.
radze sprawdzić czujik indukcyjny ten na kole pasowym czasami robi zwarcie wewnątrz przewodu na wysokości pompy wody zwiera jeden przewód sygnału do przewodu ekranującego i komuter nie widzi takiej usterki najlepiej wymontować czujnik i omomierzem sprawdzać pomiędzy stykiem sygnału i ekranu jednocześnie przeginając przewód na wysokości pompy wody
Kolego magnum460 ,mam pytanie: czy widział kolega rozrząd w silniku Fiata 1.2 16v, że pisze takie interesujące uwagi cyt. "Sprawdź pasek klinowy czy nie spadł, jeżeli go nie ma to nie uruchamiaj silnika na dłuższy czas bo nie pracuje pompa wody". Pozwole sobie na twierdzenie ze taki silnik to kolega raczej chyba tylko słyszał w przejeżdzającym Fiacie...
Poziom płynu Korek od zbiorniczka Termostat Pompa wody Czasami taka ich uroda, ciągnąca się od UNO, gdzie było słychać chlupot wody w nagrzewnicy
Zdejmij pasek będziesz wiedział,tak poza tym pompy wody masz także 3 rodzaje.
spróbuje bez termostatu choć nie mam przekonania ze to pomoże bo chłodnica jest gorąca , obawiam sie ze może być coś z głowicą lub pompą wody, może ona za pomału miesza ?
Poco znów wymieniałeś tą pompę skoro nic Ci już nie ciekło i ciśnienie było OK a w dodatku jeszcze tak długo się utrzymywało?? strata pieniędzy kable do świec nie przebijają? jak nowe to czy aby nie Janmor?? świece wymienione? (byle nie NGK...) Rozrząd nie przeskoczony? Nie pamiętam czy tam jest mapsensor na wężyku, ale jak tak to wężyk do sprawdzenia...
Za 10-12 tys. zł nie rozmawiamy o dzisiejszej produkcji... 1.2 był bezkolizyjny do 2005r (silniki EURO-3). Punto II 1.2 60KM: rolka: 45zł, pasek 45zł, pompa wody 150zł lub zestaw (pasek, rolka, pompa): 240zł, wymiana to mniej niż 1h roboty, praktycznie bez rozbierania czegokolwiek, nie dałbym za wymianę więcej niż 150zł z pompą.
A może po prostu jak nie pracuje pompa wody to płyn spływa z nagrzewnicy do zbiornika wyrównawczego. Zbiornik jest pewnie przy chłodnicy więc nisko.
pompa wody ma lekko inne wymiary jak poprzednia i ustawia pasek według siebie. moim zdaniem jest ok. chodzi całą powierzchnią.
Tak czy inaczej jak auto sie gotuje to jest zle!A ty kolego sprawdz pompe wody bo jesli było ok po wymienie a pozniej cos szwankuje i płyn nie ubywa( nic nie napisałes o tym) to penie wirnik nie trzema sie oski pompy wody( po prostu do wymiany)
Przestań już, paskiem rozrządu. Nic nie dośpiewuj bo widać wyraźnie, że nie wiesz o czym piszesz. Co ma ciśnienie oleju do pompy wody w tym silniku... Edit: tragedia, pytający i radzący. Tragedia.
1. Wentylator chłodnicy sprawny? 2. Głowica sprawdzona/splanowana po pierwszym przegrzaniu i wydmuchaniu uszczelki? 3. Pompa wody jak sprawdzona i kiedy ostatnio wymieniana (i tak dla świętego spokoju bym ją wymienił)?
Witam mam problem z Fiatem Punto Evo 1.4 auto nie odpala tzn. rozrusznik kreci pompa paliwa się nie uruchamia , na wyświetlaczu zapala się kłodka Skaner pokazuje błędy komunikacji w BCM ze sterownikiem silnik w sterowniku silnika z BCM. Sprawdzone wiązki Sprawdzone złącza sterownika Sprawdzone i poprawione masy Sprawdzona skrzynka bezpieczników brak...
