Witam ponownie,ja byłem u pana w Grudziądzu na ul Paderewskiego 171.Gdzieś tam mam nawet numer tel ale musiałbym poszukać. Ten pan zajmuje się regeneracją pomp. Ja obecnie mam pompę Boscha. Ostatnio byłem na regulacji to pan mówił że przerabiał kolejne punto z DSem. Ci co im przerobil autko to byli w szoku ze autko ma takiego buta:)). Oczywiście po...
Tutaj nie ma żadnego rozdzielacza, to jest elektroniczny, bezrozdzielaczowy zapłon z podwójnymi cewkami pracującymi w układzie z iskrą traconą. Tego typu układ zapłonowy nie wymaga regulacji ani nie zawierz żadnych ruchomych elementów stykowych. Wtryskiwacze stukają bo taką mają konstrukcję, stuka tłoczek zaworu.
Witam, szkoda że nie napisałeś jak zachowuje się autko na benzynie, bo właściwie należałoby zacząć od ustabilizowania pracy w tym trybie. Ale z objawów które opisałeś wygląda że silnik dostaje zbyt małą dawkę paliwa/zbyt ubogą mieszankę przy ostrzejszym przygazowaniu. Zakładam że masz instalację gazową na zwykłym reduktorze i mieszalniku z silnikiem...
Każda dobrze założona i dbana instalacja gazowa 4gen sprawdzi się OK. A jak założy i wyreguluje ją idiota to i BRC ci silnik rozwali lub mapy benzynowe rozjedzie ;) Przy gazie ważne jest by kontrolować i regulować luzy zaworowe co ok 20tyś km, bo ten silnik nie posiada hydraulicznej regulacji luzu.
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
Witam. No ja się też podłączę do pytania. Kilka dni temu kupiłem Punto I i mam reduktor Lovato jak na zdjęciu. Dość dużo mi pali gazu ok. 10l, dla porównania Uno 1,4 mi paliło ok9,5l na BRC przy mniej więcej tej samej trasie, myślałem że Punto będzie mniej paliło ? No ale odnośnie regulacji, mosiężną śrubkę miałem wkręconą do końca, na wężu 2 obroty,...
Jeśli chodzi o Grande 1.4 8V w gazie - jeśli było "dbane" to nie widzę jakichś przeciwwskazań. Eksploatacja jest jednak kłopotliwa ze względu na potrzebę regulacji luzów zaworowych płytkami. Jeśli się tego nie zrobi = silnik pracuje jak kupa, gniazda zaworów wypalone = koszty.
Po prostu zrób regulację obrotów biegu jałowego zamiast wymieniać części. Uruchom i rozgrzej silnik na benzynie, pozostaw w spokoju aż wentylator chłodnicy załączy się i wyłączy kilka razy i gotowe. Pamiętaj by przed regulacją przełączyć instalację gazową w tryb jazdy na benzynie oraz żeby w trakcie regulacji nic nie włączać w samochodzie i nie ruszać...
Skoro masz komputer, to spójrz w parametry - jaką widzi temperaturę? Tak czy inaczej błąd który masz to błąd regulacji dawki wtrysku... :arrow: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Masz 1.9D na pompie Lucas EPIC DCU3F.
Witam, Posiadam sterownik Bingo-M i napotkałem problem po wykonaniu regulacji zgodnie z instrukcją (tryb nauki i regulacja śrubą na parowniku), mianowicie silnik strzela przy nagłym przyspieszaniu. Samochód to punto z silnikiem 1.1 mono-wtrysk, instalacja mikserowa, parownik zavoli 1/2A.
silnik krokowy jest niewymienialny czyli cala przepustnica? jak to dkoladnie sprawdzic? po wyciagnieciu wtyczki krokowca w czasie wariacji powinno byc dobrze? obroty maja sie ustabilizowac?
Dzięki za odpowiedź. Problem w tym, że muszę składać samochód bo wynajem garażu mi się kończy a serwis Fiata w remoncie i nie mam gdzie kupić podkładek do regulacji zaworów. Silnik chodzi bardzo dobrze więc chyba będę musiał regulację przełożyć do następnego razu. Co do kolejności. Chodzi mi o to czy dobrze zmierzyłem luzy zaworów, to znaczy które są...
z tymi zaworami bywa różnie ;-) zależy od róznych czynników: jakość gazu, serwis instalacji itp. fiat ma przewagę na tym że w silnikach 1,2 i 1,4 głowice są 2 zaworowe. w najgorszym przypadku remont głowicy bedzie tańszy niż w 16-zaworówce (wypalają się najczęsciej zawory wylotowe). a sama instlka tartarini - sama w sobie nie jest zła. ale potrzebuje...
wymieniłem pompe paliwa na wiele nie pomogło ale stwierdziłem uszkodzenie w zaworze regulacji ciśnienia podkręciłem troche ciśnienie i pomogło lecz auto niewiele więcej pali paliwa.
