wywalony bezpirzenik wiatraka, komora silnika, strona lewa, wyraźnie oznaczone na pokrywce.
Witam Może wywaliło uszczelkę pod głowicą.Też będziesz miał efekt gotowania.
Sprawdz chlodnice czy równomiernie sie nagrzewa, być może jest częściowo zatkana.
Kopci na biało po rozgrzaniu także? Mogła pójść uszczelka pod głowicą, i wcale nie musi być maź z oleju. Zależy gdzie i jak uszczelka puściła. właśnie nie napisał czy kopci....jeśli jest maź to olej idzie do płynu, jeśli kopci na biało to płyn idzie na tłoki, tłumaczyłoby to również dlaczego gaśnie po rozgrzaniu.... właściciel nie napisał za wiele...
to się domyśliłem- pewnie nie da się tego sprawdzić trzeba po prostu wymienić. ale co dalej?
Masz tam instalację LPG. W tym silniku (zakładam, że 1.2 60KM) w zasadzie jest normalne, że po 1-2 min postoju na pracującym silniku załącza się wentylator.
Dlatego masz zimno w kabinie bo termostat jest wiecznie otwarty... To dlaczego silnik się przegrzewa? a odpowietrza się go prosto jak budowa cepa Nie w Puncie z LPG...
po wymianie pompy problem znikł, autko klijenta śmiga do dzisiaj.
Wciąż się przegrzewa. Wszystko jest sprawne a nadal nie działa. Opisz dokładniej co się dzieje, jakie są objawy przegrzewania skoro wszystko jest sprawne.
Problemy z chłodnicą PUNTO 1 Wiadomo że prawidłowe chłodzenie silnika jest jedną z najważniejszych cech wymaganych do prawidłowego działania silnika samochodu. Chciałem podzielić się swoim doświadczeniem jakie nabyłem w czasie eksploatacji samochodu Punto 1. Pewnego dnia zauważyłem, że w czasie jazdy w mieście zbyt mocno rozgrzewa się silnik (płyn chłodzący)....
Witam. Mam problem z chłodzeniem w Fiacie Punto 55 1.1 z 95 roku. Podczas jazdy miejskiej (dużo stania i mało ruchu) gotuje się woda w układzie chłodzenia. Wentylator załącza się, choć moim zdaniem zbyt rzadko i na zbyt krótko (zwykle załącza się na 10-15 sekund, po czym wyłącza na około 30). Często gdy spod korka od wlewu płynu chłodniczego syczała...
Peknięta obudowa alternatora,typowe w tym modelu.
Witam! Główną przyczyną owego objawu okazało się uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Kiedy uszczelka jest uszkodzona, spaliny dostają się do układu chłodzenia więc odpowietrzać nie przynosi oczekiwanych rezultatów. U mnie problemy z ogrzewaniem trwały 2 lata i nagle któregoś pięknego zimowego dnia (bez wyraźnego wcześniejszego pogorszenia się sytuacji)...
Witam szukam porady w punto 1 1.1 pieni się płyn chłodzący i wyrzuca i temperatura bardzo szybko wzrasta ponad normę czy to może być uszczelka pod głowicą korek od oleju jest czysty
Auto od około miesiąca ma problem z temperatura silnika/chłodzeniem. Nagrzewa się zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy do okolo 100-110 stopni i nie schodzi niżej (a jak juz zejdzie to po chwili znowu mocno wzrasta). Na korku oraz sciankach od wlewu płynu chłodniczego pojawia się dziwna brazowa maź, nie jest oleista, jest bezwonna (patrz zdjecie)....
Witam, Mam 2 pilne problemy w swoim Fiaciku: 1)Jakiś czas temu zauważyłem że na luzie strasznie skaczą mi obroty a sam silnik zachowuje się tak jakby się dławił-objaw wcześniej nie był przeze mnie zauważony a ost. stal się strasznie problematyczny… Mam dziwne przeczucie że to coś poważnego? Objaw najbardziej widoczny jest na luzie (kiedy to nie...
Witam, od kilku dni mam problemy z ogrzewaniem mojego Fiata Grande Punto. Nie dogrzewa. Wedługwskaźnika grzeje tak około na 40 stopni. Pewnie coś dzieje się z termostatem. Mam więc pytanie czy termostat można jakoś naprawić czy trzeba wymienić na nowy.
Witam-mam problem z silnikiem wentylatora na chłodnicy.Wentylator ten po prostu nie zawsze się załącza Wcześniej zawsze w momencie minimalnego przekroczenia środkowego położenia wskazówki temperatury silnika załączał się .Teraz coraz częściej mi robi psikusy i już zdarzyło mi się zagotować płyn w chłodnicy.Nie wiem czy mam dobry schemat ale wygląda...
