Witam. Prawdopodobnie mam uszkodzony moduł poduszki powietrznej w fiacie punto 1 1999 rok i nie mogę dostać nigdzie takiego samego modułu o takich dokładnie numerach czy podejdzie bez przeróbek o innych numerach. Dodam jeszcze że moduł firmy trw.
Podchodzi z fiatów (punto,siena,itp)
To jest sterownik Lacia Yplsylon , 1.2 16V , tam nie przewidziano czujnika Knock sensor. Silnik masz z lancii?
Punto 1.1 było wyłącznie na SPI i w kabinie to wtrysku nie słychać. Wężyk MPA sensora często pęka i rzeczywiście brakowałoby mocy, ale nie przerywałby silnik z tego powodu.
Każde przerywanie zapłonu powinno się zacząć od końca zapłonu. Zacznij od świec i przewodów. Cewka raczej nie była awaryjna w Punto. Sprawdź podciśnienia idące od kolektora do MAP sensora, jeśli jest identycznie jak w punto 1, a raczej jest, to jest on na górze ściany grodziowej, koło przekaźników, do niego jest podłączony gumowy wężyk od przepustnicy.
Bezpiecznik i przekaźnik od pompy znajduje sie na na ścianie grodziowej obok map sensora. Wszystko powinno być nakryte czarną plastikową czapką, która jest przykręcona śrubą na krzyżak.
Witam. Na forum temat ten był już kilka razy poruszany, ale mój przypadek troche różni się od istniejących tematów. Mianowicie niedawno samochód pracuje na benzynie TYLKO na wolnych obrotach prawidłowo. Każde dodanie gazu powoduje "zduszenie" silnika. Po podłączeniu do komputera wyskakują następuące błędy: *self-adaptive parameters oraz *air-temperature...
Sprawdźcie szczelność układu dolotowego czasem serwo jest dziurawe, a czasem czujnik podciśnienia tzw MAP sensor.
Sprawdź map sensor. Miałem tak w uniaku: była iskra, było paliwo a palić na ciepłym nie chciał, do tego trzymał wysokie i nierówne wolne obroty.
mają 5 lat, powinny grzać. jutro będę sprawdzał przekaźnik. temperatura dodatnia 6 stopni i cieplej, nie wiem czy świece mają większe znaczenie w takiej temperaturze, wcześniej było 15 stopni i było to samo p.s. zastanawiam się czy zawór na pompie WC nie zaczyna szaleć lub map sensor.
VSS (vehicle speed sensor) [url=]Link
zibi733 Witam. Podłącz kompa i sprawdź wskazania Map-sensor ,jest to czujnik który odczytuje temperaturę zasysanego powietrza i ciśnienia powietrza ,ten czujnik odpowiada za załączenie "ssania".Imoże być że jak autko jest ciepłe to ECU silnika widzi zimny silnik i da mu "ssanie".Podłącz kompa i zobacz jaka temperatura jest na zimnym a jaka na ciepłym...
Sprawdziłem po odpięciu na zimnym silniku jest to samo auto odpali i po 2-3 sekundach po odpaleniu zaświeci się kontrolka wtrysku z czujnikiem jak i bez niego. Wydaje mi się to dziwne bo stało się to po wymianie świec (kilka dni potem) nie wiem spróbuje jeszcze raz wyczyścić lambdę i ewentualnie spróbuje załatwić map sensor. A tak ogólnie to co obejmuje...
Witam. Posiadam w swoim Puncie II 1.2 8v instalacje II generatcji opartej na centralce TEC99 Evolution. Centralka na umożliwia ustawienie temperatury w jakiej auto ma się przełączyć na LPG jednak nie mam założonego czuknika temp. W związku z tym zakupiłem czujnik temperatury: Jednak z czujnikiem nie dostałem schematu podłączenia pod centalke. Czy wie...
podpiąłem pod komputer jeszcze raz i teraz jeszcze sprawdziłem to? Knock sensor signal cyl.1 2.791V Knock sensor signal cyl.2 2.752V Knock sensor signal cyl.3 0.098V Knock sensor signal cyl.4 0.102V czy dobre są wskazania? tzn czy w cyl. 3 i 4 nie ma być więcej? Jak usunę wszystkie błędy i odpalę samochód to odpala od razu tylko pracuje nierówno przez...