Kolego np. w Golfie z tyłu lampy obraca się o pewien kąt "pojemnik" z silniczkiem i wyjmuje się go z lampy. W podobny sposób postępuje się z żarówkami np. w tylnych lampach. Jeśli w aucie masz dostęp do tyłu lampy, to wg mnie, ta po prawej stronie (fot. nr 2) "zaślepka" ułożona równolegle do szkła lampy będzie zawierać silnik do regulacji ustawienia...
Co do sterownika sytuacja wyglada tak: Sterownik ma wgrana mape wtrysku i zaplonu jest ona w zasadzie stala dla konkretnych obrotow obciazenia temperatury itp. i korygowana jest w niewielkim zakresie na podstawie informacji z czujnikow. Tu pojawia sie pewien problem poniewaz silnik dajmy na to przy 2000 rpm zasysa pewna ilosc powietrza na minute (sklad...
Witam. Mam punto I 1.2 75KM 94r. , mój palił około 15l/100km w mieście, po regulacji spadło do około 13l, w trasie nie narzekam. Wg mnie na taki silnik nie powinien tyle palić. A i czasami podczas jazdy gaśnie i falują obroty. Może ktoś wie jaka to przyczyna??
Zauwazylem ze ktos scioł klinek centrujący koła pasowego i zrobil regulacje na tym kole zeby mozna bylo przyspieszyc opuźnic zapłon ale próbowałem roznych połozeń koła i silnik dalej kuleje na wolnych... Do regulacji KWZ to można rozwiercić mocowanie czujnika wału, a nie klin na kole. Pewnie nie ktoś tylko koło go ścięło.
W 1,2. często zabrudza się przepustnica i silnik regulacji wolnych obrotów, które często przemywam, ściągam klemę na 20 minut i autko znowu przeleci 30 tys km, po czym problemy wracają( silnik gaśnie, nie mam mocy, przerywa).
Do obydwu kolegów - kiedy ostatnio byliście na regulacji luzów zaworowych? Źle ustawiona instalacja LPG bądź uszkodzona sonda lambda mogą powodować rozregulowanie adaptacji sterownika silnika i trudny rozruch bądź gaśnięcie silnika na benzynie, ale nie będzie to miało większego wpływu na pracę silnika na LPG przy instalacji II generacji. Poprawność...
Sam nic nie ogarniesz w tej materii? Mógł się gdzieś zagnieść przewód przy wymianie skrzyni - posprawdzaj. Należałoby sprawdzić drożność całego układu zasilającego, przewody/elektrozawor(y). Próba regulacji na reduktorze i na przewodzie, zobaczy czy jakiś przewód/rurka z układu dolotowego nie spadł. Posprawdzać trzeba wszystko, łącznie z mikserem. Na...
Na diagnostyce możesz sprawdzić ten silnik krokowy - na uruchomionym silniku inicjuje się test zaworu regulacji wolnych obrotów i kilkakrotnie (chyba 3x) obroty podnoszą się płynnie do ok 2500rpm i opadają do 800rpm (dokładne wartości zależą od temperatury silnika). Jak go wysterujesz wymontowany to Ci się rozleci i będziesz szukał o ile pamiętam tulejki...
Nie wiem co ma hamulec do biegu jałowego Wbrew pozorom ma - serwo jest zasilane podciśnieniem z kolektora dolotowego. silniczek możesz sprawdzić odpinając rurę dolotową od przepustnicy i na zimnym silniku niech druga osoba odpali auto, a Ty patrz czy przepustnica się porusza. Bzdura, bo silnik krokowy regulacji biegu jałowego nie uchyla w tym silniku...
Jeżeli mapy zostały zebrane w tych samych warunkach (tylko wtedy można cokolwiek z mapek wywnioskować) to instalacja wymaga regulacji na drodze (Na dole jest zbyt ubogo) Jeżeli po prostu zczytano mapki ze sterownika to należy obie mapki skasować i zebrać je w tych samych warunkach i wtedy będzie można je porównać. PS. Czy te screany są z zimnego silnika...