Lopatki na pompie wody sie okrecaja na wirniku. Uklad zapchany od syfu chlodnica/kanaly wodne co jest bardzo mozliwe patrzac sie na fote.
Jeśli nie wiesz kiedy był wymieniany rozrząd, to lepiej to zrobić od razu po kupnie, koszt nie jest zbyt duży a dusza spokojniejsza :) od razu też wymień pompę wody (mam kropka benzyniaka, pewnie w dieslu jest tak samo).
Ja wielokrotnie wymieniałem uszczelkę w takim aucie ale nie trafiłem nigdy na pękniętą więc nie jest tak źle. Myślę że i tym razem wystarczy wymiana samej uszczelki.Od siebie dodam że kilka razy w tych fiatach był wyciek płynu na oringu rurki przy pompie wody co doprowadziło do późniejszego defektu uszczelki pod głowicą.Radzę sprawdzić!!
Druga sprawa czym grozi dalsza jazda na 125 zębach Silnik jest niekolizyjny, ale pompa wody może się ślizgać. Najlepiej odchylić osłonę rozrządu i zobaczyć na kształt zębów na kołach, pasek 125 ma trapezowe, 129 półokrągłe
Witam. Mam nie lada problem. Przypadek ten jest taki, że nie mam pojęcia jak rozwiązać problem nadmiernego grzania się silnika. Wskaźnik po kilku chwilach ląduje na czerwonej skali, po chwili opada i znowu rośnie, opada i znowu rośnie. Szarpie mi autkiem na każdym biegu, wentylator raz działa, raz nie. Wymieniony termostat, czujnik chłodnicy, dolany...
Puncior przebył trase beskidów, zjazdów i ze wzniesień z dobrym hamowniem. To działa. Teraz Panowie, i może Panie, kolejne pytanie: Czy naciąg paska rozrządu, mimo że jest napinacz ma znaczenie? I należy ten napinacz odpowiednio ustawić? Bo "miałczy" pasek po rozgrzaniu silnika. I widać że ma wibracje( jakby drży). Punto 1.2 8V. Czy to można potwiedzić....
Teoretycznie nie powinno się zakładać drugi raz tego samego paska. Tyle teoria... Resztę sobie dopowiedz sam. Na pewno powinno się wymienić pompę wody. Nie napisałeś jaki masz silnik i co sprawdziłeś? A np. dmuchawa to w ogóle działa?
Nie wiem jak w Punto II, bo tam chyba jest tylko jeden ale w Punto I był na chłodnicy (prawy górny róg) i na wężu idącym do nagrzewnicy (między silnikiem a ścianą grodziową). Ten układ bardzo ciężko się odpowietrza, trzeba zalać płynu ma max albo nawet trochę ponad... nie wolno odkręcać korka na gorącym silniku, a i sam korek ma zawór który czasem się...
Witam! Problem wyglądał następująco: silnik grzał się w nieskonczoność, w aucie robiło się ciepło po 30km! Wymieniłem termostat! teraz auto grzeje się momentalnie i ogrzewanie też chodzi, ale powstał jeszcze inny problem! Jak ciepnę na luz, to momentalnie zaczyna lecieć zimne powietrze, tak jakby pompa była mało wydajna! Dodam że odpowietrzyłem i mały...
Problem ze stabilizacją temperatury w samochodzie marki Fiat Grande Punto 2007 1.3 Multijet 75 hp. Sytuacja wygląda następująco (z natężeniem czym niższa temperatura otoczenia tym gorzej): samochód z trudem się rozgrzewa. Obecnie wygląda to tak, że jadąc 15 km z pracy lub do pracy nie ma szans na złapanie 87 lub 90 stopni. Chyba, że miałbym pół trasy...
