http://obrazki.elektroda.net/10_11769056... wystarczy?
Zobacz.Powinno być ok.
Nie zrobi. Nie obsługuje spi.
Powinno pomóc ;) Daj znać
Brakuje rom.bin Airbag 46529745 Palio TRW MY 97 2F 202862-10107590360PA proc HC11KA4 QFP80 SC504815CPU 151545-1 TRW 1E59B SSBJ9846 http://obrazki.elektroda.net/16_11886398...
Każde przerywanie zapłonu powinno się zacząć od końca zapłonu. Zacznij od świec i przewodów. Cewka raczej nie była awaryjna w Punto. Sprawdź podciśnienia idące od kolektora do MAP sensora, jeśli jest identycznie jak w punto 1, a raczej jest, to jest on na górze ściany grodziowej, koło przekaźników, do niego jest podłączony gumowy wężyk od przepustnicy.
VSS (vehicle speed sensor) [url=https://www.fiatforum.com/punto-ii/...
Wymieniaj MAP sensor. Miałem taki sam temat kilka dni temu.
Witam może mi ktoś powiedzieć gdzie w Fiat Punto 2000r. znajduje się sensor airbag? A tak ogólnie to mam problem z kontrolą właśnie z Airbag tzn. poduszka powietrzna z takim człowieczkiem z pasami. Proszę o pomoc co może być tego przyczyna bo ja zakładam że sensor airbag
Mam do was panowie prośbę.. czy ktoś mógłby usunąć mi crash datę z zawartości pamięci tego sensora? Podaję wszystkie numery: 46806593 331249 2 X AIRBAG Punto 1.2 SX
Jakie błędy masz w sensorze?
Ale jaja! Przecież to to samo! I kto się zabiera za naprawę samochodów? A z drugiej strony mała szansa że to on.W punto najczęściej nawala MAP sensor,no i sonda.
Wystarczy sam sensor bez zapisu informacji o wypadku. Pewnie jeszcze trzeba będzie go dopasowac do auta by VIN się zgadzał.
Witam. Mam uszkodzony map sensor w Punto II SX, silnik 1,2, rocznik 2000. Uszkodzony sensor ma na obudowie takie symbole: PBT-GF 30 T-PRT 03/C 3369 DB 100 KPa Mam problem z zakupem używki o tym samym symbolu, telefonicznie ASO zaśpiewało mi 650 zł. Chciałbym zapytać czy map sensory o innym symbolach ale podobnym kształcie i napisie 100 KPa są dopuszczalne....
Czujnik wałka rozrządu.
Więc masz problem z elektryką, zapewne przekaźnik nie odcina Ci zasilania ECU - przez to nie ma komunikacji z immobilizerem i dlatego rozładowuje Ci akumulator na postoju. Włącz zapłon, wyłącz go i nasłuchuj pod maską czy po 90 sekundach puści przekaźnik (ten na ścianie grodziowej, nad MAP-Sensorem).
Z autopsji :czujnik temp.powietrza w map sensorze fałszuje pomiar.
Podmień map sensor. Nie wiem czy da się go sprawdzić. Przy padniętym reduktorze ciśnienie jest zwykle zbyt wysokie, a nie niskie.
Sprawdźcie szczelność układu dolotowego czasem serwo jest dziurawe, a czasem czujnik podciśnienia tzw MAP sensor.
Wężyk do map sensora wygląda ok
Normalnie wpinasz w aucie w kostke sensor i tyle... Żadnej filoZofii.
Te marelli IAW 6F,16F to takie cholerstwo że nie zapamiętuje usterek!Po prostu z chwila kiedy lampka zgaśnie,usterka jest wymazywana z pamięci,stąd podczas diagnozy nie nie wyszło. 90% usterek w tym systemie to MAP sensor.
... to odłącz czujnik temperatury (2-pinowy, niebieski) i zobacz czy będzie gasł czy nie, ale może właśnie MAP padł. Rozumiem, że MAP odłączałeś elektrycznie, wężyk nadal był na swoim miejscu?