Mam punto silnik 1.2, przy delikatnej jeździe spala ok 10L LPG, czy na takie dość spore spalanie może mieć wpływ jazda na stosunkowo krótkich odcinkach 7-14 km? Odpalam na PB i jade ok 100-200m po czym przełączam na LPG. Czy jechać jeszcze do jakiegoś gazownika? Mam instalację II generacji. Może jechać na tzw. analizę spalin (coś takiego wyczytałem)?...
Istotnie masz bardzo niskie podciśnienie w kolektorze, ale i spore otwarcie zaworu regulacji wolnych obrotów (silnika krokowego). ECU oczekuje 888rpm, ma 1281rpm a nie przymyka tego zaworu... jeszcze dziwniejsza jest reakcja na odpięcie wężyka od MAP, w ten sposób silnik dostaje więcej powietrza. Korekty adaptacyjne silnika krokowego masz na minusie....
A jak mam sprawdzić rozrząd? Żadnych błędów od strony czujnika wałka rozrządu nie było. Nic nie stuka nic nie piszczy. A to co jest: P0011 - czujnik położenia wałka / nadmierne wyprzedzenie kąta wtrysku P0252 - błąd regulacji dawki wtrysku /poza zakresem/ Co ma piszczeć? Jak ci "zastuka", to będziesz miał silnik do remontu. Jedź chłopie do serwisu...
Witam Mam problem w swoim Punto taki że podczas jazdy nie zależnie od prędkości czy 80 czy 40 km/h samochód gaśnie. Dzieje się tak że obroty silnika spadają do zera i samochód gaśnie czyli świeci się kontrolki od akumulatora i oleju i muszę odpalić auto jeszcze raz... nie ma problemu z odpaleniem auta. Problem ten występuje rożnie czasem jest tak że...
Witam !!! Mój problem polega na tym ze po wymianie filtra powietrza, kabli, świec, filterka gazu i oczywiście regulacji spalanie nie spadło wręcz powiedziałbym ze sie podniosło (ok 10 l co mi sie wydaje zbyt duzo jak na taki silnik ) poza tym czasami zdarza sie ze gasnie na wolnych obrotach to dzwne ale zwłaszcza przy skrecie. a jak jest zimny to obroty...
Polo III czyli 6N1. Mój dziadek ma takie, "nie leży" mi to auto, ma strasznie tandetne i nieprzemyślane wnętrze (brak schowków w wersji z 2x AirBag, a z tych co są wszystko wypada przy dynamiczniejszym ruszaniu), do tego głośne w środku (dudni i rezonuje). Dziadek chciał się zamienić za moje Punto mk.1 ale nie było mowy, Punto było dużo wygodniejsze...
Rok rokiem, ale 45 tys. km na LPG przy mechanicznej regulacji luzów to trochę dużo. Przy LPG w silnikach FIRE zaleca się kontrolować luzy zaworowe nawet co 30 tys. km. BRC to dobra instalacja, ale nawet ona może uprzykrzyć życie jak spaprają montaż i kalibrację. Masz rację dużo - a co powiesz na to, że jak byłem na przeglądzie 30 tyś w ASO Fiata i...
Witajcie. GP z 2006 roku, 1.3 MJ. Reflektory oryfinalne, H4. Silnik regulacji w tych lampach da się zdemontować, czy jest on wmontowany na stałe? Wstępnie sprawdzałem, ale wydaje się być całkowicie zabudowany. Ktoś z was wie coś na ten temat?
Nie, przy prawidłowej regulacji im szybsze i bardziej precyzyjne wtryski, tym powinno mniej palić, ale ten silnik do oszczędnych nie należy, miałem Punto z tym silnikiem (75KM) i po mieście potrafił spalić 9l/100km (benzyny). Valteki rzeczywiście są tanie i łatwe w regeneracji ale to tyle jeśli chodzi o zalety. Najlepsze wtryski do tego silnika (oczywiście...
Witam Was, kupiłem wczoraj Punto 1.2 75 MPI '96 z LPG Lovato na śrubkę, i mam problem. na benzynie: Pali na dotyk bez użycia pedału gazu, obroty wskakują na ok 1100, po 7 sekundach robią się 1700 i tak trzymają. Nic nie robiłem kilka minut, by zobaczyć czy tylko na zimnym problem, aż załączył się wiatrak. Silnik chodzi równo, słychać od czasu do czasu...