Mogę ci podać pełną listę możliwych błędów dla tego sterownika i zapewniam, że takiego tam nie znajdziesz... swoją drogą w różnych urządzeniach diagnostycznych widziałem już różne durne tłumaczenia komunikatów na język polski. Może niech ten mechanik przełączy swoje urządzenie na język angielski albo poda sygnaturę błędu to będzie wiadomo o co chodzi....
Witam kolegów .Potrzebuje pomocy odnośnie czujników PARKOWANIA do fiata punto 2 2004r . Mianowicie chodzi o to iż dwa z tych czujników uległy zniszczeniu a nie mogę ich nigdzie znaleźć, w servisie 465zł/szt ;( . Słyszałem ze jest opcja ze czujniki z pandy będą pasowały , wizualnie śą identyczne i nawet kostkę mają taka samą , lecz maja inne nr boscha...
P0139: 02 Sensor circuit slow response, Bank 1 Sensor 2 P0141: 02 sensor heater circuit malfunction, Bank 1 Sensor 2 P1141 - Preheating resistance 1 below catal. -- Invalid signal -- Stored -- Light ON Dla przykładu P1135 - Preheating resistance 1 above catal. -- Invalid signal -- Stored -- Light ON ABOVE - nad BELOW - pod Czym Ty czytasz te błędy?...
Witam ponownie....Mam takie zapytanie mam punciaka po lekkiej stluczce silkik 1.1 1995 rok i na skutek kolizji wystrzelila poduszka pow.Teraz mam problem kierownice juz kupilem cala kompletna wraz z sensorem (podobno aktywny z bezwypadkowego wozu) czy po podlaczeniu wszystko bedzie grac????Kupywalem te czesci od znajomego to raczej nie wpedzilby mnie...
Ja osobiście miałem takie same objawy, które spowodowane były naderwaniem wężyka od MAP-sensora na króćcu przy kolektorze, nie dość że brał fałszywe powietrze to jeszcze MAP-sensor nie widział zmian obciążenia silnika....Naprawa małokosztowna - nożyczki i wężyk 0,5 cm krótszy, 10 minut pracy - no jeszcze niestety był reset ECU...ale wężyk można sprawdzić...Z...
Czy posiada ktoś wsad do tego sensora, wywala mi błąd ECU Sensor TRW 46766384 331164
Obecnie sytuacja wygląda tak. Czy zimny czy ciepły nie trzyma obrotów. Okolice przepustnicy mają jedynie niewielką ilość nagaru. Zmierzyłem TPS, czujnik temperatury, wszystko zachowuje się tak jak teoria przewiduje. Dodam, że miałem okazję się przejechać z odłączonym podciśnieniem przy MAP sensorze. Niezależnie czy rurkę od MAP sensora od strony dolotu...
Witam, mam problem z świeżo kupionym Punto 1.1 z 1998r. Auto odpala i chodzi idealnie na zimnym silniku, ale po kilku minutach pracy przestaje sie wkręcać na obroty. Wolne obroty są ok, pracuje ładnie, ale na dodanie gazu reaguje duszeniem, nie daje w ogóle jechać. Silnik sprawdzony, czujniki: temperatury, map sensor, położenia wału, położenia przepustnicy,...
Witam, mam problem z moim Punto. Poniżej przedstawiam szczegóły. Pacjent: Punto II 1.2 8V, rocznik 2000, przebieg: 230 000 km, bez LPG Objawy: Pali jak smok 10 -15l / 100km. Jak się rozgrzeje do 90 stopni po dodaniu gazu bardzo powoli wchodzi na obroty i zaraz spadają obroty i gaśnie. Tak jakby się zalewał. Nie można daje jechać. Trzeba poczekać żeby...
Fiat Punto I - wersja z automatem ecvt, Selecta. Rocznik 1996. Silnik 1242cc na monowtrysku SPI IAW 16F.S3. W aucie zamontowany gaz LPG BRC Lambda system ni by II gen ale nie ma krokowca i działa na registrze. W zasadzie gaz jest nie używany. Auto ma autentyczny przebieg 65tys. Odkupione od kogoś kto w listopadzie 2014 przywiózł je z Niemiec. Przejechał...