Tak,ale uważaj z motażem,zwłaszcza taśmy pod kierownicą.Musi byc odpowiednio ustawiona,na niej jest opis,daje się 3,5 obrotu,jeżeli nie ma wspomagania,jak jest wspomaganie to 2,5 obrotu
Jak podniesiesz maskę to po prawej stronie na tylnej ściance pod osłoną znajduje się MAP sensor rurka idzie do krućca w kolektorze ssącym,obok MAP jest wtyczka sondy lambda./MAP czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym/
Z tego co ja wiem to grande ma blokade w bodym lub włącznik na słupku zależy od modelu a nie jak piszecie w sensorze
Tak P1702 oznacza włączenie kontrolki usterki skrzyni automatycznej, ale dalej mamy: usterka obwodu TRS (Transmission range sensor) to znaczy że jest problem z przełącznikiem wielofunkcyjnym (selekcjonerem). Przyczyn należy szukać w połączeniach elektrycznych skrzyni biegów (kostki, wtyczki pomiędzy skrzynią a komputerem).
Jak kolega wyżej, stawiam na map sensor miałem podobnie
Punto 1.1 97r. Na komputerze wychodzi mi błąd "Oxygen sensor" czujnika tlenu. Gdzie on się znajduje?. Czy to nie czasem sonda lambda?.
Podchodzi z fiatów (punto,siena,itp)
Wpierw wyczyść MAP sensor najlepiej się sprawdza spray do odtłuszczania tarcz hamulcowych np.TRW
Podmień map sensor, albo spróbuj z odpiętym
Mam pytanie gdzie znajduje się silniczek krokowy oraz MAP sensory do przeczyszczenia
Tester coś dziwnie odczytuje. Ale miałem taki przypadek jak Ty i winny był map sensor. Przeklamywal temperaturę na minus.
Mowa o fiacie punto mk1 1,2 8V Dodano po 37 mogę jakoś sprawdzić czy ten map sensor jest sprawny?
prawdopodobnie uszkodzony czujnik ciśnienia gazu (mapsensor) , ale może też byc kilka innych przyczyn ,któch i tak nie zdiagnozujesz bez podłączenia się do komputera. Odwiedź gazownika :D czujnik ciśnienia gazu to nie jest to samo co Map-sensor więc nie wprowadzaj ludzi w błąd. W tym przypadku padł zwykły czujnik ciśnienia gazu umieszczony na listwie...
Czyli punto 90 ( na sprycy GM Multec). Dwie rzeczy-działanie MPS sensora ( szczelność szlauchika, pękał) jak i czy nie rzywoesza się tłoczek zawpru EGR
Czarne swiece = bogato. co sie dzieje z map sensorem, szczelnosc kolektora, sonda lambda, czujnik temp?
http://img404.imageshack.us/img404/3749/... Tylko nie sugeruj się się pinami ecu bo to akurat do punto 1 16v ale map sensor i iat jest identyczny.
mają 5 lat, powinny grzać. jutro będę sprawdzał przekaźnik. temperatura dodatnia 6 stopni i cieplej, nie wiem czy świece mają większe znaczenie w takiej temperaturze, wcześniej było 15 stopni i było to samo p.s. zastanawiam się czy zawór na pompie WC nie zaczyna szaleć lub map sensor.
Sprawdzę najwcześniej w poniedziałek, wtorek, jak klient podjedzie, ale powiedz mi Emerycie, czemu knock sensor mógłby dawać taki efekt ?
Jakie podciśnienie widzi MAP-sensor podczas kręcenia rozrusznikiem bez wciskania gazu, podaj wartośc.
Sensora AirBag nie trzeba wymieniać...wystarczy go tylko zmodyfikować.
Po odłączeniu akumulatora we fiatach adaptacja komputera wraca do fabrycznych ustawień, daj mu pojeździć, (musi się nagrzać do temperatury roboczej). Podobne objawy daje map sensor (ew. sparciały wężyk).