Witam mam problem z brakiem chłodzenia w moim puncie wymieniłam uszczelkę pod głowica, pompę wody , czujnik, termostat bezpieczniki są dobre wiatrak działa podpięty na krótko nie mam pojęcia gdzie tkwi problem ze chłodnica się nadal nie włącza proszę o pomoc Dziękuje
Cześć Mam problem w punto ii 1.2 8v Brak ogrzewania, silnik się grzeje, wylewa płyn przez korek Wymieniono rozrząd z pompą wody oraz rurę metalowa która dochodzi do pompy wody. Brak efektu. Wyciągnąłem termostat żeby sprawdzić czy się otwiera. I gotując go w garnku widać że się otwiera. Ale uszczelka, guma jest uszkodzona. Czy to może powodować blokowanie...
Skoro pijesz kolego kkknc do mnie to odpowiem: - o paliwie nie wspominałem, ono zawsze było, jest i będzie drogie; - wymiana paska plus napinacz w Grande Punto w ASO (silnik 1,4) kosztuje 800 bez pompy wody, ponad 1100 z pompą. Mam to auto, byłem w ASO i tyle zaśpiewali; - pasek w GP w benzynie 1,4 wymienia się po 115 tys. km lub po 5 latach - mi stuknęło...
Kolego jeśli autko ma prawdziwe 80tyś, to nie wierzę że padł tłumik drgań. W tym samochodzie moze juz paść wszystko, mam punto grande 2006 70kkm benzyna. Przez ten czas zdążyła pęknąć obudowa alternatora (przez co zapalił sie pasek wielorowkowy), pompa wody ciekła, obudowa termostatu z przeciekami, kazdy wąż od chłodnicy przy króćcach ciekł i miał...
pompa wody jest nowa. jeśli chodzi o nagrzewnicę też jest nowa i płyn przepływa przez nią swobodnie. nie wiem juz co jest :(:(:( zima idzie a ja marzne :(:( silnik utrzymuje prawidłową temperature, a nagrzewnice odpowietrzałem tysiące razy i nadal nic ;/;/
ja założyłem 2 lata temu Monroe olejowe- zero problemów. Magneti Marelli odradzam zdecydowanie ( fabrycznie montowane- zamarzają w zimie i masz HIP-HOP) Mam Punto I '96 rok, przebieg 170kkm. Na gazie (BRC) zrobione 120 tys. Totalnie nic nie wymieniałem, nawet filtra elektrozaworu. Spala Srednio 7.5 gazu- trochę za uboga mieszanka ale nie reguluję bo...
Witam wszystkich Jestem posiadaczem Fiata Punto I 97r. 1.2 75KM, usterka polega na tym ze wsiadłem rano do samochodu, normalnie odpaliłem, ruszyłem kilka metrow do tylu i silnik zgasł. Próba ponownego uruchomienia nie powiodła się. Silnik podczas kręcenia rozrusznikiem zdawał się "łapać", ale uruchomić się go nie dało. Jedynie raz lub dwa udało mu się...
Płyn ubywa czy utrzymuje się na takim samym poziomie? Pod samochodem sucho? Podłóż karton pod spód silnika. Sprawdz w zbiorniczku wyrównawczym po nagrzaniu czy płyn przepływa, będziesz wiedzieć czy termostat i pompa działa (oprócz tego ciepłota i twardość węży jak przedmówca pisał). Mi to wygląda na zużycie pompy wody - brak obiegu płynu w układzie...
Resztki kamienia i rdzy pozostają w całym układzie.Wymienisz chłodnicę,to eliminujesz tylko ją, odłogi będą w magistrali wody, samym silniku pompie wody nagrzewnicy nawiewu. Musiałbyś wymienić lub idealnie wypłukać to wszystko, aby całkiem się ich pozbyć. Jeśli jednak zadbałeś i wypłukałeś to takie ilości nie będą już tak szkodliwe i niebezpieczne dla...