Witam, mam problem z moim Fiatem Grande Punto 1.3 diesel Multijet. Mianowicie co jakis czas wyskakuje blad silnika i 2 bledy :P0120 uklad napedowy - Throttle / pedal position sensor / switch a circuit P2135 uklad napedowy - Throttle / pedal position sensor / switch A/B voltage correlation Objawia się to tym ze auto szarpie, traci moc po czym po jakims...
Jakiej hamowni ??? I co to by miało mieć na celu ??? Zakładając gaż w dobrym warsztacie nie powinno być roznicy w osiągach ,no może z tym wyjątkiem że trochę dłuzej trwa przyspieszenie ale minimalnie .Gdyby zastosować emulator MAP sensora albo wariator zapłonu to osiągi na LPG były by lepsze niż na PB. Co do hamowni to można tam stroić instalacje IV...
bez zdiagnozowania testerem ciężko powiedzieć co powoduje świecenie lampki ,przy bogatej mieszance może byc map sensor lub jego weżyk.Odpal go na benzynie podłącz miernik pod sondę i zciskaj przewód doprowadzający paliwo szczypcami ,napiecie sondy powinno spadac do 0,1V.Jeśli spada to sonda ok.Za wysokie cisnienie paliwa?? Powinno byc ok 1 bar.Oporność...
Jak podniesiesz maskę to po prawej stronie na tylnej ściance pod osłoną znajduje się MAP sensor rurka idzie do krućca w kolektorze ssącym,obok MAP jest wtyczka sondy lambda./MAP czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym/
Te marelli IAW 6F,16F to takie cholerstwo że nie zapamiętuje usterek!Po prostu z chwila kiedy lampka zgaśnie,usterka jest wymazywana z pamięci,stąd podczas diagnozy nie nie wyszło. 90% usterek w tym systemie to MAP sensor.
Ale jaja! Przecież to to samo! I kto się zabiera za naprawę samochodów? A z drugiej strony mała szansa że to on.W punto najczęściej nawala MAP sensor,no i sonda.
Czyli rozumiem kolego Elektrit, że jak nie ma emulatorów to jest OK. Spróbuję jeszcze z tymi wtrykiwaczami, może rzeczywiście to jest ten problem? Jeszcze nie wiem czy w warunkach domowych sa sie sprawdzić ten map sensor. Podpowiedzcie coś leśli możecie.
Dobra, gdzie czujnik już wiem... Zmierzyłem go, przy zimnym silniku miał 1.05 kΩ z groszami, po odpaleniu sobie opadał stopniowo do 0.2 kΩ, tak że raczej sprawny... Znalazłem za to przy okazji pękniętą rurkę od map-sensora, przyciąłem, efekty sprawdzę później i podam do wiadomości ogółu, ale coś czuję, że to może być to... Chociaż na jałowym...
No i właśnie tego się obawiałem że każdy zaraz traktuje to jak naprawę. Nie mam zamiaru niegdzie tego montować...Traktuje to bardziej jako edukacje niż działanie zarobkowe. Nie mam zamiaru wydzierać komuś "ciężko" zarobionej kasy...Niech sobie to robią. A tak poza nawiasem, jest w okolicy mnie koleś który "naprawia"sensory, i całkiem nedawno ktoś przywiózł...
a to jest ciekawe bo mam Siene i poduszki nie są podłaczone pod komputer tylko sensor -----> poduszka | | | Kontrolka jak sobie zobaczycie takie coś :) tam jest cały schemat poduszek :) i nic nie jest podłączone do kompa awiec jak wam ma pokazać błąd poduszki to ja niewiem :) pozdrowionka :)
Witam, na lampie dramatycznie skakał zapłon, po wpięciu na euroscana jeden błąd wtrysku (jest na gazie drugiej generacji) ale znacznie zmieniały się wartości podciśnienia - map sensor do wymiany, wymieniony, pomogło ok 80% samochód odzyskał część mocy, zapłon niemal stoi już w miejscu na lampie, ale po całkowitym zejściu z obrotów znów zaczyna skakać/...