U mnie jest IAW 6F.SH - rocznik 1993. Było to pierwszy monowtrysk IAW w Pandzie. Wcześniejsze miały gaźniki lub monowtrysk BOSCH'a (monojetronic). Te Wber Marelli IAW weszły w jednym czasie w Pandach, Cinquecento i Punto 55/60 choć miały oczywiście różne oznaczenia. Były to ECU bez immo. Bosch moim zdaniem był prostszy konstrukcyjnie i chyba niezawodny....
mylisz się pisząc że zawsze będzie słabsze!!! ta różnica przy dobrze założonej instalacji nie będzie aż tak odczuwalna jedynie na wolnych obrotach będzie widać że wskazówka pokazuje mniejsze obroty a to dlatego że gaz jest zasysany przez silnik jak w gaźniku a benzyna jest wtryskiwana pod ciśnieniem!!(nie mówię tu o wtrysku gazu) miałem kiedyś PUNTO...
Jak chcesz kupić z gazem to musisz być świadomy tego, że taki silnik po kilku latach zaczyna szwankować. Jeździłem już kilkoma samochodami z gazem, a to się rozregulował i palił 15l gazu, nie chciał palić jak był zimny, na benzynie już w ogóle nie chciał odpalać albo zaczynał nierówno chodzić. Do tego dochodzą droższe opłaty, mniejszy bagażnik oraz...
Fakt, troche czasu minęło od założenia tego tematu. Ceny poszły w góre, gazu troszke, ON baaaaardzo, a benzynie nie wspomne. Kiedyś w starych dobrych czasach ropa kosztowała połowe tego co benzyna, ale to było kiedyś..............i juz nie wróci. Obecnie jeżdżę dieselkiem, peugeot 206 1.9 D 2001r bez turbo i nie narzekam. pali skromnie, w granicach...
membrana w reduktorze po tak długiej eksploatacji robi się "betonowa" i próba regulacji takiego reduktora prowadzi do jego śmierci
Witam, po kilku próbach udało się ustalić, że w momencie przełączania czasy wtrysku gazu są mniejsze niż czasy wtrysku benzyny. Wtrysk paliwa ok 4ms, a gazu ok 3.5ms. Może to jest przyczyna ? Po jakiś 10s, wszystko sie normuje... :-D Dodano po 35 Przez ten moment silnik zostaje "zalewany" przez gaz ? Czy dobrze rozumiem ? :D
Kiedy były regulowane zawory. W tym silniku nie ma hydropopychaczy tylko regulacja płytkami.
Trzy dni to sprawdzałem ;) Podziel się tym (masz na myśli czy na tłoku czy głowicy jest nieszczelność, na tłoku próba olejowa tak). Jak o tym myślisz to miałem to w planie ale jak to ludzka pamięć tu gadu gadu i wyjazd z warsztatu. Dzisiaj to już nic z tego czekam do poniedziałku ewentualnie na regulacji niech to sprawdzą (to znaczy przed regulacją).
Da radę samemu ale odradzam... http://www.autocentrum.pl/go/228__Wasze_... http://www.punto.org.pl/zrobtosam/model1...
Sprawdź ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową . Może wypalony zawór . W tym silniku jest regulacja płytkami. Wymieniałeś pasek rozrządu.
Przy tym przebiegu na gazie zainteresowałbym się stanem reduktora oraz szczelnością instalacji między reduktorem i silnikiem.
Lancia Y10 to w zasadzie jest Punto... silnik jest ten sam, tylko na innym osprzęcie. Standardowy przegląd: - skład mieszanki, - ciśnienie paliwa, - regulacja zaworów, - sprawdzenie szczelności dolotu, - czujnik podciśnienia.
Zła regulacja gazu i silnik sie grzeje nadmiernie
reguluje sie na zimnym silniku za pomocą wymiany blaszek na odpowiednie;] najlepszym rozwiązaniem bedzie serwis w silniku 16sto zaworowym zawory regulowane są hudraulicznie;) wiec nie wymagaja regulacji
Nigdy nie zaślepia się odpowietrzania silnika !Odpowietrzanie ma powracać do wlotu filtra powietrza .Zmienić gazownika bo niema pojęcia o regulacji instalacji gazowej .
Zrób regulację zaworów, zapewne tutaj też będzie przyczyna.
Migająca kontrolka w tym wypadku oznacza wypadanie zapłonu. A regulacja zaworów?
Jak nie robiłeś regulacji zaworów to warto spróbować ale na diagnozę też musisz podjechać byc może właśnie to może byc czujnik od wody.
Jak i gdzie sprawdziłeś tą masę... Jeśli byłby problem z układem regulacji wolnych obrotów nie dało by się ruszyć autem bez dodawania gazu - da się?
eti12 przestań nabijać posty bo to się źle skończy, jaka regulacja zapłonu w tym silniku-wiesz co piszesz?