Witam prosiłbym o pomoc mam problem z ogrzewaniem w aucie Punto 1.1 Podczas jazdy, gdy włączam ciepłe powietrze to raz leci ciepłe a po chwili zimne nie wiem, w czym tkwi problem może ktoś spotkał się z tego typu problemem
Witam.Mam Fiata punto na monowtrysku mam z nim następujący problem gdy jest auto zimne to pali dobrze i ma dobre obroty ale gdy się zagrzeje to niema wolnych obrotów i gaśnie.Sprawdzone zostały: -silniczek krokowy,cały zespół wtryskowy,map sensor,rozrusznik wszystko jest ok. Ale gdy miałem zepsuty termostat to auto chodziło dobrze,a gdy zmieniłem termostat...
Witam. Punto 2 1,2 po wymianie termostatu czujnika temperatury przewodów do nagrzewnicy, tych z odpowietrzeniem. Zapaliła się kontrolka temperatury, wymienione to co wyżej. Po kilku dniach od wymiany na nowo pali się kontrolka temperatury, termostat odbija bo wąż gorący, z nawiewu leci ciepłe powietrze. Po zapaleniu kontrolki jak delikatnie otworzę...
Ogrzewanie w punto rocznik 1996 zazwyczaj, gdy rozpoczynam jazdę brak ogrzewania po kilkunastu kilometrach ogrzewanie zaczyna działać i pochwali jak gdyby ktoś wyłączył wszystko przestaje znowu działać nie wiem, od czego zacząć pomocy
Witam, tak jak w temacie mam to autko od niedawna, zauwazyłem że jak wskaźnik od temperatury pokazuje ok 45-40°c (nie wiem ile to dokladnie jest bo nie ma cyferek, jest 2mm od środkowej kreski) to wtedy wentylator rusza i chodzi tak długo do póki temepratrua nie spadnie do przedostatniej kreski moze mi ktos powiedzieć co jest przyczyną tej usterki?...
Witam mam taki problem w moim aucie:Pomimo wymiany nagrzewnicy, termostatu, sprawdzeniu głowicy i pompy wody auto nadal nie grzeje. Co to może być?? Z góry dziękuj:)
Raczej pompa. Czyli nie problem z silnikiem tylko hamulce ci obroty zbijają :D
Moje Punto miało tak samo - dłuższe przytrzymanie kierownicy w skrajnej pozycji owocowało zapaleniem "stringów" i wyłączeniem wspomagania - pomagało zgaszenie silnika i ponowne odpalenie. Żadne błędy nie wyskakiwały - podejrzewałem przegrzewanie silnika wspomagania. Może ten typ tak ma? ;) Wymiana czujnika skrętu to grubsza sprawa - z tego co pamiętam...
najpierw sprawdź czy wraz ze wzrostem temperatury silnika nagrzewa się też chłodnica w twoim aucie bo jak nie to masz walnięty termostat albo uszczelkę pod głowicą co powoduje zapowietrzenie układu chłodzenia i przegrzewanie silnika. Uważaj na to że wskaźnik temperatury przy zapowietrzonym układzie chłodzenia zaniża faktyczną temperaturę silnika bo...
Wkład (termostat) powinien być, ale jego brak powodowałby niedogrzanie, a nie przegrzewanie silnika. Zapewne obrotny handlarz usunął go, bo za szybko się płyn gotował... przyczyna tkwi w niedrożnej chłodnicy lub niesprawnej pompie wody.
To znaczy, że za mało napisałem, tak? A proszę, co mi tam zależy. Pompę wody masz na pasku rozrządu, więc nie ma opcji że się ślizga. Jest opcja wyłamanych łopatek, ale to w zimie i na wodzie. Wtedy temperatura rośnie niesamowicie szybko, brak obiegu powoduje drastyczne przegrzewanie się silnika. Objawy widać na zegarach i po wiecznie chodzącym wentylatorze...
A jaka ma wartosć ten bezpiecznik w rezystorze? Planuje kupic sam bezpiecznik i go wlutować w miejsce starego
Witam.A może pompa?
Też stawiam na uszczelkę pod głowicą. Przyzwoity warsztat będzie miał tester do sprawdzania śladów gazów spalinowych w płynie chłodzącym. Badanie trwa parę minut i niewiele kosztuje. Samemu można aprawdzić czy w suchy dzień przy rozgrzanym silniku w spalinach jest para wodna (osadzi się na ręce przyłożonej do rury wydechowej).