Osobiście dwa razy trafiłem na walnięty silnik krokowy "asynchroniczny" nie dotyczy mono wtrysk bosch i innych regulatorów biegu jałowego. Za każdym razem winien był jakiś fachman co kombinerkami regulował grzybek silniczka bo pewnie myślał że tak to właśnie działa. Widziałem już celowo albo i niecelowo odpięte wtyczki od rozmaitych czujników, zaślepione...
map sensor do sprawdzenia, lub jego połączenie z podciśnieniem
diego10 czy jak auto gaśnie w czasie jazdy to czy wskazówka obrotomierza też spada do 0? Jeśli tak to masz do wymiany czujnik położenia wału. relaj przydałby się odczyt błędów z komputera bo bez tego będzie ciężko. Przyczyn może być kilka: map sensor, potencjometr przepustnicy, cewki, kable zapłonowe.
Sprawdzę najwcześniej w poniedziałek, wtorek, jak klient podjedzie, ale powiedz mi Emerycie, czemu knock sensor mógłby dawać taki efekt ?
Wymieniaj MAP sensor. Miałem taki sam temat kilka dni temu.
Ja też nie jestem mechanikiem, ale jeśli decydujesz się samodzielnie zaglądać pod maskę to wypadało by wykazać minimum zaangażowania i poznać budowę i części składowe silnika i jego osprzętu... MAP-Sensor (Mainfold Air Pressure Sensor) to, jak sama nazwa wskazuje, czujnik podciśnienia w układzie dolotowym. Umiejscowiony jest na ścianie grodziowej/podszybiu...
Kurka, mycie krokowców, mycie czujników ABS, mycie MAP sensorów, czemu ja jeszcze w warsztacie zmywarki nie mam?
Czyli punto 90 ( na sprycy GM Multec). Dwie rzeczy-działanie MPS sensora ( szczelność szlauchika, pękał) jak i czy nie rzywoesza się tłoczek zawpru EGR
Witam. Mam problem. Moje punto bardzo dużo pali ok 13l na 100km. Komputer w serwisie Fiata wskazuje na zbyt długi wtrysk paliwa. Po zmianie błędnych ustawień na fabryczne kilka sekund chodzi prawidłowo, a potem znowu jest tak samo. Co może być tego przyczyną?? Sprężanie na poziomie 13MPa, wtryski nie leją, nie są też mechanicznie uszkodzone, zbiornik...
Witam, Świeci mi się kontrolka ABS. Podpiąłem pod FiaeECUScan pod centralkę ABS. Wywala błąd "Front rh speed sensor is O.C." W czasie jazdy faktycznie jeden czujnik prędkości nie rusza z miejsca. Co może być przyczyną usterki? Dzięki za wszelkie rady.
as124, pisałeś że mierzyłeś wartości czujników przy różnych temperaturach i porównywałeś je z charakterystykami. mam problem dużego spalania w punto i właśnie sie za niego zabrałem. mógłbyś udostępnić mi te charakterystyki co bym sobie mógł porównać - już widzę że czujnik temp cieczy przekłamuje bo na zagrzanym mam 268 ohmów. będe Ci bardzo wdzięczny...
Sensora AirBag nie trzeba wymieniać...wystarczy go tylko zmodyfikować.
Z tego co ja wiem to grande ma blokade w bodym lub włącznik na słupku zależy od modelu a nie jak piszecie w sensorze
Ten błąd to: P0601 - Control unit - Uszkodzony pozostałe wykryte błędy: U1601 - Szyna Danych CAN P0101 - Air Mass sensor U1600 - Elektron. blokada odjazu P0380 - Sterowanie czasem grzania P1320 - Synchroniz. wałka roz. do wału kor.
Czujnik podciśnienia (MAP-Sensor) odpowiedzialny jest za korektę kąta wyprzedzenia zapłonu oraz korektę dawki paliwa - to jeden z kluczowych czujników niezbędnych do poprawnej pracy silnika.
Nie zniechęcajcie się proszę do ilości tekstu mam naprawdę poważny problem. POMOCY Wiosną zeszłego roku kupiłem punto o którym temat. Strzelało na gazie wymieniłem świece i było dobrze przez jakieś 1500 km następnie wymieniłem filter gazu świece i przewody zapłonowe dało ten sam efekt. Od pewnego czasu robił coś takiego że zapalał mu sie w pewnym momencie...