Zrób reset swojego komputera benzyny, później naukę, programowanie wolnych obrotów, doczytaj co trzeba zrobić. ECU benzyny podczas pracy na lpg jest oszukiwany co do rzeczywistych efektów spalania mieszanki paliwa, innej na benzynie, innej na gazie. Może tu po pewnym czasie głupieć i zmieniać swoje dobre ustawienia co do pracy na benzynie, od niewłaściwie...
Byłem na komputerze przed zaślepieniem EGR, po fakcie nie jechałem, w przyszły poniedziałek się podłączę pod examiner ponownie przy okazji regulacji zaworów, bo nie wiadomo kiedy ostatnio były regulowane i czy były regulowane od nowości :)
Z tego co napisałeś rozumiem że na benzynce jest ok. Czy gaśnie tylko podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła czy również na postoju. Jeże tylko podczas jazdy to czy przewód zasysający powietrze do filtra powietrza jest odwrócony do tyłu(w stronę komory silnika) tak żeby powietrza do niego nie napędzał podmuch podczas jazdy?Jeżeli nie to zrób to. Jeżeli...
Ja kupiłem niedawno Grande 1.4 8v z 2006 roku z przebiegiem 52000 km.Założyłem gaz i przejechałem 4 tyś i nic się nie dzieje.Ból tych silników to potrzeba regulacji zaworów i wariator.Elastyczność przyzwoita,ale czego oczekiwać od 77 km.
posiadam fiata punto 98r silnik 1,2 60 KM który spala 11l/100km. można zmienić gdzieś dawke paliwa???czy trzeba coś wymienić???
75 też jest 8V ale skoro już wiadomo, że to 60 czyli SPI (monowtrysk), to teraz ustalmy co było sprawdzone (nie wymienione): - szczelność i drożność wydechu, - ciśnienie paliwa (1 Atm), - skład mieszanki na analizatorze spalin, - odczyt regulacji składu mieszanki z komputera silnika, - luzy zaworowe.
Witam mam problem z autem wczoraj zatankowałem LPG na fuul po przełączeniu na gaz paliła się czerwona lampka przełączałem do skutku i zapaliła sie zielona dziś to samo jadę na LPG po chwili widzę czerwona lampkę przełączam z powrotem na PB i LPG i już zielona.Dziś auto zaczęło strasznie szarpać nie dało eis ruszyć podczas jazdy przełączę na LPG to jedzie(ale...
Możliwości jest kilka . Słaba pompa paliwa przy-pchany filtr paliwa . Problem z instalacją gazową . Zacznij od tego odłącz akumulator na 5 min zamontuj akumulator, uruchom silnik na benzynie(nie włączaj gazu) rozgrzej go dobrze zgaś odczekaj do rana i jeśli rano odpali normalnie do masz gaz do regulacji, jeśli dalej będzie kłopot to do sprawdzenia ciśnienie...
Grzesiek , może to być wina przewodów lub świec. Może to być też wina zasilania paliwem. Zauważ, ze na benzynie auto pracuje dobrze, przy zużytych świecach lub przewodach, na gazie będzie pracował troszeczkę gorzej ale bez takich wariacji. Ja bym obstawił parownik. Parownik nie dostarcza odpowiedniej ilości gazu i silnik zachowuje się jak się zachowuje....
...a luzy zaworowe ktoś kiedyś sprawdzał/regulował? W tym silniku jest mechaniczna regulacja i powinno się je kontrolować co 40 tys. km. Samochód ma instalację LPG?
Wymienić nie zaszkodzi żaden dobry gazownik nie podejmie się regulacji jeżeli coś nie tak z układem zapłonowym Miałem tak samo-podjechałem pokręcił coś przy reduktorze i problem z głowy -zbyt uboga dawka gazu Fiat o którym mowa nie posiada kopułki i palca Dodano po 5 Tak swoją drogą napisz które punto i czy to sekwencja czy 2 gen
Kilka uwag - na liście znalazł się Wartburg - miałem to auto i nie ma tam wspomagania niczego (nawet hamulców), siedzi się wysoko ale wsiada niewygodnie - ze dwa razy rozciąłem sobie głowę przy wysiadaniu. Na pewno Punto I w wersji ELX ma regulację wysokości siedzenia i kierownicy, siedzi się bardzo wysoko, w wersji 3D drzwi są szerokie ale i w 5D nie...