Spalanie spadnie, a kontrolka hmm... może zwyczajnie auto się przegrzewa?
nie podzielam opinii przedmówcy że wspomagania często się przegrzewa, jeździłęm punto 3 lata i nie miałem problemu przegrzewania się, bardziej stuków w układzie kierowniczym, czy zapala Ci się kontrolka wspomagania?, jeśli tak to raczej silnik jest do wymiany, często się psuje i wprowadza błędy do body computera.mam gdzieś jeszcze silnik jeżeli jesteś...
Problem jest nadal Aktualny. Nadal Brak ogrzewania, mimo że układ chłodzenia odpowietrzony, termostat działa, i brak problemów z chłodzeniem czy przegrzewaniem silnika.
To teraz sprawdź jak wygląda uszczelka. W którym miejscu puściła oraz sprawdź, czy głowica faktycznie była planowana. Jeśli głowica, jest dobra tzn. była planowana, to pozostaje uszczelka. ale nie koniecznie musi to być wina uszczelki, przyczyną może być także przegrzewający się silnik. Masz auto z gazem, więc teoretycznie pracuje pod większą temperatura,...
Autor pisze o braku ogrzewania a nie o przegrzewaniu się silnika.
Jakieś zwarcie w instalacji masz.
Jeżeli silnik się przegrzewa to znaczy, że prawdopodobnie termostat nie otwiera dużego obiegu płynu chłodzącego (nie włącza w obieg chłodnicy). Tak długo jak chłodnica będzie zimna czujnik temperatury znajdujący się przy chłodnicy nie włączy wentylatora. Sprawa jasna - sprawdź termostat - prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana. Powodzenia.
Uboga mieszanka wcale nie oznacza małego spalania. Współczynnik lambda w uproszczeniu jest mnożnikiem czasu wtrysku, więc mniejszy od 1 oznacza zubażanie mieszanki (czyli zbyt bogatą), natomiast większy od 1 oznacza wzbogacanie mieszanki (czyli zbyt ubogą). Nie masz problemów z przegrzewaniem się silnika?
Skoro nie ma ogrzewania i przegrzewa się silnik, to coś nie tak z układem chłodzenia. Zapowietrzony nie jest?
Przyczyną zwiększonego zużycia paliwa, oraz dymienia i przegrzewania silnika może być również niedrożny wydech.
Chłodnica gorąca? Może termostat się nie otwiera.
Witam. Ponad miesiąc temu wymieniałem rozrząd w fiacie punto. Główny zamysł był, aby wymienić pompę bo był problem z przegrzewaniem się itd, nie było ogrzewania, no ale poszedł do wymiany komplet. Odpowietrzyłem i śmigało. Teraz znajomy wrócił i znów się grzał, nie było ogrzewania. Pierwsza myśl padła na odpowietrzenie układu. No i musiałem dolać aż...
Czy jeżeli bym sam przykręcił śrubkę (inst. II gen.) albo znajomy mechanik, to może to mieć jakiś negatywny wpływ? Jak dasz za małą dawkę gazu to głowica się będzie przegrzewać i pęknie.
Wskaźnik temperatury działa, silnik się nie przegrzewa, ogrzewanie też działa... Mam założone z tyłu zakola.
no i jest gut poradziłem se z silniczkiem kupiłem nowe przekaźniki wyciągłem je na zewnątrz żeby na płytce nie były i nie przegrzewały druku dzięki za odpowiedzi pozdrawiam Tomek
A kolega jak jedzie to ma kierownice idealnie równo? Lekko przekrzywiona kierownica a sterownik widzi skrecanie, puszcza prąd na silnik ,układ sie przegrzewa i zapala kontrolke. Bład na examinerze Przetęzenie lub czujnik momentu zwarcie na + przerywany.
Śruby po wymianie UPG zawsze są jednorazowe. Dodatkowo trzeba się stosować do zaleceń producenta w kwestii momentu dokręcania. A przede wszystkim nie przegrzewać silnika za często i nie będzie dramatów.
Ale izolator na zewnątrz cylindra, czy ten wkoło elektrody? Masz gaz? Mocno uboga mieszanka powoduje wzrost temperatury, co może przegrzewać świecę, i spowodować ukruszenie izolatora wkoło elektrody. W końcu doprowadzi też do wypalenia gniazda zaworowego w głowicy. Jeśli masz LPG to sprawdziłbym listwę wtryskową gazu.
Wąż to wąż rura, dziura, sprawdź jak leci woda przez węże i przez nagrzewniczkę razem. Potem trzeba by sprawdzić czy woda swobodnie krąży w układzie chłodzenia. Może to takie proste nie jest, bo pompa przykręcona do silnika, więc może trzeba ją zdemontować. Silnik ma dobra temperaturę, nie przegrzewa się? Czy w tym "milionowym sposobie" odpowietrzaleś...