Silnik w aucie jak wyżej po nagrzaniu na wolnych obrotach pracuje normalnie jednak nie wchodzi na obroty, po wciśnięciu gazu gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu MAP sensora (wtyk 3-pin) samochód pracuje prawie normalnie bez problemu przyspiesza, nie gaśnie, pali sie jednak kontrolka wtrysku. Eliminuje to pompę paliwa najbardziej podejrzana, aczkolwiek...
Podmień map sensor, albo spróbuj z odpiętym
Hej! Mam Punto 2 1.2 8V Znalazłem Map Sensor tylko ma on 4 wyprowadzenia Mierzyłem napięcie na włączonym silniku: 1i2 - 4,92 1i3 - 4,88 1i4 - -0,00 2i3 - -0,03 2i4 - -4,94 3i4 - -4,90 Czy ktoś może mi powiedzieć co jest co? Mam program Sequent 24 i też nie widziałem za bardzo opcji OEM
Witam Podczas jazdy (na zimnym silniku) przed skrzyżowaniem zgasł, ale go pokreciłem i zapalił (szarpało silnikiem) ale po 30 metrach zgasł całkowicie. Próbowałem go dalej odpalić ale po pojawieniu się ikony Immo dałem za wygraną(to było z rana). Wieczorem po dosyć długim kręceniu z wypadającymi zapłonami odpalił. Gdy zewrze się odpiętą masę od akumulatora...
Witam.Mam Fiata punto na monowtrysku mam z nim następujący problem gdy jest auto zimne to pali dobrze i ma dobre obroty ale gdy się zagrzeje to niema wolnych obrotów i gaśnie.Sprawdzone zostały: -silniczek krokowy,cały zespół wtryskowy,map sensor,rozrusznik wszystko jest ok. Ale gdy miałem zepsuty termostat to auto chodziło dobrze,a gdy zmieniłem termostat...
Instalka 2 gen. od ok. 1200 zł z montażem 3 gen. 1 488 zł np. AC STAG 4 200 AC STAG 4 200 reduktor Tomasetto Alaska lub OMVL Juniper listwa wtryskowa Rail sensor ilości gazu AC wielozawór tomasetto zbiornik w w/g życzenia klienta do 55 litrów pokrowiec na koło zapasowe diagnostyka komputerowa pojazdu montaż instalacji SAMOCHÓD ZASTĘPCZY NA CZAS MONTAŻU
Plusy mi uciekły na ECU po zapłonie, ale za to odpowiada Body Comp. który nie wysterowuje przekaźnikiem. Sensor zrobiony raczej dobrze, bo jaśki znikają jak je emuluję. W późniejszym czasie deska będzie wymieniana. Teraz zależy mi na odpaleniu auta.
Witam Jakiś czas temu pojawiło się falowanie obrotów na biegu jałowym.Przestudiowałem forum po czym wyczyściłem przepustnicę wymieniłem map sensor zrobiłem zerowanie parametrów w fes sprawdziłem ciśnienie paliwa(3,5),zrobiłem ponowną adaptację przepustnicy i dalej to samo.Jeśli przegazuję do min 2,5 tys przy powrocie obrotomierz oscyluje wokół tysiąca...
IAT sensor jednak tez był padnięty. Po wymianie +11*C na termometrze w garażu, i +12*C temperatura powietrza zasysanego wg IAW Scan (przed odpaleniem silnika) :D . Także cacy. No teraz to już ma być poniżej 10l/100km :D .
Korzystając z przejściówki używasz tylko 7 i 15 pinu dla linii K i L, ale która jest która nie ma żadnego znaczenia. W złączach ABSu i SRSu masz tylko 2 przewody - linię K i masę. Masa jest w środku, a skrajne piny to linie K i L. Jak na wolne obroty i zamkniętą przepustnicę masz stanowczo za wysokie ciśnienie w kolektorze (za małe podciśnienie), pozostałe...
Na wykresie z jazdy czujnik temperatury wody pokazuje na początku 37 stopni. Pomiary zacząłem tuż po odpaleniu, silnik był zimny, po nocy. Czy to nie jest zbyt wysoka wartość? Do tego zauważyłem, że obroty na luzie są chyba trochę za wysokie. Na ciepłym silniku pomiędzy 800-850. Dodano po 3 Ciśnienie atmosferyczne to chyba nie to samo co wskazanie map...