Przeglądam te zestawy i nie wiem co wybrać. Co powiesz o czymś takim? http://www.remotronix.com/czujniki-parko...
MAP sensor powienien wskazywac w granicach 30kPa na jalowym a na otwartej przepustnicy na max pewnie okolo 100 kpa , temp powietrza na dolocie nawet do 60°C jeśli auto długo stoi na jałowym, :D pomyśl o sprawdzeniu jednak tego luzu zaworowego.Po regulacji zmierz ciśnienie na cylidrach najpierw na zimno poźniej po rozgrzaniu, AAa i jeszcze ten pasek...
Czyli map-sensor ... możliwe, da rade jakoś go posprawdzać miernikiem ?
Hej! Mam Punto 2 1.2 8V Znalazłem Map Sensor tylko ma on 4 wyprowadzenia Mierzyłem napięcie na włączonym silniku: 1i2 - 4,92 1i3 - 4,88 1i4 - -0,00 2i3 - -0,03 2i4 - -4,94 3i4 - -4,90 Czy ktoś może mi powiedzieć co jest co? Mam program Sequent 24 i też nie widziałem za bardzo opcji OEM
Lancia Y i Punto ma dokładnie taki sam schemat. Map sensor jest zintegrowany z IAT i patrząc od przodu samochodu znajdują po lewej stronie kolektora ssącego. Można dać map z 8v ale wtedy i tak musisz włozyć do kolektora czujnik IAT.
Punto 1.1 było wyłącznie na SPI i w kabinie to wtrysku nie słychać. Wężyk MPA sensora często pęka i rzeczywiście brakowałoby mocy, ale nie przerywałby silnik z tego powodu.
Oleju mi bierze z 0,1 litra na 100 km ale może to być spowodowane wyciekiem spod pokrywy zaworów. Czyli 1l na 1000km - jakby to był wyciek, to byś miał kałużę oleju pod samochodem... choć przy takim spalaniu, jeśli paliwo nie wycieka to oleju powinno przybywać, bo ten silnik "nie przepali" 20l/100km. czujnik ciśnienia i temperatury (map sensor) - wymieniłem...
Ok,a co to ten MAP-sensor? Wiesz nie jestem mechanikiem i pewne określenia są mi obce.
Jeśli masz 1100 SPI to będzie pasował. Także od Punto I 1100, sieny palio 1.4 a także niektórych francuzów. Oznaczenie PRT 03/04
To jest sterownik Lacia Yplsylon , 1.2 16V , tam nie przewidziano czujnika Knock sensor. Silnik masz z lancii?
naprawde nie ma tu nikogo kto sie zna? To moze ktos mi podpowie co jest odpowiedzialne za dawkowanie paliwa, bo u mnie swiece zalewa. Komputer, map sensor, wtrysk, czujnik temp, termostat, sonda lambda i ... ?
Witam forumowiczów od jakieś czasu posiadam grande punto 2008r 1.4 8v 77km lpg. Mam z nim dziwny problem mianowicie gdy jest silnik zimny..np czy po 2-3h czy po 24h postoju silnik zawsze odpala za 1 razem zaraz jak wrócę że sklepu odpalę kilka prób odpalenia bez problemu... Problem jest taki gdy silnik trochę ostygnie dajmy na to 15-30minut po przyjezdzie...
diego10 czy jak auto gaśnie w czasie jazdy to czy wskazówka obrotomierza też spada do 0? Jeśli tak to masz do wymiany czujnik położenia wału. relaj przydałby się odczyt błędów z komputera bo bez tego będzie ciężko. Przyczyn może być kilka: map sensor, potencjometr przepustnicy, cewki, kable zapłonowe.
Czyli rozumiem kolego Elektrit, że jak nie ma emulatorów to jest OK. Spróbuję jeszcze z tymi wtrykiwaczami, może rzeczywiście to jest ten problem? Jeszcze nie wiem czy w warunkach domowych sa sie sprawdzić ten map sensor. Podpowiedzcie coś leśli możecie.