Do sprawdzenia regulacja luzów zaworowych, w tych silnikach to norma, o ile oczywiście nie były regulowane.
Programem multiecuscan - zakładka regulacje- wyzerowanie parametrów samoadaptacyjnych. Jeśli masz sterownik mały żelowy (IAW 59f) prawdopodobieństwo awarii układu kontroli cewki zapłonowej jest duże.
Regulacja powinna pomóc. Zapewne po wymianie filtra jest uboga mieszanka.:-)
jeśli sondy są identyczne to możesz zamienić problem prawdopodobnie leży w tym że sonda się zrobiła leniwa czyli nie nadąża za zmianami składu spalin co owocuje bardzo szerokim zakresem regulacji składu mieszanki dla stałego obciążenia silnika po zmianie sond miejscami powinno być ok ale i tak musisz się szykować na wymianę sondy najlepiej na orginalną...
niby to logiczne tylko zworów nie regulowałem. tez mi to przyszło do głowy, i sprawdzałem szczelinomierzem to na wszystkich było około 0,3-0,35 także chyba w porządku. Niestety regulacja w tym silniku odbywa sie poprzez wymiane płytek.
jeśli zmieniasz świece to zmniejsz takze na nich przerwę do 0,7mm! załóż jeszcze świece BERU lub NGK bo jeśli masz BOSCHA który jest zalecany do fiata to nie pojeździsz na gazie! miałem PUNTO 4lata z tą samą instalacją i tylko raz mi strzeliło akurat gdy powoli szykowałem się do wymiany świec potem nagle nie chciał wejść mi na obroty na gazie ale zmieniłem...
Wysokie stężenie HC jak najbardziej świadczy o niesprawności układu zapłonowego lub zbyt bogatej mieszance paliwowo-powietrznej. Auto bez problemu zapali na 3 cylindrach i będzie jechać, w przypadku tego silnika nawet nie zauważysz różnicy w pracy silnika na wolnych obrotach. Jak słychać prrrr to możesz mieć jeszcze zawory do regulacji. Zakręć gaz i...
Wygląda to tak, jakby silnik rozgrzewał się na ubogiej mieszance, tak jakby „bez ssania”. Po rozgrzaniu wejdzie w CL, ale po dodaniu gazu znowu przechodzi w ubogą mieszankę, aż się sterownik dostosuje. Patrzyłem także na dane z poprzedniego tematu. Silnik kiedy pracuje na ubogiej mieszance przerywa i dochodzi do wypadania zapłonów. Przyczyny zubożania....
sprawa wciaz nie rozwiazana. oststnio bylem na regulacji zaworów, czyszczeniu i adaptacji przepustnicy, wymieniłem obie cewki i nadal to samo. najlepsze ze stare cewki okazały sie sprawne i tylko 320zł poszlo na marne. w przyszłym tygodniu wymienie swiece bo maja ok 20tys km. moze to cos pomoze.
Zastosuj się do sugestii psooya - możliwie krótkie wężyki i pojedyncze wtryskiwacze przy kolektorze. Do tego sprawdź wydajność poszczególnych wtryskiwaczy LPG, mogą być rozkalibrowane (nie wiem czy ten model podlega regulacji). P.S. Ten silnik to już pełna sekwencja, nie to co w Punto 75, czasy wtrysku nie są aż tak krótkie i te wtryski powinny dawać...
Jak można coś zbierać jak jest tylko jedna zmienna - czas wtrysku? Są dwie zmienne - ciśnienie w kolektorze dolotowym (pośrednio - obciążenie silnika) i czas wtrysku. STAG QBOX Więc tu masz oprogramowanie potrzeba do regulacji tej instalacji - https://www.ac.com.pl/pl-centrum-pobran-...
Po czterech latach to zapewne reduktor skończył swój żywot. Ale skoro go wymieniłeś.. to pozostaje zapewne właściwa regulacja i przełączanie na LPG dopiero jak silnik się nagrzeje czyli 5-15 minut min.
.MELON 197 powiedz jak dokonasz regulacji w samochodzie z płytkami co 10 tyś.Chciałbym poznać twój sposób. Po prostu poprzez wymianę płytek na wymaganej grubości aby uzyskać wymagany luz.W seicento,pandzie,punto,pracując w fiacie robiłem tego dużo( co 40.000km.bez gazu i co 20.000km.z gazem)i korekty regulacji(po 20.000km)były w tych silnikach(1.1...