Witam kolegów. Mam pytanie do was. Mam Punto II 1.2 8V z 2000 roku na sterowniku hybrydowym i teraz pytanie. Ile ząbków powinien mieć pasek rozrządu w tym aucie? 125 czt 129 ? Pytam się dlatego, ponieważ założony był ostatnio 125 ząbków DAYCO, a jak kupowałem nowy to w katalogu nie występował 125 zębów tylko 129 zębów. Ogolnie na codzień nie zajmuję...
Witam serdecznie W moim GP 1.4 8V z ABS r.2007r mam bardzo tajemniczą awarie i proszę o pomoc: Jechałem po wyboistej drodze i w pewnej chwili na skręconych kołach, podczas lekkiego hamowania, samochód szarpnął mi i zgasł (to moja wina - za wysokie bieg, nie słyszałem silnika - zwolniłem za bardzo). Po uruchomieniu: - totalnie martwy prędkościomierz...
Punto 1.1 97r. Na komputerze wychodzi mi błąd "Oxygen sensor" czujnika tlenu. Gdzie on się znajduje?. Czy to nie czasem sonda lambda?.
Witam Na poczatku opisze problem: Posiadam samochód Fiat Punto II silnik 1.2 8V z 2002 roku, od niedawna ma problemy z pracą na benzynie, problemy te pojawiają się w bardzo róznych momentach wiec trudno sprecyzowac czym są spowodowane, raz gdy silnik jest rozgrzany raz gdy zimny po przejechaniu kilometra albo pięciu, czasami ma problem z zapaleniem...
proponuję sprawdzić przewód podciśnienia map sensora lub sprawdzić czujnik map sensor, oraz czujnik położenia przepustnicy. A co do kolektora to nie o to chodzi mi że nieszczelny tylko że jest wypełniony palną mieszanką gazów zasilających silnik a przecież cykl pracy tego silnika 1-3-4-2 iskra pojawia się na 1 i 4 oraz 2 i 3 cylindrze jedna jest pożądana...
wymieniłem uszczelki na kolektorze ssacym , sprawdziłem szczelność kolektora mocując go do plaskiej powierzchni bakielitu, skrecajac miejsce przepustnicy tez wyciętym bakielitem. pozostałe otwory tj wejscia na wtryskiwacze , wejscie na map sensor ,wejscie na weżyk podcisnienia .następnie podałem powietrze i pelna szczelność . pomyslałem ze to jest kolektor...
Wystarczy sam sensor bez zapisu informacji o wypadku. Pewnie jeszcze trzeba będzie go dopasowac do auta by VIN się zgadzał.
Witam ! Mam taki problem z Fiatem G. Punto 1,2 8V auto ciężko pali gdy jest zimny silnik, a teraz problem narasta, Rano trzeba długo kręcić, 2-3 razy zanim odpali, przez kilka sekund pracuje nierówno, nie wchodzi na obroty, wypadają zapłony. Wymieniłem : świece, kable, pompę paliwa, map-sensor (czujnik temp. pow. zasysanego), sprawdziłem luzy zaworowe...
Jakie podciśnienie widzi MAP-sensor podczas kręcenia rozrusznikiem bez wciskania gazu, podaj wartośc.
A ile taka przyjemność może kosztować i czy jest sens naprawy, bo używane centralki chodzą po 50zł. To kup za 50zł,ale jak trafisz na sensor z tymi samymi numeraami a bedzie inna konfiguracja to sie zdziwisz. Naprawa twojego 100-150zł
Witam, proszę serdecznie o doradzenie czy też naprowadzenie na ewentualne problemy. Kiedy i jak występuje problem: - przy normalnej jeździe na zimnym silniku wszystko jest dobrze, po ok. 5 km trasy występuje problem skaczącej wskazówki obrotomierza oraz niemalże nieodczuwalne osłabienie pojazdu. Po przejechaniu około 5km bądź po zagrzaniu się silnika...
