wywalony bezpirzenik wiatraka, komora silnika, strona lewa, wyraźnie oznaczone na pokrywce.
Raczej pompa. Czyli nie problem z silnikiem tylko hamulce ci obroty zbijają :D
Witam Może wywaliło uszczelkę pod głowicą.Też będziesz miał efekt gotowania.
po 38 godz od uawarii widzę że płyn jest grubo poniżej minimum. Tak patrzeć możesz długo. Zalej układ, odpowietrz tym korkiem jak jest na przewodzie do nagrzewnicy, chłodnicy ?? zakręć korek i daj mu się nagrzewać macając przewody gumowe od początku do końca, ze szczególną uwagą na ich połączenia. Wzrastające ciśnienie w układzie pod wpływem temperatury...
Masz tam instalację LPG. W tym silniku (zakładam, że 1.2 60KM) w zasadzie jest normalne, że po 1-2 min postoju na pracującym silniku załącza się wentylator.
Witam.A może pompa?
po wymianie pompy problem znikł, autko klijenta śmiga do dzisiaj.
Sprawdz chlodnice czy równomiernie sie nagrzewa, być może jest częściowo zatkana.
Peknięta obudowa alternatora,typowe w tym modelu.
Pompa wody do wymiany!!!!
Spalanie spadnie, a kontrolka hmm... może zwyczajnie auto się przegrzewa?
Problemy z chłodnicą PUNTO 1 Wiadomo że prawidłowe chłodzenie silnika jest jedną z najważniejszych cech wymaganych do prawidłowego działania silnika samochodu. Chciałem podzielić się swoim doświadczeniem jakie nabyłem w czasie eksploatacji samochodu Punto 1. Pewnego dnia zauważyłem, że w czasie jazdy w mieście zbyt mocno rozgrzewa się silnik (płyn chłodzący)....
Sprawdz jeszcze termostat, bo może Ci się zepsuł. Pozdrawiam
nie podzielam opinii przedmówcy że wspomagania często się przegrzewa, jeździłęm punto 3 lata i nie miałem problemu przegrzewania się, bardziej stuków w układzie kierowniczym, czy zapala Ci się kontrolka wspomagania?, jeśli tak to raczej silnik jest do wymiany, często się psuje i wprowadza błędy do body computera.mam gdzieś jeszcze silnik jeżeli jesteś...
Problem jest nadal Aktualny. Nadal Brak ogrzewania, mimo że układ chłodzenia odpowietrzony, termostat działa, i brak problemów z chłodzeniem czy przegrzewaniem silnika.
Autor pisze o braku ogrzewania a nie o przegrzewaniu się silnika.
Jakieś zwarcie w instalacji masz.
Też stawiam na uszczelkę pod głowicą. Przyzwoity warsztat będzie miał tester do sprawdzania śladów gazów spalinowych w płynie chłodzącym. Badanie trwa parę minut i niewiele kosztuje. Samemu można aprawdzić czy w suchy dzień przy rozgrzanym silniku w spalinach jest para wodna (osadzi się na ręce przyłożonej do rury wydechowej).
Uboga mieszanka wcale nie oznacza małego spalania. Współczynnik lambda w uproszczeniu jest mnożnikiem czasu wtrysku, więc mniejszy od 1 oznacza zubażanie mieszanki (czyli zbyt bogatą), natomiast większy od 1 oznacza wzbogacanie mieszanki (czyli zbyt ubogą). Nie masz problemów z przegrzewaniem się silnika?
Chłodnica gorąca? Może termostat się nie otwiera.
Przyczyną zwiększonego zużycia paliwa, oraz dymienia i przegrzewania silnika może być również niedrożny wydech.
Wciąż się przegrzewa. Wszystko jest sprawne a nadal nie działa. Opisz dokładniej co się dzieje, jakie są objawy przegrzewania skoro wszystko jest sprawne.
Czy jeżeli bym sam przykręcił śrubkę (inst. II gen.) albo znajomy mechanik, to może to mieć jakiś negatywny wpływ? Jak dasz za małą dawkę gazu to głowica się będzie przegrzewać i pęknie.
Skoro nie ma ogrzewania i przegrzewa się silnik, to coś nie tak z układem chłodzenia. Zapowietrzony nie jest?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic34... tu masz odpowiedź
Wskaźnik temperatury działa, silnik się nie przegrzewa, ogrzewanie też działa... Mam założone z tyłu zakola.
Witam. Ponad miesiąc temu wymieniałem rozrząd w fiacie punto. Główny zamysł był, aby wymienić pompę bo był problem z przegrzewaniem się itd, nie było ogrzewania, no ale poszedł do wymiany komplet. Odpowietrzyłem i śmigało. Teraz znajomy wrócił i znów się grzał, nie było ogrzewania. Pierwsza myśl padła na odpowietrzenie układu. No i musiałem dolać aż...
no i jest gut poradziłem se z silniczkiem kupiłem nowe przekaźniki wyciągłem je na zewnątrz żeby na płytce nie były i nie przegrzewały druku dzięki za odpowiedzi pozdrawiam Tomek
Jeżeli silnik się przegrzewa to znaczy, że prawdopodobnie termostat nie otwiera dużego obiegu płynu chłodzącego (nie włącza w obieg chłodnicy). Tak długo jak chłodnica będzie zimna czujnik temperatury znajdujący się przy chłodnicy nie włączy wentylatora. Sprawa jasna - sprawdź termostat - prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana. Powodzenia.