Tylko jak i co ? Miesiąc temu nie odpowietrzono układu po wymianie chłodnicy ? Miesiąc było dobrze, aż ni z gruchy, ni pietruchy, nagle nie grzeje w środku, a silnik się przegrzewa ? Dolać pod korek, odpowietrzyć, dolać do pełnego i patrzeć czy gdzieś nie wycieka płyn. Może to tylko nieszczelność, bo jak nie, to może być "na bogato"... U kolegi ostatnio...
FIRE 1.1 to chyba najbardziej typowy jak to tylko możliwe silnik. Miska jest klejona na silikon, nie ma tam uszczelki, jeśli stara miska jest skorodowana to nie warto jej zakładać, lepiej wymienić na nową, zamienniki nie są drogie. Koszt robocizny wymiany kompletnego rozrządu (z pompą wody) nie powinien przekroczyć 250zł, dostęp jest bezproblemowy,...
To lista możliwych powodów zaświecenia się kontrolki MIL: Parametr autokalibracji Napięcie akumulatora Cewka zapłonowa 1 Cewka zapłonowa 2 CPU Czujnik temperatury wody EEPROM EPROM Zawór EVAP Pompa paliwa Przekaźnik główny Czujnik temperatury powietrza Silnik krokowy biegu jałowego Regulacja biegu jałowego Wtryskiwacze Sonda lambda Czujnik MAP Kontrolka...
II gen LPG bym się zbytnio nie przejmował to był standard u nas w tym okresie co kładli. Corsa wygląda przyzwoicie ciekawe jak fotele. Bo pokrowce tandetne mają. Do tego ten symboliczny przebieg. W seicento brak wspomagania ujdzie tu już tak na styk. Z drugiej strony czego nie ma to się nie psuje. OK ale rdza wychodzi na progach, i raczej odpada. Corsa...
autoas Dzięki wielkie ! Sprawdzę go jutro diodą w takim razie, oscyloskopu brak niestety. Jednak kable są ok, także zostaje tylko czujnik, w sumie łatwego życia niema wkręcony w pokrywę zaworów bezpośrednio nagrzewa się do no stop do jej temp, a auto 2001 rok także swoje już podziałał. Jedyne co to w parametrach pokazuje dziwną prędkość obrotową silnika...
Witam, Problem polega na przegrzewaniu sie silnika, Termostat sie otwiera (chłodnica robi sie ciepła-cała), wiatrak działa, nagrzewnica jest drożna tak jak i chłodnica, nie widać nigdzie ubytków płynu ani nie przybywa go do oleju, sprawa wygląda co najmniej tajemniczo z uwagi na to że płynu jednak ubywa co za tym idzie układ sie zapowietrza i rośnie...
Problem w tym, że osprzęt tego silnika już masz "porzeźbiony" i masz tam namieszane czujniki z różnych modeli. Numer silnika powinieneś mieć wybity na takiej "półce" (nad pompą wody) na bloku silnika pod kolektorem wydechowym (na wysokości pierwszego portu od strony rozrządu). http://obrazki.elektroda.pl/4160485200_1...
...i tak ja na zdjęciu carrot'a wymień od razu pompę wody, po co 2 razy rozbierać. Teoretycznie wystarczy ja wymieniać co 2gą wymianę rozrządu ale koszt nie jest wielki, a stara po założeniu nowego paska i napięciu go lubi zacząć cieknąć. Wymiana jest prosta, są znaki na kołach i bloku/głowicy.
Witam W listopadzie kupiliem Fiata Punto rzekomo 1.2, od tamtego czasu w aucie zostalo zrobione(lub wymienione): rozrzad, uszczelka pod glowica, swiece, kable WN, pompa wody, odswiezona instalacja LPG (wymiana cewki, filtrow i membran), i jescze kilka drobiazgow. Ostatnio zaczelo mi sie dziac cos takiego: auto odpala normalnie, ale po kilku przejechanych...