Zrobiłem kabelek podpiąłem się i ku mojemu zdziwieniu anomalia. Sterownik zaprogramowany w 2020r włączone dwie poduch a nie jedna jak w moim itp. rzeczy. Pytanie: Czy sterownik 46517272 jest od mojego Fiata Punto 99r jedna poducha? Czy jest program by pozmieniać przez złącze te ustawienia (fiatecuscan nie ma takich opcji jak wyłączenie poduszki pasażera)...
Czy ktoś mógłby mi zaanalizować parametry: W czasie jazdy - 3000 rpm PARAMETERS: Engine Speed: 3202 RPM Injection Duration: 2,55 ms Ignition Advance: 18,00 ° Manifold Absolute Pressure: 908 hPa Air Temperature: 24 °C Water Temperature: 87 °C Throttle Opening Angle: 49,54 ° Battery Voltage: 13,63 V Lambda Probe Correction: 1,04 Idle Stepper Motor Position:...
Przeglądam te zestawy i nie wiem co wybrać. Co powiesz o czymś takim?
Czarne swiece = bogato. co sie dzieje z map sensorem, szczelnosc kolektora, sonda lambda, czujnik temp?
Więc masz problem z elektryką, zapewne przekaźnik nie odcina Ci zasilania ECU - przez to nie ma komunikacji z immobilizerem i dlatego rozładowuje Ci akumulator na postoju. Włącz zapłon, wyłącz go i nasłuchuj pod maską czy po 90 sekundach puści przekaźnik (ten na ścianie grodziowej, nad MAP-Sensorem).
Tak P1702 oznacza włączenie kontrolki usterki skrzyni automatycznej, ale dalej mamy: usterka obwodu TRS (Transmission range sensor) to znaczy że jest problem z przełącznikiem wielofunkcyjnym (selekcjonerem). Przyczyn należy szukać w połączeniach elektrycznych skrzyni biegów (kostki, wtyczki pomiędzy skrzynią a komputerem).
Fiat Punto I - wersja z automatem ecvt, Selecta. Rocznik 1996. Silnik 1242cc na monowtrysku SPI IAW 16F.S3. W aucie zamontowany gaz LPG BRC Lambda system ni by II gen ale nie ma krokowca i działa na registrze. W zasadzie gaz jest nie używany. Auto ma autentyczny przebieg 65tys. Odkupione od kogoś kto w listopadzie 2014 przywiózł je z Niemiec. Przejechał...
Jeśli masz 1100 SPI to będzie pasował. Także od Punto I 1100, sieny palio 1.4 a także niektórych francuzów. Oznaczenie PRT 03/04
Witam wszystkich zainteresowanych tym tematem. Od kilku tygodni borykam sie z w/w Fiatem. Problem polega na tym że samochód traci swoja moc. Po podpięciu do interfejsu diagnostycznego pokazywał uszkodzony sensor faz rozrządu więc go wymieniłem i problem z mocą pozostał. Jesli skasuje błąd to samochód śmiga az miło ale po pewnym czasie znowu brak mocy....
Witam jestem od niedawna posiadaczem Fiata Punto II 1.2 8v 2004rok. Od początku zaczęły sie problemy z pracą silnika na benzynie i gazie. Silnik pracuje jakby gubił iskrę na którymś z cylindrów do tego śmierdzi spalinami a na biegu jałowym na wolnych obrotach z rury lecą czarne spaliny. Zmieniłem świece na NGK dobierane pod ten silnik, przewody wn....
Widziałem grande punto po wystrzale poduszek (po wypadku oczywiście) i wiem że to nie był pierwszy dzwon tego auta .Sterownik wcześniej miał czyszczony wsad eeproma .Także w tym przypadku airbagi zadziałały prawidłowo powtórnie na tym samym sterowniku.
Po odłączeniu akumulatora we fiatach adaptacja komputera wraca do fabrycznych ustawień, daj mu pojeździć, (musi się nagrzać do temperatury roboczej). Podobne objawy daje map sensor (ew. sparciały wężyk).
Fes sprawdzałem ale nie ma możliwości wykresu (albo nie umie) dane się zgadzają. Zastanawia mnie short term fuel trim bank sensor 2 czemu nie ma zmiennego wykresu cały czas jest 0% Silnik 1,2 8v
A MAP pokazuje dokładnie? Nie wiem jak 16V ale 8V też ma parametr Ciśnienia Atmosferycznego mimo że czujnika nie posiada. Zczytuje ciśnienie z MAP sensora przed uruchomieniem silnika. Wtedy tam jest atmosferyczne. Czy 16V robi tak samo? Możliwe...