Moje Punto miało tak samo - dłuższe przytrzymanie kierownicy w skrajnej pozycji owocowało zapaleniem "stringów" i wyłączeniem wspomagania - pomagało zgaszenie silnika i ponowne odpalenie. Żadne błędy nie wyskakiwały - podejrzewałem przegrzewanie silnika wspomagania. Może ten typ tak ma? ;) Wymiana czujnika skrętu to grubsza sprawa - z tego co pamiętam...
została wymienione: chłodnica (przeciekająca), termostat, pompa wody (uszkodzona) i problem znikł - silnik nie przegrzewa się, wentylator się włącza, chłodnica na całej powierzchni jest ciepła zamykam
Dlatego masz zimno w kabinie bo termostat jest wiecznie otwarty... To dlaczego silnik się przegrzewa? a odpowietrza się go prosto jak budowa cepa Nie w Puncie z LPG...
Śruby po wymianie UPG zawsze są jednorazowe. Dodatkowo trzeba się stosować do zaleceń producenta w kwestii momentu dokręcania. A przede wszystkim nie przegrzewać silnika za często i nie będzie dramatów.
A kolega jak jedzie to ma kierownice idealnie równo? Lekko przekrzywiona kierownica a sterownik widzi skrecanie, puszcza prąd na silnik ,układ sie przegrzewa i zapala kontrolke. Bład na examinerze Przetęzenie lub czujnik momentu zwarcie na + przerywany.
Tu masz jak to trzeba zrobić we wtrysku bezpośrednim. Tu nie ma czujnika ciśnienia! Zdaje mi się, że rozmawialiśmy o Punto II i STAG QBOX... na filmie mówią o możliwości strojenia po korektach krótkoterminowych, czytanych z OBD. Ale nie jest to rozwiązanie z wyboru, tylko z konieczności. Trzeba też pamiętać, że w tych samochodach (GDI/FSI) silniki...
Wąż to wąż rura, dziura, sprawdź jak leci woda przez węże i przez nagrzewniczkę razem. Potem trzeba by sprawdzić czy woda swobodnie krąży w układzie chłodzenia. Może to takie proste nie jest, bo pompa przykręcona do silnika, więc może trzeba ją zdemontować. Silnik ma dobra temperaturę, nie przegrzewa się? Czy w tym "milionowym sposobie" odpowietrzaleś...
Ale izolator na zewnątrz cylindra, czy ten wkoło elektrody? Masz gaz? Mocno uboga mieszanka powoduje wzrost temperatury, co może przegrzewać świecę, i spowodować ukruszenie izolatora wkoło elektrody. W końcu doprowadzi też do wypalenia gniazda zaworowego w głowicy. Jeśli masz LPG to sprawdziłbym listwę wtryskową gazu.
Masz radyjko 1din. Będzie Ci się to grzać kosmicznie! Wiem, bo też mam 1din. U mnie skutkowało to tym, że potrafiło wyłączyć mapy podczas nawigowania i... było się w szarej pupie ;) A mapy działają fajnie, bo można słuchać muzyki lub radia, a gdy jest komunikat z nawigacji to muzyka się wycisza i google gadają do nas. Gwarancji i tak nie masz na to...
Nie pamiętam jak napędzana jest pompa wodna w tym silniku , czy zębatą częścią paska - muszę sprawdzić - no ale pasek też do kontroli . Należałoby poza tym , prześledzić pracę silnika od włączenia zimnego poprzez fazę nagrzewania , aż do momentu osiągnięcia temperatury pracy .Jeśli w trakcie nagrzewania po osiągnięciu temperatury normalnej pracy , chłodnica...
Jak już wszystko sprawdzisz (bezpiecznik, silnik wentylatora, temowłacznik, termostat) a nadal nie będzie działało - to sprawdź jeszcze wiązkę wentylatora, bo mimo że jest w peszlu u mnie uszkodziła się izolacja jednego z przewodów i z miedzi zrobił się zielony proszek pod wpływem wilgoci i soli... Czy działa termostat - po dłuższym postoju (ostygnięciu...
Przecież w Astrze H nie ma wskaźnika temperatury (właśnie dlatego). Mam Punto z tym samym silnikiem i temperatura na wskaźniku stoi w miejscu, ale wskaźnikiem steruje komputer i nie wiem na ile jego wskazania są odzwierciedleniem rzeczywistości. Nie masz tam czasem sterowanego (elektrycznie podgrzewanego) termostatu? Termostat zaczyna się otwierać przy...
najpierw sprawdź czy wraz ze wzrostem temperatury silnika nagrzewa się też chłodnica w twoim aucie bo jak nie to masz walnięty termostat albo uszczelkę pod głowicą co powoduje zapowietrzenie układu chłodzenia i przegrzewanie silnika. Uważaj na to że wskaźnik temperatury przy zapowietrzonym układzie chłodzenia zaniża faktyczną temperaturę silnika bo...