Samochód firmowy, rocznik 1997, kiedyś była przekładka silnika z 1.1 na 1.4 8V od Palio. Wszystko inne także jest od Palio Weekend (silnik 176B3000). Kilka dni temu trafiła się mała i dziwna usterka. Po odpaleniu silnika słychać bardzo głośne przelewanie się płynu. Dźwięk dochodzi zza deski rozdzielczej zza nawiewów a raczej z okolic zapalniczki. Gdy...
Cześć! Mam pacjenta. Prawdopodobnie BCM uszkodzony, ale chcę się upewnić. Objawy: 1. Często nie che odpalić, bo nie włącza się pompa paliwa. Po resecie zasilania pompa dostaje napięcie (chyba elektronika twierdzi, że brak paliwa w baku i nie włącza pompy). 2. Na zapłonie cyklicznie migały kontrolki (akumulator, olej, check, temperatura) i wskazówka...
Do czego może doprowadzić odrobina wody w płynie hamulcowym. Cytat: "Podczas hamowania temperatura niektórych elementów układu hamulcowego potrafi wzrastać do ok. 800 stopni Celsjusza. Od mocno rozgrzanych tarcz, klocków i zacisków nagrzewa się również płyn hamulcowy. Jeśli w pewnym miejscu jego temperatura przekroczy punkt wrzenia, płyn zaczyna się...
To Ci dopiero... chyba na samej trasie... :D A gdyby nasz kolega miał trasę z przewagą miasta, bądź 50/50 to co? 15/100 18/100 gazu? Odpowiednik 7-9l płynnego złota. Czyli wychodzi na to, że każde auto mające spalanie w tych granicach wyszłoby korzystniej, bo nawet instalacji by nie musiał zakładać, jeśli znalazłby zadbany egzemplarz. A taki bez gazu...
oj ludzie ludzie...... Zakladam ze to PI 1.1 i duzy sterownik 16F ( a nie zadna przekladka z pandy 1.1 czy inna kombinacja) Byly serie bez immo fabrycznie to raz , to wiekowy samochod i mogl byc wlozony inny sterownik tez bez immo Teraz jak ten uklad MM dziala przekrecamy kluczyk i po zgasnieciu fiat CODE ma sie odezwac na pare sekund pompa paliwa ,...
Nie w Puncie z LPG... Gdzie tu jest mowa o LPG ? Czy coś przeoczyłem? zanim się podejmie decyzję o wymianie UPG https://www.wyborkierowcow.pl/objawy-usz... To dlaczego silnik się przegrzewa? Zapowietrzony układ? Na odległość cieżko jest wywnioskować nie mając "pacjenta na stole". Jeżeli nikt nie...
Witam Jestem nowy na tym serwisie, bardzo byłbym wdzięczny za pomoc poczytałem troche o podobnych przypadkach ale wole sie upewnic zanim popadnę w większe koszta A więc problem jest taki punto 1.2 8v po nie dlugiej jeździe zapala sie kontrolka od płynu chłodniczego, brak ogrzewania na kabinę, wentylator caly czas pracuje, po odkręceniu korka chłodnicy...
Dobra benzyna to będzie albo 1.8, a LPG nie chcę, albo 1.4T i te same problemy co dieslem Szukasz i czemu nie mozesz znaleźć? Przecież jest tyle diesli i małych aut? Właśnie benzyna + gaz =brak problemów i wydatków. pepe150 napisał: koszt naprawy - wyniósł mnie do 2 tys zł. No to raczej nie ma tragedii. Jeżdżę od 20 lat na LPG i to z reguły autami...
Prawy spływ wody z podszybia można odwrócić. Nawet akcja chyba na to była. Wtedy woda leci w róg, na podłużnicę, a nie prosto na alternator. Ale czy leci, czy nie leci, alternator i tak kiedyś pęknie :) U mnie nie ma problemów z korozja pod lakierem a moje GP jest z 2006r. Za to pasy trzymające zbiornik paliwa utrzymują go już chyba tylko siłą woli...