Temat rozwiązał się tak: Lampka nie migała ponieważ przewody do przełącznika były źle przedłużone (jeden z nich się naderwał przy przeciąganiu). Do cewek wchodzą przewody dwużyłowe ( po jednym podwójnym na każdą cewkę) na samej cewce jest oznaczenie + i -. Z + jednej z cewek poszedł prąd do sterownika lpg "po kluczyku". Z - cewki obsługującej 1 i 4...
Nie za bardzo w normie, ma szansy na to, aby silnik na wolnych obrotach generował 580hPa podciśnienia w kolektorze dolotowym. Więc albo uwalony MAP sensor, co częste, albo zatkany katalizator, albo coś nie tak z rozrządem.
To z żółtą wtyczką i kablem to sensor od airbagów i raczej nie powinien tam być, tylko przykręcony do pasa przedniego w okolicy zamka maski. BEZPIECZNIKI OZNACZENIE OBWÓD A F2 Body Computer 60 F4 Pompa ABS 40 F5 Elektrozawory ABS 30 F12 Elektrowentylator silnika (niskiej i średniej prędkości) * F13 Elektrowentylator silnika (wysoka predkość) ** F14...
Witam, Mam problem z Abarthem Punto EVO z 2012r. Ostatnio w czasie jazdy wyskoczył komunikat "START-STOP niedostępny". Komunikat pojawia się za każdym razem po przejechaniu kilku kilometrów. Diagnostyka MES wykazała następujące błędy: U1739 - Battery sensor (IBS) B1047 - LIN serial line Po skasowaniu: U1739 znika i wraca w momencie odpalania/gaszenia...
Jakie błędy masz w sensorze?
Z autopsji :czujnik temp.powietrza w map sensorze fałszuje pomiar.
Witam ponownie. Sprawdziłem i profilaktycznie przeczyscilem Map sensor jak również czujnik temperatury i wszystko w normie a kropek nadal leje benzyną jak wściekły.. Ktoś jeszcze ma jakieś pomysły?
Tester coś dziwnie odczytuje. Ale miałem taki przypadek jak Ty i winny był map sensor. Przeklamywal temperaturę na minus.
Cześć Wszystkim. Mam problem z nierówną pracą silnika w moim Grande Punto 1.4 2007 r. Autem mocno trzęsie na wolnych obrotach i rzuca silnikiem. Obroty są równe, wykonałem adaptacje wyczyszczonej przepustnicy. Został wymieniony map sensor od ciśnienia w kolektorze ssącym i temperatury powietrza. Sprawdzałem czujniki położenia obu wałków, wyglądają na...
Na pewno lepiej jeździ z mapą zrobioną z MAP sensorem niż bez... zwłaszcza jeśli ktoś to robi na szybko. Podsumowując: Strojenie, nawet na szybko, ale z użyciem MAP sensora jest lepsze niż strojenie na szybko bez niego. Nie ma też najmniejszego sensu strojenie metodą statyczną, na wyczucie, mając MAP sensor w instalacji. Oczywiście każdy ma prawo do...
Witam Mam problem z airbag fuat punto 2 z 2005r Nie mogę się do niego zalogować z dsi150 , kabla vagcom i ELM Z programem do skanowania fiata Udaje się tylko zalogować do sterownika silnika Sprawdziłem zasilanie do sensor dochodzi Mam 2 sterowniki jeden z złomu Szukam schematy połączenia które kable odciąć od wtyczki sterownika i Podłączyć bezpośrednio...
Witam forumowiczów od jakieś czasu posiadam grande punto 2008r 1.4 8v 77km lpg. Mam z nim dziwny problem mianowicie gdy jest silnik zimny..np czy po 2-3h czy po 24h postoju silnik zawsze odpala za 1 razem zaraz jak wrócę że sklepu odpalę kilka prób odpalenia bez problemu... Problem jest taki gdy silnik trochę ostygnie dajmy na to 15-30minut po przyjezdzie...