Bezpiecznik i przekaźnik od pompy znajduje sie na na ścianie grodziowej obok map sensora. Wszystko powinno być nakryte czarną plastikową czapką, która jest przykręcona śrubą na krzyżak.
Nie za bardzo w normie, ma szansy na to, aby silnik na wolnych obrotach generował 580hPa podciśnienia w kolektorze dolotowym. Więc albo uwalony MAP sensor, co częste, albo zatkany katalizator, albo coś nie tak z rozrządem.
A MAP pokazuje dokładnie? Nie wiem jak 16V ale 8V też ma parametr Ciśnienia Atmosferycznego mimo że czujnika nie posiada. Zczytuje ciśnienie z MAP sensora przed uruchomieniem silnika. Wtedy tam jest atmosferyczne. Czy 16V robi tak samo? Możliwe...
Plusy mi uciekły na ECU po zapłonie, ale za to odpowiada Body Comp. który nie wysterowuje przekaźnikiem. Sensor zrobiony raczej dobrze, bo jaśki znikają jak je emuluję. W późniejszym czasie deska będzie wymieniana. Teraz zależy mi na odpaleniu auta.
Sprawdzić : Map sensor, reduktor , czasem brudne wtryski gazu. Prozaiczna rzecz wymienić filtry fazy ciekłej i lotnej.
Fes sprawdzałem ale nie ma możliwości wykresu (albo nie umie) dane się zgadzają. Zastanawia mnie short term fuel trim bank sensor 2 czemu nie ma zmiennego wykresu cały czas jest 0% Silnik 1,2 8v
Gazownik nie ma czasu bawić się kilka godzin ze strojeniem jednego samochodu. Z MAP sensorem zrobi dobrą mapę w kilkanaście minut i bez pomocy drugiej osoby. A później auto źle jeździ. Widzę że dyskusja nie ma sensu.
Sprawdź map sensor. Miałem tak w uniaku: była iskra, było paliwo a palić na ciepłym nie chciał, do tego trzymał wysokie i nierówne wolne obroty.
Witam ponownie. Sprawdziłem i profilaktycznie przeczyscilem Map sensor jak również czujnik temperatury i wszystko w normie a kropek nadal leje benzyną jak wściekły.. Ktoś jeszcze ma jakieś pomysły?
Zrobiłem kabelek podpiąłem się i ku mojemu zdziwieniu anomalia. Sterownik zaprogramowany w 2020r włączone dwie poduch a nie jedna jak w moim itp. rzeczy. Pytanie: Czy sterownik 46517272 jest od mojego Fiata Punto 99r jedna poducha? Czy jest program by pozmieniać przez złącze te ustawienia (fiatecuscan nie ma takich opcji jak wyłączenie poduszki pasażera)...
Zajmij się MAP-sensorem. Dodatkowo sprawdź jak widzi przepustnicę. Te sensory made by Marelli sa bardzo awaryjne. 'Podchodzi z byle fiata punto,cinquecento. Jeżeli masz mozliwośc odczytu parametrów,to o ile pamiętam jako podciśnienie powinno być wskazanie (na wolnych) około 260mm/Hg,jak silnik stoi,lub po gwłtownym dodaniu gazu około 740-760 mm/Hg
Widziałem grande punto po wystrzale poduszek (po wypadku oczywiście) i wiem że to nie był pierwszy dzwon tego auta .Sterownik wcześniej miał czyszczony wsad eeproma .Także w tym przypadku airbagi zadziałały prawidłowo powtórnie na tym samym sterowniku.
Ten błąd to: P0601 - Control unit - Uszkodzony pozostałe wykryte błędy: U1601 - Szyna Danych CAN P0101 - Air Mass sensor U1600 - Elektron. blokada odjazu P0380 - Sterowanie czasem grzania P1320 - Synchroniz. wałka roz. do wału kor.