Ja poki co ruszam z "wysokiego" sprzegla, powoli odpuszczam jak nabiera obrptów, to jakos jezdzi. U mnie jest duza poprawa, po regulacji reduktora (sam u znajomego robilem z analizatorem spalin), choc to jeszcze nie to... narazie mysle nad obudowa filtra lub jakas alternatywa- moj gazownik radzi stożek, tu na forum mowia ze lepiej airboxa, wiec sie...
witam. Jak dzieje się to panu na gazie, może to być filtr gazowy, albo należy na parowniku wyregulować dopływ powietrza (czyli regulacja obrotów silnika) Ja miałem coś podobnego.Czujnik położenia wału wymieniłem i pomogło.
Witajcie, auto dziewczyny, jak jeszcze się nie znaliśmy mechanik wymieniał silnik bo tamten ponoć padł. W tej chwili samochód kiepsko chodzi na wolnych i słabo wkręca się na obroty. Po porannym odpaleniu kopci, jak się nagrzeje mniej. Ciśnienie na lekko rozgrzanym silniku I-14,5 II-9, III-15, IV-9 Rozumiem silnik szmelc? jak dokładnie określić czy to...
Witam. Pojawił się kolejny problem a mianowicie po wyjęciu tapicerki (przygotowanie do spawania) biegi przestały wchodzić na odpalonym/zgaszonym silniku. Odkryliśmy to w momencie próby przejazdu z jednego miejsca na drugie, przy regulacji pod maską nic nie grzebaliśmy. Biegi działały i przestały działać. Możliwe że w kabinie coś uszkodziliśmy podczas...
Taki zestaw polecają na autokąciku... więc chyba jest ok. Pompę wody wymień bo to niewielki koszt, a stara pewnie i tak się rozszczelni jak zaczniesz grzebać przy rozrządzie. Lej półsyntetyk, bo taki ma być do tego silnika, nawet jak ktoś wcześniej lał mineralny to nic się nie stanie. Przy tym przebiegu sprawdź jeszcze luzy zaworowe (regulacja na płytkach)....
jezeli chcesz tanio jezdzić ale "kosztem komfortu" rozważ: fiat punto II 1,2 8V daewoo lanos 1,5 lub 1,6 chevrolet kalos lub aveo (ten sam samochod ale inna nazwa) 1,2 72km lub 1,4 83km najlepszy byłby aveo- ma prosty silnik (regulacja zaworów jak w maluchu- sruba i nakrętka) i bardzo dobrze sprawuje sie na lpg ;-) punto tez jest dobry ale ma regulcje...
Sprawdzałem na zimnym i w momencie gdy włączył się wiatrak przy chłodnicy czyli przy ok 90. Znaczy to był czujnik od wskaźnika? Bo są dwa, ten od wskaźnika (pomarańczowy/czerwony, z jednym stykiem na wsuwkę) jest bez znaczenia dla sterownika silnika. Jaki tam masz gaz? Pewnie mieszalnikowy - II generacji? Mimo wszystko spróbuj zakręcić zawór przy butli...
Musiałbyś mieć emulator sondy który generuje przebieg od rpm i tps by móc wprowadzić stan OL - podobno takie były. Taniej wyjdzie sekwencja. W te silniki wchodza 4 pojedyncze barracudy od góry. Przy okazji uszczelka pokrywy bo zawsze leje plus kontrola i regulacja luzu zaworowego po kuchence gazowej.
Witajcie, przymierzam się do zakupu Punto 60 z 1998r, ale jest w nim pewna dziwna rzecz. Otóż, już delikatne wciśnięcie gazu pokręca obroty do 2000-3000 i przez to ciężko jest ruszać. Szukałem rozwiązania w internecie ale nic nie znalazłem. Czy moglibyście mi coś podpowiedzieć? Może jest to kwestia jakiejś regulacji i warto autko wziąć, a może to wada...
Najważniejsze to żeby silnik był na wtrysku pośrednim i najlepiej z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego,a jakie auto to już zależy od twojego gustu.
Ok, te zakresy i parametry znam tylko nie bardzo mogę sobie poradzić z ustawieniami. Sądzę, że w samym programie mam w miarę dobrze ustawione, chociaż będę wdzięczny za podanie dokładnych parametrów dla mojego auta, ale nie bardzo moge sobie poradzić z regulacją na reduktorze, żeby mieć optymalne ustawienia, dzięki czemu bedzie dobre spalanie, a silnik...
z tych co podałeś to wybór jest oczywisty: samochód w najlepszym stanie. fiaty- stilo i punto z tych najlepszym wyborem jest ... punto 1,2 60km lub lepiej 80km. silnik dość trwały i tani w naprawach (najczesciej trapią go wycieki). stilo- jest wiekszy ale z doborem dobrego silnika jest ciezko- 1,4 "lubi olej" zas 1,6 ma awaryjny pasek rozrzadu. renault...