Jak już wszystko sprawdzisz (bezpiecznik, silnik wentylatora, temowłacznik, termostat) a nadal nie będzie działało - to sprawdź jeszcze wiązkę wentylatora, bo mimo że jest w peszlu u mnie uszkodziła się izolacja jednego z przewodów i z miedzi zrobił się zielony proszek pod wpływem wilgoci i soli... Czy działa termostat - po dłuższym postoju (ostygnięciu...
Tu masz jak to trzeba zrobić we wtrysku bezpośrednim. Tu nie ma czujnika ciśnienia! Zdaje mi się, że rozmawialiśmy o Punto II i STAG QBOX... na filmie mówią o możliwości strojenia po korektach krótkoterminowych, czytanych z OBD. Ale nie jest to rozwiązanie z wyboru, tylko z konieczności. Trzeba też pamiętać, że w tych samochodach (GDI/FSI) silniki...
Masz radyjko 1din. Będzie Ci się to grzać kosmicznie! Wiem, bo też mam 1din. U mnie skutkowało to tym, że potrafiło wyłączyć mapy podczas nawigowania i... było się w szarej pupie ;) A mapy działają fajnie, bo można słuchać muzyki lub radia, a gdy jest komunikat z nawigacji to muzyka się wycisza i google gadają do nas. Gwarancji i tak nie masz na to...
... Co ma opinia sprzedawcy do rzeczy w tej sytuacji? Chciałem wiedzieć czy tym razem Twoja opinia jest opinią "sprzedawcy" czy jest to poparte konkretnymi danymi. ... Nie wiem o jakich "ogromnych skutkach" piszesz. O takich: ... bo płaci duże rachunki pomimo inwestycji.... (pogrubienie moje) ... Do tego kłopoty z utrzymaniem stabilnej temp. Przegrzewanie...
Przecież w Astrze H nie ma wskaźnika temperatury (właśnie dlatego). Mam Punto z tym samym silnikiem i temperatura na wskaźniku stoi w miejscu, ale wskaźnikiem steruje komputer i nie wiem na ile jego wskazania są odzwierciedleniem rzeczywistości. Nie masz tam czasem sterowanego (elektrycznie podgrzewanego) termostatu? Termostat zaczyna się otwierać przy...
Prawdopodobnie nie działa pierwszy bieg wentylatora (uszkodzony rezystor,a w zasadzie termik),dlatego takie wysokie ciśnienie.Jeżeli polejesz skraplacz zimną wodą i niskie ciśnienie będzie 2 bar ,to znaczy że układ się przegrzewa z powodu złej wymiany ciepła .Jeśli nadal będziesz miał powyżej 3 bar (na niskim ciśnieniu)to znaczy,że sprężarkę możesz...
Może odkopie lekką staroć ale jest sporo tematów o padających wspomaganiach w Puntach II i GP ale tak naprawde mało faktów w nich. Tak z doświadczenia kilkuletniego w temacie: - Punto II przed liftem - najczęstszą przyczyną jest silniczek (jakies 50% przypadków) i tutaj albo zimne luty albo wadliwe przekaźniki które można wymienić. Sam silniczek można...
A co jak kupie po naprawie z tego sklepu co podałeś wyżej?? oni mi przyslą tylko ECU tak mi się wydaje ... Dziś jechałem odwieść dziewczynę do szkoły i zauważyłem ze ten ECU to jak ma za ciężko to się włącza a jak ma lekko to nie, ale kiedy ma ciężko to się zagrzewa potem chwilę trzeba odczekać zanim ochłonie i można znowu jeździć zastanawiam się czy...
troszke sie zdenerwowałem na tych "mercedesiarzy". Piszą o fiatach że to gówno a nigdy takiego nie mieli. Nie powiem że jestem znawcą bo mam fiata punto II z 2002roku i jest to dopiero mój dryugi samochód ale ludzie, bez przesady. Kupiłem go dokładnie rok temu. Do tamtej pory był serwisowany w aso i miał udokumentowany przebieg 81 tys km. Pojechałem...
Cześć miałem taki problem tzn zdechło mi wspomaganie podczas jazdy i pojechałem do serwisu, a oni że trzeba wymienić śilniczek od wspomagania i to będzie 450 zł kosztować. Pomyślałem że przed tym zabiegiem można jeszcze przy tym pogrzebać i okazało się że w tym silniku przegrzewają się przekaźniki co skutkuje ich uszkodzeniem jednym słowem topią się....
bester przegrzewanie kocioł przegrzewanie przegrzewanie wirnika
licznik 93s56 zamek drzwi bocznych regulator jasności żarówki
budowa glosnikow altus budowa glosnikow
Przepalanie bezpiecznika świateł cofania w Renault Twingo 2 - przyczyny i diagnostyka LSPA9 Smart Socket PCB Schematic and Components