A ile taka przyjemność może kosztować i czy jest sens naprawy, bo używane centralki chodzą po 50zł. To kup za 50zł,ale jak trafisz na sensor z tymi samymi numeraami a bedzie inna konfiguracja to sie zdziwisz. Naprawa twojego 100-150zł
Czujnik podciśnienia (MAP-Sensor) odpowiedzialny jest za korektę kąta wyprzedzenia zapłonu oraz korektę dawki paliwa - to jeden z kluczowych czujników niezbędnych do poprawnej pracy silnika.
Witam od parę lat posiadam grande punto 1.4 b który ma problemy z odpaleniem na zimnym tak jak by mu paliwo odcięło wymieniłem pierw pompę paliwa na używana bez zmian zakupilem 2 nową dalej to samo ;/ wymienilem swiece kable map sensor czujnik temperatury..wtryski wraz zlistwą,czujnik położenia wałka oraz wału takrze dalej beż zmian brak błędów;( sądy...
Najpierw bym to poskładał w oryginalne i doprowadził do porządku, a dopiero później ładował turbo. Silnik seryjny wytrzyma Ci góra do 120KM sterownik fabryczny możesz zostawić ale MAP sensor musisz zmienić (ten co jest nie mierzy ponad atmosferyczne), no i program w sterowniku przerobić...
Koledzy! Mam pewien pomysł, który może się przydać wszystkim początkującym zabawę z euroscanem. W tym temacie napiszmy tłumaczenia do wszystkich kodów błędów euroscana jakie znamy. Knock retard-czujnik stukowy Mixture-mieszanka Idle adaptation- jalowa adaptacja Blink code reguest-ponowna prośba kodu Spark adwance-wyprzedzenie zaplonu Jdle rpm desired-obroty...
Witam! Jak się już połączysz to na zakładce diagnostyka wybierz OXYGEN SENSORS albo: w zakładce "ustawienia" wybierz "konfiguracja PID" i zaznacz któryś (nie pamiętam który)oxygen sensor następnie z zakładki "diagnostyka" włącz "Widok danych" albo "tablice rozdzielcze/ wykresy" i na dolnym wykresie masz sondy lambda.
as124, pisałeś że mierzyłeś wartości czujników przy różnych temperaturach i porównywałeś je z charakterystykami. mam problem dużego spalania w punto i właśnie sie za niego zabrałem. mógłbyś udostępnić mi te charakterystyki co bym sobie mógł porównać - już widzę że czujnik temp cieczy przekłamuje bo na zagrzanym mam 268 ohmów. będe Ci bardzo wdzięczny...
Witam, Świeci mi się kontrolka ABS. Podpiąłem pod FiaeECUScan pod centralkę ABS. Wywala błąd "Front rh speed sensor is O.C." W czasie jazdy faktycznie jeden czujnik prędkości nie rusza z miejsca. Co może być przyczyną usterki? Dzięki za wszelkie rady.
podpiąłem pod komputer jeszcze raz i teraz jeszcze sprawdziłem to? Knock sensor signal cyl.1 2.791V Knock sensor signal cyl.2 2.752V Knock sensor signal cyl.3 0.098V Knock sensor signal cyl.4 0.102V czy dobre są wskazania? tzn czy w cyl. 3 i 4 nie ma być więcej? Jak usunę wszystkie błędy i odpalę samochód to odpala od razu tylko pracuje nierówno przez...
Witam, Mam problem z Abarthem Punto EVO z 2012r. Ostatnio w czasie jazdy wyskoczył komunikat "START-STOP niedostępny". Komunikat pojawia się za każdym razem po przejechaniu kilku kilometrów. Diagnostyka MES wykazała następujące błędy: U1739 - Battery sensor (IBS) B1047 - LIN serial line Po skasowaniu: U1739 znika i wraca w momencie odpalania/gaszenia...
Jest taki problem w aucie potencjalnej teściowej. Była u mechanika bo wykopcił jej cały układ chłodzenia i przy okazji napomniał jej że trzeba wymienić MAP sensor bo nie trzyma wolnych obrotów. Zanim zdecydowała dać się skroić jak za zboże zbadałem sprawę, czyli zmierzyłem woltomierzem Map sensor zasysając rurkę ustami, i okazało się ze wszystko jest...