Nie od dziś wiadomo, że mniejszy mikser to łatwiejsza regulacja, ale i większy spadek mocy. Wyjątek potwierdza regułę, co nie zmienia faktu, że zła regulacja i potrzaskany kolektor szybko wyrównują koszt utrzymania 2 gen z instalacją "wtryskową". Przyznam szczerze, że na fiatach znam się średnio i nie wiem ile wersji tego silnika było i na jakim sterowaniu...
Witam, mam problem z gazem, gdy odpalam silnik jest wszystko ok, ale po przejechaniu około 3km. silnik zaczyna gasnąc na wolnych obrotach i tak dziwnie buczy jak podtrzymam go na obrotach, po przejechaniu ok 10 km. już jest dobrze, gdzie szukac problemu, zaden mechanik mi nie doradził co zrobic, dla nich to czarna magia myśle, ze wystarczy regulacja...
Tworzyli je, ale wszystko było ściągnięte z innych firm. Silnik GM I tu się mylisz, bo silnik był ich, to GM go kupiło od Daewoo i nazwało Eco-Tec. Wyjechałem z zaspy z spalonym sprzęgłem...i dojechałem bez niego do domu i do warsztatu (jakieś 30km...) (...) no i...mam ciężką nogę, zwłaszcza kiedyś W Fiacie pare tygodni temu wymieniałem skrzynię biegów...
silnik mam 1,2 75 KM, dmuchawa działa, jak się przekreca regulacją ciepło-zimno też słychać że dzwignie i zapadki chodzą, A jesteś pewien tego? Węże od nagrzewnicy jakie masz?
A czy części do Punto 1 są drogie ? Nie, nie są drogie, jest dużo tanich zamienników (ale różnie z ich jakości i trwałością) i są łatwo dostępne. Polecam jednak szukać wersji ELX z silnikiem 1.2 MPI (8V - 75KM lub 16V - 86KM). ELX ma dużo przyjemniejsze wnętrze - regulację wysokości i twardości oparcia fotela kierowcy, asymetrycznie (2+1) dzieloną...
najgorsza jest regulacja zaworów- trzeba to robić od czasu do czasu. regulacja w suzuki robi się płytkami i to jest problem. w polo jest hydraulika i dlatego odpada regulacja ale... suzuki jest bardziej niezawodne. jak bedizesz dbał o samochód (przeglądy lpg co 10-15 tys- co najmniej wymiana filtrów to max 80zl ) i lał dobry gaz to śmiało bierz suzuki....
Ja nadal podtrzymuje swoje zdanie - Punto. Poza wymianami eksploatacyjnymi NIC się nie dzieje. Oczywiście - jak się dba tak się ma. Spokojna jazda, żadne "pałowanie" silnika i 80000 tyś na gazie bez zmiany parownika i wszystko działa. Znam z pewnego innego forum (dotyczącego tylko punto), że pewien koleś ma przejechane 300000 tyś km. i nadal jeździ....
Dla mnie to jakoś strasznie zagmatwane... skoro jest iskra, powietrze, paliwo i sprężanie dlaczego miałby nie zapalać i jaka niby jest koniunkcja z zapłonem a wciśniętym pedałem gazu... jeśli wszystko jest oki? Nic nie wspominałeś o pompce paliwa więc zakładam że i ona jest super. ECU pracuje w trybie awaryjnym, ale Twoim zdaniem to nie wpływa na prace...
Witam Jestem posiadaczem Fiata Grande Punto 1,2 8V z fabryczną inst. lpg Tartarini rok prod. 2007. Mam 2 problemy, ubywa mi płyn chłodzący, a nie widzę wycieków, do silnika też się nie dostaje, z rury wydech też. czy może dostawać się do gazu przez nieszczelności w reduktorze. Są zestawy regeneracyjne do reduktora-parownika ,czy mogę sam to wymienić,...
silnik regulacji reflektora silnik regulacji lampy silnik klapy regulacji
amica wymiana płyty apache htaccess schematy ładowarek uniwersalnych
odpowietrzenie kotłów saeco aulika
Opel Corsa C – moment dokręcania docisku sprzęgła, śruby M8, M6, M7, silniki Z10XE, Z12XE, Z14XEP Zamiennik czujnika HCXM350D6H - porady i sugestie