Skoro go kupiłaś i nie dołożyłaś ani złotówki, a przestał jechać po redukcji biegu, to ja bym zaczął od tego co należało zrobić zaraz po zakupie - czyli wymiany rozrządu (i przy okazji pompy "wody")... Twoje szczęście że to silnik bezkolizyjny i nawet jak pasek przeskoczy to nie ma tragedii (a przestawiony o 2-3 "ząbki" nawet jeszcze jakoś chodzi)....
Witam. Mam takie autko. Odkąd je mam w zimę mam problem z ogrzewaniem. Od razu zaznaczam że termostat i inne rzeczy są sprawne. Poprostu mało pali=mało strat=słabo grzeje. W mróz około 15-20 stopni po przejechaniu 10km - 15km nie wystarczy aby sam silnik się nie rozgrzał do zadanych 90st... a gdzie dopiero kabina:) myślałem już nad grzałkami itp ale...
Mojego poldka AD1994 serwisowanego od nowości,zarejestrowanego,ubezpieczonego,... od razu bez -sięciu sekund kręcenia,z prawie nową pompą wody,amorkami na tyle (1200km) i w ogóle oddałem na szrot za 100zł,jakbyś wziął to zostało by ci 4900zł ale to nie szpan jeździć poldkiem...PS.Właśnie jesteśmy w kolejce przed tematem,,co za 6tys",chłopaki idźcie...
Mam podobne objawy, bez niebieskiego dymu ( i nie mam gazu ). Silnik w wersji 55 KM. Jak jest zimny jedzie jak torpeda ale ma zbyt wysokie obroty, a jak się rozgrzeje to ma czasami zbyt wolne obroty albo za wysokie. Jak jest zimny ma zbyt wysokie obroty które w ciągu 10 min schodzą w dół ale powoli. Dodatkowo jak wcisnę hamulec to obroty jeszcze schodzą...
Taki zestaw polecają na autokąciku... więc chyba jest ok. Pompę wody wymień bo to niewielki koszt, a stara pewnie i tak się rozszczelni jak zaczniesz grzebać przy rozrządzie. Lej półsyntetyk, bo taki ma być do tego silnika, nawet jak ktoś wcześniej lał mineralny to nic się nie stanie. Przy tym przebiegu sprawdź jeszcze luzy zaworowe (regulacja na płytkach)....
Od kiedy akumulator mozna sprawdzić miernikiem? To jak mierzyć temperaturę wody palcem. Podłaczasz voltomierz do aku i krecisz. Czasami warto unieruchomic silnik np. poprzez wypiecie bezpiecznika od pompy paliwa. Kreci, ale napewno nie zapali. W ten sposób uzyskujesz duzy opornik (taki jak na zdjeciu powyzej). Krecisz silnikiem i patrzysz na spadek...
gluchy, a czy jest sens kupowania złomu za 9000zł i wkładania dodatkowych 2000-3000 i życia w stresie bo tych 3000zł już nie ma? :-) Sądzisz że auto za 9000zł będzie lepsze od auta za 7000zł? ha,ha Dlatego napisałem: Punto II za 7000zł + 2000-3000zł na części! Mechanik do Punto? Raczej nie potrzebny! Takie rzeczy jak: - olej w silniku i skrzyni - świece...
Wskazówka dochodzi max do 75% nigdy więcej nie było To jest właśnie głupota producentów! Nie podają orientacyjnych poziomów z określoną wielkością temperatury, tylko jakieś kreski... lysy1015 - chłopaku - może byś napisał jaki masz silnik?! Jak już chłopcy pisali - sprawdź płyn chłodniczy, jego poziom i stan. Jeżeli układ jest szczelny i czysty, to...