Prawdopodobnie nie działa pierwszy bieg wentylatora (uszkodzony rezystor,a w zasadzie termik),dlatego takie wysokie ciśnienie.Jeżeli polejesz skraplacz zimną wodą i niskie ciśnienie będzie 2 bar ,to znaczy że układ się przegrzewa z powodu złej wymiany ciepła .Jeśli nadal będziesz miał powyżej 3 bar (na niskim ciśnieniu)to znaczy,że sprężarkę możesz...
A co jak kupie po naprawie z tego sklepu co podałeś wyżej?? oni mi przyslą tylko ECU tak mi się wydaje ... Dziś jechałem odwieść dziewczynę do szkoły i zauważyłem ze ten ECU to jak ma za ciężko to się włącza a jak ma lekko to nie, ale kiedy ma ciężko to się zagrzewa potem chwilę trzeba odczekać zanim ochłonie i można znowu jeździć zastanawiam się czy...
Witam! Główną przyczyną owego objawu okazało się uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Kiedy uszczelka jest uszkodzona, spaliny dostają się do układu chłodzenia więc odpowietrzać nie przynosi oczekiwanych rezultatów. U mnie problemy z ogrzewaniem trwały 2 lata i nagle któregoś pięknego zimowego dnia (bez wyraźnego wcześniejszego pogorszenia się sytuacji)...
troszke sie zdenerwowałem na tych "mercedesiarzy". Piszą o fiatach że to gówno a nigdy takiego nie mieli. Nie powiem że jestem znawcą bo mam fiata punto II z 2002roku i jest to dopiero mój dryugi samochód ale ludzie, bez przesady. Kupiłem go dokładnie rok temu. Do tamtej pory był serwisowany w aso i miał udokumentowany przebieg 81 tys km. Pojechałem...
Cześć miałem taki problem tzn zdechło mi wspomaganie podczas jazdy i pojechałem do serwisu, a oni że trzeba wymienić śilniczek od wspomagania i to będzie 450 zł kosztować. Pomyślałem że przed tym zabiegiem można jeszcze przy tym pogrzebać i okazało się że w tym silniku przegrzewają się przekaźniki co skutkuje ich uszkodzeniem jednym słowem topią się....
Reduktor od gazu.
To teraz sprawdź jak wygląda uszczelka. W którym miejscu puściła oraz sprawdź, czy głowica faktycznie była planowana. Jeśli głowica, jest dobra tzn. była planowana, to pozostaje uszczelka. ale nie koniecznie musi to być wina uszczelki, przyczyną może być także przegrzewający się silnik. Masz auto z gazem, więc teoretycznie pracuje pod większą temperatura,...
... Co ma opinia sprzedawcy do rzeczy w tej sytuacji? Chciałem wiedzieć czy tym razem Twoja opinia jest opinią "sprzedawcy" czy jest to poparte konkretnymi danymi. ... Nie wiem o jakich "ogromnych skutkach" piszesz. O takich: ... bo płaci duże rachunki pomimo inwestycji.... (pogrubienie moje) ... Do tego kłopoty z utrzymaniem stabilnej temp. Przegrzewanie...
czyli do elektryka żeby przegrzebał wiązkę?
mechanik masy posprawdzał-i kabelki od gazu przelutował bo wszystko było na skrętki i izolacje,tylko kolega zapomniał dodać że rok temu to samo prawie miał immo wywaliło i teraz też Dodano po 3 a jeszcze jedno samochód pracował godzinke na różnych obrotach,wętylator załączył się pare razy,głowica była robiona po to że miała na 1 cyl. 9 na 2cyl 7 na3...
Witam. Kiedyś stałem w dość długim korku i w pewnym momencie zauważyłem, że zapaliła się kontrolka od temperatury silnika, czyli wskazówka od temperatury wychylona na maksa. Od razu wyłączyłem silnik i sprawdziłem co się stało. Okazało się, że z silnikiem od wentylatora chłodnicy coś jest nie tak i na wysokich obrotach lubi się zatrzymywać. Poczekałem...
Może odkopie lekką staroć ale jest sporo tematów o padających wspomaganiach w Puntach II i GP ale tak naprawde mało faktów w nich. Tak z doświadczenia kilkuletniego w temacie: - Punto II przed liftem - najczęstszą przyczyną jest silniczek (jakies 50% przypadków) i tutaj albo zimne luty albo wadliwe przekaźniki które można wymienić. Sam silniczek można...
bester przegrzewanie kocioł przegrzewanie przegrzewanie wirnika
wibracje automat zmywarka sprawdzenie pompy hotpoint wskaźnik paliwo motocykl
enkoder czyszczenie enkoder czyszczenie
Schemat tempomatu Volkswagen T5 - szczegóły i komponenty Oznaczenie T2/5 na BMS RYOBI - co oznacza?