P0139: 02 Sensor circuit slow response, Bank 1 Sensor 2 http://repairpal.com/obd-ii-code-p0139 P0141: 02 sensor heater circuit malfunction, Bank 1 Sensor 2 http://repairpal.com/obd-ii-code-p0141 P1141 - Preheating resistance 1 below catal. -- Invalid signal -- Stored -- Light ON Dla przykładu P1135 - Preheating resistance 1 above catal. -- Invalid signal...
Witam kolegów. Mam pytanie do was. Mam Punto II 1.2 8V z 2000 roku na sterowniku hybrydowym i teraz pytanie. Ile ząbków powinien mieć pasek rozrządu w tym aucie? 125 czt 129 ? Pytam się dlatego, ponieważ założony był ostatnio 125 ząbków DAYCO, a jak kupowałem nowy to w katalogu nie występował 125 zębów tylko 129 zębów. Ogolnie na codzień nie zajmuję...
Witam, mam problem z moim Fiatem Grande Punto 1.3 diesel Multijet. Mianowicie co jakis czas wyskakuje blad silnika i 2 bledy :P0120 uklad napedowy - Throttle / pedal position sensor / switch a circuit P2135 uklad napedowy - Throttle / pedal position sensor / switch A/B voltage correlation Objawia się to tym ze auto szarpie, traci moc po czym po jakims...
Cześć Wszystkim. Mam problem z nierówną pracą silnika w moim Grande Punto 1.4 2007 r. Autem mocno trzęsie na wolnych obrotach i rzuca silnikiem. Obroty są równe, wykonałem adaptacje wyczyszczonej przepustnicy. Został wymieniony map sensor od ciśnienia w kolektorze ssącym i temperatury powietrza. Sprawdzałem czujniki położenia obu wałków, wyglądają na...
jeszcze jedno. Dopiero rozmawiałem z poprzednim włascicielem i on wymienił silnik, ale przed wymianą miał ten sam problem. czyli małe prawdopodobienstwo aby luzby były złe na starym i na nowym tak samo. czujnik podcisnenia wymieniony z innego auta działajacego. takze odpada. Co myslicie o uszkodzeniu sterownika. Co jalis czas pojawia sie błąd cewki....
Witam. Mam problem. Moje punto bardzo dużo pali ok 13l na 100km. Komputer w serwisie Fiata wskazuje na zbyt długi wtrysk paliwa. Po zmianie błędnych ustawień na fabryczne kilka sekund chodzi prawidłowo, a potem znowu jest tak samo. Co może być tego przyczyną?? Sprężanie na poziomie 13MPa, wtryski nie leją, nie są też mechanicznie uszkodzone, zbiornik...
MAP sensor-a odłączyłem i silnik chodził tak samo jak z podłączonym czasami na ułamek sekundy spadają obroty i znowu są normalne tak jest przy odłączonym i podłączonym czujniku podciśnienia, lambde sprawdzę chociaż nie jest zakopcona ostatnio ją czyściłem i było wszystko ok :P aha dodam że wcześniej punto pracowało nierówno wszystko opisałem tu => http://www.elektroda.pl/rtvforum/forum61...
Map-sensor niewiele mu pomogl... Ale okazuje się że wymieniona cewka strzela z jednego gniazda co drugi-trzeci raz, rzadko kiedy rytmicznie, tym razem stawiam na to. Wymienię i zwierzę się z efektów, chociaż nie bardzo widzę szczególnego zainteresowania tematem...
Witam Mam mały problem z 306-tką na monowtrysku magnetti takim jak w punto, seicento Falują obroty na benzynie wygląda to dokładnie tak opcja zezłomuj odpada Oddaj elektrykowi też odpada bo rachunek przekroczy wartość pojazdu
Witam.Mam Fiata punto na monowtrysku mam z nim następujący problem gdy jest auto zimne to pali dobrze i ma dobre obroty ale gdy się zagrzeje to niema wolnych obrotów i gaśnie.Sprawdzone zostały: -silniczek krokowy,cały zespół wtryskowy,map sensor,rozrusznik wszystko jest ok. Ale gdy miałem zepsuty termostat to auto chodziło dobrze,a gdy zmieniłem termostat...