Witam! Jak w temacie. Fiat Punto 60 Selecta rocznik 1996 silnik 1242cc na monowtrysku IAW Weber Marelli 6F.SN ale z immo. Przebieg 65tys. km autentyczny. 2 miesiące temu przeszedł mały remont. Wymiana UPG, nowy rozrząd, świece, kable itp itd.. Nie pierwszy raz to robię więc raczej nie skiepściłem. Wszystko wg fabrycznej serwisówki i przy użyciu oryginalnych...
To z żółtą wtyczką i kablem to sensor od airbagów i raczej nie powinien tam być, tylko przykręcony do pasa przedniego w okolicy zamka maski. https://obrazki.elektroda.pl/5044937200_... BEZPIECZNIKI OZNACZENIE OBWÓD A F2 Body Computer 60 F4 Pompa ABS 40 F5 Elektrozawory ABS 30 F12 Elektrowentylator silnika (niskiej i średniej prędkości)...
chodzi mi o to ze zakładum turbosprężarkę to silnika Uno 1,0 SPI a wiem ze w spi trezba cuda robić nawet na turbo soft zawory FMU itp drogie to a efekty średnie i chciałem kupić kolektor z listwą od jakiegos autka np punto 1,2 MPI dać pompę paliwa 3bary i w zasadzie nawet jeśli dawka paliwa edzie większa to dobrze bo silnik dostanie wiecej powietrza...
Bardzo proszę o pomoc bo nie chcę wymieniać połowy samochodu. Otóż kupiłam 3 miesiące temu 6-letnie Punto II FL silnik 1,2l. Od początku na wybojach coś piszczy w prawym przednim kole. Jak jadę szybko to nie piszczy tylko lekko stuka. Zaznaczam to jeszcze bo to chyba istotne - piski czy stuki słychać tylko na nierównościach jedni i dziurach. Nic nie...
Jak jest ciepły to nie zapali, czy jak przytrzymasz rozrusznik i dodasz gazu to po kilku sekundach kręcenia zaskoczy, bo jeśli tak, to w/g mnie na razie daj temu spokój... To zależy. Czasami wystarczy przytrzymać rozrusznik i dodać gazu a czasami trzeba 2 lub 3 razy ponownie przekręcić kluczyk i dodać gazu Dodano po 3 Sprawdź szczelinę pomiędzy czujnikiem...
Witam Na poczatku opisze problem: Posiadam samochód Fiat Punto II silnik 1.2 8V z 2002 roku, od niedawna ma problemy z pracą na benzynie, problemy te pojawiają się w bardzo róznych momentach wiec trudno sprecyzowac czym są spowodowane, raz gdy silnik jest rozgrzany raz gdy zimny po przejechaniu kilometra albo pięciu, czasami ma problem z zapaleniem...
Witam pierwszy raz proszę o pomoc więc nie mam zbyt wielkiego doświadczenia w dziedzinie forum dlatego proszę o wyrozumiałość. Od około 3 miesięcy jestem właścicielem Fiata Punto jak w tytule autko dość fajne i zrywne ale porównując do moich wcześniejszych aut ma wiele niedopracowanych szczegółów, ale to pomijam. Nękają mnie dwie sprawy: 1.Spalanie...
Witam! Piszę bo już brakuje mi pomysłów. Auto po remoncie głowicy i wymianie rozrządu. Po poskładaniu wszystkiego do kupy problem z odpaleniem. Po podłączeniu przez kabel i program Multi Ecu Scan podczas kręcenia rozrusznikiem ciśnienie wzrastało do ok 190 bar lecz nadal nie odpalał po odpięciu kostki z jednego wtryskiwacza odpalał gdyż cisnienie delikatnie...
W przedziale cenowym 1000 - 2500 - 3000zł na terenie Warszawy i okolic (szukać w gumtree) ma spore możliwości więc Uno bym odradził bo to są auta które przez pół roku ktoś próbuje sprzedać za 2000zł, przez kolejny kwartał za 1500, później stoi za 1000 i jak nikt nie weźmie kupują handlarze złomem i częściami za 700-800zł. Za kwotę 3000zł spokojnie można...
uruchomic auto na biegu jałowym,odkrecic korek od zbiorniczka,przy chlodnicy uzupełnic płyn do maximum (nie ma co za duzo)odkrecic odpowietrznik na przewodzie gumowym przy grodzi idacym do nagrzewnicy,czekac az pojazwi sie płyn w odpowietrzniku elentualnie dolewac do zbiorniczka o ile spada ponizej minimum,jak po dłuzszym czasie sie nie pojawia plyn...
Otóż, gdy obroty silnika są delikatnie poniżej 1000, pojawia się stukanie przypominające stukanie drewnem o metal (lub pukanie w żeliwny kaloryfer) i jest słyszalne od ok.800 - 2000obr z różnym natężeniem. Najbardziej daje się wyłapać, gdy auto jest dobrze rozgrzane i włączone są światła + ogrzewanie tylnej szyby. Odgłos nasilił się po zmianie oleju...
Witam Mam problem w swoim Punto taki że podczas jazdy nie zależnie od prędkości czy 80 czy 40 km/h samochód gaśnie. Dzieje się tak że obroty silnika spadają do zera i samochód gaśnie czyli świeci się kontrolki od akumulatora i oleju i muszę odpalić auto jeszcze raz... nie ma problemu z odpaleniem auta. Problem ten występuje rożnie czasem jest tak że...
Korek w tym przypadku nie ma nic dorzeczy. Jak układ chłodzenia jest sprawny, wtedy temperatura silnika powinna być utrzymywana na stałym poziomie, niezależnie od obciążenia silnika, temperatury zewnętrznej czy stania w korkach, taka jest jego rola. Wtedy układ chłodzenia może być otwarty (bezciśnieniowy), płyn się nie zagotuje, bo prawidłowa temperatura...
Zamiast jechać na wakacje nam morze, to trzeba był więcej kasy z tych 500-tów przeznaczyć na zakup auta, nowszego i mniej wyjeżdżonego. Niestety jak się chce jechać na wakacje, to trzeba mieć czym. A tak w temacie. Tak jak tu koledzy wspomnieli , auto w tym segmencie z takim przebiegiem, to techniczny złom jest. Wszystko jest do wywalenia. Ja sam mam...
Szanowni koledzy. Od dłuzszego czasu borykam się z problemami przy jeździe i odpalaniu na benzynie głównie gdy jest zimno lub duża wilgoć. Występują problemy z odpalaniem, jak odpali to trzęsie silnikiem i od razu gaśnie lub gdy chwile postoi i uda się utrzymać wyższe obroty, to z kolei po krótkim czasie podczas jazdy przy gwałtowniejszym dodawaniu...
Przy okazji jak masz moduł na stole to obejrzyj dokładnie pod lupą ten punt lutowniczy i popraw go. https://obrazki.elektroda.pl/2775598800_...
Witam, mam punto 1 z 1995 roku, silnik 1.1, wersje s, który się posypał. planuję włożyć nieco mocniejszy silnik i z tego co się zorientowałem najmniej kłopotliwy będzie silnik 1,2 ale czy to prawda? Chodzi o to czy wystarczy podmienić silnik a cały osprzęt jak np. alternator, rozrusznik, kolektory, wtrysk, przepustnica, pompa wody, zapłon, rozrząd itp....
pompa punto punto pompa pompa paliwo punto
skuter kopci arduino scope migomat lincoln powertec
pilot satel schematy instalacji elektrycznej honda
Schemat instalacji i bezpieczniki dźwigu ADK 125-3 Błąd F13 i "TÜR FREI" w pralce Bauknecht WAT Plus 512di