Ja osobiście miałem takie same objawy, które spowodowane były naderwaniem wężyka od MAP-sensora na króćcu przy kolektorze, nie dość że brał fałszywe powietrze to jeszcze MAP-sensor nie widział zmian obciążenia silnika....Naprawa małokosztowna - nożyczki i wężyk 0,5 cm krótszy, 10 minut pracy - no jeszcze niestety był reset ECU...ale wężyk można sprawdzić...Z...
jakoś oprócz Volvo czy Saaba + VW nie kojarzę innych turbo na początku lat 90 Więc powinieneś zmienić nieco ton wypowiedzi. Popularne z początku lat '90? Opel i jego "kultowy" C20LET, Renault 5, nawet makaroniarze mieli Punto GT 1.4 Turbo. A było tego sporo więcej. Dodano po 12 co ciekawe jak sprawdzić doładowanie skoro nie ma map sensora? a słyszałeś...
a to jest ciekawe bo mam Siene i poduszki nie są podłaczone pod komputer tylko sensor -----> poduszka | | | Kontrolka jak sobie zobaczycie takie coś :) http://www.airbag.com.pl/systemy/artykul... tam jest cały schemat poduszek :) i nic nie jest podłączone do kompa awiec jak wam ma pokazać błąd poduszki to ja niewiem :) pozdrowionka :)
W GP z benzynowym silnikiem jest map sensor czyli czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze.W modelu 1.4 8v jest on po lewej stronie(patrząc od przodu samochodu)z boku kolektora ssącego.To właśnie on odpowiada za szacowanie ilości potrzebnego powietrza.
Mogę ci podać pełną listę możliwych błędów dla tego sterownika i zapewniam, że takiego tam nie znajdziesz... swoją drogą w różnych urządzeniach diagnostycznych widziałem już różne durne tłumaczenia komunikatów na język polski. Może niech ten mechanik przełączy swoje urządzenie na język angielski albo poda sygnaturę błędu to będzie wiadomo o co chodzi....
wymieniłem uszczelki na kolektorze ssacym , sprawdziłem szczelność kolektora mocując go do plaskiej powierzchni bakielitu, skrecajac miejsce przepustnicy tez wyciętym bakielitem. pozostałe otwory tj wejscia na wtryskiwacze , wejscie na map sensor ,wejscie na weżyk podcisnienia .następnie podałem powietrze i pelna szczelność . pomyslałem ze to jest kolektor...
rozglądam sie od roku znalazłem 2 niekompletne... silniek 1,3T to taki gorąy towar że zaraz idzie.... a turbo kupiłem za 70złz kolektorem weic prawie darmocha :D jak sie rozpadnie silnik to kupic cos wieksze planuje silnik punto 1,2 16V... do opuźnienia zapłonu chcę wykorzystać tak zwane UFO czyli podciśnieniowy regulator zapłonu po podaniu mu zamiast...
Witam jestem od niedawna posiadaczem Fiata Punto II 1.2 8v 2004rok. Od początku zaczęły sie problemy z pracą silnika na benzynie i gazie. Silnik pracuje jakby gubił iskrę na którymś z cylindrów do tego śmierdzi spalinami a na biegu jałowym na wolnych obrotach z rury lecą czarne spaliny. Zmieniłem świece na NGK dobierane pod ten silnik, przewody wn....
punto schemat punto sensor airbag nissan sensor
falownik sterować moment termet czyścić wymiennik ciepła odblokować telefon samsung galaxy
amica pa4560a420 przełącznik hyundai
Zamiennik stabilizatora LT1083: porady i alternatywy Czas schnięcia zaprawy szamotowej przed paleniem